کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

8 نشانه رفتار درست مادر با فرزند پسر + روانشناسی رابطه مادر و پسر

رفتار درست مادر با فرزند
3.9/5 - (31 امتیاز)

رابطه بین مادر و پسر بسیار زیبا است. پسران هرگز نمی توانند زندگی خود را بدون مادر تصور کنند. مادر تاثیر بسیار زیادی در تربیت پسر بچه ها دارد. تاثیر مادر بر پسر موضوعی است که بر کسی پوشیده نیست. محبت به فرزند پسر و رفتار درست مادر با فرزند می تواند باعث تقویت مهارت های اجتماعی در فرزند شود. رفتار صحیح در تربیت فرزندان بسیار مهم و تاثیر گذار است. آیا شما به تازگی صاحب فرزند پسر شده اید و نمی دانید به عنوان مادر باید چگونه با فرزند خود رفتار کنید؟ آیا فرزند پسرتان بعد از بالغ شدن روابط کم رنگ تری با شما دارد؟ این موضوع که با گذشت زمان، رابطه مادر و پسر تغییرات خاصی را تجربه می کند یک روند طبیعی است. اما نباید باعث شود اولویت ها تغییر یابد. چرا حفظ رابطه مادر و پسر مهم است؟ چگونه باید این رابطه را حفظ کنیم؟

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در رابطه با روانشناسی رابطه مادر و پسر و رفتار صحیح مادر با فرزند پسرش، مقاله جامع و تخصصی را نگارش کرده اند. اگر شما نیز به دنبال یافتن جواب سوالات بالا هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

وظتایف مادر نسبت به فرزند پسر

چرا رابطه مادر و پسر مهم است؟

مادران تاثیر بسزایی بر پسران خود دارند. به طور کلی، هیچ فردی به اندازه مادر نمی تواند فرزند خود را درک کرده و برایش از خود گذشتگی کند. پس این رابطه مادر و فرزند تا حدودی یک موضوع طبیعی و همیشگی است و فرقی نمی کند که فرزندش دختر باشد یا پسر. اما طبق روانشناسی رابطه مادر و پسر، پسران درست از زمانی که به دنیا می آیند تا بزرگسالی، پیوندی عمیق با مادرانشان ایجاد می کنند. این رابطه برای رشد کلی و سلامت عاطفی کودک پسر، بسیار مهم و ضروری است. حال این سوال پیش می آید که چرا رابطه مادر و پسر مهم است؟ رفتار مادر با پسر چگونه بر او تاثیر می گذارد؟ در زیر نشانه های پسرانی که ارتباط صحیحی با مادران خود دارند و رفتار مادر با آنها درست بوده است گفته شده است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 8 نشانه رفتار درست مادر با فرزند پسر + روانشناسی رابطه مادر و پسر با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

از نظر عاطفی قوی هستند

پسرانی که از اوایل کودکی با مادران خود رابطه سالمی دارند، از نظر عاطفی بسیار قوی هستند. تحقیقات نشان داده است که آنها مشکلات رفتاری کمتری در زندگی خود دارند. پیوند قوی بین مادر و پسر باعث می شود که او احساس امنیت و اعتماد به نفس بالا داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که رفتار مادر با فرزند پسر اگر از همان کودکی درست و مناسب نباشد و پیوند سالمی بین مادر و پسر برقرار نباشد، در بزرگسالی افرادی پرخاشگر و عصبی می شوند. این گونه افراد نمی توانند در روابط و رسیدن به اهداف خود موفق باشند.

اعتماد به نفس بالایی دارند

رفتار مادر با پسر بچه ها اگر صحیح بوده و مادر از فرزندش به درستی مراقبت کند، به مردی با اعتماد به نفس بالا تبدیل می شود. طبق مطالعات انجام شده، عشق و علاقه بی قید و شرط مادر، به پسر این اطمینان را می دهد که او بسیار دوست داشتنی است. هنگامی که مادر به فرزندش توجه ویژه داشته باشد و به او محبت کند، پسرش اعتماد به نفس بالایی پیدا می کند. زیرا می فهمد که یک فرد کامل و دوست داشتنی است. او به این باور خواهد رسید که می تواند یک دوست و معشوقه خوب باشد. هرچه مادر محبت بیشتری به پسر خود داشته باشد، احتمال دوری و سرد شدن پسرش کمتر است.

شاگرد اول مدرسه هستند

یکی از وظایف مادر نسبت به فرزند پسر یا دختر این است که به فرزند خود کمک کند تا در تحصیل و درس خواندن موفق باشد و عملکرد بالایی را در مدرسه داشته باشد. مادری که علاقه شدیدی به تحصیل پسرش دارد به او کمک می کند تا در تحصیلاتش خوب باشد. البته برخی از بچه ها علاقه ای به ادامه تحصیل ندارند. این موضوع که تربیت صحیح مادر و کمک کردن او می تواند باعث شاگرد اول شدن پسر شود باید در کنار عوامل مهم دیگر بررسی شود.

توانایی بیان افکار و احساسات

هوش عاطفی که توسط مادر به پسر منتقل می شود، به او کمک می کند تا توانایی بیان افکار و تعادل احساسات خود را توسعه دهد. از این رو او در محیط های مختلف و اجتماعات مانند مدرسه، مهمانی ها و یا تیم های ورزشی به راحتی می تواند احساسات و عواطف و نظریات خود را بیان کند. مخصوصا اگر آنها فرزند اول خانواده باشند، که از هوش بالاتری برخوردار هستند. اگر می خواهید در زمینه ویژگی های فرزندان اول اطلاعات مفیدی کسب کنید، خواندن مقاله خصوصیات فرزندان اول را از دست ندهید.

به زنان احترام می گذارند

رابطه نزدیک مادر و پسر، به او کمک می کند تا از نقش او در زندگی و ازخودگذشتگی هایی که برای دوام خانواده و ارتباط سالم انجام داده است، قدردانی کند. نقش مادر در تربیت پسر بسیار مهم است. چنین پسری یاد خواهد گرفت که به طور کلی به زنان احترام بگذارد. او احساس برتری نسبت به خواهر و یا همسرش نخواهد داشت و همه افراد را در یک سطح می بیند.

رفتارهای کم خطرتری دارند

پسرانی که رابطه خوبی با مادران خود دارند، رفتارها و اعمال کم خطرتری دارند. رابطه مثبت مادر و پسر تاثیر بسزایی در روابط پسر با همسالانش دارد. در دوران نوجوانی و جوانی پسران به شدت زیر سلطه دوستان و همسالان خود هستند. آنها گاهی دوستان خود را به خانواده ترجیح می دهند. اما هنگامی که مادر بتواند ارتباط سالم خود را با فرزند پسرش حفظ کند، این شکاف و فاصله بین والدین و نوجوان کمتر می شود. طبق مطالعات انجام شده، رفتار مادر با پسر تاثیر عمده ای در نگرش او نسبت به مصرف الکل، مواد مخدر و رابطه جنسی نامشروع دارد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 8 نشانه رفتار درست مادر با فرزند پسر + روانشناسی رابطه مادر و پسر با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

احتمال موفقیت آنها بیشتر است

مادر و پدری که در تحصیل و زندگی پسر خود نقش دارند، به او کمک می کنند تا از نظر حرفه ای و یا شخصی موفق شود. ارتباط سالم با پسر یعنی اینکه دوست، راهنما و رفیق او باشید. یکی از وظایف مادر نسبت به فرزند پسر این است که ابتدا با او ارتباط سالم برقرار کند و سپس راه موفقیت را با او نشان دهد و او را راهنمایی کند.

ارتباطات بهبود می یابد

مادری که در برقراری ارتباط با پسر خود موفق بوده و رابطه سالمی با او دارد، معتمد پسرش شناخته می شود. چنین پسری حتی در سنین نوجوانی و بزرگسالی می تواند در مورد هر موضوعی به راحتی با مادر خود صحبت کند و مشکلاتش را با او در میان بگذارد. این موضوع به پسران کمک می کند تا بدون هیچ ترس و ممانعتی با والدین خود ارتباط برقرار کنند. اگر پسر 12 ساله دارید و نمی دانید چگونه با او رفتار کنید و یا اطلاعاتی در رابطه با خصوصیات پسر دوازده ساله ندارید، خواندن مقاله روانشناسی کودکان دوازده ساله را از دست ندهید.

 

تربیت پسر بچه ها

حفظ رابطه مادر و پسر در طول سالیان

مادر مراقب اصلی فرزند در اوایل کودکی است. اولین رابطه فیزیکی و عاطفی بین مادر و پسر درست بعد از تولد برقرار می شود. البته تاثیر مادر بر پسر و نقش مادر در تربیت فرزند پسر فقط به دوران کودکی و نوزادی او مربوط نمی شود. پسر در تمام مراحل زندگی به مادر خود وابسته است. اگر رفتار مادر با فرزند پسرش به خوبی و مناسب باشد این وابستگی می تواند باعث رشد و تقویت پسر شود. البته متناسب با موقعیت ها و شرایط میزان این وابستگی تغییر خواهد کرد. در زیر رابطه مادر و پسر در سه مرحله مختلف زندگی پسر بررسی شده است.

کودکی

پیوند بین مادر و نوزاد پسر درست از داخل رحم شروع می شود. پسر اولین احساسات خود را از مادرش می گیرد. تحقیقات روانشناسان نشان می دهد که محبت به فرزند پسر و پیوند خوب مادر و پسر، باعث کاهش سطح ناراحتی های روانی در پسران می شود. یکی از وظایف مادر نسبت به فرزند پسر در دوران کودکی رسیدگی و مراقبت کامل از پسر است. وقتی مادر به نیازهای فرزند خود رسیدگی می کند، پسر یاد می گیرید که اعتماد کند. او در زندگی احساس امنیت و آرامش خواهد داشت. اگر به تازگی پسر دار شده اید و نمی دانید که چگونه باید با او رفتار کنید، می توانید از مشاوره کودک کمک بگیرید.

نوجوانی

نوجوانی مرحله سختی برای پسران است. ارتباط سالم مادر و پسر، رفتار درست مادر با فرزندش باعث می شود تا پسر نوجوان از این سال ها به درستی عبور کند. یک مادر خوب به پسرش کمک می کند نوجوانی شایسته باشد. در این مرحله پسران می تواتند تحت تاثیر همسالان خود قرار بگیرند. آنها کنجکاو هستند تا الکل، سیگار، مواد مخدر را تجربه کنند. هنگامی که مادر بتواند با پسرش ارتباط روشن و مثبتی داشته باشد، او برای انجام هر کاری از مادرش سوال می کند. ارتباط سالم بین مادر و پسر کمک می کند تا نوجوان بتواند به راحتی خواسته و نیازهایش را در میان بگذارد. یک مادر مهربان و همدل به پسر ثبات می دهد و او را راهنمایی های اخلاقی می کند.

بزرگسالی

در بزرگسالی و جوانی، مادر به پسرش در مورد شغل، عشق و ازدواجش مشاوره می دهد. رفتار مادر با پسر در این سن باید به گونه باشد که فرزندش با او احساس راحتی و دوستی داشته باشد. هنگامی که پسر رابطه خوبی با مادرش داشته باشد، در مراحل زندگی اش موفق تر عمل خواهد کرد. این عمل بر روابط او با همسرش تاثیر می گذارد. مردی که مادرش را دوست دارد و به او احترام می گذارد، همسرش را هم دوست دارد و به او احترام می گذارد.

 

رفتار مادر با پسر بچه ها

5 راه برای ایجاد رابطه سالم بین مادر و پسر

راهکارهای بسیاری برای ایجاد ارتباط سالم بین مادر و پسر وجود دارد. مهم این است که شما در ابتدا تشخیص دهید با توجه به شخصیت خودتان، به عنوان مادر، و شخصیت پسرتان، کدام روش و راهکار برای ایجاد ارتباط سالم با فرزندتان موثر است. بسیاری از مادران نگران تربیت صحیح پسران خود هستند و نمی دانند که چگونه با فرزند پسر خود رفتار کنند. در این قسمت مشاوران مرکز مشاوره آویژه تاثیر گذارترین راهکارها را برای ایجاد ارتباط سالم با فرزند پسر و رفتار مادر با فرزند پسرش بیان کرده اند. رایج ترین راهکارهای برقراری ارتباط سالم با پسران عبارتند از:

از سخنرانی و نصیحت پسران دوری کنید

پسرها به شدت از نصیحت و سخنرانی کردن برای آنها بیزارند. اگر می خواهید یک رابطه عاطفی مناسبی با فرزند پسر خود برقرار کنید پس مادر غرغرو و نصحیت کننده نباشید. زیرا با این روش پسرتان هرگز به حرف ها و راهنمایی های شما گوش نمی دهد. در عوض از خاطرات و داستان های خود در مورد اینکه در سن او چگونه بودید یا برادرتان چگونه بوده است برای او صحبت کنید. سعی کنید از گفت و گوهای دوستانه و همچنین خاطرات شیرین و خنده دار برای جذب کردن پسرتان استفاده کنید. برقراری تماس چشمی گاهی برای مردان و پسران سخت است. پس اگر می خواهید در رابطه با موضوع مهمی با او صحبت کنید، اصرار نداشته باشید که حتما به صورت شما نگاه کند. او حتی هنگامیکه مشغول بازی با گوشی همراه است و یا خودش را مشغول تعمیر موتورش کرده، می تواند به حرف های شما گوش دهد.

اگر او کودک لجبازی است و به سخنان شما گوش نمی دهد، می توانید با خواندن مقاله نحوه برخورد با کودک لجباز این مشکل را برطرف کنید.

از نظر عاطفی برای پسرتان کم نگذارید

پسران نیاز به محبت مادر و مهربانی او دارند. حتی شاید بتوان گفت که پسران بیشتر از دختران نیاز به محبت و توجه مادر خود دارند. هرگز نسبت به پسر خود با خشونت و یا بی احساس نباشید. برخی از مادران فکر می کنند که چون دختران روحیه لطیف تری دارند پس باید همه احساسات خود را خرج آنها کنند. در صورتی که این گونه نیست. پسران شاید بیان نکنند که به مهربانی و توجه مادرشان نیاز دارند، اما از نظر روانشناسی آنها به شدت محتاج مهربانی و محبت مادر خود هستند. پس هرگز از نظر عاطفی برای پسرتان کم نباشید. او را در آغوش بگیرید، ببوسید و از جملات محبت آمیز استفاده کنید. نشان دهید که چقدر پسرتان را دوست دارید و برایش ارزش و احترام قائل هستید.

برای پسر خود وقت بگذارید

اگر پسرتان می خواست در رابطه با موضوعی با شما مشورت کند و یا نیاز به صحبت کردن با مادرش را داشت. پس به عنوان یک مادر نمونه برای او وقت بگذارید. به حرف ها و یا حتی انتقادات پسرتان گوش دهید. اگر شما برای پسر خود وقت صرف کنید و با او به صحبت و تعامل بپردازید او این رفتارها را از شما یاد خواهد گرفت. پسران از طریق ارتباط برقرار کردن با مادر خود نکاتی زیادی را یاد خواهند گرفت. مثلا یاد می گیرند که چگونه با زنان روابط مثبتی داشته باشند. او عشق ورزیدن، محبت کردن و مهربانی را از مادرش یاد خواهد گرفت. پس برای پسر خود وقت بگذارید. اگر پسر پرخاشگری دارید، با رفتارهای درست و مناسب می توانید پرخاشگری او را کمرنگ و یا از بین ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مقاله درمان پرخاشگری کودکان را مطالعه بفرمایید.

هرگز پسر خود را شرمنده نکنید

همه فرزندان گاهی اوقات اشتباه می کنند. شما به عنوان یک مادر نباید اجازه دهید که پسرتان در مقابل دیگران احساس خجالت و شرمندگی داشته باشد. بپذیرید که پسر شما همیشه در حال یادگیری است و گاهی اشتباه می کند. هرگز از تنبیه کردن او در جمع دوستان و یا خانواده و آشنایان استفاده نکنید. پسران مغرور هستند و برای غرور خود ارزش زیادی قائل می شوند. شرمنده کردن آنها باعث می شود که غرورشان له شود و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. وقتی خودتان و پسرتان هستید به او بگویید که رفتار او نامناسب بوده و عواقب و مجازاتی را نیز به همراه دارد. در مورد مجازات و عواقب رفتارهای اشتباه او قاطع و استوار باشید. اما به گونه ای رفتار کنید که اعتماد به نفسش از بین نرود و بداند که همچنان او را دوست دارید و برایش ارزش قائل می شوید.

استعدادهایش را به او یادآوری کنید

رفتار مادر با پسر نباید به گونه ای باشد که دائم او را سرزنش کرده و به پسرش بگوید که هیچ استعداد و ویژگی مثبتی ندارد. همیشه از خصوصیات مثبت پسر خود در جمع و یا هنگامیکه دو نفره هستید تعریف و تمجید کنید. یکی از وظایف مادر نسبت به فرزند پسرش، افزایش اعتماد به نفس در او است. مهارت ها و استعدادهایش را برشمارید و به او بگویید که یک پسر خارق العاده است. هنگامی که مادر از پسرش درست و به جا تعریف کند باعث می شود که پسرش به یک مرد با اعتماد به نفس و عزت نفس بالا تبدیل شود. البته این تعریف نباید بیش از حد باشد. در این صورت پسر شما به شدت از خود راضی و مغرور می شود و این موضوع اصلا برای شما خوشایند نخواهد بود.

تاثیر مادر در تربیت فرزند پسر

سخنی از مشاوران آویژه

مادر همیشه به عنوان فردی دلسوز و مهربان دیده می شود. عشق مادر به پسرش بیشتر از عشق پدر به پسرش مشهود است. زیرا مادران اکثرا این محبت و دوست داشتن را از راه های مختلف ابراز می کنند. پسران نیز به شدت نیاز به این توجه و محبت مادران خود دارند. اگر مادر بتواند ارتباط صحیحی با فرزند پسرش برقرار کند، می تواند او را به درستی تربیت کند. نقش مادر در تربیت فرزند پسر بسیار حائز اهمیت است. پس برای پسر خود وقت بگذارید و با رفتارهای درست آنها را به سمت خود بکشانید. رابطه مادر و پسر باید یک رابطه عالی و پر از عشق و شور و محبت باشد. اگر در زمینه رفتار مادر با فرزند پسر و وظایف مادر نسبت به فرزند پسرش با مشکل روبه رو شده اید می توانید از راهنمایی های مشاوره خانواده استفاده کنید.

 

سوالات متداول

مادران چگونه بر پسران خود تأثیر می گذارند؟

مادران اغلب هوش هیجانی را در پسران خود پرورش می دهند و به آنها می آموزند که احساسات خود را بشناسند و ابراز کنند و با احساسات دیگران هماهنگی بیشتری داشته باشند. این گونه پسرها نه تنها خوش بیان تر می شوند، بلکه در مهارت های خواندن و نوشتن و در کلاس درس نیز کنترل بهتری دارند.

نیاز و درخواست پسران از مادران چه چیزهایی است؟

یک پسر نیازهای زیادی در رابطه با مادرش دارد. عشق بی قید و شرط مادر، زمان صرف کردن با مادر، آموزش مهارت های زندگی و پشتیبانی کردن و … از نیازهای پسران به شمار می روند که باید مادران جواب مناسبی برای آنها داشته باشند.

براي مشاوره در زمينه 8 نشانه رفتار درست مادر با فرزند پسر + روانشناسی رابطه مادر و پسر

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 21 نظر:

  1. 35 ساله هستم 7 ساله بودم برادرم بدنیا اومد و پدر و مادرم منو کلا فراموش کردن تو زندگیم با مشکلات بسیاری مواجه شدم تا جاییکه اصلا حوصله زندگی کردن رو ندارم
    این رو برای خانواده هایی میگم که کارشون بچه پس انداختنه هنر دیگه ای ندارن اونقدر بی معرفتن که حتی عین ماده سگ نمیتونن از بچه هاشون مراقبت کنن و بهش محبت کنن وقتی جنبه ندارید بچه نیارید بخصوص ایرانی ها که هیچی حالیشون نیست

  2. والا ما به مشکل بر خوردیم تو سن هیجده سالگی پسرم رو زنش دادیم. البته خودش پا فشاری کرد ما هم زود رفتیم با خانوادی دختر صحبت کردیم والانم دوسال عقدن. وپسرم از خدمت سربازی فرار کرده. ونامزدشم میگه چرا نرفتی والانم باهم مشاجره دارن موندم چه کنم
    اشتباه بزرگی که کردگ زود رفتیم خواستگاری
    دعا کنید خدا رانل خوبی پیش پامون وپای پسرم بزاره 😭😭😭
    مادری بدبخت وکار نابلد

  3. اندازه نگه دار که اندازه نکوست …. در همه چیز مراعات حد تعادل بهترینه حتی در محبت به فرزندان …..

  4. سلام توروخدا سریع یکی یه چیزی بگه که مامانم صبح تا ظهر باهام مهربون بود الان نیست نمیدونم خودمم داستان مامانم چیه علتش چیه که از دستم ناراحته

  5. سلام وقتتون بخیر یک سوالی داشتم
    اگر مادر ب پسر ک ۱۸ سال سن دارد سینه بدهد و پسر بخورد حرام است ؟
    آیا امر عادی میان مادر فرزند است؟

    1. سلام ، من از جهت شرعی نمی‌دونم ولی از جهت وابستگی شدیدی که بین مادر و فرزند به وجود میاره و یک فرزند با شخصیت بسیار وابسته به وجود میاد که بعداً حتما در زندگی ضربه خواهد خورد.
      این وابستگی معیوب هر چه زودتر به وسیله یک مشاور خانواده خوب باید درمان شود.

  6. رابطه سوسک و تخم:مادر و پسر مخصوصا مامانایی فک میکنن آسمون دهن وا کرده پسره اینا رو تلپی انداخته دختره مردم منتظره اینا جوراب ها زگیل خدا پنداره بیان خواستگاریشون 🖕🤦به نظرم مادران ایرانی نقش به سزایی در دادن اعتماد به نفس کاذب به فرزنداشون دارن فک میکنن پسراشون تکن بابا یه سیاه سوخته نصف المان های اروپایی نداره نه قد نه هیکل قربونه صدقه رفتن نداره کله پوک ها 🤦🖕

    1. ما که از مادر هیچ محبتی ندیدیم 35 ساله هم هستیم و ورزشکار و بسیار خوش چهره و قد بلند و سبزه المان های ما خیلی از پسرای اروپایی ام بیشتر بود ولی شانس نبود اما در مورد نظر شما باید عرض کنم دخترای شل و ول ایرانی و پوست مرغی و عملی ایرانی ام با دختر امریکایی و روس قابل مقایسه نیست
      کمتر عقده ای باشیم

  7. سلام و عرض ادب
    پسری هستم ۲۰ ساله
    تازه به خدمت سربازی رفتم
    تا قبل از خدمت هیچ وابستگی به خانواده نداشتم
    ولی از وقتی سرباز شدم شدیدا به مادرم وابسته شدم
    دوران آموزشی رو همه بچه ها یک هفته دلتنگ بودند بعد خوب شدند ولی من تا آخر آموزشی به غیر از ی دو سه روز دلتنگ بودم عجیب
    الانم خدمتم رو داخل شهر خودم هستم و ظهر ها به خانه میام
    ولی در یگانم خیلی دلتنگ مادرم میشم
    قبل از خدمت اصلا اینجوری نبودم
    دارم دیوانه میشم
    کمک کنید

    1. پسرم سلام
      توکل به خدا کن
      دلبستگی خوبه. ولی وابستگی خوب نیست
      با مشاوره صحبت کن ان شاء الله که موضوع حل میشه

    1. محبت بیش از حد پدر یا مادر نسبت به فرزند پیش زمینه بهم‌ خوردن‌ زندگی مشترک خود پدر مادر خواهد شد مثال وقتی پسر پا به سن جوانی گذاشت اینجا مادر احساس غرور میکنه احساس امنیت میکنه به اصلاح پشتش قرصه بخاطر همین هی بهش محبت میکنه محبت وتوجه زیاد باعث میشه هم خودشو کوچک‌کنه هم باعث از بین رفتن زندگی مادر میشه دیدم دارم میگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉