کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

بهترین سن برای ازدواج از نظر روانشناسان

بدترین و بهترین سن برای ازدواج
4/5 - (192 امتیاز)

سن مناسب ازدواج از نظر روانشناسی

به طور کلی در سالهای گذشته، چه در کشور ما و چه در اکثر نقاط دنیا، میانگین سن ازدواج برای هر دو جنس مرد و زن افزایش یافته است. به طوریکه نتایج نظرسنجی ها درکشور آمریکا نشون میده که اکثر افراد معتقدن که 25 سالگی سن مناسب ازدواج دختره، در حالی که طبق این نظرسنجی بهترین سن ازدواج برای مردان 27 ساله.

درواقع دیدگاه مردم در مورد بهترین سن ازدواج بسیار تغییر کرده، که این موضوع بیشتر هم برای زنان صدق میکنه. به طور کلی، 20٪ از آمریکایی ها سن بسیار پایین را برای ازدواج زنان ترجیح میدن یعنی ( حداکثر تا 21 سالگی). در حالی که 12٪ سن بالاتر از 30 سال یا بیشتر رو ترجیح میدن. این درحالیه که فقط 11 درصد آمریکایی ها این نظرو دارن که مردان باید تا 21 سالگی ازدواج کنند، در حالی که تقریباً از هر سه مرد، یک مرد معتقده که تا 30 سالگی برای فکر کردن به ازدواج وقت داره.

بهترین سن ازدواج چگونه محاسبه می شود؟

فرهنگ ما و بهترین سن ازدواج در ایران

بقای یک ازدواج را میشه با فاکتورهای مختلف مثل مهارت های ارتباطی، کار گروهی و صمیمیت و… تعیین کرد. یه نکته مهم دیگه که باید قبل از ازدواج بهش توجه کنید سن مناسب ازدواج است. ما جامعه ای هستیم که در اون اغلب افراد، محکوم به ازدواج کردن درست بعد از دانشگاه یا در بعضی از مناطق بلافاصله بعد از دبیرستان هستیم. بر اساس این فرهنگ اگه از نظم مربوطه پیروی نکنیم، احساس میکنیم که کار اشتباهی انجام میدیم. در نهایت تنها خودمان را شکست خورده میبینیم. هر چند در حال حاضر و به دلایل اقتصادی سن ازدواج در ایران افزایش یافته. اما نمیتونیم نقش فرهنگ مان رو در مشخص کردن این موضوع نادیده بگیریم.

بهترین سن برای ازدواج وقتیه که در زندگی شغلی و شخصی احساس اطمینان داشته باشید.

اگر بخوایم به بهترین سن ازدواج از نظر کارشناسان اشاره کنیم باید بگیم که از نظر کارشناسان، سن ازدواج به عنوان یه عدد شناخته میشه که نسبت به تجربه و بلوغ فرد، اهمیت کمتری داره. روانشناسان تاکید میکنن که لزوماً بهترین سن ازدواج وجود نداره، اما قطعاً بهترین زمان برای ازدواج وجود داره. بهترین زمان برای ازدواج همون وقتیه که شما در زندگی شغلی و شخصی خود احساس راحتی و اطمینان داشته باشین. که معمولا انتظار میره که شما تا سن ۲۵ سالگی یا حتی بعد از اون به این بلوغ رسیده باشین. به همین خاطر ازدواج قبل از این سن و سال معمولا توصیه نمیشه. البته ممکنه سنی که هر فرد به بلوغ اجتماعی، شغلی، فکری و.. میرسه متفاوت از بقیه باشه. پس نمیشه گفت فردی قطعا در این سن به بلوغ رسیده و برای ازدواج به آمادگی لازم رسیده.

بهترین سن ازدواج چه زمانی است؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه بهترین سن برای ازدواج از نظر روانشناسان با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آیا سن ازدواج به عنوان یک نقطه قوت یا نقطه ضف عمل میکنه؟

با وجود تموم این موضوعات، ما نمیتونیم سن مناسب ازدواج رو به عنوان تنها عنصر لازم برای خوشبختی معرفی کنیم. چون عوامل دیگه ای هم در ثبات و موفقیت زندگی نقش دارن. مثل: زندگی مشترک قبلی و داشتن فرزند، وضعیت اقتصادی و اجتماعی، داشتن والدینی که طلاق گرفته اند، بلوغ عمومی و تعهد شخصی به زندگی زناشویی، داشتن نگرش ها و رفتارهای سالم و…

یک عدد دقیق برای سن مناسب ازدواج دختران

با وجود اینکه همیشه تاکید میکنیم که عوامل مختلفی در تعیین سن مناسب ازدواج نقش داره، اما بیشتر افراد به دنبال یه عدد دقیق برای سن ازدواج هستن. در جواب به این افراد باید بگم؛ بهترین سن ازدواج دختر از نظر روانشناسی، 28 ساله.

اما چرا و چطور به این عدد رسیدیم؟

درواقع زنان در سن 28 سالگی نسبت به انتخاب همسرشون آگاهی و اعتماد به نفس دارن. این افراد وقت داشتن تا موفقیت خودشون رو در سطح شخصی و حرفه ای، تحصیلی، خانوادگی و… کشف کنن. خصوصیاتی رو که بیشتر در زندگی مشترک دوست دارن کشف کنن‌ و از اشتباهاتی که در روابط قبلی مرتکب شده اند، چیزهای جدید یاد بگیرن. به همین خاطر توصیه میشه که میانگین سن ازدواج برای خانم ها بین 25 تا 28 سال باشه.

سن ازدواج در ایران

یه عدد دقیق برای سن مناسب ازدواج پسران

وقتی نوبت به سن مناسب ازدواج پسر میرسه، اکثر روانشناسان تاکید میکنن بهترین سن ازدواج آقایون 32 سالگیه. چون انتظار میره مردان تا 32 سالگی در حرفه خودشون مستقر بشن و به طور بالقوه به دنبال پیشرفت حرفه ای باشن. آقایون در این سن به ثبات شغلی رسیدن. معمولا 5 سال اول هر شغل نیاز به تمرکز جدی داره. اگه قرار باشه در این زمان فرد دیگه ای وارد زندگی شما بشه، مسئولیت هاتون دو چندان میشه و قادر به برقراری تعادل در زندگیتون نیستید. علاوه بر این افرادی که به سن 32 سالگی یا بیشتر رسیدن، این فرصت رو داشتن که از طریق، روابط اجتماعی و ارتباط با مردم، از نظر اجتماعی و عاطفی رشد کنن.

پس بسیاری از آقایون در 32 سالگی وقت کافی رو در صحنه های اجتماعی گذروندن تا بتونن در مورد ورود به زندگی زناشویی تصمیم آگاهانه بگیرن. آنها همچنین به دیدگاهی هوشیارانه درباره فرزندآوری و نقش خودشون در فرزند پروری میرسن. البته نمیتونیم به طور قطع بگیم که مردان با سن پایین تر در انجام این وظایف موفق عمل نمیکنن.

بهترین سن ازدواج برای دختر و پسر

سن ازدواج زودهنگام و دیرهنگام و افزایش احتمال طلاق

به گفته روانشناسان در ازدواج های زودهنگام چون زوجین به بلوغ اجتماعی، فکری، شخصیتی و… نرسیدن، احتمال طلاق افزایش پیدا میکنه. البته عکس این هم برای افرادی که دیر ازدواج میکنن، امکان داره. در واقع، افرادی که ازدواج را به سن های بالاتر موکول میکنن، با کاهش شرکای بالقوه روبرو میشن. وضعیتی که ممکنه احتمال تشکیل زندگی با افراد غلط رو افزایش بده. به عبارت دیگه، ازدواج “خیلی دیر” هم ممکنه خطر داشتن یک رابطه آشفته رو بالا ببره. میتونیم بگیم زوج هایی که در اواسط بیست سالگی ازدواج میکنن، بهترین کار رو میکنن، چون این سن ازدواج زمانیه که شما کیفیت و ثبات رو با هم ترکیب میکنید و میدونید از زندگی چی میخواید. پس بهترین سن ازدواج برای بیشتر افراد همون موقع است.

در نهایت باید بگیم که ممکنه بهترین سن ازدواج برای هر شخصی با دیگری متفاوت باشه. اما به طور کلی میشه گفت فردی که میخود ازدواج کنه در هر سنی که باشه باید به این موارد دست پیدا کرده باشه: ثبات اقتصادی، احساس مسئولیت پذیری، بلوغ و آمادگی فکری.

هیچکس دیگه ای به جز خودتون نمیتونه مشخص کنه که آیا به سن ازدواج رسیدین یا خیر؟

سوالات متداول

سن ازدواج مناسب برای آقایان چند سال است؟

وقتی نوبت به سن مناسب ازدواج پسر میرسه، این سن 32 سالگیه. چون انتظار میره مردان تا 32 سالگی در حرفه خودشون مستقر بشن.

یک عدد دقیق برای سن ازدواج خانم ها کدومه؟

بهترین سن ازدواج دختر از نظر روانشناسی،28 ساله

ازدواج در نوجوانی خوبه یا نه؟

به گفته روانشناسان در ازدواج های زودهنگام چون زوجین به بلوغ اجتماعی، فکری، شخصیتی و… نرسیدن، احتمال طلاق افزایش پیدا میکنه.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره پیش از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید.

منبع:

براي مشاوره در زمينه بهترین سن برای ازدواج از نظر روانشناسان

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 861 نظر:

  1. سلام من 17سالم و چند ماهی با یه مرد ک 32 سالش نامزد کردم و تو این ماه هم میخوام عقد کنم با هم سر بیشتر چیز ها تفاهم داریم اما فقط از یه چیزی ش خوشم نمیاد باید میرم جای ازش اجازه بگیرم به خاطر اینکه از منم بزرگ تر یه کم می ترسم ک بعد طلاق بگیریم یا چیزی ولی خو گاهی هم عصبی میشه از پسر عمو های بابام ک زیاد میان خونه مون اینا میگه خوشم نمیاد از این حرف ها نمیدونم دارم کار درستی می کنم یا خیلی هم دوسش دارم اما وقتی عصبی میشه زیاد نمیاد اشتی اشتی کنه با هام انگار عادت کرده من همش میرم اول های نامزدی مون خیلی با هم دعوا می کردیم راست از سر چیز های الکی عکس پروف اینا میگه خوشم نمیاد عکس زن من ببین به من میگه حسود اما خودش از من حسود تر تا اسم یه پسر میارم رد میده یه جای خودم گفت این گیر دادن ها این کار به خاطر این ک دوست داره براش ازش داری کلاس مشاوره هم ک رفتم برا عقد زن انگار ذهن من خونده بوده رفتار های ک اون داشت من در مورد شون اشتباه فکر می کردم میگه. حتا با خواهر زن داداش هم به خاطر من دعوا ش شده بود اونا از من خوشش ون نمیاد گفت گفتن قشنگ نیست از این حرفا به صورتم گیر داده تو چرا جوش داری نمی دونم دندونت اینطوری بدم میاد این جوری میگه خو چیکار کنم شکمم تو اون دنیا حلالم نمی کنه باید ب فکرش باشم حساسیت دارم برا اون جوش میزنم دندون م با یه دختر دعوا م شد زد دندونم کج کرد ولی قشنگ م ها از خود تعریف نباش همه میگن خودم ک میبینم اما خانواده اون نمی دونم چرا اینجوری ن انگار یه دختر دیه براش پیدا کرده بود اون نخاسته بود من خواسته بود خواستم ازش جدا بشم ب مادرم گفت گفت حسودی شون میاد ب تو حتا خواهر زاده ش هم کلاسی بودیم تا پنج سال پیشش با زن عمو ش گفته بود تو قشنگ تر ی نمیدونم چی گیر دادن ب من در حال ی ک این مرد بین 7 نفر انتخاب کردم یکی شم خارجی بود خلاصه نمیدونم یهو چی شد خوشم از این مرد اومد پشیمون هم نیستم اما اطرافیان ش هر کاری میکنن غیبت من میکنن پیش هم طرف من هم طرف اون کلی حرف های بد از اون گفتن اما اینجوری نیست خیلی ذهنم در گیر خواهش کمک کنید

    1. عزیزم منم شرایطم مثل تو بود العان که شرایطتتو خوندم انگار گذشته منی تو رو خدا نکن من العان با دوتا بچه طلاق گرفتم هم خودم نابود شدم هم دوتا بچه بی گناه مشکلاتت خیلی خیلی بیشتر میشه شوهرت بد دله هیچ وقتم خوب نمیشه تازه بدترم میشه تو ام هر روز افسرده تر میشی چون تو دختر آزادی بودی این همه محدودیت برات غیر قابل تحمل میشه

  2. سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه دختره اشما شودم ۱۶ خانواده مون میدوند مجازی هستم باهم رابطه خوبی داشتیم امسال شود هی استرس ناراحت دارم هی از دستش بدم ازش سرد بشم
    حس میکنم کمی حسم ازش دست دادم دلیلش چی میتونه باشه مثل قبلا نیستم

  3. سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه دختره اشما شودم ۱۶ خانواده مون میدوند مجازی هستم باهم رابطه خوبی داشتیم امسال شود هی استرس ناراحت دارم هی از دستش بدم ازش سرد بشم
    حس میکنم کمی حسم ازش دست دادم دلیلش چی میتونه باشه مثل قبلا نیستم

  4. سلام من دختر 30ساله هستم یه خاستگار از شهر دیگه دارم که 3 سال از من بزرگتره هیچ مشکلی نداره فقط چون از راه دوره خانوادم مخالفن باید چیکار کنم لطفا جواب بدید،4ساله که پی گیرن و اصرار دارن،ایا میتونم خانوادمو راضی کنم آیا این ازدواج درسته

    1. این در نظر بگیر که هر دوتون باید با این موضوع کنار بیاید که تو این ازدواج از خانواده های دو طرف میان مهمونی و شاید طولانی مدت بمونن که بعدن مشکل ساز میشه ولی اگر دختر خوشگلی هستی و زیبا من قبول میکنم باهات ازدواج کنم چون قیافه از همه چی برام مهمتره

    2. طبق تجربه ۱۰ الی ۱۲ سال بیشتر فرصت فرزند آوری نداری، خانواده پدری کوچکترین مسئولیتی در قبال بالا رفتن سنت نخواهند کرد. فقط و فقط خودت مسئولی. از آینده ات دفاع کن.

  5. سلام من دختر 30ساله هستم یه خاستگار از شهر دیگه دارم که 3 سال از من بزرگتره هیچ مشکلی نداره فقط چون از راه دوره خانوادم مخالفن باید چیکار کنم لطفا جواب بدید

  6. من 24 سال داشتم با دختر خانمی 21 ساله نامزد بودم متاسفانه از خودش اراده تصمیم گیری نداشت و تحت حرف های خواهرش و اطرافیان قرار میگرفت یعنی هرچی اونا میگفتن اون انجام میداد— من پسری بودم که نه اهل رفیق بازی بودم نه اهل سیگار مواد –از لحاظ مالی هم خوب بود اوضاع من — خیلی عاشقش بودم خیلی دوستش داشتم ولی اون میگفت باید حق طلاق بدی –من حق طلاق ندادم و موبایلش رو خاموش کرد رفتم درب خونشون دیدنم عروس شده–4 سال عمرم رو به پاش گذاشتم براش میمردم ولی اون میگفت باید حق طلاق بدی با مهریه 114 سکه منم چون شناخت ازش داشتم گفتم حق طلاق نمیدم ولی مهریه ویلا بهت میدم با ماشین—-خیلی گریه کردم خیلی حالم بد بود هنوز برام سواله چرا رفت چرا اینقدر بی رحم شد

    1. همون بهتر که رفت زن زندگی شما نبود اون رو از ذهنت خارج کن و یک نفر خوبی پیدا کن و جایگزین کن .

  7. سلام
    من 21 سالمه. درسته که سنم هنوز برای ازدواج مناسب نیست ولی فشار جنسی من رو داره دیوونه میکنه.
    درست الان 1 سال و نیمه من هرروز دارم رنج می کشم بعضی شب ها از فشار جنسی از خواب بیدار می شم
    به همین خاطر با این که دانشگاه دولتی خوب قبول شدم دیگه نمی تونستم بشینم درس بخونم. الان حتی صدای یه دختر رو می شنوم احساس حالت تهوح بهم دست می ده
    همش در بدنم احساس غش و ضغف می کنم و به همه می پرم و مامان بابام ازم ناراحتن ولی بهشون نگفتم هنوز.
    به خاطر این فشار بارها و بارها گریه کردم و از خدا کمک خواستم ولی متاسفانه وضعیت مالی خوبی هم ندارم بتونم ازدواج کنم
    این لعنتی همه چیز منو ازم گرفته.
    یکی بیاد نجاتم بده.

  8. من ۱۹سالمه متولد۲۰۰۴ ۸۳ هیچی ندارم کسی ندارم بابام مشکل اعصاب داره هیچکسی خوشش ازمانمیاد میگه باباتون مریضه چرا بهت زن بدم توکه چیزی نداری حتی نون خوردن هم به سختی پیدامیشه واقعا چرا بخاطرپول دهه هشتادیا دختراروبزورشوهرمیدید
    واقعاباکسی که سنش به تونمیخوره
    بعد من ازبچگی کسیونداشتم
    مشکلات داشتم توزندگیم خیلی هیچکسی درک نمیکنه ازاین روزگارانی ونامردهیچی خوشی نیومده

    1. ماهم مشکل داشتیم داش
      این که آدم بایدحتما زن بگیره رابطه داشته باشه حاصل شستشوی ذهنی و بمبارن جنسی جامعه است که همه چیز باید به سکس ربط پیدا کنه هیچ فیلمی پیدا نمیکنی که داستان عشقی حداقل یه زن توش نباشه ملت هم که نه تفریحی دارن نه حرفی برای گفتن مدام در مورد رابطه هاشون دروغ یا اغراق میکنن اصلا به فکرش نباش
      اگه حس میکنی شهوت داره فشار میاره یا خیلی داغی یا نیاز جنسیت داره داغونت میکنه باید بگم همش حاصل همون شست شوی مغزی جامعه است دو سه جلد کتاب راجب کنترل شهوت مثل راز کنترل شهوت بخون به هیچ وجه توی دام پورن و خودارضایی نیفت برو چند تا کار و مهارت هرچییی باشه یادبگیر باور کن هیچی جلودارت نیست مگر خودت
      ما هم سختی زیاد داشتیم زیاددددد.

  9. سلام من ۲۶سالمه.

    کارمند آزمایشگاه شبکه بهداشتم. تازه ۴ماهه رفتم سرکار.
    در سن ۱۷تا۲۰ سالگیم یه رابطه لانگ دیستنس داشتم فقط یکبار حضورا هم رو دیدیم. الان طلافروشی زده و هنوز پیگیرمه ولی خب مناسب من نیس.

    در سن۲۱ تا ۲۳ سالگی با پسرداییم دوست شدیم من به این منظور که بچگی همبازی بودیم باهاش حرف میزدم ولی اون قصد ازدواج داشت. تا پیشنهاد داد من رابطمو باهاش کات کردم اما خب کل فامیل فهمیدن و گیر سه پیچ که قبول کنم ولی خب زورشون به من نرسید.

    خواستگارای دیگه ای هم داشتم که خب هر کدوم رو به دلایل منطقی رد کردم.

    در حال حاضر ۲۰۰روزه که با یه پسر که تقریبا ۳ سال ازم کوچیکتره در رابطم. که نه اون قصد ازدواج داره نه من. ولی یکم نگران شدم که واقعا من نمیخوام ازدواج کنم؟! عمرمو با اون تلف نکنم بعد پشیمون بشم!

    پسر خیلی خوبیه یعنی منو دوسداره و باهام خوبه فقط مشکلش اینه که گاهی دوسه روز میره تو خودش و رابطشو قطع میکنه بعد که برمیگرده کلی معذرت خواهی میکنه و میگه اخلاقشه و داره سعی میکنه درستش کنه! دیگه همه چیش اوکیه. از لحاظ ظاهری من کم سن تر از اون بنظر میام ولی خب سنم بیشتره دیگه!

    خانوادم مذهبین و با روابط دخترو پسر مشکل دارن. و حرفایی که میزنن گاهی رو من اثر میذاره. واقعا رابطه داشتن با پسر بده؟ اونم همچین پسری که حالم باهاش خوبه. یعنی حتما آدم باید ازدواج کنه؟

    ببخشید خیلی طولانی شد ولی لطفا اگر کسی میتونه راهنماییم کنه☹️💝

    1. سلام عزیزم حق با خانوادت هست ولی پسرکوچیکه مطمئن باش مغزش هم کوچیکه

    2. سلام دوست من
      مهندس ارسلان سالاری مقدم هستم.
      راهی ک میری صد در صدش اشتباهه
      فقطو فقط با ی سوال جوابتو میدم
      وقتی حالت گرفتس پیش چ کسی آرامش میگیری؟
      کسی ک دوستت داره؟
      کسی ک دوستش داری؟
      مجرد هستم و نصیحت های تجربه نکرده متاهلی رو نمیتونم بهت بگم..

    3. حتما مجبور نیستی ازدواج کنی اگر رابطه جنسی داشتی و فکر میکنی بخاطر رابطه قراره ازدواج کنی غلطه! فقط ازدواج کن چون حس می کنی نیاز داری بهش و او به شما نیاز داره ممکنه این نیاز جنسی باشه یا نباشه ،نیاز به تحمل زندگی و نیاز به رفع احتیاجات کلی و اینکه انسان نمیتونه تنهایی مشکلاتشو حل کنه. اگر میتونی تنهایی مشکلاتتو حل کنی ازدواج نکنی خیلی بهتره

  10. سلام من پسری ۳۰ ساله هستم
    از نظر مالی وضعیتی تقریبا مناسب دارم .
    از نظر اعتقادیم آدم مذهبی نیستم ولی بی قید و بند بودن هم در زندگیم دیده نمیشه .
    برای زندگی خود اصولی دارم که طبق اون اصول و چهارچوب پیش میرم .
    چند سال پیش با دختری آشنا شدم که ۵ سال از هم بزرگتر بودیم .اوایل علاقه ای به اون نداشتم و اون واقعا عاشقم بود .
    ما نزدیک ۶سال نه به صورت کامل با هم در ارتباط بودیم .
    مثلا باهم اوکی میشدیم و من کات میکردم و بعد از چمد ماه مجددا میومد جلو و آشتی میکردم .
    خیلی توهین ها بهش کردم که از زندگیم بره ولی نمیرفت.
    تا دیگه متقاعد شدم که واقعا عاشقمه و امکان داره کسی به این صورت دیگه عاشقم نباشه.
    به این جمله فکر کردم که میگفت سعی کن با کسی که دوست داره ازدواج کنی .چون همیشه دوست خواهد داشت .
    خلاصه با خانواده مطرح کردیم و جلو رفتیم.
    اونا یه خانواده پرجمعیت بودن .۳تا خواهر داشت و ۴تا برادر .من فقط یه خواهر‌ .
    مراسم خواستگاری انجام شد و مراسم نامزدیم انجام شد ولی د طی همین مراسما دیدم اخلاقش کلا عوض شد و ادم سابق نبود .
    سر هرموضوعی بحث میکرد و ایراد میگرفت .سر خریدها سر روز سر تایم اومدن و رفتن و خیلی از نظرهایی کا قبلا نمیداد و به حرف من گوش میکرد. تا یه رور که با خواهرش رفته بود خرید و صحبت وسایل شد با من بحث بدی کرد و حرف سنگینی زد و من همونجا اعلام کردم ایشون رو نمیخوام و مراسم رو بهم زدم .
    مایی که یک ماه بعد لقدمون بود کلا من زدم زیر هما جیز و الان یه سال از این قضیه میگذره.
    نمیدونم چرا این موضوع رو بیان کردم . شاید واس اینگه کسی بخواد درس بگیره یا کسی نظری بده .شایدم خواستم دردو دلی کرده باشم .
    ولی هیچوقت نفهمیدم اشتباه کار کجا بود .از من بود یا از اون .شاید اول داع بودم و اونو مقصر میدونستم ولی بهدها گفتم شاید خودمم اشتباه کردم .نمیدونم
    ببخشید متنم زیاد شد و چشمتون درد گرفت .
    هرجا که هستید سالم و سلامت باشید و درکنار کسی باشید که واقع ا در کنارش از گذر زمان لذت ببرید .اوم فرد پیتونه پدر مادر. خواهر براد باشه یا دوست پسرو دوست دختر یا همسر. فرقی نمیکه مهم عاشق اون فرد بودنه .
    باتشکر

    1. شماهم موفق باشین.ممنون که زندگی شخصیتون رو به ماگفتین شایددرسی بشه برای امسال ما.

    2. چون احساس بدی بهم دست می‌داد ک شما اونو نمی‌خواهید و میخواست به هر روشی شما رو نگه داره بعدش دید ک اومدید عزت نفس خودشو پیدا کرد و کینه هاش زد بیرون حتما باید از اول تو رابطه عشق ۲ طرفه و احترام باشه

    3. احسنت کار بسیار بسیار درستی کردی؛ منم شرایط تقریبا مشابهی داشتم وای کاش همون موقع همه چیزو به هم میزدم.

  11. سلام و با اطمینان به تنها دلیل زندگیم همان عشق زمان حمالی و نگران ترین حمال که از اتش عشق دختری نا وارد به سفره دزذان ناموس ولی جپ دست و خالی دست و مارگیر و کور فکری اما بینای ذزذان بارسلون ادواری پرید شد معز فندقیچرا باید نگران ازدواج دو ویا سه باشیدفکر نان کنید که خر بزه اب است روان بخشد نگران حال سعید پور مقدار به طلعت نشد نرگس مست باید باشد نگران از جانب دیوانه خالی مغز فعلی با شکنجه هم شد افشین نشاید هادی کله بادی با شورت خشت مالی باشد گران تا بکند درست از جمله فزاوانی پول

  12. باید به سن و شاخص امید به زندگی در ایران که روز به روز پایینتر میاد توجه کرد قطعا. و 30 سال واقعا دیره برای ازدواج، با این روندی که کشور داره پیش می‌ره نهایت عمر بشه 60 سال در آینده .

    1. سلام حق با شناست.
      ولی اینم در نظر بگیریم که پسر تا ۳۰ تا ۳۵ هم نمیتکنه از پس زندگی بر بیاد حتی نیاز هایه خودش.

      1. این غلطه ،بچه محل ما در سن ۱۵سالگی ازدواج کرد ،الان هم دو تا بچه داره .خیلی هم خوشبخته

  13. اکثر دخترها در سنین زیر 24 اصلا از لحاظ ذهنی برای ازدواج آماده نیستند به نظرم دخترها در سن 24 تا 26 به پختگی و بلوغ فکری میرسند. پسر ها هم در سنین بالاتر یعنی 28 تا 30 به پختگی میرسند.

    1. من ۱۴ سالمه در سن ۱۳ سالگی ازدواج کردم شوهرم ۱۷ سالشه
      شوهرم گیر میدی میگه حتما باید بچه دار شم
      مجبورم کرد ۳ شب رابطه جنسی انجام بدیم
      ولی باردار نشدم
      خانوادم نمی‌دونن که شوهرم داره این کارا رو با من می‌کنه
      امشب هم میخواد رابطه جنسی انجام بدیم
      بزور این کارا رو سرم در میاره میگه باید باردار شی بعدش طلاقت میدم
      واقعا ناراحتم لطفاً بهم یسری کار پیشنهاد کنید که از شرش خلاص بشم
      هر شب می‌ره بیرون غیبش میزنه تا دیر وقت

      1. به پدر و مادرت بگو بعدشم طلاق بگیر .نه 17 سالگی برای پسر خوبه .نه 13 سالگی ازدواج کردن واسه دختر.

      2. چرا یکی دیگه رو بیار بیچاره کنی بهاش حرف بز بگو من خیلی دوست دارم میخوام خودتو بزرگ کنم بعد بچه بیارم بگو من ک بدم از بچه نمیاد فقط یکم سنمون هست پاین است بزار اول خودتو بزرگ کنم بعد بچه بیارم

  14. سلام دخترم ۲۰سالمه و قبلا با پسری ۸سال دوست بودم چندماه پیش بهش گفتم خانواده ما از اینکه باهات ازدواج کنم ناراضین چون اون سطح خانوادشون و فرهنگ و دینشون باما فرق داشت من شعیه هستم بعد این حرفا اون دو هفته هست که ازدواج کرده بدون خبر به من چون بهش کلا پیام نمی‌دادم بعد شنیدن خبر حالم خیلی داغون شد و خیلی زجر کشیدم ولی الان یکم بهتر شدم میخام ازدواج کنم ولی دوست ندارم اختلاف سنی بیشتر از ۵سال باشه اگه ازدواج کنم میتونم به طور کامل از فکر طرف بیام بیرون چون احساس تنهایی میکنم
    ونیاز دارم که یه نفر درکم کنه بنظرتون میتونم دوباره به کسی حس پیدا کنم چون من به اون طرف خیلی حس خوبی داشتم ازدواج درسته یا نه؟

    1. ازدواج باعث نمیشه از فکر طرف بیرون بیایی. بهتره قبل از ازدواج پیش مشاور و روانشناس بری تا کمکت کنه طرف را فراموش کنی و بعد به فکر ازدواج بیفتی.
      چون عشق اول به این راحتی ها فراموش نمیشه این موضوع بین دختر و پسر یکسان هست.
      من دوستانی داشتم که قبلا عاشق یک پسری بودند و بعد با فرد دیگری ازدواج کردند ولی هنوزم دارند به اون پسر فکر میکنند و زجر میکشند. پس اول از همه سعی کن قبل از ازدواج طرف را فراموش کنی مگر اینکه دوباره عاشق فرد دیگری بشی چون عشق دوم باعث میشه عشق اول رنگ ببازه.

    2. ازدواج راهش نیست که فراموشش کنی سعی کن تا وقتی آدم درستی رو واسه ازدواج انتخاب نکردی ازدواج نکنی چون ازدواج شوخی و یا بازی نیست….

    3. وقتی شما به دلیل مسائلی مثل دین و مذهب طرف مقابل رو درک نکردی این انتظار رو از کس دیگه ای نداشته باش که تو رو درک کنن

  15. سلام تازه وارد ۲۴سالگی شدم از ۱۸سالگی میخاستم برم خدمت عاشق دختر عمم شدم که الان ۱۴سالشه ناگفته نمونه دختر عمم تک فرزنده عمم یه آدم بسیار عصبی و میشه گفت روانیه طی این چهار سال یبار میگفت باشه قبول یبار میگفت نه بهت عتماد ندارم که دخترم خیلی دوست داری، یبار برام گریه میکرد که چرا نمیایی سری بزنی یبار بد اخلاقی میکر عصابم بهم میریخت یکی دوسال اول بد جور عاشقش بودم بخاطر نبودنش قلب درد میگرفتم افسرده شده بودم ولی الا بود نبودش برام فرقی نمیکنه فقط میخوام با یکی زندگیم شروع کنم الانم عمم و شوهرش میگن اسم گذاشتی روی دخترمون و یه سری حرفای بد بین فامیلا پیچیده که با هم چکارا کردیم.دختر براش مهم نیست بشه یا نه خیلی خونسرده بنظرتون چکار کنم

    1. سلام
      اگر دختر براش مهم نیست که با شما ازدواج کنه یعنی علاقه چندانی به شما نداره پس باهاش ازدواج نکنید و با عمه تان شفاف این مو ضو ع و توضیح بدید شما هنوز حداقل ده سال وقت دارید که همسر مناسب پیدا کنید
      موفق باشید

      1. گوه نخور باور جراح قبل نمیاد اینجا به دختری ک حتی اصلا نمیدونه کیه بگه بامن ازدواج کن تو فوقش کارگر ساختمون باشی

        1. چرا مگه چه شه کار گر ساختمان باشه که چی حق ازدواج نداره بهترین مرد برای یک زن که اهل وفا باشه به نظر بنده همین پسر های فقیر هستن چون قدر زن میدونن نه پسر های هوس باز که فقد برای چند روز یک زن میخان

  16. با درود فراوان،
    من در سن ۳۶سالگی از دختر خانومی که از لحاظ خانوادگی از ما پایینتر بود خواستگاری کردم و تمامی مراحل به صورت رسمی و توسط بزرگترهام انجام شد،اوایل خانواده دختر خیلی مایل بودن ولی بعد ار دو ماه شروع به فحاشی و توهین میکردن و میگفتن ما دختر بزرگتر تو خونه داریم و اول اون باید ازدواج کنه و من هم بخاطر بی حرمتی های زیادشون منصرف شدم ولی دختره به خاطر من خودکشی کرد و با یک دست لباس اومد و گفت منو هینجوری قبول داری؟ ما رفتیم از دادگاه اجازه ازدواج گرفتیم و عقد کردیم و چون من تحصیلاتم در مقطع دکتری بود و اوضاع خیلی خوبی داشتم زندگیمون رو بدون جشن و با یک مسافرت خارجی شروع کردیم الان چهارده سال میگذره و یه پسر داریم و خانومم یه فرشته واقعی هست و منم هر روز بیشتر از قبل دوستش دارم و اوضاع مالیمون بخاطر کارکردن زیاد من و تدریس دانشگاه و غیره تقریبا به لطف خدا عالیه.همه چیز داریم خونه عالی چند تا ماشین مدل بالا ،ویلای شمال و غیره ولی چیزی بنام خانواده نداریم از همون روز دیگه خانواده خانومم را ندیدیم و خانواده من هم بخاطر مخالفت از رفتار اونا قید ما رو زدن.
    الان همه چیز داریم و هیچ کسی نداریم یعنی اگه اتفاقی واسمون خدای ناکرده بیوفته تا ماهها کسی نمیفهمه ما کجاییم‌. عشق هست بچه خوب هست پول هست ولی میریم شمال تو ویلای دو هزار متری تنها هستیم و البته افسرده‌.
    با اینکه همه جوره خدا پشتمون بوده ولی بی کسی خیلی بده و حتی تو روحیه بچم اثر گذاشته.
    به نظرم ازدواج فقط باید خانواده ها تو یه سطح باشن و بدون مشکلات این چنینی باشه.
    البته ما پای عشق و زندگیمون موندیم و راضی هستیم ولی تنهای تنها.
    آیا به نظر شما ارزشش رو داره؟
    فقط جهت درس گرفتن یک سری جوون این متن رو نوشتم و من و همسرم و پسرم خدا رو داریم و عاشق همدیگه هستیم.و یک ثانیه دوری هم رو نمیتونیم تحمل کنیم حتی خانومم منشی دفترمه که پیشم باشه .
    من همیشه خداوند را شاکرم.
    ببخشید طولانی شد.

    1. یه زن فرشته داری خانواده هاتون اگع براشون مهم بودین ولتون نمیکردن پس همون بهتر که نباشن

    2. همین قد که هردو عاشقانه همدیگر رو دوست دارید،فرزند دارید زندگی خوبی دارید،خدا رو شاکر باش ودم از تنهایی نزنید،که پدر ومادر،تا آخر برای فرزند نمی مانند،در ضمن بعد گذشت این همه سال آیا بازم خانواده دوطرف راضی به گذشت و
      بخشش نشدن؟!!!پس زندگی خودتون بکنید چه بسا بودن آنها باعث دخالتهای نابجاواختلافات بیشتر میشد.

  17. من پسر 32 ساله و مجرد هستم. تا حالا با دختری دوست نشدم در جوانی از یکی از هم دانشگاهی که پرستاری میخوند خوشم میامد ولی هیچوقت روم نشد حرف دلمو بهش بگم کلا آدم خجالتی و کم رویی هستم. از وقتی سی سالم شده حس میکنم از وقت ازدواجم گذشته حس میکنم باید همون موقع که 20 یا 22 سالم بود با همون دختر ازدواج میکردم البته اون دختر سال هاست که ازدواج کرده و بچه داره. من داروسازی خوندم از سن 27 سالگی از نظر مالی مستقل شدم و وضعیت مالی ام خوب هست ماهی 50 میلیون درآمد دارم. بزرگای خانواده برام هم از فامیل و هم از غیر فامیل دخترایی انتخاب کردند که من نمیتونم اصلا با اون دخترا ارتباط بگیریم. هنوزم به اون دختر فکر میکنم با اینکه میدونم همه چیز تموم شده. نمیدونم چیکار کنم. واقعا دوست دارم ازدواج کنم چون واقعا تو سن ازدواج هستم. کسی میتونه راهنمایی ام کنه.

    1. سلام برادر عزیز. به عنوان تجربه شخصی میگم بهتربن کارو کردی و خداروشکر مستقلی و این خیلی عالیه. مطمئن باش کیس مناسب برات خیلی زیاده. اصلا به این فک نکن که همون دختره برات ایده آل است و بهتر از اون پیدا نمیشه که هست و و واقعا کیس مناسب گیرت میاد.

    2. منم مثل شما هستم ولی این قضیه داره کار دستم میده فکر میکنم سن ازدواجم گذشته ۳۳ هستم ،دارم مهاجرت میکنم،در واقع با کارم ازدواج کردم،همش دارم خودمو به چالش میکشم
      اخرشم همش میگم طوری نیست نشد نشد دیگه دنیا به اخر نمیرسه که.

      1. با سلام بنده حسن، پیمانکار مسکنه مهر که ریس جمهور قبلی آقای روحانی یک باره دستور داد که مسکن مهر را توقف کنید و ساله 93، 9 میلیارد تومان که اون زمان میشد بیش ا. ع واحد در کیانپارس یا زیتون کارمندی بخرم اما این موضوع رو حکمت از خداوند میدونم. بنده 38 ساله هستم. لطف میفرمایید بگید مشغوله چه کاری هستید؟؟؟…

    3. اگر اون دختری که دوسش داشتی هنوزم مجرد بود میگفتم چون بعد از چند سال هنوزم دوسش داری برو پیداش کن خواستگاری کن ازش ولی حالا که دختره متاهله بیخیالش شو افسوس گذشته رو نخور درست یا غلط دیگه نمیتونی تغییرش پس با یک دختر دیگه یک زندگی جدید رو شروع کن و بهش دل بده

  18. سلام من ۱۷سالگی تا پای عقد رفتم و پشیمون شدم‌کنسل کردم و از اونموقع تا ۲۱‌سالگی بهترین‌دوران‌مجردی‌رو‌داشتم‌و‌خیلی زود تو‌ همون دوران عاشق یه پسر ۲۷ ساله شدم اولین بار بود عاشق شده بودم و تاالانم یادش میوفتم دلم میشکنه دست خودم نیست اما از دستش دادم چون در زمانیکه اون نسبت به من کم اهمیت بود بااینکه دوستم داشت و هربار هرکاری میکرد از دستم نده اما همش‌درگیر کار بود و قصدش بامن ازدواج و دیگه خسته شده بودم از کاراش کات کردیم و من بایه پسر ۲۶ساله تو اینستا آشنا شدم که فهمیدم طلاق گرفته بعداز ۵سال انقدر بهم‌محبت میکردومن همش از عشقم باهاش صحبت میکردم اما اونم راهنماییم میکرد گاهی عصبی میشد و سعی داشت من فراموشش کنم با بیرون رفتنو توجهات بسیار منو جذب کرد تو همون موقع اونی ک عاشقش بودم برگشت هردو روبروی‌من و گفت یامن یا اون اون ک عاشقش بودم دستو پامیزد منم گفتم باز بی محلی میکنه اما این منو خوشحال میکنه و توجه منم دومیو انتخاب کردم عشقمو وادارکردم‌بره بعداز کلی استوریای غمگینش و نفرینهایی ک بم کرد رفت اون زمان ۲۹سالش بود منم ۲۱ بودم خلاصه چسبیدم ب اینیکی ازدواجم کردیم بعد از یکسال پشیمون شدم کلا از ازدواج پشیمونم از ازدواج متنفرم نمیدونم چیکار کنم نه عروسی آنچنانی داشتم و شوهرم الان حرف حرفه خودشه و مذهبی منم چادری کرده و من اولش راضی بودم الان دارم خفه میشم از افسردگی همش دوسدارم برم خونه مامانم تروخدا یکی یگه باید چیکارکنم عقلانی چیکارکنم که برگزدم به زندگی ارامش!؟

    1. سلام دخترم به نظرم دو تا راه بیشتر نداری ای کاش همون اول شرایط خودتون و خانواده ی طرف مقابلتون رو میدیدین و بعدا نسبت به ازدواجتون تصمیم میگرفتین وقتی کسی دوستتون داره باید تو همون قالبی شمار دوست داشته باشه که هستین نباید دنبال تغییر شما باشه . الان شما برگردین از زندانی که برای خودتون ساختین رها میشین ولی با مشکلات جدیدی روبرو میشین که قبلا نداشتین و اگه بمونین تا آخر عمر زندانی و اسیر این آقا هستین باید شهامت تصمیم گیری داشته باشین. من خودم 47 سالمه خانومم 43 ساله عاشقش نبودم فقط خواستم ازدواج کنم اونم تو سن 25 سالگی .پارسال با دختری آشنا شدم که طعم عشق رو فهمیدم ولی حیف اون بیست سالشه و خیلی همو دوس داریم بیشتر از دوس داشتن جونمم براش میدم نذاشتم یک لحظه ناراحت بشه و راضیم کل زندگیمو بچه هامو خانوادمو بزارم و باهاش زندگی کنم ولی دلم به حالش میسوزه چون من جای پدرشم حیفم میاد . منظورم از این حرفا اینه که رها باشی بهتر از اسیر و برده ی کسی بودنه من و خانومم هر دو مذهبی هستیم ولی الان عاشق دختری شدم که کلا متفاوته و بهش گفتم اینجوری دوستت دارم و نمیخوام تغییرت بدم . کاش انسانها تا زمانی که به بلوغ فکری و احساسی نرسیدن اقدام به ازدواج نکنن

      1. چقدر عوضی هستی واقعا
        بعد این همه چیز هایی که با زنت گذروندی چطور میتونی به همچین چیزی حتی فکر کنی ؟؟

    2. بنظرم زندگی ات رو ول نکن. یکم سعی کن خودت رو تابع شوهرت نشون بدی اونم کم کم مداراش باهات بیشتر میشه. اتفاقا خوبی یک‌ مرده که سر حرف خودش قاطع باشه.

    3. هیچ وقت به ساز شوهر نباید رقصید. نمیدونم چرا بعضی دخترا بعد مدتی این چنین رفتار میکنند. هیچ دختری نباید به خواست شوهرش چادری یا غیر چادری بشه. تو منو میخوای تو باید منو با همین شخصیتم پذیرا باشی. من نمیتونم بخاطر تو تغییر کنم همانطور که شما نمیتونی بخاطر من تغییر کنی. شخصیت ما بعد از 18 سالگی ساخته میشه حالا بگیم چند سال هم روش ولی بعدش نمیشه چیزی را تغییر داد. ما نمیتونم خودمونو گول بزنیم حقیقت اینه دختر و پسر بعد از 18 سالگی شخصیتشون شکل میگیره و قابل تغییر نیست و هر نوع اجبار به تغییر نوعی عذاب تحمیل شده بر شخص است. بهتره اول با همسرت صحبت کنی و قضیه را بازگو کنی و بگی داری عذاب میکشی اگه نیاز بود از مشاور کمک بگیر ولی خودتو اسیر کسی نکن و برای خودت و زندگیت و آیندت ارزش قائل باش و اینو بدان که ارزش تو خیلی بیشتر از اینهاست. تو باز هم میتونی ازدواج کنی تو هنوزم جوان هستی باز هم میتونی عاشق بشی خودت را به زندگی اجباری محدود نکن.

      1. به جای دوباره ازدواج کردن باید قبل از ازدواج بفهمیم شخصیت آدما و اعتقاداتشون به سختی عوض میشه حتی تو همون دوران نوجوانی،وقتی دختر یا پسر و در هر صورت طرف مقابلتون باهاتون تو مسائل مهم همخوانی نداره خیلی راحت کات کنید و نگذارید رابطه عاطفی عمیق اتفاق بیفته،آدما رو نمیشه عوض کرد،پس به جای این که بخوایین کسی رو عوض کنید برید سراغ فردی که باهاتون هم خوانی داره،

    4. ببین خواهر من اگه قلبت درد بگیره می ری دکتر قلب حتی چشم پزشک هم که دکتر هستش نمی تونه کمکت کنه،سعی کن یه روانکاو مشاور خوب پیدا کنی و باهاش مشورت کنی بهت قول میدم از این اوضاع در میای و حالت بهتر میشه و البته راه کارهایی به دست میاری که بتونی بهتر زندگی تو مدیریت کنی،از کجا معلوم با اولی ازدواج می کردی بهتر از این میشد

    5. بشین منطقی باهاش صحبت کن ، مردها زن رو ملک خودشون میدونن انگار که تصاحب دارن روش ، بهت شکاک شده بود بابت عشق قبلیت که گفت چادر بذار ، انگار پاکی به پوشش هه

    6. بهت پیشنهاد میکنم پادکست اول رادیو راه رو حتما گوش بدی خیلی کمکت میکنه…

  19. سلام من 26 سالمه با یه پسری ک الان 24 سالشه 4 ساله دستیم و همو دوس داریم.. دقیق بگم 1سال و 7،8 ماه از من کوچیکتره.. الان قصد ازدواج داریم.. نظرتون چیه اینکه من بزرگترم از پسر.. البته اون اصلا براش مهم نیس دوسم داره..

    1. سلام من دختر ۱۴ ساله هستم که عاشق پسر عمم شدم ولی نباید میشدم چون عمم خیلی مامانم رو اذیت کرد و اولش بابام به این باور داشت از عمم طرفداری می‌کرد ولی حالا خود بابام دیگه میدونه . به هیچکس تاحالا هیچی نگفتم ولی فکر میکنم که اونم شاید به من حسی داشته باشه
      چیکار کنم ؟
      توی ایران نیز دیگه نیستن

      1. دقیقا منم مثل توام و۱۳ سالمه ,,,,, پیام دادم بهش و مامانم فهمیده ,,,,, اول باهم خوب بودیم بعد کات کردیم

      2. سلام
        من تقریبا دو سال عاشق یک مرد که همسایمون شدم اول که دیدمش علاقه آن چنانی بهش نداشتم ولی بعدا عاشقش شدم شب و روزی نبود که به اون فکر نکنم همیشه می رفتم تو پنجره و دقتی میرفت سرکار اون رو میدیدم
        اون مرد اسمش علی رمضانی و ۳۶ سالشه ولی خب ما سنمون بهم نمیخوره
        من الان تقریبا ۲ سال عاشقش شدم
        خونشون دو طبقه اول اجیش خونه دوطبقه خریده ولی بعد داداشش یعنی علی طبقه‌ی بالا رو ازشون خریده بالا اول زیاد خوب نبود ولی علی توی این چند سال سقفشو کناف زدو کابینت زد و…..
        علی ماشینش ۴۰۵ نوک مدادی
        پلاکش حفظم ولی خب اون منو دوس نداره یعنی اصلا نمی دونه عاشقشم
        ولی خب به پدر ومادرم چیزی نگفتم
        من خیلی دوسش دارم و تا ابد به خاطر اون ازدواج نمیکنم

      3. باباشماهنوزبچه اید چی میگیداخه اصلاتوسن کم نبایدعاشق شدتاثیرخیلی بدی داره الان سن ازدواج مناسب برای یه دختر۲۵به بعده واین سن برای آدمای مختلف باشرایط مالی وروحی وبلوغ مختلف متفاوت هست عزیز

  20. سلام من۱۵سالمه در واتساپ بایک پسر ۳۰ساله اشنا شدیم من در پروفایل عکس خودم رو گذاشته بودم درجا گفت می خوام بیام خاستگاریت خانوادم ازت خوششون اومده عکست و نشون دادم مشکل اینکه پسر ترک من کوردم اما کوردی بگیم بلده اما براش سخته نمی دونم

  21. سلام دوستای قشنگم
    من یه دختر هشت ساله هستم عاشق پسر عموم که کلاس شیشمه هستم یه چند وقتی میشه که احساس میکنم اونم منو دوس داره و بدون من نمیتونه زندگی کنه چون وقتی منو میبینه بهم سلام میکنه
    لطفا مسخرم نکنید بنظرم از پس زندگی مشترک بر میام اگر صندلی بزارم زیر پام دستم میرسه به گاز کارنامم هم همش خیلی خوبه و میخوام پزشک بشم پسر عموم هم قربونش برم میخواد فضا نورد بشه

    1. این احساس زودگذره خیالت راحت منم وقتی همسن تو بودم از این حسا داشتم و الانم دارم فقط بهشون میخندم

    2. والا ما تو هشت سالگلی هیچ نمیدونستیم عاشق چجورد نوشته میشه چه برسه عاشق بشیم

    3. احتمالا این متن رو هم بابابزرگم برات خونده و جوابشو واست نوشته وگرنه تو سنی هستی که هنوز خوندن و نوشتن بلد نیستی هر چند ممکنه چیزای دیگه رو یاد گرفته باشی،هزار بار به این پدر و مادرا میگن که روابط خصوصی واسه وقت خوابه نه تو اتاق بچه هاتون

  22. سلام دوستان من یه پسر 21 ساله هستم ، دانشجو و شاغل.
    هم درآمد ثابت دارم و هم خونه و وسیله به نظرتون برای ازدواج اقدام کنم یا هنوز سن و سالم کمه ؟
    خودم دوست دارم هنوز پیشرفت کنم و فکر میکنم ازدواج جلوی پیشرفتم رو میگیره.
    از دوستانی که متاهل هستن می خواستم بپرسم به نظرتون ازدواج محدودکننده هست یا نه ؟

    1. برو اقدام کن اگه واقعا یه شغل نون و آبدار داری شرایطش رو داری حرفی نیس اقدام کن الان واسه نامزدی و خواستگاری تا دوسال دیگه هم ازدواج و ببند بره سن تو بره بالا ۲۵سال دیگه اون موقغ انگیزه آت واسه ازدواج کمتره

    2. سلام. به نظرم ازدواج تو سن شما مشکله چون دختری که بخواد با شما ازدواج کنه پختگی کامل رو نداره مگر اینکه از ژنتیک و خانواده و جایی بزرگه شده باشه که قدرت درک و استنباط قوی داشته باشه البته این موضوع برای آقایان هم صدق میکنه

    3. بدترین اشتباه بزرگ یه آدم تو‌زندگیش همینه که قبل از ۳۰ سالگی ازدواج کنه و بدتر از اون اینه با کسی ازدواج کنه که هیچ شناختی ازش نداره و هیچ عشقی بینشون نیست،پس بنظر من چون تجربه شو دارم میگم چون میگن تجربه پدر هر علمیه ،پس اگه میخاین خوشبخت بشین و زندگی تون و‌عمرتون و جوونیتون هدر نره ۱_ اولا تا قبل ۳۰ سالگی ازدواج نکنین ۲_ و مهم تر از هر چیزی با کسی ازدواج کنین که دوسش دارین و اونم دوستون داره ،
      من تجربه شو کردم و دردشو کشیدم امیدوارم شما توی چاه نیفتین ،

      1. ولی من شنیدم روانشناس ها میگن که یک آدم بعد از سی سالگی تمایل به ازدواج نداره.

          1. سلام من یه دختر ۱۷ ساله هستم یه پسری دوست دارم که ۳۰ سالشه الان خانوادم میگه که من بچه هستم
            سن به درد ازدواج نمیخوره ولی خیلی دوست دارم

        1. من25 ساله استم یگ مردکه یگ بار عروسی کرده اما زنش فوت کرده است پشتم خوستگاری میاید من قبول کنم یا نه وا مرد سه پسر دارد

    4. من 14 سالمه و یک خواستگار دارم 30 سالشه و دوسش هم دارم بنظرتون چیکار کنم ازدواج کنم

      1. توخیلی کثیف ولاشی هستی همسن های توزیرخاک هستن بعدتوحرومزاده واسه خودت لاشی میشی
        من باشم به این کارها اعتراض میکنم چرا اون مردخودشوواسه جوون هابگیره بعد جوون مردم بمیره وبدبختی هاجونشوبگیره

      2. اخه مثل خودمی دردت منم دخترن عشق پیرو جوان نمی کنه دل امیدوارم هنه عشق ها بهم برسن تا اخر عمر یه زندگی با عشق بسازند

      3. یه استادی میگفت،مردونه بهتره یاهمسن باشن یا۲،۳سال دخترازمردکوچیکترباشه
        ولی به نظرمنم معقولانه نیست
        حالاتصمیم باخودته .

    5. سلام من ۱۶ سالمه و عاشق یه پسر ۲۳ساله شدم ، که دو ماه بعد ۲۴ میشه و اقتصاد میخونه و خیلی پسر درس خونی هم است …
      و پسر خالم خواستگارمه ۲۱ سالشه ولی من نمیخامش چون قدش از من کوچک تره

      برا دوست پسرم گفتم پسر خالم خواستگارمه اگه نیای منو میدن پدر مادرم . یه چند پیام چرت چرت برام نوشت که سندت کمه منم گفتم وقتی سنم کمه پس چرا عاشقم شدی
      خانواده مذهبی دارم و نمیزارن که کسی رو دوست داشته باشم . با این همه دو بار خانواده منو گفتن ردش رو ول کن اما من نکردم. .. واااا چه گریه ها که نکردم اون وقت 😭😭😭😭 دو سال شده باهمیم و ازم دوره یه ساله ندیدمش اصلن چند بار خواستم ولش کنم اما نشد اگه چند روز به پیام های جواب نمیدادم از خودم متنفر میشدم که چرا ولش کردی. بعد میرفتم بهش پیام میدانم …… من به دنبال رابطه جنسیتی نیستم اصن. . من میخام مرد زندگیم رو خودم انتخاب کنم . احساس می‌کنم اگه فامیل برام انتخاب کنن بعدن از فامیلم متنغر میشم … واقعا خیلی احساس بدی دارم این روزا … چند روز پیش تاریخ تولدم بود و اون فراموشش کرده بود برا همین خیلی داغونم … چهار ما پیش افسرده گی داشتم و خیلی احساس تنهایی می‌کرد شب سر بام خونمون مینشتم و اینجا گربه کرده و جیغ زده خوابم میبرد ، برادرم صبح نیامد میدید که من اونجام ، منو درک نمیکرد و تو صورتم میزد که چرا اینجا نشستی برا اینکه پسر همسایه تو رو ببینه و با هم را بزنین .. بعدش منم میرفتم یه جای دیگه گریه می‌کردم …. دو بار میخاستم خودکشی کنم یه بارشو داداشتم نزاشت یه بار شو وقتی میخاستم خودمو بندازم داداشتم اومد منو کتک زد که فک می‌کنیم با این کارت من غمگین میشم ، گفت تو بمیری هنوز خوش هم میشم ،. خیلی داغونم الان هم دارم گریه می‌کنم 😭. مامان بابام هم هر روز حرف تلاق رو میزنن 😭😭😭😭😭😭😭😭😭. جوابمو بدین لطفاااااا

        1. لطفا به ی روانپزشک وبعداز آن به روانشناس مراجعه کنید این اشتباه خیلیامونه ک فک میکنم روحمون احتیاج ب دکتر نداره. وفقط دیوانه ها ب مشاوره احتیاج دارند خیر اینطور نیست اطرافیون نمیتونند کمکت کنند 😐

      1. به یه مشاور مراجعه کن،من خودم پسرم و هیچ وقت دنبال دوست دختر نبودم با این که همیشه هم تو دانشگاه و بعدش شرایط این کارو داشتم چون دوست ندارم یه روز با دختری ازدواج کنم که اهل این برنامه ها بوده باشه ولی یه چیزی بهت بگم دخترا تو اولین رابطه اکثریت دنبال روابط عاطفی و عشق هستن اما برعکس پسران دنبال هوسرانی،اینو یه کسی میگه که تموم زندگیش تجربه هستش،با مراجعه به یه مشاور خودت رو از این مسائل راحت کن و بچسب به زندگیت،مطمئن باش اگه عاقلانه رفتار کنی زندگی متاهلی خوبی هم خواهی داشت،اونایی که امروز تو فضای مجازی،تو خیابون و کافی شاپ با هم آشنا میشن اولش واسه هم میمیرن ولی بعد ازدواج تازه اول بدبینی و مشکلات روحی و روانیه

      2. ببین این که قد کوتاهه نمیخوامش،زشته،لاغره،و….اینا چرت و پرته ،میخوای خوشبخت بشی با همین پسر حالت ازدواج کن ،چون دوست داره ،در ضمن این عشق و عاشقی قبل ازدواج دوامی نداره ،چون واقعی نیست ،انسان وقتی عاشق میشه که بره زیر یه سقف،ازدواجم شانسیه ،کاملا شانسی ،هر کس میگه راه حل ازدواج تضمینی دارم تا خوشبخت بشی چرت میگه .
        ازدواجم این شکلیه که توش باید ظواهرو رو بندازی دور ،اصل قضیه مهر و محبته ،اگه دوست داشته باشه تو هم عاشقش میشی

    6. اصلا به ازدواج فکر نکن‌پشیمون‌میشی من یبار ۱۷سالگی تا پای عقدرفتم پشیمون شدم کنسل کردم ۲۱سالگی یه پسره هی بهم گیرمیداد و منم خوشم اومد ازش از محبتاشوتوجهاش بااینکه اون یه زن طلاق داده بود اونم ۲۶سالش بود ازدواج کردیم و من الان ۲۳سالمه از قبل عروسی پشیمون شدم الانم دچار افسردگی شدید شدم و‌کسی نمیدونه و هنوز کودک درونم فعاله و بازیگوشم دست خودم نیست

    7. ازدواج نکنین بزارین یکم این دخترا بمونن خونه ها دیگه ادعای سلطنت نکنند
      دختر ۲۵ ساله تو خونه پدرشه نمیتونه یع تخم مرغ بپزه ، بزارین همشون بمونن خونه ها بپوسن
      کی گفته باید مهریه رو مرد بده خونه رو مرد بخره پول تو تجیبی رو مرد بده کادوی شب یلدا رو مرد بده حلقه رو باید مرد بیاره هزینه دفتر رسمی عقد رو مرد بده تالار رو مرد باید طلا بخره ولنتاین باید بخره نفقه بده تو نامزدی هزار تا رسم و رسوم زهرماری رو باید بخره ببره خونه عروس ماه عسل هم حتما باید ببریم ؛
      آیا به نظر شما این همه تشکیلات ریخته شده بر سر مرد فقط به خاطر تشکیل خانواده و مثلا زندگی زناشوییست ؟
      نخیر مرد الاغ زن سوارش کورخوندین دخترایی که واقعا گوشت و خونشون مادی گرایی دنیاست بمونین خونه بپوسین
      انشالله تورم هم در حال افزایش هست ؛ با افزایش تورم میزان خواستگاری های شما هم چندین برابر کاهش پیدا میکنه 😅😅😅

  23. س خدمت بردان وخواهران گرامی که در سن کم ازدواج میکنن می خواستم بگم شما که شب از ترس بغل مامانتی هنوز مامانت دشوی می بره ازدواج نکنی بهتره

  24. سلام من 37سالمه ودوس دارم با دختری ازدواج کنم که از خودم بزرگتر 49سالش

    1. درود بر شما
      اختلاف سنی ملاک نیست. مهم فقط تفاهم دو طرفه که تو هر زمینه و شرایط زندگی کاملا همدیگه رو درک کنن .معیار اصلی زندگی فقط تفاهمه

    2. اما به این هم فکر کن که این خانم بخاطر سنش ممکنه هیچ وقت بچه دار نشه

  25. سلام ۲۵ سالمه و بسیار زیاد عاشق دختری شدم که ۲۳ سالشه . من مشهد زندگی میکنم و ایشون از مرند هستن .میخواستم ببینم به نظرتون ازدواج با این مسافت شهر ها کاردرستی هست و ایشون هم فقط میتونن شهر خودشون زندگی کنن

    1. حاجی چه ربطی به مسافت داره منم دوس پسرم تو یکی از شهرای مشهد زندگی میکنه من خودم یکی از شهر های استان اصفهان عشق رو بر اساس کیلومتر اندازه گیری میکنی😂😐ودف
      اگه واقعا دوسش داری هرکاری براش بکن ک در ارامش باشه و تگر وضع مالی خوبی داری و از پس زندگی بر میای

  26. من دختریم که ۱۹سالمه امسال کامل میشه ،با پسری اشنا شدم چند ماه از خودم کوچیک تره .بخاطر درسش کار و اینا رو ول کرده .خانوادش با مادرم صحبت کردن مادرم سنتی گرا هستش و من از این سنتی بودن بدم میاد نمیتونم زود عاشق سک نفر بشم اونم غریبه:)) مادرم گفته مخالفه ولی پسره میگه مادرش گفته باید خودشو بهمون ثابت کنه . خیلی از خودش تعریف میکنه و اعتمادبه نفس بالا میگه من میتونم .من موندم براش صبر کنم یا این جایز نیست حرف مادرم رو گوش کنم ولی از طرفی نمیخوام تو این سن ازدواج کنم هنوز زوده ..گسره خیلی امار منو میگیره و همش میپرسه کجا میرم و میام ساعت میپرسه الانم که خانواده ها فهمیدن همینه هی میگم اخلاقت بده عوضش کن میگه باشه ولی بازم همونه گاهی اینطوریه بنظرتون این ادم مناسبه!:)) نمیدونم ارسال شده یا نه😂

    1. سلام من مناسب نمی بینم دارن تحقر می کنند تو با این سن کم زود عصبانی می شوی وزندگی تو به پایان می رسانی ودر ضمن ترس هم داری

    2. اخلاق هیچ کسی رو نمی تونی عوض کنی،اگه اخلاق خودتو تونستی از اونم می تونی،اسکل جان برو زندگیتو بکن و کسی رو تو زندگیت قبول کن که از همون اول قبولش داشته باشی

  27. سلام
    موافق نیستم
    ازدواج باید در سن حوانی صورت بگیره نه وقتی که « از لحاظ مالی احساس امنیت کردید»
    چون باید انعطاف پذیری داشته باشند، زوج!
    اون دو نفر مثلاً تو سن بیست و پنج سالگی دیگه شخصیت شون کامل شکل گرفته و انعطاف پذیری کمی دارند
    پوما دختر خانم اگه سن ،بیست و پنج سالگی رو رد کنه، طراوت خودش رو برای ازدواج از دست میده

    بابا ما هم روانشناسی خانواده خوندیم هاا
    دوماً،یکم نظر خدا ، پیغمبر هم براتون مهم باشه، چیز بدی نمیکنم😐

      1. سلام منم مثل شما هم شهر دور آشنا شدیم تو تلگرام من ۲۳ ساله ام دختر ترک پسر ۳۱ ساله کرمانشاهی هست ولی واقعیت بگم خیلی هم دوست داریم ولی من میترسم خانوده ام قبول نکنن

    1. اولی که پیامتو خوندم فهمیدم یه ادم با ذهنیت قدیمی و مذهبی هستی برا همین نظر داری ازدواج تو سن کم خوبه
      خواهشا نظر نده بچه ها مردمم دستی دستی به چوخ نده

  28. سلام من ۲۱ سالمه و الان با یه اقا ۳۸ ساله دارم اشنا میشم و خیلی همو درک میکنیم…ولی همه میگن اختلاف سنی زیاده

    1. همه چی اخلاق نیست . منطقی باش و به ایندت با اونم فکر کن که تو اوج پیری اون تو جوونی . باز خوددانی

    2. کص نگو همسن های توبابدبختی خدمت میکنن بعدتوکثافت عشق میکنی واسه خودت
      نکنه توپدوفیل بازی
      ازسنت خجالت بکش انقدربی ادبی که عقلت نمیرسه

  29. سلام من 14 سالمه و عاشق پسر عمه شدم اون هم کلاس 8هست اون از بچه گی منو دوست داره اون 15سالشه تازه رفته تو15سال همین بهمن اما یکم از من قدش کوتاه تره
    اما بلند تر میشه چون از پارسال تا الان خیلی بلند شده نه اما ماخوانوادگی پسرا بعد سنی خیلی بلند میشن

    یک چیزی بگم راستش
    ما رفته بودیم خونه عموم
    با عمه و خاله ام به داداشم گفته بود که کوشی من رو بیاره که مثلن بازی بریزه توش
    بعد دو تا عکس از خودش برام فرستاده بود
    بعد هر وقت که میاد خونه ما یا بلعکس
    به من نگاه می‌کنه
    پسر خیلی خوبی هم هست
    یعنی خیلی خیلی دوسش دارم
    بعضی وقت ها فکر میکنم که از هم جدا شدیم
    گریم میگیره
    میدونی فکر میکردم
    دختر خالم دوسش داره
    اون هم کلاس 8 هست
    اما بگم پسر عمه ازش خوشش نمی آید
    یک بار بهش گفت چقدر تو سبک بازی درمیاری
    مثل ملودی باش سر سنگین
    بعد به من نگاه کرد و لبخند زد

    1. تو را به خداوندگار قسم میدهم بروید شیر خشک خود را آماده نوشیدن کنی)))))گوارای وجود🤣

    2. برو سر درس مشقت کوچولو فصل امتحاناته تو اینجا چیکار میکنی 🤣🤣🤣

    3. برو بچه سر درس مشقت کوچولو تو اینجا چیکار میکنی برو شیر خشکت را بنوش و بگیر لالا کن آفرین کوچولو تاتی تاتی تاتی کن برو آفرین 🤣🤣🤣🤣🤣

    4. ذهنت رو به این چیزا مشغول نکن. برو به فکر این باش که کاری کنی که خدا عاشقت بشه

  30. سلام من پسری که ۲۱ سالشه عاشقم شده و منم ۲۵ سالمه اونم دوستم داره میخواستم بگم چهار سال اختلاف سنی داریم نظرتون چیه راجب ازدواج مون من خیلی دوستش ددارم

  31. سلام
    من ۲۲ سالمه.دانشجوی فرهنگیانم.خیلی از بالا رفتن سنم نگرانم.نمی دونم زودتر ازدواج کنم یا نه.می دونید از شغلم راضی نیستم.درسم خیلی خوب بود.اما سال آخر دبیرستان بنا به مسائلی درس نخوندم و کلی مبحث نخونده داشتم.دوست دارم کنکور تجربی بدم.کنکور هم حداقل یکسال تا یک سال و نیم از من زمان می بره.ولی می دونم اگه کنکور بدم،البته با ذهن باز،تا ۳۰۰۰ منطقه ی ۲ حتما رتبه میارم.ولی من دندون و دارو دوست دارم.
    خیلی سردرگمم.نمی دونم برم ارشد بخونم یا دوباره کنکور بدم؟یا بهتره زودتر ازدواج کنم ؟چون چهره ام خیلی داره بزرگ میشه و خودم دیگه از چهره ی بزرگسال متنفرم 🤦
    شاید حرفام منطقی نباشه ولی بیشتر همکلاسی هام ازدواج کردن.تو فامیل هم همه یا ازدواج کردن یا دارن ازدواج می کنن.از منم کوچیکترن.احساس می کنم از زندگیم عقبم.نه فقط تو ازدواج.حتی تو رشته ام.

      1. سلام من ۱۸ سالمه د یه خواستگار دارم کع ۲۲سالشه از لحاظ مالی و خانواده خیلی اوکیه و خانواده هردوتامون هم راضی هستن از لحاظ اخلاق و درک اینام خیلی خوبه ولی من میترسم ازدواج کنم بعدش پشیمون شم ب نظرتون بهتره بهش جواب مثبت بدم یا نه

        1. کسی که میترسه یعنی هنوز محبوب واقعیشو پیدا نکرده که واقعا دوسش داشته باشه و همه چیز جز اون واسش بی اهمیت باشه

    1. خوش بحالت بهترین رشته درس میخونی ببه بعدشم هم فکر کن معلمی برای یه خانم موفق بهترین شغله عزیزم دیگه ب فکر ازدواجت باش..اگه میتونی ادامه هم بده فوقتو بگیر..دست دست نکن خیلی ها دوست دارن شرایط تورا داشته باشن

    2. می تونی هم درس بخونی هم ازدواج کنی با
      کسی ازدواج کن که تو رو بالا بکشه نه پایین ازدواج یک زمانی داره مواظب باش زمانش رو از دست ندی

    3. بهتره ازدواج کنید و قدر جوانی خود را بدانید،به نظر من خوشبختی فقط درس و شغل نیست،من خودم یه مهندس موفق هستم و یکی از هدف هام معلم شدن هست،خوشبختی به مدرک و شغل نیست.موفق باشید.

    4. اصلا اینطوری فکر نکن اطرافیانت باعث شدن که درست فکر نکنی اصلا از کسی عقب نیفتادی دنیا اینطوری نیس ک همه دخترا 22 سالگی ازدواج کرده باشن یا همه باید سر ی تایم درسشون تموم بشه
      لطفا روی طرز فکرت کار کن میدونم سخته ولی هرجور فکر کنی همونطوری برات اتفاق میفته
      اینو تجربه کردم
      فکرت رو درست کن که اتفاق های خوب برات بیفته تو از هیچکس عقب نیفتادی مگه مسابقه اس؟
      اصلا همه اونایی که زود ازدواج کردن یا درس شون تموم شده موفق شدن ؟ بخاطر اینکه زود بهش رسیدن بهشون پاداشی دادن؟
      سعی کن ی هدفی داشته باشی و برای اون زندگی کنی بجنگی اینطوری زمان و حرف بقیه برات مهم نیس و صدرصد موفق میشی
      من کاملا درکت میکنم فقط میتونم بگم خودتو از این فکرای سمی نجات بده

  32. سلام من دختر ۱۴ ساله هستم با پسر دایم اشنا شدم باهم بودیم عاشق هم بودیم یک بار داشتم بهش اب میدادم دستم و گرفت و گفت میخوام لب بیگانگ ازت خیلی اسرار کرد ولی من لب ندادم الان اموزش بزار یک زن دیگه بهش داد من چکار کنم الان تا همین دیشب خیلی نگاه میکرد به من نمیدونم چرا نمیتونم بگین

  33. سلام
    من ۴۳ سالمه و عاشق یه دختر ۲۱ ساله هستم.
    هر دو شاغل در آموزش و پرورش بوده و از لحاظ مالی هم مستقل و دستمون تو جیب خودمون هست.
    بنده بسیار فهمیده، با اخلاق و منش اجتماعی بالا و همچنین مرد زندگی هستم.
    به نظر دوستان اختلاف سنی ۲۲ سال با خانم در آینده مشکل ایجاد نمیکنه؟؟
    البته هر دو روستانشین و با فرهنگ یکسان و از لحاظ شغلی هم در یک وزارتخانه مشغول به خدمت هستیم.

    1. احتمال اینکه طرفتون بعد از چند سال پشیمون بشه،بالاست.به نظرم فردی رو پیدا کنید که تفاوت سنیش با شما بیشتر از ۱۱ تا۱۲ سال نشه

    2. زمانی که ایشون 30 سالش بشه شما پنجاه و دو سالتونه ایشون در اوج جوانی و هیجان و اشتیاق اما شما دنبال آرامش و ثبات فکر نکنم آینده اش به ویژه با حالتی که رابطه ها در این زمانه دارن خوب باشه

    3. اگ 20 سالگی ازدواج میکردی بچت 21 سالش بود . اختلاف سنیت بالاست . خودخواه نباش

  34. سلام من عاشق دختر دایی م شدم اون هم منو دوست داره من ۲۰سالمه و دختر دایی م ۱۵ سالشه
    آیا این درست است که نامزد باشیم ۲۲ ۱۷سالگی باهم ازدواج کنیم خوب هست درست می خوانیم

    لطفاً جواب. جواب جواب جواب جواب جواب

    1. نه بهتره ک شما صبر کنید تا حداقل سن قانونیش برسه و تا اونموقعه تصمیم‌بگیره واسه زندگیه‌خودش

  35. 32 سالگی ؟ من الان ۲۹ سالمه همین الان که ازدواج کنم و بچه دار بشیم با بچه ام ۳۰ سال اختلاف سنی دارم چه برسه به اینکه تو ۳۵ سالگی ازدواج کنیم و بچه دار بشیم زمانی که بچم ۲۰ سالش میشه من بازنشست شدم اونوقت حرف همو چطور بفهمیم من با پدرم ۲۰ سال اختلاف داشتیم حرف همو درک نمیکنیم چه برسه به ۴۰ سال اختلاف

  36. سلام من پسری ۱۶ ساله هستم و از دختر دایی خودم خوشم اومده و عاشقش شدم،ما از خانواده هایی هستیم که رسم و رسوم رو کاملا رعایت میکنیم و فکر نکنید بخاطر هوس و… هست.به همین دلیل من به صورت مستقیم بهش نگفتم و وارد رابطه نشدم چون ممکنه موقتی باشه این علاقه و وقتی بزرگ شدم این علاقه ازبین بره و دختر داییم عذاب بکشه. من الان نمی‌خوام این موضوع رو بهش بگم تو سن 22 یا 23 مطرح میکنم.من همه ی رویاهام رو با اون تصور میکنم.در خیلی از سایت ها گفته شده که با علاقه مند شدن به یک دختر از درس و… عقب میوفتید،اما من اینطوری نیستم و درسم خیلی خوبه.حالا مسئله اینجاست که من نشانه‌هایی از علاقه دختر داییم نسبت به خودم دیدم مثلاً کادو خریدن برا تولدم(هر چند که فقط برای من نبود و برای پسر خاله و برادرم هم خرید)،به من قوت قلب میداد و ازم حمایت میکرد،تو پیام ها همیشه با حوصله جواب میداد،یه فیلم درست کرده بود برای راضی کردن مادرش برای اومدن به شهرستان به دلیل اینکه من اونجا بودم،اگر میفهمید که من شهرستانم خودش رو به آب و آتیش میزد تا پدرش رو راضی کنه تا بیاد شهرستان،برای تولدم کلی تبریک گفت و استوری گذاشت(هر چند که بقیه هم این کار رو کردن)،تو مدتی که فیلترینگ واتساپ بود برای تولد امسالم حتی فکرش رو هم نمی‌کردم اما به من اس ام اس داد و تبریک گفت و…. میخواستم بدونم آیا این علاقه دو طرفه هست یعنی دختر داییم هم به من علاقه داره؟؟؟ لطفاً جواب بدید.

    1. بچه جون این علاقه تو زود گذره چون تو سن بلوغی و از لحاظ احساسی عمل می‌کنی و نه عقلی پس بشین سرجات چون با این سنت نه میتونی بری سرکار پول دراری نه سنت قانونیه برای ازدواج پس چی می‌خوای

        1. فقط تخیلات نمیشه آینده را ساخت .از حالا تصمیم نگیر یکم سنت که بالا رفت به این مسئله فکر کن و تصمیم گیری کن.

  37. سلام وقت بخیر
    من دختر ۲۰ ساله هستم و شیمی میخونم با یه آقا پسری توی دانشگاه آشنا شدم که رشتش حقوقه و تقریبا دو سال ازم بزرگ تره
    ایشون از اول هم با قصد ازدواج با من وارد رابطه شد تا باهم بیشتر آشنا بشیم
    بسیار هم پسر مودب و مهربون و انتقاد پذیریه و از لحاظ عقاید مذهبی هم خیلی باهم تفاهم داریم
    در کل شخصیت هامون خیلی مناسب هم هست
    هم من و هم ایشون کم کم بهم علاقه مند شدیم
    اما من هنوز تردید دارم به دلیل اینکه پدر ایشون نانوا و مادرشون خانه دار هستند، اما خوانواده ما همگی تحصیل کرده هستند و همچنین ایشون برعکس من که در مرکز استان زندگی میکنم در یکی از شهر های اطراف مستقر هستند
    با اینکه خود ایشون تحصیل کرده و موفق هستند اما میترسم این تفاوت در سطح خانواده هامون بعدا موجب اشکال در زندگی ما بشه
    نظرتون راجع به این ازدواج چیه میشه کمکم کنید

    1. اگر واقعا همو دوست دارید نزارید چیزی مانع ازدواج و خوشبختی تون بشه حتی کوچکترین چیز ، دیگه چه برسه به تفاوت در سطح های خانواده تون.

    2. سلام
      مهم خودشه خانواده نقشی ندارن تو زندگیه شما البته اگه پسره مستقل خودشه

      1. سلام من ۱۹ سالمه و خاستگارم ۳۷ سالشه و تویی اروپا زندگی میکنه و از نگاه خیلی عالی اند و همچنان خانواده ها راضی اند ولی من نمیدونم باهاش ازدواج بکنم یا نه

    3. نظر شخصی من اینه که سالم بودن مخاطب مورد نظر و خوانوادش باید اولویت اول باشه و واست مهم باشه . میتونست یه پسری باشه که رشته حقوق میخونه و باباش نمایشگاه ماشین داشته باشه اما باید به این نکته هم فکر کرد که با پول هلال بزرگ شده یا نه. نانوا بودن یکی از هلال ترین شغل هاست که به توازن و شخصیت هم ربطی نداره . باز بیشتر فکر کن

  38. سلام دوستان دختر ۲۰ ساله هستم ، خواستگار از اقوام برام اومده ۲۹ سالشه
    این تفاوت سنی تو چهره هامون کاملا مشخصه و پسره با اینکه سنی نداره اما موهاش رو به سفید شدنه
    خودم هنوز دانشگاه نرفتم کلا تو یه خونواده محدود بودم
    شرایط مالی پسر اوکی و از لحاظ اخلاقی هم خیلی خوبه
    بنظرتون ازدواج با این شرایط درسته؟

      1. ۹سال چیزی نیست اصلا بابا مامان من ۸سال اختلاف دارن عاشق همن اصلا مشکلی نیس چرت نگو

    1. درسته ؟ فاصله سنی 9سال زیادم بد نیست . دختر 20 رو که رد میکنه پخته تر دیده میشه.

  39. سلام من 15سالمه ی خاستگار دارم ک هم من دوسش دارم هم اون اون الان 17سالشه اون داره برای پزشکی میخونه دیگه قبول شد بیاد برای من مامانش هم هی مدام ازم میپرسه بنظرتون من چکار کنم لطفا بگید.

    1. ببین دخترم تو این سن ازدواج صدرصد غلطه چون دیگه بری خونه شوهر زندگی برات نمی‌مونه الان آزادی شاید اون آزادی قبلی رو نداشته باشی پس بشین زندگی کن و از رو احساسات تصمیم نگیر

      1. آقا امید عزیز دختری که از نه سالگی به بلوغ جنسی میرسه چه جوری تو این زمونه به راه بد نره الآن من دختر کوچک میشناسم رابطه ها داره.

  40. سلام سارا هستم ۱۶ سالمه من تقریبا یک سال پیش توی فضای مجازی با آقایی آشنا شدم که این آقا نه عکس میداد نه سنش رو درست میگفت فقد وقتی گفتم سی سالته ؟! گفت همون اطراف
    بهم پیشنهاد رل زدن داد قبول نکردم گفتم سامون خیلیه اگه میخای دوس باشیم
    خلاصه ماشدیم دوتا دوست اجتماعی
    گذشت و گذشت تا اینکه یه حسی بینمون شکل گرفت اما اینم بگم تا بحال من این آقا رو از نزدیک ندیدم چون خونوادم سخت گیرن نمیتونم تنهایی برم بیرون دیگه حسمون زیاد شد که من بهش میگفتم دوستت دارم و پیام های دوس داشتن و اینا می‌فرستادم اونم میگفت دوستت دارم و ما همو درک میکنیم آروم میشم باهاتون از این حرفا منم باهاش واقعا آرومم خیلی وابسته ی هم شدیم تازه بیارم از هم جدا شدیم وای که چقدر حالم باشد اما بعدش خودش دوباره پیام ددد و رابطه امون بهتر شد دیگه خونوادم فهمیدن و الانم گوشیمو گرفتن نمیدونم چیکار کنم خیلی دوستش دارم چند روز تو مدرسه از گوشی دوستم بهش زنگ زدم اونم حالمو از دوستم میپرسه
    اون نمیدونم حسش بهم چطوره اما من خیلی دوستش دارم الان که ازش بیشتر دور شدم و گوشی ندارم انگار قلبم داره تکه تکه میشه
    چند وقت پیش که از گوشی دوستم باهاش تماس گرفتم ازش پرسیدن بچه ها و تودم که دقیق چند سالته گف ۴۷ من بارم نشد چون خندید اما بعدشم به دوستم پیام داده بوده که ۴۷ سالشه
    اما با اینکه میدونم الان ولی خیلی دوستش دارم دوستام میگن ازش جدا شو اما نمیتونم حالم خیلی بد میشه خیلی گریه کردم جلو دوستاوحرف جدایی که شد نمیدونم چکار کنم خیلی دوستش دارم خیلی خیلی
    نمیدونم چطور بگم واقعا
    لطفا یچیزی بگید
    میتونم باهاش دوست بمونم ؟!
    میدونم شاید ممکن نباشه رسیدن بهش اما میتونیم باهم دوست بمونیم آیا ؟!

    1. سلام،حتماً به مشاور مراجعه کنید،با یکی از اعضای خانواده حتماً هم برید.خیلی جوابه،هر مشاوری هم نه یه مشاور کار درست پیدا کنید.
      ۲ مورد به نظرم اومد:
      ۱. طرف اگه قصد ازدواج داره باید بیاد خواستگاری ،نه دوستی و رل و…،این دوستی ها آخر و عاقبت خوشی نداره متاسفانه.اینکه بعداً میام و اینا هم نه چون مدتی هست آشنایید،بهانه یعنی راه درست داره کج میشه.زیر نظر خانواده برید جلو.
      ۲. ببین میتونی با اختلاف سنی کنار بیای یا نه.

      بازم میگم حتماً با خانواده و مشاور مطرح کن،دوستی و اینا همش کشکه،گول نخور و مراقب باش،طبق دین و اسلام عمل کن.امیدوارم موفق باشی.

      1. ممنونم اما همین چند روز پیشم چون که نمیخاستم اذیت بشه به دوستم گفتم بهش بگه که باهاش خدافظی کنم اما‌گفته من نمیزارم این رابطه تموم بشه و به دستش میارم هرجور شده یه گوشی براش میارم
        من مشاور و باهاتون موافقم ولی خونوادم فهمیدن دوس پسر دارم خیلی حساس خیلی بد شد خب
        دیگ نمیدونم چی بگم واینکه اره با اینکه الانم فهمیدم سنش چقده بازم دوسش دارم و اصلا برام مهم نیست نمیوونم چرا ؟!

        1. سلام
          ببین آبجی تو الان جای دختر اون آقایی الان داری از روی احساسات تصمیم میگیری اگه با یکی دیگه آشنا بشی اون یادت میره چون یکم بهت توجه و محبت کرده حرفای عاشقونه زده اینجوری شدی تو الان 16 سالته بعد 10سال تو میشی 26 واون میشه 57 تو تازه یه دختر جوونی میشی که اون یه پیرمرد موسفید وبد عنق میشه فکر آینده رو بکن الان ونبین آینده رو ببین

      1. بهترین تصمیم گیری خودت باید کاری انجام بدی به‌نظر من هرکس علاقه مند شده است باید هرچه زودتر به نتيجه اش برسه چون اگه احساسات از دست دادی کم کم ََََعلا قه هم دیگه نداری بعدا نا امید می شوی بعد از نا امید شدن دیگه زنده ماندن یا زندگی کردن معنی ندارد من فقط نظر خودم گفتم چون خودم کسی را دوست داشتم که ازدستس دادم الان هم سی سالمه ولی نا امید شدم هر لحظه دارم فکر میکنم ولی هیچ خبری نیست چون امروز مثل دیروزه فراد هم مثل امروزه بچه‌ها زیاد فکر نکنید زیاد سخت نگیرید چون وقت مثل باد برق می‌گذره و……………….. هرکاری بکنید فقط امیدتان از دست ندید ممنون از کسانیکه میخوننش

    2. حتما به مشاوره مراجعه کنید و خیلی سریع از ارتباط با این آقا بیرون بیایید احساس شما دوست داشتن نیست بلکه هیجانات ناشی از دوران نوجوانی هست

    3. سلام ..ببین عزیزم طرف که47سالشه نوه اش همسند شماست بدون اون زن داره بچه داره….حواست باشه زندگیتو خراب نکن…..

    4. سلام اختلاف سنتون خیلی هست شما تاره 16سالتون هست او سه سال دیگه میشه 50سالش شما جوان میانید اون پیر فکر کن با پدرتون میخواهید ازدواج کنید

    5. سلام به این احتمال هم فکرکنیدکه اون زندگی خودش رو داره وزن وبچه داشته باشه پس آینده خودتوخراب نکن فاصله سنی شما خیلی زیاده و ازدواجتون منطقی نیست

  41. سلام من ۱۶ سالمه …
    از طریق فضای مجازی با یا پسری آشنا شدم که سنش و اینارو دقیق نمی‌گفت فقد حدس زدم گفتم ۳۰ اینا باشه گف همون دورو براس بهم پیشنهاد رل داد گفتم چون اختلاف سنی داریم نه اما میتونیم دوست باشیم دوتا دوست اجتماعی
    خلاصه گذشت و گذشت تا من خیلی به این آقا وایسته شدم یه حس دوس داشتن دارم بهش یه حس خیلی قوی و خیلی هم شدید ولی حتی یه بارم از نزدیک ندیدمش چون خونوادم سختگیری نمیتونم برم بیرون اونم میگه که دوسم داره و اینا به حدی رسید که بهش پیامای عاشقانه میدادم اونم میگفت دوسم داره
    تا اینکه خونوادم فهمیدن و الانم گوشیمو گرفتن چند وقت پیش که از گوشی دوستم زنگ زدم بهش و دوستام میپرسیدن سنت چقده و اینا گف ۴۷
    دوستام میگن ازش جدا شو اما خیلی درگیرش شدم کارم شده بهش فکر کردن و گریه کردت اونم حالمو از دوستم میپرسه
    بنظرتون چیکار کنم خسته شدم .
    هرکار میکنم نمیتونم باهاش تموم کنم بیارم که قبلا کات کرد دوباره خودش اومد و نتونسته بدون من دوباره باهم خوب شده بودیم
    خیلی دوستش دارم چکار کنم ؟!
    باهاش دوست بمونم ؟! 🥺🥺🥺🥺
    لطفا بگید زودتر خواهش میکنم ..‌.

    1. اختلاف سنیتون خیلییی زیاده دیگه باهاش صحبت نکن . یکم سختی میکشی ولی فراموش میکنی اگه ادامه بدی بیشتر وابسته میشی و اسیب میبینی

  42. سلام من ۱۶ سالمه …
    از طریق فضای مجازی با یا پسری آشنا شدم که سنش و اینارو دقیق نمی‌گفت فقد حدس زدم گفتم ۳۰ اینا باشه گف همون دورو براس بهم پیشنهاد رل داد گفتم چون اختلاف سنی داریم نه اما میتونیم دوست باشیم دوتا دوست اجتماعی
    خلاصه گذشت و گذشت تا من خیلی به این آقا وایسته شدم یه حس دوس داشتن دارم بهش یه حس خیلی قوی و خیلی هم شدید ولی حتی یه بارم از نزدیک ندیدمش چون خونوادم سختگیری نمیتونم برم بیرون اونم میگه که دوسم داره و اینا به حدی رسید که بهش پیامای عاشقانه میدادم اونم میگفت دوسم داره
    تا اینکه خونوادم فهمیدن و الانم گوشیمو گرفتن چند وقت پیش که از گوشی دوستم زنگ زدم بهش و دوستام میپرسیدن سنت چقده و اینا گف ۴۷
    دوستام میگن ازش جدا شو اما خیلی درگیرش شدم کارم شده بهش فکر کردن و گریه کردت اونم حالمو از دوستم میپرسه
    بنظرتون چیکار کنم خسته شدم .
    هرکار میکنم نمیتونم باهاش تموم کنم بیارم که قبلا کات کرد دوباره خودش اومد و نتونسته بدون من دوباره باهم خوب شده بودیم
    خیلی دوستش دارم چکار کنم ؟!
    باهاش دوست بمونم ؟! 🥺🥺🥺🥺
    لطفا بگید زودتر خواهش میکنم ..‌.

    1. در فضای مجازی عاشق شدن طبیعیه و این اتفاقات زیاد میفته. این آقا با این اختلاف سن توقع نداشته باشید شمارو به چشم شریک زندگی و خانمش نگاه کنه ( احتمالا فقط میل جنسی به شما خواهد داشت) . بله بهترین کار اینه که کلا جدا بشید ازشون و پیامی ندید کم کم فراموش می‌کنید.

    2. اگه دوست داری گول بخوری برو باهاش ..اگه از خانواده مهم تره همینطور ..اگه دیگه مرد رو زمین نیست برو ..کسی که با این سن میاد با یکی که هم سن بچه ش هست دوست میشه شک نکن قصد ش چیز دیگه هست

  43. سلام من ۲۱ سالمه درسم تموم شده به پدر مادر گفتم دانشگاه نمیرم می خوام ازدواج کنم ولی پدرم اجازه نمیده میگه اول دانشگاه، کار بعد ازدواج ولی من نمی خوام درس بخونم دوست های خودم همه ازدواج کردن ولی پدر من میگه نه تو سنت کمه ، چجوری پدرم راضی کنم.

  44. سلام من ۱۸ سالمه و اقایی که باهاشون هستم ۲۱ ساله هستن
    از کلاس چهارم که تو این محل زندگی میکنم ایشون رو‌دیده بودم و از کلاس ۷ام با اینکه خونشون ۳ دقیقه هم با ما فاصله نداشت حدود ۲ سال تنها چت کردیم و ایشون اون زمان تو کافی نتی کار میکردن و بعد مدت ها باهم بیرون رفتیم و تمام علائم عشق رو داشتیم و صبورانه جلو میایم.
    تصمیم گرفتیم دو سال دیگه خواستگاری بیان و ۲ سال عقد باشیم و تو سن ۲۲. ۲۳ سالگی من ازدواج کنیم ان‌شاالله و ایشون هم ۲۶ سالشون میشه.
    معماری میخونن و خونشون در حال ساخته و از اهداف ایندمون همیشه حرف میزنیم و تلاش میکنیم تا درامد و زندگی خوبی داشته باشیم.

    من از سال هشتم تو تمام مشاوره ها سن عقلیم رو به اندازه دختر ۲۵ ساله از اول تشخیص دادن و همیشه مشاور بودم و حدود ۷ نفر و از خودکشی و خیلیارو تو انتخاب ادم مناسب تو زندگیشون راهنمایی کردم و واقعا دعام کردن.

    الان دیگه با این اقا خیلی راحتیم و خانواده ایشون مذهبی ترن ولی هرچی بزرگتر میشن واقعا از لحاظ مردونگی و تشکیل زندگی پخته تر ودلنشین تر میشن.

    با این اوصاف، بنظر شماهم این ازدواج درسته؟

    خودمون هم میگیم یکم دانشگاهمون و اوضاع مالی و همه چی بهتر شه و اقدام کنیم به امید خدا

  45. سلام. لطف کنید الکی سن تعیین نکنید چون شرایط هر کسی با شخص دیگه ای فرق میکنه. شاید یکی تو 19 20سالگی بتونه ازدواج کنه پس چرا الکی بندازه عقب اونم با فشار نیاز جنسی و عاطفی.
    هر سنی که دیدید شرایطش دارید ازدواج کنید به حرف بقیه هم بی اهمیت باشید والسلام

    1. کاملا اشتباه هست اگر دختری زودتر از ۲۷ و پسری زودتر از ۳۲ ازدواج کنه. ضررش رو میبینه. به نظر آدمهای غیر کارشناس گوش نکنین و گول نخورین

      1. سلام و درود حضور شما
        من خودم ۱۸ سالم است و شوهرم ۳۰ سالش خیلی خوشبخت هستیم تازه من ۵ ماه حمل دارم

  46. بابا دست بردارید از این کار ها دارم خنده م می گیره این چه کار هایی نگذار کسی از زندگی ت سر در بیاره
    شما را تشویق می کنم اگه عاشقی بدون دلیل بی پولی بی کاری به خونه زندگیت برس
    خداوندا جوانان را عاقبت بخیر کن
    خدا خودش بزرگه تو فقط از خدا کمک بگیر بعد ببین چطور زندگی تو عالی می کنه
    شما را به خدا ی حسین می سپارم

    1. آخه دوست عزیز
      مگه ازدواج مسخره بازیه
      طرف وقتی کار نداشته باشه وقتی پول نداشته باشه چطوری میخواد زندگی اداره کنه؟!!
      اول از همه بعد از درس سربازی برای پسر بعد سربازی کارشو ثابت کنه و بعد ازدواج کنه
      مسیر موفقیت در ازدواج همینه درسته احساسات این میان مهمه اما منطق هم باید در نظر گرفت

  47. سلام من 16سالمه و عاشق یه دختری شدم که 28سالشه به نظر شما این ازدواج الان نه در آینده درسته

    1. سلام نه قصد توهین به کسیو دارم نه نصیحت فقط اینی که دارم مینویسم حرف دلمه ما داریم تو جامعه ای زندگی میکنیم که ازداوج ها کودک همسری شده و اغلب هم موجب پشیمونی بوده شاید برای افرادی که هنوز داغ عشقو عاشقی تو سرشونه بنظر شیرین بیاد ولی فقط اولش زیباست شما با ی انتخاب اشتباه میتونی زندگیتو به گند بکشی پس بهترین راه اینه که از حوانیت استفاده کنیو به مقام شغلی خوبی برسی حتی اگه نرسیدیم حداقل مدرک تحصیلی داشته باشه درس فقط برای ایجاد شغل نیست تو با درس خوندن و به دانشگاه رفتن میزان درک و شعورتم بالا میره تو حق داری راجب ایندت صمیم بگیری ولی نه اینجوری مواظب شیطان درونت باش که هر لحضه ممکنه تورو به قعر دوزخ بکشه
      فهم و درایت هم آروزست ):

      1. سلام وقتتون بخیر یه خواستگار داذم ۳۳سالشه منم ۲۴ساله انقدر تفاپت سنی خوبه یا نه ؟

    2. سلام من ۱۸ سالمه و اقایی که باهاشون هستم ۲۱ ساله هستن
      از کلاس چهارم که تو این محل زندگی میکنم ایشون رو‌دیده بودم و از کلاس ۷ام با اینکه خونشون ۳ دقیقه هم با ما فاصله نداشت حدود ۲ سال تنها چت کردیم و ایشون اون زمان تو کافی نتی کار میکردن و بعد مدت ها باهم بیرون رفتیم و تمام علائم عشق رو داشتیم و صبورانه جلو میایم.
      تصمیم گرفتیم دو سال دیگه خواستگاری بیان و ۲ سال عقد باشیم و تو سن ۲۲. ۲۳ سالگی من ازدواج کنیم ان‌شاالله و ایشون هم ۲۶ سالشون میشه.
      معماری میخونن و خونشون در حال ساخته و از اهداف ایندمون همیشه حرف میزنیم و تلاش میکنیم تا درامد و زندگی خوبی داشته باشیم.

      من از سال هشتم تو تمام مشاوره ها سن عقلیم رو به اندازه دختر ۲۵ ساله از اول تشخیص دادن و همیشه مشاور بودم و حدود ۷ نفر و از خودکشی و خیلیارو تو انتخاب ادم مناسب تو زندگیشون راهنمایی کردم و واقعا دعام کردن.

      الان دیگه با این اقا خیلی راحتیم و خانواده ایشون مذهبی ترن ولی هرچی بزرگتر میشن واقعا از لحاظ مردونگی و تشکیل زندگی پخته تر ودلنشین تر میشن.

      با این اوصاف، بنظر شماهم این ازدواج درسته؟

      خودمون هم میگیم یکم دانشگاهمون و اوضاع مالی و همه چی بهتر شه و اقدام کنیم به امید خدا

  48. سلام من ۱۵ سالمه بعد به خاستگار دارم ۳۰ سالشه پسر خاله مامانم میشه و خوانواده هامون میدونن یعنی میشه باهاش ازدواج کنم بخاطره سنش؟!
    لطفا جوابم بدین

    1. سییییی ساااااال؟ خواهرم می‌دونی فاصله سنیتون چقدره؟ اصلا دقت کردی خودت چندسالته؟ تو چه سالی هستیم ؟ همین فاکتورها به تنهایی کافیه تا این ازدواج از ریشه اشتباه باشه. شما الان پانزده سالته یعنی حتی از نظر ذهنی هم به بلوغ کامل ممکنه نرسیده باشی. رسیده باشی هم تو این سن اداره یک زندگی برای تو سخته. تو دانش آموزی مدرسه میری هدف داری می‌دونی ازدواج توی این سن چه مانع هایی سر راهت میزاره؟ همه مثل هم نیستن.

      1. من ۱۶ سالمه و آقایی که باهاش مجازی آشنا شدم ۴۷ سالشه نزدیک یک ساله بفهمیم اما فقد مجازی تازه فهمیدم چن سالشه ولی اقد دوسش دارم کور شدم نمیبینم برام مهم نیس نمیدونم چکار کنم بنظرتون باهم دوست باشیم مشکلیه ؟! تروخدا بگید ؟! 😔😔😔😔😔😔

        1. وابستگیه ،باید رهاش کنی ….تعداد تماس و ارتباط داشتن باهاشو آروم آروم کمتر از قبل کن …. افسرده میشی ی مدت ولی باید تحمل کنی ،سرتو گرم کنی با دوستات اینور اونور و گردش بری تا راحتتر دوره ی کوتاه افسردگی و وابستگیتو با موفقیت بگذرونی،،،،دقیقا مثل ی معتاد ک میخواد ترک کنه ،وباید ی مدت کوتاه درد بکشه تا سم از بدنش خارج شه،،،، بعد گذشتن اون مدت دوهفته الی سه هفته ای ،،،،، بر میگردی ب زندگی عادی خودت و خداروشکر میکنی ک تموم شده ،،،،این یارو همسن بابا بزرگته ،خدا لعنتش کنه ک از اول اومده سراغ کسی ک جای نوه خودشه، …. و صددرصد بیمار جنسی و روانیه ک همچین کاری کرده و سراغ یه بچه اومده،تو سنت کم بود و عقلت شاید کامل نبوده،اون ک دیگه پختگیو رد کرده بوده ،خدا جزاشو بده، ببین تصمیم جدی بگیر تا رهاش کنی،محکم باش ،،، پسرای جوون خوشگل رو ک همسن خودتن برای خودت انگیزه کن ،،،،تو باید بتونی چون راهی جز رها کردنش نداری ،گلم ان شاءالله موفق باشی ،،،خدانگهدارت

    2. به حرف بقیه تو اینجا گوش نکن اینا نه تورو میشناسن نه طرف مقابلت رو همینطوری یه حرفی بر اساس سلیقه خودشون میزنن شما خودت بشین ببین ایا میتونی مسئولیت زندگی مشترک رو به دوش بکشی طرف مقابلت هم میتونه یا نه و اینکه ایا از نظر ظاهری طرف مقابلت رو میپسندی

  49. سلام من دختری ۲۳ساله هستم و کسی که همو دوست داریم ۲۲سال تا بیایم ازدواج کنیم۲ سال طول میکشه درضمن درسمون تموم شده و کار داریم ، همدیگرو خیلی وقته میشناسیم نظرتون چیه؟

  50. سلام من ۱۸ سالمه و خاستگار دارم اما رد میکنم ..
    حس دو نفره شدن رو دوست دارم که زندگی کنم اما هرکس میاد زندگیم که دوسش دارم ، زندگیمو خراب می‌کنه و میره .وو بعد اینکه اصلا توقع زیادی ندارم و سخت گیر نیستم .
    چیکار کنم ؟؟

    1. دوست داری با من ازدواج کنی

      وقتی ازدواج کردنی به پدر و مادرت بگو به کسی نگه و فقط خودت و پدر و مادرت بدونن و بعد ازدواج کن چون اون طرف یا دشمنت هستن یا حسودی میکنن

  51. سلام من ۱۹سالمه و دوساله نامزد کردم
    ونامزدم ۲۴ سالشه
    و شغل نظامی دارن
    بنظرتون عقد کردن الان خوبه یانه

    1. واقعا چه فکری با خودت کردی که تو سن ۱۷ سالگی رفتی دنبال زن گرفتن اونم بزرگتر از خودت….

      1. بهتر از اینه که بره سکس نامشروع داشته باشه و گناه کنه. اتفاقا کار خیلی خوبی هم کرده اتفاقا هر چی زودتر ازدواج بشه بهتره سن بالاتر آدم سخت پسند تر میشه

      2. سلام یه راهنمایی کنید منو من با یه آقایی از طریق مجازی آشنا شدم اما به دلیل سخت گیری خونواده نشد از نزدیک ببینمش نمیتونم تنهایی برم بیرون
        ۱۶ سالمه
        خلاصه ابن آقا سنشو نمی‌گفت فقد طبق حدس من ک گفتن سی گف همون اطراف دیگه پیشنهاد داد رلش باشم اما گفتم اختلاف سنی داریم زیاد دوست اجتماعی باش دیگ گذشت و گذشت تا اینکه ما خیلی بهم دیگ وابسته شدیم میگفت دوستت دارم و از این حرفا منم میگفتم اقد شد که بدون هم نمیشد من ک دیوونه میشدم یبار کات کردیم داشتم دیوونه میشدم تا اینکه خودش پیام داد دوباره رابطه امون خوب شد و بعدش خونوادم فهمیدن و الانم گوشی ندارم از طریق دوستم تو مدرسه حال همو می‌فهمیم چند بار با گوشی دوستم بهش زنگ زدم و حرف زدیم یروز دوستام گفتن بگو چند سالشه پرسیدم گف ۴۷ دیگ بارم نشد چون اونم خندید بچه ها مسخبم میکردن که قیافه نداره و ازداین حرفا ولی خوبه قیافه اش اما خب اونا که با اون پسرای. تو اینستا که خیلی جذاب رل میزنن بله به چشمشون نمیاد دیگ هیچی دوستام میگن ازش جدا شو اما من هرچی با خودم کلنجار‌میرم نمیوونم خسته شدم از این همه فکر کردن و اینا کارم شده فقط فکر کردن به اونو گاهی گریه ام میگیره داغونم
        هیچکس نمیتونه درکم کنه تقریبا خی نزدیک یک سال میشه که باهاش مجازی تروخدا بگید چیکار کنم خیلی خم دوستش دارم خیلی خیلی
        میدونم شاید ممکن نباشه بهش رسیدن اما ما میتونیم باهم دوست بمونیم یا نه ؟!

        1. وابستگیه ،باید رهاش کنی ….تعداد تماس و ارتباط داشتن باهاشو آروم آروم کمتر از قبل کن …. افسرده میشی ی مدت ولی باید تحمل کنی ،سرتو گرم کنی با دوستات اینور اونور و گردش بری تا راحتتر دوره ی کوتاه افسردگی و وابستگیتو با موفقیت بگذرونی،،،،دقیقا مثل ی معتاد ک میخواد ترک کنه ،وباید ی مدت کوتاه درد بکشه تا سم از بدنش خارج شه،،،، بعد گذشتن اون مدت دوهفته الی سه هفته ای ،،،،، بر میگردی ب زندگی عادی خودت و خداروشکر میکنی ک تموم شده ،،،،این یارو همسن بابا بزرگته ،خدا لعنتش کنه ک از اول اومده سراغ کسی ک جای نوه خودشه، …. و صددرصد بیمار جنسی و روانیه ک همچین کاری کرده و سراغ یه بچه اومده،تو سنت کم بود و عقلت شاید کامل نبوده،اون ک دیگه پختگیو رد کرده بوده ،خدا جزاشو بده، ببین تصمیم جدی بگیر تا رهاش کنی،محکم باش ،،، پسرای جوون خوشگل رو ک همسن خودتن برای خودت انگیزه کن ،،،،تو باید بتونی چون راهی جز رها کردنش نداری ،گلم ان شاءالله موفق باشی ، ت
          باید بخوای تا این مرتیکه ی خودخواه و ک جای پدربزرگته از ذهنو زندگیت بیرون کنی ،،،خدانگهدارت

    2. سلام منم 19 سالمه یک سال و نیمه نامزد کردم
      نامزدم هم 25 سالشه و به نظر من که خیلی هم سن مناسبی داریم هردوتامون و شما همچنین انشاالله که همه خوشبخت بشن 💞

  52. سن من 14 ساله و سن خواستگارم 20 سال آیا این سن مناسب ازدواجه ؟
    و این خواستگارم پسر عمه هست و تازه شاغل شده در مکانیکی

    1. اصلا این که اشتباهه بخای با یکی ازدواج کنی که بیشتر از ۵ سال بزرگ تر از خودته مگه پدر مادرت نمیفهمن ببخشید اگه بی‌تربیتی کردم ولی خوب اینکه درست نیست

    2. این سن اصلا مناسب ازدواج نیست ،قطعا آینده‌ی خوبی در انتظار ت نخواهد بود.

      1. سلام
        من 18سالمه ی آقایی منو میخاد ۳۳ساله
        چیکارکنم خیلی پافشاری میکنه؟
        تفاوت سنی زیاده

  53. سلام من پسر 22 ساله هستم و عاشق یه دختر 30 یاله شدم اونم عاشق منه بنظرتون میشه باهاش ازدواج کنم یا نه

  54. سلام. من پسری هستم در شرف وارد شدن به ۳۱ سالگی شکر خدا شغل مناسبی هم تازگی پیدا کرده ام. تو خانوادگان خونوادمون یه دختری هست چند سال پیش ازدواج کرد ولی بخاطر مشکلات اخلاقی شوهرش ۲ روز بعد ازدواج جدا شد. سن دختر خانوم۳۲ هست و ۱ سال از من بزرگتر من از ایشون و خانوادشون شناخت کامل دارم و میخوام برای ازدواج پا پیش بزارم. ولی ۱ سال اختلاف سنی میترسونه منو .بنظر شما ازدواج با دختر ۳۲ ساله مشکلی بوجود نمیاره؟ آیا سن ۳۲ مشکلی برای فرزندآوری بوجود نمیاره‌. ممنون

    1. نه
      اگه مورد مناسبیه و علاقه بینتون هست. یک سال که هیچ، 10 سال هم مشکلی نیست

  55. سلام من سی سالمه و اصلا هیچ گونه رابطه ای نداشتم.افسردگی هم دارم.میل جنسیم ادیتم میکنه ولی نه شرایط ازدواج رو دارم هم خیلی ترس دارم.

    1. حرف این مشاور های احمق رو گوش نکن هر وقت ب نیاز جنسی و نیاز احساسی رسیدی ک کسی رو واقعا نیاز داری ازدواج کن بقیشم بسپار ب خدا سن ملاک نیس اینا فقط پول رو میشناسن

  56. سلام من یه دختر 16 ساله هستم از وقتی بچه11-12 ساله بودم از پسر عمم خوشم میومد حتی نمیدونم عشقه یا نه.
    اون تو 22-23 ساله اونم منو دوست داره البته نمیدونم اون حسی که دارمو داره یا اینکه فقط منو به چشم دختر داییش دوست داره.
    میشه بهم بگید باید چکار کنم

  57. سلام به همه. درسته سن یه عدد است و خیلی مشخص نمیکنه طرف از نظر عقلی، عاطفی و… در چه حدی است؛ اما پسر و دختر اگه اختلاف سنی زیادی داشته باشن، احتمال اینکه بتونن ازدواج موفقی داشته باشند به مراتب کمتر است؛ نه که ممکن نیست ولی احتمالش پایین‌تر است. اختلاف سنی بیشتر از ۱۰سال دیگه خطرناکه. توجه داشته باشید که بهتره سن پسر بالاتر باشه؛ البته اگه یه دختر ۱تا نهایت۳ سال از پسره بزرگتر باشه خیلی مشکلی نیست😉. از طرفی ازدواج توی سن خیلی پایین چون با منطق به مراتب کمتر و هیجان بیشتر اتفاق می‌افته خطرناکه. مثلاً یه دختر زیر ۱۸سال یا پسر زیر ۱۹-۲۰سال معمولاً درمورد ازدواج خیلی نمی‌تونه تصمیم عاقلانه‌ای بگیره. ‌

    1. سلام. من دختره ۴۰ ساله ایی هستم که بیشتر از ۲۴، ۲۵ بهم نمیخوره. سن ی عدده مهم تیپ و قیافس، پسره ۴۰ ساله ایی که تیپ و قیافه داشته باشه خیلی بهتر از پسره ۳۰ ساله ایی که زشت و بی ریخته

  58. سلام
    من یه پسر ۲۷ ساله ام از طریق اینستا با یه دختر آشنا شدم اون منو دوست داره منم یکم اما فاصلمون زیاده من اصفهانم اون تبریز و ۲۵ سالشه به نظرتون ازدواج باهاش درسته؟؟

  59. من وقتی ۱۸ سالم بود با دختر عمویم که ۱۷ سال داشت ازدواج کردم ، بعدش که یعنی دوسال درگیر در و کار بودیم عروسی کردیم و‌ الان ۲۵ سال دارم با یک فرزند پسر و دومی هم در راهه ،البته درسته ازدواج فهم بالا و سن مناسب می خواد ولی ممکنه کسی سی سال رد کنه و فهم زندگی کردن رو‌‌ درک نکنه ،ولی ۳۲سال شاید بالا باشه چون اگه بچه دار بشیم باید با سن بالا خودمون کودکانی کم سن پرورش بدیم ،

  60. سلام
    من ۱۵ ساله هستم و دختر هستم
    خیلی دوست دارم ازدواج کنم و آدم به احساسی هستم
    یکی از اقوام ۱۹ سالشه و من عاشقشم و بالعکس .
    می تونیم در این سن ازدواج کنیم و هم رابطه جنسی داشته باشیم ؟ و باردار هم شوم؟ چون خیلی بچه دوست داره. مشکلی به وجود نمی آید؟ لطفت کمکم کنید خیلی وقت ندارم ❤❤

    1. میخوای بدبخت شی ازدواج کن. بابا تازه ۱۵ سالته خودتو جمع کن هم واس تو زوده هم واس پسره. خیلی هم مشکل پیش میاد. جوان هم نشدی. مستقلم نشدی. نوجوان برو بینم

      1. سلام من ۱۵ سالمه بعد پسر خاله مامانم خاستگارمه ولی اون ۳۰ سالشه میتونی باهم ازدواج کنیم حتا خوانواده هامون میدونن
        لطفا بهم بگین

    2. برو دختر جون این کارا چیه؟ تو باید الان سر تست هات باشی بتونی دانشگاه خوب قبول شی

    3. سلام
      منم ١۵ سال دارم ودخترم٢ماهه یه پسری رو دوست دارم اون پسر ١٨ سال داره و باهم صحبت
      کردیم بیرون باهم میریم شهر مون یکیه با خانوادشم آشنا شدم اونم خانوادمو میشناسه
      در مورد ازدواج با من حرف میزنه میگه میخواد خواستگاری بیاد بنظرتون امکان داره؟

  61. سلام من ۱۴ سالم هستت و ی پسر ۲۳ ساله منو میخواد یعنی باهاش حرف میزنم خیلی همدگیه رو دوست داریم یعنی نمی تونیم ی روز بدون هم بمونیم روانی میشیم
    ب نظرتون سن ما همدگیه میخورعه؟

    1. اره سن تون مشکلی نداره فقط ببینید که از پس مسئولیت های زندگی برمیایید یا نه

  62. از نظر من، پسر باید بعد از دبیرستان بِره دنبال کار حداقل یه خونه بخره بعد به فکر ازدواج باشه ، اختلاف سنی پسر و دختر هم حداکثر باید 5 سال باشه بیشتر از 5 سال باعث میشه اختلاف سلیقه بیشتر بشه ، هر چقد سن پسر و دختر کمتر باشه بهتره چون راحت تر با هم کنار میان ، بد ترین ازدواج اینه که پسر بزرگ خانواده با دختر بزرگ خانواده ازدواج کنه در این صورت هر دو نفر حس اشرافی دارن و هر حرفی که میزنن باید همون انجام بشه ولی اگه فرزند دوم یا سوم باشند این حس اشرافی کم رنگ تر میشه و از خودگذشتگی بیشتر میشه

    1. چرا اینطور میگید؟ پسر مجبوره شرایط رو مهیا کنه.خونه ماشین کار سرمایه و لیسانس. خب بعد از اینا مطمئنا سن پسر حدود سی سال خواهد شد حالا چرا باید بره حتمأ یه خانم سی ساله رو بگیره. مهم ترین عامل عشق به یه دختره .بخدا اختلاف سنی اونقدر مهم نیس من ۳۲ سالمه و با دخترعمه ام که۱۷ سالشه ازدواج کردم و خیلی خوشبختیم . اگر دختر بخواد زندگی بهشت میشه اگر دهن بین باشه جهنم. بیخودی نترسونید ملت رو. چرا میگید سن ازدواج دختر 2۵ ساله. توی فامیل من کلی دختر ۲۳ تا ۳۵ سال موندن توی خونه که پشیمونن از جوابهای رد به خاستگاراشون.
      به امید موفقیت . اگر احساس کردید عشق طرف مقابلتون حقیقی هست با مشورت با یه بزرگتر قدم به جلو بردارید. اینم بگم غرور برای هردوطرفه نکنه خودتون رو کوچیک کنید یا انتظار خورد شدن طرف رو داشته باشید. حرف دل رو معقولانه و درک متقابل اجرایی کنید تا عمرتون شاد بگذره.موفق باشید

      1. من ۱۷ سالم میخوام با یه دختر ۱۵ ساله ازدواج کنم وضعیت مالیم درحد یه خونه ویه پراید هست
        هردومون هم راضی هستیم
        مهم عشقه
        تماااام

      2. حق با شماست
        منم عاشق ی پسری هستم از فامیلای دورمون اونم خیلی عاشقمه
        ۲ سال و ۳ ماهه باهم هستیم و خیلی خوشحالیم از انتخابمون و ب هم افتخار می‌کنیم
        مم ۱۷ سالمه اونم ۱۸
        ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ هم میاد خواستگاریم
        خیلی خوشحالم از این ک دارمش
        ما کلی تا اینجا سختی کشیدیم ولی از همدیگه دست نکشیدیم
        🥺💕

      3. ⁦👍🏻⁩
        کاملن باهات موافقم
        چرا باید پیر بشیم بعد ازدواج کنیم
        سن ازدواج 18تا 19 ساله

      4. سما وقتی پنجاه سالت شد اونوقت میتونی بگی کارت درست بوده یا اشتباه فعلا خیلی زوده
        اختلاف سنی زیاد مطمئناً استباه هست فقط اوایل ازدواج شاید مشکلاتش رو نشون نده ولی با گذر زمان نشان خواهد داد

  63. سلام من 12 سالمه و یه پسری 27 ساله منو میخواد و دوسم داره و میخواد بیاد خواستگاریم
    بنظر شما من تو این سن میتونم ازدواج کنم؟

    1. سلام عزیزم بله میتونی چون اگه عشق دوطرفست میتونی هیچ هم نترس عزیزم از شب زفاف چون اصلا ترسی نداره

      1. مگه همه چی شب زفافه عقللل زندگی ندارن 12سال چی میفهمه از زندگی مشترک آخه

      2. سلام دنیا خانم اصلا قصد جسارت ندارم ولی فکر کنم سن شما کمتر از 15سال باشه چون پیشنهادت بچگونس اخه تمام پستی بلندی های زندگی مگه به شب زفاف ختم میشه نگین این حرفارو بیچاره نکنین دختر مردم رو فک کنین خواهر خودته

    2. سلام من ۱۲ سالمه کلاس زبان میرم بعد توی کلاس عاشق یکی از پسرا شدم اون فقط یک سال از من بزرگتره من به هیچ کسی هیچی نگفتم ولی واقعا دوستش دارم تروخدا ی نفر کمکم کنه من درونگرا هستم و ولی احساس میکنم که اون علاقه ای به من نداره خیلی دوستش دارم میخام برم بهش بگم ولی نمیتونم لطفا همراهیم کنید

      1. عجبببب. بنظرم کلاسای خصوصی«یعنی غیر مدرسه»باید برای سن بالای ۱۲ سال تک جنسیتی بشه.

    3. 🤦🏻‍♀️😑😱تورو خدا باسن ۱۲ چیی از ازدواج میفهمی نکنین بابا تورو خدا اینکارا
      شما ۱۲سالته بعد بفکر هدف باشین نه ازدواج 😐براخودت ارزش قائل باش من ۱۲سالم بود نمیدونستم اصلا ازدواج چیه اینکه گام در مسیر موفقیتت بزاری و روز به روز به هدفت نزدیک و نزدیکتر بشی بزار زندگی متاهلی پستی و بلندی زیاد داره ، زشتی و زیبایی زیاد داره ، سختی هاش از قشنگی هاش خیلی بیشتره شما فکر میکنین ازدواج همش فضای رمانتیکیه😂😂
      حیف نیست بهترین سن جوانی رو میخوایین قربانی مشکلات کنین
      هر چیزی به وقتش قشنگه ، به وقتش خوبه
      وقتش که شد ازدواج هم میکنین ، توی وقت مناسب با چشم باز بدون دخالت احساس یه ازدواج خوب میتونید داشته باشین
      الان اصلا وقتش نیست این افکار و از خودتون دور کنید اکثر کسانی که در سن پایین ازدواج میکنن پشیمون میشن و میگن خیلی زود خودمونو درگیر مشکلات کردیم کاش کمی بیشتر جوانی را زندگی میکردیم
      هیچ دختر و پسری مجرد نمی مونه مگر خودش تمایلی به ازدواج نداشته باشه
      تمام کسانی که هم سن شما هستن الان دنبال یاد گرفتن زبان انگلیسی ، فکر تعیین رشته و… هستن همشون به فکر پیشرفت هستن تو خانواده ای که تحصیل براشون مهمه
      موفق باشی:)

    1. همه نظر ها رو خوندم جالب بودن….

      یکی ب بلوغ عقلی و فکری رسیده اما شرایط اقتصادی اش چیز دیگه رو میگه و برعکس یکی شرایط اقتصادیش رو داره اما بلوغ و اون سطح از درک و فهم نرسیده… و خیلی ها درگیر حاشیه ها هستن ک آیا با توجه ب این شرایط حالا یا شرایط ک میتونه وضعیت مالی باشه. و یا تحت تاثیر بقیه نظری رو دادیم پس قبلش از یک فرد آگاه تو زمینه خودش سوال بگیرید. و خیلی از سوالات ساده هستن ما با وجود این ک نیروی عقل میدونه ک این اختلاف سنی یا وضعیت مالی میتونه بر علیه آرزوها خواستهای ذهن باشه اما باز هم اون مسیر اشتباه رو انتخاب میکنیم پس سعی کنید و اینو بدونید ک پختگی هیچ لحاضی ب سن و سال نیست و بستگی ب خیلی از عوامل داره اعم از وضعیت شغلی..تحصیلی.. اعتماد ب نفس.. سطح درک بالا… و وقف دادن خود تحت هر شرایط احتمالی… پس تصمیم تمرکز تغیر اخطار سرکوب تردید نداشته باشید و بهترین فرد برای تصمیم گیری زندگی با توجه ب شرایط خودتون هستید و یک مشاور کاملا آگاه ن بازار یاب ک پول رو دریافت میکنه اما یک مشاوره احتمالی ب شما میدهــ… در نهایت هرچی شما اطلاعات بیشتری داشته باشید راجب فرد مقابل بهتر میتونید عمل کنید. وسعی نکیند احساساتی عمل کنید منطق رو بزارید جلو مطمئن باشد ب نتیجه خوبی خواهید رسید مسیری رو هم ک با احساسات و قلب برید با عقل بر خواهید گشت.. و درپایان خیلی چیزیا هستن ک پاسخش درون سوال هست پس بر خلاف اون عمل نکیند… با وجود اینکه خودتون هم میدونید زیان بار هست اما درگیر حاشیه ها یا اراده دیگری قرار میگریدـ… امیداورم موفق باشید

    2. اونم عاشقته؟
      اگر آره نترس با مشورت پدر و مادرت برو جلو. به حرف مردم زندگی نکن. عشق و دل ومرام ومعرفت باهم یه طرف ،انتخاب عاقلانه یه طرف . دختر از سیزده سالگی همه شرایط رو درک میکنه مهم انتخابه. لازم نیست تا بیست سالگی صبر کنی.

  64. سلام من 14 سالمه عاشق یه پسر 24 ساله شدم اونم عاشق منه و مبایل فروشی داره هر روز از جلوی مغازش رد میشم به هم نگاه می کنیم چجوری برم بهش بگم دوست دارم

      1. چه خبره این جا؟؟؟!! بزرگسالا دارن ادای نوجوونا رو در میارن و ما رو سر کار گذاشتن؟ یا این که واقعا با یک فاجعه روبرو هستیم؟!!؟!!!

  65. سلام برهمه عزیزان من 19سالم پسرم عاشق یه دختر شدم از اقوام شوهر خاله ام هستن خیلی دوستش دارم خیلی هم روش غیرتیم و الا بابام راضی نبود ولی راضیش کردم مت دیگه امسال سال اخر درسم هست به نظرتون چکار کنم اونم خیلی دوسم داره عاشق همدیگیم وصلیم به هم

    1. سلام ببخشید من یه دختره
      ۱۴ سالمه
      و پسر ۲۵ سالشه
      میخواستم بدونم
      باید چن سالم شه بتونم یه زندگی خوب و راحتی باهاش داشته باشم

      1. سلام من 17سالمه پسرم هیچی هم ندارم نه خونه نه ماشین ولی خدا درست می‌کنه ولی منو عشقم هم رو خیلیییی دیوانه بار دوست داریم چیکار کنم الان

  66. سلام من یه دختر 15ساله هستم عاشق ی پسر 17ساله شدم همدیگه رو خیلی دوست داریم به نظرتون ما میتونیم باهم ازدواج کنیم؟؟؟؟
    و بگین ک چن سالگی ازدواج کنیم ؟

    1. درود بر خواهر مهربونم
      امیدوارم که حال دلتون عالی باشه
      (افکار شما زندگی شما رو میسازه)
      عشق شما دختر خانم واقعی هست، ولی عشق اون آقا پسر نه.
      حالا چرا؟
      پسران در دوره‌ی نوجوانی 99%به دنبال مسائل‌ جنسی هستند. و تحت هیچ شرایطی ،دوباره میگم تحت هیچ شرایطی عشق پایداری نخواهند داشت .
      خودم به شخصه تجربه کردم
      خواهر من لطفا زندگی خودت رو خراب نکن،لطفا
      برو بالای 20 بگرد واسه شریک زندگیت،یه پسر پخته

      1. آقای پارسا مثلا فرق 17 و 20 ساله چیه اگر مسائل جنسی باشه تا 70سالش هم میتونه دنبال مسائل جنسی باشه شما که اون پسر 17ساله رو نمیشناسی چرا الکی قضاوتش میکنی آدم هست از 10سالگی مرد بار اومده درضمن هیچ فردی رو باخودتون مقایسه نکن شما تجربه کردی دلیل نیست دیگران مثل شما باشند

      2. عزیزم قضاوت کار درستی نیست همه پسر ها که جنسی فکر نمیکنن من بعضی از رفیقام موقع دانشگاه رل داشتن الان ازدواج کردن و زندگی خوبی دارن

      3. اصلا حرفتونو قبول ندارم
        همه ی پسرا مثل هم نیستن
        من ی عشق خیلی بزرگو تجربه کردم
        از وقتی ۱۵ سالم بود تا الان ک ۱۷ سالمه
        اون پسری ک عاشقشم و عاشقمه الان ۱۸ سالشع
        و اصلا هیچ ربطی به مسائل جنسیش نداره چون وقتی ی پسر ی دخترو بخواد و دوسش داشته باشه هیچوقت کنار اون ب مسائل جنسی فکر نمیکنه
        و اون دختر براش با ارزشه
        و میدونه ک ی دختر دنبال ی مردی هست تو اون سن ک پشتش باشه و بتونه بهش تکیه کنه
        پس لطفا قضاوت نکنید
        ن پسرا و ن دخترا رو بد جلوه ندین
        ی پسرایی هستن ک واقعا سوء استفاده میکنن از دوست داشتن دختر ها
        ولی خب مشکل از خانواده هاشونه ک بهشون یاد ندادن ی دخترو باید بهش محبت کرد و تا باهاش ازدواج نکرده ازش رابطه جنسی نخواد و تن اون دختر براش با ارزش باشه
        و یک دختر رو برای رابطه جنسی نخواد
        یک دختر رو دوست داشته باشه و بهش محبت کنه و ابراز علاقه کنه و بعد از ازدواجشون برای زیبا تر شدن و لذت بخشیدن ب رابطشون رابطه جنسی داشته باشن
        لطفا عقایدتون رو عوض کنید
        اینطوری فقط آینده جوونامونو خراب میکنین
        روشنفکر باشین و با عشق مخالفت نکنید تو هر سنی هم ک باشن
        ممنون

  67. سلام ببخشید من 15 سالمه و خاستگارم 29 سال همو خیلی میخایم بخاطر مشکل سنی میگن نح بعضا میگن سن یک عدد تو دلت سعی کن بخادش منم خاستگارم خیلی میخام ولی متاسفانه بقیه میگن نح اون پیر میشه و توجوان میمونی چیکار کنم دلم راضی نمیشه:(

    1. با سلام 15 سال اختلاف سنی شما دروه نوجوانی ایشون در دوران اواسط جوانی مشکل ساز است. بهتر به مشاور ازدواج مراجعه کنید

      1. سلام من یک پسر 20 ساله هستم من عاشق یک دختر 24 ساله هستم میشه باهاش ازدواج کنم.

        1. با سلام
          لطفا مقاله ازدواج با دختر بزرگتر از خود را در سایت مطالعه کنید

    2. من تجربه دارم هیچ وقت پسر در سن پاین مثلا ۲۸ ساله نشود ازدواج نکند اگر دربست سال ازدواج کرد پسر روزبه روز قوی میشود اما دختر ضعیف چون اولاد بار میاورد بچه در سن ۲۸ خانمش صاحب دو ویاچهار اولاد میشود زنکه چهار به دنیاه آورده زود پیر میشود هرطفل ۵ سال عمر زن را زیادمیکند

    3. من تجربه دارم هیچ وقت پسر در سن پاین مثلا ۲۸ ساله نشود ازدواج نکند اگر دربست سال ازدواج کرد پسر روزبه روز قوی میشود اما دختر ضعیف چون اولاد بار میاورد بچه در سن ۲۸ خانمش صاحب دو ویاچهار اولاد میشود زنکه چهار به دنیاه آورده زود پیر میشود هرطفل ۵ سال عمر زن را زیادمیکند

  68. سلام وقتتون بخیر بنده متولد ۱۳۸۸ و یه پسر متولد ۱۳۸۱ رو دوست دارم به نظرتون در چند سالگی باهاش ازدواج کنم اونم دوسم داره حتی چند بار به خواهرش درخواست شمارمو کرده خواهرش زن عموهستش

    1. وای😂😂😂😂
      یادش بخیر ما هم هم سن شما بودیم همینقدر جو گیر بودیم😂😂😂

  69. سلام خسته نباشید🙏
    من ۱۸ سالمه چن روزه دیگ ۱۹ میشه ی دخترو دوسش دارم ۱۶ سالشه اونم منو دوسم داره میخوام باهاش ازدواج کنم ولی خانوادش میگه باید تحصیلشو تموم کنه ازدواج کنه ولی منومیخوام کسب ایجاد کنم بعدش ازدواج کنیم من شغلم مکانیک خودرو هس شاگرد هستم چند روزه دیگه مغازمو باز میکنم خودمون دوریم تو فضای مجازی ازش خوشم اومده. بهم راهنمایی کنید ممنون میشم🙏

  70. سلام دوستان من۱۸ سالمه وعاشق پسری شدم که ۲۵ سالشه بنظرتون باهاش ازدواج کنم

        1. ۲این بچه بازیا چیه کمی توفیق عقل داشته باشین تا ادم عاقل نباشه شوهر میخواد چیکار جمع کنید این بچه بازیا رو از خودتون خجالت نمیکشید حداقل یه نگاهی ب سنتون بکنید حالا تو خوبه ۱۵ سالته چرا میخوای با یه بچه ازدواج کنی😐😐😐

        2. سلام من عشقمو دوست دارم اسمش هم مریمه من 17سالمع اون 19سالش میشه. ازدواج کنیم یا نه من میتونم خوشبخت بشن چون من دارم خودم زندگی مون رو میسازم

  71. من که هدف دارم کلی تلاش کنم تا زود ازدواج کنم هنوز 4 سال وقت دارم 🙂

  72. سلام خسته نباشین من پسر ۱۸ ساله هستم
    عاشق یه دختر ۴۳ ساله شدم ازدواجم با ایشون
    بنظر شما خوبه

    1. من ۱۳ سالمه و یه خواستگار دارم که ۲۵ سالشه پسر خالمم هست به نظرتون عقد کنیم؟

      1. الله أكبر ١٢ سال اختلاف سني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        همسن بابات نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        ياخدة مرم دارن چكارميكنن….

    2. درود بر عزیزای دلم
      امیدوارم که حال دلتون خوب باشه
      حقیقتش من خودم در سن ۲۲ سالگی شکست عشقی خوردم ،و خیلی درد کشیدم
      شب نخوابیدم
      غذا نخوردم
      تا مرز دیوانگی هم رفتم
      خیلی خیلی خیلی درد کشیدم
      اونایی که شکست عشقی خوردن خوب میدونن من چی میگم
      زمانی که عاشق دختر دایی خودم شدم
      خیلی رابطه ی خوبی با هم داشتیم و قصدم ازدواج بود ،خداییش اهل دختر بازی و این چیزا نبودم
      وقتی که با هم بودیم
      تو ذهنم میگفتم
      خدایا یه موقع این از دستم نره
      خدایا یه موقع ازم ناراحت نشه
      خدایا یه موقع قهر نکنه بره
      و کلی افکار این شکلی

      که این افکار به حقیقت پیوست
      و اون قهر کرد رفت

      برادر من ،خواهر من به هر چیزی که باور داشته باشی همون سرت میاد
      اگه طرف رو دوست داری پس ازدواج کن
      اگر نه بگو نه قبل از اینکه زندگی خودت رو خراب کنی

      موفق و تندرست باشید

    3. سلام این خانوم سن مادر شماست
      اون وقت شمو میخواین با اون ازدواج کنید
      فکنم اون خانوم هنوز ازدواج نکرده باشه
      این همه دختر های خوب و هم سنو سال خودت هست شایدم خانوادت با این ازدواج مخالفت کنند حالا صلاح با خودتونه برادر من

    4. 😐😐😐ادم نبود دیگه اخه ۴۳ ساله ؟ نکن داشم نکن این کارو با خودت🤣🤣

      1. اخی کوچولو چندسالته که به25سال میگی پیر؟؟اه چقداین مدل پسراچندشن که توی سن 50سالگیشونم دنبال دختر20 ساله میگردن…انگارخودشون جوونن..

  73. سلام من ۱۹ سالمه و یه پسر ۳۵ ساله قراره ازدواج کنم دارای درک خیلی بالا و توان مالی بالایی من در خانواده متوسط رو به پایینم
    از حرف بقیه میترسم ک اذیت کنه
    لطفا کمکم کنید

    1. با سلام
      خوب فکر کنید و تمام جوانب تصمیمتون را بسنجید . به خاطر یک اولویت سایر موارد را نادیده نگیرید . حتما مشاوره با فردی بی طرف داشته باشید

    2. عزیزم اگه پدر و ماردتم از درک شعور بالایی برخوردارن مثل خواستگارت خب به حرف اونا گوش کن و باهاش ازداوج نکن😑

  74. سلام محسن طاهری من دوست دارم ازدواج کنم ۲۳ سالمه خیلی دوست دارم همسر داشته بشم ولی برای کرونی وسایل چه کنم زندگی زن بگیری سخت تر میشه نمیدونم چه کار کنم

  75. سلام خسته نباشید
    من دختری هستم 25 سالمه من کلا اشنا دارم
    یه پسری 19 ساله هست ک خیلی منو میخواست خانوادش هم راضی ان با مادرش هم رابطه دارم
    من کلا خیلی استرس شدیدی دارم واقعا گیجم و نمیدونم چیکار کنم
    البته پسره بهش میاد 25 سالش باشه ها بهش نمیاد 19 سالش باشه
    بنظرشما این 6 سال ک ازمن کوچیکتره مشکلی هست یا نیست

    1. با سلام
      اینجا فاصله سنی مطرح نیست. بیشتر به پختگی هوینی طرف شما بر میگرده . لطفا با مشاور ازدواج صحبت کنید. تا تصمیم درستی بگیرید

  76. من 43 سالمه هنوز زن ندارم این تحریم ها خیلی ضرر به من زد و چند سالی هست بیکارم.

  77. سلام و عرض احترام
    من دختر هستم و ۱۳سن دارم البته چند روز دیگه ۱۴ سالم میشه و ۱۳ سالم تموم میشه و به خواستگار دارم همه چی داره اون چیزیه که خودم میخاستم خوش هیکل و قشنگه هیز هم نیس کار هم میره و ۱۹ یا ۲۰ سالش هس به نظرتون قبول کنم ؟
    کل خوانواده هم راضی هستن هم من ایشون را دیدم و هم ایشون من را دیدن

    1. سلام اصلا قبول نکنی ها درسته که فاطله سنی تون خوبه و لی سن تو هم خیلی کمه تو الان در اوج جوانی هستی باید در این سن به دنبال درس و خوش گزرونی باشی

    2. سلام ببخشید که این سوال را میپرسم شما چه کار کردی که ایشون عاشق شما شدند اگر میشه بگید

  78. سلام می خواستم یه نکته ای برا همه شما آقایان عرض بنمایم . همسر اول نشان دهنده ۲۵٪متاهل شدن شماست و همسر دوم ۵۰٪ و همسر سوم۷۵٪و همسر چهارم ۱۰۰٪متاهل بودن شماست . پس کودنان تو همسر اول گیر نکنین بقول من خر زیاده که باهاتون ازدواج کنه .

  79. سلام منم خیلی استرس داشتم براازدواجم ولی تو32سالگی بابهترین مورد ازدواج کردم بسپاریم به خدا الهی شکر

  80. سلام من دختر 24 ساله هستم که تا به حال به ازدواج فکر نکردم و دغدغه ام نبوده اما به تازگی یک جور احساس خطر می کنم و دچار اضطراب شدم. اطرافیانم که با تجربه هستن و دیر ازدواج کردن بهم گوشزد میکنن که هر چقدر از سنت بگذره انتخاب برات سخت تر میشه. فکر میکنم درست میگن. چون همین الانشم حتی شروع آشنایی با پسری هم برام سخته و حوصله یا انگیزه آشنایی ندارم. فقط دچار اضطراب شدم که نکنه نتونم دیگه هیچ وقت ازدواج کنم. این اضطراب باعث شده زندگی برام سخت شه و همین دیشب تا صبح نخوابیدم. ی پسری که 27 سالشه و چند ساله منو میشناسه قصد داره ازم خواستگاری کنه. دوسش دارم ولی خب فک می کنم کافی نیست این دوست داشتن دو طرفه. از ترس اشتباه کردن نمیتونم فرصت بدم به کسی. به عنوان یه شخصیت خیلی حساس و آرمانگرا و با تجربیاتی ک تا این سن از روابط به دست اوردم، خیلی خیلی برام سخته ازدواج کردن. طوری که از یه طرف میترسم ازدواج کنم و دوست دارم فعلا تو زندگی فردیم به یه ثبات و موقعیتی برسم. از ی طرف میترسم که دیگه هرگز ازدواج نکنم. فکر می کنم واقعا به مشاوره احتیاج دارم. نمیخوام زندگیم رو با ندانم کاری خراب کنم.

    1. ن عزیزم استرس نداشته باش و نترس تو فقط ۲۴ سالته و هنوز وقت داری و هیچی از زندگی ندیدی پس عجله نکن و نترس اگه بترسی و عجله کنی نمیتونی موفق بشی گلم

    2. فقط بدون هیچ وقت ثباتی به وجود نمیاد حواست باشه منتظر ثبات نباش
      با خودت شفاف صحبت کن، منظورت از ثبات چیه؟ چه شرایطی به وجود بیاد میگی ثبات

  81. سلام وقت بخیر من نوزده ساله هستم و در حال حاضر یکی از همکلاسی های دانشگاهم به خواستگاری من آمده که همسن هستیم اما از نظر اقتصادی و شغلی چند سالی از همسن های خود جلو است و شغلی حرفه ای دارد و همچنین طبق شناخت نسبی و نظر اطرافیان فردی عاقل و بالغ هست با توجه به اینکه از نظر تیپ شخصیتی مشابه هم هستیم و هردوی ما مسیر و هدف مشترک داریم ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. با سلام
      در سایت یه مقاله هست با عنوان ازدواج با هم سن حتما مطالعه کنید

  82. من ۱۲سالمه عاشق یه پسر ۱۷ سالم دوستم هم عاشقشه قرار بیاد خواستگاریم بنظرتون قبول کنم یا نه
    میترسم بین من و دوستم اختلاف پیش بیاد آخه دوست صمیمیم هست

    1. ۱۲ خیلی کوچیکی ببخشید ولی بعدا خیلی مسولیت زیادی داری من الان ۱۷ سالمه چند روز میرم ۱۸ سالگی الان هم عقدم ولی دلم نمیاد ازدواج کنم خانوادمو ترک کنم

      1. خودتم کوچیکی هنوز نوجوانیت هم تموم نشده شرم کن. عهههه. از دست دهه هشتادیا. عههه بدم میاد دهه هشتادیم چون همچین هم نسلایی دارم😑🤦🏻‍♂️

    2. ۱۲ سالته خیلی بچه ای والا هنوز نمیدونی چجور میشه بچه دار شد کلاس هشتم میخونی

    3. خواهرعزیزسن شماخیلی سنتون پایینه تواین سن ازدواج واسه شماخیلی خطرناکه

    4. سلام عزیزم دقیقا همسن خودمی
      ن ازدواج نکن گلم
      تو هنوز بچه ای
      اصن ما که همسن هستیم
      اصن قبول نکن
      من دارم بهت میگم قبول نکن
      چون یکی از اعضای خانوادم هم مثل تو بود و کل زندگیش نابود شد
      و اون دوستی که میگی عشقمو دوس داره باهاش قطع رابطه بکن

    5. چرا اگه عاشق همین ازدواج کن ربطی به سن نداره من الان خودم 15 سالمه عاشق یه پسر 23 ساله شدم اونم عاشق منه مبایل فروشی داره هر. روز از اونجا رد میشم تازگی ها هم مامانم فهمیده ولی چیزی بهم نگفته دعا کن بهم برسیم

  83. سلام من یک دختره ۲۰ ساله هستم از نظر ظاهری به گفته همه هم خوشگلم وهم خوش هیکل در خوانواده خوب ومتوسط و تغریبا بدون مشکل زندگی می کنم از نظر اخلاق ورفتار همیشه مورد تعریف بوده ام و مهارت های خانه داری را کامل دارا هستم و در دوران دبیرستان شاگرد دوم رشته تجربی بودم اما برای ورود به دانشگاه برای قبولی رشته پزشکی هنوز تلاش می کنم امسال به شدت برای رسیدن به هدفم مصمم هستم تا الان تعداد زیادی خواستگار داشتم که تا الان به هیچ کدام اجازه ورود به منزلمان را نداده ام امابرای اخرین خواستگارم با اصرار خانواده مواجه شدم که شاید خواستگار بهتر از این برایم نیاید اما با توجه به پست های مشاوره ای چند موردکه نشانه عدم بلوغ فکری برای ازدواج بود رو داشتم همین طور با توجه به شرایطم فکر می کنم که خواستگار های بهتری هم خواهم داشت وعکس پسره هم به دلم ننشسته الان چه کار کنم ؟؟؟؟

    1. با سلام
      عکس پسره هم به دلم ننشسته
      اگه خوشتون نیومده چرا دیگه به اندیشه نشسته اید

    2. ازدواج نکن صبر کن سنت پایینه مطمئن باش موقعیت های بهتری هم برای شما پیدا میشه

      1. با سلام ببخشید من ۱۳ سالمه و یه پسر هست ۲۳سالشه و ۳ماه دیگه میخواد بیاد خاستگاریم قبول کنم یانه

      2. سلام خسته نباشید من یه دختر ۲۱ساله هستم که تابحال خواستگار خانوادم اجازه ندادن بیاد واسم و حالا شوهر عمم که فرد مناسبی هست وتجربه داره ومورد تایید کل فامیل هست واسم خواستگار پیدا کرده واقاپسر ۲۲سالشه واختلاف سنی ما یکی یا دو سال بیشتر نیس وایشون خونه ماشین همه چی داره اما نمیدونم بگم بیا یا ن سه سال هست که شوهر عمم داره میگه بیان اما من چون سنم کم بود میگفتم ن اما این اختلاف سنی کم درآینده باعث بهم ریختگی زندگی یا از بین رفتن زندگی نمیشه؟اقاپسر شاغل هم هست بالاخره شوهر خوب هم کم هست و اصلا شوهر نیس این هم باید درنظر گرفت

  84. سلام،من در زندگیم یه تضاد دارم پسرم ۲۲ سالمه من به خاطر نداشتن شغل مناسب ازدواج و مسائل اقتصادی هیچ وقت نمیتونم شرایط ازدواج پیدا کنم و اینکه رابطه عاطفی و جنسی داخل ازدواج جز ارزش های جدانشدنی زندگیمه. چطور با این موضوع کنار بیام؟

    1. سنی نداری صبر کن موقعیت های شغلی خوبی پیدا میکنی عجله نکن ولی از همین حالا شروع کن به کار کردن

  85. سلام من دختر ۱۸ ساله هستم قبلا با یه پسر حرف میزدیم کاملا خانوادها مون در جریان بودن بعدا اخلاقمون جور نیومد جداشدیم
    الان خواستگار زیاد دارم دلمم به اون گیر نکرده
    ولی نمیدونم ازدواج کنم یا ادامه تحصیل بدم خانواده ام میگن ادامه تحصیل بده خودم گیر کردم به منم یه راهی نشون بدید

    1. با سلام
      حتما با راهنمایی خانواده برای آیندتون برنامه ریزی کنید

  86. سلام وقتتون بخیر .من ۲۲ساله هستم و عاشق یه دختر ۱۵ساله شدم و این رابطه دوطرفه هستش .و خانواده ها هم کم و بیش از این قضیه باخبر هستن به نظرتون سن دختر برای پا پیش گذاشتن مناسب هست یا دوسال صبر کردن زمان مناسبی هستش؟

      1. ……….
        ۲۲ سال نوجونه ؟؟؟؟
        کسی که تو ۱۵ سالگی بالغ می شه
        چجوری باید ۱۵ سال تحمل کنه ؟؟
        یا خیلی باید زجر بکشه یا ……..

          1. سلام.من بگم؟من میدونم سن نوجوانی از نظر روانشناسی چیه. من خودم رشتم انسانیه. کلاس یازدهمم و تو کتاب روانشناسی ما سنین نوجوانی ۱۲ تا ۲۰ سالگی تعریف شده.مشاوره عزیز من با شما همکاری کردم و سنین نوجوانی رو از نظر روانشناسی گفتم. ولی ولی مشاوره عزیز ۲۲ ساله هم نوجوان محسوب نمیشه از نظر روانشناسی. 😊🤔بخدا منتشر نکنین نظرمو گریه میکنم. دل هموطنتونو نشکونین.

          2. با سلام پسر با هوش
            مقالات سایت از معتبرترین ژورنال های روانشناسی ترجمه می شوند. امید است به افزایش دانش شما کمک کند.
            موفق باشید

          3. منم رشتم انسانیه کلاس دهم هستم داخل کتاب مون سن نو جوانی تا ۱۵ سالگی هست

            Adolescence now lasts from 10 to 24, scientists suggest

          4. عزیزم ما که منبع مقالاتمون از کتاب های درسی نیست. سعی کنید زبنتون بهتر کنید و از منابع لاتین کمک بگیرید. موفق باشی پسر خوب

      2. شما احتمالا از خارج میگید. خارج یچی دیگه میگه مشاوره عزیز. ۱۰ تا ۲۴ سال؟ ۲۰ تا ۲۴ سال خیلی بزرگن. اینا که فقط برای درس نیستن. حقیقی ان. ما که اینجور خوندیم که به درد بخوره. ولی خب نمیدونم. اصلا بگید ۳ تا ۸ سال. ولی بنظرم تا ۲۴ سال درست نیست. دیگه اونا جوان بحساب میان. اصلا ۱۰ ساله ها و ۱۱ ساله ها هم خیلی کوچیکن نمیشه به اونا گفت نوجوان.تو مطالعات هشتم خوندیم ۱۲ تا ۱۸ سال.تو روانشناسی ۱۲ تا ۲۰ سال.از نظر روانشناسای ایران ۱۲ تا ۲۰.از نظر شرایط ایران ۱۲ تا ۱۸.اگرم میگید معتبرن کتابای درسی هم از بهترین و داناترین ها نوشته شده. حالا باشه بی احترامی نباشه.شما واسه هر چیزی جواب دارید.

  87. اگر دختری را بخواهیم که پدرش با پدر و فامیل من کینه و دعوای قبیله ای داشته اند قبلا آیا اکنون او دخترش را به ما میسپارد

  88. سلام
    من دخترم و ۱۶ سالمه یه پسری اومده خواستگاریم که ۲۳ سالشه به نظرتون بهم میخوریم؟

  89. آیا دختر از پسر حداقل ۱سال بزرگتر باشه و فامیل باشند مشکل داره ازدواج باهاش

  90. من یه پسر ۱۵ ساله هستم دختر خاله مادرم ۱۶ سالش آیا ازدواج با اون درسته و از این میترسم که عروس بشه به نظر شما پدر مادرش تا ۲۳ سالگی نگه ش می‌دارند تا من درسن ۲۲ از اون خواستگاری کنم

        1. کلا این بد نیست که حالا شما درصد گذاری کنید به معیارهای جدی تری فکر کنید

      1. و اینکه احتمال داره اگه دختره درس بخونه تو سن کم عروس نشه و تا پایان تحصیلش صبر کنه

      2. ۱سال دختر بزرگتر باشه مشکل داره؟بعدش هم اینکه به خانوادش بگم کار درستیه؟
        متاسفانه نمی دونم خانواده ش چه تصمیمی میگرن زود عروسش میکنن یا که نه

          1. این سن مناسب تصمیم در مورد اینچنین مسائلی که نیاز به ثبات در بسیاری از زمینه ها دارد مناسب نیست

        1. اینا مشاورند یا همین تور مترسک روایت داریم که اگه جون در سن نو جوانی ازدواج کنه نصف دینش محافظت میشه چرا همه چیز رو رو معیار عقل و وضعیت اقتصادی میسنجید اگه شما مشاور خوبی بودید وضعیت جوانان ما این نبود

          1. دوست عزیز وضعیت اقتصادی ربطی به مشاور و غیره نداره

    1. سلام اگه اونم واقعا تو رو دوست داره خب ی حلقه بزارید ک کسی خواستگاریش نره

  91. من‌یه پسرم
    ۲۲سالمه
    از من میشنوید برید عشق و حال مجردی خودتونو کنید متاهل بشی که چی بشه ؟
    که روح و روانتو بهم بریزی برای مسئولیتی که میگیری؟؟؟؟؟؟؟؟
    که نیازجنسیت رفع بشه ؟؟؟
    میخوام‌نشه صدسال ):
    حماقت محضه توی این دوره زمونه بخوای ازدواج‌کنی یا قول ازدواج‌بدی به دختر پس فردا بهت بگه رومن اسم گزاشتی باید بگیری منو
    در کل حواستون باشه عمرتونو بگردین دنبال چیزی جز ازدواج و مسئولیت و…):

    1. وقتی قول دادی باید بگیری نه بد قولی کنی
      بعدم هیج دختری بازیچه دست هیج پسری نیست هر دختری هزارتا امبد و ارزو داره نه اینکه ادم بهش دروغ بگه

  92. من ازدواج رو ب خاطر شهوت میخوام بنظرتون اگه از رو اندام ی خانم ک مد نظر باشه ازدواچ کنم .. جایز و آینده خوبی در پیش داره (آقا/خانم مشاور

  93. سلام من پسری هستم متولد 69 شهریور و دختر مورد علاقم متولد دی 77 بنظرتون میانگین سنی ما خوبه …. خودش میگه معیار ازدواج به سن سال نیست به درک و فهم طرفینه ..اما من احساس میکنم باید میانگین سنی 5 ساله باشه ؟؟ کارشناس محترم نظر شما چیه …منم استرس گرفتم که ایا سن ازدواجم تموم نشه و… اخه تعداد خانواده ما کم جمعیته و باید به فکر همدمی باشم به قول مربی عزیزم میگه تا کی پدر مادرت بالاسرت میخوان باشند میترسم پیر بشم وتنها بمونم…

    1. با سلام دوست عزیز
      استرستون قابل درکه حقیقتا سن یکی از معیار های ازدواج نه همه آن بهتره برای رابطه به سایر معیارها هم توجه کنید هرچند سن نیز بر مبنای درک بهتر یکدیگر سنجیده میشود زیرا اختلاف های سنی بالا شرایط را برای فهم طرفین دشوار میکند. هرچند 8 سال ایده آل نیست ولی باید مشاوره کنید قطعا شناخت بسیار مهم است توی رابطه هم زیاد نمونید اگه به این نتیجه رسیدید رابطه به دلتون نیست ادامه دادن کار بیهوده و اشتباهی است.
      موفق باشید

      1. سلام درود دوباره کارشناس محترم..یعنی 8 سال خوب نیست/؟؟؟ کسی توی فایملهاتون دارید که حتی هشت سال اختلاف اما خوشبخت باشند….من گیج شدم و پریشان…راستش من هنوز عاشق گیم و شهربازیم توی این سن شاید با دیدنم بهم نخوره 31 ساله باشم

        1. با سلام
          انسانها شخصیت های متفاوتی دارند و تعمیم دادن اشتباه است برای تصمیم گیری بهتر حتما با فرد مورد نظر ار مشاوره پیش از ازدواجبهره بگیرید.

        2. اره عزیزم پدر و مادر من اختلاف سنیشون ۸ سال هست خیلی هم خوشبختیم

        3. به نظرم ۸ سال اختلاف سنی خوبه ما در فامیل حتی ازدواج با اختلاف سنی ۱۰ سال به بالا هم داریم ولی زندگیشون خوبه
          پس اگه شما دختره رو دوست داری توکل کن به خدا و برو خاستگاری…

          1. والا صدای دوقل از دور خوشه
            شک نکن که اینا با این اختلاف سنیشون اختلافاتی هم دارند که اگه این اختلاف سنی کمتر بود اختلافاتشونم ناچیز بود

    2. میشه ولی دردسر های هم داره خوشبختی به خودتون بستگی داره نه به بقیه خودتون باید سازش داشته باشین ولی وقتی شما ۴۰ ساعت بشه خانم ها چون زودتر پیر میشن عین مادرت دیده میشه دیگه بازم خودت میدونی عشق و علاقه و درک طرفین حرف اول رو میزنه

  94. سلام دختری هستم ۲۴ ساله اابته قیافم ۱۸ میخوره یه پسر هس که دوسال ازم کوچکتره ۲۲ سالشه عاشقم شده منم کم کم بهش علاقه مند میشم البته خیلی هم پختس درک و فهمش بالاتر ازمنه ولی از این اختلاف سنی میترسم بنظرتون این دو سال سن ممکن تاثیر گذار باشه؟

    1. تاثیر داره جونم من بسر دایی ام بهم علاقه داره 2 سال از من کوچیکتره منم اول واقعا از این حس خوشم اومد منم کم کم بهش علاقه مند میشدم ولی مشاوره گرفتم و چشمام باز شد خیلی مشکل داره می خای بدونی برو مشاوره بگیر

  95. سلام امیدوارم خوب باشین. من ۱۸ سالمه (دانشگاه میرم و رشتم مهندسی کامپیوتره)و یه خواستگار ۲۵ ساله دارم .خونه ش تقریبا امادست و شغل مناسبی هم داره .مشکل اینجاست که نه من اونو دیدم و نه اون منو . از اونجایی که دوست داداشمه و از خواهرش تعریف منو شنیده و فقط بچگی منو یادشه ،با برادرم صحبت کرده که من قصدم ازدواجه و اینا….قراره بره یکسال دیگه بیاد رسمی خاستگاری کنه(به تازگی مادرش فوت شده و الان رفته سر کارش دبی). به نظرتون این سن برای ازدواج خوبه؟؟اصن خواستگار قبول کنم؟؟
    داداشم خیلی تعریفشو میکنه و میگه بچه خوبیه و قبولش داره .این چند روز اخیر به شدت ذهنم درگیر شده لطفا یه کمکی برسونید

    1. با سلام
      نه من اونو دیدم و نه اون منو
      با این وضعیت چطور میتونید همدیگرو بشناسید؟/

    2. ببین این خیلی مهمه که شما شکلشو پسندیده باشی
      پس سعی کن ببینیش یا عکسشو ببینی

  96. سلام من دختر ۱۵ سالم هستش با یکی از دوستای خانوادگیمون که ۲۵ سالشه و ابراز علاقه کرده بهم در رابطه م و قصدش کاملا جدیه و من رو برای ازدواج انتخاب کرده، از نظر اخلاق و خانواده و تحصیل و… هم خوبه و خیلی پسر متشخصیه، میدونم سنم کمه برای ازدواج و این رو بهش توضیح دادم و شرایطم رو گفتم ک من هدف دارم و قراره دانشگاه برم دنبال شغلم باشم . ایشون هم مخالفت نکردن و قرار شد تا ۲۰ سالگی من صبر کنن و اگر هم اون موقعه ازدواج کردیم من ادامه ی تحصیل بدم و شغل مورد نظرم رو داشته باشم ، از نظر تفاوت سنی نظر شما چیه؟ این شخص هم خیلی ابراز علاقه میکنه بهم ، متاسفانه یا خوشبختانه رابطه جنسی هم داشتم اما رفتار بعد رابطه اصلا عوض نشده و هر روز بیشتر ابراز علاقه میکنه و قرار گذاشتیم که دیگه رابطه ی جنسی بر قرار نکنیم ، اما من نگران اینم که اگه هم جدا بشیم و به ازدواج ختم نشه ایشون با من رابطه داشته . هر چند کامل ن ولی باز بدنم رو دیده

    1. با سلام
      این شخص هم خیلی ابراز علاقه میکنه بهم ، متاسفانه یا خوشبختانه رابطه جنسی هم داشتم
      متاسفانه نباید وارد این رابطه میشدید که شدید ولی واقعا این رابطه ها اکثرا عاقبت خوبی ندارند حالا تصمیم با شماست

  97. سلام من 49ساله هستم و تا به الان با هیچ دختری ارتباط نداشتم روحیه ازدواج رو در خودم دیگه نمی‌بینم به نظرم هر کاری که میخواین انجام بدین اول روحیشو در خودتون ایجاد کنید تا بعدا مثل من نشین دوستان

  98. سلام من یک دختر ۱۵ ساله هستم عاشق یک پسر ۱۷ ساله شدم داره میره توی ۱۸ نمیدونم چکار کنم اونم عاشقمه میگه تو چهار سال دیگه صبر کن باهات ازدواج میکنم میترسم منو ول کنه ولی میگه خیلی دوست دارم بنظرتون بهم می خوریم تفاوت سنی مون خوبه

  99. سلام خوبین؟
    من ۲۱ سالمه عاشق یه پسر ۳۳ ساله شدم ولی چهرش خیلی بچگونس در کل بهش میخوره کمتر از ۲۵ باشه خیلی آرومه ما از طریق دوستی آشنا نشدیم اون اومده خواستگاری و من بهش علاقه مند شدم میخوایم ازدواج کنیم ب نظرتون بخاطر تفاوت سنیمون ممکنه بعدا مشکلی تو زندگیمون پیش بیاد اون براش تفاوت سنیمون اصلا مهم نیس میگه منو دوست داره از حق نگذریم منم دوسش دارم برامم مهم نیس ک ازم ۱۲ سال بزرگتره اگ میشه در این مورد یکم راهنمایی کنید ممنونم🙏🏻

  100. سلام خوبین؟
    من ۲۱ سالمه عاشق یه پسر ۳۳ ساله شدم ولی چهرش خیلی بچگونس در کل بهش میخوره کمتر از ۲۵ باشه خیلی آرومه ما از طریق دوستی آشنا نشدیم اون اومده خواستگاری و من بهش علاقه مند شدم میخوایم ازدواج کنیم خونوادش با من خیلی خوبن هم مامانش هم خواهراش هم باباش نظرشون راجب من مثبته ب نظرتون بخاطر تفاوت سنیمون ممکنه بعدا مشکلی تو زندگیمون پیش بیاد اون براش تفاوت سنیمون اصلا مهم نیس میگه منو دوست داره از حق نگذریم منم دوسش دارم برامم مهم نیس ک ازم ۱۲ سال بزرگتره اگ میشه در این مورد یکم راهنمایی کنید ممنونم🙏🏻

    1. سلام خسته نباشی من امسال میرم تو۳۶سالگی عاشق ی زن ۴۲ساله شدم آیااین درست است بعدازدواج مشکلی پیش نمیاد

  101. سلام خوبین؟
    من ۲۱ سالمه عاشق یه پسر ۳۳ ساله شدم ولی چهرش خیلی بچگونس در کل بهش میخوره کمتر از ۲۵ باشه خیلی آرومه ما از طریق دوستی آشنا نشدیم اون اومده خواستگاری و من بهش علاقه مند شدم میخوایم ازدواج کنیم ب نظرتون بخاطر تفاوت سنیمون ممکنه بعدا مشکلی تو زندگیمون پیش بیاد اون براش تفاوت سنیمون اصلا مهم نیس میگه منو دوست داره از حق نگذریم منم دوسش دارم برامم مهم نیس ک ازم ۱۲ سال بزرگتره اگ میشه در این مورد یکم راهنمایی کنید ممنونم🙏🏻

    1. به نظرم سن یکی از موارده که شاید همخوانی نداشته باشه اما اگر در موارد دیگه سنخیت دارید میتونه گزینه خوبی باشه

  102. سلام من ۱۷ سالمه و یه پسر ۲۱ ساله عاشقمه و دوسم داره منم دوسش دارم ولی دودلم چون مجرد بودنو دوس دارم سنم کمه دوس دارم هنوز مجرد بمونم و از طرفیم دلم واسه پسره میسوزه نمیدونم چجوری ردش کنم و قدرت نه گفتن مقابلشو ندارم نیاز به راهنمایی دارم اخه پسره از نظر روحی حالش بده و رفیقش از دست داده

    1. با سلام
      چون مجرد بودنو دوس دارم سنم کمه دوس دارم هنوز مجرد بمونم
      شما برای ازدواج آمادگی ندارید
      ازدواج برای ترحم نیست

      1. سلام.. سن من ۱۴سن پسرخالم ۲۲
        من خوشم از پسرخالم میومد و اون با یکی دیگه بود حسم بهش کم شده بود دراین هنگامی ک حسم بهش کم شده بود.. بهم درخاست ازواج داد و اومد به خانوادم گفت خانوادم من راضی بود ولی خانواده پسرخالم مامانش راضی نبود یعنی خاله خدم راضی نبود ولی من دوصتش دارم اونم دوصم داره باهمم حرف میزنیم
        پسرخالم جلو همع وایساد به خاطرع من الان مامانم میگه ن به نظرع شم ازدواج کنم یا نه میشع جواب بدین

    2. سلام وقت بخیر
      من دخترم و ۲۰ سال سن دارم دانشجو رشته تربیت بدنی هستم عاشق ورزش هستم و دختر هدفمند و مستقلی هستم(تا به حال هیچ دوس پسری نداشتم و کلا رابطم با پسراا محدود هست خودم علاقه ندارم با کسی باشم)
      حدود یکسال هست یه خاستگاری زنگ میزنه که شرایطشون واقعا خوب هست پسره ۲۳ سال داره ثروت خیلی زیادی داره،قدش بلنده،هیکل و قیافه و‌تیپ زیبایی داره(از نظر ظاهری خیلی خوب هست) از نظر خانواده هم خانواده با اصالت و خوبی دارع و همه میگن خیلی خوب و با اصالت هستن
      من حس میکنم سنم برای ازدواج خیلی کم هست میترسم میترسم میترسممم یه روزی از این پسر زده بشم و ازش‌خسنه بشم در اینده یا کیس های بهتری برام بیان
      از طرف دیگ هم میترسم ک ایشون رو قبول نکنم و به عبارتی لگد به بخت خودم بزنمم
      موندم تو دو راهیی نمیدونم باید چکااار کنم واقعا خسته شدممم
      من خیلی عقلم کامله و‌ حس میکنم‌به بلوغ فکری رسیدم‌ولی میترسم خیلی زیادم‌میترسم دلممم میخاد به اهدافم برسم بعد برمم سراغ ازدواج و….
      لطفا راهنماییم کنید ک خیلی نیاز دارم به کمک🥲

      1. شما شوهر کن برو یعنی چی کیس مناسب بییاد از ایم بهتر دیگه چی میخوای یا ما رو سر کار گذاشتی

      2. هر آدم شایسته ی اینه که کسی باهاش ازدواج کنه که عاشقش باشه و به خاطرش گذشت کنه. اگه فقط به خاطر شرایط و پولش می خوای باهاش ازدواج کنی داری بهش ظلم می کنی . بذار برا با کسی که عاشقشه

    3. سلام . من 15 سالمه عاشق ی پسر ۲٠ سال شدم خیلی دوسش دارم اونم دوسم داره میخوام ازدوتج کنم چون ت خونه خیلی اذیت میشم چطوره بگم خیلی اذیتم میکنن درسته ته تغاریم ولی مادرم همش غر کیزنه سرم پدرم و دیگ نگم اصلن از مادرم بدتره
      برادرم خیلی خیلی خیلی اذیتم میکنه خیلی دارم عذاب میکشم ولی بروی خودم نمیارم خاهرم حالا یکم بهتره اون خیلی دوسم داره و صلاحم و میخواد . حتی خانوادم ب شوخی هم حرف زدن واس ازدواج من
      یجا خوندم ک نوشته بود اگ اونی ک دوسش داری و س بار ببینی شما برای هم ساخته شدین و..
      حقیقته؟؟؟
      واینك لطفاکمکم کنید من خیلی دوسش دارم میخوام برم دیگ نکیخوام اینجا پیش اینا بمونم
      واینک من دختر داییم ۱۵ سالشه با ی ۳٠ سال ازدواج کرده
      حالا من ک ۵ سال ازم بزرگتره نمیشه؟
      اخه چرا
      مگ اول اخرش ازدواج نیس؟
      بعدشم هروقت منو میبینه خجالتیه و فک کنم ب خاهرم و شوهرخاهرم گفته باشه ک دوسم داره چون خاهرم دیشب وقتی همه نشسته بودن از دهنش پرید و ی چیزی سر هم کرد
      لطفا کمکم کنید🥺 گنادالم بقودا

      1. با سلام
        یجا خوندم ک نوشته بود اگ اونی ک دوسش داری و س بار ببینی شما برای هم ساخته شدین و..
        حقیقته؟؟؟ خیر حقیقت نداره
        دختر خوب ازدواج راه فرار از خانواده نیست.

  103. مشاور شما دیگه شورشو دراوردین همین شماها هستین که سن ازدواج روبالا میبرین خالم 18سالگی خواستگار داش نزاشتن بهش برسه الان27سالشه افسرده شده عینه زنای40ساله شده جنون پیداکرده مشاور بهش گفته کیس مناسب ازدواج نیس جمع کنین بابا من17سالمه میشینم به خاله هام که بچه هم دارن زندگی زناشویی یادمیدم عقل مهمه فهم مهمه شعورمهمه

    1. با سلام
      دوست عزیز تازه 17 سالتونه صبور باش زندگی پستی بلندی زیاد دارد!

      1. سلام ، من 18 سال سن دارم و مطمئنم که کاملاً به مسائل اخلاقی ، اجتماعی ، فکری و… بالغ هستم، آینده شغلیم هم کاملاً تضمینه ، قصد دارم در سن 22 سالگی ازدواج کنم نظر شما چیه لطفاً کمکم کنید. ممنون

    2. دقیقا 🙂من ۱۶ سالمه و نامزدم ۱۹ دوتامون باهم با خانواده ها جنگیدیم تا رسیدیم🙂

      1. واقعا خوشحالم واست منم ۱۶ سالم یک نفر دوس دارم ۲۳ سالشه ولی خانوادم نمیزارن میگن بچه ای میگن به مشکل میخوری

      1. خوش به حالت. من ۱۵ سالمه به یک یکی از اقوامم که ۲۲ سالشه علاقه ی شدید دارم در حدی که اگر باهاش ازدواج نکنم نمی تونم زندگی کنم. ولی فقط دو سال یک بار همدیگه رو می بینیم. اون تصمیم گرفته ازدواج کنه. پسر خیلی خوبیه مامان و بابام هم دوسشش دارن. ولی عشق به سن کار نداره. واقعا نمی دونم برای رسیدن بهش چیکار کنم. خیلی فرصت خوبیه برام.

    3. ای ول دس خوش بهترین حرفو زدی 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  104. سلام من 18 سالمه و دختری که دوستش دارم همسن من است.و فامیل هستیم(فامیل مادری)میخواهم در 23 سالگی ازش خواستگاری کنم چون الان سنم کم است.او هنوز چیزی نمی داند همچنین خانواده اش.
    در ضمن هتل‌داری میخونم.

  105. سلام من۱۷ سالمه عاشق یک پسره ۲۶ ساله شدم خیلی دوستش دارم تو املاک کار میکنه و اولین بار که باهاش برخورد کردم و خور اون منو عاشق خودش کرد اما هیچ حرفی نمی زنه منم نمیدونم باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام من یه دختر مجرد 40 ساله هستم هیچ مورد ازدواج برام نیس ولی که هم میاد واسه چیزی دیگه هس قصد ازدواج نداره منبسیار افسرده شدم

  106. سل. من دختر خاله دوستم بش علاقه دارم. میخواستم باش رل بزنم. بهشم گفتم ولی قبول نکرد. بخدا داغونم. یه دردی تو سینم دارم. نمیتونم فراموشش کنم. من یه نوجوان 1۵ ساله.اون دختری هم ک دوسش دارم یه نوجوان ۱۴ ساله ست. من بهش گفتم باهام رل بزنه حتی تو درسا هم بهش کمک میکنم. چون من ی کلاس از اون بالاترم. اما خب قبول نمیکنه ک نمیکنه. میش ی کوچولو راهنمایی ام کنید؟ مرسی

    1. با سلام

      دوست عزیز رل زدن چه ربطی به ازدواج در سن پایین داره؟

  107. سلام ، به نظرم سن به هیچ وجه من الوجود مهم نیست
    من دیدم فردی که ۱۷ سالشه مثل یک مرد ۴۰ ساله میفهمه و درک میکنه
    گرچه ازدواج هم باید در سن کم اتفاق بیفته پسر ۲۲ الی ۲۳ دختر ۱۷ الی ۱۸
    بازهم برای همه یک نسخه نمیپیچم

    1. دقیقا👌👌
      من ۱۵ سالمه و به یک پسر که ۲۲ سالشه علاقه دارم و تصمیم به ازدواج گرفته. از نظر من هم نسبت به سنش خیلی درکش بالاتره و خیلی فهمیدس.

  108. سلام خسته نباشید؛من متولد۸۳و پسری متولد۷۶که عاشقشم ،۵ساله باهم دوستیم بحث و دعوا داریم ولی زود حلش میکنیم،من عاشق این آقا هستم و پر سن ۱۳سالگی از۵طبقه خودمو پرت کردم واین اقا هم منو دوس داره بنظرتون اوکیه برای ازدواج؟

  109. منم ۳۱سالمه ۵۴بار رفتم خواستگاری ولی قسمت نشده ولی بازم ناامید نیستم شاید هنوز وقتش نشده شایدم هنوز عشقی برام متولد نشد شایدم خدامیخواد من مجرد بمونم

      1. وقتی دارم کامنتا رو میخونم واسه شما غصه ام میشه .خدا صبرتون بده با این جماعت :))

    1. داداش تو دیگه باید بری با حوریا بهشت ازدواج کنی شاید قبول کنن بیخیال شو بابا حالا این دنیا نشد دنیا بعدی وقت زیااااده

    2. احتمالا منظور ایشان ۴-۵ بار بوده نه ۵۴!
      دوست عزیز بنده هم ۳۰ ساله هستم اما هنوز تصمیم به ازدواج ندارم به خاستگاری کسی نرفتم، خودت رو سرزنش نکن، تو در سن مناسب ازدواج قرار داری اما در انتخاب بیشتر دقت کن و عجله هم نداشته باش.
      شد که چه بهتر، نشد هم با مجردی خوش بگذرون، تا دیگران به حال تو غبطه بخورند.

  110. ایا پسری که 26 سالشه نزدیک ۲۷ سالشه و بیکاره هیچ درامدی نداره هیچ پس اندازی نداره بکل هیچی نداره میتونه ازدواج کنه؟

    1. باید سعی کنه تا 30 سالگی یه شغل مناسب پیدا کنه 2 سال دیگه مجرد بمونه پس انداز کنه و در 32 سالگی که بهترین سن ازدواجه ازدواج کنه

  111. سلام. به نظر من سن ازدواج دخترا ۲۴ سال به بالا و برای پسر ۲۶ سال به بالا. درست عرض میکنم خانم/آقا مشاور؟

    1. سلام
      دوست عزیز ای کاش دلایلتم به نظرتون ضمیمه میکردید. سپاس

      1. سلام. بله. چون توی اون سن هایی که عرض کردم تجربه شون برای ازدواج کامله و میتونن از زندگی مشترک درک کافی رو داشته باشن

      2. سلام
        خسته نباشید
        من۲۱ سال سن دارم عاشق دختر داییم که ۱۳ سالشه شدم ولی چیزی بهش نگفتم چون میترسم ازم ناراحت بشه ،،البته من چندین بار به صورت غیر مستقیم بهش گفتم .
        میخوام به سن ۱۸ سال برسه که به بلوغ عاطفی ،عقلانی و……..برسه .وبعد قضیه رو مطرح کنم ، آیا کارم درسته یا نه
        نا گفته نماند اون هم منو خیلی دوست داره ،و با هم در ارتباط هستیم و روزی ۲ تا ۳ ساعت با هم حرف می‌زنیم. ولی میترسم که اصل قضیه رو بگم ،،لطفا راهنمایی کنید

        1. با سلام

          نا گفته نماند اون هم منو خیلی دوست داره ،و با هم در ارتباط هستیم و روزی ۲ تا ۳ ساعت با هم حرف می‌زنیم. ولی میترسم که اصل قضیه رو بگم
          دوست عزیز چیزی دیگه مگه مونده با روی 180 دقیقه مکالمه!!!!

          1. 😁😁واقعا عجب مشاوره‌ای.
            روزی ۳ ساعت مکالمه نیست ،چت میکنیم تو واتساپ
            من میگم کارم درست هست یا نه

          2. دوست عزیز 13 سال خیلی خیلی زوده برای زندگی مشترک. این 3 ساعت فقط بعث وابستگی عاطفی بیشتری میشه

          3. روزی ۳ ساعت مکالمه نیست ،چت میکنیم تو واتساپ
            امان از توجیه شما نسل نوجوان

          4. باوا دیونه 😁من میخوام به سن ۱۸ برسه بعد قضیه رو مطرح کنم نمیگم که الان تو این سن میخام بگیرمش،در ضمن سن ۲۱ سالگی نوجوان محسوب نمیشن جوان هستن ،از ۱۲ تا ۱۸ سالگی نوجوان و به بعد جوان و …….

    1. سلام
      بهتره این مواقع که اختلاف سن بلای 10 سال هست مشاوره ازدواج برید /

      1. سلام مشاور عزیز ،من ۲۳سالمه شاغلم و ترم آخر دانشگاه،با پسری آشنا شدم که ۲۸سالشه و قصدش ازدواجه و تقریبا خانواده ها در جریانن و فکر میکنم منتظرن من درسم تموم شه،ولی من حس میکنم که زوده و من امادگی وارد شدن به زندگیو ندارم،و بیشتر باید بگذره و چند روزه از فکر اینکه باید چه تصمیمی بگیرم استرس دارم،چون قصد من هم از شروع رابطه ازدواج بوده و شرایط ایشون هم خوبه نمیخوام بعدا پشیمون بشم
        راهنماییم میکنید

  112. سلام من رفیقم 17سالش و نامزدش35 نامزدش خیلی دیدگاه جدید و بروزی داره اصلا هم به سنش نمیخوره هم قیافه هم درک و فهمش دختره هم فهمیده است اصلا بهش نمیخوره ک 17سالش چون فهمیدست کلا هردوتاشون اصلا به سنشون نمیخوره چون اینقد عاشق همدیگن هم اون طرز فکرشو مث پسره کرده هم پسره طرز فکرش رو مث دختر کرده ک هیچ موقع ب مشکل نخورن الانم خوشبختن به نظر من پسر فهمیده و با درک دخترم همینطور
    من خودم همیشه مخالف این چیزا بودم اما بعد از این فهمیدم ک سن فقط یه عدد مهم شخصیت و فهم و درک دو طرف هست ک همه چیز رو ثابت میکنه

    1. ببینید این درست ولی بنظرتون اختلاف سنی اینا خیلی زیاد نیست انگار شوهرش تقریبا هم سن بابا دختر ،بنظرم من باید اختلاف سنیشون خیلی نباشه الان اون دختر 17ساله که میگید در شرایط سنی که نمیتون بازم خیلی چیز هارو درک کنه در بهترین سن این دختر شوهرش سنش بالا میره 17سال اختلاف سن کم نیست ها عشق درست خوب ولی برای مثال از دوالی 7ساال اختلاف باید باهم باشن اینا بچشون چطور میشه وقتی دوستتون به ایندش فکر کنه میفهمه که عاشقم نبوده چون تو بهترین سنش از شوهرش که سنش میره بالا دل سرد میشه .بازم امیدوارم خوشبخت بشن ولی اختلاف سنشون قدر سن دختر 😂😂

  113. سلام من دختر ۲۵ساله هستم ک فرهنگی ام کسی ک دویش دارم ۲۵سالشه و تازه پزشکی عمومیش رو تمام کرده از نظر اخلاق و تفاهم حیلی باهم همو میفمیم و میسازیم،بنظر شما الان موقعی هست برای ازدواجمون؟

    1. با سلام
      اکه منظورتون سنه که مشکلی نیست ولی اگه تفاهم مد نظرتونه باید فاکتورهای دوران آشنایی سپری کنید و به یه شناخت کامل از یکدیگر برسید.

      1. سلام من دختر 13ساله هستم پسرخالم 23سالش هست درک فهمشم خیلی زیادقراربیان خواستگاری فعلا نشون کنن تا سن من بیشتر بشه بعد عقد کنن به نظر شما دراینده بخاطر تفاوت سنی به مشکل میخورم

  114. با سلام.
    من ۱۹ سالمه دانشجوی رشته حسابداری هستم من وقتی وارد دانشگاه شدم با ی اقا پسری اشنا شدم ک فقط ی ماه ازم بزرگ تره الانم نزدیک نه ماه ک همدیگرو دوست داریم ولی خانواده هیچکدوممون رضایت کامل ندارن از ارتباط ما پسره خیلی خوبیه و واقعا دوسش دارم ولی از ی چیزی میترسم اونم اینه ک اطرافیانم میگن شماها سنتون خیلی هنوز کمه برای ازدواج از کجا معلوم پشیمون نشید بعدا من اولش خیلی مطمئن بودم ک کارمون درسته ولی انقدر دره گوشم خوندن ک ب درد هم نمیخورید و خانوادهاتون بهم نمیخوره هنوزم دوسش دارم و وابستشم ولی ی خورده ترسیدم
    من باید چیکار کنم ادامه بدم یا بکشم عقب نمیدونم چی درسته چی غلط فقط اینو میدونم ک هردومون قصدمون جدیه و همو دوست داریم از طرفیم خانوادم میگن تفاوت سنیتون خیلی کمه و تو انگاری ازش بزرگ تری پس فردا ک سنتون بره بالاتر مطمئن باش تورو ول میکنه و میره سراغ یکی ک بهش بخوره من واقعا نمیدونم چیکار کنم میشه راهنماییم کنید

    1. با سلام
      اطرافیانم میگن شماها سنتون خیلی هنوز کمه برای ازدواج از کجا معلوم پشیمون نشید
      بهتره صبر کنید که حداقل ببینید هیجان اولیه چقدر به ثبات میرسه . فعلا برای قضاوت زوده

  115. سلام من 34 سالمه نمیدونم چطور ازدواج کنم شغلم همیشه از آدما دوره و ارتباط با مردم خیلی کم دارم کسی رو هم ندارم وقتی پیش مردم میرم احساس میکنم دارن مسخرم میکنن احساس میکنم خیلی از سن ازدواجم گذشته تا دو سال پیش اصلا اینجور نبودم ولی الان حسابی از این وضع خسته شدم

    1. با سلام
      نگران نباشید قدم اول برای انتخاب همسر مناسبتون بردارید.

      1. سلام من يك دختر ١٧سالمه و دوست پسرم٢٢سالشه و چند سال باهميم خداروشكر بيشتر از سنم ميفهمم موقعيت شغليش مغازه داره و داره كارميكنه و منم درحال خوندن كنكور و چندسال شناختمش و فاميل هستيم و سه چهارسال شناخت كافيه و الان ميخواد بياد خاستگاري و هروز ميگه درستو بخون من هستم خونه هم رهن ميكنم و خانواده من مخالف هستن نميتونم بگم بهشون ايا خوبه اين سن ازدواج ؟ و راهكار چه جور با خانوادم صحبت كنم

        1. برای تشکیل زندگی مشترک بستگی به آمادگی دو طرف داره ولی بهتره با خانوادتون در این باره حتما صحبت کنید.

  116. سلام من دختری ۲۷ساله هستم خواستگارندارم همش ناامیدم چرا خواستگارنمیاد برام لطفا راهنماییم کنید

    1. با سلام
      دوست عزیز باید محیط هایی باشند که فردی شما رو بخواد برای ازدواج انتخاب کنه محیط های بالقوه شما چیه؟

    2. سلام من هم مجردم ۲۷ سالمه دنباله یه کیسه متاسبم لطفا معرفی کنید خودتونو

    3. منم ۳۱سالمه ۵۴بار رفتم خواستگاری ولی قسمت نشده ولی بازم ناامید نیستم شاید هنوز وقتش نشده شایدم هنوز عشقی برام متولد نشد شایدم خدامیخواد من مجرد بمونم

  117. سلام من ۱۴سالمه و حدود یه ساله با پسری ۲۰ساله هستم عاشقشم و الان قصد ازدواج ندارم… ولی ما دوست نداریم مخفیانه باهم باشیم یه بار که داستم تلفنی باهاش میحرفیدم مامانم فهمید و خیلی عصبانی شد ولی من بهش گفتم که دوسش دارم و گفت هنوز بچه ی و نمیشه باهاش باشی الانم فک میکنه باهاش ارتباط ندارم ولی من نمی تونم ازش بگذرم تروخدا کمکم کنید چیکار کنم مامانم راضی بشه؟؟؟!!

    1. سلام وقت بخیر
      ببینید این عشق در این سن نیست چرا چون هنوز به درک کافی نرسیدید و اینو بدونید که واقعا این عشق نیست درسته شما برای بدست آوردن شخص مورد نظرتون همه کار می‌کند حتا نکنه درست به کار های احمقانه بزنید ولی خواهر من شما باید بیشتر فکر کنید درک کنید به سن مناسب برسید بعد الانم ازدواج شرایط مناسبی ندارید هنوز خیلی باید مجردی کنید کم کم سن شما رفت بالا متوجه میشید ازدواج هم چیز شوخی نیست مسله یک عمر هستش پس امیدارم عاقلانه تصمیم بگیرید با تشکر

      1. وجدانا چرا مردم را از ازدواج می‌ترسونید
        بهترین سن برای ازدواج دختر 18سال
        به خاطر همین کارهای شما همه به حرام می افتن

        1. درسته. به نظر من هم بهترین سن ازدواج برای پسر ۲۴ تا ۲۶ و برای دختر ۱۸ تا ۲۰ هستش.

          1. هیچ پسری الان نمی تونه در 24 یا 26 سالگی مستقل بشه و ازدواج کنه مگر با پول ددی که اینم زیاد فایده نداره بهترین سن برا پسر 30 تا 32

  118. سلام و وقت بخیر . این کامنت رو در جواب دوستانی که سنشون بین ۱۲ الی ۱۸ سال هست میزارم . عزیزان ، توی سنی که شما قرار دارید بخاطر فاکتور هایی مثل بلوغ و…هیجاناتتون بسیار بالا هست و تصمیماتتون آنچنان که باید بر مبنای منطق نیست . منم ۱۸ سالمه و ادعایی مبنی بر عقل کل بودن ندارم اما همه این مراحل رو گذروندم پیشنهادم به شما اینه که هروقت از لحاظ عقلی به ثبات رسیدید اون موقع میتونید برای ازدواج فکر کنید . زندگی مشترک سختیای خیلی زیادی داره که توی این سن واقعا نمیشه متحمل شد که متاسفانه بدون در نظر گرفتن این موارد صحبت از ازدواج میکنید . از طرف دیگه نوجوونی بهترین فرصته که پایه های زندگیتون رو بسازید و واسش تلاش کنید و تصمیم بگیرید میخواید چه کسی باشید! ورزش کنید و درس بخونید به آرزوهاتون فکر کنید هنوز راه طولانی ای واسه ازدواج در پیش دارید😉 موفق باشین همگی و روزگارتون مملو از عشق باشه💕

    1. نظرشما محترم عزیزم اما تا همیشم نمیشع داخل دنیای مجردی چرخید و همش مجردی کرد و تفریح و خوش گذرونی ..من نظرم اینه توی هرسنی که فکرکردید شریک زندگیتون وپیدا کردید بهتون درخاست ازدواج داد و ازون شخص شناخت داریدباهاش ازدواج کنید.خودم بیست سالمه.درهرصورت هرآدمی توی هرمقطع سنی نیازبه کمک دیگرانم داره.ممنون وقت گذاشتین🙏🏻

  119. سلام. من ۱۶ سالمه. به دخترخالم که ۱۲ سالشه علاقه خیییییییلی شدیدی دارم. وقتی گفتم عاشقش شدم و گفتم اگه بزرگتر شدیم باهم ازدواج کنیم عصبانی شد. من واقعا نمیتونم اونو فراموش کنم. از وقتی که ازش پرسیدم و عصبانی شد هرشب دارم گریه میکنم. بهش میگم از الان همو دوس داشته باشیم ک در آینده ازدواج کنیم. الان خونوادم خبری ندارن. ولی اون به مامانش (خاله من) گفت و خالم عصبانی شد ومنو نصیحت کرد. اما من با تمام این اتفاقات ک افتاده هنوز دوسش دارم. الانم ک دارم پیام میدم به شما دارم با گریه پی ام میدم. لطفا کمکم کنید. چه راهی هست ک من بهش برسم؟ لطفا مراحل رو توضیح بدین. نـَگین طبیعیه. کمکم کنید به دخترخالم برسم. ممنون. ممنون. ممنون. ممنون. ممنون. ممنون. ممنون. ممنون.

    1. بچه بر بشین چارتا سوال ریاضی حل کن تر نزنی فردا امتحانت را. دختر خالت را تو بگیری بچت میشه نابغه ای مثه خودت. البته طبیعیه نصف مملکت حاصل ازدواج فامیلین.

      1. از یه مشاور خانواده همچین نوع نصیحت کردنی بعیده!
        مشاور کارش اینه طوری که شخص کمترین آسیب روانی رو ببینه راهنماییش کنه تا یه کاریو انجام بده یا نده
        اینطور که شما گفتین بیشتر مصمم میشه پیگیر این قضیه باشه که مسلما براش مفید نخواهد بود

          1. سلام آیا یه دختر ۱۱ ساله میتونه با یه پسر ۲۵ یا ۳۰ ساله ازدواج کنه

      2. بهتر نیست موقع پاسخ دادن ب نوجوونی که درگیر هیجاناته بیشتر دقت نظر داشته باشید؟؟
        اسم خودتونو میذارید مشاور واقعا!!!

          1. سلام من یه دختر 20ساله هستم با پسری که ا ساله ازم بزرگ تره شش ساله در ارتباطم و قصد ازدواج داریم بنظرتون شش سال واسه اثبات عشق و کلی سختی ک از طرف خانواده کشیدیم بس نیس

          2. سلام
            فکر کنم زیادم هست. از شناخت دیگه گذشته

    2. بسم الله. خدایا به داد مملکت برس. آخه یه بچه چی از عشق و عاشقی حالیشه؟ تو از الان زنتو انتخاب میکنی؟ برو بابا. هنوز کوچیکی. هم خودت کوچیکی هم دختر خالت.

    3. سلام آقا شاهین. ببین. تو الان باید بفکر درسات باشی. تو الان قدر جوانیت رو بدون. نه اینکه هرشب آبغوره بگیری. من میگم تو کمی عجله کردی. حداقل صبر میکردی دانشگاه قبول بشی بعد میرفتی به دختر خالت درخواست میدادی. تو به مشاور گفتی کمک کنه بهش برسی. ولی الان زوده. سنی که الان شما در حال طی کردن هستین سن کمی هستش و دوره نوجوانیه. هنوز تجربه زیادی ندارین. حالا انشالله دانشگاه قبول بشی. تجربه ات بهتر میشه. تو باید الان از جوانی ات لذت ببری و که بخودت صدمه نبینه و افسردگی نگیر. آرزوی موفقیت. خدانگهدار

      1. امیدوارم خوب راهنماییت کرده باشم تا اون خانم یا اقا که اسمش رو گذاشته مشاور. شما واقعا مشاورید؟ میاید به این آقا پسر نو جوان که ازتون خواست راهنماییش کنید و بهش آرامش بدین حرفای بد میزنید؟ واقعا که

    4. داداش گلم اون هنوز به بلوغ عقلانی نرسیده و نیاز به زمان داره لطفا بهش وقت بده
      راستی خودت چند سالته؟

    5. سلام داداش نگاه کن فعلا تا جایی که میتونی نباید به عشق و عاشقی و ازدواج فکر کنی نه اینکه فکر نکنی فکر بکن ولی نه دیگه در این حد که دغدغه اصلی توی زندگیت بشه فعلا از نظر من به فکر درس و مشق باش که اگه توی روند تحصیلی موفق باشی میتونی دانشگاه خوب قبول بشی و به اون شغلی که میخوای برسی و ادامه ماجرا… درضمن کاشکی توی گفتن خواسته ات صبوری به خرج می دادی منظورم اینه که حرف دلت رو بعد از اینکه هم خودت و هم فامیلتون به بلوغ فکری و جسمی رسیدین مثلا بین 23 سالگی الی 28 سالگی میگفتی بهتر بود.حالا کاریه که شده غصه نخور گذشته ها گذشته
      امیدوارم حرفام کمکی بهت کرده باشه
      با تشکر

  120. سلام وقتتون بخیر.
    من 24 ساله هستم و خواستگاری دارم که 33 ساله هستن، هر دو در محل کار، همکار هستیم و هم رشته.به نظر شما این اختلاف سنی میتونه برای ما مشکل ساز باشه یا خیر.

    1. سلام
      فارغ از سن لطفا چالش های ازدواج با همکار را مطالعه کنید.

  121. من عاشق پسر ۱۸ ساله هستم اونم عاشق منه من ی سال از اون بزرگ ترم ما قصد ازدواج داریم اون بخاطر من رفته سربازی تو همه چیز تفاهم داریم فقط مشکلمون مادرش ک ب سنمون مشکل داره

    1. اینجا که شما اختلاف سنی ندارید باید مشاوره ازدواج برید برای اینکه ببینید از سایر جهات آمادگی تشکیل زندگی مشترک را دارید

  122. اع من ۳۰سالمه هنو ازدواج نکردم مشکل مالی ندارم پزشکم اصلا دلم نمیخاد ازدواج کنم😂😐

    1. هنوز وقتش نشده به موقعش یکی پیدا میشع که بدون اون یه لحظه ام نمیتونین زندگی کنین:)

  123. سلام من یه دختر19ساله هستم به عنوان دخترای که توجامعه هست خیلی فرق دارم بخاطر محیطی که تو خانواده داشتم احساس میکنم خودموهنوزکامل نمیشناسم ویک فرددرون گراهستم یعنی به چیزای خیلی ریزخیلی توجه میکنم وسریعا ناراحت میشم میدونم ایناهمه نشونه ضعفمه ولی همینم درموردازدواج دراین سن دودل هستم کسای که میشناختم دخترخاله دوست نزدیک اکثراً همه ازدواج کردن الان خیلی به من دررابطه باازداج کردن میگن میگن گزینه خوب اومدروش فکرکن وجوابی بده یعنی همه تلاش دارن منو راضی کنن ولی بازته دلم احساس میکنم که جوابم خیر ولی بازم دودلم وواقعا نمیدونم چیکارباید بکنم همه فکر میکنن من بدون اینکه فکرکنم تصیم وجواب رد میدم اما من باخودم میگم زندگی که الان دارم خودش به اندازه کافی سخت هس ومسئولیت و…این چیزاداره باازدواج کردم هم مشغله فکری زیادترمیشه هم مشکلات ودیگر چیزها
    امیدوارم بامتن طولانی که نوشتم خستتون نکرده باشم ویه جوابی بگیرم که قانعم کنه

    1. سلام
      سعی کنید در مورد اهدافتون به یه ثباتی برسید برای ازدواج دیر نمیشه

  124. سلام.19سالمه.مثلا میگن در 25سالگی به بالا ازدواج کنید یا…می خواستم بدونم با مراجعه به مشاور خوب میشه به این اطمینان رسید که از لحاظ بلوغ فکری عاطفی اجتماعی در 19سالگی به اون حد رسیده ایم که امادگی ازدواج داریم؟؟(مشاور تشخیص دهد زوجین به اون سطح از بلوغ رسیده اند که دیگر نیازی نیست بیشتر از 19-20سالگی صبر کنند؟؟)تا چه حد مشاور حضوری میتونه کمک کند؟

    من یک مشاور(حضوری خیر)بعد یک سری سوالات گفتند که به بلوغ فکری رسیده ام(اما باز هم قصد مشاور حضوری دارم)

    1. سلام
      به نظرم شما صبر کنید بینید کیستون کیه با اون برید مشاوره ازدواج

  125. بنده دخترم و به شخصی علاقه دارم که از خودم حدود دوسال و نیم کوچکتر هستن ایا ممکنه ازدواج ما به دلیل بزرگتر بودن من به مشکل بربخوره ؟
    البته ناگفته نماند درک و فهم ایشون خیلی بالاست

    1. این موضوع باید دیگه بره توی حیطه مشاوره ازدواج و دیگه سن تا حدودی مطرح نیست صرفا

  126. سلام. من دختر 18 ساله هستم. با پسر 30 ساله که همو دوست داریم. میخایم ازدواج کنیم. شرایظشم داره سنش برام مشکله چ کار کنم

      1. سلام من23 سالم یکم از لحاز جسمی مشکل دارم لیسانس اموزش ابتدای دارم پسرا وقتی می فهمن پاهام مشکل داره ازم سرد میشن البته خانوادم مخالفن ازدواج کن چی کارکنم افسرده شدم

        1. با سلام
          وقتی شما می گید می فهمند این نشان میده که اختلال حادی ندارید چون باید خیلی دقت کنند اینطور که می گویید. در هر صورت شاید شما خیلی خودتون مسئله را بزرگ می کنید! اینگونه تا به حال فکر کرده اید؟

  127. سلام من. 18 سالمه. و. طرف مقابلم 30 سالشه. و شرلیط ازدواج رو داره ایا ممکنه این ازدواج. سنش مشکلی داره؟؟؟نمیدونم چ کار کنم تنها مشکلم سنشه

  128. سلام و خسته نباشید
    اگر کسی بخواد تا آخر عمر مجرد بمونه مشکلی براش به وجود میاد ؟
    چون من ۲۰ ساله هستم و فرهنگیان میخونم
    با وجود شرایط مالی خوبی که دارم باز نمی‌خوام ازدواج کنم دوست دارم فقط درس و ورزش کنم
    اشکالی داره؟

      1. حرفتون بسیار درسته 😂 منم سی سالمه ازدواج نکردم مشکل مالی هم ندارم

  129. سلام من مهدی هستم 17 سالمه عاشق یه دختر 15ساله شدم می خوام در سن 18سالگی برم خواستکاریش نظر شما چیه

    1. سلام
      ازدواج علاوه بر دوست داشتن ثبات هم میخواد اگه صلاح میبینی صبر کن.

  130. سلام اسمم امیر ۲۰ سالمه
    و دختر که ازش خوشم میاد و اونم همینطور ۱۷ سالشه
    من با اون قرار گذاشتم ۲۲ سالگی که برم خواستگاریش
    آیا میخواستم ببینم تو سن ۲۲ سالگی برم خواستگاری وقت خوبیه؟

    1. اگه شغل و درآمد خوبی داری و خانوادت حمایتت میکنند تو سن 22 سالگی برو خواستگاری.
      ولی اگر کمی طول میکشه جا بیفتی میتونی 24 سالگی بری خواستگاریش.
      من پیشنهاد میکنم بین 24 تا 26 سالگی باهاش ازدواج کنی. زمانی که اون تو سن 21 تا 23 سالگی هست.

  131. من هم با نظر شما موافق هستم. من در سسن 28 سالگی ازدواج کردم، همسرم هم همسن من بود و هر دو شاغل بودیم. و چهار سال قبل از ازدواج هم باهم دوست بودیم. همیشه به این فکر میکنم که ایکاش زودتر باهمسرم ازدواج کرده بودم و از جوانی خودمون نهایت استفاده رو کرده بودیم. کاش در اوج جوانی از زندگی مشترکمون لذت میبردیم. ضمنا وارد زندگی شدن باعث میشه که مرد و حتی زن شخصیتشون بیشتر تثبیت بشه و برای خوشبختی هرکاری بکنن. یه چیز خیلی مهم دیگه این هست که دیر ازدواج کردن برای دختر یا پسر تبعات زیادی داره که باعث میشه از زندگی جنسی خودشون لذت نبرن و این یه واقعیته غیرقابل انکاره. به هزار و یک دلیل که مشاور عزیز خودشون بهتر میدونن.

  132. سلام. من یه پسر جوان ۱۷ ساله دارم. احساس میکنم به برادر زاده شوهرم (دختر عموش) علاقه داره. بعد هر موقع خواهرا و برادراش میپرسن عاشقش شدی؟ تفره میره و بعد وقتی خواهرا و برادراش میگن صورت مسئله رو پاک نکن میگه این سوالا چیه میپرسین؟ ولی من مطمئنم عاشقش شده. چون همش با اون راحته و رابطه احساسی داره و هرکاری دختر عموش دوس داره پسرم اون کاری که مورد نظر دختر عموشه انجام میده. بعد وقتی من بهش میگم برای این کارا هنوز خیلی بچس میگه من عاشقش نشدم، ولی به فرض عاشقش هم بشم عشق سن و سال نداره. ازدواجه که شرایط سنی داره. دختر عموش اهمیت زیادی بهش نمیده. ولی پسرم تو وتس اپ و تلگرام و اینستا همش باهاش چت میکنه. بعد نمیذاره من گوشیش رو ببینم. ضمنا دیروز خواستم گوشیش رو چک کنم ازم گرفت و با عصبانیت بهم گفت مگه من بچم گوشیم رو هی چک میکنی؟ من بهش میگم نه بچه نیستی ولی ۱۸ ساله هم نیستی قبول نمیکنه میگه من الان جوانم و سال دیگه به سن ۱۸ میرسم پس عادت کن از الان چک نکنی. بعد بهم با بی ادبی صحبت میکنه و بهم میگه تو خیلی بد قولی وقتی رفتم وارد متوسطه اول شدم گفتی دیگه از کلاس هفتم به بعد گوشی هاتون رو چک نمیکنم. بعد قهر کرد تا الانم باهام قهره. امروز صبح خواستم گوشیش رو چک کنم دیدم رمز پین گذاشته. نمیتونم به شوهرم بگم. چون اگه بگم قطعا ناراحت میشه. خیلی نگران پسرم هستم. لطفا منو راهنمایی کنین. توروخدا. ممنون

    1. با سلام
      ناراحتی شما قابل درک هستش. ولی با چک کردن و تحت کنترل گرفتن روابط چیزی درست نمیشه. اوضاع خرابتر میکنید. نوجوانان در این سن شاید در بیشتر مواقع خودشونم ندونند از زندگی چی میخواند. بهتره تا میتونید بهشون زمان بدید فکر کنند لازم نیست جای اونا صلاحشون در نظر بگیرید . بهتره بزارید زندگی را تجربه کنند ولی شما باید کمک کنید که این تجربه به خاطرات خوبی تبدیل به نه روزهای تلخ غیر قابل فراموش شدن

    2. سلام به نظرم با پسرتون صحبت کنید که خیلی به دختر عموش وابسته نشه ویک رابطه ی دوستانه بینشون باشه وسالم هم باشه چون اون دیگه احساسش رو پیدا کرده ونمیتونه بی خیالش بشه ولی شما باهاش صحبت کنید واگه لازم بود با دختره هم صحبت کنید تا مشکلی پیش نیاد کاری کنید که بهتون اعتماد کنه و❤

  133. سلام من یه دختر 14ساله هستم یه پسر 18ساله خاستگارم هست پدرو مادرمون در جریان هستن همدیگرو دوست داریم اولش پدرو مادراموم مخالفت کردند بعد راضی شدن ینی ماراضیشون نکردیم خودشون راضی شدن هیچ اجباریم به ما نکردن ما خودمون قبول کردیم به نظرتون تصمیم ما درسته؟

    1. سلام
      تصمیمتوتن اگه برای مسئولیت پذیریه بیشتره درسته ولی اگه برای صرفا احساسات هست…….

  134. سلام من 30 سالم هست می خوام با ی دختر ازدواج کنم ی سال از من بزرگتر هست و ی ماه عقدی بوده ولی جدا شده…. دلیل جدایی رفیق بازی بیش از حد پسر بوده و خانم دوشیزه هستن… به نظر شما چون دختر ی سال بزرگتر هستن مشکلی پیش نمیاد؟ اصلا کار درستیه

  135. سلام
    ببخشید من ۱۶ سالمه خیلی چیزا رو میدونم و درک میکنم و هنوز به سن ازدواج نرسیدم چون به اون بلوغ که برای ازدواج نرسیدم و شاید درک نمی کنم
    من به ازدواج نظری ندارم ولی مخالف هم نیستم ولی با ازدواج کردن به گناه نمیوفتی
    از یک طرف من فرزند ته تغاری هستم و دوست ندارم با پدر و مادر باشم و اونا همیشه با من دعوا میکنن و همیشه غرغر میکنن واصلا حوصله این رفتارها شود رو ندارم
    مادرم خیلی غرغر می‌کنه یه حرفی میزنم من میگم باشه صد بار دیگه هم میگه
    همش رو اعصاب خورد میکنه
    بابام هم نسبت به خواهرای دیگم هم با من خیلی دعوا می‌کنه با وجودی که من هیچی نمیگم
    الان نمی دونن دارم گول می خورم که دوست یکی کنارم باشه یا ن
    ولی من ازدواج رو برای دو سال یا چهار سال بعد میذارم
    من کلا خیلی آدم احساساتیم این مورد توجه همه
    همه هم میگن

    1. سلام
      من ازدواج رو برای دو سال یا چهار سال بعد میذارم
      تصمیم درستی گرفتی

  136. سلام .وقتتون بخیر من ۲۵ سالمه ۵ سالی هست که مشغول به کاری هستم ودوست داشتم با یه دخترشاغل دار ازدواج کنم اما باهر دختری که شاغل دار هست پیشنهاد ازدواج دادم ردم کردن میتونم دلیل بدونم که چرا دخترای شاغلدار دنبال چی هستن

    1. به احتمال زیاد کسی که از لحاظ شغلی و اجتماعی بالاتر از خودشون باشه.

    2. سلام شما یا سمتت پایینه مثلا مدیری مسولی نیستی یا اون دخترا چنان مستقل شدن و مجرد موندن که دیگه قید ازدواج رو زدن اتفاقی که در جامعه داره زیاد میشه عادت به زندگی تنهایی و مجردی یه نگاه به پارکها بنداز اکثرا یه سگ دستشونه زندگی با حیوون برای جبران تنهایی زیاد شده من مخالف سبک زندگی دیگران نیستم هرکی هرطور راحت و راضیه زندگی میکنه ولی خودم هیچ وقت با خانمی که شاغل باشه ازدواج نمیکنم هزارو یک دلیل هم براش دارم چون کار خونه خودش شغله زن شاغل باشه خیلی خسته میشه حتی اون حقوقشون هم بیشتر موارد کمترین حد ممکنه در واقع شغل خانمها به کار خرج زندگی مشترک هم نمیاد

  137. سلام من ۳ ماه دیگ ۱۸سالم میشه یک پسر ۲۷ ساله اومده خاستگاریم از نظر اخلاق و همه چیز عالی هستن…وبا ورس خوندن من مشکلی ندلرن من رشتم تجربیه و هدف هام خیلی بالاس ولی من ۳ هفته س باهاش میرم بیرون برای قصد شناسایی بیشتر برای امر ازدواج هنوز به دلم نشسته دوستش ندارم باید چیکار کنم ولی پسره هم خیلی عاقل و فهمیده س و خیلی‌پسر خوبیه ولی من دوسش ندارم به نظرتون این ازدواج هم از نظر اختلاف سن ۹ سال و هم نداشتن عشق درسته…ولی اون منو خیلی دوست داره حتی به خاط من هم گریه کرده

  138. سلام من ۱۷ سالمه و یه خواستگار دارم که ۲۵ سالشه من تا حالا به ازدواج فک نکرده بودم ولی از وقتی این پسره اومده خواستگاری به شکل عجیبی پسندیدمش پدرم فوت کرده و الان بردار هام میگن چون سنت کمه نمی شه ازدواج کنی ولی اون از هر نظر بهم میخوریم

  139. با عرض سلام و احترام خدمت شما
    سن من ۲۴ سال هست و قصد ازدواج با دختری ۱۶ ساله دارم ، ایا با توجه به اختلاف سنی که هست در آینده به مشکل نخواهیم خورد ؟

    1. اختلاف سنی اینجا مطرح نیست آمادگی برای ازدواج خیلی مهمه 16 سال برای ازدواج کم تجربه هستند

      1. راهکار شما برای اینکه بفهمم کم تجربه هست یا پختگی کافی را برای ازدواج داره چی هست ؟

    1. سلام
      بستگی داره این 9 سال در چه دوره زندگی باشه نوجوانی بزرگسالی میانسالی؟

    1. بستگی داره این 9 سال در چه دوره زندگی باشه نوجوانی بزرگسالی میانسالی؟

  140. سلام . من 18 سالمه ..از طرف اطرافیان به یه پسر معرفی شدم که ایشون 10 سال ازم بزرگتره . به نظرتون درسته که با این پسر ازدواج کنم؟؟..

    1. سلام
      بهتره ببینید ابتدا خودتون آماده پذیرش مسئولیت های زندگی هستید؟

  141. باسلام.
    من ۱۴سالمه حتی بیشترازهرکس دیگه معنی عشق رومیفهمم الان یه ساله که به پسری علاقه مند شدم اون موقعه که بهش علاقه مندشدم ۱۳سالم بودواون ۲۹سال
    الان اون ۳۰ساله هستش منم ۱۴ ولی خداییش اصلا بهش نمیخوره ۳۰ سالش باشه بهش میاد۲۰سال اینطورباشه۱۶ سال ازم بزرگتره.
    من میدونم که اشتباه میکنم ولی باور کنید نمیتونم هرلحظه عکس هاشو میارم ونگاه میکنم بهش پیام دادم ولی منظورموکنایه ای بهش رسوندم اونم بی خیال جوابمونداد.
    میدونم سنم کمه ولی بیشتر ازهرکس دیگه ازلحاظ عاطفه فکری بیشترم میدونم میخواید بگید نتیجش جزندامت چیزدیگه ای نیست.نمیخواد بگید فقط اینو بگید چطوری به دستش بیارم.
    دست خودم نیست خیلی میخوامش اصلا برخلاف سنش چهرش کوچیکتربه نظرمیخوره خیلی نازوملوسه البته اینم بگم غیراز من خیلی های دیگه هم روش کراش دارن .
    خدایی کمکم کنید شب وروز کارم گریه است وگریه.

    1. سلام دوست عزیز
      من ۱۶ سالمه همه ی اینا یه روز می گذره
      وقتی که سنت بیشتر شد به تموم کار های خودت میخندی
      تموم مسیری که با قلبت رفتی با عقلت بر میگردی
      همه اینا برات تجربه میشه
      بهتره دل نبندی

      1. تموم مسیری که با قلبت رفتی با عقلت بر میگردی
        واقعا 16 سالته؟

        1. سلام خسته نباشین‌ببخشید من ۱۶سالمه و اون پسری ک منو میخاد ۲۷سالشه میخاثم بدونم آیا سن‌خوبیه یا ن؟

          1. سلام
            جدا از سن ازدواح

            برای ازدواج در این سن عجله نکنید

    2. ببین عزیزم منم 14 سالمه
      هم سنیم
      ببین عشق یک طرفه مثل بغل کردم یک کاکتوسه🌵
      هر چی بیشتر فشارش بدی بیشتر سدمه میبینی
      🖤
      پس یک جوری فراموشش کن

  142. بهترین سن ازدواج برا دختر ۱۸ اگ بخواد ادامه تحصیل بده یعنی دیپلم بگیره و برا پسر ۲۰ هست البته بسته به طرف داره وقتی از نظر جنسی فکری و عاطفی عقلانی به بلوغ برسه رقت ازدواج هست حالا بعضیا دخترا تو سن ۱۵ سالگی دارن و بعضیا تا ۲۵ سالگی هم ندارن سن فقط یه عدد هست

      1. سلام.پسری ۳۲ ساله هستم. یک نفر بهم معرفی شده که تق یبا ویژکی هایی که مدنظرمه داره. منتها از نظر من یه مشکل داره. دختر یک سال ازم کوچکتره.‌همن باعث شده مه فکر و ذهنم به سمتش نره. اکه سه چهار سال قبل باهم آشنا شده بودیم قطعا مشکلی نداشتم ولی الان که سنمون زیاد شده بنظرم مشکل ساز باشه. خصوصا برای فرزند آوری. قطعا ما دوسال بصورت عقد هستیم تا بعد ازدواح کنیم. یعنی دختر توی ۳۳ سالگی میتونه به بچه فکر کنه. این خیلی سن بزرگیه و‌قطعا توی آینده مشکل سازه. نظر شما چیه؟

        1. به نظرم شما خیلی دارید وسواس به خرج میدید از لحاظ سنی مشکلی نیست

        2. من خودم بچه اولم رو در سن سی و یک سالگی و الان بچه دومم رو دارم در سن 36 سالگی بعد یک ماه بدنیا میارم. همکاری هم داشتم که بچه اولش رو در سن 33 سالگی و بچه دومش رو هم در سن 39، سالگی بدنیا اورد. بچه هاش هم یکی از یکی خوشکلتر و باهوشتر

        3. اگه ویژگی های دیگه رو داره و علاقه بینتون هست، سخت نگیرید.
          بنظر منم وسواسه

          اما قبلش کامل براتون این ذهنیت رو حل کنید

  143. ازدواج کردن ربطی به سن نداره البته برا دخترا دختری که از نظر فکری جنسی عقلی عاطفی به بلوغ کامل برسه و حیض ببینه از نظر اسلام و پیاکبر باید ازدواج کنه که به راه خلاف کشیده تشه و ازدواج فواید زیادی داره نصف دین کامل میشه و خود پبامبر تاکید کردن برای ازدواج چون از بسیاری از گناهان شهوات و فکرای بد و دوسنی و روابط با نامحرم جلوگیری میکنه آخه ۲۸ سال برا دختر خیلی زیاده بیچاره ها مگه دل ندارن واقعا با این وضع جامعه بخدا اگه سالم و به دور از گناه باشن اخه حشری میشن و کنترل نمیشه و نیاز به شوهر دارن پسرا هم ۲۰ سالگی خوبه دانشگاه هم رفتن عقد کنند تا درسشون تموم بشه اگه همدیگرو درس داشته باشن خیلی زندگی مشترک خوبی خواند داشت بهترین دوره برای رشد و شکوفایی در کنار همسر از دست بدن تا پیر بشن بعدا کلا سرد میشن ازدواج موفق بهترین اتفاق زندگیه 👰🏻🤵🏻پیش بسوی ازدواج موفق در بهترین دوران زندگی یعنی برا پسر ۲۰ برا دختر ۱۸ هست.

    1. کاملا باهات موافقم منو عشقم هم تصمیم گرفتیم تو ۱۸ سالگی نامزد و بعدش عقد کنیم و تو ۲۰ سالگی ازدواج کنیم

  144. سلام
    من دختری 21 ساله هستم و تا الان خواستگارایی ک برام اومدن به دلیل اینکه راه دور بودن رد کردم.خب من شهر دور خوشم نمیاد ازدواج کنم.درحالیکه اشنا بودن و از نظر رسم و رسوم شبیه هم بودیم.ولی اصلا تحمل اینو ندارم ک بخوام از خانوادم دور باشم.خیلیا میگن اگه علاقه باشه راه دور مشکلی نیست.ولی چون خواهرم دوره خیلی خیلی واسمون سخته و اصلا رضایت نداره.
    بنظرتون چیکار کنم شاید خواستگارام همه راه دور باشن

  145. با سلام دوستان عزیز توی سن پایین هنوز شخصیت شکل نگرفته و هنوز فرد درک درستی نداره که از زندگی مشترک چی میخواد توی خیال رویا بافی میکنی ولی زندگی واقعی با رویا فرق داره من از تهیه کننده مقاله بالا تشکر میکنم ما توی جهان مدرن زندگی می‌کنیم و باید با اقتضای جهان امروز زندگی کنیم پس عجله نکنین تا به ثبات شخصی عاطفی و شغلی برسین ازدواج میتونه بهترین اتفاق زندگیتون باشه یا بدترین بسته به تصمیم گیری عاقلانه داره در ازدواج قبل از اینکه به فکر فرو نشاندن تمایلاتتون داشته باشین سعی کنین کسی رو انتخاب کنین که کنارش آرامش دارین و خود واقعی تون هستین اینکه وجودش برای شما قوت قلبه و ضد البته که عشق تو رابطه شما حرف اول و بزنه

  146. سلام
    من ۱۷ سالمه و یه خواستگار دارم که ۲۳ سالشه از یه طرف میخوام ادامه تحصیل بدم از یه طرفم چون مامانم ازدواج مجدد کرده صلاح میدونم دیگه پیش اینا زندگی نکنم نظر شما چیه؟

  147. سلام من35سالمه نیاز به ازدواج دارم کسی هست ازخوزستان باشه خواهشا( رضاهستم ازاهواز)

  148. سلام
    سنی که تعریف کردید با معیارهای کشورها و تمدن های دیگه ست نه ایران!
    خوشتون بیاد یا نه فرهنگ ایران ارتباط ناگسستنی با اسلام داره و معیارهاش رو از اسلام میگیره.
    سنی که بیان کردید فوق العاده بالاست! و به مصداق های شما هم (با عرض پوزش) ایرادهای زیادی وارده!
    برای مثال عرض میکنم چه نیازی هست پسر 5 سال اول شغلش ازدواج نکنه؟ خیلی از استعدادهای افراد تازه بعد از ازدواج خودشو نشون میده! به راحتی میتونه با آرامش و انگیزه ای که از همسرش میگیره تمرکز بیشتری تو کارش بذاره و به نسب دقیقتر عمل کنه و موفق تر باشه.
    و…….

    1. دقیقا این استعداد ها را بگید و شما بگید سن مناسب چند سال هست!

    2. من هم با نظر شما موافق هستم. من در سسن 28 سالگی ازدواج کردم، همسرم هم همسن من بود و هر دو شاغل بودیم. و چهار سال قبل از ازدواج هم باهم دوست بودیم. همیشه به این فکر میکنم که ایکاش زودتر باهمسرم ازدواج کرده بودم و از جوانی خودمون نهایت استفاده رو کرده بودیم. کاش در اوج جوانی از زندگی مشترکمون لذت میبردیم. ضمنا وارد زندگی شدن باعث میشه که مرد و حتی زن شخصیتشون بیشتر تثبیت بشه و برای خوشبختی هرکاری بکنن. یه چیز خیلی مهم دیگه این هست که دیر ازدواج کردن برای دختر یا پسر تبعات زیادی داره که باعث میشه از زندگی جنسی خودشون لذت نبرن و این یه واقعیته غیرقابل انکاره. به هزار و یک دلیل که مشاور عزیز خودشون بهتر میدونن.

      1. سلام
        ازدواج با گذشته فرق کرده به قول دکتر هلاکویی تحت هر شرایطی ضمانت بازگشت دارد. بهتره خیلی با دق انجام شود

  149. خانوم اونی که شما میگید باید ۲۸ سالش یشه بعد ازدواج کنه اونا فرهنگشون دینشون با ما فرق میکنه اونا فرقی نمیکنه ….. دختره باز شده یا نه اونا فرقی نمیکنه که دختره چند بار حامله شده شما بهتر این که اینم در نظر بگیرید

  150. سلام ببخشید من ۱۵ سالمه به نظر شما زود هنوز ازدواج کنم و در چه سنی ازدواج کنم خوبه

    1. با سلام
      بله هنوز زوده . حداقل بزار برای بعد از 20 سال که خیلی از معیار های زندگیت ثبات پیدا کرده باشه

  151. سلام من 21 سالمه و دختر داییم 16 میخواستم تا الان در مورد رابطه یا ازدواج اصلا صحبتی نشده و به کسی هم نگفتم میخواستم بدونم که چطور باید مطرح بشه؟ اصلا درسته که مطرح بشه یا نه. اگرم تصمیم به ازدواج باشه 2 یا 3 سال دگ. خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام
      در مورد اینکه الان مطرح کنید بهتره ببینید فرهنگ خانواده و دیدگاهشون بررسی کنید

    2. سلام من ۲۱ سالمه و دوسال پیش مدرسه رو تموم کردم و دانشگاه هم نرفتم بخاطر ممانعت خانوادم و الان میخوام دانشگاه بروم و خواستگار هم دارم که از هرلحاظ خوبه ولی بخاطر ادامه تحصیلم نمیفهمم چیکار کنم آیا ازدواج کنم به تحصیلاتم مشکل ساز نشه لطفا نظرتون رو بگین..

  152. سلام من ۲۰ساله وماه دیگه ۲۱ساله میشم و پسرهم۲۹ برای اختلاف سن مشکلی نیست

    1. چون در دوره های زندگی شما یکی است فاصله سنی شما به شرط تفاهم بالا میتواند مشکل ساز نباشد. برای بررسی بیشتر به مشاور مراجعه کنید.

  153. سلام وقت بخیر من ۲۲ سالمه و عاشق دختری ۱۴ ساله هستم و اونم حسش به من همینه بنظرتون مناسبیم واسه هم؟

    1. با سلام
      14 سال هنوز کودک محسوب میشه و قطعا در مورد اهدافش نگرش با ثباتی نخواهد داشت

      1. واقعا مشاوری؟ ۱۴ ساله کودکه؟ ۱۴ ساله نوجوانه. واقعا تویی که مشاوری نمیدونستی ۱۲ تا ۱۸ سال نوجوونن؟ 🤦🏻‍♂️

          1. بله. آقا هاشم درست عرض کردن. طبق قانون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در مقطع نوجوانی قرار دارن. ولی واسه ازدواج پخته نیستن.ولی در دوره کودکی قرار ندارن و کودک محسوب نمیشن. حالا اگه شما تحصیل کرده باشید میدونید افراد ۱۲ سال به بالا کودک به حساب نمیان.

          2. با سلام
            ظبق تعزیف who تا 14 کودک محسوب میشوند.

          3. چون من بچه درس خونم. دوره متوسطه هستم و اینو خوندم. تو ایران ۱۲ ساله ها، ۱۳ ساله ها، ۱۴ ساله ها، ۱۵ ساله ها، ۱۶ ساله ها و ۱۷ ساله ها نوجوان بحساب میان.دیگه ۱۸ ساله جوان بحساب میاد. 😊موفق باشید

          4. نه. دیگه از ۱۲ سال کودک بحساب نمیان. تو ایران و سایر کشورها اینطوریه. طبق قانون فقط افراد زیر ۱۲ سال کودک بحساب میان. افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نوجوان بحساب میان. هرکی غیر از این میگه غلط کرده. خانم یا اقا مشاور. شما باید اینا رو بدونین. قطعا یه مشاور خانواده باید تحصیل کرده باشه و بدونه از ۱۲ سال به بالا دیگه کودک حساب نمیان. یکم فکر کن. الان آقا هاشم هم درست عرض کردن. خدایی نمیدونم چرا یه مشاور اینا رو بلد نیست.

          5. هرکی غیر از این میگه غلط کرده . دوست عزیز شما باید سعی کنید هیجانتون کنترل کنید ادب نشانه پختگی شماست. در حیطه روانشناسی تا 14 سال کودک محسوب میشوند حالا خیلی ها این اعنقاد ندارند. هر کسی بر طبق نظر خودش رایی داره. باید به حیطه بندی که هر رشته ای احترام گذاشت.

  154. سلام
    دیدگاه شما که بهترین سن ازدواج آقایون رو۳۲سالگی وخانم هارو۲۸سالگی دونستین شاید توغرب معقول وقابل قبول باشه ولی توجامعه اسلامی راهی نداره،چراکه امروزه نوجوانان ازحدود۱۳،۱۴سالگی به بلوغ میرسن وبنابه گفته شما باید۱۸،۱۹سال بدون ارتباط باجنس مخالف زندگی کنن که دینشون حفظ بشه درحالی که هرعاقلی میدونه چنین کاری به هیچ وجه عملی وحتی منطقی نیست
    ازطرفی خود کارشناسان تایید کردن که انسان دردوران نوجوانی وجوانی میتونه اخلاق خودش رومتناسب باشرایط تطبیق بده ولی این کار دربالای۳۰سال عملاممکن نیست چون شخصیت طرف کاملا شکل گرفته واحتمال تغییر خیلی کمه
    پس میشه گفت یجورایی بنابه گفته شما شخص باید یوسف نبی باشه که توجامعه امروز خودشو حفظ کنه یاهم باید مجازبرای داشتن رابطه باجنس مخالف باشه که بادین مبین اسلام در تقایره
    لطفا به این شبهه بنده پاسخ بدین🙏

    1. با سلام
      شما بهتره به آمار طلاق هایی که در سن پایین ازدواج کرده اند مراجعه کنید.

      1. خانوم اونی که شما میگید باید ۲۸ سالش یشه بعد ازدواج کنه اونا فرهنگشون دینشون با ما فرق میکنه اونا فرقی نمیکنه ….. دختره باز شده یا نه اونا فرقی نمیکنه که دختره چند بار حامله شده شما بهتر این که اینم در نظر بگیرید

        1. همه چیز رابطه جنسی نیست خانواده یه شراکت هست نیاز به درک و فهم متقابل داره نه فقط بلوغ جنسی. بلوغ فکری شما در نظر بگیرید.

      2. سلام اما اخه عقلانی که فک کنید و خوب دقت کنید متوجه میشید همون فرهنگایی که با سن بالا ازدواج دارن بعضی اوقات امار طلاقشون بیشتره

  155. باسلام و وقت بخیر خدمت شمامشاور محترم
    من ۱۷ سالمه و خاستگارایی دارم که ۲۳ یا حتی بیشترن و از نظر شغل و تحصیلات و خانوادگی وشرایط مالی و اقتصادی خوبن من اما میترسم از اینکه ازدواج کنم چرا چون من رشته ام تجربیه و هدف خوبی دارم و میترسم نتونم درست ب درسم برسم و بخونم و از ی طرف دیگه میترسم سنم بره بالا و پسرهای درس خونده و تحصیل کرده با دخترای سن پایین قصد ازدواج کنن و مورد مناسبی رو پیدا نکنم خواهشاا راهنماییم کنید

    1. با سلام
      به نظرم بهتره فعلا روی تحصیلات و اهدافتون تمرکز کنید سنتون الان پایینه . ازدواج با تحصیلات بالاتر کیس های بهتری براتون فراهم میکنه.

      1. سلام من16سالمه ی خواستگاربرام اومده 32سالشه ازدواج ناموفق داشته چیکارکنم؟!

    2. همه اوناییکه اینجا پست میذارن سوال میپرسن سنشون زیر ۲۰ ساله و اصرار دارن زود ازدواج کنن بیچاره مشاورم هی میگه سنتون کنه باباااا کمه😃🤣🤣😂😂

  156. من ۲۳ سالمه و کسی که قراره باهاش ازدواج کنم ۲۷ سالشه ..یکساله باهم دوستیم و قراره سال بعد ازدواج کنیم چون دوتامون مشغول تحصیلیم در مقاطع بالا هستیم …با ازدواج در سن پایین مخالفم کاملا.

      1. سلام من ۱۶سالمه و خواستگاری دارم ک ۲۳سالشه از نظر اخلاقیات ویسری چیزها تغییر کرده بخاطر من
        اما من هنوز دودل هستم اون فرد خوبیه و نمی‌خوام از دستش بدم اما بازهم دودل هستم و نمی‌دونم چیکار کنم می‌دونم زندگی متاهلی خیلی سخته اما میترسم از اینکه اگه رد کنم پشیمون بشم اگر ازدواج هم کنم پیشمون باشم واقعا خسته شدم از این وضعیت و کسی هم درک نمیکنه لطفاً بهم کمک کنید

        1. با سلام
          میترسم از اینکه اگه رد کنم پشیمون بشم / از انتخاب بعدا ترسی نداشته باش. الان برای ازدواج زوده برای شما

    1. سلام دختر من 12هستش ی پسر 22سالش خواستگارش از همه موارد خوبه ولی سن دخترم خیلی کم ولی میگه من دوستش دارم لطفن راهنمای کنید

  157. سلام من17سالمه وقصدازدواج باپسری 19ساله رودارم من میخوام این موضوع روبامادرم درمیان بزارم ولی میترسم ک باهام مخالفت کنه البته فعلاقصدازدواج نداریم فقط میخواییم ک باهم باشیم وبگردیم فعلا وازین میترسم ک مادرم قبول نکنه البته مادرم شخص موردنظرم رومیشناسه میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم ک چطوراین موضوع روبامادرم درمیان بزارم؟

    1. با سلام
      به نظرم اگه مادرت بفهمه قصد طرف مقابل برای ازدواج جدی نیست مخالفت میکند

  158. سلام من١٧ سالمه و ميخوام با فرد ٢٧ساله عقد كنم به نظرتون در اينده بخاطر سنمون بع مشكلى بر ميخوريم

    1. با سلام دوره های زندگی شما با هم فاصله داره . به این مورد فکر کردید

      1. مشاور اینارو ول کن،عمدا میگن،خ ر ا اخه زیر بیست عروسی میکنین سوال میپرسین اینم میگه سنتون کمه میگین نهههه ما بزرگیم؟

  159. سلام من 19 سالمه از 13 سالگی خواستگار داشتم تا الان اما نمیدونم چه کنم

  160. سلام من ۲۶ سالمه خواستگارم ۳۶ سالشه ب نظر شما با این اختلاف سنیمون میتونیم کنار بیاییم باهم؟

    1. با سلام
      هرچند یک دهه اختلاف سنی ک نیست ولی باید ببینید در درک مشترک شما از هم مشکلی ایجاد میکند؟

  161. سلام من دختری 15ساله هستم میخواهم با پسری 1۸ساله ازدواج کنم همدیگر رو دوست داریم و همه شرایط رو داریم خلاصه هیچ مشکلی نخواهیم داشت ولی الان در این سن به نظرتون مشکلی پیش میاد ؟؟؟؟

  162. سلام من ۱۸ سالمه نامردم ۲۵ سالشه آیا ما باهم میتونیم زندگی خوبی داشته باشیم همدیگه رو خیلی دوست داریم

    1. با سلام تفاوت سنی شما مناسبه میبایست روی سایر فاکتور ها تمرکر کنید ببینید تناسبی هست یا خیر

  163. سلام وقت بخیر
    من دختر ۱۹ساله هستم یه پسر ۲۴ ساله رو دوس دارم و کار هم میکنه

  164. سلام من 21سالمه و اونی که میخوام 20سالشه وخودم که 21دارم شاید از یک انسان30ساله بیشتر بفهمم و درک کنم ایا میتوانم زندگی مشترکم رو اغاز کنم.؟

    1. با سلام
      این فاصصله سنی مشکلی نداره و میتونه برای ابتدای زندگی خووب باشه ولی باید حتما فاکتورهای تفاهم هم بررسی بشه و با دید یک بعدی سن بهش نگاه نشه

  165. سلام من متولد68هستم شوهرم 5سال از من بزرگتره الان هم خوشبخت هستم به نظرم سن یک عدد هستش

  166. چرا اصلا بعضییازودازدواج میکنن
    اصلااااااناامیدنباشینا اینایی ک میگن تو دوران دبیرستان ازدواج کن تو دوران دانشگاه ازدواج کن گوه میخورن شمابایدبایکی ازدواج کنی ک دوسش داری انقدم عجله نکن توازدواج وگرنه تو ازدواج توسن پایین همش بااحساس تو باید بشینی درس بخونی ن اینکه ببینی بقیه میگن دختر یا ن چه طرزفک مضخرفی دارن بعضییا بچه رو از پشت نیکمت درمیارن میزارن جلو سفره عقد یعنی واقعااون مامان باباش نمیگن این هنوز بچس نیازب بچگی داره نیاز به عروسک بازی داره واقعا متاسفم برا کسایی ک بچشونو زور وزود ب ازدواج وعقددرمیارن والا انگار دنبالشون کردن
    درخصوص اینکه بعضییا زود ازدواج کردن خوشبخت شن…همین

    1. دور و بر شما یه دختر نوجوان با عروسک بازی میکنه که این نشون دهنده بی عرضگی شما هاست
      ما ندیدیم کسی به زور ازدواج کنه اگه خاندان شما اینطوریه یعنی شما بی عرضه هستی که نمی تونید ««نه»» رو بکار ببرید
      تمام نوجوونا احساسی نیست تازه معنی عشق رو بهتر از خیلی بزرگتر ها درک میکنن
      لطفا به جای تضعیف ازدواج درسن پایین
      روابط (دوستی) با جنس مخالف رو محکوم کنید
      و باید آموزش و پرورش به جای بعضی از کتاب ها (که واقعا چرت و به درد نخور هستن)
      به دانش اموز آموزش های لازم رو بده
      و…

      1. آفرین! بسیار عالی!
        اکثراً بجای اینکه روابط و دوستی های پرخطر دختر و پسر رو محکوم کنن به سن مناسب( به زعم اونها پایین) خیلی ازدواج ها حمله میکنن…
        خیلی دوست دارم این ***آمار*** که میگه ****سن کم به طلاق منجر شده**** رو ببینم!!!!!

        1. خب شما با توجه به دیگاهتون مزایای ازدواج در سن زیر 18 زا شرح بدید

    1. اع من ۳۰سالمه هنو ازدواج نکردم مشکل مالی ندارم پزشکم اصلا دلم نمیخاد ازدواج کنم😂😐بنظرم ازدواج نکن مث من برو کره جنوبی برو ترکیه کل دنیارو بگرد بعد اخساس تنهایی کردی اونوقت

  167. سلام من ۲۰ سالمه و نامزدم ۱۷ سالشه آیا از نظر شما این سن خوبه برای ازدواج؟

    1. سلام دوست عزیز
      فاکتور سن واقعا فاکتوری نیست که برای همه جامع و دقیق باشه . میبایست به صورت فردی با مشاور بررسی شود

    2. سلام دوست عزیز به نظر من اگه به بلوغ فکری رسیده باشه نامزدت سنش عالی

    1. سلام دوست عزیز
      اختلاف سنی خودش فقط مسئله نیست. حیطه سنس هم خیلی مهمه. 15 سال سنی نیست که بتونید برای دزک زندگی مشترک روش حساب کنید.

    2. سلام من 27سالمه خواستگاری دارم از من یک سال کوچک تره به نظرتون تفاوت سنی یکسال ایرادی نداره؟

  168. سلام من 12سالمه عاشق پسر عمم هستم ک 28سالش 16سال از خودم بزرگتره چیکار کنم میشع باهم ازدواج کنیم؟؟

    1. با سلام
      این احساسات شماست. باید ببینید طرف مقابل هم این چنین احساساتی دارد یا خیر ولی در مورد سن شما باید گفت میبایست بیشتر صبر کنید در مورد تشکیل زندگی مشترک.

  169. سلام‌
    من‌دختر‌13ساله‌هستم
    و‌علاقه‌ازدواج‌با‌پسر‌عمویم‌که‌17سال‌دارد‌،را‌دارم
    آیا‌سن‌مناسبی‌هست‌؟‌؟؟

    1. با سلام
      برای سن هر دو شما هنوز فرصت هست. باید حداقل همسر شما از لحاظ هویت شغلی تثبیت شود

      1. سلام من ۲۳ سالمه ولی خیلی دوست دارم زود تر ازدواج کنم ولی کرونی وسایل وو چه کنم

        من عاشق نشودم و گفتن عاشق فامیل خیلی بده چرا ازدواج کنید

    2. سلام من دختری 15 ساله هستم عاشق پسر عمم شدم که 18 سالشه 10 سال بود عاشقش بودم الانم ازدواج کردیم

      1. سلام من 13 سالمه یک پسر 21 ساله میخواد بیاد خواستگاریم آیا این سن برای ازدواج مناسبه؟

        1. بااین وضعیت جامه که خواسته باشید یک حلقه برای عروس بخری باید یک سال کار کنید مگر رسای سه قوه بتونن ازدواج کنند کار کسی دیگری که نیست

        2. سلام من ۱۰۵سالمه عاشق یه خانم ۸۵ساله شدم به نظر شما ما بعدا به مشکل نمی خوریم اگه باهم ازدواج کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉