کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چگونه به راه رفتن کودک کمک کنیم

چگونه به راه رفتن کودک
5/5 - (1 امتیاز)

راه رفتن کودک ( child walking )

راه رفتن کودک و یادگیری راه رفتن یک مرحله مهم برای هر کودک است . برای والدین کودکانی که تجربه NICU طولانی مدت داشته اند و مشکلات بهداشتی چندگانه برایشان رخ داده ، یادگیری و شروع به راه رفتن یک گام مشتاقانه در راستای نرمال بودن است . برای بسیاری از والدین ، این نقطه عطف توسعه جسمی ، پایان دادن به روزهای نوزادی و آغاز سال های کودکانه است . سوال مهم این است که کودک چه زمانی یاد میگیرد راه برود ؟ راه رفتن کودک مسئله ای بسیار مهم است که توجه به آن بر هر پدر و مادری واجب است . تمام مسائل جسمی کودک از همین راه رفتن کودک شروع میشوند . هر گونه ناتوانی کودک نیازمند مراجعه به پزشک است .


بیشتر بخوانید:مراحل تربیت کودک در سنین مختلف


زمان درست راه رفتن

در میان کودکان پیش دبستانی و نوزادان ، طیف گسترده ای از سنین وجود دارد که کودکان در آن به نقاط عطف مانند یادگیری راه رفتن ، سخن گفتن ، بازی کردن ، دوست یابی و امثال اینها میرسند . در نمودارهای نقاط عطف رشدی ، دستورالعمل های کلی برای کمک به والدین تقریبا زمانی است که فرزندانشان مهارت های جدید را یاد بگیرند . زمان راه رفتن کودک سالم حادثه ندیده بدون عمده مشکلات بلند مدت سلامت نوزادان نارس و با توجه به نقاط عطف رشد استاندارد ، برای خود به راه رفتن 6 تا 9 ماه است . تا زمانی که یک کودک به 9 ماه سن رسیده است ، او باید بتواند با کمک گرفتن جزئی از والدین از یک تخت یا مبل از جایش بلند شود . البته تمرکز کودک بر این کار کامل نیست و شما نباید نگران و متعجب باشید .


بیشتر بخوانید:تربیت فرزند از نظر روانشناسی و از بدو تولد


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه به راه رفتن کودک کمک کنیم با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

راه رفتن کودک یک ساله( one year old child walking )

راه رفتن کودک یک ساله طبیعی تریت حالت شروع راه رفتن کودک است . از 10 تا 12 ماه دوره ی پیشگامی کودک است . تا زمانی که کودک در 12 ماهگی خود باشد ، او باید بتواند بر روی مبلمان یا صندلی در یک موقعیت ایستاده خود را نگهدارد . او همچنین باید بتواند هنگامی که از طرف والدین به او کمک میشود با قدم های کوتاه راه برود . تمرکز او برای راه رفتن بیشتر شده اما هنوز هم به کمال خود نرسیده است و کودک در راه رفتن دچار نقص هایی است که میتواند منجر به زمین خوردنش بشوند . کمی بعد تر کودک تمرکز پیشرفته ای پیدا میکند و دیگر نیازمند کمک والدین نیست . 13 تا 18 ماهگی برای کودک دوره ای مهم است . کودکان باید تا زمانیکه به سن 18 ماهگی میرسند ، بتوانند به تنهایی ، بدون حمایت والدین گام بردارند .


بیشتر بخوانید:نکات تربیت فرزند پسر و دختر


کمک کنیم

اهمیت تعیین سن دقیق

هنگام مقایسه نوزادان نارس با یک نمودار پیشرفت های رشدی سالم ، به یاد داشته باشید برای راه رفتن کودک یک ساله از سن درست کودک خود استفاده کنید و این به معنای سن اصلاح شده کودکان است . سن اصلاح شده یعنی اگر او در دوره زمانی درست متولد نشده باشد این تفاوت ماه تولد را برای کودک در نظر گرفته باشیم چون یک کودک که 9 ماهه است اما 2 ماه زودتر متولد شده ، سن 7 ماه را دارد . میدانیم که نوزادان نارس به طور متوسط ​​بعد از نوزادان کامل به نقطه عطف میرسند . اگر نوزاد شما زودتر متولد شود یا عوارض پزشکی شدیدتری در هنگام تولد برایش رخ بدهد ، تاخیر بیشتری خواهد داشت . این تاخیر ممکن است شامل یادگیری راه رفتن بعد از نوزادان سالم باشد . راه رفتن کودک یک ساله گاهی والدین را دچار اضطراب های شدید میکند .


بیشتر بخوانید:تربیت فرزند از دیدگاه روانشناسی و نکات مهم آن


راه رفتن کودک بدون کمک( child walking without help )

راه رفتن کودک بدون کمک در میانگین سن حدود 14.5 ماه برای نوزادان سالم و برای نوزادان نارس متولد شده قبل 32 هفته و 13.5 ماه برای نوزادان کمتر از این دوره است . راه رفتن کودک بدون کمک در یک دوره خاص رخ میدهد و گاهی بطول میانجامد اما این مدت نباید خیلی بلند باشد و اگر زیاد طول بکشد نیازمند پیگیری از سوی والدین است . اگر کودک شما دارای یک یا چند عارضه زیر باشد ، ممکن است که کمی بعد از مدت زمان مورد انتظار شما راه برود :

  • زایمان قبل از 27 هفته بارداری
  • وزن تولد کمتر از 750 گرم
  • بیماری مزمن ریوی
  • تنه ضعیف عضلانی ( هیپوتونی )
  • فلج مغزی
  • بستری های مکرر
  • مراقبت های پزشکی مهم در خانه ( پشتیبانی تنفسی ، لوله های تغذیه و غیره )

    بیشتر بخوانید:روش تربیت کودک از نظر روانشناسی


چگونه به راه رفتن کودک

راه رفتن کودک در چند ماهگی است؟

راه رفتن کودک در چند ماهگی است ؟ این سوال بسیاری از والدین است . بطور کل کودکان با نرخ رشد متفاوت بزرگ میشوند و در دوره های مختلف زندگی به مهارتهای خود میرسند . یک کودک نرمال از نه ماهگی برای راه رفتن تلاش میکند و در یک سالگی شکلی کامل از راه رفتن را به والدین ارائه میکند . در مسائل مشاوره کودک اهمیت این مبحث یعنی آموزش مهارت راه رفتن کودک بسیار زیاد است . چرا که این مسئله به نوعی نمایانگر عدم وجود نقص جسمی در چهارچوب جسم فرزند شما است . اگر شما نمودار های رشد کودکان را نمیدانید و از آن بی اطلاع هستید حتما باید با کمک گرفتن از یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی این نکات را بخوبی آموزش ببینید . این مسائل همانند مسائل مشاوره تربیت کودک حائز اهمیت فراوان هستند .


بیشتر بخوانید:روش های تربیت فرزند در اسلام


اهمیت توجه والدین به راه رفتن کودک

اینکه راه رفتن کودک در چند ماهگی است نشان میدهد نکات مهم ژنتیکی و نقایص اکتسابی بسیاری در پس راه رفتن یک کودک نهفته است که اگر به آن بی توجه باشید در آینده به سرنوشت کودک خود لطمه میزنید . در بعضی رسومات و فرهنگ ها ما مشاهده میکنیم که بعضی کودکان را قنداق میکنند اگرچه این عمل برای شکل دادن و راست نگه داشتن استخوان مهم است اما گاه نکات بهداشتی زیادی را زیر پا میگذارد که ما هنوز به موفقیت یا عدم موفقیت این عمل واقف نیستیم . اگر گاها راه رفتن یک کودک ناهمسان و نامتوازن باشد کودک میتواند دچار ضربه سر بوده باشد و این لزوما مربوط به کند بودن مسیر یادگیری راه رفتن او نمیشود . اما والدین باید بدانند که راه رفتن کودک یک ساله گاها نامتوازن است و چنین اتفاقاتی بسیار کم اتفاق میافتند و کودکان نیازمند توجه والدین هستند .


بیشتر بخوانید:اهمیت تربیت کودک از دیدگاه قرآن


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه به راه رفتن کودک کمک کنیم با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

راه رفتن کودک روی پنجه

راه رفتن کودک روی پنجه به دفعات اتفاق میافتد . شما ممکن است نیاز به کمک برای راه رفتن کودک بدون کمک داشته باشید . اگر وزن کودک خود را تا سن 9 ماهگی اصلاح نکنید راه رفتنش سخت میشود . در 9 ماهگی ممکن است کودک روی پنجه راه برود و به نظر نمیرسد پاشنه هایش را پایین بیاورد در راه رفتن کودک روی پنجه شما باید عیوب راه رفتن کودک را اصلاح کنید . در سنین قبل از راه رفتن کودک روی پای شما جست و خیز میکند این مسئله باعث میشود عضلات پاهای کودک برای راه رفتن تقویت شوند . شما همچنین باید به او بیاموزید که چگونه زانوهایش را خم کند و زانوهای او را با کمک دست خود خم کنید و چنین نرمش هایی را هر روز با او تمرین کنید تا مهارت های عضلانی و حرکتی او برای ایستادن و نشستن بهتر شوند .


بیشتر بخوانید:اهمیت تربیت کودک در اسلام


کمک کنیم

نکات مهم تقویت توانایی راه رفتن کودک

در حدود 5 تا 6 ماهگی ، یک صندلی فنری برای کودک تهیه کنید تا به ساختن عضلات قوی در بدن او کمک کند . از خریدن مسایلی مثل واکر برای کودک اجتناب کنید . مطالعات نشان میدهد واکرها شدیدا رشد حرکتی کودک را کند کرده و عضلات کودک را در یادگیری راه رفتن تنبل میکند . برای کمک به راه رفتن کودک خود شما میتوانید از گزینه های زیر استفاده کنید :

  • انجام بازی های انگیزشی برای پیاده روی
  • کمک گرفتن از اسباب بازی های بزرگ برای راه رفتن
  • نرمش دادن کودک برای تقویت عضلات و مفاصل
  • گرفتن دستان کودک و ایستاده نگه داشتن و راه بردن او
  • نشاندن کودک روی مبل و صندلی بعد از شش ماهگی
  • تمرین راه رفتن روی پنجه و پاشنه بطور مساوی

    بیشتر بخوانید:تربیت فرزند دختر از بدو تولد


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهتربیت کودکبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:The Easiest Way to Teach Your Baby to Walk

براي مشاوره در زمينه چگونه به راه رفتن کودک کمک کنیم

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉