کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

معیارهای ازدواج موفق از دیدگاه دکتر فرهنگ هلاکویی

معیارهای ازدواج موفق
3.5/5 - (59 امتیاز)

معیارهای ازدواج موفق دکتر هلاکویی

معیارهای اصلی ازدواج در سراسر جهان تقریبا یکسان هستند. ولی خب باید به این نکته توجه کنید که مردم هر کشور با توجه به فرهنگ، دین و آداب و رسومی که دارند می توانند دید متفاوتی نسبت به معقوله ازدواج داشته باشند. در همین راستا نیاز است تا معیارهای ازدواج موفق را از دید روانشناسان برتر و برجسته آن کشور بررسی کنیم. در مقاله های قبلی ما ملاک های ازدواج موفق دکتر انوشه را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون سراغ یکی دیگر از اساتید مشاوره ازدواج و خانواده یعنی دکتر فرهنگ هلاکویی می رویم. ملاک های ازدواج دکتر هلاکویی به شرح زیر می باشند:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه معیارهای ازدواج موفق از دیدگاه دکتر فرهنگ هلاکویی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. برابری در سن و زیبایی

اولین معیار در معیارهای انتخاب همسر دکتر هلاکویی برابری است. باید این حقیقت را پذیرفت که دو نفر که از لحاظ ویژگی های ظاهری کاملا با یکدیگر متفاوت هستند به سختی می توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند. در حقیقت برای این که بفهمید چگونه باید دیگران را از نظر ویژگی های ظاهری با خودتان مقایسه کنید، همیشه ویژگی های منفی خودتان را بزرگتر و ویژگی های مثبتتان را کوچک تر در نظر بگیرید، این بهترین راه مقایسه است. از لحاظ سنی هم نیاز نیست به طور دقیق هم سن باشید بلکه فاصله سنی در ازدواج رنج خاصی دارد که از نظر دکتر هلاکویی نهایت آن 5 سال است. زیرا وقتی فاصله سنی بیشتر می شود به دلیل بزرگ شدن در دو برهه زمانی متفاوت ممکن است دید شما نسبت به زندگی متفاوت باشد هم چنین در زمینه تجربه ی زندگی نیز تفاوت دیده می شود.

2. داشتن تناسب

دومین مسئله ای که در مشاوره ازدواج دکتر هلاکویی بیان می شود، متناسب بودن زن و شوهر با یکدیگر است. باید در موضوعات اساسی مانند علایق و اعتقادات با یکدیگر تفاهم داشته باشید در غیر این صورت همیشه باید در حال دعوا و جنجال باشید. دکتر هلاکویی ازدواج موفق را در داشتن تفاهم بالا در اعتقادات و شباهت نسبی در علایق می داند.


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج


 

معیارهای اصلی برای انتخاب همسر چیست؟

3. جذابیت برای یکدیگر

شاید ابتدایی ترین ملاک ازدواج برای طرفین باید جذابیت باشد. شما اگر جذب شخص مورد نظرتان نشوید نمی توانید به گسترش رابطه با آن فکر کنید. سخنان دکتر هلاکویی در مورد معیارهای ازدواج این موضوع را بیان می کند که ظاهر طرف مقابل هیچ زمان عادی نخواهد شد. پس اگر احساس می کنید شخص مورد نظرتان از لحاظ اخلاقی کاملا با شما همخوانی دارد ولی ظاهر او برای شما جذاب نیست و با ملاک ها و معیارهای شما متفاوت است، ازدواج کردن یک تصمیم اشتباه است.

4. شباهت خانواده ها

این تصور اشتباه است که وقتی شما با کسی ازدواج می کنید فقط با او در ارتباط هستید. در فرهنگ ما ازدواج با شخصی دیگر به معنای برقراری رابطه با یک خانواده کامل است. پس ابتدا علاوه بر سنجش خودتان باید خانواده های یکدیگر را نیز مورد سنجش قرار دهید. در نظر داشته باشید با توجه به فرهنگ ما خانواده می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت یک ازدواج داشته باشد.

5. شرایط اجتماعی مشابه

یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب همسر دکتر هلاکویی داشتن شرایط اجتماعی مشابه است. این صحبت یعنی اگر شما و همسرتان همکار باشید احتمال موفقیت ازدواج شما بیشتر می شود. در نتیجه به این نکته در معیارهای ازدواج موفق توجه کنید.

6. دید یکسانی به مسائل داشته باشید

اگر روانشناسی ازدواج دکتر هلاکویی را مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شد که ایشان به داشتن دید یکسان در مورد مسائل روز بین زن و شوهر اهمیت می دهد. اگر شما نسبت به مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی و هر زمینه دیگر دید یکسانی نداشته باشید خیلی سریع به اختلاف نظر بر می خورید و رابطه میانتان سرد می شود.

7. راه رسیدن به اهدافتان مشترک باشد

یکی از معیارهای اصلی ازدواج موفق داشتن هدف مشترک است ولی اگر بخواهیم معیارهای انتخاب همسر دکتر فرهنگ هلاکویی را در این زمینه بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که نه تنها هدف مشترک مهم است، بلکه باید مسیر رسیدن به هدف نیز مشترک باشد. ممکن است شما مقداری پول داشته باشید و بخواهید به سرمایه گذاری فکر کنید ولی تفکرتان در مورد سرمایه گذاری کاملا متفاوت باشد و همین مسئله باعث ایجاد مشکلات بزرگ در زندگی شما شود.


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج موفق از نظر روانشناسی


ملاک های اصلی ازدواج که باید جدی بگیرید؟

8. ارضای جسمی و روانی

از ملزومات ازدواج موفق دکتر فرهنگ هلاکویی می توان به مسئله نیازهای جسمی و روانی اشاره کرد. توانایی برآورده کردن نیازهای جسمی و روانی بسیار مهم هستند و هر شخص باید قبل از ازدواج در این موارد مطالعه کند زیرا عدم ارضای جسمی و روانی زوجین در زندگی می تواند بسیار موثر باشد و سایر جنبه های زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.


بیشتر بخوانید: ازدواج سفید یا سیاه!


معیارهای مناسب ازدواج برای انتخاب همسر و زندگی موفق

9. راحت بودن

اگر می بینید که نیاز است دنبال موضوع ویژه ای باشید که بتوانید با کسی صحبت کنید باید بگویم که این شخص مناسب ازدواج با شما نیست. زیرا صحبت کردن و برقراری ارتباط که جزو ساده ترین کارهای ممکن است نباید به دغدغه شما تبدیل شود و ذهن شما را مشغول کند. بلکه باید بتوانید بسیار ساده و راحت با فرد مورد نظرتان صحبت کنید بدون اینکه و به دنبال آرامش خود باشید.

10. هم تراز بودن از نظر دانش

داشتن دانش یکسان و تحصیلات برابر یکی از ملاک های انتخاب همسر دکتر هلاکویی می باشد. دقت کنید که نباید به موضوع تحصیلات فقط از نظر توانایی درآمدزایی نگاه کنید بلکه ممکن است از لحاظ سطح درآمدی خیلی بالاتر از همسر خود باشید ولی تحصیلات کمتری داشته باشید و زندگیتان دچار مشکلات مختلفی شود زیرا بحث تحصیلات با درآمد متفاوت است.

11. دید مالی یکسان

باید عقیده یکسانی در مورد نحوه کسب درآمد و خرج کردن آن داشته باشید. زوجین بعد از ازدواج معمولا درآمدهای یکدیگر را روی هم می گذارند و سپس تصمیم می گیرند که چگونه آن را خرج کنند. اگر تفاهم نظر در مورد مسائل مالی نداشته باشید نمی توانید روی درآمد همسرتان حساب کنید زیرا او تصمیم می گیرد که پولش را هر طور که تمایل دارد خرج کند.


بیشتر بخوانید: ازدواج فامیلی خوب است یا بد؟


معیارهای ازدواج دکتر هلاکویی

12. صداقت

شاید یکی از اولین معیارهای ازدواج موفق دکتر هلاکویی که باید مورد بررسی قرار دهید، میزان صداقت طرف مقابلتان باشد. هرچقدر هم که از لحاظ جایگاه اجتماعی و یا مالی شخص مورد نظر شما شرایط خوبی داشته باشد ولی اگر صداقت نداشته باشد نمی توانید زندگی موفقی با او تشکیل دهید. این نکته را به یاد داشته باشید که راستگویی و صداقت جزو اصلی ترین معیارهای اخلاقی است که باید همسر آینده شما داشته باشد.

 

13. گاهی از گذشته

درست است که گذشته هر شخص به خودش مربوط است و نمی توان بر اساس گذشته شخصی را قضاوت کرد. ولی به عنوان کسی که ممکن است در آینده همسر شما باشد، آن فرد حق دارد تا مقداری از گذشته شما که ممکن است در آینده او نیز تاثیر گذار باشد، بداند.

14. فرزندان

شاید بگویید در ابتدای آشنایی صحبت در مورد فرزند مقداری زود باشد ولی جالب است بدانید از نظر ملاک های انتخاب همسر دکتر فرهنگ هلاکویی یکی از مسائل اساسی که باید در همان ابتدا مطرح شود مسئله فرزندان است. شما باید بدانید که چه تعداد فرزند می خواهید و نحوه تربیت آن ها به چه صورت خواهد بود.

15. ارتباط با دوستان و خانواده

از لحاظ رفت و آمد و ارتباط با سایر آشنایان باید تفاهم داشته باشید. به طور کلی در این موضوع دو نوع انسان وجود دارند:

1. کسانی که خیلی اهل رفت و آمد و مهمانی هستند.

2. افرادی که با تنها بودن راحت تر هستند.

اگر با یک نفر از جنس خودتان ازدواج نکنید در آینده در مورد نحوه ارتباطتان با سایر اعضای خانواده دچار دردسر خواهید شد.

همانطور که در ابتدای متن گفته شد ملاک های ازدواج موفق با توجه به هر شخص متخصص در این زمینه می تواند متفاوت باشد. ولی با توجه به اینکه افرادی مانند دکتر هلاکویی در فرهنگ کشور ما بزرگ شده است و در این زمینه تجربه کسب کرده است می توان گفت بهترین راهنمایی ها را در زمینه ازدواج می تواند بکند.


بیشتر بخوانید: ازدواج عاشقانه یا عاقلانه!


سوالات متداول

1- از نظر دکتر هلاکویی زیبایی ظاهری اهمیت دارد؟

بله طبق صحبت های ایشان یکی از ابتدایی ترین معیارهای ازدواج باید تناسب ظاهری باشد

2- در معیارهای ازدواج آیا یکسان بودن سطح تحصیلات مهم است؟

بله ممکن است شما از نظر مالی از شخص مورد نظر خود در سطح بالاتری قرار داشته باشید ولی باز هم بهتر است از لحاظ تحصیلات در یک سطح باشید

3- آیا داشتن هدف مشترک به تنهایی معیار مناسبی برای ازدواج است؟

خیر بلکه باید راه رسیدن به آن نیز مشترک باشد

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه معیارهای ازدواج موفق از دیدگاه دکتر فرهنگ هلاکویی

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 68 نظر:

  1. پول مهمترین معیاره پول نداری وارد رابطه نشو چون راحت جایگزین میشی.

  2. اونیکه این مقاله رو نوشته ایا نمیدونسه مردانه ایرانی دختران تپل دوست دارن؟!

  3. کامنتا جالب بود دوستان بنده هم از یکی از خونواده ها دارا ایرانم خواستم فقط بگم بهتون چند چیزو : زندگی پول نیست زندگی ظاهر نیست – مشکل مالی اگه دارین رو خودتون کار کنید معنی پولداری یعنی توانایی خرید نه اونیکه اینور اور شنیدی بت گفتن معنی ظاهری هم یعنی هرچی خودت دوست داری بدون این که کسی محدودت کنه لاغرا هم خوشگلن چاقا هم اگه نیاز دیدی بخاطر سلامتیت ورزشتو کن نه بخاطر بقیه بری زیر عملا زیبایی تزریق ژل و ساکشنو تراش بدنو …..خودتون باشین و مهمترین اصل تو معیار کسیو انتخاب کنید که عاشقتونه دوستتون داره اگه روزی ناراحتین براتون یجوری دلجویی میکنه وقت میزاره براتون چی کادو بده که خوشحالتون کنه اونیکه بتون فقط پول میده یعنی هیچ ارزشی براش ندارین میخواد تهش با یه رقم ببنده بره قضیه رو ولی کسیکه براش مهمین به بهترین شکل ابراز علاقه میکنه الا متاسفانه جوانارو مبینم همه استایل مشکی و …یعنی خنثی! یعنی هیچ رنگ دیگه ای این جهان نیست؟! وقتی تاثیر سرمایه داران شدین یعنی کالا اونا شدین یه کالا مصرفی! کالا نباشین که تاریخ انقضا بخورین انسان باشین و همو دوست داشته باشین به عشق احترام بزارین عشق لولی بالاتر از دوست داشتنه!مهمترین اصل و معیار یعنی کسی باشه دوستتون داشته باشه وقتی کسیو نداره یعنی کل مسیرت تو زندگی اشتباه بود!بهترین انتخابو کنید پس نه ظاهری نه هوس و….در اخر سپاس از تیم تحریریه این سایت که کامنتارو بی کموکاستی انتشار میدن و خودشونم مشارکت میکنن در پاسخ دهی تا هموطنا از گمراهی در بیان.

  4. با احترام این معیار برای دخترا خارجی وگرنه پسر ایرانی کم نمیزاره برای پارتنر کراش عشقش هرچی ….ولی دختر ایرانی دنباله پوله فقط میفهمی پول!بیخودی پسران وطنم وارد رابطه با دخترا ایرانی نشین رابطه هاشون مدت دار هس تهش هفت ماه بعد جایگزینت میکنه پس یا نشو یا شدی چندتا چندتا شو که بعدش حسرت نخوری دختر ایرانی اگه دل داشت که امار طلاق این نبود تو ایران.

  5. بابا عوض این معیارا دکتر فلانی و فولانی به بچه ها خودتون یاد بدین عشق و معرفتو همه چی درس و مدرسه و عقده ها نداشته نرسیده خودتون نیست یاد بدین زندگی یعنی دوست داشتن عین امریکاییا شما تو امریکا یه بار بری میبینی اصلا هیچ کدوم اون هیکلا هالیوودی رو ندارن اونا فقط تبلیغاته!مهمترین معیار فقط یه چیه چقدر دوستتون داره و فرد سالمی هست یا نه قصددش تشکیل زندگی هست یا هوسه

  6. چرا دخترا فکرمیکنن قراره یکی بیاد با ارمان هایه اونا ما پسراهم دختر کاری و زرنگ با بابایه پولدار دوس داریم بیکار باشع خاله زنک میشه پس ترجیحا شاغل باشین و درامد داشته باشین ما پسرا حوصله نداریم هرچی باباتون توانایی نداشته گردن بگیریم (دختری برندس که ببینه واقعا کی دوستش داره وگرنه هرروز با یه پسر میشه تهش خراب میفهمی که خراب)

  7. اولین معیار ازدواج پوله اولین معیاره انتخابه هرچی اول پوله داداشیا پول نباشه سوسک تو خونتم برات دلبری نمیکنه! ما پسرا هم دیگه دنباله دخترا پولداریم .

    1. همه چی درسته پوله ولی همه چی نیست من ادعایی به پولداری ندارم ولی اگه ببینم یکی بخاطر پول سمتمه راحت از لایف استایلم حذفش میکنم تو انتخاب شریک زندگی پول معیار اهمی نیست .

    2. داداشم پول فقط برای خرج کردنه نه انتخاب معیار برای انتخاب عشق و شریک زندگی وقتی میتونی کار کنی ! هر دختر یا پسری اگه اولویتش زیبایی و پول باشه بدون نابالغه و غیررشیده هنوز جا نیفتاده بدونه دوست داشتن یکی مهمتره من الا پولدار به چه دردم میخوره طرف بخاطر پول دوستم داره؟! یه روز پولم تموم شد چی؟! یا اصلا زیبا فردایی با گذر سن چروک فرسوده دماغ گوشتی اضافه وزن و…شدم چی؟دنبال یکی باشین دوستتون داشته باشه برای زندگی مشترک باهم تلاش کنید باهم پیر بشین.

    3. داشم پول اگه با ارزش بود که دو رو و دو مدل فلزی کاغذی نمیشد! میشد تک همیشه چیزا تک با ارزشن مثله دوست داشتن که هیچ معادلی نداره مثل داشتن پدر مادر همسر یا شوهر یا بچه … اونیکه میگه اضافی عاشق نشده وگرنه حرف جمله رو میفهمه باارزشا زندگی دوست داشتنه حتی سادش! اگه کسی نفهمید بره از بچه پایین بپرسه بت تشریح و توجیه میکنه .

  8. همه اینا به کنار دنبال دختر پسریکه خونوادش مطلقه هستن نرین از من بهتون نصیحت یا مشروب خورنو….زندگیتون تباه میشه

    1. اکثر دخترا که مادر پدرشون مطلقه هست مشکل اخلاقی دارن و عصبی و احساسات توشون تعطیله

    2. تجربه اینو داشتم با دختری که پدر مادرش جدا بودن باباهه یه شهرستان دیگه مادر یه ور دیگه بعد بچه خونه عموش یه شهر دیگه و…. اصلا به کسی پیشنهاد نمیکنم احساس متقابلی ندارن نسبت بهتون اصلا کیس ازدواج مناسبی نیستن ریسک نکنید

      1. ای خیدا من زخم خوردم جالبم هست هرچی دختر که بابا مامانش جدا شدن میان تهران حالا یا هتلی میرن یا سالن زیباییی یا عطرفروشیو….کلا ازاد و با کلی پسرم تو رابطن اصلا انتخاب نکنید این دخترارو دختر سالم بود سرش تو خونه و زندگیش بود مامان باباداراش چی هستن که جداها باشن .

    3. پدر مادرش دخترشونو گردن نگرفتن وله میخوایی بیاد شوهر گردن بگیره؟ بچه خودشم گردن نمیگیره

    4. اونا بابا ننه هاشون به خودشون متعهد نبودن بعد میخوایی بچشون به تو متعهد باشن؟معلومه که بچه طلاق بدرد ازدواج نمیخوره

  9. یه نفر اومده از همه لحاظ عالی همه لحاظ اقتصادی فرهنگی اخلاقی شبیه همیم
    کلا همچی اوکیه و اینطور ک معلومهخیلی دوسن داره اما من کلا خیلی از پسرا خوشم نمیاد تو فاز ازدواج هم نبوودم دو بار بیشتر ندیدمش حس خوب گرفتم ازش بدم نیومد اما خیلی خوشمم نیومد ینی از شخصیتش خوشم اومد نسبت به ظاهرش خنثام چیکار کنم ؟ با گذشت زمان علاقه ایجاد میشه ؟

    1. براساس تجربه
      اگر ظاهر به دلتون نشسته ادامه بدید چون ظاهر زیبا عادی میشه ولی ظاهری که پسند نشده عادی نمیشه

    2. ظاهر منظورتون چیه قیافش اندامش پوشش؟ اگه ایناس قابل حله با حرف زدن باهاش دنباله این باشین تو دلش واقعا به شما علاقه داره یا نه قصدش یه رابطه ساده زودگذره تو این روابط وارد نشین خودتون ضربه میخورین اون میره سراغ بعدی یا اب نمکیاش

  10. سلام خسته نباشید من با یه پسر ۳ ماهه اشنا شدم الان امده خواستگار و خانوادم ب شدت مخالفن خودمم۲۰ سالمه خانوادم دوست دارن شاغل شم ولی پسره شغل ازاده و توشهرای دیگ هستیم با۲ ساعت فاصله خانوادم اینارو درنظر گرفتن و مخالفن بنظرتون چیکار کنم

  11. سلام ۳۸سالمه مجردهستم
    یکسال ونیم با یه اقایی اشنا شدم ایشون ۴۰سالشونه متاهل و دوفرزند دارند بدلایلی که داشتن تصمیم به ازدواج دوم میگیرن، خانم درمحرمیت رهاشون میکنه و ایشون دوسال بعد از این جدایی از خانم دوم ،با من اشنا میشن باهم در مسائلی تفاهم داریم ولی من ترس و تردید در تصمیمم درباره ازدواج با ایشون دارم .با اینکه ایشون از لحاظ قانونی مانعی برای ازدواج ندارند خواستم راهنماییم کنید

  12. سلام ۳۸سالمه مجردهستم
    یکسال ونیم با یه اقایی اشنا شدم ایشون ۴۰سالشونه متاهل و دوفرزند دارند بدلایلی که داشتن تصمیم به ازدواج دوم میگیرن، خانم درمحرمیت رهاشون میکنه و ایشون دوسال بعد از این جدایی از خانم دوم ،با من اشنا میشن باهم در مسائلی تفاهم داریم ولی من ترس و تردید در تصمیمم درباره ازدواج با ایشون دارم .با اینکه ایشون از لحاظ قانونی مانعی برای ازدواج ندارند خواستم راهنماییم کنید

  13. سلام ۳۸سالمه مجردهستم
    یکسال ونیم با یه اقایی اشنا شدم ایشون ۴۰سالشونه متاهل و دوفرزند دارند بدلایلی که داشتن تصمیم به ازدواج دوم میگیرن، خانم درمحرمیت رهاشون میکنه و ایشون دوسال بعد از این جدایی از خانم دوم ،با من اشنا میشن باهم در مسائلی تفاهم داریم ولی من ترس و تردید در تصمیمم درباره ازدواج با ایشون دارم .با اینکه ایشون از لحاظ قانونی مانعی برای ازدواج ندارند خواستم راهنماییم کنید

    1. حتما مشاوره برید حضوری و با همسر قبلی ایشون صحبت کنید مهریه تایین کنید و تضمین مالی

      1. مهریه هیچ ضمانت مالی نداره عزیزم میتونه نده با یه اعسار تو دادگاه حله با توجه به رابطه قبلی ایشونم من دوره اون فرد خط میکشم چون شخصیت تنوع پسند دارن احتمال تغییر و نفر بعدی تو رابطه هست پدری که حتی بچش مهم نباشه یعنی عیاش معذرت میخوام از خوانندگان محترم که رک گفتم و تحریریه سایت امیدوارم سانسور نکنن واقعیت همینه

  14. سلام من یک خواستگار ۲۴ ساله دارم وخودم ۲۶ سال دارم ومجردهستم ومادرم می گویدنه

  15. سلام من 24سال سن دارم ولیسانس حسابداری دارم و تو شرکتی حسابدار هستم واز لحاظ مالی خانواده متوسطی هستیم یه اقایی که قبلا تو شرکت ما کارگر بود 25سال سن داره تقریبا با اخلاقش اشنا هستم وکاردانی رو نصفه نیمه ول کرده ادامه نداده و ازطریق یکی از پرسنل از من خواستگاری کرده منم بدم نمیاد ازش به تازگی داریم با هم حرف میزنیم پسره خوبیه ولی کارش از نظر من موجه نیست ولی همه چی فقط کار نیست از همه لحاظ اوکی هستش ولی نمیدونم بعدا به مشکل میخورم تو زندگی یا نه میشه کمکم کنید

    1. عزیم همیشه با کسی زندگی کن که از لحاظ اجتماعی و فرهنگی و سواد کلاسیک و نوع کار دریک سطح باشید هرگز فکرنکن بعدها درست خواهدشد با گذشت زمان مشکلات حادتر و پیچیده ترخواهدشد.

  16. من 37 سالمه تحصیلاتم کارشناسی ارشد اما شاغل نیستم مورد مناسبی برای ازدواج پیدا نکردم اما از زخم زبونهای یه پدر بی عاطفه و بی ممسئولیت خسته شدم چیکارکنم خیلی فحاشه امیدوارم خدا نجات بده از چنین خانواده های پاییینی بعد مجرمیم چون طبقه فقیریم تا آخر بریم با فقرا چرا

    1. سلام عزیزم نگاران نباش مورد مناسب پیدا میکنی..‌.‌‌اصلا طبقه مهم نیست کسی که شما رو بخوا همه چیز قبول میکنه موفق باشه.

    2. ازنظرخداوندهمه یکسان هستیم درسته بعضی هاازلحاظ مالی بالاباشن هموناهم شایداکثرشون یه روزی فقیربودندوهمه یک جورفکرنمیکنن درعوضش شماباسوادی شایدیه روزی شماهم به امیدخداپیشرفت کردی برات آرزوی موفقیت دارم من هم ده سال زندگی کردم ولی شکست خوردم برای پیروزشدن وبلندشدن دوباره🙏🙏🙏 🌷🌷🌷🌷

    3. سلام عزیزم. سعی کن ارتباطاتت را گسترش بدی . با تورهایی که یک روزه یا دو روزه میرن طبیعت و گردش زیاد سفر برو و سعی کن پایه ثابت یک یا دو تور باشی. و روابط اجتماعی و کلامیت و طنازیت رو تقویت کن. ارتباط برقرار کن . راههای جذب را یاد بگیر صددرصد مورد خوب پیدا خواهد شد.

    4. سلام
      در دنیای امروز، توانایی از دارایی مهم تره، به نظرم سعی کن یه جا شاغل بشی. میتونه کمکت کنه. اعتماد به نفس ات هم بالا میره با کار کردن.

  17. سلام ۲۷سالمه
    من مدت زیادی که احساس تنهایی میکنم و چندین مرتبه با کسایی که ازدواج کردن صحبت کردم که آیا گزینه مناسبی برای من هست یا خیر
    ولی به نتیجه خاصی نرسیدم از طرفی یکی از دوستانم کیسی رو معرفی کردن که به نظر خودش خیلی مناسب همیم البته این درسته که باید باهم صحبت کنیم تا همه چیز مشخص بشه اما من کمی درباره خودم شک دارم و احساس ترس از اینکه نکنه ازدواج کردن اشتباه باشه
    چون از طرفی من آزادی خودم رو میخوام از طرفی میترسم گزینه مورد نظر اشتباه باشه البته بعید بدونم و خیلی خیلی سخته برام مطرح کردنش برای خانواده خودم
    نظر شما چیه نسبت به این موضوع

      1. هر وقت پخته شدی و اگه مردی از لحاظ مالی اوکی شدی مهم نیست چهل پنجاه ساله ها الا تازه ازدواج میکنن شرایط اقتصادی ایرانم در نظر بگیرین

  18. بهتر بود در تیتر این مقاله هم نام دکتر را می آوردید تا از اول مشخص باشد با چه رویکردی از چه مرجع تقلیدی برای بیان این مسائل بهره جسته ایر

    1. من یکبار ازدواج کردم و شکست خوردم بعد چندسال دوباره از شخصی خوشم اومده و احساس میکنم که میتونم باهاش زندگی خوبی داشته باشم از طرفیم میترسم که مثل همسر سابقم باشه و کارایی کنه که به مشکل بخوریم درمسیر.

  19. سلام من یه خواستگاری دارم که پدرم به شدت مخالف این ازدواج هستن ومیگن ازلحاظ فرهنگی اصلا شبیه بهم نیستیم و من خجالت میکشم که شنا بااین فرد ازدواج میکنید آیا این ازدواج صحیح است ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. اگه پسره مدرک تحصیلی اکادمیک داره اول راهه زندگیشه داره تلاش میکنه و دوستت داره یه فرصت به خودتون بدین تو این یه سال یا دوسال ببین خودشو کشید بالا یا نه تو دو سال هم ببین واقعا هنوز بهت علاقه داره اگ داشت از دستش نده الا اوضاع اقتصادی کی تو ایران خوبه؟همون وکیل پزشکاش که ماهی چندصد میلیون درامدشونه اوناهم مینالن پول پشتوانه خوبی برای رابطه نیست ولی نبودنشم خوب نیست حق با پدرتونه ولی میشه دراورد و حلش کرد همیشه تعمیر بهتره و کم هزینه تر هست تا انتخاب جدید .

  20. سلام من ۳۳ سالمه و با دختری قصد ازدواج دارم که دختر ۵ سال از من بزرگتر است. در همه موارد اخلاقی و فکری و رفتاری و…. تقریبا ۱۰۰درصد تفاهم داریم و مشکلی نداریم فقط اختلاف سنی باعث مخالفت خانواده من شده. نظرتون رو خاستم بدونم

    1. دختر بزرگتر از شما بنظرم پیشنهاد نمیشه بخاطر این که دخترا زودتر از قیافه میفتن بخاطر حاملگی و ترشح هورمونا پسر هم بیشتر از 5 6 سال اختلاف پیشنهاد نمیشه

  21. سلام من با یه آقا پسری ۷ ماه هست که حرف میزنم اخلاقش خیلی خوبه اونم منو خیلی دوست داره که تصمیم گرفته بیاد خاستکاری…تنها مشکلش اینه که خیلی لاغره و هرچقدر هم میخوره چاق نمیشه که احتمالش هست خانوادم بگن خیلی لاغره، یکم دو دل شدم به نظرتون مهمه یا همین ک اخلاقش خوبه کافیه؟از لحاظ تفاهم هم خیلی تفاهم داریم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. تو ازدواج بع همه چیز باید دقت کرد به اخلاق که می خوایید یه عمر زندگی کنید و با ظاهر او هیکل شخص تا عمری زندگی کنید اگر ژنتیکش لاغر باشه یعنی به باباش رفته باشه هیکلش یا به مادرش و بعد چند سال شاید تپل شد اگر خانوادش هیکل خوبی داشته باشن

    2. بفرستش متخصص تغذیه و باشگاه ظاهر تو اولویت زندگی مشترک جایی نداره مهم اخلاق شخصیت و ذات طرفه که بهتون دل داره یا نه چاقو لاغر میشه کرد لاغرم چاق الا با این علم پزشکی همه کار میشه کرد

  22. سلام!
    من یک دختر را خیلی دوست دارم ولی او دوست ندارد، چندین بار ازش خواستم که اجازه بده برم خانه اش بری خواستگاری، اما موفق نشدم، از طرفی نمی توانم او را فراموش کنم و با کسی دیگر ازدواج کنم لطف نموده راهنمایی ام کنید. تشکر

    1. با سلام
      میتونید با خانواده او صحبت کنید تا حداقل دلیل رفتارش را بدانید

  23. سلام من دختری هستم ۲۴ ساله هنوز مجردم یه سوال شما میگید خانوادتون باید در یه سطح باشه خوب اگه اینجوریه من باید با یه مرد تقریبا فقیر ازدواج کنم بعد از یه طرف دیگه میگید با کسی ازدواج کنید که از لحاظ مالی بتونه نیازهای شما رو جوابگو باشه آخرش چکار کنیم ازدواج نکنیم یا با یه فقیر ازدواج کنیم

    1. سلام وقتتون بخیر
      دوست عزیز منظوز اینه که همسر شما توانایی تامین حداقل های یک زندگی فراهم کند. انشالله همسر خوبی انتخاب کنید.

      1. من با پسری ۲۴ ساله آشنا شدم که فرزند طلاق است و وضعیت مالی مناسبی ندارد و کاملا فرد احساسی هست که حتی برای بدست آوردن من ۲ بار خودکشی کرده است آیا این فرد مناسبی برای ازدواج است؟؟

        1. با سلام
          فردی که دست به آسیب زدن به خود میکنید حتما باید با دقت تصمیم بگیرید و با هم فکری مشاور جلو بروید

        2. فردی که به خودش ارزش قائل نباشد به سختی می‌تواند به طرف مقابل آرش قائل شود

        3. بخاطرت وقتی داره از جونش میگذره یعنی دوستت داره بشین باهاش حرف بزن جلسات مشاوره ای ببین تلاشی برای تغییر زندگی مالی اقتصادیش میتونه کنه یه فرصت بش بده شاید تغییر کرد نکرد معطل نکن و ریمووش کن از زندگیت

          1. سلام من ۱۹ سالمه و یه پسر ۲۸ ساله اومده خواستگاریم از نظر شخصیت و فرهنگی و جامعه خوبه ولی وضع مالیش خوب نی خودمم دو دلم همه هم نا راضی میشه کمک کنید بهم چیکار کنم

          2. اختلاف سنی بالاس سعی کنید بیشتر از 6 سال نشه تو مرد چون بعدها ممکنه شوگرددی شه و نتونید زندگیتونو مدیریت کنید و ضربه شدید روحی بخورین

      1. من یکبار ازدواج کردم و شکست خوردم بعد چندسال دوباره از شخصی خوشم اومده و احساس میکنم که میتونم باهاش زندگی خوبی داشته باشم از طرفیم میترسم که مثل همسر سابقم باشه و کارایی کنه که به مشکل بخوریم درمسیر.

        1. سلام علت طلاق قبلی را خوب باید بررسی کنی ببینی علت ان چی بوده با رفع آن مشکل می توانید قدم پیش بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉