کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

آیا شناخت مردان ممکن است؟

شناخت مردان
3.1/5 - (7 امتیاز)

شناخت مردان بیشتر از راه تعامل با آنها امکان پذیر است. اما باید دانست که مردان نیز همگی شبیه به هم نیستند که بگوییم برای شناخت مردان چند راه مطمئن وجود دارد. از نظر مشاوره روانشناسی شناخت مردان ار نظر شخصیتی نسبت به یکدیگر متفاوت هستند. پس باید آنها در چاچوب شخصیتی خودشان بررسی کنیم تا بتوانیم بدون پیش داوری به درک درستی از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی آنها دست یابیم. با این وجود میتوان با قطعیت گفت که مردان اصولا در رفتار با همسر، فرزندان، والدین، همکاران و دوستان از یک الگوی ثابت پیروی میکنند. شما با شناخت این الگوی مرد خود میتوانید حدس بزنید رفتار او در موقعیت های دیگر چگونه خواهد بود. البته نباید از این نکته غافل شده که شناخت مردان نیز مانند هر شناختی نیازمند زمان است.

شناخت مردان چگونه از طرف دیگران برداشت میشود؟

باید گفت اغلب افراد، مردان را با ویژگی های مادی مورد داوری قرار میدهند و شاید معیار های اخلاقی در درجه دوم اهمیت باشند. اما باید توجه کنیم که معیار دستاورد های مادی یک مرد برای شناخت مردان کافی نیست. یک فرد را باید با شناخت تمامی ابعاد شخصیتی مورد داوری قرار دارد. مانند ابعاد رفتاری، اخلاقی، خانوادگی، اجتماعی، شغلی و تحصیلی. با نگاهی جامع به تمامی این فاکتور ها میتوان به شناخت صحیح و جامعی از یک مرد دست یافت.


بیشتر بخوانید: با جدا کردن بستر خواب همسرم چه کنم؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه آیا شناخت مردان ممکن است؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شناخت مردان از طریق نحوه برخورد آنها با اطرافیان

شناخت مردان از طریق نحوه برخورد آنها با اطرافیان بهترین راه شناخت شخصیت آنهاست. زمانی شما با یک آقا آشنا میشوید و در حین تعامل با او متوجه میشوید که با اطرافیان خود به خوبی صحبت نمیکند و دائما آنها را تحقیر میکند. در اینجا باید بدانید که شاید کنایه های نیش دار برای این آقا جزئی از کارکرد های رفتاری خودش باشد که بدون شک آن راهکار معیوب رفتاری را با شما نیز تکرا خواهد شد. خب شاید این سوال برای شما پیش بیاید از کجا متوجه شویم این موقعیتی که به طور مثال ذکر کردیم، که کسی را مورد تحقیر و یا تمسخر قرار داد! موقتی نباشد؟ جواب سوال ساده است.

هر چه این رفتار در موقعیت های بیشتری نمود پیدا کند و با افراد بیشتری تکرار شود مطمئنا این رفتار ثبات بیشتری دارد و پیش بینی میشود که با شما نیز همینگونه رفتار کند. اصولا نوع تعامل انسانها الگوی با ثباتی دارد.

شناخت مردان از طریق روابط حیاتی آنها

یکی دیگر از روشهای شناخت مردان از طریق روابط حیاتی آنهات. ما انسانها یک سری روابط داریم که شاید بهترین نام برای آنها روابط حیاطی است. زیرا ما در این روابط چیزهایی را طلب میکنیم که در خیلی از روابط دیگر وجود نخواهد داشت مانند عشق ، صمیمیت، پذیرش بدون قید و شرط و همبستری و ….

باید توجه کنیم که این روابط که گفتیم حیاتی هستند یک عنصر مشترک دارند که اعتماد نام دارد. در نتیجه اگر مردی را یافتید که در این روابط صداقت ندارند یقینا بدانید که صداقت در سایر روابط برای آنها اهمیتی ندارد. در اینجا حتما باید بدانید که از این مردان طلب کردن رواستی ساده انگاری است.


بیشتر بخوانید: با فحاشی همسر خود چکنیم؟


شناخت مردان از طریق نحوه برخورد آنها با اطرافیان

شناخت مردان از طریق بررسی رفتار آنها در موقعیت های تنش دار

یکی از بهترین راه های شناخت مردان از طریق موقعیت هایی است که تنش وجد دارد. حال شاید بپرسید چرا؟ به این دلیل که در این نوع موقعیت ها فرد فرصت کافی برای پوشش دادن و یا درویی ندارد و به طور غریزی رفتار میکند به همین دلیل شاید بهترین زمانی است که پیش خود بگوییم که حال او خود واقعی خود را به نمایش میگذارد. برای مثال فرض کنید که در کنار او هستید و یک لحظه به خاطر رانندگی دیگران از کوره در میرود و رفتاری مشابه ناسزا گفتن یا از کوره در رفتن نشان میدهد.

این رفتار را دست کم نگیرید و نگویید که آنی است و برای همه پیش میاید. باید بدانید این رفتار، عصبانیت او را نشان میدهد که بر روی آن کنترلی ندارد. برای شناخت ببشتر مردان پیشنهاد میشود به مشاوره خانواده مراجعه کنید. باید بدانید که حتی اگر در موقعیتی هستید که دسترسی به مشاوره قبل از ازدواج ندارید، حتما در انتخاب خود عجله نکنید و با دقت تصمیم بگیرید


بیشتر بخوانید: چگونه مصرف مشروبات الکلی را ترک کنم؟


چگونه مردان را سریع بشناسیم؟

بیشتر خانم ها میگویند: اگر بخواهید مرد را در یک کلمه خلاصه کنید آن کلمه اقتدار است اقتدار برای مرد خیلی مهم است به همین دلیل دراولین آشنایی می‌گوید: ((من خودم به این‌جا رسیدم، از صفر شروع کردم و هیچ‌کس کمکم نکرد)). اقتدار یک مرد آرزوی دیرینه یک زن است اصلا زنان دوست دارند مردان شان بزرگ باشد به او افتخار کنند و او را همه جا نشان دهند ولی دوست ندارند مردانشان برای آنها رفتار اقتدار آمیز انجام دهد. متاسفانه در روابط زناشویی مردان اقتدار خود را سر زنان خالی می‌کنند که همین کار موجب ناراحتی می شود.

خانم محترم! اگر می‌خواهی در گفت ‌وگوها به مرد لذت بدهی اقتدار تزریق کن. فکر نکنید همین جوری که خودتان لذت می‌برید طرف مقابل هم لذت می‌برد سعی نکنید شبیه هم شوید. مردان اول احساس و بعد با عقل خود، احساس خود را تأیید می‌کنند یعنی عقل، احساسش را تأیید می‌کند مثلاً به مردان بگویید: چرا این خانم را انتخاب کردی؟

می‌گوید: او را دیدم و خوشم آمد. همین، فقط خوشش آمد؟! نه، او را دیدم خوشم آمد خواستگاری رفتم دختر پاک و نجیب و … هست او را انتخاب کردم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه آیا شناخت مردان ممکن است؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

برای شناخت مردان روی منطق آنها حساب کنید

زن برای شناخت مردان باید روی عقل مرد سرمایه‌گذاری کند که یک گفت‌ وگو جذابی داشته باشند. البته رابطه بین عقل و احساس در تصمیم گیری های مردان یک رابطه کارمند ریئسی است چون لزوما روسا قرار نیست بیشتر از کارمندان بدانند وکار کنند پس رابطه عقل واحساس در تصمیم گیری مردان کم وزیادی بودن این دو ویژگی در تصمیم گیری نیست. یعنی نمیتوانیم بگوییم در زن احساس زیاد و در مرد عقل زیاد بلکه رابطه اینگونه است که چون در مرد عقل باید تایید را بکند همانند ریئس یک اداره که باید امضای نهایی را بزند است حالا می توانیم بگوییم در همه ادارات ریئس بیشتر از کارمند می فهمد یا بیشتر از کارمند کار می کند فقط می توانیم بگوییم رییس جایگاهش بالاتر است و باید تایید کند.


بیشتر بخوانید: دلیل حساسیت همسر در دوران نامزدی چیست؟


مثالی برای شناخت مردان در خانواده

برای شما مثال می‌زنم:زن مانتویی خریده است اولین چیزی که به آقا می‌گوید:«قشنگ است؟» روی احساس آقا سرمایه‌گذاری کرد؛ بلافاصله عقل آقا فعال می‌شود و می‌گوید:«چند خریدی؟» خانم می‌گوید: چی‌کا‌ر داری؟ خانم! اقتدار مردت را از بین بردی گفت‌ وگویی که باید از آن لذت می‌برید به دعوا ختم ‌شد. در صورتی که خانم اگر می‌گفت:«این مانتو 100000 تومان زده بود ولی من 80000تومان خریدم.» بلافاصله آقا واکنش نشان می‌دهد قشنگ است و به شما می‌آید یا بعضی وقت‌ها تخفیف نگرفتی از شاخصه‌های مانتو بگو: رنگش نمی‌رود،کوتاه نمی‌شود و …

چگونه مردان را سریع بشناسیم؟

ضرورت شناخت مردان

اینجا ممکن است یک سوء تفاهم پیش بیاد واغلب خانم ها می گویند یعنی باید دروغ بگوییم یا نقش بازی کنیم من می گویم آیا یک زن وقتی مانتو می خرد در خصوص قیمت آن چانه نمیزند در خصوص جنس آن وسواس خاصی ندارد مطمئنا هم چانه می زند وهم دنبال جنس خوب است پس باید به جای اینکه آنگونه که یک زن لذت می برد با مرد حرف بزنیم باید با مرد آنگونه که او لذت می برد حرف بزنیم یعنی در ابتدا در خصو ص چانه وجنس مانتو برایش بگوییم چرا که با این کار بر روی تعقل او که همان رییسش در تصمیم گیری است تمرکز کرده ایم دراین صورت است که هم مرد وهم زن ناخودآگاه واکنشی که طرف مقابلش لذت می دهد را صادر می کنند.


بیشتر بخوانید: آیا همکاری مرد در کارهای خانه لازم نیست؟


سوالات متداول

آیا شناخت مردان امکان پذیر است؟

بله اگر شناخت با توجه به اطلاعات درست و کامل صورت بگیرد حتما به نتیجه درستی خواهد انجامید. اصولا در این زمینه هندوانه در بسته وجود ندارد.

برای شناخت مردان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای شناخت درست آقایان حتما باید تمامی ابعاد شخصیتی و رفتاری مرد مورد توجه قرار بگیرد نه فقط ویژگی های مادی.

بهترین را شناخت مردان چیست؟

بهترین راه توجه به ارتباطات و تعلملات حیاتی اوست البته شما میتوانید از مشاوره خانواده نیز کمک بگیرید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:How To Know a Guy Is Interested: 10 Tips From A Man!

براي مشاوره در زمينه آیا شناخت مردان ممکن است؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- یک نظر:

  1. من مرد سریع و دقیق خلاصه نمونه آدم کامل خیلی دیدم همونطور که عکسشم دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉