کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

ضروری ترین نکات روانشناسی رابطه قبل ازدواج

ضروری ترین نکات روانشناسی رابطه قبل ازدواج
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه برای بسیاری از افراد که در سن ازدواج هستند این سوال پیش آمده است که آیا داشتن رابطه جنسی قبل ازدواج درست است یا خیر؟ پاسخ به این سوال می تواند با توجه به شرایط اجتماعی و شخصیتتان بسیار متفاوت باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با توجه به شرایط خودتان پاسخ درست را پیدا کنید.

داشتن رابطه عاشقانه قبل از ازدواج چیزی است که امروزه در سطوح مختلف جامعه شاهد آن هستیم. ازدواج به سبک سنتی تا حد زیادی به حاشیه رفته است و حداقل شناختی قبل از ازدواج وجود دارد. اما همانطور که می دانید هر چیزی اگر از مسائل مختلف ارتباط قبل از ازدواج آگاهی نداشته باشید می تواند تا حد زیادی به شما آسیب بزند. در این مقاله سعی داریم تا رابطه قبل از ازدواج را از دید علم روانشناسی بررسی کنیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه ضروری ترین نکات روانشناسی رابطه قبل ازدواج با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آیا رابطه قبل از ازدواج خوب است؟!

از نظر علم روانشناسی رابطه سالم قبل از ازدواج به 4 سطح تقسیم بندی می شود.

سطح اول:‌ معرفی

شما هیچ شناختی از یکدیگر ندارید و ممکن است هر دو به سوی یکدیگر جذب شوید و یا اینکه یکی جذب دیگری شود. در اینجور مواقع چنان به نظر شخص مقابل جذاب می آیید که او در ذهن خودش همه راه را تا ازدواج به سرعت طی خواهد کرد!! به هر حال راه ارتباطی ای با شما پیدا خواهد کرد که معمولا گرفتن شماره شما خواهد بود و سپس ارتباط شما دو نفر شروع می شود. اگر در نگاه اول از یکدیگر خوشتان بیاید کم کم رابطه شما جدی تر خواهد شد و از دنیای مجازی به دنیای حقیقی کشیده خواهد شد و با یکدیگر قرار ملاقات خواهید گذاشت.

دقت داشته باشید که رابطه شما نباید به سرعت پیش برود بلکه باید در هر مرحله به شناخت خاصی برسید تا بتوانید وارد مرحله بعد شوید و اگر این طور نباشد درگیر آسیب های دوستی قبل از ازدواج خواهید شد.

آیا رابطه قبل از ازدواج خوب است؟!
روابط پیش از ازدواج و تاثیر آن در ازدواج

سطح دوم: رشد

در این مرحله دیگر شما با هم صمیمی شده اید و می توان گفت که یک زوج هستید. از دیدن و قرار گذاشتن با یکدیگر ذوق زده می شوید و دوست دارید ارتباط خودتان را بیشتر کنید. اما به یاد داشته باشید که آسیب پذیر ترین سطح رابطه عاشقانه قبل از ازدواج همین قسمت است. زیرا شما دچار هیجان های کاذب می شوید و ممکن است تصمیمی بگیرید که اشتباه باشد. رابطه جنسی قبل از ازدواج یکی از تصمیمات عجولانه ای است که معمولا در این سطح رابطه قبل از ازدواج اتفاق می افتد.

دلیل این که این سطح از رابطه به این شدت حساس است این است که طرفین سعی می کنند بهترین رفتار ممکن را داشته باشند و در حقیقت رفتار آن ها واقعی نیست. پسرها همانند یک جنتلمن تمام عیار رفتار می کنند و دخترها به گونه ای هستند که دل پسر را ببرند. در این مرحله تشخیص فرد مناسب بسیار سخت است به همین دلیل توصیه می شود که کاملا حساب شده پیش بروید. رابطه عاطفی قبل از ازدواج در این مرحله بسیار قوی است و کمتر رابطه ای است که در این قسمت از هم پاشیده شود.

رابطه جنسی قبل از ازدواج
رابطه قبل از ازدواج داشته باشیم یا نداشته باشیم؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج، معضل سطح دوم

ارتباط جنسی قبل از ازدواج مسئله ای غیر قابل انکار است که با توجه به پذیرفته نبودن آن توسط عموم افراد جامعه ایران همیشه یک خط قرمز بوده است. از دیدگار روانشناسی رابطه جنسی قبل از ازدواج می تواند به عنوان یکی از پیامدهای هیجانات زود گذر این نوع رابطه ها باشد. این موضوع به خصوص برای دختری که قبل از ازدواج رابطه داشته است بسیار مهم است. اگر قبل از اینکه فرد مقابلتان را به خوبی بشناسید به این نوع رابطه ها تن دهید ممکن است مورد سواستفاده قرار بگیرید و مشکلات روانی بسیار برای شما به وجود بیاید. برای خواندن مقاله حدود معاشقه قبل از ازدواج کلیک کنید.

سطح سوم: بلوغ

حالا شما یکدیگر را به طور کامل می شناسید و احتمالا تا الان از میزان ارتباطتان به دوستان خود گفته اید. حتی شاید با آن ها بیرون رفته باشید. رابطه شما سر شکل گرفته است و تقریبا به یکدیگر ارتباط کامل دارید. در این مرحله است که دیگر آن تب و تاب اولیه را ندارید و رابطه عاطفی قبل ازدواج شما کم رنگ می شود. شخص مقابلتان کم کم نقاب را بر می دارد و شما خود واقعی اش را می بینید. رفتارها در این سطح بسیار متفاوت هستند. گاهی اوقات بسیار از یکدیگر سرد می شوید و احساس می کنید مناسب یکدیگر نیستید و یا حتی ممکن است آنقدر به یکدیگر احساس نزدیکی بکنید که رابطه عاشقانه قبل از ازدواج شما در همین مرحله به خواستگاری و ازدواج منجر شود.

دقت داشته باشید معمولا دخترها در این مرحله احساسی رفتار می کنند و سعی می کنند که با پرسیدن سوالات مختلف از احساس پسر نسبت به خودشان مطمئن شوند. معمولا در این قسمت اینگونه جملات را از سمت دخترها بیشتر می شنوید: « اولین باری که دست هم رو گرفتیم یادته؟»،« تاریخ اولین قرارمون رو یادته؟». فراموش کردن هر کدام از این موارد می تواند منجر به یک قضیه جدی شود زیرا دخترها به آن خیلی اهمیت می دهند. برای مطالعه مقاله سرد شدن رابطه در دوران نامزدی کلیک کنید.

فواید ارتباط قبل از ازدواج!
رابطه عاطفی عمیق قبل ازدواج

سطح چهارم: روند نزولی

در هر رابطه ای سختی ها و مشکلات وجود دارد اما در این سطح این مشکلات بیشتر می شود و میزان سازش کمتر می شود. بررسی روانشناسی رابطه قبل از ازدواج نشان می دهد که مهم ترین آسیب های دوستی قبل از ازدواج در این مرحله اتفاق می افتند. اگر طرفین نتوانند مشکلات این سطح از رابطه را کنترل کنند، رابطه عاطفی قبل از ازدواج آن ها به شدت تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و ممکن است به دلایل بسیار پیش پا افتاده یک رابطه خوب را برهم بزنند. اگر نتوانید رابطه تان را به خوبی مدیریت کنید متوجه خواهید شد که ترجیح می دهید به جایی که با او وقت بگذارنید با دوستانتان ارتباط برقرار کنید. آینده روشنی که با او تصور می کرده اید دیگر جلوی چشمتان مصور نمی شود و نسبت به انتخاب خود شک و تردید بسیاری دارید.

اما از طرفی دیگر اگر بتوانید ارتباط قبل از ازدواج خود را به این سطح برسانید و آن را به خوبی کنترل کنید اتفاقات خوبی برای شما خواهد افتاد و می توانید به راحتی به این سوال که آیا رابطه قبل از ازدواج خوب است؟ پاسخ مثبت بدهید. زیرا شما توانسته اید رابطه خودتان را به خوبی مدیریت کنید و یا حتی ممکن است به ازدواج ختم شود. برای خواندن مقاله سوالات آشنایی قبل از ازدواج کلیک کنید.

تاثير روابط قبل از ازدواج بر تعارضات زناشويي
تاثیر روابط قبل از ازدواج بر زندگی زناشویی

فواید ارتباط قبل از ازدواج!

داشتن رابطه دوستی قبل از ازدواج می تواند تجربه های بسیار زیادی در زمینه نحوه رفتار با جنس مقابل در اختیار شما بگذارد. به عنوان مثال پسری که قبل از ازدواج رابطه داشته می داند که چگونه باید با احساسات یک دختر رفتار کند. با این حال امر واجبی نیست و چه بسا زوج های بسیاری بدون داشتن هیچگونه رابطه ای و با یک ازدواج تماما سنتی به یک زندگی ایده آل دست پیدا کرده اند و در سمت مقابل افرادی با چندین سال رابطه قبل از ازدواج وقتی که زیر یک سقف رفته اند نتوانستند حتی یک سال نیز با یکدیگر دوام بیاورند و کارشان به طلاق کشیده است.

شما باید همیشه به یاد داشته باشید که ازدواج مهم ترین تصمیم زندگی شما است و اگر می خواهید زندگی موفقی داشته باشید باید علمتان را در این زمینه افزایش دهید. پیشنهاد می کنم سایر مقالات مربوط به ازدواج را که برای شما عزیزان تهیه شده است مطالعه بکنید.

سوالات متداول

آیا داشتن رابطه قبل از ازدواج بد است؟

داشتن رابطه قبل از ازدواج تا حد زیادی به شخصیت شما بستگی دارد. این رابطه می تواند با تفکرات شما سازگار نباشد و برای شما مضر باشد.

داشتن رابطه عاطفی قبل از ازدواج چقدر به ازدواج کردن کمک می کند؟

اگر بتوانید یک رابطه قبل از ازدواج را به خوبی مدیریت کنید می تواند تجربیات خیلی خوبی را در اختیار شما بگذارد. با این حال شکست خوردن در اینگونه رابطه ها می تواند پیامدهای روانی زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.

تاثیر رابطه جنسی قبل از ازدواج چیست؟

اگر نتوانید هیجانات ابتدای آشنایی را کنترل کنید و تن به رابطه جنسی دهید. ممکن است در آینده به مشکل بر بخورید و احساس کنید که از شما سواستفاده شده است.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه ضروری ترین نکات روانشناسی رابطه قبل ازدواج

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉