کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک چیست ؟

علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک
5/5 - (2 امتیاز)

روابط سرد زناشویی به چند دلیل ممکن است در زندگی اشخاص باشد . دلایل فردی مانند سرکوب غرایز بنا به دلایل مختلف . اهمیت ندادن به نیاز جنسی همسر به دلیل توجه وافر به دیگر امور مانند امور مالی و امور منزل . توجه نکردن به نیازهای فردی به دلیل اولویت دادن به نیازهای خانواده . توجه نداشتن به رفتار و یا ظاهر خود که منجر به روابط سرد زناشویی میشود . داشتن پارتنر جنسی در بیرون از چارچوب خانواده . روابط سرد زناشویی علاوه بر این دلایل ممکن است به دلیل بیماریهای روحی مانند افسردگی باشد . روابط سرد زناشویی ممکن است به دلیل ضعف جنسی یکی از طرفین بوجود آید . روابط سرد زناشویی ممکن است در اثر کمرنگ شدن اعتماد و اطمینان بوجود بیاید . بحران اقتصادی خانواده نیز ممکن است باعث بوجود آمدن روابط سرد زناشویی شود .


بیشتر بخوانید: ضرورت مشاوره خیانت چیست ؟


مشکلات روابط سرد زناشویی

مشکلات روابط سرد زناشویی میتواند به خاتمه دادن به زندگی مشترک بیانجامد . ازمشکلات روابط سرد زناشویی سرکوب نیاز عاطفی و جنسی است . وقتی روابط شما سرد است همسر شما ممکن است هنگام نیاز نتواند با شما همبستری کند . یا رابطه عاطفی از شما بگیرد . این رابطه به خیانت منتهی میشود . از راه حقیقی و یا مجازی . یکی دیگر از مشکلات ، شک کردن و انگ زدن به همسراست . روابط سرد منجر به انزوای روحی میشود . درخود ماندگی ایجاد میکند . همسران به محض اینکه احساس کردند روابط زناشویی به سردی میگراید بایدمشاوره خانوادهانجام دهند . حتی اگرمشاوره ازدواجانجام داده باشند . حتی اگر در زمان مجردیمشاوره قبل از ازدواجباشند . یادمان باشد پیشگیری از مشکلات راحت تر از حل مشکلات است .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


مشکلات روابط سرد زناشویی

عوامل اصلی روابط سرد زناشویی

عوامل اصلی روابط سرد زناشویی ریز و درشت هستند . عوامل ریز نیز ممکن است به مرور زمان به یک عامل درشت و درعین حال لاینحل تبدیل شود . یکی از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی اینست که هنوز فرهنگ سکس در خانواده ها یک تابو به نظر میرسد . هنوز باور نداریم سکس یکی از ارکان خانواده و حق افراد است . وقتی این باور را داشته باشیم یاد میگیریم از همسرمان بخواهیم و به خواسته همسرمان اهمیت بدهیم . این فرهنگ در خانواده ها با جملاتی مانند « وای همسر من خیلی شهوتیه » کمرنگ میشود . چه در مورد زن و چه در مورد مرد . مرد یا زن اگر این نیاز را ازهمسرش نخواهدباید به دامان چه کسی پناه ببرد ؟ این نیاز نیز مانند نیاز به خوردن و آشامیدن باید مرتفع شود . آنهم در چارچوب خانه .

شما اگر همسرتان در بیرون از خانه با هرکسی نهار یا شام بخورد و یا نوشیدنی بیاشامد کمتر دلخور میشوید . اما هرروز بساط خوردن و آشامیدن در هر خانه بنا به وسع پا برجاست . ولی اگر از نظر عاطفی و یا جنسی کوچکترین شک کنید ممکن است تا مدت زیادی با او رفتار خوبی نداشته باشید . ولی با اینهمه نیاز او را برآورده نمیکنید . پس یکی از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی براورده نکردن نیاز همسر در چارچوب خانواده است . یکی دیگر از عوامل اصلی روابط سرد زناشویی برطرف نکردن نیاز همسر آنگونه که او میخواهد است . یعنی برخی با روشهای متداول تحریک نمیشوند و یا خوب ارضا نمیشوند . مثلا دوست دارند همسرشان لباس خوابی با رنگهای خاص بپوشد و یا جوراب نازک به پا داشته باشد . باید نیاز او را مطابق میلش برطرف کرد .


بیشتر بخوانید: دلیل خیانت در روابط زناشویی چیست؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک چیست ؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

عوامل اصلی روابط سرد زناشویی

علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی

علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی هر عاملی ممکن است باشد . شما باید با روحیات همسر خود آشنا باشید . با روحیات خود آشنا باشید . در سالهای اول بستر سازی خانوادگی کنید . برای اینکه محیط خانه با خلقیات شما و همسرتان هماهنگ باشد . روحیاتتان را به هم نزدیک کنید ولی هیچوقت نخواهید که او تبدیل به شخص ثانوی شود . به خود نیز فشار نیاورید که بخواهید کلا تغییر کنید و به شخص دیگری تبدیل شوید . با همان روحیات بستر سازی کنید . باید بیاموزید هر فرد را آنگونه که هست بپذیرید . اگر او میپسندد دیزاین خانه کلاسیک باشد و شما مدرن ، بهتر است دیزاین خانه نئوکلاسیک باشد . در این محیط هم شما لذت میبرید و هم همسرتان

اگر او طالب مهمانی رفتن و دعوت کردن است مدتی به مهمانی بروید و مهمان دعوت کنید مدتی نیز باب میل دیگری نه مهمانی بدهید و نه بروید . بدین ترتیب خانه محل آسایش و آرامش هردو خواهد شد و بهترین روابط جنسی را خواهید داشت . دیگر علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی رفتار تهاجمی با خانواده همسر است . یک فرد هرچقدر با خانواده ارتباط خوبی نداشته باشد دوست دارد همسرش احترام خانواده را حفظ کند . دوست دارد همسرش به جای دامن زدن به اختلافات به آنها آرامش دهد . اما متاسفانه خیلی ها از فرصت سو استفاده کرده و سعی میکنند بین آنها فاصله را عمیقتر کنند . یک علت به وجود آمدن روابط سرد زناشویی سعی در فرمانپذیر کردن همسر میباشد . از او بخواهیم هر آنچه را ما میخواهیم اجرا کند . احساس زندانی شدن و بردگی نمیتواند به او لذت ببخشد .


بیشتر بخوانید: اعتماد به همسر بعد از خیانت !چگونه خیانت را جبران کنیم؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک چیست ؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اثرات روابط سرد زناشویی در زندگی

اثرات روابط سرد زناشویی در زندگی کاملا خود را نشان میدهد . اول رخت بر بستن شادی و نشاط است . در چنین خانه ای فضا سنگین است . صدای خنده کمتر به گوش میرسد حرفها مرور خاطرات گذشته است . برای تفریح در آینده برنامه ای چیده نمیشود . اثرات روابط سرد زناشویی در زندگی حتی در آشپزخانه و یا محل کار نیز مشهود خواهد بود . غذا بر سر میز در قالب بشقابها میگنجد . هیچ تزیین و یا سلیقه ای در آن بکار نمیرود . در محل کار هیچ فکر تازه و یا اندیشه بکری ارائه نمیشود . همه چیز تکراری به نظر میرسد و ذوق و شوق فرهنگی ، هنری و اجتماعی در روزمرگیها گم میشود . از هیجان های لذتبخش خبری نیست . مانند رودی که در مرداب آرام گرفته باشد . کسانی که مشاورهازدواج موفقمیگیرند دچار روزمرگی نمیشوند .


بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت چیست و چگونه با آن برخورد کنیم؟


اثرات روابط سرد زناشویی در زندگی

سوالات متداول

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی چیست ؟

مردان دوست دارند همسری صبور ، اطاعت پذیر و خوش برخورد داشته باشند در غیر اینصورت سرد میشوند . اگر همسرشان در روابط جنسی شارپ و تند و تیز نباشد ممکن است این رابطه به سردی بگراید . مردان دوست دارند همسرشان هنگام همبستری متفاوت و زیبا باشد .

نشانه های سرد شدن زن از مرد در روابط زناشویی چیست ؟

فقط منتظر ارضا شدن مرد میشود و خود ارضا نمیشود . هنگام همبستری با ذوق و شوق نیست . کمتر همسرش را میبوسد . وقت کمتری برای تحریک و عشقبازی صرف میکند . بعد از همبستری پشت به همسر میخوابد و کلا شاد به نظر نمیرسد .

درمان سردی در رابطه زناشویی چیست ؟

مرد باید به زن بفهماند که حامی و تکیه گاه محکم همسرش میباشد . زن باید به مرد بفهماند قدر همسرش و کارهای اورا میداند . مرد باید وفاداری کند . زن باید محیط خانه را با مهر و محبت تلطیف کند . مشکلات را باهم حل کنند و نشان بدهند باهم علاوه بر همسر دوست و معشوقه هستند . در مورد رفتارهای جنسی اطلاعات خود را کامل کنند .

مهمترین علت سردی در زندگی مشترک چیست ؟

اینکه همسری احساس کند بود ونبودش در زندگی از نظر افراد خانواده یکسان است . احساس کند نیازهای عاطفی و غرایزش در خانه تامین نمیشود . احساس کند همسرش به او خیانت میکند . خیانت جنسی ، مالی و عاطفی . دوست داشتن را در زندگی حس نکند

نشانه های سرد شدن زن از زندگی مشترک چیست ؟

هنگامی که همسر را میبیند لبخند نمیزند . به خواسته هایش زود پاسخ نمیگوید . غرولند میکند . ایرادگیری میکند . صرفه جویی نمیکند . نیازهایش را با همسر درمیان نمیگذارد و رفتار دوستانه ای ندارد . بی حوصله است . به تنهایی به تفریح میرود .


بیشتر بخوانید: دلایل خیانت مردان متاهل چیست؟


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خیانتبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:Marriage Psychology and Therapy: The Science of …

براي مشاوره در زمينه علت روابط سرد زناشویی در زندگی مشترک چیست ؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉