کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

افرادی که ازدواج با آنها پایان خوشی ندارد
3.7/5 - (9 امتیاز)

با این افراد ازدواج نکنید!!!

شاید بتوان گفت ازدواج مهم ترین تصمیم هرکسی است که در زندگی می تواند بگیرد. اگر تصمیم درستی بگیرید روزها و سال های خوشی در انتظار شما هست. روزهایی که قرار هست با عشق و علاقه در کنار کسی که دوست دارید سپری کنید ولی این فقط یک روی سکه است و ممکن است دچار عواقب ازدواج ناموفق شوید و روزها و سال ها برای شما به تلخی سپری شوند. اگر بتوانید جلوی احساسات زود گذرتان را بگیرید و شتاب زده عمل نکنید تا حد زیادی می توان آن زندگی رویایی که آرزوی همه هست را بدست آورد. بنابراین مهم است بدانید با چه کسانی نباید ازدواج کرد! و ملاک های انتخاب همسر مناسب چیست؟

در ادامه ی این مقاله ابتدا به سراغ جواب این سوال ( با چه دخترانی نباید ازدواج کرد؟) می رویم و سپس نوبت به پسرهای نا مناسب برای ازدواج می رسد.

ازدواج با چه دخترهایی اشتباه است؟!!

در ادامه لیستی از انواع دخترهایی که نباید به هیچ عنوان عاشق آنها شوید آورده شده است. حواستان باشد هیچ گاه گول لبخندهای زیبا، ارتباط چشمی و زبان بازی اینگونه افراد نشوید.خب حالا با چه زنانی نباید ازدواج کرد؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. دختران مادی گرا

از نظر این دخترها، شوهر فقط شخصی است که او را با بارانی از هدیه های مختلف سورپرایز کند!! هرچقدر خانه بزرگ تر و یا ماشین گران تری داشته باشید او بیشتر عاشق شما است. برای او اهمیت ندارد که حس واقعی شما نسبت به زندگی چیست؟. حتی برای او اهمیت ندارد که حس واقعی خودش به شما چیست! او فقط می داند تا وقتی که پول دارید می تواند در کنار شما بدون هیچ مشکلی زندگی کند. با این افراد ازدواج نکنید چون به محضی که از لحاظ مالی در سطح مورد نظر آن ها نباشید شخصیت واقعی اشان نمایان خواهد شد. داشتن پول و اموال زیاد هیچ وقت بد نیست ولی به یاد داشته باشید کسی را انتخاب کنید که شما را بخاطر خودتان بخواهد نه پولتان. برای خواندن مقاله خصوصیات یک زن ایده آل برای ازدواج کلیک کنید.

با چه دخترانی نباید ازدواج کرد

2. عروسک های باربی !!!

اگر معیار شما برای ازدواج با یک دختر، فقط خوشگل و خوش هیکل بودن و به طور خلاصه نداشتن هیچ عیب و نقصی در ظاهر است باید به شما تبریک بگویم، قرار است ادامه زندگی خود را در جهنم سپری کنید!!!

ظاهر نباید به هیچ عنوان معیار اصلی شما برای ازدواج باشد از افراد نامناسب برای ازدواج می توان به دخترانی همانند عروسک های باربی اشاره کرد. که فقط ظاهرشان برایشان مهم است و هیچ توانایی دیگری برای تشکیل یک زندگی مشترک ندارند. مطمئن باشید زیبایی ظاهری برای شما یک روز عادی می شود. اشتباهتان در ازدواج با این دخترها را زمانی متوجه می شوید که او در میان جمع دهانش را باز می کند و مشخص می شود که در باطن چیزی ندارد.

افراد نامناسب برای ازدواج

3. دختران خودخواه

اینجور دخترها احساس می کنند که کل کائنات برای آن ها خلق شده اند آن ها حتی عشق شما را حق خودشان می دانند. از طرفی هیچ گونه احساس مسئولیتی در قبال شما برای خودشان قائل نیستند. ممکن است شما در ابتدا اشتباه کنید و فکر کنید که این موضوع نشانه قدرت و اعتماد به نفس بالا او است در صورتی که این تصور غلط است. او فقط یک شخص خودخواه و ساده است. کمی که از رابطه تان بگذرد متوجه می شوید که کار شما این است که فقط او را راضی نگه دارید و هیچ لذتی نمی برید. لطفا مقاله تشخیص دختر خوب برای ازدواج را بخوانید.

با چه کسانی ازدواج حرام است

4. دخترانی که اعتماد به نفس ندارند

در قسمت قبل گفتیم یکی از افراد نامناسب برای ازدواج دختران خودخواه هستند. در این قسمت می خواهیم بگوییم درست برعکس آن نیز یعنی زن هایی که اصلا اعتماد به نفس ندارند نیز برای ازدواج مناسب نیستند. این افراد دائم خودشان را زیر سوال می برند و یا حتی بد تر از این، دائم دیگران را نیز زیر سوال می برند تا خودشان حس برتری داشته باشند. این موضوع تا حدی پیش می رود که شما کاملا کلافه شوید و نتوانید یک کلمه بیشتر بشنوید.

5. دختران بسیار احساساتی

این نوع از دختران همیشه در دیزنی لند زندگی می کنند و توقعشان از زندگی در حد داستان های شاهزاده ی سوار بر اسب است. درست است که خصلت دختر این است که احساساتی باشد ولی از طرفی دیگر باید مقداری نیز منطق داشته باشد و گرنه غیرقابل تحمل می شود. این نوع دخترها به شدت وابسته هستند و هیچگونه استقلالی از خود ندارند. صحبت های اولیه آشنایی چیست؟ لطفا مقاله سوالات آشنایی قبل از ازدواج را بخوانید.

ازدواج با چه افرادی اشتباه است

6. دختران افسرده

اینگونه دختران به شدت نیازمند هستند در هر زمینه ای. آن ها نیازمند وقت شما هستند، آن ها نیازمند توجه شما هستند، آن ها نیازمند محبت شما هستند. شاید با خود بگویید خب همه این موارد وظیفه یک پسر است ولی در اینجا باید به شما بگویم که نیاز این افراد به شدت غیر طبیعی است به گونه ای که زندگی شما را مختل می کند و وقتی به خودتان می آیید می بینید عملا کار دیگری جز رسیدگی به خواسته های او در طول روز نمی توانید انجام دهید. برای خواندن مقاله چگونه از دختر مورد علاقه خود خواستگاری کنیم؟ کلیک کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

7. دختران پر حرف

شاید در اوایل رابطه دختری که زیاد حرف می زند به نظرتان جذاب باشد و شیرین زبانی او را دوست داشته باشید. او ممکن است در مورد هر چیزی صحبت کند، در مورد این که چطور روزش را سپری کرده است یا اینکه چکار هایی انجام داده است، احتمالا بسیار هم اهل غیبت است و در مورد دوستانش نیز صحبت می کند ولی وقتی زمانی می گذرد رفته رفته متوجه خواهید شد که او بیش از حد صحبت می کند و لحظه این نمی توانید او را ساکت ببینید. اگر از من بپرسید این افراد مناسب برای ازدواج نیستند و سعی کنید از آن ها دوری کنید.

پس از بررسی دخترانی که باید از آن ها دوری کنید، سراغ پسرانی می رویم که مناسب ازدواج نیستند و بهتر است که از آن ها دوری کنید.

با چه دخترانی نباید وارد رابطه شد

با چه پسرانی نباید ازدواج کرد؟

اگر می خواهید زندگی آرامی داشته باشید و درگیر روابط اشتباه نشوید بهتر است از این نوع پسرانی که در ادامه گفته می شود دوری کنید. زیرا روراست بگویم از این ها شوهر ایده آل در نمی آید!!

با چه پسرانی نباید ازدواج کرد؟

1. آرتیست ها!!

زود قضاوت نکنید! منظورم از آرتیست ها، هنرمندان واقعی نیست. منظورم آن دسته از پسرانی است که در بدست آوردن دخترها مشکل دارند و سعی می کنند با استفاده از یک دوربین عکاسی و یا یک گیتار به جذب دختران بپردازند. اگر دقت بکنید این گونه افراد از کاری که انجام می دهند هیچگونه درآمدی ندارند و وقتی هم از آن ها درباره ی آینده زندگی هنری اشان بپرسید هیچ ایده ای برای آینده ندارند. اینگونه پسرها معمولا در سنین نوجوانی قرار دارند و فقط به دنبال تجربه کردن هستند نه یک چیز ماندگار. لطفا مقاله 10 ویژگی مرد خوب برای ازدواج را مطالعه کنید.

مردان نامناسب برای ازدواج

2. پسرهایی که قصه تعریف می کنند

با این افراد به هیچ وجه ازدواج نکنید زیرا نامناسب ترین مردان برای ازدواج هستند. وقتی که داستان زندگی مرور میکنید یا در مورد رابطه قبلی اش از او سوال می کنید، یک داستان کاملا منطقی که او هیچ نقشی در برهم خوردن و یا قسمت های بد داستان ندارد برایتان تعریف می کند! اینگونه افراد فقط بلد هستند داستان های مختلف سر هم کنند تا به آن چیزی که می خواهند که در این جا مشخصا شما هستید برسند. اما اگر با این افراد ازدواج کنید متوجه خواهید شد مقصر هر داستانی که تعریف می کرده است خود او بوده است.

3. استادان عذرخواهی!!

ممکنه یک هفته کامل برای یک شب برنامه ریزی کنی که کنار هم باشین و یا برنامه بچینی که با هم بیرون برین ولی خب اون هربار به دلایل مختلف مثل مشغله زیاد و یا مشکل خانوادگی و هر چیز دیگر شما را بپیچاند و سر قرار حاضر نشود. کم کم شما تصمیم می گیرید که رابطه خودتان را کمتر کنید و همینجاست که او ظاهر می شود. یک لحظه می بینید که گوشی شما با پیام های او منفجر خواهد شد: (ببخشید عزیزم) ( من بهت نیاز دارم) ( قول می دهم جبران کنم) ( تو برای من از هر چیزی مهم تر هستی) و اینگونه شما را منصرف می کند. این پسرها بسیار خطرناک هستند از آن ها دوری کنید.

با چه مردانی نباید وارد رابطه شد

4. پسران مرموز!!

اگر از اینگونه پسرها در مورد مسائل مختلف زندگی اشان بپرسید همیشه از جواب دادن سرباز می زنند و بحث را عوض می کنند. در مواجهه با اینگونه افراد باید بسیار با احتیاط عمل کنی. زیرا این ها عادت دارند همه چیز را از شما مخفی کنند. شاید اوایل رابطه برای شما جذاب باشند زیرا کنجکاو می شوید که بفهمید درون آن ها چه خبر است ولی وقتی زمان بگذرد کلافه خواهید شد. لطفا مقاله 10 عامل ازدواج ناموفق را مطالعه کنید.

چه کسانی نباید ازدواج کنند

5. پسران مشهور

اگر در کلاس دانشگاهتان و یا محیط کارتان پسر خوشتیپی می بینید که بسیار به خودش می رسد و همه او را می شناسند، آدم مناسبی برای زندگی نیست. شاید با خود بگویید که مورد مناسبی است و چیزی کم ندارد ولی باید از طرفی دیگر در نظر داشته باشید که اینگونه پسرها معمولا سعی در این دارند که توجه همه را جلب کنند. بعد از مدتی متوجه خواهید شد این رفتارش شما را کفری می کند! سعی کنید کسی را پیدا کنید که خودش را متعلق به همه نداند!

چه زمانی نباید ازدواج کرد

6. پسران فمنیست

اگر از من بپرسید ازدواج با چه افرادی اشتباه است؟ شک نکنید دومین فردی که به او اشاره می کنم پسران فمنیست است( اولی را چند مورد بالاتر گفتم) این دسته از پسرها با نقاب حمایت از حقوق زنان و طرفداری از آن ها سعی در سوء استفاده از شما را داند. آن ها می خواهند خود را طرفدار برابری نشان دهند ولی غافل از اینکه فقط به دنبال سوء استفاده هستند. لطفا مقاله بهترین سن برای ازدواجرا مطالعه کنید.

مردانی که نباید با آنها ازدواج کنیم

7. پسران بد!!

وقتی می گویم پسران بد منظورم همان هایی هستند که در نظر دخترهای نوجوان خیلی بامزه و باحال هستند. ممکن است اینگونه پسرها انواع دیوانه بازی و کارهای هیجان انگیز را انجام دهند و یا خودشان را اینگونه توصیف کنند که در لحظه زندگی می کنند و بسیار جذاب باشند. ولی در نظر داشته باشید شما قرار نیست در لحظه ازدواج کنید و همانطور تا آخر عمر سپری کنید. شما یک کسی رو می خواهید که برای آینده برنامه داشته باشد. کسی که بتوانید به او تکیه کنید.

اگر بخواهم به طور کلی بگویم در انتخاب شخص مورد نظرتان باید بسیار وسواس به خرج دهید. زیرا یک انتخاب اشتباه باعث می شود مسیر زندگی شما به کلی عوض شود و شاید هیچگاه نتوانید به آن چیزی که لیاقت دارید برسید.

سوالات متداول

چه کسانی مناسب ازدواج هستند؟

افرادی که ویژگی های اخلاقی فوق را نداشته باشند یا حداقل در حالت خفیف و قابل کنترل به آن دچار باشند میتوانند افراد مناسبی برای ازدواج باشند ( گزینه هایی مانند اعتیاد هرگز قابل اغماض نمیباشند )

ازدواج با چه افرادی پایان خوشی ندارد؟

همانطور که توضیح داده شد هرکدام از ویژگی های فوق اگر از حد معینی فراتر روند هرگز قابل قبول نمیباشند و زندگی مشترک را مختل و آزار دهنده خواهند کرد . هیچ کدام از ویژگی های فوق و چندین موارد دیگر نباید نادیده گرفته شوند چرا که بسیاری از افراد فکر میکنند این مسائل به راحتی قابل حل و کنار آمدن هستند .

ازدواج با چه مردانی اشتباه است؟

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم افرادی که به بلوغ لازم نرسیده اند ، تناسب همه جانبه را با ما ندارند ، دچار هنجار شخصیتی و اخلاقی هستند ، دچار اعتیاد هستند ، فعالیت غیر قانونی دارند و . . . اشتباه است . موارد ذکر شده کلی هستند و هر کدام ده ها مورد زیر شاخه را شامل میشود .

ازدواج با چه زنانی اشتباه است؟

باید بدانید که تمامی موارد ذکر شده در مطالب فوق دو طرفه هستند و هرگز صرفا به مرد یا زن مربوط نمیشوند هرچند که برخی از این موارد در مردان بیشتر به چشم میخورد . پس زنانی که ویژگی های فوق را دارا باشند نیز نمیتوانند مناسب ازدواج باشند . حتی برخی از این موارد زمانی که بخواهند به زنان نسبت داده شوند بسیار حساس تر هستند به طور مثال بی بندوبار بودن در مورد زنان بسیار زننده تر و مخرب تر است چرا که زن مظهر عفت و حیا و تحکیم بخش کانون خانواده است .

چه افرادی نباید ازدواج کنند ؟

افرادی که هنوز آمادگی ازدواج را در خود نمیبینند هرگز نباید در مورد ازدواج اقدام کنند چرا که این عدم آمادگی خود ریشه بسیاری از ویژگی های غیر مثبت فوق است . آمادگی ، بلوغ و شعور رشد یافته خود باعث بروز بسیاری از ویژگی های مثبتی که لازمه ازدواج موفق است میشوند .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 10 نظر:

  1. سلام نمیشه یه اپلیکیشن بسازید مثل برنامه شخصیت شناسی که در آخر میگه شخصیت شما شبیه فلان شخص مشهور هست بگه شخصیت شما مثل ۱۰ دختر هست با هر کدوم ازدواج کنی موفق هستی

  2. من میخوام با یه مرد مطلقه ۳۴ ساله ازدواج کنم و خودم ۱۵ سالمه درسته این وصلت؟

  3. زیاد سخت نگیرید .زن و مرد باید بسازند.در اول زندگی باید با حرف دیگران نباید زندگی کنید.زن و مرد لباس هم اند

  4. من یه پسر ایده الم از نظر شما ولی به نظر این جذاب نمیاد با چهره خوبی هم که دارم و تنهام

  5. سلام ازدواج با دختری که ۱ سال و ۳ ماه از پسر بزرگتر باشه اشکال نداره؟؟؟

  6. با این نگاهی که شما پرداختیت به ازدواج به نتیجه ازدواج نکردن رسیدم !!! همه این انسان ها همه این خصوصیت هایی ک تعریف باهاشون ازدواج نکنید دارن
    حالا بعضی کم یا بیشتر یا بعضی ها کنترل شد و بعضی ها این خصلت ها رو هدف مند کردن در نتیجه مقوله که ارائه کردید علمی و دینی نیست نظر شخصی و تفکر ن چندان درستی خودتون توی سایت گزاشتید خسته نباشید

    1. با سلام
      کدام قسمتش با علم روانشناسی تناقض دارد؟ صفات انسانها 0 یا 100 نیست بلکه یک طیف هستند. از اینکه برای مطالعه وقت گذاشتید سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉