کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

علت دعوای زیاد زن و شوهر چیست؟ 10 علت + 10 راه حل دعوای زوجین

علت دعوای زیاد زن و شوهر
4/5 - (31 امتیاز)

دعوا و مشاجره برای هر زوجی وجود دارد. چرا که همه انسان ها تفاوت های زیادی در مورد رفتار، طرز فکر، فرهنگ و… دارند. آیا شما نیز جز آن دسته از زن و شوهرهایی هستید که دائم با همسر خود بر سر مسائل تکراری بحث می کنید؟ آیا خبر از عوارض دعوای زن و شوهر بر روی کودک دارید؟ اگر شما نیز می دانستید که دعواهای مکرر شما با همسرتان چه تاثیراتی بر روی فرزندانتان خواهد گذاشت. حتما به دنبال راه حل هایی برای پایان دادن به دعواها بودید.

اگر می خواهید بدانید برای جلوگیری از دعوای زن و شوهر باید چه کنید و از رایج ترین علت های دعوا بین زن و شوهر آگاهی پیدا کنید تا دیگر آنها را تکرار نکنید، پس با ما همراه باشید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه یک مقاله کامل و تخصصی در زمینه دعوای بین زن و شوهر، علت دعوای زن و شوهر و راه حل های جلوگیری از آنها را برای شما نگارش کرده اند. کمی برای بهتر زندگی کردن و دوری از دعواهای تکراری وقت بگذارید و این مقاله را مطالعه کنید. طولانی بودن مقاله نشان از جامع و کامل بودن آن است پس تا پایان با ما همراه باشید.

علت دعواهای مکرر زن و شوهر

10 علت دعواهای مکرر زن و شوهر

مشکل در برقراری ارتباط موثر با یکدیگر، نداشتن وقت برای همدیگر، پول و مشکلات اقتصادی متداول ترین علت دعوای زن و شوهر هستند. طبق تحقیقات انجام شده زوج ها در اوایل زندگی بیشتر بر سر مسائل مربوط به اعتماد به نفس و رابطه جنسی با هم دعوا می کنند. بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک، موضوع دعواهایشان به مشغله های کاری و عادت های اشتباه و پول تغییر می یابد.

اکثر دعواهای زن و شوهر همگی بر سر موضوعات تکراری است. متناسب با هر خانواده ای علت دعوای زن و شوهر ها متفاوت است. اما مشاوران مرکز مشاوره آویژه برخی از رایج ترین مشکلاتی که سبب ایجاد دعواهای مکرر می شود را در این قسمت برای شما آورده اند. راه حل دعوا زن و شوهر و پایان دادن به آنها را نیز گفته شده است. تا شما بتوانید به تمام بحث ها و مشاجره های تکراری خود با همسرتان پایان بدهید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه علت دعوای زیاد زن و شوهر چیست؟ 10 علت + 10 راه حل دعوای زوجین با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

پول و مشکلات مالی

پول و نبود رفاه اقتصادی همیشه نقش مهمی در دعواهای زن و شوهر داشته است. وقتی دو نفر از نظر اقتصادی با هم سازگاری نداشته باشند نمی توانند به درک درست و یکسانی نسبت به خرج کردن و پس انداز برسند. برخی از مردان نسبت به توقع بالای همسرانشان شکایت می کنند. در مقابل بعضی از زنان می گویند شوهر خسیسی دارند.

راه حل

با همسرتان یک جلسه فوری برگزار کنید. در مورد بودجه و درآمد خانواده خود صحبت کنید. همچنین در مورد نحوه پس انداز و دخل و خرج خانه به یک تصمیم نهایی و دو طرفه برسید. اینکه بدانید هر ماه چه مقدار باید خرج خوراک و پوشاک و … بکنید و چه مقدار برای پس انداز باقی می ماند. یک راه عالی برای پایان دادن مشاجره زن و شوهر بر سر پول است.

مقایسه اخلاق همسر با دیگران

یکی از مهم ترین اشتباه رایج زنان در رابطه و یا مردان این است که همسر خود را با دیگران مقایسه می کنند. اینکه همسر شما خیلی پرحرف، خجالتی، بی احساس و … است و دائم با دیگران رفتارهایش را مقایسه می کنید. اصلا کار درستی نیست. شما همسرتان را با تمام این ویژگی ها قبول کرده اید. بحث و مقایسه او باعث کاهش اعتماد به نفسش می شود.

راه حل

دست از مقایسه کردن بردارید. به جای اینکه دائم بخاطر مقایسه اخلاق همسرتان با دیگران به دعوا و مشاجره بپردازید زمانی را تعیین کنید و با یکدیگر در مورد خصوصیات اخلاقی و یا رفتاری که باعث آزار یکدیگر می شود، صحبت کنید. حواستان باشد از تخریب کردن همسرتان و یا کنایه زدن به او استفاده نکنید. فقط راه هایی برای تغییر در برخی از رفتارها پیدا کنید.

دعوا بخاطر دوستان

دعواهای مکرر بر سر ارتباط با دوستان و یا رفت و آمد با آنها در بین زوجین بسیار رایج است. اینکه شما بگویید از همه دوستان همسرتان متنفرید و نمی خواهید همسرتان با آنها صحبت کند بسیار خود خواهی است. اگر بخواهید بی جهت و با بی منطقی به دوستان او ایراد بگیرید رفتار او نیز همین گونه خواهد بود. او نیز دوستانتان را مورد بازخواست قرار می دهد.

راه حل

اگر اشتباهی از سمت دوستان همسرتان دیده اید. یا به خاطر دلایلی نمی خواهید همسرتان با آنها در ارتباط باشد. باید با او در مورد دلایل خود صحبت کنید. اگر دلایل منطقی دارید، به همسرتان یادآوری کنید که زندگی مشترک را باید اولویت قرار دهد و دوستانش را تغییر بدهد.

فرزندان

فرزندان تا حد زیادی متداول ترین و مهم ترین موضوع دعوای بین زن و شوهرها هستند. به طور کلی 20 درصد از آمار طلاق مربوط به دعوا و مشاجره بر سر فرزندان است. تفاوت ها در شیوه فرزند پروری، نحوه تنبیه آنها و سایر موضوعات مربوط به تربیت فرزند عامل اصلی دعوای بین زن و شوهر است.

راه حل

مسلما هم پدر و هم مادر هر دو فرزند خود را دوست دارند و تمام تلاش خود را برای تربیت درست و رفاه و آسایش آنها انجام می دهند. اینکه شما فکر کنید همسرتان نسبت به فرزندانش بی تفاوت است و یا شیوه غلطی را پیش گرفته درست نیست. می توانید از مشاوره کودک یا مشاوره خانواده برای پیدا کردن بهترین شیوه های تربیت کودکان کمک بگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه علت دعوای زیاد زن و شوهر چیست؟ 10 علت + 10 راه حل دعوای زوجین با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

فراموش کردن همسر و نداشتن وقت کافی برای خانواده

اکثر زنان دعوا با شوهر را بخاطر پر مشغله بودن و نداشتن وقت و حوصله برای خانواده پیش می برند. البته در جوامع امروزی که زنان نیز در بیرون از خانه مشغول به کار هستند این موضوع دو طرفه شده است. گله و شکایت از فراموش کردن مناسبت های مهم مثل تولد و یا سالگرد ازدواج و ناراحتی بخاطر اینکه همسر وقت کافی برای خانواده صرف نمی کند یکی از علت های دعواهای مکرر زن و شوهر است.

راه حل

برنامه ریزی کنید و در برنامه های خود وقت هایی را برای در کنار همسر و فرزندان بودن انتخاب کنید. مشغله و کار نباید بین شما و همسرتان فاصله بندازد. اگر هفته ای را پر مشغله گذراندید در عوض آخر هفته تمام توجه خود را به خانواده معطوف کنید. البته در مقابل نیز همسرتان باید به درک درستی از کارها و مشغله های کاری شما رسیده باشد.

برای جلوگیری از دعوای زن و شوهر چه کنیم

حسادت

حسادت به دیگران و یا به هر چیزی که با همسر شما در ارتباط است مثل کار، همکاران و … می تواند یکی از علت های دعواهای مکرر زن و شوهر باشد. مقایسه زندگی خود با دیگران و یا مقایسه همسر و فرزندانتان با آشناها یک کار بسیار اشتباه و آسیب رسان است.

راه حل

بر روی کاغذ در مورد خوبی ها و مهارت هایی که خودتان و همسرتان دارید، بنویسید. در مورد نکات مثبت همسر و فرزندان خود بنویسید و آنها را برای خود تکرار کنید. تا متوجه شوید که زندگی شما نیز قشنگی ها و خوبی های خاص خودش را دارد. حسادت نکردن به دیگران راز خوشبختی در زندگی زناشویی است.

مرور اشتباهات گذشته

کم نیستند زن و شوهر هایی که دائم در مورد آنچه که در گذشته رخ داده و باعث ناراحتی شده است بحث می کنند. اینکه دائم در مورد اشتباهاتی که همسرتان انجام داده او را سرزنش کنید باعث ایجاد افسردگی، نزدیک شدن به پایان زندگی مشترک خود و دلزدگی از زندگی می شود. مرور اشتباهات گذشته بسیار عادت بد و اشتباهی است.

راه حل

در روانشناسی دعوای زناشویی این نکته ذکر می شود که گذشته را فراموش کن و اصلا نسبت به آنچه اتفاق افتاده است کینه به دل نگیر. چون هم باعث آزار رساندن به جسم و روح خود می شود و هم باعث آزار دیگران.

دعوا بر سر خانواده ها

این موضوع که خانواده چه کسی مهم تر هست و یا کدام خانواده اولویت دارد؟ باعث دعوای زیادی بین زن و شوهر می شود. اولویت دادن به خانواده خود و یا همسر، دعوا بر سر دخالت های خانواده ها و یا مشکلاتی از این قبیل برای هر زن و شوهری پیش می آید. هنگامی که خانواده شما و یا همسرتان در مورد زندگی مشترک شما نظر می دهند و یا هنگامی که مشاجره های شما در خانواده ها مطرح می شود، آنها نیز در گیر می شوند. همه این ها به شدت به زندگی مشترک شما آسیب می زند.

راه حل

شما و همسرتان باید سعی کنید مسائل مربوط به زندگی مشترکتان را خودتان حل کنید و نگذارید به گوش خانواده ها برسد. هر خانواده ای سمت فرزند خودش است. در نتیجه، احترام ها از بین می رود. اگر خودتان و همسرتان نتوانستید مشکلات خود را به تنهایی حل کنید بهتر است به جای مشورت با خانواده هایتان از مشاوره حضوری خانواده استفاده کنید.

نبود صمیمیت و محبت

بعد از گذشت سال های اول از زندگی مشترک برخی از زوجین دیگر مثل قبل به یکدیگر ابراز عشق و علاقه نمی کنند. مشغله های کاری، مشکلات اقتصادی، به دنیا آمدن فرزندان، نبود وقت برای یکدیگر و … همه باعث کمرنگ شدن صمیمیت و محبت بین زوج ها می شود. این نبود محبت را زوجین تا جایی تحمل می کنند و وقتی که بیش از حد شد، صبرشان لبریز می شود و دعواهای مکرر بین زن و شوهر شروع می شود. نبود محبت و صمیمیت باعث کمرنگ شدن ارتباط جنسی زن و شوهر نیز می شود که به شدت آسیب زا است.

راه حل

حتی اگر 50 سال نیز از زندگی مشترک شما بگذرد باز نیاز به محبت و دوست داشتن همچنان ادامه خواهد داشت. حتی گاهی بیشتر از قبل نیز می شود. پس همسرتان را فراموش نکنید. در کنار تمام دغدغه ها و مشغله هایی که دارید برای او نیز وقت بگذارید، به او مهربانی کنید و از جملات عاشقانه در مکالمات خود استفاده کنید.

برخی از عادت های اشتباه

جویدن غذا با صدای بلند، اعتیاد به تلفن همراه و یا فضای مجازی، وقت شناس نبودن و … از عادت های آزار دهنده ای است که باعث دعوا بین زن و شوهر می شود. اینکه همسرتان با صدای بلند در کنار شما غذا می خورد و یا نوشیدنی اش را با بیشترین صدای ممکن سر می کشد واقعا آزار دهنده است اما با دعوا و بحث حل نمی شود.

راه حل

این موضوع آنقدر جدی نیست که نتوان آن را حل کرد. ولی نباید هر بار به خاطر این عادت های غلط با همسر خود دعوا کرد. در مورد اینکه چه عادت هایی از همسرتان شما را آزار می دهد و چگونه می توان راهی برای حذف آنها پیدا کرد با همسر خود صحبت کنید. او باید تمرین کند که این عادت ها را از بین ببرد.

 مشاوره دعوای زن و شوهر

عوارض دعوای زن و شوهر برای فرزندان چیست؟

طبق تحقیقات حتی کودک 6 ماهه نیز می تواند تحت تاثیر مشاجره های دائم و شدید بین پدر و مادر خود قرار بگیرد. کودکان در تمام سنین، از دوران نوزادی تا اوایل بزرگسالی تحت تاثیر نحوه برخورد والدین و ناراحتی ها و مشکلات موجود قرار می گیرند. ازدواج های پر تعارض و مشاجره بر سلامت روان فرزند تاثیر مخربی خواهد گذاشت. برخی از این تاثیرات عبارتند از:

ایجاد احساس ناامنی برای کودک

کودکان همیشه نگران طلاق و جدایی والدین خود هستند.

دعواهای مکرر باعث دوری کودک از زندگی شاد می شود.

دعوا و مشاجره باعث دوری والدین از فرزندان خود می شود.

کیفیت رابطه بین پدر و مادر و فرزند پایین میاید.

باعث ایجاد یک محیط استرس زا برای کودک می شود.

استرس بوجود آمده بر سلامت جسمی و روانی کودک تاثیر می گذارد.

استرس باعث اختلال در رشد طبیعی و سالم کودک می شود.

احتمال ایجاد افسردگی برای کودک پررنگ می شود.

فرزندان برای ادامه تحصیل با مشکل مواجه می شوند.

احتمال ترک تحصیل و گرفتن نمرات ضعیف را افزایش می دهد.

بچه ها با دیگران رفتار خصمانه دارند.

پرخاشگری، بزهکاری و مشکلات اجتماعی و عدم سازگاری با مدرسه در کودکان بالا می رود.

احتمال سیگار کشیدن، مشروبات الکلی را افزایش می‌دهد.

کودکانی که در معرض دعوای والدین قرار می‌گیرند، احتمالاً اعتماد به نفس پایینی دارند.

 روانشناسی دعوای زناشویی

هنگام دعوا و مشاجره بین زن و شوهر، بچه ها را چه کنیم؟

مشاجره بین زن و شوهر عوارض به شدت مخربی را برای فرزندان دارد. در مشاوره دعوای زن و شوهر این نکته ذکر می شود که کودکان در هنگام دعواها و بحث ها کجا بوده اند؟ این سوال شاید برای شما نیز بعد از دیدن عوارض وحشتناک دعوا بر فرزندان پیش بیاید که وقتی زن و شوهر دعوا می کنند بچه ها را چه کنیم؟

اول از همه سعی کنید دعواها و مشاجره های خود با همسر را به حداقل برسانید. چون هر چقدر هم که سعی کنید فرزندان مطلع نشوند آنها زرنگ تر از شما هستند.

در هیچ زمانی پیش فرزندان با یکدیگر بحث نکنید و صدای خود را بالا نبرید.

در هنگام عصبانیت و ناراحتی از همسرتان، در پیش فرزندان از او بد گویی نکنید و شخصیت او را در پیش فرزندانش خراب نکنید.

اگر متوجه شدید که صدای بحث و دعواهای شما به اتاق فرزندانتان رسیده است، جلسه خانوادگی برگزار کنید و در مورد بحث خود صحبت کنید. البته نیاز نیست وارد جزئیات شوید می توانید بگویید: من و بابا دیشب با هم صحبت می کردیم که صداهایمان از کنترل خارج شد. ما در مورد موضوعی که اختلاف نظر داشتیم بحث کردیم. اما مشکل حل شده و خانواده ما در کنار یکدیگر عالی است.

به فرزندان خود اطمینان بدهید که این فقط یک بحث بوده و نشان دهنده به وجود آمدن مشکلات بزرگتر مثل جدایی و طلاق نیست. به آنها یادآوری کنید که هنوز یکدیگر را دوست دارید.

برای آنها توضیح دهید که گاهی اوقات مشاجره و دعوا اتفاق می افتد و همه پدر و مادرها ممکن است عصبانی شوند. با این حال، همه شما با وجود اختلاف نظرها یکدیگر را دوست دارید.

اگر فکر می کنید دعوای شما با همسرتان به سلامت روانی فرزندتان آسیب زده است، به یک مشاور یا روانشناس کودک مراجعه کنید.

وقتی زن و شوهر دعوا می کنند بچه چه کند

سخنی از مشاوران آویژه

دعوا و مشاجره بخشی جدایی ناپذیر از زندگی هر زوجی است. حتی خوشبخت ترین زوج ها هم نتوانسته اند از مرحله دعوا بین زن و شوهر فرار کنند. حتی با وجود دعواها و کشمکش ها شما می توانید حس کنید بهترین و خوشبخترین زوج هستید و برای از بین بردن تمام این دعواها تلاش کنید. مهم این است که برای داشتن یک زندگی شاد در کنار فرزندانی با روحیه و روان سالم، وقت بگذارید. دلایل عمده دعواهای خود را پیدا کنید و سعی کنید آنها را حل کنید تا دیگر دچار تکرار نشود. شما می توانید از مشاوره یا روانشناس برای پایان دادن به تمام دعواهای خود کمک بگیرید.

سوالات متداول

دعواهای مکرر طبیعی است؟

هر رابطه و زندگی مشترکی متفاوت خواهد بود و نمی توان گفت که تا چه اندازه بحث و دعواها طبیعی است. اما مشاجره مداوم در یک زندگی باعث ایجاد ارتباطات ناسالم می شود. اگر شما بدانید که چگونه باید تعارضات و دعواها را حل کنید ضرر کمتری به روابط شما وارد می شود. اما اگر مشاجره های شما دائمی باشد و اغلب با فریاد زدن، عصبانیت و شکستن شیشه ها، حرف طلاق در دعوا و … همراه باشد. باید یاد بگیرید که چگونه مشکلات را بدون عصبانیت حل کنید. شما اگر بر روی عصبانیت خود کنترل ندارید و یا راهکار مناسبی برای دوری از مشاجره و دعواها پیدا نکرده اید پس بهتر است از یک مشاوره زندگی مشترک کمک بگیرید تا شما را برای ایجاد روابط سالم و جلوگیری از دعوای زن و شوهر راهنمایی کند.

چه چیزی باعث دعوای تکراری زن و شوهر می شود؟

وقتی که زوج ها در مورد مسائلی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، بجای صحبت در مورد آن و پیدا کردن راه حل برایش، به سکوت و یا بحث و دعوا می پردازند. چون نمی توانند ارتباط موثر و مفید با یکدیگر برقرار کنند. این ناراحتی ها همچنان ادامه می یابد و باعث دعواهای مکرر آنها می شود. مشاجره مکرر بین زوج ها باعث از بین رفتن احترام و درک در یک رابطه می شود.

آیا زوج های خوشبخت هم ،با هم دعوا می کنند؟

بر اساس یک مطالعه جدید، روشی که زوج های شاد با هم بحث می کنند متفاوت از بقیه است اما مسلما بحث برای زوج های خوشبخت نیز وجود دارد. پس در ازدواج، تعارض اجتناب ناپذیر است. حتی شادترین زوج ها هم بحث می کنند.

براي مشاوره در زمينه علت دعوای زیاد زن و شوهر چیست؟ 10 علت + 10 راه حل دعوای زوجین

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 12 نظر:

  1. سلام من 17 سالمه تقریبا 1 ساله خونه خودم هستم اولا همه چی خوب بود بعد بخاطر خانواده همسرم خیلی الکی دعوامون میشد اونم من غر میزدم و میزنم…

    ازتون میخام راهنماییم کنید خسته شدم نمیتونم خودمو کنترل کنم همسرم هیچ گناهی نداره ولی من دست خودم نیست ارامش زندگیمو بهم میزنم ولی منم بابت حرفام حق دارم کسی درکم نمیکنه…

  2. سلام منو نامزدم هر روز یا هم دعوا میکنیم ایشون خیلی لجباز و یه دنده هستن و همچنین حرف حرف خودشه خیلی هم همو دوست داریم اما این دعوا ها دارن دلسردمون میکنن یه راهی جلوم بزارید که دیگه این اتفاقا پیش نیاد

    1. آدم لجباز درست نمیشه کسی که حرف خودشه کاری نمیشه کرد من ۲۰ سال با چنین آقایی زندگی میکنم درست نشد زندگیم .به نظر من هنوز وارد زندگی دوطرفه نشدین برگرد چون فقط چنگ ودعوا دارین بچه هم بیاد اونم اذیت میشه .بعداً دوست داشتن به تنفر میرسه

  3. سلام منو نامزدم هر روز یا هم دعوا میکنیم ایشون خیلی لجباز و یه دنده هستن و همچنین حرف حرف خودشه خیلی هم همو دوست داریم اما این دعوا ها دارن دلسردمون میکنن یه راهی جلوم بزارید که دیگه این اتفاقا پیش نیاد

  4. سلام پسری۱۶ساله هستم پدر و مادرم از زمانی که یاد دارم اینها با هم دعوا کردند. اما هر چه فکر کردم منطق دعوای اینها را نفهمیدم من دیگه خسته شدم! نمیدونم چه کنم دعواهای مکررشون روی اعصابم هست چه کنم؟ ممنون میشم جواب دهید.

    1. عزیزم سعیرکن بری کتابخونه و اونجا درس بخونی یا کامپیوتر کار کنی به نحو درستی از اون فضا دور باشی، هم باعث پیشرفتت میشه و هم به شما انرژی منفی نمیرسه
      شما نه وظیفه ای داری بین والدینت میانجیگری کنی و نه میتونی
      دو تا بالغ هستن انشاءلله بتونن مشکلشون حل کنن

  5. من دختری ۱۷ ساله هستم که به روش سنتی شوهرم دادن و دو سال میشه که نامزدم و هر روز در مورد همه چی دعوا میکنیم اصلا نظر و حرف های منو نادیده میگه فقط حرف حرف اونه یه راه کاری بهم بگین

  6. من خیلی دوست دارم از این عکس خوشم مممنون 👆😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉