کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

عشق و هوس را چگونه از هم تشخیص دهیم؟

عشق و هوس
3.2/5 - (8 امتیاز)

عشق و هوس و تشخیص این دو به هر عاشق و معشوقی این فرصت را میدهد که افراد بهتر بتوانند درباره زندگی خود تصمیم بگیرند، و دریابند که فرد مقابل چه قصد و نیتی دارد. بسیاری از عشق های کنونی که در جوانان دیده میشود، عشق نیست و تنها یک هوس زود گذراست. فرد به دلایل مختلف که در اغلب موارد جنسی است، ادعا میکند که عاشق فلان شخص شده است. برای تشخیص عشق حقیقی و واقعی باید به دنبال نشانه های عشق در فرد باشیم. بیشتر روابط دارای قید و شرط است. عشق بین دختر ها و پسرها باید بدون قید و شرط باشد. عشقی که در یک نگاه به جنس مخالف ایجاد میشود، بدون آنکه دو طرف از هر نظر شناختی نسبت به هم داشته باشند، با آن عشقی که مشاوره روانشناسی تعریف میکند فرق دارد. عشق یکی از مهم ترین مسائل زندگی هر شخص است .

علائم عشق و هوس چیست؟

علائم عشق و نشانه های هوس به راحتی در فرد مشخص میشود. وقتی عشق باشد:

  • عاشق درباره مسائل مالی، فرزند، زندگی آینده صحبت میکند، زیرا هدف او این است که زندگی خود را با معشوقه خود پیش بیرد.
  • عاشق ممکن است با معشوقه خود بحث کند و در نهایت به تفاهم برسند. فراموش نکنید بحث کردن نشانه این است که شما توانایی صحبت کردن با یکدیگر را دارید.
  • فرد عاشق با معشوقه خود راحت است و به راحتی میتواند احساساتش را بیان کند.
  • در تمامی بحران ها پشت معشوقه خود میایستد و برایش مهم نیست که چه عواقبی دارد.
  • عاشق برای معشوقه خود فردی قابل اعتماد و صادق است و هیچ رازی را پنهان نمیکند.

وقتی هوس باشد:

  • عاشق مسائل زیادی از طرف مقابلش نمیداند و درباره مسائل عمیق سوال نمیپرسد.
  • وقتی به هدفش رسید روابطشان رو به سردی میرود.

ارتباط عشق و هوس چیست؟

ارتباط عشق با هوس مثل دو روی یک سکه است و میتوان گفت دو موضوع مشابه هستند. هوس یک امر ذاتی و طبیعی است که برای جذب جنس مخالف در وجود انسان نهادینه شده است. میتوان گفت بدون هوس هیچ‌گونه ارتباطی میان زن و مرد به وجود نمی آید. این حس در میان تمام افراد وجود دارد و پلی است که میان دو جنس مخالف ارتباط برقرار میکند. یکی از مواردی که انسان را شریف میکند عشق است. عشق یکی از بهترین صفات انسان است که توسط آن انسان ها سعی میکنند بهتر باشند. ارتباط عشق و هوس یکی از دلایل تشکیل خانواده و زندگی مشترک است. در مردان سیلی از تستسترون در رگ ها جاری میشود و همانند عشق، شهوت نیز مردان را کور میکند، اما نمیتوان در ابتدای رابطه بیان کرد که فردی عاشق است و تشخیص عشق از هوس دشوار میباشد.

تشخیص

نشانه های عشق چیست؟

نشانه های عشق بسیار است از ویژگی های عشق میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • شما میل دارید معشوقه خود را به خانواده معرفی کنید.
  • دارای احساسات و علایق مشترک میشوید طوری که تمامی احساسات او را متوجه میشوید.
  • دوری از معشوقه برایتان عذاب آور است.
  • دوست دارید او را بهتر بشناسید از او سوالات متفاوت میپرسید.
  • از اینکه فردی به شریک شما نزدیک شود ناراحت میشوید و حسادت شما را بر می انگیزد.

اگر حس شما هوس یا شهوت باشد:

  • هیچگاه پاسخ درست درباره ازدواج به طرف مقابل نمیدهید.
  • اگر حس شما هوس باشد، تنها هنگام درخواست چیزی از فرد مقابل به او ابراز علاقه میکنید.
  • برای شما فرقی نمیکند که شریک شما چه احساسی دارد.
  • شما علاقه ای به شناختن افراد نزدیک او را ندارید.
  • در دعوا و اختلافات، فرد را تهدید به جدایی میکنید.

عشق و هوس در مردان را توضیح دهید؟

عشق در مردان از فردی به فرد دیگر علائمش متفاوت است. به طور کلی عشق در مردان به شرح زیر است:

بدون اینکه شما متوجه شوید میبینید که به شما نگاه میکند و متوجه میشوید که چیزی در شما وجود دارد که شریک شما را جذب کرده است. مرد عاشق در هنگام صحبت کردن به شما لبخند میزند. او به شما اجازه میدهد وی را بیشتر بشناسید. مرد عاشق به هنگام صحبت کردن، راه رفتن، نشستن، نزدیک شما میشود به طوری که احساس ناراحتی نکنید.

اگر حس مرد فقط هوس باشد:

  • شما را فقط برای رابطه جنسی میخواهد و بعد از مدتی شما را رها میکند.
  • مردی که فقط به قسمت جنسی یک رابطه توجه میکند، مسئولیت رابطه را هم قبول نخواهد کرد.
  • معمولا این افراد روابطشان را مخفی میکنند و شما را به کسی معرفی نمیکنند.

عشق و هوس در زنان را توضیح دهید؟

عشق و هوس در زنان دو تعریف جداگانه دارد، زیرا زنها با توجه به روحیه حساس و زودرنجی که دارند به دلایل مختلف درگیر عشق میشوند، موارد زیر نشانه عشق در زنان است:

همسر شما کششی به شما دارد به طوری که میتوان گفت هر ساعتی که در کنار معشوقه خود میگذرانند به اندازه یک دقیقه میگذرد. چیزی که میتوان در میان زنان دید این است که همسر شما دوست دارد تمام وقت پیش شما باشد، چه رابطه جنسی داشته باشید چه نداشته باشید.

زن هوس باز تلاش برای ارتباط عاطفی عمیق ندارد و فقط به دنبال ارضای نیاز های جنسی و مالی خودش است. هوس در زنان به صورت بی مسئولیتی نمایان میشود و هیچ احساس مسئولیتی نسبت به شریک جنسی خود ندارند و ممکن است همزمان در رابطه با چند نفر باشند.

عشق و هوس

تأثیر عشق بر زندگی مشترک چیست؟

نشانه های عشق و هوس با کمی نگاه عاقلانه و کمک گرفتن از مشاورکاملا مشهود است. فردی عاشق بعد جسمانی فرد دیگر میشود و دیگری از بعد معنوی شیفته معشوقه اش میگردد. عشق پدیده ای آموختنی است کسی که طالب عشق حقیقی است، باید برای آن وقت بگذارد. اغلب مردم فکر میکنند عشق در زندگی باعث میشود که هیچ اختلاف و تعارضی بین زوجین وجود نداشته باشد در صورتیکه باید کنار عشق ویژگی های دیگری را نیز داشته باشند. عشق یکی از مهم ترین وجوه زندگی است و مرد و زن کاملا متوجه میشوند که فردی آنها را دوست دارد یا فقط میخواهد بخاطر هوس مدتی را با او باشد. عشق یکی از هدایای ارزنده خداوند به انسان است، وجود عشق در زندگی باعث میشود زوجین در هر شرایطی به یکدیگر تکیه کنند. هوس اما فقط برای مدتی کوتاهی یک رابطه را نگه میدارد.

خاصیت های عشق برای انسان چیست؟

علائم عشق در انسان اثرات متفاوتی دارد. عشق در کاهش درد مؤثر است، در روحیه انسان اثر مطلوبی دارد. عشق و رابطه عاشقانه باعث خوشبختی و آرامش انسان میشود. به همین دلیل است که انسان هایی که عشق را تجربه نکردند و تنها هستند آستانه درد پائینی دارند و در موقعیت های سخت مقاومت خود را از دست میدهند. عشق شور هیجان و انگیزه به زندگی میدهد و باعث میشود برنامه ریزی بهتری برای زندگی داشته باشیم.

هوس اما با تنوع طلبی آغاز میشود و ممکن است در ابتدا احساس مساعدی به شما بدهد . در نهایت این احساس همراه با هوس فقط رضایت کاذب به فرد میدهد و بعد از مدتی فرد را آزار میدهد . افرادی که عشق را قربانی هوس میکنند تنوع طلب و از خود راضی هستند و ارزشی برای احساس دیگران قائل نمیشوند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه عشق و هوس را چگونه از هم تشخیص دهیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه عشق و هوس را چگونه از هم تشخیص دهیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

روش هایی برای زنده نگه داشتن عشق در زندگی را بیان کنید

  • اغلب اوقات به همسر خود در انتخاب لباس و پوشش کمک کنید. گاهی نامه ای عاشقانه برای او بنویسید و در جایی بگذارید که او ببیند.
  • سعی کنید ماهی یک دفعه معشوقه یا همسر خود را به نحوی غافلگیر کنید ،کارهایی که دوست دارید را به همراه همسرتان انجام دهید.
  • روزانه وقتی را برای شانه زدن موهای همسرتان اختصاص دهید.
  • گاهگاهی از محل کار به معشوقه و همسر خود زنگ بزنید و به او بگویید که او را دوست دارید و به او عشق بورزید.
  • شام خوردن زیر نور شمع را امتحان کنید. گاهی برای هم لقمه بگیرید.
  • به چشمان هم خیره شوید. گاها از طریق تماس چشمی با هم ارتباط برقرار کنید.
  • گاهی اوقات در خلوت خود موسیقی گوش دهید و با زبان عشق با هم صحبت کنید.

عشق

سوالات متداول

علائم عشق و نشانه های هوس چیست؟

علامت عشق این است که در تمامی بحران ها پشت معشوقه خود میایستد و برایش مهم نیست که چه عواقبی دارد. علامت هوس این است که وقتی به هدفش رسید روابطشان رو به سردی میرود.

نشانه های عشق و علائم هوس را بیان کنید ؟

شما میل دارید معشوقه خود را به خانواده معرفی کنید، دارای احساسات و علایق مشترک میشوید طوری که تمامی احساسات او را متوجه میشوید. اما در هوس شما علاقه ای به شناختن افراد نزدیک او را ندارید و در دعوا و اختلافات، فرد را تهدید به جدایی میکنید.

نشانه عشق در زنان چگونه است ؟

همسر شما کششی به شما دارد به طوری که میتوان گفت هر ساعتی که در کنار معشوقه خود میگذرانند به اندازه یک دقیقه میگذرد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره روابط عاطفیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:How to Tell the Difference Between Lust and Love

براي مشاوره در زمينه عشق و هوس را چگونه از هم تشخیص دهیم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دسته بندی:

برچسب ها:

نظرات

- 5 نظر:

  1. این‌عشق‌اصلا‌به‌درد‌نمیخوره‌فقط‌میاد‌و میره‌چیزی‌که‌میمونه‌براتون‌همین‌تحریک‌شدن‌و‌ناراحتی ‌و‌غصه درونتون‌به‌وجود‌میاد‌ منکه از‌عشق‌چیزی‌‌‌نتونستم‌پیدا‌کنم‌به‌جز‌درد‌و‌زجر‌‌‌و‌حالا این شدم‌یه‌قلب‌یخی‌و‌بی‌روح‌‌‌‌و‌عشق‌یک‌طرفه‌ای‌تمام‌‌

  2. این‌عشق‌اصلا‌به‌درد‌نمیخوره‌فقط‌میاد‌و میره‌چیزی‌که‌میمونه‌براتون‌همین‌تحریک‌شدن‌و‌ناراحتی ‌و‌غصه درونتون‌به‌وجود‌میاد‌

  3. سلام یه پسری از روزی که من رو تو دانشگاه دید خیلی بهم خیره جلسه های یعد هم همینطور تا ایننکه به بهانه جزوه و شماره استاد و … بهم چند بار پیام داد و فقط بحث همین جزوه و دانشگاه و چیز دیگه ای نگفت اما وقتی که این پیام ها رو میخوندم اصلا هیچ احساسی نداشتم و خیلی ببخشید فقط تحریک میشم که من رو آزار میده یعنی هر زمان که بهش فکر میکنم فقط تحریک میشم نمیدونم بخاطر چهرش هست یا هر چیز دیگه ای فقط خیلییی از اینکه تحریک میشم ناراحتم از طرفی هم وسواس دارم نمیخوام تحریک بشم که نیاز به غسل داشته باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉