کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

مشاوره زناشویی || مشاوره تلفنی و آنلاین مسائل زناشویی

مشاوره زناشویی
4.6/5 - (5 امتیاز)

ضرورت مشاوره زناشویی / چگونه روابط زناشویی را بهبود دهیم؟

مشاوره زناشویی که به آن زوج درمانی یا سکس تراپی نیز گفته می شود، نوعی روان درمانی است. این مشاوره ها به زوجین کمک می کند تا تعارضات خود را تشخیص داده و حل و فصل کرده و در نهایت روابط خود را بهبود بخشند. در واقع از طریق مشاوره زناشویی و جنسی می توانید در مورد بازسازی و تقویت رابطه جنسی تصمیمات متفکرانه ای بگیرید.

مشاوره زناشویی اغلب یک دوره درمانی کوتاه مدت است و معمولاً هر دو زوج باید در آن شرکت کنند. اما گاهی اوقات یکی از زوجین تصمیم می گیرد که به تنهایی با یک درمانگر ملاقات کند یا از مشاوره تلفنی زناشویی استفاده کند. اما به طور کلی، برنامه درمانی به شرایط زوجین بستگی دارد.

چرا باید به مشاوره زناشویی توجه کنم؟

مشاوره زناشویی تلفنی می تواند به زوجین در ایجاد روابط صمیمی، بهبود میل جنسی یا وضعیت ازدواج کمک کند. برخی از زوجین برای تقویت مشارکت و شناخت بهتر از یکدیگر به دنبال مشاوره جنسی هستند. مشاوره جنسی و زناشویی همچنین می تواند به زوجینی که قصد ازدواج دارند کمک کند. در واقع مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا درک عمیق تری از یکدیگر داشته باشند و اختلافات قبل از ازدواج را برطرف کنند.

در موارد دیگر، زوجین برای بهبود رابطه آشفته خود به دنبال مشاوره ازدواج هستند. پس برای بسیاری از موضوعات خاص، می توانید از مشاوره جنسی و زناشویی استفاده کنید.

مشاوره می تواند به زوجین کمک کند تا از طریق تکنیک هایی که ممکن است ارتباط آنها را بهبود بخشد، صمیمیت عاطفی از دست رفته خود را برگردانند. وقتی به زوجین بستری داده می شود تا با یکدیگر گفتگوی آشکار داشته باشند، ناگفته ها و مشکلات کاهش میابند و احتمالا درک زن و شوهر از یکدیگر را افزایش می دهد.

ضرورت مشاوره زناشویی | مشکلات زناشوئی که نیاز به مشاور دارد
مشاوره زناشویی

اهمیت مشاور زناشویی در چیست؟

نقش مشاوره زناشویی این است که با شما و همسرتان کار میکند تا رویکردهای جدیدی برای غلبه بر چالش های موجود در روابط جنسی، سکس یا روابط بین فردی پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر در برقراری رابطه جنسی مشکل دارید یا از رابطه خود لذت نمیبرید، سکس تراپی میتواند، راهکارهای مفیدی پیش پای شما بگذارد و بستری برای گفتگوی شفاف درباره مسائل جنسی ایجاد میکند.

به طور کلی یک مشاوره زناشویی تلفنی خوب ممکن است در موارد زیر به شماکمک کند:

1. تسهیل ارتباط مجدد

برخی از زوجین به سختی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. گروه مشاوره زناشویی معمولا با تشویق شما به صحبت صریح و صادقانه با همسرتان سعی خواهد کرد تا این شکاف ارتباطی را برطرف کند. به عنوان مثال، مشاور شما ممکن است یک قانون اساسی تنظیم کند که به هر یک از شما اجازه می دهد بدون هیچ گونه وقفه ای با یکدیگر صحبت کنید. این به شما و همسرتان فرصت و مکان می دهد تا به طور فعالانه به یکدیگر گوش فرا دهید و با درک و فهم پاسخ دهید.

2. بازگشت اعتماد به رابطه

اگر همسرتان را فریب داده باشید، همسرتان ممکن است نسبت به شما احساس خشم و کینه داشته باشد‌. این به نوبه خود ممکن است به اعتمادی که همسرتان در ابتدا نسبت به شما داشته آسیب برساند. مشاوره اخلاقی زناشویی، تلاش خواهد کرد راه های چگونگی کسب دوباره اعتماد را به شما آموزش دهد.

3. مذاکره درباره مسئولیت های زندگی مشترک

مشاور شما همچنین می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا در مورد مسئولیت های زندگی مشترک مذاکره کنید. به عنوان مثال، اگر یکی از شما تصمیم دارد در دانشگاه ادامه تحصیل بدهد، احتمالا درباره مسئولیت های پدر یا مادر یا رسیدگی به امورمنزل به مشکل برمیخورید‌. مشاور شما می تواند در تعیین اهداف واضح و واقع بینانه در رابطه با مصالحه و انجام این مسئولیت ها به شما کمک کند.

4. بهبود رابطه جنسی و زناشویی

رابطه جنسی می تواند چیزی باشد که باعث بهبودی روابط و صمیمیت یک زن و شوهر می شود، یا می تواند یک میدان جنگ مملو از اضطراب، خجالت، عصبانیت و آسیب باشد. مشاوران حوزه سکس تراپی به طور مکرر با زوجین با اختلالات جنسی زوجین روبرو می شوند و تجربه کافی دارند که به شما کمک کنند.

در این مشاوره ها شما یاد میگیرید ضمن پرداختن به رابطه جنسی سالم، نیازها و خیال پردازی های جنسی خود و همسرتان را برآورده کنید. مثلا میتوانید درباره انواع فانتزیهای جنسی از جمله رابطه جنسی مقعدی، رابطه خشن و… با هم گفتگو کنید.

5. خیانت و بی وفایی

خیانت در یک رابطه می تواند آسیب زننده ترین چیزی باشد که یک زن و شوهر تجربه میکنند. اما همیشه به این معنی نیست که زندگی مشترک باید تمام شود. مشاوره زوجین ضمن یافتن علت خیانت، یک فضای شفابخش برای حل و فصل این مشکلات را فراهم می کند. مثلا گاهی اوقات علت عمده خیانت، مشکلات سکس در زوجین است. مشاوره تلفنی زناشویی میتواند شما را به سمت تجربه های جنسی جدید از جمله اورال سکس یا رابطه جنسی دهانی هدایت کند. تا لذت و صمیمیت جنسی میان شما و همسرتان جان تازه ای بگیرد.

6. کمک به مدیریت سایر روابط

همه زوجین با افرادی خارج از زندگی مشترکشان رابطه دارند. دوستان، خانواده، فرزندان، همکاران و اساتید و… تنها چند مورد هستند. این روابط می تواند سالم یا ناسالم باشد. برخی از مواردی که در اکثر ازدواج ها در مورد آنها بحث میشود، مدیریت همین روابط است. مشاوره تلفنی زناشویی یک راه حل سریع و مناسب برای حل این قبیل مشکلات است.

در نهایت، نقش مشاور زناشویی تلفنی این است که در بحث بین شما و همسرتان به گونه ای واسطه شود که ازدواج شما را بهبود بخشد. یعنی با پرداختن و تلاش در زمینه موضوعات اساسی برای یافتن راه حل برای مشکلات رابطه جنسی و عاطفی شما گام برمیدارد.

مشاوره زناشویی ( آنلاین ، تلفنی و حضوری )
مشاوره زناشویی | سوالات مشاوره زناشویی

سوالات مشاوره زناشویی شامل چه مواردی است؟

اغلب زوجین قبل از ورود به دفتر مشاور، از خودشان میپرسند که “مشاوره مسائل زناشوئی چه نوع سوالاتی را می پرسند؟” همین امر غالبا باعث اضطراب و نگرانی، قبل از جلسه اول مشاوره می شود. اطلاع از از انواع سوالاتی که ممکن است در هنگام مشاوره ازدواج از شما پرسیده شود، کمک میکند تا بتوانید احساس آمادگی کنید. البته هر مشاور متفاوت است و بسته به نیاز درمانی شما ، انواع سوالات متفاوت هستند. اما به طور کلی سوالات مشاوره زناشویی در حوزه های زیر است:

1. اطلاعات دوران کودکی و تاریخچه شخصی

گروه مشاوره زناشویی اغلب در مورد دوران کودکی شما سوال می کنند. اگرچه ممکن است فکر کنید تربیت شما ارتباط زیادی با مشکلات زناشویی فعلی شما ندارد، اما اغلب مشاوران دوست دارند از گذشته شما بدانند. یک مشاور مسائل زناشوئی ممکن است بپرسد شما در چه نوع خانه ای بزرگ شده اید، چه نوع روابطی را شاهد بوده اید و از کودکی چه نوع نگاهی به ازدواج داشته اید. به عنوان مثال دانستن اینکه با پدر و مادری بزرگ شده اید که دائماً اختلاف و دعوا داشته اند، برای یک مشاور مهم است.

2. تاریخچه روابط گذشته شما

مشاوران مسائل زناشوئی ممکن است در مورد روابط شما قبل از ازدواج فعلی شما سوال بپرسند. دانستن این که آیا شما قبلاً ازدواج کرده اید یا تجربه ی بدی از روابط قبل از ازدواج داشته اید، می تواند مهم باشد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مشاوره زناشویی || مشاوره تلفنی و آنلاین مسائل زناشویی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مشاوره زناشویی || مشاوره تلفنی و آنلاین مسائل زناشویی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

3. تاریخچه ازدواج شما

حرف زدن در مورد چگونگی ملاقات شما دو نفر و تصمیم گیری در مورد ازدواج معمولاً مهم است. وقتی زوجین با مشکل روبرو می شوند، شنیدن وقایعی که پشت سر گذاشته اند، می تواند تا حدودی برای یک مشاور مسائل زناشوئی مهم باشد.

4. مشکلات فعلی

پرداختن به مشکلات فعلی زناشویی نیز مهم است و اغلب مشاوران در مورد چگونگی کنترل تعارضات سوال می کنند. به عنوان مثال، آیا شما از صحبت کردن در مورد موضوعات دشوار اجتناب می کنید؟ آیا بحث های شدیدی دارید؟ مشاوران همچنین در مورد سبک های ارتباطی شما سوال می کنند. این اطلاعات می تواند در تعیین اینکه چه راهکارهایی برای بهبود روابط یک زن و شوهر بیشتر مفید خواهد بود، مهم است.

5. نقاط قوت در رابطه زناشویی

یک مشاور خوب زناشویی اغلب در مورد اوقات با کیفیت، علایق، اوقات فراغت و آنچه که به عنوان نقاط قوت ازدواج خود می بینید، سوال میکند. برای برخی از زوج ها ، یک نقطه قوت این است که هر دو فرزندان خود را دوست دارند. یا حتی ممکن است، یک زوج حتی اگر اختلاف نظر داشته باشند به یکدیگر احترام بگذارند. شناخت نقاط قوت می تواند به یک مشاور جنسی کمک کند تا از آنها استفاده کند.

البته اینها سوالات کلی هستند که در مشاوره مسائل زناشوئی مطرح میشود و با توجه به مشکل شما سوالات و مباحث تخصصی تر هم مطرح میشود. مثلا برای حل مشکلات سکس در زوجین، اغلب مباحث مرتبط همچون نظر زوجین درباره رابطه انواع روابط جنسی، خیال پردازی های جنسیو تمایلات جنسی، سکس خشن و… نیز مطرح میشود.

مشاوره جنسی | مشاوره مشکلات زناشویی + درمان
مشاوره روابط زناشویی

چه زمانی باید به دنبال مشاوره زناشویی و جنسی باشیم؟

مراجعه به مشاور یا مشاوره تلفنی زناشویی بعد از مشاهده موارد زیر توصیه میشود:

بحث های شما بی پایان است

یک احساس کینه توزی دائمی وجود دارد

هیچ چیز مشترکی برای اشتراک یا صحبت با همسرتان وجود ندارد

به نظر می رسد رابطه معنای خود را از دست داده است.

چگونه می توانم پیشنهاد مشاوره مسائل زناشوئی را به همسرم ارائه دهم؟

خیلی اوقات، وقتی یکی از زوجین از شرکت در مشاوره مسائل زناشوئی امتناع می ورزد، ممکن است به این دلیل باشد که آنها بحث ها و سوالات مشاوره زناشویی را محلی برای سرزنش اشتباهات در روابط می دانند.

بنابراین، هنگام پیشنهاد مشاوره مشکلات زناشویی به همسرتان، مهم است که موضوع را به روشی مثبت و مشارکتی بیان کنید. لذا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • زمان مناسبی را به طرح موضوع اختصاص دهید

سعی کنید در هنگام مشاجره یا رویارویی با مشکلات، پیشنهاد مشاوره اخلاقی، سکس تراپی و… را مطرح نکنید. زیرا ممکن است همسرتان آن را جدی نگیرد. بهتر است وقتی به موضوع بپردازید که او تنها باشد و استرس های روزمره حواس او را پرت نمی کند. بنابراین هر دوی شما می توانید با آرامش صحبت کنید. به عنوان مثال، از او بپرسید که آیا می تواند بعد از شام صحبت کند؟ به این ترتیب، او متوجه میشود که شما مایل هستید در مورد یک موضوع مهم صحبت کنید.

  • هدف خود را از جلسه مشاوره حضوری زناشویی یا آنلاین مطرح کنید

هنگام صحبت کردن با همسرتان، به چیزهای خاصی اشاره کنید که می خواهید در نتیجه مشاوره یاد بگیرید. به عنوان مثال، اگر از اختلالات جنسی زوجین رنج میبرید، به همسرتان بگویید مشاوره مشکلات جنسی زوجین تنها راه موثر است.

سوالات متداول

سوالات مشاوره زناشویی کدامند؟

در مشاوره زناشویی سوالاتی درباره کودکی، روابط قبل از ازدواج، آشنایی و تاریخچه قبل از ازدواج، مشکلات فعلی و… مطرح میشود.

چه زمانی باید به دنبال مشاور باشیم؟

زمانیکه بحث های شما بی پایان است، یک احساس کینه توزی دائمی وجود دارد و هیچ چیز مشترکی برای اشتراک یا صحبت با همسرتان وجود ندارد و…

اهمیت مشاور ازدواج در چیست؟

نقش مشاوره زناشویی این است که با شما و همسرتان کار میکند تا رویکردهای جدیدی برای غلبه بر چالش های موجود در ازدواج پیدا کنید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره جنسیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه مشاوره زناشویی || مشاوره تلفنی و آنلاین مسائل زناشویی

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 7 نظر:

  1. سلام
    برای شخصی که هنگام رابطه با همسرش شخص دیگه حتی مادر زن یا خواهر زن جایگزین می کنه چه راه حلی دارید؟
    لطفا کمکم کنید.

  2. سلام
    سوالم از زنان اینه چرا در رابطه جنسی فقط ناظر و مشاهده گر کارهای مرد هستند و آنها حرکت یا شروع کننده رابطه نیستند؟؟؟

  3. سلام مشاوره انلاین میخوام در زمینه زناشویی
    چجوری میتونین کمکم بکنین لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉