کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

این 10 نکته را برای ترک اعتیاد به فیلم های پورن باید بدانید!

ترک اعتیاد به فیلم های پورن
4.5/5 - (4 امتیاز)

اگر از اعتیاد به پورن رنج میبرید حتما به دنبال راه هایی برای ترک کردن تماشای فیلم های پورن هستید. تماشای این فیلم های مبتذل برای سلامت جسمی و روانی شما مضر است و زمان زیادی از شما تلف می کند. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه دوباره از زندگی جنسی خود لذت ببرید و بر اعتیاد به پورن غلبه کنید، نکاتی را در این مقاله برای درمان اعتیاد به فیلم های مبتذل تهیه کرده ایم.

مشکلات دیدن فیلم های پورن را درک کنید

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه این 10 نکته را برای ترک اعتیاد به فیلم های پورن باید بدانید! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

قبول کنید که زمان زیادی را صرف تماشای پورن می کنید.

قبل از اینکه بتوانید دیدن فیلم های پورن را ترک کنید، باید اذعان کنید که این فعالیت بیش از حد ساعات بیداری شما را تلف می کند و تأثیر منفی بر سلامت روحی و جسمی شما دارد.

شما ابتدا باید بفهمید چقدر زمان شما صرف دیدن فیلم های پورن می شود.

فقط شما می توانید تعیین کنید که چقدر وقت شما هدر می رود. یاد بگیرید که علائم هشدار دهنده را تشخیص دهید و از قضاوت خود استفاده کنید.

روش های ترک فیلم پورن

درک کنید که نمی توانید به سادگی دیدن پورن را متوقف کنید.

حتی برای یک فرد معمولی هم تقریبا غیرممکن است که در وسط یک صحنه داغ، تماشای پورن را متوقف کند. اما اگر وقتی صبح از خواب بیدار می شوید با این نیت که امروز هیچ پورنی تماشا نخواهم کرد بیدار شوید، اما چند ساعت بعد دوباره شروع به تماشای آن کنید، احتمالاً به پورن معتاد شده اید. شما می خواهید تماشای فیلم پورن را ترک کنید اما نمی توانید!

به برنامه های خود فکر کنید نه به پورن

اگر مدام در سر کلاس، محل کار، یا حتی زمانی که با دوستان خود در حال معاشرت هستید به دیدن فیلم پورن فکر کنید و از قبل برنامه ریزی کنید که چه زمانی آن را تماشا کنید، به دیدن پورن معتاد شده اید.

اگر مدام به دیدن پورن فکر می کنید، قطعا زندگی عادی شما با اختلال مواجه می شود.

آیا در مورد خطرات رابطه جنسی مجازی اطلاعاتی دارید؟ از امنیت این روابط اطمینان دارید؟ برای پاسخ به این سوالات پیشنهاد می کنیم مقاله سکس چت را حتما بخوانید.

روابط زناشویی شما تحت تاثیر دیدن پورن است

آیا روابط جنسی شما با دیدن فیلم های پورن آسیب دیده است؟ وقتی پورن نگاه می کنید در رابطه جنسی خود به مشکل بر می خورید. زیرا فقط با تماشای پورن میل جنسی شما از لحاظ جنسی برانگیخته می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید پورن را تماشا کنید تا اینکه با همسرتان ارتباط برقرار کنید، اوضاع رابطه شما از کنترل خارج می‌شود.

به یاد داشته باشید، اعتیاد شما به پورن ممکن است نشانه ای از یک مشکل بزرگتر در زندگی شما باشد، مانند بیش فعالی جنسی یا افسردگی.

 

درمان اعتیاد به فیلم های پورنوگرافی

چرا می خواهید دیدن فیلم پورن را ترک کنید؟

تمام دلایلی که می خواهید تماشای فیلم پورن را ترک کنید؛ یادداشت کنید. صرفاً به دلایلی مانند شرم آور بودن یا انگ اجتماعی توجه نکنید، عمیق تر کنکاش کنید و دلایلی را پیدا کنید که چرا پورن بر زندگی شما تأثیر منفی می گذارد. به این فکر کنید که چرا ترک اعتیاد به پورن وضعیت زندگی شما را بهبود می بخشد.

در اینجا چند دلیل عالی وجود دارد که چرا باید تماشای پورن را متوقف کنید:

زیرا می خواهید یک رابطه سالم و محبت آمیز با دوستان، شریک زندگی و خانواده خود داشته باشید.

زیرا ترجیح می دهید در لحظه زندگی کنید تا جلوی صفحه کامپیوتر.

زیرا نمی خواهید برده اعتیاد پورن خود شوید.

زیرا مشکل اعتیاد شما باعث می شود شما بد بخوابید، خوب غذا نخورید و حس بیماری داشته باشید.

زیرا احساس می کنید که احترام، حیثیت و “کنترل زندگی خود” را از دست داده اید.

راه های ترک کردن تماشای فیلم پورن

اقدامات مناسب برای درمان را آغاز کنید

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه این 10 نکته را برای ترک اعتیاد به فیلم های پورن باید بدانید! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دسترسی به پورن را دشوارتر کنید

راه هایی پیدا کنید که دسترسی شما دیدن به پورن را دشوار تر می کند. اگر فقط 2 یا 3 بار در روز پورن تماشا می کنید، یک مسدود کننده پورن را نصب کنید. بنابراین قبل از اینکه دوباره آن را خاموش کنید چند مرحله دیگر فرصت دارید. این باید به شما انگیزه دهد که کمتر پورنو تماشا کنید.

سعی کنید تا حد امکان در اینترنت گشت و گذار نکنید و فقط در حضور دیگران از کامپیوتر استفاده کنید. از اتاق‌های بسته و تنها بودن در کنار کامپیوتر خودداری کنید.

در صورت امکان، وای فای خود را خاموش کنید مگر اینکه واقعاً به آن نیاز داشته باشید. با تنظیم یک رمز عبور طولانی و پیچیده وای فای یا مجبور کردن خود به شستن ظروف هر بار که می خواهید اینترنت را روشن کنید، دسترسی به اینترنت را تا حد امکان دشوار کنید.

اعتیاد به فیلم‌های مستهجن نیز تا حدودی به این دلیل ایجاد می‌شود که این روزها پورن به راحتی قابل دسترسی است – اگر دسترسی را تا حد امکان دشوار کنید، ممکن است نخواهید آن را به دفعات زیاد تماشا کنید.

دلایل جذابیت رابطه مقعدی چیست؟ آیا از عوارض این رابطه اطلاعاتی دارید؟ برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله سکس مقعدی را بخوانید.

 

علائم اعتیاد به فیلم های پورن

در ابتدا میزان تماشای خود را کاهش دهید

روزی یک عدد مصرف کنید! وقتی تماشای پورن بخش بزرگی از زندگی روزمره شماست، توقف کامل فوراً تقریبا غیرممکن است. بنابراین به جای توقف ناگهانی، برنامه ای برای کاهش تدریجی اعتیاد خود به دیدن فیلم های سکسی ترتیب دهید.

اینطور برنامه ریزی کنید:

ابتدا روی میزان زمانی که صرف تماشای فیلم های پورن می کنید کار کنید. کامپیوتر را روشن کنید، و کار خود را تمام کنید سپس کامپیوتر را دوباره خاموش کنید.

بعد، تعداد دفعات تماشای پورن در روز را محدود کنید. اگر پنج بار در روز پورن تماشا می‌کنید، سعی کنید تا پایان هفته آن را به یک بار در روز کاهش دهید. فقط مواظب باشید این به نوع جدیدی از وسواس تبدیل نشود.

برای رفتار خوبتان به خودتان پاداش دهید. اگر یک روز را بدون پورن گذرانده اید، از غذای مورد علاقه خود پذیرایی کنید یا یک هدیه کوچک به خود بدهید، مانند آن جفت کفشی که مدت ها بود به آن چشم دوخته اید.

عوارض تماشای فیلم های پورن

خود را مشغول نگه دارید

اعتیاد به فیلم های مستهجن ممکن است زمانی شروع شده باشد که شما تنها و بی حوصله بوده اید و کار بهتری برای انجام دادن نداشتید. اکنون وقت آن است که اختیار زندگی خود را دوباره به دست بگیرید. یک روال زندگی روزانه معنادار پیدا کنید و زمان دسترسی به فیلم های پورن را به حداقل برسانید.

به این صورت این کار را انجام دهید:

یک ورزش مانند دویدن، پیاده روی یا یک ورزش تیمی انتخاب کنید. فعالیت بدنی نه تنها شما را از کامپیوتر دور نگه می دارد، بلکه باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.

سرگرمی هایی را پیدا کنید که شما را از رایانه دور می کند. در فضای باز نقاشی کنید، عکاسی کنید یا زمانی را به مطالعه در پارک بگذرانید. تمام تلاش خود را انجام دهید تا دور از رایانه به زندگی خود معنا ببخشید.

روابط عاطفی معنادار پیدا کنید

گذراندن وقت با دوستان نزدیک یا شریک زندگی، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و شما را از صفحه نمایش کامپیوتر دور نگه می دارد. وقتی عشق پیدا می کنید و دوستش دارید، فوراً باعث می‌شود که فیلم های پورنوگرافی کمتر برای اغواکننده باشد.

نحوه درمان اعتیاد به فیلم های پورن

برای خود محدودیت هایی تعیین کنید

نکته مهم در مشاوره جنسی: هنگامی که تماشای فیلم های پورن را کاهش دادید، بسیار مراقب باشید که دوباره به آن معتاد نشوید. اگر آن را به یک بار در روز محدود کرده اید، دوباره آن را افزایش ندهید. در مورد هدف نهایی خود تصمیم بگیرید. آیا می خواهید اعتیاد به دیدن فیلم های پورنوگرافی را به طور کامل ترک کنید؟

هنگامی که شروع به ترک اعتیاد به پورنوگرافی کردید، قوانین اساسی را برای زندگی جدید خود تعیین کنید. روی یک برگه آنها را بنویسید. آنها را با یک دوست صمیمی و فهمیده به اشتراک بگذارید تا خود را در قبال آنها مسئول بدانید.

نتیجه گیری

تصاویر خانوادگی را روی رایانه خود و اطراف آن قرار دهید. عکس های خندان از خانواده می تواند به شما برای ترک دیدن فیلم های پورن کمک کند.

سعی کنید برای تماشای پورن لیستی از مزایا و معایب تهیه کنید. ببینید کدام طرف غالب است.

مردم به خصوص کودکان نباید فیلم های مستهجن تماشا کنند زیرا فیلم های پورن قسمتی از مغز را که مسئول اعتیاد است تحریک می کند. شما به راحتی می توانید به آن معتاد شوید.

برای ترک کردن فیلم های مستهجن، وقت خود را در مکان‌هایی که نمی‌توانید پورن تماشا کنید، بگذرانید. به پیاده روی بروید یا کتاب بخوانید. سعی کنید به رابطه جنسی فکر نکنید.

به تمام اعضای خانواده فکر کنید که اگر در آن لحظه شما را ببینند چقدر خجالت می کشند.

به تنظیمات محدودیت های وب سایت ها بروید. تمام وب‌سایت‌هایی را که ارتباطی با پورن دارند، در آنجا قرار دهید. از یک دوست بخواهید رمز عبوری را که نمی دانید برای شما تنظیم کند. بنابراین شما حتی اگر بخواهید نمی توانید هیچ پورنوی تماشا کنید.

مشاوره جنسی آویژه

در این مقاله مرکز مشاوره خانواده آویژه در خصوص اعتیاد به فیلم های پورن، نکاتی را بیان کردیم. اگر شما هم دیدگاه و نظراتی دارید و در این مقاله به آن پرداخته نشده است، از شما تقاضا داریم تا آن را در بخش دیدگاه های پست بنویسید تا دیگران هم از آن بهره ببرند و از سوی دیگر در مقاله دیگری در حیطه اعتیاد به فیلم های سکسی به صورت اختصاصی به آن پرداخته شود.

برای نکات بیشتر در مورد مشاور خانواده، لطفاً با مرکز ما تماس بگیرید. ما خوشحال می شویم به شما کمک کنیم!

براي مشاوره در زمينه این 10 نکته را برای ترک اعتیاد به فیلم های پورن باید بدانید!

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉