کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی چیست ؟

نشانه ها و علائم
5/5 - (1 امتیاز)

علائم طلاق عاطفی

علائم طلاق عاطفی علائمی (Symptoms of emotional divorce) گاه روشن و گاه نامحسوس هستند . طلاق عاطفی که طلاق خاموش نیز گفته میشود امروزه شاید بیشتر از طلاق رسمی در حال اتفاق افتادن است اما همانطور که از اسم آن مشخص است علنی و قابل آمار گیری نمیباشد و نتایج و پیامدهای آن میتواند خطرناک تر از طلاق رسمی باشد . علائم طلاق عاطفی برای افرادی که بیرون از زندگی مشترک هستند ممکن است غیر قابل تشخیص باشد چرا که زوجینی که دچار طلاق عاطفی شده اند ممکن است در حضور دیگران و در اجتماع زوجی ایده آل به نظر بیایند و بتوانند نقش یک زوج معمولی را بازی کنند و تشخیص علائم طلاق عاطفی در آن ها دشوار باشد .

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نشانه ها و علائم طلاق عاطفی چیست ؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

علائم اولیه طلاق

حالت بدتر از تظاهر به عادی بودن روابط زناشویی و زندگی مشترک (Marriage and common life) این است که حتی خود زوج نیز متوجه نیستند که زندگی آن ها ماه ها و حتی سال ها است که دچار طلاق عاطفی شده است چرا که طلاق عاطفی فرایندی پیوسته و تدریجی است که یک روزه اتفاق نمی افتد و متوجه شدن علائم طلاق عاطفی برای خود زوجین نیز ممکن است سخت باشد . به دلیل پایین بودن سطح آگاهی و اطلاع رسانی و ضعیف بودن آموزش های مربوطه بسیاری از افراد حتی قادر به تشخیص علائم طلاق عاطفی در زندگی خود نیستند .

اگر واژه طلاق عاطفی و پیامد های آن به گوش شما خورده است اما نمیدانید که زندگی مشترکتان به آن دچار است یا نه ، و یا اگر خواستار پیشگیری و درمان طلاق عاطفی هستید . میتوانید با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و دریافت مشاوره خانواده از علائم طلاق عاطفی و طریقه پیشگری و درمان آن آگاه شوید .

طلاق عاطفی چیست ؟

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی به مرور در زندگی مشترک خود را نشان میدهند . نشانه ها و علائم طلاق عاطفی در بعضی موارد مختص زنان و در بعضی دیگر خاص مردان است و در این میان مواردی هم وجود دارند که مشترک اند . بهتر است نشانه ها و علائم طلاق عاطفی را مورد به مورد با شرایط و شکل رابطه خود تطبیق دهید تا بتوانید تشخیص دهید به آن دچار هستید یا نه البته نباید با حساسیت های بیش از حد و بد بینی سعی در القای این رابطه در در زندگی خود داشته باشید . نشانه ها و علائم طلاق عاطفی مشترک بین زوجین شامل چندین مورد است .

علائم طلاق چیست ؟

اولین مورد عدم اعتماد میباشد که به تدریج زوجین اعتماد خود را به طرف مقابل از دست میدهند و جیگاه خود را به عنوان زن یا شوهر در امنیت نمیبینند . مورد بعدی کمرنگ شدن دونفره ها است . ببینید هنوز هم مانند قبل راغب به گذراندن وقت با همسرتان هستید ؟ باهم به تفریح و خرید میروید ؟ مانند قبل گرم صحبت دو نفره میشوید ؟ در صورت فاصله افتادن دلتنگ هم میشوید ؟ هنوز هم برایتان مهم است که در همه جا کنار شما باشد ؟ مورد دیگر در اولویت نبودن است . هنگامی که تمام وقتتان را صرف رسیدگی به فرزندانتان میکنید یا رفتن به دور همی های دوستانه لذت بخش تر از سپری کردن وقت با همسرتان است و یا در نوع پوشش یا برنامه غذایی و هر چیز دیگری نظر همسرتان برایتان مهم تر از دیگران نیست میتوانید آن را یک نشانه بدانید .

نشانه ها و علائم

علائم افسردگی طلاق

مورد بعدی شروع سرزنش ها ، توهین ها ، ایراد گیری ها ، ناسازگاری ها ، بی محلی ها و بی میلی ها است . پایین آمدن کمیت و کیفیت رابطه جنسی ، از بین رفتن محبت کلامی(Verbal affection) و تحسین و تعریف زوجین نسبت به یکدیگر ، تخریب و پشت سر گویی از همسر خود در حضور دیگران ، عدم علاقه به جلب توجه همسر و … از دیگر نشانه ها و علائم طلاق عاطفی هستند که جزء مهمترین ها میباشند .

علائم طلاق عاطفی چیست ؟

علائم طلاق عاطفی چیست ؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد ممکن است به وجود بیاید . چرا که طلاق عاطفی چنان آرام به زندگی افراد میخزد که اگر زوج شناخت کافی از طلاق عاطفی نداشته باشند هرگز متوجه اتفاق افتادن آن در زندگی خود نمیشوند . پیش از هر چیزی حتی اگر زندگیتان در بهترین وضعیت خود قرار دارد سعی کنید با مشاوره خانواده از علائم و دلایل طلاق عاطفی آگاه شوید . شاید با خود بگویید که هرگز ممکن نیست این اتفاق در زندگی مشترگ شما رخ دهد ، اما حتی اگر زندگی مشترک شما در مطلوب ترین وضعیت خود باشد اگر با دلایل و چگونگی ایجاد طلاق عاطفی آشنا نباشید و اگر از راهکارهای پیشگری بروز آن آگاه نباشید ، ممکن است به دلیل فراز و نشیب های زندگی و شرایط های غیر منتظره زندگی شما با این مسئله رو به رو شوید .

علائم افسردگی بعد از طلاق

در حالت بعدی اگر مطالعه و دانش کافی از چگونگی برخورد و درمان طلاق عاطفی را نداشته باشید دو حالت پیش روی شما قرار میگیرد حالت اول این است که تحمل وضعیت و رابطه ایجاد شده برای شما غیر ممکن میشود و به زندگی مشترک خود پایان میدهید که در این میان ممکن است در جلسات مشاوره طلاق شیوه حل مشکل خود را پیدا کنید . یا در حالت دوم بنا به هر دلیلی به یک زندگی خالی از هیجان و عاطفه و در اوج بی تفاوتی نسبت به همسر خود صرفا در قالب دو همخانه به زندگی خود ادامه میدهید . که تبعات این حالت ممکن است بسیار بیشتر و بدتر از حالت اول باشد . پس برای یافتن پاسخ سوال علائم طلاق عاطفی چیست . به مشاوره خانواده مراجعه کرده و آگاهی کافی زندگی خود را از طلاق عاطف در امان نگه دارید .

طلاق عاطفی چیست ؟

اصلی ترین علائم طلاق عاطفی

اصلی ترین علائم طلاق عاطفی بیشتر مربوط به مشترکات دو نفره زوج است برای مثال در شرایط حاد طلاق عاطفی فقدان رابطه جنسی یا کمرنگ شدن آن از اصلی ترین علائم طلاق عاطفی است . رابطه جنسی نزدیک ترین حالت جسمی و روحی و عاطفی را بین زن و شوهر ایجاد میکند و کمیت و کیفیت آن میتواند نشان دهنده میزان کشش و تمایل زن و شوهر نسبت به همدیگر باشد حال اگر این رابطه خاص بخواهد از بین رود یعنی در پس فقدان آن بسیاری از نباید ها اتفاق ها افتاده است که این شکاف عمیق را بین زوج ایجاد کرده است .

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نشانه ها و علائم طلاق عاطفی چیست ؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

علائم طلاق گرفتن

یکی دیگر از علائم اصلی کاهش پیدا کردن میزان گفت و گو زوج (Couple conversation) به حداقل است . به طور معمول زوجین در کنار هم از اتفاقات روزمره ، حواشی محل کار ، برنامه های هفتگی ، رفتار فرزندان و . . . باهم صحبت میکنند اما در طلاق عاطفی این مکالمات به حداقل خود و برای رفع نیاز به پرسش و پاسخ های کوتاه محدود میشود . احساس تمایل به جلب محبت و توجه جنس مخالف و رابطه فرازناشویی نیز یکی دیگر از علائم اصلی است . زوج های معمولی جلب توجه و رضایت همسر خود برایشان اهمیت دارد و حتی به محبت دیگری فکر نمیکنند اما اگر طلاق عاطفی استمرار پیدا کند و فرد نتواند عزت نفس خود را حفظ کند ممکن به دنبال جلب محبت و توجه فردی غیر از همسر خود باشد که به دنبال آن میتوان به خیانت به علت طلاق عاطفی اشاره کرد .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره طلاقبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:What is an “Emotional Divorce”?

براي مشاوره در زمينه نشانه ها و علائم طلاق عاطفی چیست ؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉