کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

انگیزه و دلیل اصلی ازدواج
3.3/5 - (158 امتیاز)

هدف از ازدواج چیست؟

همانطور که می دانید مهم ترین تصمیمی که هر کس در طول زندگی اش می گیرد، انتخاب همسر برای ازدواج و تشکیل زندگی است. اگر شما همدم خوبی را برای خود انتخاب نکنید دچار مشکلات بزرگی می شوید که تمام زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اما قبل از این که به ازدواج کردن فکر کنید باید بتوانید به سوال چرا باید ازدواج کنیم پاسخ دهید. یعنی این که باید اهداف اصلی ازدواج را برای خودتان تعیین کنید تا بتوانید زندگی موفقی را تشکیل دهید. اگر شما هم جواب مشخصی برای سوال طرح شده ندارید به شما پیشنهاد می کنم در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا ببینید هدف شما از ازدواج چیست؟

هدف ازدواج از دیدگاه روانشناسان

زندگی هر شخصی به برهه های زمانی مختلفی تقسیم می شود و با توجه به شرایطی که دارد نیازهای متفاوتی نیز دارد. وقتی که شما کوچک تر هستید نیاز به تحصیل و آموزش دارید. کمی که بزرگ تر می شوید نیاز به حضور در جامعه و کسب تجربه را دارید. به همین ترتیب زمانی فرا می رسد که حس می کنید باید تشکیل یک خانواده را شروع کنید و آمادگی دارید زندگی خودتان را وارد مرحله ای جدید بکنید. اگر چنین تغییری در طرز فکر و نیازهای خود احساس کردید باید بگویم که وقت آن رسیده که به ازدواج فکر کنید.در جواب سوال هدف از ازدواج: معمولا در این شرایط به یکی از موارد زیر فکر می کنید و کمبود آن ها را در زندگی خود احساس می کنید:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه هدف از ازدواج از نظر روانشناسی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. نیاز به همدم

اگر از من بپرسید هدف عمده و مهم زندگی مشترک چیست قطعا خواهم گفت داشتن همدم در اولویت است. یک فضای دلنشین و راحت که بتوانید در آن آرامش را تجربه کنید و حرف هایی که نمی توانید به هیچکس بگویید را با کسی به اشتراک بگذارید. این فضا فقط توسط ازدواج به دست می آید. اگر نیاز به کسی دارید برای تفریح و یا اینکه کسی که کارهای خانه را انجام بدهد می توانید یک دوست پیدا کنید و یا یک مستخدم را استخدام کنید ولی مطمئن باشید که هیچ وقت کار یک همسر را برای شما انجام نخواهد داد. لطفا برای خواندن مطلب معیارهای ازدواج از دیدگاه دکتر فرهنگ هلاکویی کلیک کنید.

هدف واقعی از ازدواج چیست؟

2. عشق و محبت

انسان ها نه تنها نیاز دارند که مورد عشق و محبت قرار بگیرند بلکه نیاز دارند که به کسی عشق بورزند و به او محبت کنند. چنین حسی عالی ترین نیاز بشر است. وقتی که شما حس کردید که آماده هستید به کسی محبت کنید و از او مراقبت کنید لازم است که به نوعی به این نیاز پاسخ دهید. ازدواج بهترین راه پاسخ دادن به نیاز عشق ورزیدن و مورد عشق واقغ شدن است. وقتی که ازدواج کنید همسرتان همیشه در کنار شما خواهد بود و می توانید بهترین لحظات عاشقانه را تجربه کنید. پیشنهد میکنم مقاله ازدواج عاشقانه یا عاقلانه را مطالعه کنید.

هدف از ازدواج و دلایل منطقی آن از نظر روانشناسی

3. داشتن حامی

یکی از مهم ترین اهداف ازدواج از نظر روانشناسی داشتن حامی در زندگی است. مطمئنا شما در زندگی خود اهداف و رویاهایی دارید که می خواهید به آن ها برسید. ولی گاهی اوقات دستیابی به این اهداف بسیار سخت است به طوری که احساس می کنید تنهایی از پس آن بر نخواهید آمد. یکی از اهداف زندگی مشترک داشتن حامی ای است که همه جوره به شما اطمینان دهد تا بتوانید در راه اهدافتان قدم بردارید. نه تنها داشتن حامی می تواند جزو اهداف باشد بلکه حمایت کردن از فردی دیگر نیز می تواند یکی از اهداف ازدواج موفق باشد. شما تا وقتی که ازدواج نکنید هیچ تصوری از حس خوب حمایت کردن فردی که مهم ترین شخص زندگی اتان است نخواهید داشت.

4. رشد

اگر بخواهیم به دنبال بهترین جواب برای هدف از ازدواج بگردیم تنها به یک کلمه خواهیم رسید و آن رشد است. رشد در هر زمینه ای مهم ترین هدف ازدواج است. شما می توانید با همسرتان در مورد مسائل مختلف همانند مالی، اخلاقی، اجتماعی و … صحبت کنید و تجربه کسب کنید. اگر بخواهید در کارتان و یا به طور کل در زندگی پیشرفت کنید مطمئن باشید بهترین کسی که می تواند به شما کمک کند یک همسر خوب است.

5. رابطه جنسی

رابطه جنسی نیاز فیزیکی هر شخصی است. معمولا در جامعه مرسوم است که هدف مردان از ازدواج را رابطه جنسی تلقی کنند. ولی خب حقیقت این است که هم مرد و هم زن به رابطه جنسی نیاز داردو سالم ترین راه پاسخ به این نیاز از طریق اردواج می باشد.

مهم ترین اهداف ازدواج از دیدگاه های مختلف

6. لذت بخش تر کردن زندگی

شاید با خود بگویید که زندگی مجردی بسیار خوب است و همین الان هم از زندگی خود راضی هستید و لذت می بریدو اما باید بدانید که انسان موجودی اجتماعی است، وقتی که کاری را با کس دیگری انجام می دهد لذت آن کار برایش دو چندان خواهد شد. اگر بخواهید به جواب سوال هدف از زندگی مشترک چیست فکر کنید به نظرم همین مورد می تواند قانع کننده باشد. زیرا ما فقط یکبار زندگی می کنیم و چرا در طول زندگی امان کاری نکنیم که بیشترین لذت را از آن ببریم. مطمئن باشید که یک شریک زندگی و همسر خوب می تواند مسیر زندگی را برای شما به بهترین شکل ممکن تغییر دهد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه هدف از ازدواج از نظر روانشناسی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

7. رسیدن به آرامش

اگر بخواهیم هدف از ازدواج در یک جمله بیان کنیم رسیدن به آرامش می تواند بهترین پاسخ باشد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم ازدواج و تشکیل خانواده یک نیاز است که همانند سایر نیازها به وقتش به سراغ انسان می آید. همین احساس نیاز است که به شما یک انگیزه مضاعفی می دهد که بخواهید به دنبال راه حلی برای رفع نیازتان بگردید و مطمئن باشید تا وقتی که به این نیاز پاسخ ندهید به آرامش نخواهید رسید. پیشنهاد میکنیم مقاله دوستی های قبل از ازدواج را از دست ندهید.

8. تجربه های جدید

اگر از شما پرسیده شود که هدف شما از ازدواج چیست می توانید تنها با همین یک دلیل فرد مقابلتان را قانع کنید. برخی از تجربیات و حس ها هستند که فقط از طریق ازدواج می توانید آن ها را درک کنید. حس همسر بودن، مادر و پدر بودن، مراقبت از فرزندان و تماشای رشد آن ها، حس های دلنشینی هستند که فقط از طریق ازدواج قابل درک خواهند بود

9. امنیت

شاید بتوان گفت مهم ترین هدف از ازدواج از نظر روانشناسی برای خانم ها امنیت و به خصوص امنیت مالی باشد. ازدواج کردن ویژگی های مالی خاصی را به همراه دارد. اگر کسی که به خواستگاری شما می آید از جایگاه مالی و اجتماعی خوبی برخوردار باشد می توانید تصور کنید که در آینده از این لحاظ به مشکل برنخواهید خورد. امنیت اقسام دیگری دارد که باید مورد توجه شما قرار بگیرد. علاوه بر امنیت مالی، امنیت عاطفی هم بسیار مهم می باشد. امنیت عاطفی یعنی اینکه بدانید یک نفر همیشه در هر حالی به شما عشق می ورزد و شما را دوست دارد. برای خواندن مقاله ازدواج سفید کلیک کنید.

اهداف اصلی ازدواج چیست؟

10. دوری از انحرافات

واضح ترین جواب سوال هدف از ازدواج چیست می تواند دوری از انحرافات باشد. همانطور که گفتیم انسان نیازهای مختلفی دارد که اگر به آن ها پاسخ ندهد به آرامش نخواهد رسید. بنابراین هر طور که شده است سعی می کند نیازهایش را برطرف کند. ازدواج چارچوبی قانونی و درست است که می تواند نیازهای مختلفش را براساس آن برطرف کند. اگر ازدواجی صورت نگیرد نمی توان بیخیال شدن نیازها شد و بدین ترتیب ممکن است که فرد به انحرافات مختلفی کشیده شود.

11. اعتبار بیشتر

اگر از شما سوال شود هدفتون از ازدواج چیه می توانید اینگونه پاسخ دهید که ازدواج به نوعی همانند یک اعتبار مضاعف می باشد که برای هر شخص در نظر گرفته می شود. اگر به جامعه نگاه کنید متوجه خواهید شد که افراد متاهل از اعتبار بیشتری برخوردارند. وقتی که متاهل باشید در محیط کار، محیط خانواده و یا حتی محیط دوستان به نوع دیگری به شما نگاه می کنند و همین موضوع باعث می شود که احساس بهتری داشته باشید.

سوالات متداول

هدف از ازدواج چیست ؟

ایجاد یک زندگی همراه با تفاهم و شاد است که به رشد شخصیت فرد کمک کند . زندگی که در آن احترام و اعتماد وجود داشته باشد . هدف از ازدواج تولد فرزندیست که در سایه این تفاهم به بهترین شکل تربیت شود .

هدف ازدواج از نظر روانشناسی چیست ؟

هدف از ازدواج پذیرش مسئولیت و پرورش احساس مسئولیت است . از نظر مشاوره خانواده متعهد شدن نسبت به ساختن و مراقبت از یک زندگی اصلی ترین هدف ازدواج است .

هدف ازدواج از نظر اسلام چیست ؟

هدف از ازدواج دادن جواب درست به غریزه جنسی است . ازدواج از نظر اسلام عامل عفت و پاک دامنی و خوش اخلاقیست . هدف ازدواج بوجود آمدن عشق ومحبت درست در سایه خانواده است .

اصلی ترین هدف ازدواج چه میتواند باشد ؟

اصلی ترین هدف ازدواج پیدا کردن همراه و همسفریست که بیشترین شباهت را با ما داشته باشد . تا بتوانیم کنار یکدیگر یک هدف و یک مسیر را برای ادامه زندگی و رسیدن به ازدواج موفق برنامه ریزی کنیم .

هدف از ازدواج در طول زندگی برای افراد چیست ؟

هدف داشتن همسریست که باعث آرامش خاطر ما بشود نه اینکه خودش تبدیل به دغدغه زندگی ما بشود . همسری که در کنارش احساس شادی و لذت و رضایت همیشه وجودداشته باشد .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده آویژهخدمات متنوعی را در زمینه مشاوره قبل ازازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه هدف از ازدواج از نظر روانشناسی

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 68 نظر:

  1. مجرد یعنی ازادی . گول نخورید با ازدواج خودتونو بدبخت نکنید ، یا اینکه یه کسی رو پیدا کنید که انسان باشه فهم داشته باشه .

  2. اونی که بخواد با ازدواج به آرامش برسه نه تنها محقق نمیشه بلکه آرامش یه نفر دیگه هم سلب میشه. من آرامش رو در تنهایی پیدا کردم حالا اینکه بخواید به من بگید تو درکی از زندگی‌ مشترک نداری با خودتون. ولی تا جایی که من یادمه کسی با ازدواج خوشحال نشده. برید آمار خودکشی رو ببینید. مرد متاهل جزو ۱۰ تای اوله

  3. والله من خودم به شخصه با اونی ازدواج می کنم که هم کفم باشه با گل و شیرینی اومده باشه خواستگاریم مث زنا اشکش دم مشکش نباشه منم تو جمع مسخره نکنه ! یعنی اینقدر بدم میاد از پسرایی که دلشون پیش یه زن دیگه است میان خواستگاری آدم بی شرف می میری با ننه ات حرف بزنی بگی اونو برات بگیره نکبت گاگول به عشق بعد ازدواج معتقدم نیستم مگه اینکه پسره عاشقم باشه 😢

  4. باسلام .
    هدف های ازدواج اولویتی هستن
    اولویت اول رفع کننده نیاز جنسی(لتسکنوالیها) آرامش
    دوم رشدو اخلاق معنوی
    سوم توسعه ای رزق و روزی
    و غیره …اره بعضیا هستن چششون به پوله
    اما واقعا پول ملاک نیست . عشقو محبت مهمه
    باید تکیه گاه و عصای دست هم دیگه باشید
    باید لباس همدیگر باشید کمو کاستی های همو بر طرف کنید ن صرفا نیاز جنسی ن صرفا پولو منال طرف ، باید حس تعاون و همدلی میان باشه که باهم کنار بیایید .
    الگو ما در ازدواج باید اهل بیت باشن
    آهنا از خواک به دوقرص نان و از لباس به دوجامه کهنه بسنده کردن شایسته نیست فقط مادیاتو درنظر بگیریم ک بخوایم از روی این چیز ازدواج کنیم چون اونی ک پول داره ممکنه هررلحظه ازت سیر بشه بره طرف یکی دیگه. باید با چشم باز عمل کرد ، خلاصه بگم . ازدواج یعنی همچیز باهم ن افراط کنید ن تفریط (اعتدال) مهم ترین چیزدر ازدواجه صرف نیاز جنسی به زن نگاه نکنید

  5. بعد از گذشت ۱۲ سال از شروع زندگی مشترک از همیشه تنها تر هستم ، زندگی مشترکی که هیچ خاطره مشترکی در آن شکل نگرفت حتی به اندازه یک غذا خوردن بیرون از خانه ، یک مسافرت کوتاه ، یک تفریح که همرا با بچه ها با هم باشیم ، البته ریشه مشکل در خانواده من و او است ، دو نفر که هیچ آموزشی از هدف و معنی ازدواج در زندگی از خانواده نداشتند ، چیزی که شرایط را بدتر میکند سرد بودن و بی احساسی بودن مثلا شریک زندگی من است ، دهن بین بودن ، یک حرف را اگر من بگویم اشتباه است اما همان حرف را هر فردی جز من بگویید کاملا درست است و تنها چیزی که باقی مانده بزرگ شدن بچه ها است زمانی که دو‌ فرزند ما بزرگ شوند هر کدام از ما به دنبال راه خود میروند ، خانواده ها باید روش درست زندگی کردن را به فرزندان آموزش دهند تا در انتخاب شریک زندگی درست عمل کنند ، من تمام سعی خود را میکنم که اشتباهات من را فرزندانم تکرار. نکنند بدون هیچ محدودیتی در زمان مناسب سنی تمام مشکلات و اشتباهات را به آنها میگویم .

  6. از همون دوران نامزدی متوجه شدم همه این اهداف ازدواج مزخرفه …ازدواج میکنیم که ازدواج کرده باشیم ..کل چیزهایی که درمورد عشق و عاشقی و مهر و محبت تو این ور و اون ور شنیدیم و حتی تو ذهنمون پرورش دادیم دروغ بود و یه جورایی فقط فانتزی ذهنی ست.. شوهر من یک آدم خود محوره . رابطه جنسی که هر وقت اون بخواد و وقت و حوصله داشته باشه .گله کردن و ناز کردن و لوس کردن هم که نمیشه .من که اگه ناز کنم اول خودش قهر میکنه بعد من باید بیوفتم دنبال منت کشی اش ..مهم ترین چیز زندگی اش هم پول و سرمایه گذاری ست و به گوشی اش بیشتر از من وابسته ست ..از صبح تا شب هم تو گوشی ست دنبال اخبار و اتفاقات سیاسی و تحلیل های اقتصادی و بورس و..۴ تا توصیه دارم بهتون : ۱)با مرد درون گرا ازدواج نکنید چیزی از محبت و عشق نخواهید دید .
    ۲) با مردی که بلد هست تنهایی زندگی کنه و سال ها مجرد و راحت زندگی کرده و خانواده اش به اجبار دارن براش زن میگیرن ،ازدواج نکنید .اون شما رو اولویتش قرار نمیده و یه جورایی همیشه باید خودتون رو تو زندگیش جا کنید…اصلا نیازی به شما نداره ..
    ۳) با مردی که همش تو گوشی هست هم ازدواج نکنید ..تا اخرش تو گوشی میمونه بدتر هم میشه.
    ۴) با آدم سیاسی و بورس باز هم ازدواج نکنید …مردها مسائل سیاسی و اقتصادی خیلی براشون مهم هست …تا حدی اولش جذابه اما بعدش حالتون ازشون بهم میخوره…

    1. چقد عین همیم ، به شدت باهات موافقم چهارتا گروه مثال زدی که واقعا پایه زندگی منو سست کردن

    2. سلام میکنم بتو عزیز خیلی قشنگ حرف خیلیا رو زدی خدا بهت صبر بده وپاداش صبرتو درین دنیا هم بده

  7. بنام حضرت دوست که هرچه داریم از اوست.
    هر کسی از ظن خود شد یارمن از درون من نجست اسرار من
    سر من از ناله من دور نیست لیک چشم وگوش را آن نور نیست
    ضمن احترام وتکریم نظر همه دوستان به عرض عالی برسانم که ازدواج ، خود مقوله ایی است ، که بایستی از نظر واژه شناسی وتعریف لغوی شناخته شود بعد پیرامون آن بحث صورت گیرد، وقتی که خالق هستی ذات اول وآخر مجرد است ، هرچه افریده ومی آفرینت بنا به زوجیت آن است وبس ، واین جاست که ناگزیر به کثرت بودن خود هستیم نه وحدت ، ودر ازدواج از کثرت به وحدت رسیدن را مطالبه می نمائیم. روح یک زوج در وحدت به تعادل وتعالی می رسد نه در پراکندگی احوال حال باید دید از منظر شهوت به زوجیت می نگریم یا از منظر تعالی اینجاست که دوراهی هدف مشخص می شود . ای بسا در کسب تعالی لذت جنسی بسیار عمیق وخواستنی است اما نه در تعیین هدف بلکه در وسیله بودن آن. زیراکه بایستی همه چیز را به یک هدف بزرگ گره زد نه وسیله دوستان ما در این دنیا ی پر هیاهو به دنبال آرامش ودر راه رسیدن به آن از هر دری وارد می شویم ، غافل از آنکه یار در خانه وما گرد جهان می گردیم . ارامش واسایش در درون خود باید جستجو کرد . ونکته در این جاست که برای ازدواج باید به درون خود بنگریم نکته در اینجاست که گوهر فروش مابفروشید وشما را خرید. با عرض پوزش ادامه مطلب در کامنت های بعدی ان شاالله.

    1. بنا حضرت دوست که هرچه داریم از اوست
      سلام بر همه دوستان در ادامه یاداشت 13/9/1400 بنا بر احترام به نظر همه دوستان ، اعتقاد بر خود شناسی در ازدواج مقدم است بر همه چیز ، سئوال این است که چگونه همه ما قبل از قضاوت در باره خویش به قضاوت در باره دیگران می پردازیم وبه طریق اولا آنکه به عنوان شریک زندگی انتخاب می نمائیم. دوستان بیائید صادقانه وبدون تعارف در خلوت خود بنشینیم وخود را واکاوی نمائیم ، هرکدام از ماها به عنوان یک انسان فارغ از جنسیت ، زن باشیم یا مرد با انصاف به خود امتیاز دهیم که چه نداریم وچه داریم یا در مقام انتخاب وازدواج خود را اولا قرار می دهیم یا منتخب وطرف مقابل خود را ، اینجاست که به نظر می رسد همه ما بدین فعل خوب اندیشه نکرده ایم .وآن این موضوع است که انتخاب مقدم بر ازدواج است . ودر انتخاب آنکه انتخاب می شود اولا تر از آن است که انتحاب می کند . اگر گریزی به همان بحث وحدت وکثرت بزنیم هنگامی پرنده ایی توان پرواز را خواهد داشت که دوبال قرینه داشته باشد . یعنی دوبال که همزمان وهم سو با فکر پرنده ایی واحد او را به پرواز دربیاورد. واین میسر نخواهد بود مگر در وحدت وهم سوئی ویکی شدن . اگر این تمثیل را در ازدواج دو جنس مخالف بخواهیم همسو نمائیم زن ومرد هنگامی به آن اهداف متفرق خود می رسند که به اتحاد ویکی شدن شروع وادامه پیدا کند .
      به قول حضرت حافظ: حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت
      آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت
      وزوجیت هرموجودی علی الخصوص انسان با زوج شدن آغاز اما پایان آن وقتی خوشایند است که به اتحاد واتفاق انجامد.
      واینجاست که با ید عزم سفر کرد ، ودل را به دریای ازدواج زد ز بهر یافتن گوهر وجود تعالی هر چند که در این راه اسبابی را لازم اید . ویکی از آنها تمایلات جنسی است . که اگر به حکم روح به قید محبت وشعله عشق در هم آمیزد ثمری جز سعادت وخوشبختی نخواهد داشت وبر عکس اگر به حکم نفس وبه قید نیاز وشعله شهوت در هم آمیزد ثمری جز نفرت ونکبت نخواهد داشت . پس در آیم تامرحله انتخاب./ …. والسلام تا یادداشت بعدی 14/9/1400

      1. فرا مایش متین بود. لیک ازدواج خود یک وسیله است. هدف نیست. آرامش بعد اززازدواج هم یک وسیله است هدف نیست. اصلا زن و بچه یک وسیله است

        هدف نیست

      2. خوب دوست عزیز ازدواج نه تنها احتیاج به بلوغ جنسی داردبلکه مهمترنیازبه بلوغ عقلی هم دارد خداوند دوموهبت مهم دل وعقل راباهم به ماعنایت فرموده که بایدازهردوی انها باهم درزندگی استفاده کنیم عشق ودوست داشتن که نان شب نمیشودعقل خودراهم بکاربگیریم وقبل ازدواج تفکر هم بکنیم وبرای ازدواج کردن باهم دیگردلایل ازدواجمان راباهمدیگر مطرح کنیم.مثال؛دلیل من عشق ودفع شهوت است ،دلیل من رسیدن به ارزوهایی مثل خانه بزرگ درمنطقه ازبالای شهروماشین مدل بالاست،دلیل من یک همراه وشریک خوب درزندگی درمواجهه باخوشیها وسختیهاست که یارویاورهم باشیم ودرتمام امور مادی وغیرمادی خودچون باهم زندگی میکنیم همدیگررا شریک قراردهیم اگرمن بیرون منزل کارمیکنم همسرم هم درخانه برای رفاه من وفرزندانم کارمیکند پس سه دنگ ازخانه ام رابه نام همسرم کنم تاهم عدالت برپاشودهم خداراضی باشدازمن وهم همسرم نسبت به فهم وشعورمن ومحبتم نسبت به خوداحساس شادی ودلگرمی کندواگر فرزندی هم اوردیم باهم برایش نامگذاری کنیم وداخرزندگی زناشویی یک زندگی مشترک وتوام بادرک سختیهاومشکلات همدیگروعلاقه عاقلانه به هم است.

  8. من۴ ساله ازدواج کردم.مهمترین هدفم هم محبت و نیاز جنسی بوده.امروز برای بار هزارم بحثمون شد،؛ خانمم میگه همش به سکس فکر می کنی
    میگم خب نیاز دارم
    اگه تو نیازم رو رفع نکنی پس چکار کنم؟!
    میگه مشکل خودته!
    راستش ۳ سالی میشه خودارضایی رو شروع کردم.

    1. با سلام
      بهتره برای این موضوعات یه قرارداد نا نوشته داشته باشید تا بتونید همدیگرو درک کنید.

      1. هیچی جز یه مشت موارد کلیشه ای و مسخره بیان نکردین
        یعنی واقعا انقد ازدواج سطحی و مسخره اس؟

        1. بهتره مفصل با فردی که تجربه کافی دارد هم اندیشی کنید
          دیدگاه سایت جایگزین مشاوره تخصصی نیست.

    2. سلام دوست عزیز
      متاسفانه خانم ها با در اختیار گذاشتن یا نگذاشتن قصد کنترل مرد رو دارن.
      که با فلسفه دوست داشتن و ارضای همدیگه برای آرامش بیشتر در زندگی متفاوته

      تنها نیستین شما

    3. چقدر به نیازهای همسرت آگاه هستی؟
      شما چقدر عشق واقعی به همسرت میدی؟
      چقدر به او و خانواده اش احترام میذاری؟
      چقدر به نیازهای عاطفی او پاسخ میدی؟
      چقدر در کارهای خانه به او کمک می کنی؟
      چقدر به نیازهای مادی او پاسخ میدی؟
      چند بار در ماه با او به رستوران میری؟
      چند بار در سال با او به مسافرت میری؟
      درباره این مسایل باید با او گفتگو کنی

  9. اعتبار ، حامی ، امنیت
    واقعا اهداف مزخرفی هستن
    این چرت و پرتا رو تو مخ دخترا نکنید لطفا خودشون به تنهایی هم میتونن اینارو داشته باشن حتی بدون حمایت یه پسر

    1. یه پسر هم همین موارد رو نیاز داره نه فقط دخترا
      من اتفاقا از دید یه پسر به قضیه نگاه کردم

  10. سلام میخوام بدونم که هدف از سوال و دریافت اطلاعات در جلسه اول خواستگاری چه هست و ما رو باید در چه هماهنگی صحیحی با طرفمون قرار بده ؟
    متشکر

  11. یک دختر هدف از زندگی این که خوشبخت باش آرامش داشته باش بهش محبت بش تکیه گاه داشته باشه و یکی باش که دوستش داشته باش و شاد باشه تو زندگیش هدف دخترا همین چی خوشبختی

  12. من نمیدونم یه دختر که کلاً تو یه خانواده با ناز و نعمت و امنیت اقتصادی و محبت بزرگ میشه چرا ازدواج میکنه؟

    1. چون اول و اخرش باید ازدواج کرد و یه سری حرف ها کارهایی فقط میشه با همسر انجام داد

    2. چه ربطی داره
      وظیفه مرد تامین زن از لحاظ مالی و امنیت هست و رفع نیاز دو طرفه،این چه حرفیه میگی؟؟؟ِشما لطفا ازدواج‌‌نکن‌ هدف از ازدواج آرامش،داشتن‌همدم‌ تو همه شرایط چه خوشی چه سختی چرا فقط مادی نگاه میکنی به قضیه

    3. به نظرم به خاطر ناز و.نعمت که داره چیزایی دیگه هم هست به غیر ناز و.نعمت

  13. خداییش خودتون خجالت نمیکشین این چرندیات رو به عنوان هدف از ازدواج مطرح میکنین؟؟؟رشد!!داشتن حامی!واقعا که

    1. با سلام
      به نظر شما هدف از زندگی مشترک چیست؟ شما میتونید ما را راهنمایی کنید؟

    2. سلام .رشد برای شما هدف نیست دلیل نمیشه مسخره کنید .مشتاقم ببینم هدف شما چیه لابد رابطه

  14. سلام من تقریبا چهار ماه میشه عقد کردم و قراره چند وقت دیگه زندگی مشترکمون رو شروع کنیم
    همسرم قراره چند وقت دیگه بیاد و همش ازم درخواست رابطه جنسی میده و میگه من حتما باید قبل عروسیمون باهات تجربش کنم تا به مشکل برنخوریم
    منم قبوع نمیکنم و بشدت مخالفم
    ایشون هم همش میگن اگه نمیتونی نیازمنو برطرف کنی پس چرا اصلا ازدواج کردی
    همسرم میگه من زندگی ایده الی دارم :کار خودمو دارم نیاز به اشپز ندارم همه ی کارهامو خودم انجام میدم تنها دغدغه و نیازم تو زندگی فقط همین رابطه جنسیه
    و منظورم از ازدواج هم همینه
    من بشدت پشیمون شدم از ازدواج با این مرد که فقط جسم منو میخواد و هدفش فقط همینه از زندگی
    از نظر اون زندگی مشترک فقط رفع همین نیازع
    خواهش میکنم ازتون کمکم کنین من باید باهاش چیکارکنم

    1. با سلام
      اول دلایلت از امتناع از رابطه جنسی با دقت بگو
      دوم حتما احساسات در مورد اینکه اینطوری صحبت میکنه بیان کن

    2. سلام عزیزم همه ی مردا رابطه جنسی رو دوس دارن قبل عروسی این اتفاق بیوفته ولی شمانزار رابطه جنسی داشته باشی چون وقتی اگه اون کاری بکنه شوهرت ازت زده میشه ومیره سراغ یکی دیگ اگه هم قهرکردتوجه نکن بهش بگو بعدعروسی چون این اتفاق افتاده بهت گفتم گلم

      1. اينى كه شما گفتين درباره همه مردا صدق نميكنه و بستگى به طرف داره من زوجى رو ميشناسم كه در دوران دوستى باهم رابطه داشتن و الانم ٢٠ سال هست دارن باهم زندگى ميكنن . از اون ور هم زوجى رو ميشناسم كه در دوران عقد رابطه نداشتن و آقا به نظر خانم احترام گذاشت ولى به خاطر رابطه با يه شخص ديگه ارتباط پيدا كرد. بستگى به طرف داره

    3. نه بنظرم اون فقط اهل اون جور چیزاست.اگه تو تو دوران نامزدی رابطه برقرار کنی اونم بعد از اون ماجرا ولت کنه چی میشه؟خب بدبخت میشی.اون اهل زندگی نیستش

    4. تقریبا میشه گفت هدفی نداره
      عروسک جنسی بگیره بهتره
      شما خودت رو حفظ کن و تن با اینکارا اونم با شخصی که همچین فکری داره نده

  15. چرا من باید نیاز به امنیت یه دخترو از طریق مالی تامین کنم؟ مگه خودش چلاقه؟ بره کار کنه

    1. خب پس بهتره اصلا به فکر مشارکت در یک زندگی زناشویی نباشید. به فکر امنیت خودتون باشید.

    2. مطئع باشید دختر نه چلاقه نه ضعیف . به وضوح در حال دیدن رشد و موفقیت بیشتر خانوم ها هستیم.حتی بیشتر از اقایون
      شکی نکنید شریک زندگی شما حتما یکی مثل خودتوت با همین عقاید خاهد بود ک دوروز بعد ب مشکل برمیخورید

          1. نظر همه دوستان محترم ولی توی رابطه دوستی هم رابطه جنسی بر قرار میشه چه برسه به ازدواج این هم جزئی از زندگی هست و این رابطه دو طرفه هست نه یک طرفه این رابطه جزئی از زندگی هست روز مرئه هست چه قبل عروسی چه بعد عروسی

        1. در نگنجد عشق در گفت و شنید
          عشق دریاییست قعرش ناپدید
          ازدواج را در عشق وعشق را در ازدواج جستجو نکنید . زیرا که نه ماه به خورشید می رسد ونه خورشید به ما اما ادبا از زیبائی ماه می گویند واز گرمی خورشید . پس سر بسته بگویم که در مقام ازدواج آنگونه انتخاب کنید وآنگونه انتخاب شوید که ماه روشنائی اش را از خورشید می گیرد اما تثمیل زیبائی را با خود همیشه ودر همه جا دارد. وخورشید که خود منبع گرما است ، عشق می دهد ومی سوزد سوختنش به آن قدرت می دهد ونورانیتش به آن زیبائی ومحبت . بیائید با هم هر جنسی که هستیم مذکر یا مونث ماه باشیم ویا خورشید هیچیک جای دیگری را نمی گیرد اما هردو بر خلقت آفرینش تاثیر گذار . اگر بخواهیم به هم برسیم دیگر معنائی پیدا نخواهد کرد عشق ومنظورم این نیست که عشق منجر به ازدواج نشود بلکه عاقلانه بیابید وعاشقانه بتابید وزیبا در کنار هم مظهر زیبائی وبخشش باشید. درود بر شما تا بعد

          من پیر فنا بدم جوانم کردی

          من مرده بدم ز زندگانم کردی

          می ترسیدم که گم شوم در ره تو

          اکنون نشوم گم که نشانم کردی
          از آتش عشق در جهان گرمیها

          وز شیر جفاش در وفا نرمیها

          زانماه که خورشید از او شرمنده‌ست

          بی شرم بود مرد چه بی شرمیها25/9/1400

    3. چه ربطی داره
      وظیفه مرد تامین زن از لحاظ مالی و امنیت هست و رفع نیاز دو طرفه،این چه حرفیه میگی

      1. وظیفه زن دقیقا چیه؟ اگر ما رابطه جنسی رو دو طرفه حساب کنیم زن هیچ آورده ای نداره…

        1. سلام دوستان فردا قراره که خواستگار بیاد و اینکه ب شدت استرس دارم و تجربه ای ندارم بصورت حضوری
          میشه یکم راهنمایی کنید که چیا میپرسن چیا باید بگم

          1. فقط صداقت
            البته نه حماقت
            بزرگترین کلک دنیا صداقت است،

      2. خارج از ایران این حرفو نزن که میخندن بهت البته خوشبختانه در خیلی موارد هم زنها یاد گرفتن که زندگی مشترک خوردن خوابیدن نیست و کنار شوهرشون کار و فعالیت میکنن چون دوران مردسالاری تمام شده مثل قدیما کاروبار فراوان برای مرد وجود نداره و ازدواج شوخی نیست باید با چشم باز و آینده نگر اقدام کرد مخصوصا از نظر اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉