کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چگونه در دوران بارداری رابطه جنسی داشته باشیم؟

رابطه جنسی در دوران بارداری
3.1/5 - (8 امتیاز)

در برخی موارد خانم ها میگویند که شوهرم در دوران بارداری رابطه جنسی میخواد!. اغلب ممکن است زنان باردار نگران باشند که رابطه جنسی به خودشان یا کودک آسیب برساند. اما باید بگوییم که نگران نباشید رابطه جنسی صمیمانه معمولاً در دوران بارداری بی خطر است. حتی با وجود اینکه بدن شما در دوران بارداری تغییر کرده است، شما هنوز هم میتوانید از رابطه جنسی لذت ببرید.

چه این اولین فرزند شما باشد و چه چندمین فرزند، شما میتوانید راهی برای صمیمی بودن پیدا کنید که احساس خوبی داشته باشد. با داشتن یک رابطه جنسی راحت، انجام یک رابطه جنسی ایمن و انجام رابطه جنسی پس از تولد، میتوانید رابطه رضایت بخشی در دوران بارداری داشته باشید. که در ادامه روش های نزدیکی در دوران بارداری را مورد بررسی قرار میدهیم:

الف) داشتن رابطه جنسی راحت

از روغن و مواد نرم کننده بیشتر استفاده کنید. روان کننده های شخصی را برای برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری امتحان کنید. تغییرات هورمونی در دوران بارداری ممکن است تولید مواد روان کننده واژن را کم یا زیاد کند. پس برای جلوگیری از هرگونه ناراحتی واژن در حین رابطه جنسی، به همان اندازه که احساس راحتی میکنید از روان کننده استفاده کنید. شما میتوانید روان کننده های مختلف را به صورت آنلاین یا از داروخانه ها خریداری کنید. سعی کنید به دنبال محصولات مبتنی بر آب بگردید و از محصولات دارای رنگ یا رایحه که ممکن است تحریک کننده واژن باشند اجتناب کنید.

رابطه در بارداری و انواع پوزیشن های بارداری
رابطه جنسی در دوران بارداری
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه در دوران بارداری رابطه جنسی داشته باشیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1- سکس از پهلو

به پهلو دراز بکشید و از شریک زندگی خود بخواهید از پشت دخول را انجام دهد. در این وضعیت شکم در حال رشد شما کمتر تحت فشار قرار میگیرد و با دراز کشیدن به پهلو، توسط بدن شما پشتیبانی میشود. علاوه بر این این موقعیت نفوذ کمتری را ایجاد میکند، که ممکن است برای برخی از زنان باردار راحت تر باشد. این مدل نزدیکی در دوران بارداری، میزان مواد مغذی و خون را که به جفت و کودک میریزد افزایش میدهد.

2- سکس از بالا

یکی از بهترین مدل های نزدیکی در دوران بارداری سکس از بالا است. در این روش بالای شریک زندگی خود قرار بگیرید تا بتوانید سرعت و عمق نفوذ را کنترل کنید. با کنترل عملکرد، میتوانید راحت ترین حالت را برای خود تعیین کنید.

3- رابطه جنسی از پشت با داشتن تکیه گاه زیر شکم

برای داشتن رابطه زناشویی در دوران بارداری میتوانید، از پشت و با بالش زیر شکم امتحان کنید. چهار دست و پا بایستید و از شریک زندگی خود بخواهید که از پشت عمل دخول را انجام دهد. برای پشتیبانی بیشتر میتوانید یک یا دو بالش زیر شکم در حال رشد خود قرار دهید.

4- از ویبراتور استفاده کنید

یکی دیگر از روش های آمیزش در دوران بارداری استفاده از ویبراتور است. البته در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از عفونت، ویبراتور را طبق دستورالعمل های مربوطه و بعد از هر بار استفاده تمیز کنید. اگر بارداری پر خطر دارید، در مورد استفاده از ویبراتور با پزشک خود مشورت کنید.

رابطه جنسی در بارداری

5- با استفاده از اشکال دیگر صمیمیت، ارتباط برقرار کنید

اگر نزدیکی در دوران بارداری برایتان دردناک است یا برای شما جذاب نیست، ماساژ، بوسیدن یا سایر اشکال فعالیت جنسی را امتحان کنید. میتوانید یک شب ویژه بسازید. تنها با روشن کردن شمع، دیدن یک فیلم زیبا و نوازش با همسرتان احساس نزدیکی کنید. با همسرتان مرتباً ارتباط برقرار کنید. در مورد احساستان با یکدیگر بحث کنید. اشکالی ندارد اگر تمایل به رابطه جنسی ندارید. به همسرتان بگویید، می دانی، کمرم درد میکند. یا بگویید من میدانم که ما در مورد سکس صحبت کرده بودیم آیا میتوانم در عوض تو را ماساژ بدهم؟ و…

6- در صورت بروز علائم نگران کننده با پزشک خود تماس بگیرید

اگر بعد از رابطه جنسی در دوران بارداری، خونریزی مداوم، نشت مایعات یا درد دارید، با پزشک خود تماس بگیرید تا شما را معاینه کند. پزشک شما میتواند تعیین کنید که آیا ادامه فعالیت جنسی در دوران بارداری برای شما ایمن است یا خیر.

ب) تمرین رابطه جنسی ایمن در دوران بارداری

اگر بارداری شما خطرناک است با پزشک خود مشورت کنید. در صورت خونریزی بدون دلیل از واژن، نشت مایع آمنیوتیک از واژن، بارداری چند قلویی یا سابقه زایمان زودرس با پزشک خود صحبت کنید. همچنین ممکن است پزشک در مورد جفت سرراهی با شما صحبت کند، این زمانی است که جفت دهانه رحم را می پوشاند. این شرایط ممکن است شما را در معرض عوارض قرار دهد و استراحت لگن توصیه شود.

1- از کاندوم استفاده کنید

در دوران بارداری با کاندوم و سدهای دندانی رابطه جنسی ایمنی را تجربه کنید. باکتری ها و عفونت های ویروسی ناشی از بیماری های مقاربتی میتوانند بر بارداری و رشد کودک شما تأثیر بگذارند.

2- بعد از سه ماهه اول از خوابیدن صاف به پشت خودداری کنید

در سه ماهه دوم و سوم از دراز کشیدن به حالت خوابیده به پشت خودداری کنید. در این وضعیت، رحم در حال رشد شما به یک شریان اصلی بدن فشار وارد میکند، که ممکن است جریان خون را در کودک شما کاهش دهد. در عوض، سعی کنید به پهلو دراز بکشید.

روابط جنسی در دوران بارداری و پس از زایمان
رابطه جنسی حین بارداری
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه در دوران بارداری رابطه جنسی داشته باشیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

3- از دمیدن هوا به داخل واژن خودداری کنید

در هنگام رابطه دهانی در دوران بارداری از شریک زندگی خود بخواهید که به داخل واژن شما هوا ندمد. در موارد نادر، این دمیدن هوا میتواند شریان را مسدود کند و به طور بالقوه به کودک آسیب برساند. انسداد هوا در یک شریان از این طریق آمبولی هوا نامیده میشود. خطرناک ترین بیماری های مقاربی برای مطالعه کلیک کنید.

4- اگر شریک زندگی شما تبخال دارد در سه ماهه سوم رابطه جنسی برقرار نکنید

اگر همسرتان دارای تبخال یا تبخال دستگاه تناسلی است، در سه ماهه سوم بارداری اشکال دیگر صمیمیت را امتحان کنید. زیرا در حالی که تبخال بیشتر برای بزرگسالان یک دردسر جزئی است، اما در نوزادان میتواند کشنده باشد. از پزشک خود در مورد داروهای سرکوب خوراکی برای شما یا شریک زندگی خود سوال کنید.

افراد مبتلا به تبخال دهانی میتوانند در حین رابطه دهانی ویروس را به مادر باردار منتقل کنند. به خصوص اگر زخم فعال داشته باشید، بهتر است از انجام رابطه جنسی دهانی با مادر باردار خودداری کنید.

برای برقراری رابطه زناشویی در دوران بارداری، حتی اگر تبخال ندارید، حتماً از کاندوم استفاده کنید. حتی اگر شریک زندگی شما علائمی نداشته باشد، اگر محافظت نکنید، ممکن است به تبخال مبتلا شوید. اگر شما و همسرتان یک نوع تبخال داشته باشید، داشتن برای رابطه جنسی واژینال یا دهانی در سه ماهه سوم خطر وجود ندارد. اگر از وضعیت تبخال خود مطلع نیستید، پزشک میتواند با انجام آزمایش خون آن را برایتان مشخص کند.

5- قبل از انجام رابطه واژینال بعد از انجام رابطه جنسی مقعدی خودداری کنید

داشتن رابطه جنسی مقعدی و سپس رابطه جنسی واژینال میتواند باکتری های مضر را به کانال واژن منتقل کند. این باکتری میتواند در مواردی باعث عفونت واژن و رحم شود. بسیاری از مادران باردار نیز بواسیر دارند که میتواند نزدیکی از پشت در دوران بارداری را دردناک کند.

روابط جنسی و زناشویی در دوران بارداری مجاز است یا ممنوع؟
رابطه جنسی در دوران حاملگی

ج) بعد از تولد درگیر رابطه جنسی شوید

1- منتظر نتایج آزمایشات بعد از زایمان بمانید

چه از طریق سزارین زایمان کنید و چه زایمان طبیعی داشته باشید، پزشک میخواهد شما را از نظر وجود هرگونه عارضه پس از زایمان معاینه شوید. به طور معمول این بررسی 6 هفته پس از تولد فرزند شما انجام میشود. بسته به نحوه انجام این معاینه، پزشک شما را از نظر امکان یا عدم امکان برقراری رابطه جنسی معاینه میکند. در ضمن میتوانید از بوسیدن، ماساژ و… برای حفظ صمیمیت با شریک زندگی خود استفاده کنید.

2- از روغن ها و مواد روان کننده استفاده کنید

بعد از تولد فرزندتان هم از روان کننده های مبتنی بر آب برای داشتن رابطه جنسی راحت تر استفاده کنید. استروژن کم در دوران شیردهی میتواند پوست واژن را خشک کرده و تولید روان کننده های طبیعی را کمتر کند. به خصوص اگر زایمان طبیعی داشته باشید.

3. از روش های پیشگیری از بارداری استفاده کنید

از کاندوم، داروهای ضد بارداری خوراکی با دوز کم یا روشهای دیگری که برای پیشگیری از بارداری پس از تولد، توسط پزشک توصیه شده است، استفاده کنید. در حالی که برخی از خانمها بعد از تولد مدتی طول میکشد تا تخمک گذاری مجدد کنند، به خصوص اگر آنها نوزادشان را با شیر مادر تغذیه کنند، برخی دیگر بلافاصله قادر به تخمک گذاری هستند. اگر میخواهید از بارداری مجدد جلوگیری کنید، بهترین راه استفاده از کاندوم و قرص ضدبارداری است. البته برخی از ترکیبات کنترل بارداری هورمونی در دوران شیردهی توصیه نمیشود. زیرا هورمون ها از طریق شیر مادر دفع میشوند. در مورد پیگیری پس از زایمان بهترین کار این است که در مورد گزینه مناسب جلوگیری از بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

روانشناسی و مشاوره خانواده آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستاروانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره تلفنی جنسیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه چگونه در دوران بارداری رابطه جنسی داشته باشیم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉