کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

بلوغ پسران| حل مشکلات بلوغ جنس پسران چگونه ممکن است؟

بلوغ پسران
4/5 - (23 امتیاز)

بلوغ پسران از چه سنی شروع میشود؟

بلوغ پسران یکی از چالش های دوران نوجوانی است که معمولا همه آقاپسرها را درگیر کرده و به قول خودشان تمرکز زندگی را از آن ها گرفته است. انصافا باید به آن ها حق هم داد زیرا مهم ترین و بیشترین تغییرات جسمی و روحی، در این دوران است. حتما پدر و مادرهای زیادی را دیدید که از اخلاق و رفتار پسرشان شکایت می کنند اما آیا کسی درک می کند که پسرها در این سن، چه شرایطی دارند و چه مشکلاتی را تحمل می کنند؟ آیا می دانید در این شرایط با نوجوانتان چه برخوردی داشته باشید؟

داشتن آگاهی لازم درباره دوران بلوغ پسران، فرایند بلوغ آن ها را راحت کرده و باعث می شود خطری آن ها را تهدید نکند.

این موضوع مستلزم مطالعه درباره این دوره و مراجعه به مشاوره نوجوان است. پدران و مادران عزیز نگران نباشند، قطعا درک متقابل فرزندان و والدین باعث می شود که این دوره دشوار و سخت را به خوبی سپری کنید.

علائم بلوغ پسران چیست؟

علائم بلوغ پسران معمولا با بزرگتر شدن و تیره شدن رنگ بیضه آن ها شروع می شود. این به دلیل ترشح هورمون تستوسترون اتفاق می افتد. هورمون تستوسترون مسئول تغییرات مهم جسمی و آغاز مرحله اسپرم سازی در بیضه هاست.

دیگر علائم بلوغ پسران شامل:

  • بم شدن یا کلفت شدن صدا

  • بزرگ شدن گوش و بینی آن ها

  • چرب شدن پوست و بروز جوش های زیر پوستی

  • رشد مو در ناحیه تناسلی و زیر بقل و ناحیه سینه و شکم

  • آلت تناسلی در این دوران به بزرگترین حد ممکن خواهد رسید و مایع اسپرم در هنگام ارگاسم از آلت تناسلی خارج می شود. در دوران بلوغ اولین ترشح اسپرم، غیر ارادی بوده و گاهی در خواب اتفاق می افتد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه بلوغ پسران| حل مشکلات بلوغ جنس پسران چگونه ممکن است؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تغییرات اخلاقی سن بلوغ

  • پرخاشگری و عصبانیت
  • لجبازی
  • اعتماد به نفس پایین
  • افسردگی
  • گرایش آن ها به سیگار و موارد مخدر
  • مشکلات اخلاقی و جنسی

درباره بلوغ زودرس پسران چه می دانید؟

بلوغ زودرس پسران به دلیل اختلالات هورمونی مغز و هیپوفیز و غده فوق کلیوی است. هورمونی که در هیپوفیز ترشح می شود گنادوتروپین نام دارد. در بلوغ زودرس میزان این هورمون بالا نیست و این موضوع به دلیل فعالیت بیش از حد سلول های سازنده هورمون مردانه است. ترشح این هورمون در پسران قبل از 11 سالگی و در دختران قبل از سن 9 سالگی آغاز می شود.

بلوغ زودرس پسران

علائم بلوغ زودرس در پسران چیست؟

  • فعالیت های زیاد سلول ها
  • اختلالات هورمونی
  • ناهنجاری های مغزی
  • تومور مغزی یا اختلال در سیستم عصبی مرکزی
  • عفونت های شدید
  • آسیب نخاعی
  • سندروم آلبرایت ( سندروم آلبرایت نوعی اختلال است که در آن زخم ها و تورفتگی هایی در استخوان ایجاد می شود. )
  • غده تیروئید
  • استرس
  • چاقی

پزشکان می توانند از طریق تصویر برداری و آزمایشات هورمونی، این عارضه را تشخیص دهند.

درمان بلوغ زودرس در پسران

  • اگر بلوغ زودرس به خاطر ترشح هورمون های هیپوفیز باشد، پزشکان می توانند با تزریق داروهای هورمونی آن را کنترل کنند. این هورمون ها به LHRH معروف است و باعث می شود که بلوغ زودرس را متوقف کنند.

کارهایی که والدین میتوانند انجام دهند:

  • تشویق فرزندان به انجام فعالیت های فیزیکی و ورزش هایی که سوخت و ساز بدن را افزایش دهد
  • خوردن میوه و سبزیجات زیاد
  • پرهیز از خوردن غذاهای فرآوری شده ( مثل سوسیس و کالباس و …. )

مشکلات بلوغ پسران چیست؟

مشکلات بلوغ پسران معمولا با تغییرات اخلاقی آغاز می شود. در این سن پسران بسیار خشمگین و پرخاشگر می شوند. از طرفی کوچکترین رفتاری باعث می شود که آن ها واکنش نشان دهند. پسران در این سن بسیار حساس می شوند و گاهی ممکن است ساعت ها با کسی صحبت نکنند یا از اتاق بیرون نیایند.

در این شرایط افسردگی و انزواطلبی آن ها نگران کننده خواهد شد.

بعضی از آن ها برعکس در خانه نمی مانند و دوست دارند با دوستان خود بیرون بروند و وقت گذرانی کنند. این نوجوان سعی میکند از خانواده دور بماند و نمی تواند ارتباط خوبی را خانواده داشته باشد و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند. در این سن پسران به شدت غریزه جنسی بالایی دارند و ممکن است در این راه به سمت کارهای بد و غیر اخلاقی گرایش پیدا کنند. اگر فرزندتان این شرایط را دارد بهتر است به مشاوره خانواده مراجعه کنید و از او راهکار بگیرید.

تغییرات اخلاقی سن بلوغ

درباره بلوغ جنسی پسران چه می دانید؟

بلوغ جنسی پسران معمولا ترتیب خاصی دارد. معمولا در سنین 11 سالگی ترشح هورمون های جنسی از هیپوفیز شروع شده و بیضه ها بزرگتر می شود. پس ازآن موها در ناحیه تناسلی ، زیر بغل و درناحیه شرمگاهی رشد کرده و ضخیم می شود. در این حالت در زمان تحریک مایعی به نام اسپرم در بیضه ها جمع می شود. آلت تناسلی شان بزرگ شده و در زمان تحریک جنسی یا به صورت غیر عادی یا در زمان خواب، این مایع از بدنشان بیرون می آید. اگر این هورمون ها تا 14 سالگی ترشح نشوند فرد دچار بلوغ دیرس شده و باید تحت مداوا قرار بگیرد.

در سن 11 تا 15 سالگی به نوجوانان عزیز توصیه می شود با مراجعه به مشاوره فردی درباره مشکلات دوران بلوغ و مسائلی که با آن ها درگیرهستند با درمانگر صحبت کنند زیرا بعضی موارد را نمی توان به والدین گفت.

نحوه برخورد والدین با بلوغ پسران باید چگونه باشد؟

نحوه برخورد والدین با بلوغ پسران اصلا پیچیده نیست. کافی است در فرصت مناسب با پسرتان در این مورد صحبت کنید. بهتر است به پسرتان در مورد مراحل بلوغش و اینکه در طی این مراحل چه اتفاقی در بدنش می افتد توضیح دهید. پدر خانواده موظف است در مورد این مسائل با پسرش صحبت کند.

در مورد ترشحات آلت تناسلی و اینکه چه زمانی تحریک می شود و در مورد تغییرات اخلاقی و خلق و خوی آنها در این دوران باید صحبت کرد و با کمک نوجوان راهکارهایی را برای مدیریت این رفتارها پیدا نمود.

والدین عزیز پسرتان در این مرحله بسیار پرخاشگر و عصبی می شود.

قطعا باید منتظر لج و لجبازی های او در این سن باشید. صبور باشید. جواب لجبازی، لجبازی نیست. اجازه دهید عصبانیتش فروکش کند و بعد در کمال آرامش با او صحبت کنید.

در دوران بلوغ پسران دوست دارند بیشتر با دوستانشان وقت بگذرانند تا با والدین. در این شرایط به والدین عزیز توصیه میکنیم که بیشتر به پسرشان نزدیک شوند. بااو به سینما و تفریح بروند و جوری رفتار کنند که فرزندشان با آن ها راحت باشد و او را مثل دوست ببیند تا پدر و مادر.

والدین سعی کنند مسئولیت های فرزندشان را در این سن بیشتر کنند. مثلا همیشه از او نظر خواهی کنند یا وظایف سخت تری به آن ها محول کنند. در این صورت پسرشان فکر میکند که در خانواده مهم است و والدینش می توانند روی او حساب باز کنند. باید در این مرحله سعی کنید سر نوجوانتان را گرم کنید که کمتر خیالپردازیهای جنسی کند. این خیالپردازی ها بعد از مدتی به ضررش تمام خواهد شد. باید هر چه بیشتر آن را مدیریت کرد.

مشکلات بلوغ پسران

سوالات متداول

بلوغ پسران از چه سنی شروع می شود؟

بلوغ پسران معمولا از سن 11 سالگی شروع شده و گاهی تا 18 سالگی ادامه دارد. پسرانی که در سنین کمتر از 11 سال به بلوغ می رسند دچار بلوغ زودرس شده و افرادی که بعد از 15 سالگی نشانه های بلوغ در آن ها ظاهر می شوند، بلوغ دیرس دارند.

علائم پایان بلوغ چیست؟

در حال حاضر بلوغ جنسی در پسران در 19 سالگی پایان می یابد. رشد استخوان ها متوقف شده و قدشان بلندتر نمی شود. صدای بم آن ها کمی نازک تر شده و به حالت طبیعی برمیگردد. کم کم جوش های صورت از بین می رود. به لحاظ اخلاقی کمی اگر محیط برای تربیت نوجوان فراهم باشد، کمی آرام تر شده و ثبات رفتاری و اخلاقی پیدا خواهد کرد و نوجوان تقریبا به حالت عادی بر میگردد.

مراحل بلوغ جنسی پسران چیست؟

مراحل بلوغ جنسی پسران از 11 سالگی تا 14 سالگی به این شرح است:

معمولا در 11 سالگی بیضه و آلت تناسلی بزرگ تر شده و موهای ناحیه تناسلی بیشتر می شود و به حالت مجعد در می آید. قد آن ها تا حدود 10 تا 12 سانتی متر بلند تر خواهد شد.

در مرحله دوم که بین 12 تا 14 سالگی اتفاق می افتد، اسپرم ساخته می شود و کیسه بیضه از قبل تیره تر خواهد داشت. حجم بیضه 15 تا 20 میلی لیتر خواهد شد. در سن 14 سالگی رشد قدی کند تر می شود. موی ناحیه تناسلی بیشتر و بیشتر می شود و بیضه ها به بزرگترین اندازه خود خواهد رسید. حجم بیضه حدود 20 میلی لیتر می شود. سن بلوغ تا 19 سالگی تمام تمام می شود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی نوجوانان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (Concerns Boys Have About Puberty)

براي مشاوره در زمينه بلوغ پسران| حل مشکلات بلوغ جنس پسران چگونه ممکن است؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 91 نظر:

  1. سلام من ۱۳ سالمه اندازه آلتم ۱۲ سانت هست و مو های ناحیه آلت تناسلی من رشد کرده ولی در زیر بغل رشد نکرده و اینکه شهوتم زیاد هست و خیلی نیازی به رابطه جنسی دارم و همیشه آلتم شق هست آیا من چکار کنم

  2. سلام من یه شب از خواب پاشدم دیدن آبم اومده برگام ریخت راستی مو های آلتم به شدت بلند شده
    (۱۴سالمه) مال بلوغه؟

  3. سلام دارم میرم ۱۵ سالگی وقتی منی از آلت خارج میشه
    کمر درد میگیرم آیا طبیعیه ؟

  4. من ۱۴ سالم هست و مو های بدنم از ۱۱ سالگی رشد می‌کرد
    اندازه آلتم ۱۶٫۷ سانتی متر هست و بیضه هام هم نسبتا بزرگه
    از رشد بی رویه مو ناراحتم
    میشه راهکار بدید

  5. سلام
    من ۱۳ سالمه مو های ناهیی تناسلیم در آمده ولی موهای زیر بقلم نه آلتم ۱۰ سانته کوچیک نیست ؟ من به سن بلوغ رسیدم

  6. سلام من ۱۱ سالم هست هیچکدوم از الاعم رو ندارم چیکار کنم الت تناسلیم هم حدود یک سانت هست خیلی ناراحتم لطفا کمکم کنید

  7. سلام من پسر هستم ۱۳ سالمه اسپری هم کردم موهای هم جای بعدنم هم درو مده ولی هنوز صدام کلفت نشده چی کار کنم خواهش میکنم جواب بعدید

  8. سلام من از ۱۲ سالگی که التم ۱۰ سانت بود همینجوری ‌‌‌موند و رشد نکرد الان ۱۹ سالمه و حتی موی بدنم (بالا تنه فقط مثل سینه ها ، شکم دست هایم) موهای خیلی کم در اومده و همینطور ریش هایم که در صورتم کلا چنتا دونه هس ولی سیبیل و روی فَکم کمی در میاد. خیلی ناراحتم پیش دکتر غدد و پوست رفتم گفتن مشکلی نداری تستسرونم هم روی ۸ بود و بقیه چیز هام مشکلی نداشتند فقط یزره ویتامین d بدنم پایین بود که دارم قرص میخورم تحت درمانم اینم بگم که من تیروئید کم کار دارم لطفا اگ راه حلی دارین یا کسی رو میشناسین اینجوری بوده درمان شده بگین چجوری

  9. سلام من 12سالمه ولی مشکلم اینه که خود ارضایی میکنم آیا مشکل داره ؟؟؟

    1. بچه جون روداری بسته احتمالا الت تناسلیت همون دوسانته بقیش برای اقای همسایه هست که از لای پاهات پیدا شده فقط مواظب باشه یک همچین غول بی شاخ و دمی رو نکنه توی کونت که قطر سوراخ کونت نشه سیو دو سانت اره عمو جون این حرفهای چرند جوابهای چرند هم داره

    2. سلام عمو جون این از پر کاری قودد شما نیست از پر کاری کون کن های محله شما هست

  10. سلام مهدیم 17 سالو خردی دارم میخاستم یه توضیح بدم افرادی ک تازه به 11 بیشتر رسیدن و اسپرمشون ترشح میکنه و موهای زاعدشون در اومده ک نگرانن به بلوغ زودرس رسیدن بگم ک چند وقت پیش مشاوره گرفتم از دکتر بلوغ زودرس یه چیز علکیه اونایی در گیرش میشن تازه شروع بلوغشونه نگرانی نداره

  11. سلام من ۱۴ سالمه و آلت تناسلی من ۲۳ .۲۴ سانتی متر ایناس زیاد نیست ؟

  12. سلام من پسرم و ۱۲سال ۶ماهمه انزال دارم موی صورتم درآمده و قدم هم ۱۷۰گوش دست پاهام خیلی بزرگه مو زیر بغل دارم مو آلت دارم و دلم میخواد تجربه رابطه جنسی داشته باشم وقتی باسن دختر خالم میبینم و بعد میرم سرویس بهداشتی از آلتم مایع چسبناکی مثل مایع منی بیرون می آید از آلت تناسلی من آیا این علائم بلوغ زودرس لطفا جواب بدید متشکرم

  13. سلام من ۱۳ سالم ۳ ماه دیگه ۱۴ سالم میشه من مو های آلتم دراومده مو های زیر بغلم هم دراومده ولی آلتم در حالت عادی ۵ سانته در حالت نعوظ ۹ سانته آیا تا سن ۲۱ سالگی که پایان سن بلوغ رشد خاهد کرد لطفا بگید خیلی استرس دارم

  14. سلام من ۱۳ سالم ۳ ماه دیگه ۱۴ سالم میشه من مو های آلتم دراومده مو های زیر بغلم هم دراومده ولی آلتم در حالت عادی ۵ سانته در حالت نعوظ ۹ سانته آیا تا سن ۲۱ سالگی که پایان سن بلوغ رشد خاهد کرد لطفا بگید خیلی استرس دارم

  15. با سلام پسر من یازده سالشه ولی خیلی کوچیک و ریزس یه رفتارایی داره که انگار به دخترا گرایش داره معلمش میگه انگار به بلوغ زود رس رسیده هنوز خیلی بچس من باید چیکار کنم که به بیراهه نره

  16. سلام من به 14 سالگی و 6 ماه رسیدم و من2 الا3 جوش رویه دماغم دارم و الت تناسول م در 14 ده سالگی تا الان یعنی 6 ماه 1 سانت روشت کرده وبیضه هام کمی بزرگ شدن و منی من بیرنگ یعنی رنگ شبیه اب داره و موهای الت من در اومده و زیر بغلم همین تور میخام بدونم به بلوغ رسیدم🤔

  17. سلام من دوازده سالمه موهای آلت تناسلیم در اومده روی دماغم جوش های ریز سر سفید زدم و موهای صورتمکمکم درومده ولی هنوز زیر بغل هام مویی در نیوورده و یکبار یه ماده چرب و لجز موقع ادرار بیرون اومد من به بلوغ رسیدم یا نه؟

    1. سلام. من 14سال2ماه. هنوز آلت تناسلی هم رشد نکرده. و آلت تناسلی هم مو داره زیر بغلم مو سبز شده باید چه کار کنم

    2. اره رسیدی منم همین طورم اما درمورد موی زیر بغلتم باید پر وجو کنی

  18. سلام ببخشید من پسر هستم و یک ماه دیگر به 16 سال میروم و هنوز بلوغم کامل نشده قدم رشد نکرده وصدایم کامل دورگه نشده و بیضه هایم فقط بزرگ شده ایا من تا پایان تابستان به بلوغ کامل میرسم چون من الان از همه ی دوست هام کوچکتر هستم و داعما تمسخر میشوم و این موضوع به شدت روی ارامش روان من تاثیر گذاشته و باخاطر همین موضوع به شدت از اجتماع دوری میکنم

    1. سلام من امیر حسین هستم من الان 13 سالمه تازه 2 سال هست رفتم توی بولوغ من تمام عوارض های بولوغ را دارم مو های زیر بغل موهای زاید در نواهی جنسی خیلی زایا د و زیاد تر شده و عالت جنسی ام هم نسبت به 11 یا 12 بیشتر شده

  19. سلام من ۱۳ سالمه ۳ ماه دیگه وارد ۱۴ میشم موهای الت تناسلیم در اومده و زیاد شده مو های زیر بغلم همینطور اسپرم هم ازم خارج شده ایا من بلوغ زودرس دارم لطفا بگید خیلی اتسترس دارم

  20. سلام من فکر‌کنم دچار بلوغ دیررس شدیم خیلی نگرانم،۱۵ سالمه ولی هنوز هیچ نشانه ای ندارم نه آلتم رشد کرده نه بیضه هام.صدام هم عوض نشده منی هم ندارم از بدنم اسپرم هم خارج نشده می دونید چرا چون من دخترم😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    .
    .
    .
    .
    خواستم تلافی کنم چون قبلا یه کامنت مشابه این دیدم که یه پسر تو سایت دخترانه گذاشته بود😑

  21. سلام پسر من تازه وارد ۱۵ سال شده وتازه به بلوغ رسیده یکی دو روز متوجه شدم از فیلم عکسهای جنسی دیدن کرده ومن به روش نیوردم میخواستم بدونم من چطوری الان باهاش برخورد کنم که درست باشه ودرست تربیت بشه ودیگه ازاین فیلم ها استفاده نکه لطفا راهنمایم کنین ممنون

  22. سلام من داداشم ۲۳ سال داره ریش نداره موهای بدنش هم کمه بلوغش کامل نشده باید چکارکنه

  23. سلام خدمت تمامی دوستان ببخشید من خودم نزدیک ۳ بار از آلتم اسپرم در آوردم آیا دوبار اسپرم تولید میشه یا دیگه تموم شد اصلا خودش خود به خود نزده بیرون لطفا پاسخ بدید ممنونم

  24. سلام عرض ادب من17ساله هستم و از زمانی که به سن17سالگی رسیدم همیشه فکر میکنم دیوونه شدم فقط همین مشکل رو دارم بعضی موقع ها میگم شاید با بقیه فرق دارم
    میشه کمک کنید؟

    1. سلام
      عزیزم بهتره این مشکل حضوری بایک روانشناس در میان بگذارید

  25. سلام من بعضی وقت ها بیضه هام درد می‌گیره و بعد از ۲یا۳ ثانیه خوب میشه آیا این برای سن بلوغ است

  26. سلام.‌من یک مادرم….چگونه درمورد موهای زایدوازبین بردن ان هابرای پسرم توضیح بدهم؟،نگرانشم

  27. سلام من ۱۴ سالمه همونطور که تو توضیهات بالا گفتید فقط تا سن ۱۴ سالگی الت تناسلی وبیضه ها بزرگ میشه الت تناسلی من خیلی کوچیکه اندازه یه بچه ۹ساله هست چیکار کنم روانم داره میپاشه

  28. سلام من چهارده سالمه ولی بیضه های من در یکجا نزول نکردند ولی اسپرم دارم سونوگرافی دادم گفتند هر دو بیضه سالم هستند

  29. سلام من پانزده سالمه ولی بیضه هام یکجا نزول نکرده و یکی در کیسه بیضه ها موجود هست سونگرافی دادم گفتند هر دو بیضه سالم هستند ولی من اسپرم دارم ایا این طبیعیه

  30. سلام من پانزده سالمه ولی بیضه هام یکجا نزول نکرده و یکی در کیسه بیضه ها موجود هست سونگرافی دادم گفتند هر دو بیضه سالم هستند ولی من اسپرم دارم ایا این طبیعیه

  31. من الان 17سالمه و منی تناسلی مرتب می‌ریزه من فکر می کنم زمین کثیف میشه و به زمین با اشاره بسم الله میگم مشکل از اعصابم یا طبیعی چکار کنم کمکم کنید

    1. سلام عرض ادب من17ساله هستم و از زمانی که وارد17سالگی شدم فکر میکنم دیوونه شدم هیچ مشکل دیگه ای ندارم
      هرکار میکنم از ذهنم دورش کنم نمیشه
      میشه کمک کنید؟

  32. سلام
    من امروز رفتم دستشویی 1هر چی زور کردم دستشوییم نیومد و بعد از چند دقیقه یک ماده بی رنگ چسبناک و چرم آمد بیرون بند هم نمیاد همین جوری میاد
    نمی دونم چیکار کنم نگرانم لطفاً جواب بدید
    راستی تقریباً 13 سالمه

  33. سلام من ۱۵ سالمه التم کوچیه و موهای زیر بغل و زیر شکمم در نیومده باید چی کار کنم

      1. سلام من هم ۱۵ سالمه آلتم کوچیک و موهای زیر بغلم هم در نیومده ممکن است ۱۶ سالگی آلتم بزرگ بشه و به بلوغ برسم

  34. سلام من ۳ ماه دیگه میرم تو ۱۴ سال و میخواستم بدونم که قدم کوتاه نیست؟
    خیلی حرص قدم رو میخورم خیلی خیلی کارم گریه کردن که چرا قدم بلند تر نمیشه
    قدمم 157 هست خیلی کوتاس لطفا بهم بگید چکار کنم تا قد بلند شوم؟😔
    موهای تخمامم درومده اما اما قدم کوتاه است لطفاً بهم بگید که چکار گنم قد بلند شوم😞

    1. قدت بستگی به قد مامان یا بابات بستگی داره بعد قد کوتاهی محدودیت نیست

  35. با سلام
    ببخشید من یه سوال داشتم من از سن ۱۴ سالگی رشد مو های بدم یکم زیاد شد و الان در ۱۵ سالگی هستم به نظر شما طبیعی است

  36. سلام من تا بستان میشه ۱۱ سالم موهای دور الت تناسلی و موی زیر بغلم در امده طبیعی

      1. سلام من ۱۴سالمه و ۴ ماه دیگه میرم تو ۱۵ سالگی و آلتم خیلی کوچه تا چند وقت دیگه رسد میکنه لطفا بگید

  37. سلام
    من ۱۵ سالمه
    از سن ده سالگی از بدنم اسپرم خارج شد
    موهای زیز شکمم و زیر بغلم خیلی سریع رشد کردن

    الان من مشکلی ندارم؟
    اخه چون به دلیل مشکلات تراجنسی تحت مشاوره هستم

      1. سلام
        من امروز رفتم دستشویی 1هر چی زور کردم دستشوییم نیومد و بعد از چند دقیقه یک ماده بی رنگ چسبناک و چرم آمد بیرون بند هم نمیاد همین جوری میاد
        نمی دونم چیکار کنم نگرانم لطفاً جواب بدید
        راستی تقریباً 13 سالمه

  38. من ۱۲ سالمه کمی مو های بدنم ، زیر بغلم و.. در امده قد من هم ۱و ۵۵ هست میخواهم بدانم کوتاه قد نمیشوم

      1. سلام من به 14 سالگی و 6 ماه رسیدم و من2 الا3 جوش رویه دماغم دارم و الت تناسول م در 14 ده سالگی تا الان یعنی 6 ماه 1 سانت روشت کرده وبیضه هام کمی بزرگ شدن و منی من بیرنگ یعنی رنگ شبیه اب داره و موهای الت من در اومده و زیر بغلم همین تور میخام بدونم به بلوغ رسیدم🤔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉