کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

فلسفه پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم ها چیست؟

فلسفه پوشیدن کفش پاشنه بلند چه عوارضی دارد؟
5/5 - (1 امتیاز)

آیا درباره فلسفه پوشیدن کفش پاشنه بلند چیزی می دانید؟

از چه زمانی زنان به این نتیجه رسیدند که با کفش پاشنه بلند زیبا تر به نظر می آیند؟ آیا می دانستید که از زمان اختراع کفش، مردم به فکر زیبا تر کردن کفش هایشان بوده اند؟ آن ها از هر شیوه و زنگی برای تزئین کفش هایشان استفاده می کردند. به خصوص بانوان که سعی می کردند با پاپوش های زیبا و رنگی، توجه دیگران را به خود جلب کنند. در عصر زندگی امروز کفش های پاشنه بلند، یکی از مهم ترین ابزارها برای زیبایی پاهای زنان بوده است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه فلسفه پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم ها چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تاریخچه کفش پاشنه بلند:

فلسفه پوشیدن کفش پاشنه بلند از قرن دهم میلادی آغاز شد. اما آیا می دانستید که ابتدا مردان کفش پاشنه بلند می پوشیدند. بله باید هم تعجب کنید اما علت این کار چه بود؟ در قدیم سواران نظامی برای اینکه راحت تر سوار بر اسب شوند بوت های پاشنه بلندی می پوشیدند تا مطمئن شوند که حتی با سرعت بالای اسب پای آن ها از رکاب بیرون نمی آید ولی جالب تر اینجاست که پوشیدن کفش های پاشنه بلند در مردان، تنها میان ثروت مندان رایج بود. جالب است بدانید که اولین کفش های پاشنه بلند در ایران ساخته شده بود. به همین دلیل تعجب نکنید که زنان ایرانی عاشق کفش های پاشنه بلند باشند.


بیشتر بخوانید:مشاوره ازدواج برای انتخابی عاقلانه است یا زندگی ای عاشقانه ؟


دلایل پوشیدن کفش های پاشنه بلند در خانم ها چیست؟

زیبایی

مهم ترین دلیل پوشیدن کفش های پاشنه بلند در خانم ها زیبایی و جلب توجه است. زنانی که کفش های پاشنه بلند می پوشند حس می کنند که نسبت به دیگران زیباتر به نظر می رسند و به قول خودشان بیشتر تو چشم هستند. البته در نگاه اکثر مردان که توجه آن ها بیشتر روی اندام زن است قطعا پوشیدن کفش پاشنه بلند به زیبایی زن می افزاید و جلوه او را دو چندان می کند.

بالا رفتن اعتماد به نفس

یکی از دلایل مهم در فلسفه پوشیدن کفش پاشنه بلند در خانم ها ، بالارفتن اعتماد به نفس آن هاست. مخصوصا در خانم هایی که به ظاهر خود اهمیت زیادی می دهند. اما ثابت شده که به لحاظ روانی، کفش پاشنه بلند حس خوبی به خانم ها می دهد. مخصوصا برای کسانی که زیبایی ظاهر کمی دارند واز این طریق می خواهند حواس دیگران را به تیپ و ظاهر خود جلب کنند گزینه خوبی به شمار می رود.

شیک بودن

پوشیدن کفش پاشنه بلند به خانم ها حس شیک بودن می دهد. این دسته از افراد احساس می کنند خیلی با کلاس شده اند و روی دست آن ها کسی نیست. حتی کسانی که تیپ خیلی خوبی ندارند یا موقعیت مالی شان خوب نیست سعی می کنند با پوشیدن کفش پاشنه بلند، ایراد ها و کم و کاستی های خود را بپوشانند. مخصوصا کفش هایی با رنگ جیغ یا قرمز انتخاب می کنند که به ظاهر آن ها جلوه ای دو برابر خواهد داد.

جلب توجه آقایون

شاید مهم ترین دلیل فلسفه پوشیدن کفش پاشنه بلند در خانم ها این باشد که آن ها دوست دارند توجه مردان را به سوی خود جلب کنند. البته نظر آقایون هم واقعا جلب می شود چون عاشق کفش پاشنه بلند خانم ها هستند. اما بهتر است بدانید که مردان در این صورت نگاه جنسیتی و سکسی به شما پیدا می کنند و این موضوع از بسیاری از جهات ناخوشایند است. زیرا این توجه آن ها بسیار کوتاه مدت است و بعد از آن ممکن است توجه آن ها به کس دیگری جلب شود. پس اگر می خواهید مردی را شیفته خود کنید این راهش نیست.


بیشتر بخوانید:آیا معیارهای ازدواج برای همه افراد یکسان است؟


مضرات و فلسفه پوشیدن کفش پاشنه بلند چیست؟

عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند در خانم ها چیست؟

خانم های محترم، علاوه براینکه کفش پاشنه بلند باعث زیبایی ظاهری می شود، آسیب های جبران ناپذیری هم دارد. این آسیب ها عبارت است از :

  • آسیب به ستون فقرات
  • کوتاه شدن عضلات ساق پا
  • مشکلات مفصلی
  • تنگ شدن مفاصل زانو
  • آسیب به مچ پا
  • خار پاشنه
  • واریس و به دنبال آن فشار خون وریدی
  • ضعیف شدن قوزک پا
  • شصت چمبری یا کج شدن شصت پا
  • کمردرد و …

چرا خانم ها کفش پاشنه بلند می پوشند؟

دیدگاه مشاور خانواده

خیلی وقت ها دیدم مردانی رو که به تمسخر خانم هایی که کفش پاشنه بلند میپوشند میپردازند و یا حتی خدای ناکرده ممکنه این رفتار رو نشانه کم عقلی اونا بدونند و خیلی برچسب ها رو بهشون بزن!!!!
شاید در ابتدا ودر نگاه اول برخی کوتاه بودن قد و یا طنازی رو عامل اصلی این رفتار خانم ها بدانند البته این ها از کارکرد پوشیدن کفش پاشنه بلند است ولی باید بدانیم چرا خانم ها حاضر میشوند این کار رو که مشقت هایی همچون درد کمر و یا پا را به همراه خواهد داشت تحمل کنند پس ظاهرا باید دلیل مهمی برای این کار وجود داشته باشد.

دلیل اصلی این مساله چیست؟

ببینید اگر وجود کروموزوم ها و نقش اونا در تعیین جنسیت یعنی دختر و پسر شدن در ابتدای زندگی عبور کنیم آنچه که صفات ثانویه جنسی یعنی مرد و زن شدن رو در ادامه زندگی ایجاد میکنه ترشح هورمون تستسترون در مرد و استروژن در زن است. اما ترشح این هورمون ها در زن و مرد همانند هم نیست و یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در میزان ترشح هورمون ها اضطراب است.
اضطراب زیاد و ناگهانی ترشح هورمون استروژن رو در زن قطع و یا کاهش میدهد و در نتیجه یک زن به سمت صفات ثانویه جنسی مردانه میل میکند.
حتما دیدید برخی خانم ها که مجبورند شغل های اضطراب آور داشته باشند یا فوق العاده خسته میشن و کارآییشون پایین میاد و فرسوده میشن و یا کم کم خلق و خوی مردانه میگیرند؟؟

جالبه بدانید انجام دادن رفتارهای زن و مرد خیلی زیاد به میزان تاثیر اضطراب اون کار بر اونا بستگی داره.

به عنوان مثال دیدید وقتی به خانمتون اضطراب زیادی میدید مثلا بالای سر اون رو میگیرید که زود و سریع فلان کار رو بکن میبینید اون هنگ میکنه یا فریاد میزنه در حالی که اگر به او مهلت بدید و زمان مشخص کنید که مثلا تا یک ساعت دیگه وقت برای اون کار هست میبینید خیلی خوب و هنرمندانه کارش رو انجام میده.
پس اضطراب های کم ولی تدریجی ترشح هورمون استروژن رو در خانم ها تنظیم و اونا رو در کسب صفات ثانویه جنسی یاری میرسونه.

پوشیدن کفش پاشنه بلند یه رفتاریه که درسته که کمی احساس درد در ناحیه کمر و یا پا ایجاد میکنه و حتی ترس از خوردن زمین رو به همراه داره ولی رفتاریه که با همین اضطراب کم داره میزان ترشح هورمون استروژن رو در خانمتون تنظیم میکنه. به همین خاطره که حاضره حتی با این کفش چند ساعت راه بره.
پس آقای عزیز هنگامی که خانمت کفش پاشنه بلند میپوشه به جای تمسخر اون و برچسب زدن به او بهتره که با تعریف کردن از او و بیان عاطفه و توجه به او لذت زن بودن رو در اون صدچندان کنی.
اگر به خانمت بابت این رفتار برچسب حماقت زدی اون هم حق داره به رانندگی تو و لایی کشیدن تو خیابان تو همین برچسب رو بزنه!!!

شرایط و فلسفه پوشیدن کفش پاشنه بلند چیست؟

سوالات متداول

اثرات کفش پاشنه بلند در نگاه مردان چیست؟

اکثر مردان به کفش پاشنه بلند خانمها، نگاه جنسی دارند و در جمع میهمانی ها توجهشان به زنانی جلب می شود که ار بقیه بلند قد تر هستند.

کفش پاشنه بلند در خانم ها از چه زمانی مد شد؟

از سال 1860 پوشیدن کفش های پاشنه بلند مد شد. به طوری که معمولا در عکس های جنسیتی و پورنو، سوژه عکس ها شده بود چکمه های پاشنه بلند. این عکس ها معمولا در مجله هایی با مضمون مسائل جنسی چاپ می شود که اغلب اروتیک و شهوت آور بود.

مدت زمان پوشیدن کفش پاشنه بلند چه مدت است؟

زمان پوشیدن کفش پاشنه بلند معمولا یک ساعت است. اگر این زمان از یک ساعت بیشتر شود قطعا مشکلات جسمی بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت. این زمان برای کسانی که عادت به پوشیدن کفش پاشنه بلند ندارند کمتر از ده دقیقه است. پس از آن درد کمر و پا و انگشت پا به سراغ آن ها خواهد آمد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه فلسفه پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم ها چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 8 نظر:

  1. جمع کنید این حرفارو هر کی یه مدرکی از هر کوفت کده ای میگیره میاد الکی و بدون کارشناسی فرضیه ی مسخره خودشو به نظریه ی کارشناسانه تبدیل می‌کنه . زرشک !!!!
    میدونید پوشیدن کفش پاشنه بلند اون هم بالاتر از ۱/۵ سانت چه عوارض جبران ناپذیری به کمر و اندام های داخلی زن داره تمام پزشکان ارتوپد بر این نظریه اتفاق نظر دارن . اون وقت یکی حرف از اعتماد به نفس و به چشم اومدن رو میچپونه تو مغز مردم .

  2. سلام با تشکر
    به نظر من چون کفش پاشنه بلند برای سلامتی خانم ها بسیار مضر هستش بهتره که بیشتر از ضررهاش بگیم تا زیبایی هاش، وقتی سلامتی به خطر بیفته و بعد ها قرار کمر درد و پادرد شدید بگیریم، زیبایی چه فایده ای داره…
    یا اگه خواستیم مدت کوتاهی بپوشیم فقط پیش معشوق خودمون این کارو انجام بدیم تا بقیه رو در جامعه، دچار مقایسه های غلط نکنیم(مقایسه با همسرشون) و زندگی رو برای اون ها تلخ نکنیم.

    مچکرم🙏🙏

  3. این یکی از مضحک ترین مطالبی بود که خوندم، در تمام جملاتتون به کلمه مرد اشاره کردید، بلکه خانوما برای استایل خودشونه که کفش پاشنه دار میپوشند نه آقایون.

    1. مشکل شما خانمها همینه.
      اساساً 90% کارهایی که خانمها برای ظاهرشون انجام میدن دلیلش جلب توجه مردان هست ولی یا بی خبرن یا خودشونو بی خبر جلوه میدن :))))
      باشه عزیزم. برید سینه و باسن خودتون رو با عمل بزرگ کنید بعد بگید برای استایل خودمون اینکارو میکنیم :)))

    1. البته باسنش ! چون با پوشیدن پاشنه بلند میزنه بیرون … درسته شیطون عاشق ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉