کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

10 مورد از عواقب تنبیه بدنی + 5 روش جایگزین کتک زدن کودکان

عواقب تنبیه بدنی کودکان
3.3/5 - (18 امتیاز)

تنبیه بدنی شامل انواع تنبیه ها از جمله کتک زدن، سیلی زدن، نیشگون گرفتن، کشیدن، چرخاندن و ضربه زدن می شود. همچنین تنبیه بدنی کودکان شامل وادار کردن او به مصرف مواد ناخوشایند مانند سس تند یا فلفل تند می شود.

تنبیه کردن فرزند یکی از سخت ترین کارهایی است که پدر و مادرها می توانند انجام دهند. همانطور که کودکان بزرگ می شوند، مطمئناً خواستار استقلال بیشتری می شوند. این وضعیت تعداد کشمکش های بین فرزندان و والدین را افزایش می دهد. در ابتدا، والدین سعی می کنند کودک خود را با صحبت کردن راهنمایی کنند، اما برخی اوقات، کار به تنبیه و کتک زدن کودک می رسد! اما والدین عزیز آیا می دانید که کتک زدن و تنبیه بدنی کودکان دارای عوارضی است که ممکن است در درازمدت کودک شما را تحت تأثیر قرار دهد.

در این مقاله مشاوران مرکز روانشناسی آویژه اطلاعات مفصلی در مورد عوارض تنبیه بدنی و شیوه های جایگزین کتک زدن برای تربیت کوک را گردآوری کرده اند. برای به کار بستن این تکنیک ها تا انتها همراه ما باشید!

چرا پدر و مادر کودک خود را کتک می زنند؟

در بیشتر موارد، پدر و مادر از سر ناچاری مجبور می شوند کودک خود را تنبیه کنند. هنگام تنبیه بدنی کودک، پدر و مادرها می گویند تمام روش های دیگر را برای مدیریت رفتار بد کودک امتحان کرده اند و متاسفانه تنها راهی که باقی می ماند استفاده از زور است. متاسفانه به زودی والدین عادت می کنند که به محض انجام کار اشتباه توسط فرزندشان، او را کتک بزنند.

البته تنبیه بدنی راه آسانی برای کنترل رفتارهای بد کودک است. در برخی موارد والدین به دلیل ترس یا عصبانیت فرزندان خود را کتک می زند.

آیا تنبیه بدنی کودک درست هست یا خیر؟

کتک زدن کودکان چه عوارضی دارد؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 10 مورد از عواقب تنبیه بدنی + 5 روش جایگزین کتک زدن کودکان با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تنبیه بدنی، خشونت ایجاد می کند

کودکان رفتار اطرافیان خود را مشاهده و از آن الگو برداری می کنند و مطمئناً این رفتارها توسط او تقلید می شود. تنبیه بدنی کودک توسط پدر یا مادر این ذهنیت را به کودک می دهد که صدمه زدن به افراد کوچکتر اشکالی ندارد. اگر بخواهید فرزندتان را با کمربند تنبیه کنید، به طور خودکار به او مجوز ضربه زدن به اطرافیانش را می دهید.

بر روی شخصیت کودکان تأثیر منفی می گذارد

تنبیه بدنی بیشتر از آسیب جسمی، آسیب عاطفی به کودک وارد می کند. فرزند شما به احتمال زیاد با کتک خوردن اعتماد به نفسش کاهش پیدا می کند. تنبیه کودک باعث می شود او نسبت به خودش تصوری منفی پیدا کند که او پسر یا دختر «بدی» است، و این تصورات در طولانی مدت مانند یک زخم کهنه در او باقی می‌ماند.

با لجبازی کودک خود چه کنیم؟ مثلا لجبازی کودک در لباس پوشیدن! برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم، مقاله درمان لجبازی کودکان را بخوانید.

ارزش های والدین را بی ارزش می کند

با کتک زدن کودک ممکن است برای لحظه ای احساس رضایت داشته باشید، اما مطمئناً در درازمدت حال شما را بدتر می کند. به احتمال زیاد فرزندتان بعد از تنبیه بدنی از شما می ترسد، اما کمی بعد اینکه تنبیه شد، اثرات منفی آن را خواهید دید.

روش های صحیح تنبیه بدنی کودک

بر سلامت روانی کودکان تاثیر منفی می گذارد

کتک زدن کودک در دوران نوزادی می تواند تأثیر منفی بر خلق و خو و رفتار آنها داشته باشد. هرچه تعداد تنبیه های بدنی کودکان بیشتر باشد، احتمال سرپیچی آنها از والدینشان بیشتر می شود. تنبیه بدنی بر سلامت روان کودک تأثیر می گذارد و باعث مشکلات شناختی می شود.

کتک زدن کودکان موثر نیست

کتک زدن و تنبیه بدنی کودک هیچ فایده ای برای کاهش رفتارهای بد فرزندان شما ندارد. کتک زدن برای تربیت کودک شما نیز مزایایی ندارد!

باید بدانید چیزی که نقش اساسی در فرزندپروری ایفا می کند، ارتبط درست شما با فرزندتان است.

اثرات منفی تنبیه کودکان

کودکان سرکش تر و خشمگین تر می شوند

پدر و مادر با تنبیه کردن کودک نه تنها خودشان تحت تأثیر این خشم قرار می گیرند، بلکه بذر خشونت را در فرزندان خود نیز می کارند. این بدان معناست که فرزند شما در بزرگسالی به احتمال زیاد با مشکلات عاطفی مواجه می شود. با تنبیه بدنی کودک مشکلات به سادگی حل نمی شوند، بلکه افزایش می یابند.

پرخاشگری کودک را چگونه مدیریت کنیم؟ علت پرخاشگری کودکان چیست؟ برای پاسخ سوالات خود در این رابطه مقاله برخورد با کودک پرخاشگر را بخوانید.

والدین با تنبه بدنی خودشان از کنترل خارج می شوند

تنبیه بدنی کودک توسط پدر یا مادر در ابتدا برای مهار برخی رفتارها به عنوان یک تنبیه سبک شروع می شود. با این حال، مرز بسیار باریکی بین انضباط و صدمه فیزیکی وجود دارد که می تواند به راحتی پس از مدتی فراموش شود. برای مثال، اگر کودک تان یک کار اشتباه را دوباره تکرار کرد، ممکن است بخواهید تا زمانی که رفتار درست را یاد بگیرد، محکم تر او را تنبیه کنید. بنابراین، کتک زدن کودکان می تواند یک گزینه بد برای تربیت فرزندتان باشد.

مهم ترین پیامدهای تنبیه کردن کودکان

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 10 مورد از عواقب تنبیه بدنی + 5 روش جایگزین کتک زدن کودکان با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

عزت نفس کودکان را کاهش می دهد

یک پژوهش مشاوره کودک، نشان داد کودکانی که در زمان رشد تحت تنبیه بدنی قرار می‌گیرند، در بزرگسالی رفتارهای ضداجتماعی و حتی خودمحورانه از خود نشان می‌دهند.

کودکان را چاق و افسرده می کند

تنبیه بدنی کودک توسط والدین ممکن است باعث چاقی در بزرگسالی شود. چاقی ناشی از پرخوری و کم تحرکی واکنشی برای فرار از موقعیت های ناخوشایند است. چاقی باعث می شود که افراد به‌طور فزاینده‌ای گوشه‌گیر شوند. تجربیات منفی تنبیه در دوران کودکی پیامدهای طولانی‌مدتی در بزرگسالی به شکل ناامیدی، افسردگی و سوء مصرف مواد دارد.

کتک خوردن خاطرات بد را زنده می کند

خاطرات کتک خوردن کودک توسط مادر یا پدر می تواند وقایع لذت بخش و شادی آور در دوران بزرگسالی را خراب کند. متاسفانه ما بیشتر وقایع آسیب زا را به یاد می آوریم تا وقایع خوشایند را. یکی از اهداف تربیت درست کودک این است که بانک حافظه فرزندان خود را با صدها و شاید هزاران خاطره دلپذیر پر کنند.

خاطرات ناخوشایند کتک خوردن می تواند خاطرات مثبت را محو کند.

تنبیه کودکان چه عوارضی دارد؟

روش های جایگزین تنبیه بدنی کودکان:

اگر از خود می‌پرسید که چگونه می‌توان بدون کتک زدن، کودک را تنبیه کرد؟ در اینجا هفت روش انضباطی جایگزین تنبیه بدنی کودک وجود دارد که می‌توانید برای تربیت فرزندانتان از آن استفاده کنید.

ابراز مخالفت

ساده ترین و موثرترین راه برای تغییر رفتار کودک این است که به او بفهمانید که شما آن رفتار را تایید نمی کنید. اعتراض خود را به وضوح بیان کنید و دلیل آن را توضیح دهید. وقتی فرزند شما ناامیدی یا عدم تایید شما را مشاهده می کند، ممکن است رفتار ناپسندش را تغییر دهد زیرا فرزند شما به تایید شما نیاز دارد.

عدم تایید زمانی موثر است که به وضوح حداقل یک بار بیان شود. نق نزنید، جریان را کش ندهید. مخالفت شما باید با صراحت و جدیت بیان شود، اما سعی کنید بدون خشم باشد.

اثرات مخرب تنبیه بدنی کودک

یک بحث کوچک

وقتی مشکلی پیش می آید، اولین و بهترین پاسخ معمولا این است که بنشینید و در مورد آن صحبت کنید. اغلب، تعامل موثر با کودک، برای تغییر رفتار یا اطمینان از عدم تکرار برخی رفتارهای نادرست مورد نیاز است.

با صحبت کردن به فرزندانتان بگویید که این رفتار نادرست برای آنها چه پیامد هایی دارد. بچه‌ها گاهی برای درک نتیجه رفتارشان و پیامدهای بعدی به کمک شما نیاز دارند.

نادیده گرفتن

زمانی که رفتار بد کودک شما زیاد آزاردهنده نیست، گاهی اوقات بهترین واکنش نادیده گرفتن آن است. نادیده گرفتن رفتار نادرست مستلزم:

تصمیم گیری فعالانه برای نادیده گرفتن آن.

توجه کردن با سکوت در حالی که فعالانه آن را نادیده می گیرید.

ایجاد یک چهره بدنی آرام و صاف و بدون عاطفه.

مطمئناً هیچ گاه نباید از چیزهای خطرناک و مضر برای سلامت کودک غافل شوید. به عنوان یک پدر یا مادر، باید بدانید چه چیزی را نادیده بگیرید و چه زمانی آن را نادیده بگیرید.

بچه‌ها اغلب رفتارهای آزاردهنده را امتحان می‌کنند و هر چه بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، این رفتارها را بدتر می‌ کنند. نادیده گرفتن هزینه کمتری دارد و اغلب موثر است. دلیل اینکه چرا کودکتان اینگونه رفتار می کند این است که فرزند شما، جلب توجه منفی را بیشتر از عدم توجه دوست دارد.

جداسازی و جایگزینی

موقعیتی را فرض کنید که بچه ها بر سر یک شیء با هم دعوا می کنند، در این حالت آن را بردارید و با چیز دیگری جایگزین کنید. اگر کودکی را از یک چیز جدا می کنید، سعی کنید که آن را با چیزی بهتری که منجر به رفتار بدی نمی شود جایگزین کنید.

دو قانون مهم:

جداسازی و جایگزینی هرگز نباید با خوشحالی انجام شود.

فقط زمانی کودک را از چیزی محروم کنید که آن به رفتار نادرست او مرتبط باشد.

روش های تربیت کودکان

هشدار و اخطار

زمانی که فرزند شما شروع به کار بدی می کند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به او هشدار دهید. در بسیاری از موارد با هشدار دادن بدرفتاری پایان می یابد!

هشدار با تهدید یکی نیست. هشدارها به سادگی کودک را در حالت توجه قرار می دهد که این رفتار باید اکنون متوقف شود، وگرنه عواقبی خواهد داشت. بهترین هشدارها به صراحت محدودیت و پیامدهای مربوطه را بیان می کند.

اخطارها فقط در صورتی جواب می‌دهند که فرزندتان باور داشته باشد که شما آن را انجام خواهید داد. والدینی که بیشترین موفقیت را در هشدارها دارند، آنهایی هستند که از انجام هر هشداری هراسی ندارند. سعی کنید در این موارد ثابت قدم باشید. این کار برای فرزندتان امنیت ایجاد می کند و تضمین می کند که به حرف شما گوش داده می شود.

اگر این مقاله برای شما مفید بود پیشنهاد می کنیم برای راه های موثر برای تنبیه درست کودکان پست بهترین روش تنبیه کودکان را مطالعه کنید.

سخنی از مشاوران آویژه

شاید قانع‌کننده‌ترین استدلال که چرا تنبیه بدنی کودک موثر نیست این است که هیچ‌کس مدرکی پیدا نکرده است که کتک زدن برای تربیت بچه‌ها مفید است. علاوه بر این، روش‌های بهتری نیز برای تربیت و انضباط فرزندانمان وجود دارد. از این رو، ما باید تلاش خود را برای درک و استفاده از این گزینه ها متمرکز کنیم.

اگر در مورد رفتار فرزندان خود نگرانی هایی دارید یا به نظر می رسد که آنها به روش های انضباطی شما گوش نمی دهند، به دنبال کمک حرفه ای باشید. با مشاور کودک خود در مورد اقداماتی که می توانید برای رسیدگی به رفتار نادرست آنها انجام دهید، صحبت کنید.

سوالات متداول

آیا تنبیه بدنی برای کودک خوب است؟

روانشناسان کودک اعتقاد دارند که تنبیه بدنی برای وادار کردن کودکان به رعایت فوری قوانین مؤثر است، در حالی که در عین حال برخی از مشاوران کودک آزاری می گویند که تنبیه بدنی طبیعتاً می تواند به سوء استفاده رفتاری تبدیل شود.

چند نمونه از تنبیه بدنی کودک چیست؟

نمونه هایی از تنبیه بدنی عبارتند از: کتک زدن (یکی از رایج ترین روش های تنبیه بدنی) سیلی زدن، نیشگون گرفتن یا کشیدن. ضربه زدن با یک جسم سخت، مانند کمربند، برس مو، شلاق یا چوب. وادار کردن کودک به خوردن صابون، سس تند، فلفل تند، یا سایر مواد ناخوشایند.

مشاوره کودک آویژه

در این مقاله مرکز مشاوره خانواده آویژه در خصوص جبران تنبیه بدنی کودک، نکاتی را بیان کردیم. اگر شما هم دیدگاه و نظراتی دارید و در این مقاله به آن پرداخته نشده است، از شما تقاضا داریم تا آن را در بخش دیدگاه های پست بنویسید تا دیگران هم از آن بهره ببرند و از سوی دیگر در مقاله دیگری در حیطه عواقب کتک زدن کودک در بزرگسالی به صورت اختصاصی به آن پرداخته شود.

برای نکات بیشتر در مورد عواقب تنبیه بدنی کودکان، لطفاً با مرکز ما تماس بگیرید. ما خوشحال می شویم به شما کمک کنیم!

براي مشاوره در زمينه 10 مورد از عواقب تنبیه بدنی + 5 روش جایگزین کتک زدن کودکان

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 26 نظر:

  1. از وقتی بچه بودم مامانم تا میتونست کتکم میزد حتی وقتی خطایی ازم سر نمیزد هم کتکم میزد مدام با بقیه مقایسمون میکرد پدرو مادرم نابودم کردن الان ۲۰ سالمه افسررده شدم جز خودکشی به چیزی فکر نمیکنم وسواس گرفتم اضطراب اجتماعی گرفتم هیچ وقت درکم نکردن فقط تحقیرم کردن هم منو هم خواهرمو تا قیام قیامت حلالشون نمیکنم حالم ازشون بهم میخوره نمیدونم چرا خدا من و خواهرمو از دست این حیوونا نجات نمیده بخدا دیگه خسته شدیم افتادیم دست دوتا روانی 😐

  2. سلام اینو بدونین هیچ پدر ومادری بی دلیل بچه شو کتک نمیزنه. همه پدر مادرها بچه هاشونو دوست دارند ولی امان از دغدغه های فکری امان از بی توجهی های همسر .تو این دوران اونقدر دغدغه فکری داریم که همش بی اعصاب هستیم و وقتایی م بچه ها حرف گوش نمیدن … با دلیل و نصیحت … اخرش منجر ب کتک میشه.
    من خودم کتک نخوردم شاید یکی دوبار. ولی حاصل خانواده پرجمعیت بی اعصابیمه. پسرم تکالیف انجام نمیده از بس باهاش حرف زدم قربون صدقش میرم دلیل منطق میگم ولی داد و هوار….. ک به تو ربطی نداره اخرش کتکش زدم گریه کرد گرف خوابید منم پشیمون و گریون دنبال حل مساله اصلی در درون خودمم. چرا باید زود عصبی بشم چرا دست بزن دارم. روانی میشم. حالم از خودم بهم میخوره. منی ک الان زورم ب پسربچه میرسه اینطور رفتار میکنم وای به حالم ک فردا زورش ازم بیشتر میشه اصلا حرف گوش نمیده سرکش و یاغی میشه از خونه فراری میشه😢😢😢😢 حالم ازخودم و خانواده ای ک تربیتم کردن بهم میخوره. موندم بااین طفل معصوم ک چرااینقد با ندانم کاریام ناآگاهیام سرکش و پرروش کردم. کاش اینقد زود برگه ازدواج نمیدادن. کاش مثل کنکور سخت بگیرن. کاش بچه دارشدن رو سخت بگیرن کار هرکسی نیست ازدواج و بچه دار شدن. همسر داری و تربیت بچه خیلی سخته خیلیییییییییییییی هیییییییییییییییییییی کاااااااااااااش قبل اینکه یکاری انجام بدیم درست درمون به عواقبش فکر کنیم. همش بعد اینکه بچمو میزنم میگم دیگع اخرین بارته درست رفتار کن. ولی روز از نو …….🥺🥺🥺🥺😢

  3. فقط امیدوارم انشالله که دیگه شاهد چنین فقر فرهنگی ای نباشیم
    همه‌ی ما باید بدونیم که چطوری با فرزندان رفتار کنیم
    قبل از مادر یا پدر شدن باید بدونید که آیا اعصاب بچه‌ دار شدن رو دارید یا اینکه میخواهید مثل خودتون یه هیولا بسازید و وارد جامعه کنید
    پس اول هیولای درونتون رو نابود کنید بعد به فکر ازدواج و بچه‌ دار شدن باشید .
    وقتی دم از اسلام‌ میزنیم و میگیم ما مسلمان هستیم
    باید بدونیم که پیامبران و امامان چگونه با فرزندان خود برخورد می‌کردند که چنین شخصیت های فوق العاده بزرگ و پاک دامن شدند
    خدا نماز خوان ديوونه و مسلمان‌ بی عدل رو بدتر از کافران بی نماز و بی دین تنبیه میکنه
    پس اگه واقعا مسلمانیم باید راه و روش های پیامبران و امامان رو در تمام مسائل‌ زندگی رعايت کنیم اون‌موقع انشالله همه چیز درست میشه
    انشالله که از این پس روش خدا دوستانه رو در پیش بگيريم
    مسئولان عزیز هم بدانند که وقتی اسمی از اسلام می‌برند حتما به روش های اسلامی عمل کنند انشالله وضعيت بهتر بشه به امید خدا

  4. منم یه نوجوانم که همیشه مثل یه حیوان از پدر و مادرم کتک میخورم
    بخاطر همین افسردگی دارم و چند بار خودکشی نا موفق
    لطفا قبل از اینکه بچه دار بشید آموزش ببینید

  5. کودک من حرف گوش کن نیست و خیلی دست بزن داره و جیغ و داد بیداد میکنه اگر یکبار کتکتش بزنم اونم در حد یک تنبیه کوچک سیلی روی پاش.. ولی بعدش اینقد ناراحت میشم و عذاب وجدان میگیرم ک دوست دارم خودمو فداش کنم.. کودک خیلی معصومه باید با آرامش باهاشون رفتار شه..

  6. هففففف واقعا تربیت بچه خیلی سخته
    خصوصا برای امثالِ من احمق که زود مادر شدن
    و مث خر تو گل گیر کردن
    خیلی وقتا نمیدونم چطور باید متقاعدش کنم
    خودشم خیلی یکدنه است من براش دوتا راه میزارم یه راه سخت یکی آسون( که درمورد اشتباهشه) حاضره راه سخت رو بره ولی به حرف من عمل نکنه
    الان ۴/۵ سالشه چن سال دیگه عمرا ب من گوش نمیده

  7. فقط میتونم بگم بشکنه دستی که رو بچه ای که نمیتونه چون برای پدر و مادرش احترام قائله هیچی بگه بلند میشه ، تو زدی چون فکر کردی قدرت داری ولی امیدوارم یه روز خدا برات جبران کنه تا بفهمی درد سکوت رو

  8. ای پدر و مادرها …!!!!! بترسید از روزی که خوار و خفیف میشید زیر دست همین بچه هایی که کتکشون میزنید ..چوب خدا صدا نداره .بترسید از وقتی که توان ندارید ی مگس رو از دماغتون دور کنید این بچه ها انتقام بگیرند ….زیاد هم دورنیست …از خدا بترسید و توبه کنید .

    1. ای کاش زندگی ما رو تجربه میکردی بعد نفرین همچین پدر و مادرهایی میکردی چه می‌دونی تویی که دهنت به نفرین باز میشه حتما به خودت برمیگرده این چنین آینده ای که برای ما آرزو میکنی شاید ما همان بچه هایی باشیم که خشونت رو تجربه کرده باشیم شاید تو ازدواج هم مثل تو شانس نیورده باشیم و فشار زندگی اینجور ما رو عصبی و خشن کرده و گرنه کییه که بچشو دوست نداشته باشه چه می‌دونی بعد کتک زدن بچه چه عذاب وجدانی میگیره آدم چه می‌دونی بعدش چقد اشک از چشما جاری میشه ای کاش تو هم زندگی ما رو تجربه میکردی بعد در مورد آدما نظر میدادی بلدی راهنمایی کن نه نفرین

  9. توی این جامعه بایدکسانی مثله ننه و بابای من یاد بدن که مثله هیولا نباشن,باید قبل ازدواج دریابن که اثلا اعصاب دارن یا نه,همیشه مشاوره نیاز است.

  10. از موقعی که هر روز کتک خوردم دیگه خنده واقعی ندارم,از افسردگی توی این سن 19 سالگی همچنان رنج می برم,تو بچگی انقدر وضع اقتصادی مون خراب بود که مادرم هر روز این کار رو می کرد و من رو کتک می زد جوری که از درد به خودم می پیچیدم,….فکر کنم بمیرمم براشون مهم نیست,همنچنان هم با من مثله یک بچه رفتار میکنه!…تو بچگی نه رنگ کوچه رو دیدم نه بازی با بچه ها,مجبورم می کرد هرروز درس بخونم…..الانم که هنوز انقدر روابط عمومیم پایینه اصلا نمی تونم با بچه ها درست ارتباط بر قرار کنم,از بس کتک می خوردم بعضی روزا که سیاه و کبود بودم نمی تونستم برم تو کوچه همیشه جاشون رو می پشوندم…..
    🙁

    1. منم داداش شبیه توهم مادرم منو نمیزنه پدرم میزنه الان 15سالمه خیلی زود اعصبانی میشم بیرون رو نمی بینم😓منو بزور می‌فرسته سرکار میخوام یک چیزه بی ارزشی بخرم نمی زاره منو مجبور مکنه برم پسششش بدم منو خیلی اذیتت مکنه نمی تونم با بقیه رابطه عمومی برقرار کنم فک کنم ارزش اینکه با کسی دوست بشم ندارم یعنی درشاشون نیسم😭😭هی بهم میگه این دشمن ته اون دشمن ته😭

    2. آخی عزیزم دلم برات کباب شد منم ی پسر ۶ساله دارم خیلی تنبه اش میکنم و بهش میزنم از دیشب دارم براش گریه میکنم چون یکسره بهش میزنم

  11. کتک زدن خیلی درد داره
    من ۳۰سالمه دوران کودکی و حتی چند سال پیش از بابام کتک میخوردم هنوز یادش میافتم اذیت میشم
    نزنید اقا

    1. منم هر روز از مادرم کتک می خوردم حتی اگر هم بی اعصاب میشد بازم نمو کتک میزد, سیاه و کبود می شدم,هنوزم که 19 سالمه همنچنان ازش کتک می خورم

  12. سلام منم یه مادرم که بااین وضع اقتصادی هربدبختی داریم روسربچه هامون خالی میکنیم😭😭خداازای مسولین نگذره بااین وضع که براماساختین که فکربی کاری بی پولی بی خونگی ودربه دری دیگه اعصابی نمی مونه که بابچهامون درست رفتارکنیم😢😢

    1. واقعا متاسفم بابت شرایط جامعه و اقتصاد ولی کاش قبل اینکه مادر بشید ،میرفتید یکم تحقیق میکردید که چطوری باید بچه رو تربیت کرد تا وقتی بزرگ شد آسیب نبینه از همه لحاظ . چون من خودم تجربه دارم که سخته برام به کسی اعتماد کنم و هزارتا چیز دیگه که مربوطه به بچگیم !
      حالا که مطلع هستید لطفا از تنبیه بدنی استفاده نکنید اگر دلتون برای بچتون میسوزه

  13. سلام منم یه مادرم که بااین وضع اقتصادی هربدبختی داریم روسربچه هامون خالی میکنیم😭😭خداازای مسولین نگذره بااین وضع که براماساختین که فکربی کاری بی پولی بی خونگی ودربه دری دیگه اعصابی نمی مونه که بابچهامون درست رفتارکنیم😢😢

  14. ای کاش میشد مشاوره رفتار با کودک و نوجوان رو اجباری کنن و پدر و مادر ها رو بخوان تا شرکت کنن و در صورتی ک شرکت نکنن جریمه نقدی میشن.. بلکم دو کلمه حرف حساب بشنون… تا انقدر با کتک زدن و تربیت نادرست بذر کینه و خشم رو تو دل این طفل معصوما نکارند… دیشب شوهرم پسر چهارده سالم رو زد کل دستو بال بچم جای کابل مونده دلم کبابه براش گوشیشو ازش گرفته کلی تحقیرش میکنه با حرفاش… گاهی میگم خدای نکرده نزنه بسرش یه بلایی سرخودش بیاره… بچم از سن چهار سالگی از پدرش اینطوری کتک میخوره هردفه بدنشو کبود میکنه… خدا ازش نگذره… نکنید نزنید بخدا این راهش نیست..

  15. سلام عزیزم.منم یه مامان هستم.وقتی فشار کار خونه نافرمانی پسرم و بی محلی شوهرم و….رو میبینم دیگه نمیتونم خودمو کنترل کنم و از کوره در میرم فک کردی ماخودمون دوست داریم اینجور باشیم?من هربار پسرمو میزنم ازش معذرت خواهی میکنم بهشم یگم بزنم وببخشم و بعد بالا سرش گریه میکنم الانم دارم در به در دنبال راه درمان میگردم چون حالم از خودم بهم میخوره. انشاءالله که بتونیم خوب بشیم و خودمونو اصلاح کنیم هیچ پدر و مادری بچشونو از روی نفرت نمیزنن

    1. من فقط یه بار دو تا سیلی کوچولو به دختر هشت ساله ام زدم الان دارم از عذاب وجدان میمیرم با خودم عهد بستم بجاش محبت کنم وارش معذرت بخوام.خدا به من رحم کنه

  16. متأسفانه بعضی از آدم ها هستن مثل پدر و مادر های بد که بچه هامون رو بدبخت میکنند ایشالله گرفتار عذاب خداوند شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉