کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

20 راهکار برای کنترل خشم و عصبانیت

4/5 - (98 امتیاز)

همه ی ما احساسات مثبت و منفی مانند خوشحالی، ناراحتی ،خشم و عصبانیت،تنفر و … را تجربه کرده ایم. خشم یکی از احساسات طبیعی است که برای همه ی انسان ها در موقعیت های مختلف بوجود می آید. این احساس طبیعی زمانی که به شما کمک ‌کند از پس مسائل یا مشکلات برآیید، چه در محل کار و چه در خانه، می ‌تواند یک احساس مثبت باشد.اما اگر خشم وعصبانیت منجر به پرخاشگری، طغیان یا حتی درگیری فیزیکی شود، می تواند مشکل ساز باشد.

انسان باید احساساتی که در وجود خود دارد را بشناسد و مهارت های لازم برای کنترل احساسات را بلد باشد. کنترل خشم یک مهارت مفید است که به شما در برقراری ارتباط مثبت با دیگران کمک می کند. قبل از تشدید عصبانیت، می توانید از استراتژی های خاصی برای کنترل عصبانیت استفاده کنید.مشاوران آویژه در این مقاله راه های کنترل خشم و عصبانیت و مهارت کنترل خشم را بررسی کرده اند تا شما با استفاده از این تکنیک ها خشم و عصبانیت خود را مدیریت کنید. با ما همراه باشید.

راه های کنترل خشم از دیدگاه روانشناسی

خشم و عصبانیت چیست؟

خشم احساسی است که ویژگی بارز آن تضاد با کسی یا چیزی است که احساس می ‌کنید عمداً نسبت به شما خطا کرده است. گاهی خشم وعصبانیت می تواند احساس مثبت تلقی شود. مثلا عصبانیت یک راه برای نشان دادن احساسات منفی شما به دیگران است .یا می تواند به شما انگیزه زیادی بدهد تا راه حلی برای مشکلات پیدا کنید. اما اگر نتوانید عصبانیت خود را کنترل کنید و بیش از اندازه خشمگین شوید با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. افزایش فشار خون و سایر مشکلات جسمی مرتبط با عصبانیت، قدرت فکر کردن و تصمیم گیری درست را دچار مشکل می کند. عصبانیت و خشم بیش از اندازه به سلامت جسمی و روانی شما آسیب می رساند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 20 راهکار برای کنترل خشم و عصبانیت با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سه نوع خشم و عصبانیت وجود دارد

سه نوع خشم وجود دارد که بستگی به موقعیتی که باعث شده عصبانی بشویم، متفاوت است. اینها عبارتند از: خشم منفعل، خشم آشکار و خشم قاطعانه. اگر عصبانی هستید، بهترین رویکرد و واکنش شما خشم قاطعانه است. در این قسمت هر کدام را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد:

خشم منفعل

خیلی از انسان ها دوست ندارند اعتراف کنند که عصبانی هستند، زیرا آنها نمی توانند احساسات منفی خود را بپذیرند و با آنها روبرو شوند به این حالت پرخاشگری منفعل می گویند. پرخاشگری منفعل با ساکت شدن هنگام عصبانیت، عبوس و گرفته شدن، به تعویق انداختن کارهای مهم، وانمود کردن به اینکه همه چیز خوب است نمایان می شود. پرخاشگری منفعل به کنترل کردن نیاز ندارد.

خشم آشکار

بسیاری از افراد تمایل دارند خشم و عصبانیت خود را به شدت ابراز کنند. آنها از نظر فیزیکی یا کلامی پرخاشگر می شوند و اغلب اوقات می توانند به خود یا دیگران آسیب برسانند. به این نوع از خشم و عصبانیت، پرخاشگری آشکار می گویند. این نوع از خشم در دعوا، قلدری، باج خواهی، متهم کردن، فریاد زدن، دعوا و بحث کردن، طعنه و انتقاد ظاهر می شود. پرخاشگری آشکار نیاز به کنترل دارد.

خشم قاطعانه

راه درست مقابله با خشم، کنترل ، صحبت کردن و گوش دادن، آماده بودن برای نشان دادن واکنش مناسب در آن موقعیت است. خشم قاطعانه می تواند به رشد روابط کمک کند. قبل از صحبت کردن فکر کنید، اجازه دهید طرف مقابل از خودش دفاع کند و نسبت به او انعطاف پذیر باشید. وقتی قاطعانه با خشم برخورد می کنید، نشان می دهید که بالغ هستید و به روابط خود و دیگران اهمیت می دهید.

بخشش همیشه خوب و موثر است. اگر شخصی به خاطر اشتباهی که مرتکب شده از شما عذرخواهی کرده است. یا اگر متوجه شده اید که طرف مقابلتان ارزشش بالاس و عصبانیت راه مناسبی نیست بخشش بهترین راه حل است. بخشیدن دیگران شما را آرام خواهد کرد و به شکوفایی روابط شما با دیگران کمک می کند.

مهارت کنترل عصبانیت

چرا خشمگین و عصبانی می شویم؟

خشم و عصبانیت واکنش شما به حوادث درونی یا بیرونی است. شاید شما از فردی عصبانی شوید و یا یک رویداد غیر منتظره برنامه هایتان را تغییر داده باشد و شما را خشمگین کند. این خشم ناشی تاثیرات بیرونی به حساب می آید. شاید زمانی که از نظر عاطفی آسیب می بینید یا درد فراوانی دارید که قابل تحمل نیست و طاقت شما را برده،عصبانی شوید.این خشم ناشی از تاثیرات درونی است.

برخی از دلایل رایج خشم عبارتند از:

از دست دادن شغل

شکست در یک رابطه عاطفی

شکست در یک پروژه کاری

مشکلات مالی

فوت عزیزان

تصادف یا شرایطی که باعث تغییرات فیزیکی در بدن شما می شود و درد زیادی را تحمل می کنید

خشم می تواند نشانه ای از افسردگی، استرس و اضطراب، مصرف مواد مخدر و یا اختلال دوقطبی باشد.

مدیریت خشم و عصبانیت چگونه است

روش های کنترل خشم و عصبانیت چیست؟

راه های کنترل خشم از دیدگاه روانشناسی متفاوت است. در این قسمت 20 روش کنترل خشم را برای شما آورده ایم که هم برای کنترل خشم در زنان و هم برای کنترل خشم در مردان می توان به کار برد. این کار باعث می شود که شما بتوانید مدیریت خشم را در خودتان تقویت کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 20 راهکار برای کنترل خشم و عصبانیت با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

به صورت معکوس بشمارید

برای کنترل عصبانیت خود از ده به صورت معکوس بشمارید. اگر خیلی عصبانی هستید، از 100 شروع کنید. هنگامیکه شما در حال شمارش معکوس هستید، ضربان قلب شما کاهش می یابد و باعث می شود عصبانیت شما کاهش پیدا کند.

نفس عمیق بکشید

نفس عمیق، سرعت و شدت عصبانیت را کاهش می دهد. این روند را با نفس های آهسته و عمیق از بینی و بازدم از دهان برای چند لحظه انجام دهید.

قدم بزنید

قدم زدن به آرام کردن اعصاب شما و کاهش خشم کمک می کند. پیاده روی، دوچرخه سواری و … فعالیت هایی است که باعث می شوند ذهن شما آرام شود.

 

یک کلمه مناسب و آرامش بخش را تکرار کنید

کلمه یا عبارتی را پیدا کنید که به هنگام عصبانیت شما را آرام می کند. هنگامیکه عصبانی می شوید آن کلمه یا جمله را چندبار در ذهن خود تکرار کنید. جمله هایی مانند: آرام باش، تو صبور هستی، صبر داشته باش، زود عصبانی نشو و … می توانند در کاهش عصبانیت شما موثر باشند.

 

ذهن خود را آرام کنید

به داخل اتاق ساکتی بروید. چشمان خود را ببندید و سعی کنید خودتان را در یک صحنه و یا طبیعت آرامش بخش تصور کنید. برروی جزئیات منظره ی خیالی خود تمرکز کنید. مانند تمرکز برروی رنگ آسمان، صدای پرندگان، نسیم باد و عطر گل ها و … . این تمرین به شما کمک می کند که آرامش از دست رفته خود را بدست بیاورید. این کار تمرین کنترل خشم بسیار مناسبی است.

 

به موسیقی گوش کنید

موسیقی می تواند به شما حس خوبی بدهد و ذهن شما را آرام کند. موسیقی مورد علاقه خود را بگذارید و زمزمه کنید تا خشم شما از بین برود.

 

سعی کنید کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش دهید

هنگامیکه در مشاجره عصبانی هستید، به سرعت نتیجه گیری می کنید و کلمات نامناسب و خشمگینی را بیان می کنید. این کار بیشتر از آنکه مفید باشد، به ضرر شما خواهد بود. سکوت کردن و گوش دادن به صحبت های طرف مقابل می تواند به کاهش خشم شما کمک کند و به شما زمان می دهد تا افکار خود را جمع آوری کنید.

 

 

به خودتان تایم استراحت بدهید

به خودتان استراحت بدهید. به دور از دیگران در گوشه ای بنشینید، این کار می تواند باعث شود اتفاقاتی را که افتاده است پردازش کنید و احساسات خود را به حالت خنثی برگردانید.

 

انرژی خود را صرف کار مثبتی کنید

انرژی منفی خود را که به دلیل عصبانیت در شما بوجود آمده است مهار کنید. به جای آن یک کار خوب برای کسی انجام دهید. انرژی و احساسات خود را برای چیزی که سالم و سازنده است خرج کنید.

 

از چیزی که شما را عصبانی کرده است به طور موقت دوری کنید

شاید شما بخاطر اینکه فرزندتان اتاقش را بهم ریخته و رفته است عصبانی شوید. در اتاق را ببندید. شما می توانید به طور موقت به خشم خود پایان دهید و آن را از دید خود دور کنید تا هنگامیکه عصبانیت شما فروکش شد، بتوانید تصمیم درست بگیرید

قبل از صحبت کردن، حرف هایتان را بسنجید

قبل از انکه حرفی بزنید آن را مزه مزه کنید. بسنجید که حرف شما چه تاثیری دارد. آیا باعث می شود در آینده برای شما مشکل ایجاد شود؟ با این کار از طغیان و جنجال دوری می کنید.

 

چیزی که شما را عصبانی می کند تغییر دهید

مثلا اگر رانندگی در ترافیک و شلوغی باعث ایجاد خشم و عصبانیت برای شما می شود می توانید مسیر جدیدی را پیدا کنید و یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. گزینه هایی را در نظر بگیرید که از ناراحتی و عصبانیت شما می کاهد حتی اگر وقت بیشتری از شما بگیرد.

 

با یک دوست صحبت کنید

صحبت کردن با یک دوست مورد اعتماد و حامی که احتمالاً می تواند دیدگاه جدیدی ارائه دهد، برای کاهش عصبانیت و کنترل خشم بسیار مفید است. این راه کنترل خشم به شما کمک می کند که آرامش خود را بدست آورید و با صحبت کردن، احساس سبکی داشته باشید.

 

بخندید

هیچ چیز به اندازه یک روحیه خوب، خلق و خوی بد را تغییر نمی دهد. خشم خود را با جستجوی راه هایی برای خندیدن پراکنده کنید. خواه بازی با بچه هایتان باشد و یا تماشای یک سریال طنز.

 

 

نیمه پر لیوان را نگاه کنید

زمانی که به نظر می رسد همه چیز اشتباه است، لحظه ای به آنچه شیرین و خوشایند است فکر کنید. فکر کردن در مورد چیزهای خوبی که در زندگی دارید می تواند به شما کمک کند خشم خود را خنثی کنید و شرایط را تغییر دهید.

 

 

به خودتان زمان بدهید

اولین جملاتی که هنگام عصبانیت به ذهنتان می رسد، مسلما چیزی نیست که باید بگویید. قبل از اینکه چیزی بگویید که باعث ناراحتی اطرافیان و یا خود شما بشود، به خودتان زمان بدهید. این کار باعث می شود شما از حالت عصبانی خود دور شوید و آرامش را به شما باز می گرداند.

 

نامه بنویسید

برای شخصی که شما را عصبانی کرده است نامه یا ایمیل بنویسید اما سریع آن را ارسال نکنید. وقتی که عصبانیت شما فروکش شد مجدد نامه را بخوانید اگر حرف هایی که نوشته اید منطقی بنظر می رسید، می توانید ارسال کنید و اگر دیدید حرف ها از روی عصبانیت و ناراحتی بوده آن را حذف کنید. اغلب، ابراز احساسات به شکلی مناسب بهترین گزینه است.

همدلی را تمرین کنید

سعی کنید با کفش طرف مقابل راه بروید و وضعیت را از دید او ببینید. وقتی اجازه می دهید طرف مقابل دلایل کار خود را بگوید یا وقایع را همانطور که آنها دیده اند دوباره مرور می کنید، شاید درک جدیدی به دست آورید و کمتر عصبانی شوید.

 

 

عصبانیت خود را ابراز کنید

گفتن احساست اشکالی ندارد، به شرطی که آن را به روشی درست مدیریت کنید. در آرامش کامل حرف ها و ناراحتی هایتان را بیان کنید. طغیان‌ها هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند، اما گفتگوی بالغانه می‌تواند به کاهش استرس و کاهش خشم شما کمک کند. همچنین از بوجود آمدن مشکلات بعدی جلوگیری می کند.

 

 

 

کینه ای نباشید

شاید بارها و بارها همان موقعیتی که باعث ناراحتی شما شده را در ذهن خود مرور کنید و هربار که فرد را می بینید ناراحتی هایی که قبلا وجود داشته را یادآوری کنید. به این حالت سکونت یا نشخوار می گویند. سکونت به خشم اجازه می دهد تا دوام بیاورد و می تواند باعث مشاجره های بیشتر شود.سعی کنید از چیزی که باعث عصبانیت شما شده است عبور کنید. در عوض، به ویژگی های مثبت فرد و کارهای مفیدی که برای شما انجام داده است فکر کنید.

علت ایجاد خشم در کودکان

 

سخنی از مشاوران آویژه

خشم یک احساس طبیعی است که هر کسی هر از گاهی آن را تجربه می کند. اما اگر متوجه شدید که خشم شما به پرخاشگری یا طغیان تبدیل می شود، باید راه های سالمی برای مقابله با خشم پیدا کنید.نکاتی که در بالا برای مدیریت عصبانیت و مهارت کنترل خشم گفته شد می تواند به شما برای کنترل خشم و عصبانیت کمک کند. اگر این نکات کمکی نکرد، با یک مشاور یا روانشناس صحبت کنید. یک متخصص سلامت روان می تواند به شما کمک کند تا راه های کنترل خشم را به درستی یاد بگیرید و در شرایط بحرانی مدیریت خشم موثری داشته باشید.

 

 

چه کسانی بیشتر عصبانی و خشمگین می شوند؟

برخی افراد نسبت به دیگران بیشتر عصبانی می شوند. افرادی که به شدت استرسی هستند برای کنترل خشم مشکل دارند و مهارت کنترل خشم آنها ضعیف است. محققان دریافته‌اند کنترل خشم در کودکان نیز متفاوت است، کودکان مبتلا به بیماری‌های روانی و بزرگسالانی که آسیب‌های مغزی دارند بیشتر در معرض خشم شدید قرار دارند.

 

 

بالاترین نوع خشم چیست؟

غضبناک شدن، مرحله ای است که احساس می کنید کاملاً از کنترل خارج شده اید. هنگامی که عصبانیت شما به این نقطه می رسد، مدیریت عصبانیت سخت می شود و رفتار مخربی از خود نشان می دهید مانند: کتک کاری کردن، پرت کردن اشیاء، فحش دادن بیش از حد، یا تهدید به خشونت و مرگ.

 

براي مشاوره در زمينه 20 راهکار برای کنترل خشم و عصبانیت

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 102 نظر:

  1. من محمد هستم بعضی وقتا انگار احساس یا صدای آب دهان انداختن تو ی لیوان ابم رو می‌شنوم و همچون چیزایی با کسی دوست نیستم همه پشت سرم چقدر دروغ میسازن ی جا ک کار میکنم همین ک فهمیدن حسادت میکنن پشت سرم حرف میسازن این ساختن حرف یعنی چی دیگه ی حسی بهم میگه انگار ب اینجا تعلق ندارم همه فقط نقش بازی میکنن همین ک می‌خوان زایع شن از هم فرار میکنن که کاری رو کردن پنهان بمونه ب خاطر همین همیشه حالم گرفته اینو هسم بهم میگه … همین ک بیخیال ک میشم دوباره همون کارو با هام می کنند

  2. سلام من مادر ۴بچه ی زیر۱۳سال هستم هرچهارتابیش ازاندازه شلوغ وبازیگوشندبعضی موقعهابه اندازه ای عصبانی ام که میخوام هیچ کدومشون نداشتم ازدستشون میشینم گریه می‌کنم دوسه با ترک خونه کردم اماهیچی حالیشون نیست خیلی عصبی ام میترسم آخرسریه بلایی سرخودم بیارم باباشون هم به خاطرشغلش ماهاازخونه دور

    1. سلام نازنین جان حق داری عزیزم . مگه آدم چقدر توان داره . پیشنهاد من اینه یا از یه پرستار کمک بگیر یا ساعاتی در روز بفرستشون کلاس و برای خودت استراحت کن
      ولی گرفتن یه پرستار و دور بودن خودت ازشون خیلی کمکت میکنه والا من یکیشو دارم گاهی میخوام فرار کنم از دستش

    2. دوست عزیز بی قراری و ترک خونه نشان ازاستیصال شماست و این باعث تحریک بیشتر بچه ها میشه لطفا تمرین کنید ساکت،محکم و قاطع باشید ،تا بچه ها قدرت رو در شما مشاهده کنند ، با بچه بزرگتر دوستی کنید و کارهایی رو به عهده اش بگذارید مثل بعضی خرید ها و کارهای منزل و گاهی کارهای خواهر برادر کوچک تر اما اجازه بد رفتاری با خواهر برادر رو بهش ندید و بخواهید بچه ها رو حمایت کنه وقتی احساس بزرگی کنه بچه ها از او تبعیت میکنند به مرور زمان شاهد تغییرات در اوضاع خواهید بود

  3. سلام من خیلی تو روابطم با پارتنرم خشمگین میشم و شروع میکنم به بی احترامی کردن و زودم پشیمون میشم و عذرخواهی میکنم اما بی فایدست و رابطم خراب میشه موقع عصبانی شدن فکر میکنم من درست میگم و طرف مقابلم هست که همجوره بده و زودم بهم میزنم و لجبازی میکنم تلفن رو قطع میکنم بلاک میکنم جواب نمیدم و …

  4. سلام من خیلی زود از کوره در میرم و اين روش ها در زمان عصبانیت یادم نمی مونه و وقتی عصبانی می شم به آن طرف ضربه می زنم باید چی کار بکنم

  5. همع این چیز میزا رو بریزین دکر فقط لحظه خشم به نتیجه خشم که چتد دقیقه آینده قراره خفتتو بچسبه فکر کن
    خودکار آفت میکنه
    بوس به همتون

  6. من وقتی عصبی میشم دل‌درد میگیرم..یا خیلی سردم میشه یا خیلی گرمم میشه..
    همش فکرم میره سمت موضوع و معمولا از کسی عصبانی میشم..نامه می‌نويسم نفس عمیق میکشم ولی همچنان چیزی که واقعا میتونه آرومم کنه اینه که کسی که باعث این عصبانیت شده رو تیکه تیکه کنم..
    گاهی اوقات خیلی بیخیال هستن یعنی بیشتر اوقات ولی وقتی عصبی میشم از نمیتونم خودمو کنترل کنم و از دست میرم..
    راهکار های موثر برای بقیه رو من جواب نمیده،چیکار کنم؟

    1. با سلام
      به نظر من اگر بتونی یه قانون واسه خودت بزاری که ده ثانیه به خودت فرصت بدی و بعد جواب بدی و به این قانون مقید باشی خیلی جواب میده . اما متاسفانه هیچی فحش نمیشه

  7. سلام من ادم ارومی ام اکثر اوقات ولی خیلی کم پیش میاد از کوره دربرم وقتی هم ابنطور میشم حس میکنم صورتم داغ وقرمز میشه گوشام هم هیچی نمیشنوه انگار حرفای بقیه تو لوله پولیکا به گوشم میرسه صدام ودستام هم میلرزه امشب هم همینطور شدم با یکی بحث ام شد
    این وضع رو دوست ندارم به نطرتون باید چیکار کنم؟

    1. سلام وقت بخیر .
      به نظر من اینقدر تو خودت نریز که به حالت انفجار برسی اگر هر زمان حرفی داری با احترام سعی کنی بیان کنی ( البته به شرطی که گوش شنوا باشه ) اونوقت دیگه اینجور نمیشی . معمولا وقتی تنفر آدم به اوج می رسه اینجوری میشه . و یه موضوع دیگه اینکه بپذیری الزاما دیگران حرف ما را نمیفهمن و اگر هم بفهمن ممکنه نخوان اهمیت بدن ، بنابراین ما نمیتونیم خودمونو بکشیم که شنیده بشیم

  8. سلام من ۲۴ ساله و مرد هستم مدام نگران ثروتمند شدنم هستم با وجود اینکه کار هم میکنم ولی هی میگم تو این شرایط سخت نمیشه ثروتمند شد واقعا دلم یک استراحت بدون دغدغه و بدون نگرانی میخواد و در ضمن خیلی از مسائل روزمرگیم رو فراموش میکنم و شب ها هم با وجود اینکه دوست ندارم بخوابم ولی درجا خوابم میگیره در کل از ته وجودم احساس رضایت و آرامش نمیکنم نمیدونم چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز،این طبیعیه که بعضی وقت هامااحساس نارضایتی وناراحتی می کنیم این درسته که توی زندگیمون مشکلات زیادی هست ولی بایدباورداشته باشیم که ماتنهانیستیم وقطعاافراد دیگری هم هستن که شرایط زندگی سختی رودارن البته که ثروتمندشدن خوبه اما نبایدفراموش کنیم که هدف زندگی رسیدن به آرامشه نه حرص خوردن برای دنیاوابزاردنیا،دوست عزیزم فراموش نکنیدکه سلامت روان وآرامش شماازهرچیزی مهم تره،اگه فکرمی کنیدهیچ جوره نمی تونیدافکارمزاحم روکنترل کنیدبه یک روانکاوخیلی خوب برای حل مشکلتون مراجعه کنید

  9. ۱۳ سالمه و کنترل خشمم از دستم در رفته،در حدی مامانم میگه تو مدرسه واست مشکل ساز و قا.تل میشی،همه اینهارو انجام میدم اما تاثیری نداره نمیدونم چیکار کنم میشه لطفا بیشتر راهکار بدید؟

    1. منم14سالم هستش و واقعا درکت میکنم.اما بعضی مسایل فقط با صبروتحمل درست میشه.یعنی باید تو تا یک مدت این راهکارهارو انجام بدی،مطمین باش جواب میده.

  10. با سلام جازو موزیک تعطیل .،،😆😆😆😆😆😆فقط بخندید بیخودو بی جهت بخندید من ک نه پیش روانشناس میرم نه میتونم خشممو کنترل کنم مسافرت عشق حال هم نمیتونم برم پس بهتر بیخود خنده کردنو یاد بگیرید تو این سرزمین .مرگ بر آمریکا بگید یا اینکه سنگ بر شیطان بزنید بی مغزها😜😜😜😜😜😜🐕

  11. سلام من ۲۲ سالمه هروقت خشمم زیاد میشه کسیرو اذیت نمی کنم ولی
    ناراحتی خیلی زیاد میشه
    و دلم میخواد داد بزنم آگه داد نزنم سر درد میشم به شدت میشه کمکم کنید

  12. سلام من ی دختر بسیار ارومی بودم از بچگی ، با هیچ کس حرف نمیزدم و دوستام فقط کتاب ها بودن بسیار قانع بودم در زندگی با همسرم ، و همیشه ب همسرم کمک کردم ک پیشرفت کنه ، یک روز منو اورد پیش خونوادم و گفت یک هفته تعطیللت پیش خونواده ات باش و بعد از یه هفته میام دنبالت ، بعد از یه هفته همسرم با زن مورد علاقه اش قبرس دیده شد و من و ترک کرد هیچ وقت نفهمیدم دلیلش چی بود در حالی ک هم زیبا هستم هم تحصیل کرده و هم معقول ، الان خشم درونم و گرفته میریزم توو خودم ، شبا زیر پتو جیغ میزنم اما بی صدا ، یکسال از اون ماجرا گذشته و من هیچی برام لذت بخش نیست لطفا راهنماییم کنید بخاطر عصبانیت پاهام درد میکنن ، و من با هیچ کس حتی مادرمم جز سلام علیک حرف نمیزنم

    1. سلام البته که طبیعیه واقعا غم انگیزه چون یکدفعه مثل شک طوری که متوجه شدمه ، ولی باید خودتو کمک کنی تنها کسی که میتونه اینکارو بکنه
      زیاد تو خونه نمون ارتباطت رو با اطراف زیاد کن به ملاقات این و اون برو درد دل کن کم کم بریز بیرون
      کسی که میمیره هم یکسال برای عزاداریش کافیه خودتو دوست داشته باش با دوستات قرار بزارمطمن باش خوب میشی چون باید بشی محکوم به مرگ نیستی به خاطر اشتباه یکی دیگه ، پاشو زندگیتو خودت بساز مطمن باش لیاقتتو نداشته از اون بهترش تو راه خودتو بساز باشگاه کار هنری ببین چی دوس داری خودتو باهاش تخلیه کن اینجوری دغ میکنی به خاطر کسی که بی ارزش بوده

  13. ۱۱سالمه کسی درکم نمیکنه دوست صمیمی ندارم وهمه فکر میکنن یک آدم آهنی
    نمیتونم موقع عصبانیت خودم روکنترل کنم وقتی کسی ازارم میده نمیتونم فراموش کمم دلم میخواد تلافی کنم

    1. سلام دختر گل
      اینکه میگی کسی درکت نمیکنه به خاطر شرایط سنی شما هست
      به مرور تغییر میکنه نظرت
      اگر فکر میکنی که نمیتونی ارتباط موثر داشته باشی بهت پیشنهاد میکنم که روش ارتباطیت رو عوض کنی
      1درصد احتمال بده پنجره ای که تو ازش دنیا رو میبینی با پنجره ای که بقیه دنیا رو میبینن فرق کنه و این تفاوت دیدگاه باشه که باعث این اتفاق بشه
      همیشه هم با تلافی کردن دل آدم خنک نمیشه بعضی اوقات باید به ودت و طرف زمان بدی شاید لازم باشه بیاد عذرخواهی یا دلیل بیاره برا ناراحت کردنت

  14. من 13 سالمه همش عصبی و ناراحت میشم به حدی که باعث میشه اطرافیانم دلشان بشکند

  15. 12 سالمه خیلی زود جوشم و موقع عصبانیت دیگه هیچی نمیفهمم و شاید یه چیزی بگم که بقیه من رو به عنوان یه آدم بی ادب برداشت میکنن با اینکه تا حالا خیلی خوب بودم ولی موقع عصبانیت همه چیز رو خراب میکنم و کسی من رو درک نمیکنه و فقط اوضاعم رو بدتر میکنن و الان تصمیم گرفتم که با اون افرادی که درکم نمسکنن و حال منو نمی دونند و روم القاب زشت میذارن و بدون دلیل به خاطر یه کار کوچیک تو رو اشتباه قضاوت میکنن میخوام قطع رابطه کنم

    1. منم ۱۴ سالمه و خصوصیات شما رو دارم .
      بعضیا میگن شاید چون دختری پایین حسابت میکنن منم با اینکه بهم بر می خوره چیزی نمیگم .
      تو مدرسه بچه ها مسخرم میکنن اما من بازم اهمیتی نمیدم که بخان به کارشون ادامه بدن.
      وقتایی هم که از دست کسی ناراحت میشم انقدری پایین میگیرن منو که بازم اون خشمو کنترل میکنم .
      یه جا هایی دیگ از دستم در می‌ره شاید از کس دیگه ای خشمگین باشم ولی با کوچک ترین حرف آدم بی‌گناهی سر اون خالی میکنم.
      برای آروم شدن بعضی اوقات نفس عمیق طولانی میکشم .
      یا بعضی وقتا هم نقاشی میکشم .
      یا با خودم میگم اصن این کیه که من بخوام به خاطرش ذهنمو درگیر کنم.
      درسته کسی درکت نمیکنه تو خودت باید خودتو آروم کنی منم دوستای زیادی داشتم که یهویی به خاطر یه چیزایی باهام کات کردن سعی کردم فراموششون کنم
      اونا هم از خداشون بود ولی بدون اینکه اونا بخان دوباره هی میومدن تو ذهنم هر جایی
      می رفتم بهشون فک میکردم . تا اینکه تو مدرسه و کلاس زبان و … پیداسون شد
      حتی یکیشونم همسایمون .
      من باهاشون کات نکردم به اندازه جدی بودم به اندازه هم خندیدم‌.
      خلاصه میخام بگم درسته کات کردن خوبه ولی به موقع ممکنه این کات کردنه کاری کنه که اونا بدتر مسخرت کنن.

  16. سلام دوستان خشمگین خودم .منم مثل شمام یعنی اینجوری نبود ما از بس از دست خانوادهی شوهر مخصوصا پدر شوهرم کشیدم اینجوری شدم .ولی می‌دونم اول و آخر این خود منم که ضربه میخورم از خدا میخواهم یا پدر شوهرمو از رو زمین برداره یا ادمش کنه

  17. 37 سالمه سه فرزند دارم به طور کلی از نوجوانی تا الان آدم آرومی بودم وهستم وبه ندرت عصبانی شده واز کوره در میرم اما شاید دلیلش اینکه حتی خودم از اینکه از کوره در برم وغضبناک بشم ترس وواهمه دارم بخصوص از زمانی که ازدواج کرده ام وهمسرم آدم خودسر، خودخواه،
    وعملا در هیچ زمینه ای به اختیار وتحت کنترل من نیست ومقصرش هم خودم هستم که به خاطر عشق و علاقه ودلسوزی نامتعادل وبیش ازحدمزخرفم وکوتاه آمدن های بیخودم نه تنها در روابط زناشویی به مشکل خوردم بلکه از لحاظ روحی روانی داغون شده ام.در حدی که خودم پیش خودم فکر های ناجور وبی پایه واساس میکنم واگرچه باعث وبانیش همسرم هست وطوری نسبت بهش بدبین و عصبانی میشوم که اگر خون بخورم نميفهمم یعنی جنون به تمام معنا که اگر اقدامی از من سر بزنه خدا میدونه به کجا برسه لطفا کمکم کنید

    1. دایورت کن .. فلووکسامین … رسپریدون …. همسرت رو کمی بهش بی محلی کن براش کلاس بزار درست میشه

  18. من ۱۶سالمه بعضی موقع ها خیلی عصبانی میشم مثلا سرم خورد به دیوار بعد خواهرم به‌گوشیم دست زد عصبانی شدم محکم زدم تو‌ کمرش با اینکه ده بار ازش‌معذرت‌ خواهی کردم هنوز عذاب وجدان دارم
    مواقعی هم که پریود میشم خیلی عصبی و ناراحت میشم میترسم تبدیل به به هیولا بشم و اطرافیانم رو‌اذیت کنم

    1. منم تقریبا خیلی زیاد استرسم عصبانیتم از این مشکله به زمان اتفاق افتادن فکرنکن که اگر دوباره اینجور شدم بدنم درد گرفت اذیت میشم. عصبانی میشم. ازقبل سختش نکن من دختر نیستم. ولی این غریزیه اتفاق غیره کنترولیه برابدن لازمه ولی دردش چون زیاده یابرا شما زیاد فکر میکنی. به همین دلیل بخاطر فکر کردن بهش از قبل ذهنت در استرس میره بعد پریودی دیگه از دستتت خارجه سعی کن خودتو قوی جلوه بدی در ذهنت تا زمان اتفاق جرعت اذیتو ازش بگیری از فکرت عصبانیتت برا عصبانتت من اینو گفتم فکر قبل هر کار خیلی مهمه.چطور تجسمش کردی در ذهنت.

  19. من هم در طول روز زیاد عصبانی می شدم ،
    وقتی عصبانی می شدم جلوی زبانم را نمی توانستم بگیرم . و وقتی عصبانیتم کاهش پیدا می کرد و به حالت عادی بر می گشتم ؛ از حرف هایی که
    در موقع عصبانیت می زدم خیلی پشیمان می شدم.
    و فهمیدم که بهترین راه در موقع عصبانیت ،
    سکوت کردن است . سعی کنید وقتی عصبانی هستی سکوت کنید با این روش دیگر حرف هایی را هم به زبان نمی آورید که بعد از آن پشیمان شوید.
    اول سکوت کردن . وقتی عصبانیتت تمام شد و به حالت عادی برگشتی بنشین و با طرف مقابل خود صحبت کن .

  20. سلام
    برای کنترل خشم
    سکوت کنیم
    سکوت کنیم
    وسکوت کنیم
    سخت است با تمرین می توانیم سکوت کنیم

    وقتی که آرام هستیم به ارزش طرف مقابل فکر کنیم واینکه با خشم آن را ازدست می دهیم.

    ما آدم ها هر وقت به خودمان حق می دهیم طلبکار و خشمگین می شویم هیچ وقت به خودمان حق ندهیم.

    1. من خیلی سکوت میکنم، واقعا کم پیش میاد نتونم سکوت کنم، اما گاهی وقتا یا باید بزنم زیر گریه تا خالی شم، یا دست به یه کاری بزنم که بقیه رو ناراحت میکنه.

  21. سلام من ۳۶ سالمه ۲تا بچه دارم وقتی عصبانی میشم کتک میزنم.بعدش پشیمون میشم خودم عذر خواهی میکنم براش کادو میخرم گریه میکنم ولی چه فایده اون دیگه از دلش در نمیاد
    خودم از پدرم تو کودکی زیاد کتک خوردم پدرم شدیدا عصبانی بود از نظر روحی داغونم همسرم تو تصادف از دست دادم
    دوست دارم آدم باشم عصبی نشم
    مهربون هستم همه از مهربون بودنم بچیاد میکنن ولی وقتی عصبی میشم وحشی و غیر قابل کنترلم خواهشن کمک کنید

    1. به نظر من ارزش داره که در شرایط عادی مانور عصبانی بودن را تمرین کنی و بهترین روش رو برای برای کنترل عصبانیت تکرار کنی تا در مواقع اظطراری ذهن به طور ناخودآگاه راه درست را انتخاب کند

    2. سلام دوست عزیز من هم مثل شما بودم
      پیش روانپزشک رفتم خدا را شکر خوب بود
      مسافرت بروید یک سفر تنهایی خوبه
      قرآن بخوانید بخصوص چهار قول
      از حرز امام جواد استفاده کنید خیلی خیلی خوبه گرون نخرید حتما استفاده کنید

    3. منم هرچی میکشم از دست پدرمه
      کتک میزد، کتک میزد و فقط کتک میزد همه ما رو حتی مادرمو
      یه بار رد انگشتاش روی صورتم موند، یه بچه ۸ ساله بودم، معلمم برام گریه افتاد
      الان ۴۰ سالمه، قرارم با خودم قبل ازدواج این بود که هرگز همسرمو کتک نزنم و البته که نزدم، اما بجاش خودمو میزنم که همسرمو خیلی ناراحت میکنه
      دستم برای پسر ۸ سالم بالا میره اما تا حالا نزدمش
      ولی زیاد خشمگین میشم، همه ازم میترسن، زنم، بچه‌م، همکارم، زیردستام.. دوست ندارم اینو اما هست
      غم انگیزترین بخش داستان اینه که پدرم خودش قربانی خشونت بوده، یعنی اونم مقصر اصلی نیست

  22. عصبانیت انقدر زود و سریع کنترل رو بدست میگیره که به این مراحل نمیرسیم

  23. سلام من ۳۴سالمه همیشه وهرلحظه عصبیم اصلا به کسی اجازه نمیدم حرف بزنه همش دادوبیدادمیکنم حوصله خودمم ندارم بی انگیزم خستم ازاین همه پرخاشگری بخداشوهرم خوب من تحملم میکنه من بودم طلاقش میدادم لطفا راهنماییم کنید

    1. چله شهد وشکر به من کمک کرد .اینترنت جستجو بزن چهل قسمت هست به ترتیب قسمت های انجام بده واقعا مفیده

        1. سلام من ۳۴ سالمه یه پسر ۱۵ ماهه دارم که خیلی شیطونه گاهی از دستش خسته میشم و سرش داد میزنم و حتی شده که چندین بار کتکش زدم ولی زود پشیمون میشم نمیتونم جلو خودم بگیرم خیلی حالم بده از دست خودم لطفا کمکم کنید نمیخوام پسرم اسیب ببینه

        2. فارسی اینلایت سرچ کنید
          یک ثبت نام در سایت انجام میشه و بعد کلی محتوای ارزشمند و رایگان در سایت است که آقای علی مقدم تدریس کردن.

  24. سلام من ۳۴سالمه همیشه وهرلحظه عصبیم اصلا به کسی اجازه نمیدم حرف بزنه همش دادوبیدادمیکنم حوصله خودمم ندارم بی انگیزم خستم ازاین همه پرخاشگری بخداشوهرم خوب من تحملم میکنه من بودم طلاقش میدادم لطفا راهنماییم کنید

    1. عزیزم هیچ وقت یه انسان بی دلیل عصبی و پرخاشگر نمیشه این حالت یه به گذشته شما بر میگرده یا حال شما که کسی یا اتفاقی این حالت رو در شما ایجاد کرده و شما نتونستین بر اون مشکل غلبه کرده بنابراین اون حالته همیشه باشماست

      1. سلام دوست عزیزدیقاحرفتون درسته منم نمیتونم جلوی خشمموبگیرم ولی دلیل دارم پسرمریض دارم تنهاس فقط تواین دنیامنوداره انقدر این بچه حرف میزنه خدایی خسته شدم همش حرفای تکراری به خاطراین دیگه کشش ندارم هرکی هرچی بگه عصبی میشم اصلا دست خودم نیست ولی متاسفانه هیشکی درک نمیکنه این بچش مریضه باهام کل کل میکنن من بیشتراذیت میشم میشینم گریه میکنم نفریین میکنم

  25. گاهی خیلی عصبانی میشم نمیتونم خودمو کنترل کنم و این خیلی بده چون آدمایی که دوستشون داری از دستت ناراحت میشن این خشم من طبیعی نیست یه دفعه ظاهر میشه و کاری از دست من بر نماد در اون لحظه هیچ کنترلی روی خودم ندارم انگار یک موجود اهریمنی عنوان بدنمو دستش گرفته خواهش میکنم کمکم کنید

  26. من یه زن ۳۰ساله هستم سه تابچه کوچیک و نق نقو دارم انقدر اذیتم میکنن که بدنم از عصبانیت میلرزه و خودموگاهی میزنم چند وقتی بچه هامو هم‌کتک میزنم نمیتونم‌ عصبانیتمو کنترل کنم

    1. سلام دوست عزيز،شما بايد راهكار مقابله با خشم رو تمرين كنيدهرگز بچه ها رو كتك نزنيد كه در نوجواني وجواني و در نهايت بزرگسالي جبران نميشه وعواقب بدي به دنبال خواهد داست

  27. سلام من ۱۲ سالم هست رفتارم تو خونه خیلی از نظر خودم بده ۴ تا خواهد هستیم واگر حرفی بزنن که طبع پیام نباشه یا اشتباه باشه یهو صدام می ره بالا اصلا کنترل خشم ندارم یکی از خواهرام ۶ سالش هست زیاد فضولی میکنه سرو صدا می کنه دور کتابم وسایلم می ره ومن خیلی زود عصبانی میشم

  28. ۳۵ سالمه.ی پسر ۵ ساله دارم.فوق لیسانس هستم زیاد هم اهل کتاب بودم فقط چند وقتیه فاصله گرفتم.مشکل از لحاظ بیماری و مالی و عاطفی تا دلتون بخواد داشتم و دارم.در شرف طلاق از همسر معتاد هم هستم.البته آدم خوب و مهربونیه و دوسش دارم ولی با اعتیاد نمیتونم کنار بیام.خیلی زیاد دعوا میکنیم اون هم جلوی پسرم.و به شدت پسرم از این مسایل آسیب دیده و ناراحته و ترس و استرس زیاد داره. روی مسایل تربیت و درس بچه حساسم و خیلیا میگن سخت میگیری.خودم از این نکته ناراضی نیستم فقط مشکلم اینه که نمیتونم خشممو حتی در مقابل بچه ام کنترل کنم و از اون هم بی دلیل سر چیزای الکی عصبانی میشم.فقط موقع درس دادنش.اگه حواسش نباشه و ی لغت انگلیسی رو دیر یاد بگیره عصبانی میشم و پیش اومده زدمش و همون موقع هم پشیمون میشم.در صورتیکه به شدت باهوش و با ادبه و می‌دونم مشکل از منه. با شوهرم ۵ دقیقه بدون دعوا نمیتونم حرف بزنم.لحن حرف زدنم پر از خشمه.کینه ای هستم.و بابت بدرفتاریام و بددهنی کردنام به شدت ناراحتم و عذاب میکشم اما دست خودم نیست و نمیتونم کنترلش کنم.بابت خشمم واقعا دلیل زیاده و همه عمرم تحت فشار مسایل مختلف بودم اما دوست دارم این خشمو کنترل کنم بیشترم به خاطر پسرم که کمتر آسیب ببینه.در کل بعضی وقتا با خونوادم هم رفتار خوبی ندارم در صورتیکه خیلی دوستشون دارم اما نمیتونم به خوبی رفتار کنم.تو رو خدا کمکم کنین.نگید برو پیش مشاور چون واقعأ از پس هزینه های بالای ویزیتشون بر نمیام.قبلا چندبار حضوری و تلفنی رفتم اما بخاطر هزینه ولشون کردم

    1. زهرا جان اگر شده طلاهاتو بفروشی برو به روانپزشک یا روانشناس چاره ای نیست تا بیشتر از این ضربه نخوردی اما اگر اصلا پولشو نداری من دکتر مجید خالقی روانشناس در هفت حوض نارمک را بهت پیشنهاد میکنم قیمتش قیمت مصوب سازمان روانشناسی هست کارش عالیه

    2. سلام دوست عزیز. مراکز بهداشت که در همه ی محله ها هست روانشناس دارن و کلیه ی خدماتشون رایگانه. حتما مراجعه کنید مفید خواهد بود. نیاز ب مصرف دارو هم دارید خیلی خوب و مفیده.

    3. سلام .اولا هیچ وقت پیش بچه از پدرش بدگویی نکن .پدرشو مردی بزرگ و کامل بدون که بچه احساس بدی از پدرش نداشته باشه .باشوهرت صمیمی باش .واعتیاد هم خیلی راحت میشه حل کرد

  29. سلام . وقت بخیر من موقع عصبانیت دلم نمیخواد حرف بزنم دوست ندارم ریخت هیچ کس رو ببینم ولی برعکس مادر و شوهرم تووی همون لحظه اوج ناراحتیه من مثل کنه بهم گیر میدن و خون منو بجوش میارن و مجبورم میکنن که بهشون پرخاش کنم یا تند جوابشون رو بدم و بعدش اعصابم از رفتاری که باهاشون داشتم بد میشه ولی هررر بار همین کار رو تکرار میکنن واقعا نمیدونم دیگه چکار کنم ؟ خسته شدم

    1. دیگه با این افراد کل کل نکن اجازه نده باهات شوخی کنن دیدی شوخی کردن بلند شو برو جوابشو نده اصلا مهم نباشه برات

    2. منم همین مشکلو دارم درسته بحث کردیم میخوام ترک کنم صحنه رو نمیذاره برم و بیشتر رو اعصابم میره تا الان 5یا 6بار از موقع عقد که تقریبا 8ماهه اینطوری شدیم

  30. من زود عصبانی میشم نمیتونم خودمو کنترل کنم کارایی میکنم ک نمیخام به خودم و اطرافیانم ضربه میزنم لطفا کمکم کنید

  31. سلام وخسته نباشید من آقای هستم ۳۴ساله من خیلی زود عصبانی میشم وسریع ازکوره درمی رم .رویه ی خیلی حساسی دارم وزودناراحت میشم .مثلان وقتی کسی بهم حسودی میکنه یا پشت سرم غیبت می کنه سریع میرم باطرف مشجاره میکنم .خلاصه بازم این کارم باعث ناراحتی بیشرم میشه ورنج بیشتری.ممنون میشم تجربیاتونو برام بنویسید..؟؟

  32. سلام من دختری 16 ساله هستم بر خلاف سن کمم انفاق های زیادی تجربه کردم وتبدیل به فردی پرخاشگر شدم که این اواخر منجر به صدمه زدن به خودم و اطرافیانم شده وقتی عصبانی میشم نمیتونم خودمو کنترل کنم عین یک دیوونه رفتار میکنم ولی این رفتارهام خیلی کلافه م کرده لطفا یک راهی بگید

  33. باسلام.من ۲۸ساله هستم.یه پسر۱۰ساله دارم مشکلات زیادی توزندگیم داشتم ودارم.وخیلی باپسرم بدرفتاری وبدهنی میکنم وبعضی وقتها کتکش میزنم.بیشتربرا فوش و بد دهنی هام ودادبیدادهام ناراحتم.اصلا دست خودم نیست.میشه راهنمایی کنید

    1. خب اصلا تو نباید این کار رو بکنی چون در اینده پسرت ضربه می بینه باید پیش یک روانشناس رفت و حرفها تو بزنی ولی اگه هزینه شو نمیتونی بدی وقتی پسرتو میزنی بعدش برو ازش عذر خواهی کن و بگو من خشمم نمیتونم کنترل کنم

  34. سلام
    دختر ۱۱ ساله من در دوران پریودی و بخاطر اشتباه حیوان خانگی به حیوان صدمه زد و بعد برای من تعرف کرد و بسیار پشیمان شده است. تا کنون رفتار خشن نداشته و این اولین بار بود که چنین رفتاری داشته، ممکن است من را راهنمایی کنید

  35. یک خانم ۶۲ ساله هستم که ۵ سال است دست تنها از پدر مبتلا به آلزایمر نگه داری میکنم گاهی تا حدی خشمگینم می‌کند که ضربه‌ای به او میزنم و طبعا از رفتارم پشیمان میشوم امکان فاصله گرفتن و ترک محل ندارم حتی گاهی مجالی برای آب خوردن و نفس عمیق کشیدن هم نیست! راهنمایی‌ام میکنید؟

    1. وقتی پدر فوت کرد اونوقت که میزنی توسرت بعد که یادت میافته خودش یجوری پارت میکنه که تلافیش درمیاد غصه نخور

      1. چند سال از آلزایمری نگهداری فرمودی که اینقدر فاضلانه مردم رو توبیخ میکنی، آیا جهل شما از خشم اون بدتر نیست؟

    2. باسلام سخت است مراقبت از یه انسان مسن آلزایمری، باید هم اعصاب تون بهم بریزه، گزینه اول با خودتون فکر کنید ک این تلاش و زحمت من برای مغفرت و پاداش الهی برای خودم است، خداوند هیچ تلاشی را بی نتیجه نمیگذارد، و چه بسا مراقبت از پدر وسالمند، دوم، خشم نادان گفته میشود وقتی می آید سراغ انسان، باید بدونی ک هیچ جنبه ای مثبتی ندارد، و چه بسا خیلی چیز هام به بار میاره، از جمله از دست دادن شغل و شخصیت پرخاش گر اتلاف وقت، بی خوابی، و پشیمانی، که دیگر پشیمانی بعد از اجازه دادن به خشم ب درد انسان نمیخوره، پس خشم یک نوع دشمنه هر موقع سراغت اومد باید دست به سرش کنی بره ب هر طریق، بزار بهت بگه ترسو یا غیره…بهتر از هزار تا حفره و گودالی که در خودش پنهان کرده است هست، منظورم خشمه، اول و اخر توکل و خواست مون از خدا باشه.

    3. منم از پدر بزرگ83 سالم که مبتلا ب الزایمر بود مراقبت میکردم و گاهی عصبی میشدم البته هیچ وقت پرخاش نمی کردم با این حال الان که پدر بزرگم نیست با این ک این کار وظیفه من نبوده ب خودم میگم شاااید کم گذاشتم حس خیلی بدی ع باهاش مهربون باش یک روز حاضری بازم اذیتت کنه ولی اون دیگ نیست….

    4. سلام باید به بیمار آلزایمر طبق نسخه پزشک متخصص مغز و اعصاب داروی آلزایمر داده شود تا آرام باشد و خودش و دیگران را آزار ندهد

  36. من یه خانم ۳۴ساله هستم که با وجود استرس زیادی که دارم وقتی عصبانی میشم تمام بدنم به لرزه میفته و هیچی جلودارم نیست لطفا راهنمایی کنید ممنون

  37. کنترل خود و به چالش کشیدن افکار و ترک محل بهترین راه برای جلوگیری عصبانیت است

  38. سلام وقت بخیر من ۳۴ساله هستم دو فرزند پسر دارم هر وقت خیلی ورجه وورجه بکنن عصبانی میشن و کتکشون میزنم خیلی ناراحتم لطفا راهنماییم کنید

  39. شاید خیلی ها خشم رو به عنوان یه حس منفی بدونن که میتونه آسیب ها و خسارت های زیادی رو به بار بیاره بدونن. ولی اگه بتونیم خشممون رو مدیریت کنیم نه تنها مخرب نیست بلکه میتونه ما رو به خودآگاهی و داشتن یه ذهنی قوی و آگاه کمک کنه. چند وقتیه که دارم روی کنترل خشم تو محیط کار فکر میکنم و از سایت های مختلفی هم مثل فرچون و دانشگاه کسب و کار و…. استفاده کردم . در کنار این ها مطالب شما بسیار برای من مفید و کاربردی بود ممنون

  40. سلام من ۳۳سالم هست ودو فرزند دو قلوی ۱۱ساله ویکی ۵ ساله هستم بعضی وقتها بیش از اندازه عصبانی می شوم و نمی توانم خودم را آرام کنم .بیشتر با گذشته تلخم درگیر هستم .لطفا راهنمایی کنید مرسی ممنون

      1. سلام،عزیزم، نفرت هم یک نوعی حس هستش.پس وقتی تنهایی بهش فکر کن، ته قلبت میبینی یه کوچولو ارزش داره، اون ارزشش توقعت رو بالا میبره، وحس می‌کنی نفرته، بهش فکرکن، گاهی هم باید خودمو جای همدیگه بذاریم.

      1. سلام جازو موزیک تعطیل .،،😆😆😆😆😆😆فقط بخندید بیخودو بی جهت بخندید من ک نه پیش روانشناس میرم نه میتونم خشممو کنترل کنم مسافرت عشق حال هم نمیتونم برم پس بهتر بیخود خنده کردنو یاد بگیرید تو این سرزمین .مرگ بر آمریکا بگید یا اینکه سنگ بر شیطان بزنید بی مغزها😜😜😜😜😜😜🐕

  41. من یک دانش آموزش و خب قبل پریودم خیلی کنترل احساساتم سخت میشه و بیش از حد عصبانی میشم و حتی این موضوع روی درسم هم تاثیر میذاره
    اینکه تو دوران قبل پریودم انقدر خشمگین و ناراحت باشم در حدی که دائما گریه کنم،یک چیز عادیه؟

    1. بهم ریختن هورمون بدن در حالت پریود باعث خشم و اعصبانیت می شه روزهای که پریپدید سعی کنید کمتر در جمع باشید از دیگرتن دور بگیرید و خودتون سر گرم کنید در مدرسه هستید کتاب بخونید در خووه هستید اینترنت برید

      1. چرا فکر میکنی میتونی به خانمها در مورد پریودشون راهنمایی بدی؟ تا حالا پریود شدی؟ هیچ وقت pms داشتی؟ تو این زمینه درس خوندی؟ این خانم موقع پریودش افسردگی میگیره که گریه میکنه بعد تو بهش پیشنهاد میکنی از بقیه دور باشه؟ حتی به عمرت گریه هم نکردی که بدونی یکی وقتی گریه میکنه مطمئنا تو جمع نیست.
        خانم جان حتما ورزش کن، بعضی از این عرق‌های گیاهی هم توی کم کردن علائم پریود خیلی کمک میکنن. مثلا زنیان و زنجبیل. برای اعصابتم یا گل گاوزبان بخور یا عرق بهار نارنج. البته بری پیش دکتر زنان خوب هم بهتر کمکت میکنه. البته پیش این دکتر عتیقه‌ها نرو که هیچی بارشون نیست.

        1. سلام وقت بخیر .گاهی اوقات ما آدما وقتی اسم خدا و دین و اهل بیت پیش میاد سریع جبهه میگیریم و مسخره میکنیم .ولی به عنوان یه همدرد یه هم شهری وقتایی که خیلی عصبی میشید سعی کنید بزنید بیرون برید جای آروم یاتو اتاق درو ببندید .باکسی حرف نزنید ذکر بگید بازبون عادی خودتون با خدا حرف بزنید تموم عصبانیتتون وخالی کنید این بهترین حال دنیاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉