کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

برای پیشگیری از خیانت دانستن این راهکارها ضروری است

پیشگیری از خیانت
4.1/5 - (9 امتیاز)

خیانت را میتوان یک احتمال دانست و میتوان گفت امکان خیانت برای هر شخصی در دنیا وجود دارد. زیرا خواستن چیزهای خوب و بیشتر بخشی از ذات انسان است. این در مورد پول، افتخار، و قطعاً عشق و رابطه جنسی نیز صادق است. به نحوی که شاید بتوان گفت همه یک شکارچی بالقوه هستند! از آنجا که ما به طور طبیعی حریص هستیم، باید مراقب و محتاط باشیم تا از رابطه خود با همسر یا شریک زندگیمان محافظت کنیم. اگر مراقب نباشیم، ممکن است در نهایت همه چیزهای مهم را که به سختی به دست آوردیم، از دست بدهیم.

راهکارهای جلوگیری از خیانت

همانطور که میدانید وقتی شخصی از ازدواج خود احساس رضایت ندارد، خیانت برای او بسیار آسان تر است. لذا توجه به راهکارهای پیشگیری از خیانت، بسیار مهم است. به همین دلیل در ادامه مهم ترین و کار آمدترین نکات برای پیشگیری از خیانت را مطرح میکنیم:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه برای پیشگیری از خیانت دانستن این راهکارها ضروری است با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1- نیازهای همسرتان را بشناسید و آنها را برطرف کنید

بهترین راه برای پیشگیری از خیانت، داشتن یک رابطه عالی است. چون وقتی تمام نیازهای ما از نظر جسمی و عاطفی برآورده شود، تقریبا دلیلی برای خیانت وجود ندارد. پس بررسی کنید که چقدر خواسته ها و نیازهای شریک زندگی خود را برآورده می کنید و همسرتان چقدر پاسخگوی نیازهای شما هستند. اطمینان حاصل کنید که هر دو نفر احساس رضایت کامل دارید.

2- ارتباط خود را حفظ کنید

یک راهی که به شما برای دوری از خیانت کمک میکند، حفظ ارتباطات سالم با همسرتان است. در همین راستا باید سعی کنید که کارهایی را با هم انجام دهید که شما را برای رشد و پیشرفت با هم به چالش بکشد. همه ما با افزایش سن تغییر می کنیم. اینکه ما روابطمان را در حد امور روزمره نگه داریم و انتظار داشته باشیم که رابطه ای با دوام و موفق داشته باشیم، امکان پذیر نیست.

شما باید با افکار، ترجیحات، ایده ها و خواسته های همسرتان همراه باشید و با او همگام شوید. مثلا با هم کتاب بخوانید، در سمینارها و کلاس های مورد علاقه تان شرکت کنید. یا یک برنامه آموزشی برای ایجاد ارتباط خوب پیدا کنید تا همدلی و ارتباط شما را پایدار کند. نکات مثبت و منفی بخشش خیانت و گذشت از خیانت همسر. برای اطلاعات بیشتر مقاله بخشش خیانت را بخوانید.

پیشگیری از خیانت همسر | چگونه از خیانت جلوگیری کنیم؟
پیشگیری از خیانت

3- ازدواج خود را در اولویت قرار دهید

همه ما در زندگی مشغله های بسیاری داریم و به راحتی می توان درگیر کار و کودکان و سایر مواردی شد که وقت و انرژی زیادی لازم دارند. بعضی افراد اجازه می دهند ازدواج آنها در لیست اولویت های زندگی قرار نگیرد و همسر خود را خواسته یا ناخواسته نادیده میگیرند. اما برای پیشگیری از سردی و خیانت در رابطه، در طول روز برای ارتباط با همسرتان وقت بگذارید، حتی اگر مدت کوتاهی باشد.

مثلا خوردن یک فنجان قهوه با هم، یک صحبت شبانه کوتاه، یک قرار ناهار هفتگی یا یک پیاده روی بعد از شام چند روش ساده برای برقراری ارتباط است. گذراندن 15-20 دقیقه در روز به شما کمک می کند تا ازدواج شما در مسیر درست خود قرار گیرد

4- شریک زندگی خود را درک کنید

درک کردن همسر یکی از مهم ترین اصولی است که همواره برای جلوگیری از خیانت توصیه میشود. اگر چه این موضوع در ابتدا ساده به نظر میرسد اما اینطور نیست. شریک زندگی شما انواع و اقسام افکار و احساسات پنهانی را دارد که احتمالا این احساسات راً به شما یا هیچکس دیگری نمی گوید. شما باید به اندازه کافی برای شریک زندگی خود ایمن باشید تا او همه چیز را با شما درمیان بگذارد. لذا لازم است با صداقت و دلسوزی و بدون قضاوت به او گوش فرا دهید.

سعی کنید به نکاتی در مورد شریک زندگی خود پی ببرید که هیچکس آنها را نمی داند. از این اطلاعات استفاده کنید تا به او نزدیک و نزدیک تر شوید. در واقع شما به عنوان همسر باید چیزهایی را بدانید که حتی مادر یا دوستانش نمی دانند. این دانش باعث می شود شما به اندازه ای ارزشمند شوید که هیچکس دیگر نتواند جای شما را پر کند.

دلائل و راهکارهای پیشگیری از خیانت در زندگی زناشویی
جلوگیری از خیانت

5- حسادت را کنار بگذارید

حسادت و حساسیت های بیش از حد از دلایل خیانت به شمار میرود. اگر فکر می کنید شریک زندگی شما به زنان یا مردان دیگر توجه ویژه ای دارد، بدترین راه مقابله با این امر ابراز حسادت و عصبانیت است. اگر چه حسادت امری طبیعی است، اما به جای ابراز آن و بدتر کردن اوضاع، سعی کنید با استعدادها و توانایی های خود بیش از پیش به دنبال جلب نظر شریک زندگی خود باشید.

به همسرتان دلایل بیشتری بدهید تا شما را دوست داشته باشند و برایتان ارزش قائل شوند‌. عصبانیت و ناراحتی ممکن است موقتاً ترس همسرتان را بیشتر کند و او را متوقف کند. اما این یک استراتژی طولانی مدت و موثر برای پیشگیری از خیانت همسر نیست و حتی اغلب به شکل کوتاه مدت نیز جواب نمی دهد.

فراموش نکنید که شما نمی توانید با استفاده از تهدید و ترس، شریک زندگی خود را به فردی وفادار و مطمئن تبدیل کنید. بلکه شما به دلایل مثبت و قوی برای کنار هم بودن نیاز دارید و تنها در این صورت رابطه خود را از خیانت، حفظ میکنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه برای پیشگیری از خیانت دانستن این راهکارها ضروری است با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

6- گاهی از مشاوره خانواده استفاده کنید

شاید بتوان گفت از موثرترین راهکارهای پیشگیری از خیانت، استفاده از مشاوره خانواده و زوجین است. یک درمانگر خوب و توانمند پیدا کنید و از او برای ایجاد یک رابطه پایدار کمک بگیرید. توجه کنید اگر قبل از بروز مشکلات عمده، این کار را انجام دهید، احتمال موفقیت شما در حفظ رابطه بیشتر است. بعد از آن اغلب تأثیرگذاری کمتری دارد.

7- در زندگی همسرتان فرد شماره یک باشید

اگر در جستجوی راهی برای پیشگیری از خیانت هستید، باید سعی کنید به مهم ترین شخص در زندگی همسرتان تبدیل شوید. نیازهای عاطفی، فکری و جسمی همسرتان را تأمین کنید. یک رابطه یا پیوند عاطفی قوی برقرار کنید به نحوی که منجر به رشد و سازگاری شما دو نفر شود.

در واقع اگر این اتفاق نیفتد، جلوگیری از خیانت شوهر یا زن کار بسیار سختی است. زیرا عدم وجود رابطه عمیق، میتواند به راحتی منجر به حذف شما شود. شما باید آنقدر خوب باشید که هیچکس نتواند با شما رقابت کند. این، بیش از هر چیز، راز جلوگیری و درمان خیانت است.

راه های پیشگیری از خیانت
پیشگیری از خیانت مردان

8- دلایل و اهمیت وفاداری را فراموش نکنید

به طور کلی دلایل زیادی برای تعهد و وفاداری وجود دارد. یادآوری این دلایل، میتواند در جلوگیری از خیانت زن یا شوهر بسیار موثر باشد. مثلا زندگی با فردی که شما را بهتر از دیگران می شناسد، بسیار لذت بخش است. کسی که تاریخ و خاطرات زندگی خود را با او به اشتراک گذاشته اید. کسی که می توانید به او اعتماد کنید. کسی که، وقتی زیبایی ما کمتر شود، جوانی ما از بین برود و سلامتی و انگیزه جنسی ما کاهش یابد، هنوز هم می خواهد همراه ما باشد و زندگی مشترک داشته باشیم. کسی که با او پیر شوید و تمام تلخی ها و خوشی های زندگی را با هم تجربه کنید.

9- فرصت های خیانت را محدود کنید

خیانت به همسر، مسئله ای است که در درجه اول با عدم رضایت از رابطه فعلی ارتباط دارد. بنابراین بهتر است قبل از سرزنش دیگران، ابتدا به این موضوع توجه کنید. اما در وهله دوم به عنوان عامل اصلی خیانت، ایجاد فرصت های مناسب برای خیانت است. یعنی طبق روانشناسی بعد از خیانت، خیانت اغلب تابعی از فرصتهای پیش رو است. مسافرت با یک همکار، حضور در یک مهمانی بدون شریک زندگی، گذراندن وقت زیاد در تنهایی، نوشیدن الکل، یا داشتن محافل و فعالیت های اجتماعی مستقل می تواند فرصت هایی را برای خیانت ایجاد کند.

خوب چه کار کنیم؟

در صورت مشاهده این مورارد بیشتر دقت کنید و آنها را از نشانه های خیانت مردان و زنان بدانید. سعی کنید کارها را با هم انجام دهید. در طول روز با همسرتان در تماس باشید و اگر یکی از شما دیرتر به خانه برمیگردد، حتما این موضع را به فهمسرش اطلاع دهد. در هنگام مسافرت خودی نشان دهید مثلا همواره با همسرتان در تماس باشید، بسته های غذایی برای همسرتان آماده کنید و… بدین ترتیب پیشگیری و درمان خیانت راحت تر است.

10- رابطه خود را سرگرم کننده و جذاب نگه دارید

نکته مهمی که در مشاوره در مورد خیانت شوهر و جلوگیری از خیانت مطرح میشود، حفظ جذابیت رابطه است. لذا سعی کنید مرتباً و علناً در مورد رابطه جنسی، تخیلات و آرزوهایتان صحبت کنید. سرگرمی های جدید را با هم امتحان کنید تا رابطه خود را سرگرم کننده و هیجان انگیز نگه دارید. با هم بخندید، کشتی بگیرید. کلاس های غیرمعمولی را امتحان کنید. نمایش های تلویزیونی را که هرگز ندیده اید، انتخاب کنید تا با هم تماشا کنید.

از دیگر زن و شوهرهای موفق در مورد سفرها و تجربیاتی که دوست داشته اند بپرسید و از آنها ایده بگیرید. چیزهای جدید را در اتاق خواب امتحان کنید. فعالیت های جدید و مهیج، به ویژه در زمینه صمیمیت عاطفی و جسمی، علاقه شما را برافروخته و به شما کمک می کند تا ارتباط قویتری برقرار کنید.

خیانت زناشویی علل و درمان
درد خیانت

چگونه خیانت نکنیم؟

اگر به دنبال راه هایی برای رهایی و دوری از خیانت هستید باید یکسری نکات را مخصوصا در ارتباط با جنس مخالف جدی بگیرید. از جمله اینکه از رفتارهای زیر با جنس مخالف خودداری کنید:

  • به اشتراک گذاشتن احساسات شخصی

برای پیشگیری از خیانت، هرگز به شخص دیگری اجازه ندهید در مورد قسمت های بسیارعمیق شما آگاهی یابد. در واقع صمیمیت شما فقط باید برای شوهر، همسر یا شریک زندگیتان باشد. البته، به اشتراک گذاشتن احساسات با خانواده و دوستان نزدیکی که از شما مراقبت میکنند، عیبی ندارد. اما فراموش نکنید که محصول جانبی این کار باید یک رابطه دوستانه، سالم و مستمر با همسرتان باشد، با این حال هنوز هم باید مرزهایی را رعایت کنید.

  • صحبت در مورد جزییات زندگی مشترک

اگر جزئیاتی در مورد روابط صمیمی خود با شریک زندگی خود را به اشتراک بگذارید، این نقض حریم خصوصی و انحراف صمیمیتی است که با همسر خود دارید.

  • توجه بیش از حد به جنس مخالف

  • ارجحیت داشتن دیگران به همسر

و…

سوالات متداول

راه های جلوگیری از خیانت زن چیست؟

درک همسر، شناسایی نیازهای همسر و برطرف کردن آنها، ایجاد یک رابطه شاد و سرگرم کننده و… از مواردی است که برای جلوگیری از خیانت موثر هستند.

نشانه خیانت زنان چیست؟

مسافرت با یک همکار، حضور در یک مهمانی بدون شریک زندگی، گذراندن وقت زیاد در تنهایی و… از دلایل احتمالی خیانت در زنان و مردان است.

چگونه خیانت نکنیم؟

اگر به دنبال راههایی برای رهایی و دوری از خیانت هستید باید یکسری نکات را مخصوصا در ارتباط با جنس مخالف جدی بگیرید. از جمله جلوگیری از به اشتراک گذاشتن احساسات با جنس مخالف، ایجاد صمیمیت و…

براي مشاوره در زمينه برای پیشگیری از خیانت دانستن این راهکارها ضروری است

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 12 نظر:

  1. سلام خسته نباشید.. من تقریبا سه سال و خورده ای ازدواج کردم و یک دختر دارم… با شوهرم رابطه داشتم وعاشق هم بودیم و بعدن ازدواج کردیم اما از وقتی ازدواج کردم تاالان خیانت میبینم چ تلفنی چ حضوری خیلی اذیتم چن بار دعوامون شده سر همین مسائل اما فایده نداره نمیدونم چکارکنم توروخدا کمک کنید چطوری جلوشو بگیرم ؟

  2. بعد از طلاقم با یک پسر دوست شدم مدت ۱۱ ماه با او بودم اما متاسفانه او هم مثل همسر سابقم به من خیانت کرد. ذهنم نسبت به آقایون بسیار خرابه . بعد از اون با فرد دیگری اشنا شدم که تابحال ازدواج نکرده .منو خیلی دوست داره اما او ۱۰ سال از من کوچکتره و ما تفاوت رفتاری زیادی باهم داریم. با اینکه او همه چیز رو در مورد من پذیرفته اما من گاهی از رفتارهای او اذیت می شوم. نمیدانم چطور به او باید بفهمانم که ما به درد ازدواج باهم نمیخوریم. اگر ممکنه راهنمایی کنید چیکار کنم

  3. خب یکی گفت که معتقده که بابام به مردا علاقه منده و پولایی که از حقوقش میگره رو پخشی از ان به مردا میده که باهاشون********انجام بده اما من مطمئن هستم که اینطور نیست!!!!بعدش مامانم هم خیلی آدمه ساده هست و زود باور میکنه تا بهش گفتن باور کرد💔 و اون شخص که این حرف ها رو زده خیلی فرد قابل اعتماد هست اما بازم با چشمای خودش ندیده که!!!!الان من باید چکار کنم که این افکار را از سر مادرم پاک کنم و بین پدر و مادر رابطه شون را از قبل قوی ترش کنم؟چکار؟؟؟؟؟

  4. سلام.وقتتون بخیر.ممکنه رفرنس مربوط به مطالب ارائه شده در مورد راهکارهای پیشگیری از خیانت را بفرمایید.
    تحقیقی دراین باره دارم و ومطالب گفته شده خیلی مفیدند
    برای استفاده رفرنس لازم دارم.

  5. سلام همسر من بارها وبارها به من خیانت کرده هرچی هم میگم میگه تو جای خودت رو داری من که نمیخوام ازدواج کنم میخوام استفاده جنسی بکنم میگم خوب مگه از من ناراضی هستی میگه نه تو عمرم هیچ کس مثل تو سکسی نیست اما تنوع دیگه

    1. من میخوام با یه فردی ازدواج کنم ولی اون شغلش بده و حاضر نیست عوضش کنه با این وجود که عاشقمه باید چیکار کنم که جوری که ناراحت نشه بهش بگم نمیخوام باهاش ازدواج کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉