کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

رابطه جنسی مقعدی | دلایل جذابیت و کاهش عوارض

رابطه جنسی مقعدی
2.4/5 - (13 امتیاز)

سکس مقعدی به فعالیت جنسی ای گفته می شود که شامل قرارگرفتن آلت جنسی مردانه در مقعد زن باشد. تخمین زده می شود که 5 تا 10% زنانی که از لحاظ جنسی فعالند رابطه مقعدی دارند. در ناحیه مقعد اعصاب حسی بسیار زیادی وجود دارد که موجب حساسیت بالا این ناحیه در تحریکات فیزیکی آن می شود. به همین علت بعضی از افراد سکس مقعدی را لذت بخش می دانند، اما باید در نظر داشته باشید که آمیزش جنسی مقعدی مضراتی دارد و شما قبل از انجام آن باید از خطرات رابطه جنسی از مقعد آگاه باشید و مراقبت های لازم را به عمل آورید تا از این مضرات در امان بمانید.

دلایل علاقه مردان به رابطه جنسی مقعدی

برخی از مردان به واسطه تماشای فیلم های پورن به سمت رابطه مقعدی سوق داده می شوند. باید توجه داشت که بازیگرهایی که در فیلم های پورن بازی می کنند آموزش دیده اند و با آگاهی کامل اینکار را انجام می دهند. الگو گرفتن از چنین فیلم هایی به هیچ وجه کار درستی نیست. البته از آنجایی که مقعد به نسبت واژن فشار بیشتری به آلت تناسلی مردانه وارد می کند و موجب تحریک بیشتر مرد در رابطه جنسی می شود، خیلی از مردان سکس مقعدی را بیشتر می پسندند. یکی دیگر از دلایل علاقه مردان به رابطه جنسی مقعدی را در مردانی میبینیم که علاقه ای برای ارضای جنسی همسرشان نشان نمی دهند و رابطه ی جنسی سریعتری را ترجیح می دهند. برای اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره جنسی را کلیک کنید.

آمیزش جنسی مقعدی
رابطه جنسی مقعدی

مزایا و معایب رابطه جنسی از مقعد

مزایای رابطه مقعدی

1. لذت بیشتر

یکی از بزرگترین خوبی های این رابطه این است که برخی مردان و زنان، از این نوع رابطه لذت بسیار مضاعفی نسبت به رابطه واژینال می برند. برخی مردان هم علاقه بیشتری به نسبت دیگر مردان به باسن زنان دارند و با دیدن باسن زنان بیشتر تحریک می شوند. همانطور که در بالا ذکر شد اطراف مقعد اعصاب حسی زیادی وجود دارد که این موضوع باعث می شود این ناحیه حساسیت بالایی نسبت به تحریکات فیزیکی داشته باشد و موجب لذت زیادی برای زنان خواهد شد.

2. مسئله بارداری

یکی دیگر از مزایای رابطه جنسی مقعدی نسبت به واژینال، نبود نگرانی های مربوط به بارداری است. اگر که شما و همسرتان قصد فرزند آوری ندارید و از نزدیکی از پشت لذت می برید می توانید رابطه مقعدی را امتحان کنید تا دیگر نگران احتمال بارداری نباشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه رابطه جنسی مقعدی | دلایل جذابیت و کاهش عوارض با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مضرات رابطه مقعدی

1. آسیب به مقعد

مقعد به نسبت واژن خاصیت ارتجاع پذیری کمتری دارد و احتمال پارگی و سوراخ شدگی نواحی داخلی مقعد در رابطه مقعدی وجود دارد. لایه های مخاطی مقعد به نسبت واژن نازک ترند و با تحریکات ضعیف تری احتمال پارگی و سوراخ شدگی وجود دارد. این اتفاق می تواند موجب افزایش احتمال آلودگی با ویروس ها و باکتری ها و هم چنین افزایش احتمال بروز بدخیمی های ناحیه مقعد شود.

2. بیماری های مقاربتی

از آنجا که نواحی داخلی مقعد به خوبی پوست اطراف آن توسط سد های دفاعی بدن مراقبت نمی شود، آمیزش جنسی مقعدی موجب افزایش احتمال آلودگی با عفونت های مقاربتی می شود.

3. بی اختیاری مدفوع

بی اختیاری مدفوع یکی دیگر از عوارض رابطه جنسی مقعدی است که می تواند زنان را درگیر خود کند. ماهیچه های ناحیه مقعد بعد از تجربه روابط مقعدی متعدد به مرور قدرت خود را از دست می دهند و موجب کاهش قدرت کنترل مدفوع در زنان می شود.

3. درد و خونریزی

درد و خونریزی یکی از شایعترین مضرات رابطه مقعدی است. مقعد و نواحی انتهایی روده مناسب آمیزش جنسی نیستند و یکی از مهم ترین عوارض رابطه جنسی مقعدی خونریزی های این ناحیه است. تقریبا می توان گفت که درد در رابطه مقعدی همیشه وجود دارد اما باید توجه داشت که برای برخی زنان این درد لذت بخش است. برای کاهش درد در این نوع رابطه می توان از ژل های مخصوص و تمرینات خاصی که وجود دارند استفاده کنید.

سکس مقعدی | علل گرایش و مضرات رابطه مقعدی
اصرار شوهرم به سکس مقعدی

راه کارهای کاهش عوارض رابطه مقعدی

می توان گفت عملا تنها راهی که بتوان از عوارض رابطه جنسی مقعدی جلوگیری کرد نداشتن آن است! اما راهکارهای زیر برای داشتن رابطه مقعدی کم خطر می تواند کمکتان کند:

تخلیه کردن

روده ی خود را تخلیه کنید. برای کاهش خطرات آلودگی های عفونی، قبل از داشتن رابطه مقعدی مدفوع خود را به خوبی تخلیه کنید.

کوتاه کردن ناخن ها

اگر در رابطه مقعدی خود از دست و انگشتان خود استفاده می کنید برای کاهش خطر احتمال آلودگی مطمئن شوید ناخن هایتان کوتاه است و در زیر آن ها آلودگی وجود ندارد. اگر ناخن هایتان بلند باشد احتمال خراشیدگی و زخم شدن نواحی داخلی مقعد وجود دارد و باعث ورود آلودگی های محیطی به خون می شود.

رابطه دهانی و واژینال بعد از رابطه مقعدی

از داشتن رابطه جنسی واژینال و رابطه جنسی دهانی بعد از داشتن رابطه مقعدی بپرهیزید. اگر هم قصد این کار را دارید حتما بعد از رابطه مقعدی کاندوم خود را تعویض کنید و یا آلت خود را بشویید.

استفاده ار روان کننده ها

از ژل های مخصوص برای لغزنده کردن مسیر مقعد استفاده کنید تا هم درد رابطه مقعدی را کاهش دهید و هم از احتمال پارگی و شکاف در ناحیه مقعد جلوگیری کنید.

مزایا و معایب رابطه مقعدی یا رابطه از پشت به همراه مضرات
رابطه مقعدی | مضرات رابطه مقعدی

ریلکس کردن

قبل از داشتن رابطه مقعدی بدن خود را ریلکس کنید و سعی کنید تا حد امکان ماهیچه هایتان را شل کنید. برای این کار می توانید از حمام آب گرم، ماساژ و یا یکسری تمرینات خاص کمک بگیرید. هم چنین می توانید کمی روی شکم خود دراز بکشید تا درد رابطه مقعدی را کاهش دهید.

متوقف کردن در صورت داشتن درد

زمانی که رابطه مقعدی برایتان به شدت درد آور و آزاردهنده است آن را متوقف کنید.

مراجعه به پزشک

اگر که بعد از رابطه مقعدی دچار خونریزی شدید و یا متوجه زخم یا توده ای غیر معمول در اطراف ناحیه مقعد خود شدید و یا اینکه ترشحات نامعمولی از مقعد خود داشتید به پزشک مراجعه کنید.

روراست باشید

با شریک خود روراست باشید و اگر که آزردگی در رابطه با سکس مقعدی دارید به او بگویید و با او صحبت کنید. ارتباط درست و مناسب در رابطه، می تواند لذت مضاعفی را در رابطه به شما بدهد.

تمیز کردن بعد از رابطه

بعد از اتمام رابطه جنسی خود، به خوبی اطراف مقعد خود را تمیز کنید تا احتمال آلودگی را به حداقل برسانید.

مراجعه به مشاور یا سکس تراپیست

در خیلی از ازدواج ها که مرد به رابطه مقعدی علاقه مند است اما زن به هر دلیلی مثل درد این رابطه را نمی پسندد، رابطه جنسی خوب و رضایت بخشی را نمی بینیم. در چنین مواردی زنان با شکایت “اصرار شوهرم به سکس مقعدی” به مشاور مراجعه می کنند.

در مواردی که دلیل مخالفت زنان با رابطه مقعدی، درد است می توان راهکار استفاده از ژل در اطراف مقعد را برای رابطه جنسی مقعدی بدون درد ارائه کرد. این کار موجب رضایتمندی دو طرف و رسیدن به یک رابطه جنسی خوب و بهبود روابط زناشویی زن و شوهر می شود.

رابطه جنسی مقعدی بدون درد و لذت بخش
راه کارهای کاهش عوارض رابطه مقعدی

سخن پایانی

خیلی از مردان و زنان در مورد اشکال مختلف رابطه جنسی به خیال پردازی جنسی می پردازند. به عنوان مثال خیلی از مردان و زنان علاقه به تجربه رابطه جنسی دهانی و مقعدی دارند اما ممکن است همسرشان علاقه خاصی به تجربه آن نداشته باشد. در چنین مواردی شما بهتر است با مراجعه به مشاوره جنسی این مشکل را بین خود و همسرتان برطرف کنید. چرا که در صورت سرکوب چنین افکار و خواسته ها در خود یا همسرتان ممکن است به مشکلات بزرگتری مثل سرد شدن تدریجی رابطه تان بر بخورید.

سوالات متداول

آیا داشتن سکس مقعدی موجب استحکام رابطه شود؟

در خیلی از موارد بله. داشتن تنوع و خلاقیت در روابط جنسی زن و مرد، سکس را از یکنواختی خارج می کند و به بهبود روابط زناشویی کمک می کند.

آیا احتمال بارداری در سکس مقعدی وجود دارد؟

بله. در موارد نادری بین واژن زنان و ناحیه مقعد آن ها ارتباطی وجود دارد و اگر مایع منی مرد در این ناحیه تخلیه شود احتمال بارداری وجود دارد.

آیا سکس مقعدی موجب افزایش احتمال بدخیمی ها می شود؟

بله داشتن روابط مقعدی متعدد موجب افزایش احتمال بروز بدخیمی هایی مثل سرطان کولون می شود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه رابطه جنسی مقعدی | دلایل جذابیت و کاهش عوارض

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 7 نظر:

  1. سلام خسته نباشید آیا رابطه مقعدی برای اولین بار فقط درد دارد یا همیشه

  2. رابطه مقعدی در زندگی زناشویی، خودخواهی محضه و واسه من قابل درک نیست و به هیچ عنوان نمیتونم قبولش کنم

  3. اصلا رابطه مقعدی معقولانه، تمیز و مطابق با اسلام نیست تا اینجا که من فهمیدم.امکان پارگی روده و انتقال میکروبهای مدفوع به محل زخم و ایجاد بواسیر هم هست.

    1. من شنیدم خانمی به همین دلیل سرطان روده گرفتن و همین رابطه باعث مرگشون شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉