کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

یک همسر خوب چه ویژگی هایی دارد؟!

معیارهای اصلی برای انتخاب همسر چیست؟
3.5/5 - (35 امتیاز)

همسر خوب یعنی……………….

علت این که عاشق کسی می شویم ممکن است همانند یک راز نامعلوم باشد. ولی دلایل این که چرا عاشق کسی می مانیم کاملا مشخص هستند. همین دلایل هستند که باعث می شود ما آن فرد را به عنوان یک همسر خوب قبول داشته باشیم و با او ازدواج کنیم.

یک همسر خوب میخوام……

در این مقاله سعی می کنیم که به شما کمک کنیم که ویژگی های یک همسر خوب را بشناسید و بتوانید که یک انتخاب بدون پشیمانی داشته باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه یک همسر خوب چه ویژگی هایی دارد؟! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. بالغ بودن همسر

مهم ترین ویژگی یک همسر خوب بالغ بودن است. بالغ بودن جنبه های مختلفی دارد و نمی توان که یک تعریف واحد برای آن ارائه کرد. شاید با خود بگویید همین که وظایف خودش را انجام دهد، اهل کار باشد و رفیق باز نباشد به بلوغ رسیده است. همه این حرف ها درست است ولی اگر بخواهم بالغ بودن را به عنوان یک ویژگی برای همسر خوب تعریف کنم آن را اینطوری بیان می کنم: بالغ بودن یعنی یک فرد آنقدر بزرگ شده باشد که بداند نباید بر سر چیزهای سطحی جر و بحث کند و قدرت بخشایندگی داشته باشد، به نکات منفی قضایا توجه نکند و روی اهداف مشترکتان تمرکز کند.

باور کنید اگر یک شخص چنین خصوصیاتی داشته باشد بسیاری از گفتگو ها و مشکلات قبل از به وجود آمدن حل می شوند و نیاز نیست که برخی از گفتگوها را بارها و بارها با او داشته باشید.برای خواندن مقاله با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ کلیک کنید.

معیارهای انتخاب همسر خوب

2. انتقاد پذیر بودن همسر

هیچکس کامل نیست! اگر به دنبال کسی هستید که هیچگونه نقصی نداشته باشد باید بگویم سخت در اشتباه هستید و هیچ وقت به چنین کسی نخواهید رسید. بهترین همسر کسی هست که اشتباهات و نواقصش را بپذیرد و در راستای اصلاح آن ها قدم بردارد. اگر چنین شاخصه ای را در شخص مورد نظرتان نیافتید بهتر است به آن رابطه ادامه ندهید چون در نهایت رفتارهای او باعث کلافگی شما می شود و حاصل آن یک ازدواج ناموفق خواهد بود.

3. انعطاف پذیر بودن همسر

یکی از شرایط همسر خوب انعطاف پذیر بودن او نبست به نظرات و خواسته های شما است. ممکن است که در یک مسئله خاص اختلاف نظر و سلیقه داشته باشید. اگر همسر شما آدم انعطاف پذیری نباشد همیشه سعی می کند که نظر خودش را به شما تحمیل کند و شما را نادیده می گیرد. پس از مدتی خواهید دید که سر کوچکترین مسائل با یکدیگر جر و بحث می کنید و طولی نمی کشد که از این وضع خسته می شوید چون می بینید که هر چیزی را که می خواهید باید با جنگ و دعوا به دست بیاورید بعد از مدتی دیگر توان این کار را ندارید.

4. صداقت داشتن همسر

همسر خوب یعنی کسی که ارزش صداقت را در زندگی مشترک بداند و درک کند که هر اتفاقی که بیفتد بیان صداقت مهم تر از هر چیزی است. هیچ چیز به اندازه پنهان کاری و دروغ گویی در یک رابطه نمی تواند اثر مخرب داشته باشد. حتی در شرایطی که می دانید صداقت باعث می شود که شخص مقابل از دست شما دلخور شود و یا زندگی مشترک شما را تحت تاثیر قرار دهد باید راستگویی را مد نظر داشته باشید. برای مطالعه مقاله خصوصیات یک مرد ایده آلکلیک کنید.

ویژگی های یک همسر مناسب

5. مستقل بودن همسر

یکی از خصوصیات همسر خوب مستقل بودن است. شاید با خود بگویید عدم وابستگی زوجین به یکدیگر می تواند باعث سردی رابطه بینشان شود و آن ها را از یکدیگر دور کند. ولی باید بگویم وقتی کسی در نهایت، استقلال شما را انتخاب می کند بدین معنی است که واقعا شما را دوست دارد و شما را نه بر اساس نیاز بلکه بر اساس حس درونی اش انتخاب می کند. علاوه بر این همسری که استقلال دارد می تواند از پس بسیاری از مشکلات به تنهایی بر بیاید نیازی نیست که در مورد آن ها با یکدیگر بحث کنید. شخصی که مستقل است سرد و گرم زندگی را چشیده است و حرکات بچه گانه ای از او سر نمی زند. مقاله خصوصیات یک زن ایده آل را از دست ندهید.

ملاک های انتخاب همسر کدام اند؟

6. احترام گذاشتن

اگر از من بپرسید که همسر خوب کیست؟ قطعا به شما خواهم گفت اگر هیچ ویژگی ای دیگری را در او در نظر نمی گیرید، توانایی او برای احترام گذاشتن را در نظر داشته باشید. تصور بکنید که همسر شما یک شخص مستقل، باهوش و صادق است ولی به شما احترام نمی گذارد و همیشه به شما توهین می کند، چه حسی پیدا خواهید کرد؟ مطمئن باشید که تمامی ویژگی های خوب او از چشم شما خواهد افتاد و شما نمی توانید او را بپذیرید.

همسر خوب یعنی کسی که فارغ از هر نظر و دیدگاهی که شما به یک قضیه دارید به شما احترام بگذارد. البته دقت داشته باشید که این جمله به معنی این نیست که همیشه در هر چیزی با شما موافقت کند، بلکه به این معنی است که حتی اگر با چیزی مخالف است آن را در نهایت احترام به شما منتقل کند. برای خواندم مقاله ویژگی های خواستگار خوب کلیک کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه یک همسر خوب چه ویژگی هایی دارد؟! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

7. یکدلی و همدلی

یکی از ویژگی های یک همسر خوب این است که با شما یکدل باشد. وقتی که هدفی را انتخاب می کنید اگر همسر شما با شما یکدل نباشد دستیابی به آن هدف غیرممکن خواهد شد. وقتی که زوجین از یکدیگر درک خوبی دارند و برای هدف خودشان تلاش می کنند هر دو به اندازه ی کافی امید به زندگی مشترکشان دارند و همین موضوع باعث می شود که زندگی پیشرفت کند. مقاله مردان خطرناک برای ازدواج را از دست ندهید.

خصوصیات و ویژگی های همسر خوب چیست؟

8. قدرت تاثیر گذاری

اگر بخواهید معیاری برای سنجش خصوصیات یک همسر خوب داشته باشید باید حتما تاثیرگذاری را در نظر داشته باشید. او باید بتواند بر روی شما تاثیر بگذارد و در طرز فکر شما و تصمیمات شما نقش مهمی داشته باشد. اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم او باید به گونه ای باشد که شما را مجاب کند به نظرش گوش دهید و مطابق میل او عمل کنید. برای خواندن مقاله 10 ویژگی پسرخوب برای ازدواج کلیک کنید.

9. شوخ طبع بودن

از مشخصات همسر خوب می توان به حس شوخ طبعی او اشاره کرد. دقت داشته باشید که حس شوخ طبعی مخالف با بالغ بودن و متعهد بودن به زندگی نیست. در دنیای امروزی که فشار زندگی بسیار زیاد است شما نیاز دارید به کسی که چند لحظه ای را در کنار او فارغ از دنیا باشید. کسی که بتواند در شرایط سخت حال شما را خوب کند. زوج هایی که با یکدیگر بازی می کنند و یا با هم شوخی می کنند سعی می کنند در برابر سختی ها و ناملایمات زندگی نیز با استفاده از شوخ طبعی شرایط را برای خودشان بهتر کنند.

و اما به عنوان نکته پایانی باید بگویم وقتی که به مشاور مراجعه می کنید و می گویید که یک همسر خوب می خوام و یا خصوصیات یک دختر نجیب را می پرسید معمولا جواب مشاور به شما اینگونه خواهد بود که خود شما چجور آدمی هستید و اینکه شرایط یک زن خوب برای شوهر را دارید یا خیر. البته این موضوع در مورد مردها نیز صدق می کند. به طور کلی باید به یاد داشته باشید که اگر می خواهید یک همسر خوب داشته باشید باید ابتدا به خودتان نگاه کنید و ببینید آیا خود شما نیز شرایط یک همسر ایده آل را دارید یا خیر. برای خواندن مقاله تشخیص دختر خوب برای ازدواج کلیک کنید.

سوالات متداول

همسر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یکدلی، شوخ طبع بودن، استقلال، صداقت و … از ویژگی های همسر خوب است

آیا یک همسر خوب همیشه جدی است؟

خیر، شوخ طبعی یکی از ویژگی های همسر خوب است که در صورت نبودن چنین ویژگی ای زندگی شما یکنواخت خواهد شد.

چگونه همسر خوبی را انتخاب کنم؟

توجه کردن به معیار های متفاوتی که همیشه بیان شده اند بسیار مهم است ولی اگر می خواهید در انتخاب خود دقیق تر عمل کنید بهتر است که حتما به مشاور ازدواج مراجعه کنید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره از ازدواجبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه یک همسر خوب چه ویژگی هایی دارد؟!

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉