کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

7 نمونه خیال پردازی جنسی در زوجین و تاثیر آن در رابطه زناشویی

خیال پردازی جنسی
2.5/5 - (15 امتیاز)

رابطه جنسی موضوعی است که میتواند احساسات پیچیده بسیاری را برانگیزد. یکی از این احساسات، خیال پردازی های جنسی است. بسیاری از افراد با این تصورات و خیال پردازی ها مواجه شده اند. معمولا نتیجه آن گیجی و سردرگمی است. اغلب افراد این سوال را از خودشان میپرسند که چرا باید این تصورات جنسی در ذهنم شکل بگیرد؟ باید بدانید که داشتن این خیال پردازی های جنسی چه برای مردان و چه زنان طبیعی است. در حقیقت، شواهد نشان میدهد کسانی که تخیلات جنسی دارند اضطراب کمتری دارند. خیال پردازی در مورد رابطه جنسی کاملاً طبیعی است و اگر شما و همسرتان با هم تخیلات جنسی مشترکی را تجربه کنید، به بهبود رابطه شما کمک میکند. فقط مطمئن شوید که همسرتان از این موضوع راضی است و قوانین زندگی مشترکتان را زیر پا نمیگذارید. در زیر میتوانید نمونه هایی از رایج ترین خیال پردازی های جنسی را مشاهده کنید:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 7 نمونه خیال پردازی جنسی در زوجین و تاثیر آن در رابطه زناشویی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. رابطه جنسی چند نفره

رابطه جنسی با چند نفر شامل رابطه جنسی با بیش از یک شریک از جنس مخالف است. در یکی از مطالعاتی که با حضور 788 فرد بزرگسال انگلیسی انجام شد، مشخص شد که مردان به طور خاص ممکن است در مورد رابطه جنسی با چند شریک، بیشتر تخیل کنند. مردان شرکت کننده در این مطالعه بیشتر درمورد رابطه جنسی با چند نفر و با شرکای ناشناس خیال پردازی میکردند. در حالیکه، خیالات جنسی زنان بیشتر شامل شرکای همجنس و افراد مشهور بود.

2. رابطه جنسی خشن

رابطه جنسی خشن یک عمل جنسی پرخاشگرانه است. در این نوع رابطه غالباً شور و شوق بیشتری نسبت به انواع دیگر رابطه جنسی وجود دارد. البته روابط جنسی خشن میتواند یک رابطه ناسالم یا همراه با سو استفاده باشند. گرچه این نوع روابط ذاتاً خطرناک نیستند و یک فانتزی جنسی رایج است. اما BDSM، که شامل بسیاری از روابط جنسی خشن است، مخفف اسارت، سلطه، تسلیم، سادیسم و​مازوخیسم است. در واقع BDSM بسیاری از رفتارهای مختلف را در بر میگیرد، که معمولاً شامل اعمال غیر معمول جنسی است. از جمله این رفتارها میتوان به بستن شریک زندگی خود، کتک زدن و طیف وسیعی از رفتارهای خشونت آمیز دیگر باشد.

خیال‌پردازی شهوانی
خیال پردازی جنسی

3. تماشای رابطه جنسی

یکی دیگر از فانتزی های جنسی، تماشای رابطه جنسی دیگران است. این فانتزی شامل تحریک ناشی از تماشای فرد یا افرادی است که در یک رابطه خصوصی جنسی شرکت میکنند. یک مطالعه کوچک در سالهای اخیر نشان داد که 54 درصد از مردان فانتزی تماشای رابطه جنسی دیگران را دارند. این عمل تحریک شدن توسط دیگران است که با تماشای رابطه جنسی یا دیدن قسمتهایی از بدن دیگران، اتفاق میفتد. اگر فرد نتواند این تخیلات جنسی را کنترل کند، پریشانی عاطفی حاصل از آن مشکل ساز خواهد شد. زیرا احتمالاً قادر نخواهید بود به این تخیلات جنسی عمل کنید.

4. رابطه جنسی در مکان های عمومی یا مکان غیرمعمول

رابطه جنسی در جمع یکی دیگر از خیال پردازی های جنسی محبوب است. طبق نظرسنجی های انجام شده، 81 درصد از مردان و 84 درصد از زنان، حداقل یک رابطه جنسی در محل های غیرمعمول را تجربه کرده اند. قطعا نیازی به تاکید نیست که اقدام به این تخیلات نامشروع و غیرقانونی است. لذا دست یافتن به این تخیلات جنسی چیزی به جز اضطراب و استرس برایتان به دنبال ندارد.

5. نقش آفرینی جنسی دیگران

نقش آفرینی در واقع فرض هویت دیگری است. در طی یک عمل جنسی، نقش بازی کردن میتواند بخشی از خیال پردازی های جنسی باشد. این کار میتواند به افراد کمک کند تا خیالات و فانتزی های خود را در واقعیت بازی کنند. مثلا میتوان به لباس پوشیدن مانند شخصی اغلب از کتاب، فیلم یا بازی ویدیویی و… اشاره کرد. اگر چه ممکن است این کار از نظر جنسی خیلی جذاب نباشد، اما برخی افراد از جعل شخصیت در حین رابطه جنسی لذت میبرند.

خیال پردازی جنسی | مشکلات و نقش تخیلات جنسی در روابط
آسیب شناسی تخیلات جنسی

6. رابطه جنسی عاشقانه

رابطه جنسی عاشقانه با انواع دیگر تخیلات جنسی متفاوت است زیرا تعریفی مشخص از آن وجود ندارد. در حقیقت آنچه برای یک شخص، عاشقانه است ممکن است برای شخص دیگر اینطور نباشد. از نظر تئوری هم، هر نوع رابطه جنسی میتواند عاشقانه باشد. رابطه جنسی عاشقانه، یک رابطه ای است که در آن یک رابطه عاطفی و وابسته به عشق وجود دارد. روابط عاشقانه، معمولا کند هستند و هدف نهایی خود را بر روی ارگاسم متمرکز نمیکنند. در عوض، هدف آن تمرکز بر کل تجربه جنسی و کشف لذات و احساسات جدید است. بسیاری افراد در فانتزی های عاشقانه خود، معمولا فقط شریک زندگیشان را تصور میکنند.

7. تغییر جنسیت و همجنس گرایی

از دیگر فانتزی های جنسی تغییر جنسیت است. تغییر جنسیت زمانی است که فرد انتظارات اجتماعی از جنسیت خود را به چالش بکشد. افراد با هر جنسیتی میتوانند فانتزی تغییر جنسیت را انجام دهند. توجه به این نکته مهم است که این تفاوت یا تغییر جنسیت، معمولا وقتی اتفاق میفتد که شخصی هویت جنسیتی متفاوتی با جنسیت خود در زمان تولد داشته باشد. علاوه براین همجنس گرایی یک فانتزی جنسی دیگر است که شامل برقراری رابطه جنسی با افراد هم جنس است. این تخیلات هم در بین مردان و هم زنان وجود دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که میل جنسی یک وضعیت یا موقعیت ثابت نیست، و همچنین هویت جنسی شما را مشخص نمیکند. به عنوان مثال یک زن، میتواند هم درباره مردان و هم زنان دیگر تخیل داشته باشد. این خیال پردازی زنان درباره همجنسگرایی، لزوماً در مورد هویت آنها معنای خاصی ندارد.

تخیل کردن مسائل جنسی با همسر هیجان انگیز است. اما یکی از نگرانی های زوجین این است که چطور فانتزی های جنسی خود را با همسرشان در میان بگذارند. نکات مهمی وجود دارد که برای این کار باید رعایت کند. برخی از این نکات به شرح‌زیر است:

ایجاد رضایت

مهمترین چیز برای برقراری رابطه جنسی با شریک زندگی رضایت است. کسب رضایت از همسر نشان دهنده این است که شما به او و بدن او احترام میگذارید. در طول یک تجربه جنسی متفاوت از همسرتان بپرسید که آیا این کار را دوست دارد یا خیر؟ درصورتی که همسرتان علاقه ای به خیال پردازی های جنسی شما ندارد، این کار را متوقف کنید.

مرزها را مشخص کنید

برای داشتن ایمن ترین تجربه ممکن، باید درمورد آنچه میخواهید و نمیخواهید شفاف باشید. مثلا یک برنامه توافق شده برای چگونگی مواجهه با موارد غیرمجاز تنظیم کنید. در واقع اساس این مرزها رضایت است. مهم است که قبل از امتحان هر چیز جدید، یا حتی اگر کاری است که به طور منظم انجام میدهید، اجازه بگیرید.

خیال پردازی جنسی و مشکلات آن
فواید و عوارض خیال پردازی جنسی

با شریک زندگی خود با احترام رفتار کنید

رابطه جنسی یک ارتباط صمیمی است و فقط باید در جایی و با کسی انجام شود، که احساس امنیت میکنید. هر کاری را که باعث شود همسرتان احساس کند او را قضاوت میکنید، انجام ندهید. مخصوصاً هنگام امتحان چیزهای جدید. سعی کنید افکار و نگرانی هایتان را ابراز کنید.

داشتن رابطه جنسی سالم

یکی از شروط لازم برای خیال پردازی های زناشویی، حفظ سلامت رابطه جنسی است. سعی کنید از وسایل پیشگیری کننده انتقال بیماری های مقاربتی استفاده کنید. علاوه بر این اگر تصمیمی برای بچه دار شدن ندارید از داروها و وسایل پیشگیری از بارداری استفاده کنید. بدین ترتیب سلامت رابطه و رضایت همسرتان حفظ خواهد شد.

خیالات و فانتزی های زناشویی چه تاثیری بر روی یک رابطه دارند؟

همانطور که میدانید میل جنسی از قویترین نیروها در طبیعت انسان است. نیرویی که میتواند لذت و ارتباطی عمیق بین زن و شوهر ایجاد کند. اما متأسفانه، در بسیاری موارد این تمایل به مرور زمان و به تدریج کاهش میابد. کاهش خیال پردازی جنسی در مورد شریک زندگی و افزایش تخیلات در مورد افراد دیگر از نمونه های اصلی این روند است. زیرا زن و مرد به دنبال تنوع هستند. چه بسا این تنوع در قلمرو خیالی آنها باشد. این تخیلات ممکن است نیاز به تنوع را بدون تهدید کردن رابطه برآورده سازد. البته، ممکن است برعکس عمل کند و کمبودهای روابط را بارزتر کرده و منجر به عدم رضایت بیشتر در روابط زناشویی شود. هرچند تاثیر خیال پردازی مردان یا زنان بر رابطه، تقریباً ناشناخته است. اما برخی دانشمندان اذعان کردند که استفاده از تخیلات ممکن است باعث افزایش میل جنسی شود. با این حال، دیدگاه های متناقضی در مورد اینکه چرا این تخیلات باعث بهبود رابطه میشود، وجود دارد.

براي مشاوره در زمينه 7 نمونه خیال پردازی جنسی در زوجین و تاثیر آن در رابطه زناشویی

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 21 نظر:

  1. خیلات جنسی یک موضوع خصوصی هست ؛ دوم می خواستم در مورد روابط جنسی صحبت کنم که ممکن در ذهن هر کسی بیاد وجامعه باهاش در‌گیره ، اگر چه افراد متاهل بهتر می تونند در مورد روابط جنسی صحبت کنند وبیشتر میدونند ولی من کلیات رو می گم

  2. سلام من همسرم موقع رابطه میخواد که نقش یه خانم غریبه که داره بزور وارد رابطه میشه رو بازی کنم آیا یه اختلال جنسیه؟

  3. باسلام…
    راستش من هنگامی که با همسرم رابطه جنسی داریم هرچی بیشتر به تخیلات جنسی و فکر کردن به دختر های و حرف زدن با همسرم در مورد آنها هنگام رابطه
    احساس خوبی بهم دست میده و بیشتر مجذوب همسر خودم میشم و بعد از اتمام
    رابطه یک احساس عاشقانه شدید به همسرم پیدا میکنم ❤️
    ولی متاسفانه همسرم برعکس من بشدت
    مخالف هستند و فکر میکنم بیشتر ناراحت میشن
    و این موضوع منو اذیت می‌کنه

    1. عزیز من بزرگترین اشتباه اینکه اسمشون و بیاری بنظر بنده میشه تخیلات جنسی داشت ولی نه اینکه به زبان بیاری اگه واقعا عاشق همسرت هستی باید یه کاری بکنی که خیالش از شما راحت باشه نه اینکه چون شما دوست دارین اسم هر کسی رو تو رابطه بیارین بنظر بنده کاملا اشتباه و بی ادبی بزرگیه.

  4. آیا تخیل جنسی یک مرد نسبت به یک زن روی حس جنسی و برانگلیختگی اون زن تاثیر دارد ؟

  5. سلام وقتتون بخیر من فانتزیا مثل تری سام دارم و یا ضربدری می‌دونم دوس دخترم هم اینا تو سرشه
    کار اون ندارم میخام خودم درمان کنم این چیزا از ذهنم پاک بشه و همون رابطه سالم داشته باشم با دوست دختر یا همسر آینده اگه میشه راهنمایی کنید

  6. سلام منو همسرم تو رابطه مثلا مادر و پسر میشیم یا پدر و دختر یا اینکه دوست دختر و دوست پسریم یا بهم تجاوز کرده و نقش بازی میکنیم حین رابطه بنظرتون این کار گناهه

  7. تصور یک رابطه حرام، بدون شک گناهه و نمیشه با عنوانی مثل فانتزی جنسی، و توجیه اینکه همسرم راضی هست، اون رو مجاز دونست
    راهکارهای این متن، از نظر روانشناسی هم فکر نمیکنم درست باشه
    لطفا با نوشته های به ظاهر علمی، مردم رو به انحراف نکشونید

    1. سلام..درود برشما
      ‌..دوست عزیز اینا همه فرهنگ لعنتی غربی ها هست..ک برادران دکتر برای این دکتر بودنشون جزاب بنظر بیاد و مول جمع کنن..هم به مراجعین بیان میکنن.هم تو وب سایتشون نشر میدن.
      ..

  8. سلام سلام همسر من یعنی خانمم به سکس خشن علاقه داره میخواستم بدونم این گناه نیست ؟

  9. در تخیل من، همسرم با مردان دیگر به خصوص همسایه ای که از او بدم می آید ارتباط دارد .چرا این تخیل به وجود می اید

    1. اگر این کار باعث مشکلات در زندگی روزمره میشود بله اشکال دارد اما اگر برای لذت و تفکر است خیر اشکالی ندارد زیرا شما تصور برتری عالب بودن همسرتان بر خودتان را در هنگام نزدیکی میبینید و مشکلی ندارد

    2. بنظر بنده این مورد باعث میشه شما بیشتر اذیت بشید بهتر اینکه این افکار و از خودتون دور کنید من بیشترین لذت و از همسرم میبرم و واقعا بعد از ۱۶ سال زندگی هر وقت در کنارش هستم احساس میکنم اولین بارمه که دارم تجربه اش میکنم سعی کنید افکار منفی را از خودتون دور کنید.

  10. سلام وقت بخیر سوالی دارم. اگر فکر کنیم زمانی که با همسرم رابطه جنسی دارم، او همسر موقت و صیغه ای من است اشکال دارد؟

    1. سلام
      ب نظرمن‌اگراین تفکرباعث بهبودرابطه شمامیشه اشکالی نداره(چون ب هرحال بلانسبت شما، این دنیامحل ماندن نیست وهمسرانمان موقتی هستند)
      امااگراین تفکرباعث میشه روابطتان ب سردی کشیده بشه بایدازاین تفکراجتناب کنید

    2. نه مشکلی نداره
      اگر این حس باعث افازیش لذتتون میشه
      چون باز هم همسر صیغه ای محرم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉