کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

با جدا کردن بستر خواب همسرم چه کنم؟

پیام جدا کردن بستر خواب همسر
3.4/5 - (5 امتیاز)

پیام جدا کردن بستر خواب همسر چیست؟

جدا کردن بستر خواب توسط یکی از زوجین میتواند نشانه ای از رفتار های قهر آمیز باشد در این حالت فرد به جدا کردن بستر خواب به همسر خود غیر مستقیم پیام میدهد که من از رفتار تو ناراحت هستم. بدین جهت جدا کردن بستر خواب یک رفتار اعتراضی است. در این حالت تعامل زوجین تخریب شده است زیرا دیگر به صورت مستقیم ارتباط صورت نمیگیرد.

یکی از اشتباهاتی که زوجین مرتکب میشوند این است که فکر میکنند که همسر آنها باید در همه مواقع بدانند در ذهن آنها چه خبر است و قول معروف خودش باید بفهمه همیشه که نباید من توضیح بدم. این یک اشتباه محاسباتی بزرگ است زیرا هرچقدر هم همسر شما به درستی شما را بشناسد باز موقعیت هایی پیش میاید که نمیتواند درک کند در ذهن شما چه خبر است؟ حال اگر جدا کردن بستر خواب را یک رفتار اعتراضی غیر مستقیم بدانیم باید این را نیز درک کنیم این روش ممکن است تنش را بیش از پیش افزایش دهد. بهترین راه این است که پیام های ما به همسرمان بدون تعریض و کنایه و به صورت صریح و مستقیم باشد و نگرانی از عدم درک پیام خود نداشته باشیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه با جدا کردن بستر خواب همسرم چه کنم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

چرا همسرمان جدا کردن بستر خواب را انتخاب میکند؟

یکی از شکایت های اساسی زوجین از یکدیگر این است که همسرشان بستر خوابش را جدا میکند و این موجب سرخوردگی شدید او می شود. حال به نظر خودتان جدا کردن بستر خواب چه معنایی دارد؟ قبل از بیان علت این کار باید گفت گرچه بیشتر این رفتار از سمت آقایان انجام می شود و در خانم ها کمتر هست ولی به هرحال انجام این رفتار نشان دهنده بروز اختلال در رابطه مشترک است و باید با ریشه یابی صحیح علت این کار، مانع تداوم آن شد. در این زمینه مشاوره خانواده بر تعامل زوجین متمرکز میشود.

یکی از رایج ترین علل رفتار جدا کردن بستر خواب می تواند ناشی از نارضایتی از رفتار جنسی و عدم ارضا این میل بین دوطرف باشد که موجب سردی رابطه شده است و دوطرف ترجیح میدهند به جای حل این اختلال با جداسازی بستر خواب به پاک کردن صورت مساله بپردازند که برای این کار حتما باید با مراجعه به مشاورین مجرب خصوصا” مشاورین جنسی به حل این مشکل پرداخت اما در ادامه به بیان

جدا کردن بستر خواب چه دلایلی دارد؟

جدا کردن بستر خواب چه دلایلی دارد؟

دیگر علل این رفتارها می پردازم:
یکی از رایج ترین علل جدا کردن بستر خواب ترک بستر در خانم ها واکنش نازگونه برای کسب و جلب توجه، مخصوصا” زمانی که دعوا و مشکل بین فردی با همسرش پیش آمده است وقتی یک خانم جدا کردن بستر خواب از همسرش را انجام می دهد هدفش ترک و جداسازی بستر و قطع رابطه زناشویی نیست و به هیچ عنوان به دنبال پناه بردن به تنهایی نیست بلکه با جدا کردن بستر خواب بیشتر خواهان حضور همسر و نوازش او است پس آقایان باید درصورت مشاهده این رفتار به سمت همسرخود رفته و با بیان جملات توجه آمیز و رفتارهای نوازشگر مانع ایجاد شکاف عمیق در رابطه مشترک شوند.

خانم ها درمورد جدا کردن بستر خواب چه چیزهایی باید بدانید؟

نکته مهمی که خانم ها باید درمورد جدا کردن بستر خواب بدانند این است که آقایان از این رفتار شما تلقی قهر کردن دارند و متاسفانه به جای درک شرایط موجود و علل رفتار خانم به مقابله به مثل با او می پردازند البته یک دلیل دیگر رفتار ترک بستردر خانم ها اعتراض به عدم رعایت نکات بهداشت و نظافت شخصی همسرش هست که از ویژگی جزبینی خانم ها در حس بویایی و بینایی نشات میگیرد که لازم است حتما” بهداشت فردی توسط آقایان رعایت شود. در مورد تعامل غیر سازنده زوجین میبایست حتما به مشاوره روانشناسی مراجعه کنند زیرا تعامل سازنده عنصر اصلی یک ارتباط خوب و پربار است و در ابتدا در مشاوره قبل از ازدواج بر آن تاکید مضاعف میشود.

مهمترین دلیل جدا کردن بستر خواب همسر چیست؟

اما عمده ترین دلیل جداسازی و ترک یا جدا کردن بستر خواب همسر در مردان میتواند پناه بردن به غار تنهایی برای بازیابی انرژی تحلیل رفته ناشی از خستگی و یا کسب اقتدار از دست رفته که بر اثر یک دعوا و بحث با همسرش بوجود آمده باشد و معمولا”هم رفتار نازگونه محسوب نمی شود پس خانم ابتدا باید اندک دقایقی به مرد فرصت لذت بردن در غارتنهایی رابدهد و سپس با حضور در کنارش و آراستگی ظاهر و پوشش لباس زیبا به بیان چند جمله کوتاه اقتدار ده بپردازند تا مانع ادامه این رفتار شوند.

مهمترین دلیل جدا کردن بستر خواب همسر

جدا کردن بستر خواب همسر را چگونه مدیریت کنیم؟

علاوه بر راهکارهای بالا که اشاره شد نکات دیگر مهمی که زوجین باید در مورد جدا کردن بستر خواب همسر بدانند این است که در صورت مشاهده این رفتار از سوی همسرشان پیش قدم شده و مانع جداسازی بستر شوند و به هیچ عنوان بعد از حضور در کنار همسر در مورد مشکل پیش آمده صحبت نکرده و یا از رفتار یکدیگر انتقاد نکنید چون رابطه شکننده است و دلخوری پیش خواهد آمد پس صحبت کردن در این مورد را باید به مکانی خارج از بستر رختخواب گذاشت .

از طرفی زوجین این نکته را نیز باید بدانند که جداسازی بستر نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه باعث ایجاد شکاف در رابطه و عادت کردن به نبود همسرش در بستر خواهد شد. از جدا کردن بستر خواب برای حل تنش های خانوادگی به هیچ وجه استفاده نکنید این روش چیزی را حل نمیکند و گره کاری را نمیگشاید بلکه مشکل شما را به کلاف سردرگمی تبدیل میکند که حتی دیگر یادتان نمیاید چرا جدا کردن بستر خواب ازهمسرتان را انتخاب کردید!

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاورهزندگی مشترکبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:How to Clean Up After Sex: From Your Body to the Bed

 

براي مشاوره در زمينه با جدا کردن بستر خواب همسرم چه کنم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

  1. شوهرم خیلی آدم شوخ طب وبا محبتی هست ولی اگه بین من وایشون بحث بشه همیشه اولین نفری هست که جاش رو جدا میکنه وبارها به این رفتارش واکنش نشون دادم
    صحبت کردم راهنمایی کردم گفتم من زنم باید ناز کنم تو چرا این کارو میکنی ولی هیچ فایده ای نداره والان به مدت 19سال هست که این کار ادامه داره
    ومن چون از نظر عاطفی بسیار بهش وابسته ام آخر سر از سر ناچاری وبی خوابی ودلتنگی میرم جایی که خوابیده تو بغلش واون یخش باز میشه
    ولی خیلی از این رفتارش اذیت میشم .بعضی اوقات گریه میکنم کم میارم از اینکه ترجیح میده از من دور بشه نمیدونم چکار کنم

  2. ما سه ساله باهم ازدواج کردیم شوهرم از اول زندگی مون یه ادم کم محبت بود تاالان که کار به جای رسیده که جدا میخابیم اصلا مثل یه زنو شوهر نیستیم اصلا بهم اهمیت نمیده من بیست یک سال هستم وشوهرم سی یک ساله ویه پسر دارم الان به خاطر پسرم باهمه چی کنار امدم واز همه چیز دل سرد شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉