کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

جدا خوابیدن زن و شوهر بد است؟ چکار کنم همسرم به سمت تختخواب پرواز کند!

3.3/5 - (55 امتیاز)

آیا شما جز زن و شوهرهایی هستید که جدا از هم می خوابید؟ یا همیشه باید در یک تختخواب و در کنار یکدیگر باشید؟ خیلی از زوجین از این موضوع که همسرم جدا از من میخوابه شکایت دارند. باید گفت تختخواب مشترک و خوابیدن در کنار هم تاثیر بسزایی در زندگی زناشویی دارد. اما اینکه همیشه تاثیرات مثبتی را برای شما دارد را نمی توان به طور صد در صد بیان کرد.

به دلیل سوالات مکرر شما در مورد اثرات جدا خوابیدن زوجین و اینکه آیا جدا خوابیدن زن و شوهر یک عادت منفی است یا خیر؟ مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی خانواده آویژه تحقیقاتی را در زمینه جدا خوابیدن زن و شوهر انجام داده اند و نتایج آن را در این مقاله جامع و تخصصی برای شما نگارش کرده اند. اگر تختخواب خود را از همسرتان جدا کرده اید و نمی دانید که این کار شما خوب است یا بد، پس حتما این مقاله را بخوانید تا بتوانید به راحتی در مورد نحوه خوابیدن کنار همسرخود تصمیم بگیرید.

مشکلات جدا خوابیدن زن و شوهر

جدا خوابیدن از همسر طلاق خواب است؟

تختخواب مشترک و خوابیدن در کنار یکدیگر تاثیر بسزایی در زندگی زناشویی دارد. گاهی تختخواب مشترک نقطه ای برای پایان دادن به بعضی دعواها و قهرهای زناشویی است و عمیق ترین آسیب ها را می تواند کمرنگ کند. البته اینکه زن و شوهر پیش هم بخوابند یا جداگانه یک موضوع اعتقادی – فرهنگی و ساخته ذهن انسان می باشد و نمی توان گفت صد در صد علمی است.

طبق تحقیقات انجام شده حدود 70 درصد از زوجین پیش هم می خوابند. برخی افراد جدا خوابیدن را یک حرکت منفی و سمی در زندگی زناشویی می دانند. در یک دوره زمانی، جدا خوابیدن زن و شوهر، نشانه یک ازدواج و اتحاد بدون عشق و رابطه جنسی و زناشویی قلمداد می شد. این موضوع را آنقدر بد می دانستند که جدا خوابیدن از همسر را طلاق خواب می نامیدند. ولی آیا واقعا این گونه است؟ مسلما هر جدا خوابیدنی را نمی توان طلاق خواب دانست و به این نتیجه رسید که این زندگی زناشویی پایان پافته است. شما باید همه عوامل را بررسی کنید. برای اینکه به این سوال پاسخ بدهیم با ما همراه باشید.

به جدا خوابیدن از دید دیگر نگاه کنید

طبق تحقیقات اگر شما در کنار فردی که خروپف می کند بخوابید. تا حدود 50 درصد از اختلالات خواب رنج می برید. اما با این وجود در اکثر مواقع زوجین ترجیح می دهند کنار همسر خود بخوابند. حتی اگر خروپف کند یا در خواب حرف بزند. این نشان می دهد که قسمت اجتماعی ذهن ما نیاز به نزدیکی و احساس امنیت در کنار همسر را در اولویت قرار می دهد. حتی اگر به بد خوابیدن ما ختم شود. اما محققان گفته اند که همه زوج ها باید خواب خوب را در اولویت قرار بدهند. چون خواب سالم باعث تقویت روابط ما با همسر و دیگران می شود. در حالیکه بی خوابی می تواند به رابطه ما آسیب بزند.

اینکه شما از صدای خروپف همسرتان نتوانید بخوابید ممکن است شما را عصبانی و آشفته کند. صبح با سردرد و کلافگی از خواب بیدار می شوید و نمی توانید روز خوبی را شروع کنید. پس در نتیجه ارتباط خوبی با همسر خود برقرار نمی کنید و به این طریق ممکن است روابط شما خراب شود. پس درکنار هم خوابیدن همیشه خوب نیست. شما و همسرتان باید دو نفری در مورد خوابیدن در کنار هم یا جدا از هم تصمیم بگیرید. اگر هر دو نفر به این نتیجه رسیدید که جدا خوابیدن می تواند باعث حفظ روابط شما شود اصلا مشکلی ندارد. برخی از دلایلی که باعث می شود زوج ها تصمیم بگیرند به صورت توافقی و صلح جویانه جدا از هم بخواند:

یکی از زوجین خروپف می کند.

دمای مورد نظر برای خواب زوجین متفاوت است. مثلا یکی می خواهد اتاق گرم باشد ولی دیگری نمی تواند گرما را تحمل کند.

برنامه های خواب زوجین متفاوت می باشد.

یکی از زوجین شیفت کاری مخالف داشته باشد و دیر آمدنش به رختخواب باعث بدخوابی همسرش می شود.

بی خوابی (یکی از زوجین بی خوابی دارد و در نتیجه دیگری را بیدار نگه می دارد)

زن یا شوهر خواب سبک دارند و با تکان خوردن تخت یا کسی در کنارشان، بد خواب می شوند.

کودکان می خواهند در کنار یکی از والدین خود بخوابند.

مسلما اگر زن و شوهر بخاطر دلایلی که در بالا گفته شد و یا هر دلیل دیگری که خواب آنها را خراب می کند. تصمیم بگیرند در کنار یکدیگر نخوابند پس مشکلی وجود ندارد. فقط باید حواسشان باشد که:

در طول روز روابط عاطفی خود را گسترش بدهند.

به نیازهای عاطفی یکدیگر توجه کنند.

رابطه جنسی خود را با همسر حفظ کنند.

جدا خوابیدن را بهانه ای برای مشکلات دیگر ندانند.

هر دو نفر موافق جدا خوابیدن باشند و یکی از آنها ناراضی به رختخواب نرود.

شوهرم جای خوابش رو جدا کرده

چه هنگامی جدا خوابیدن زن و شوهر بد است؟

همانطور که در بالا گفته شد جدا خوابیدن از همسر را نمی توان همیشه بد دانست و به این نتیجه رسید که جدا خوابیدن زن و شوهر یعنی پایان دادن به روابط زناشویی و صمیمیت عاطفی. شما ابتدا باید دلیل تنها خوابیدن مرد یا تنها خوابیدن زن را مشخص کنید و سپس به دنبال اثرات جدا خوابیدن زوجین باشید. اگر به دلایل بالا جدا از همسر خود می خوابید مشکلی ندارد. اما اگر همیشه در کنار همسرتان می خوابید و به خاطر دعوا، قهر کردن و … می خواهید رختخواب خود را عوض کنید. اصلا کار درستی نیست. اگر دلایل زیر را برای جدا خوابیدن از همسر دارید، این کار را نکنید.

جدا خوابیدن زن و شوهر بعد از تولد فرزندان

خجالت کشیدن از فرزندان برای داشتن تخت مشترک با همسر

فرار از رابطه جنسی با همسر

استفاده از تلفن همراه یا وسایل دیگر در هنگام خواب، که خواب را مختل می کند.

جدا خوابیدن بعد از دعوای زیاد زن و شوهر

به یاد داشته باشید که هیچ موقع از دلایل بالا برای جدا خوابیدن استفاده کنید. این کار مسلما رضایت هر دو نفر شما را با خود به همراه ندارد و باعث می شود فاصله عاطفی و احساسی زیادی بین شما و همسرتان ایجاد شود. اگر بخاطر دلایل بالا رختخواب خود را از همسرتان جدا کرده اید پس منتظر عوارض جدا خوابیدن از همسر باشید. برخی از این عوارض عبارتند از:

کاهش صمیمت عاطفی و از بین رفتن ارتباط عاطفی

افزایش احتمال خیانت همسر

از بین رفتن رابطه جنسی خوب

مشکل در برقراری ارتباط با همسر و صحبت کردن با او

افزایش تعارضات و اختلاف ها

از بین رفتن عادت معذرت خواهی از همسر بعد از دعوا و قهر

عادی شدن این جدایی و تغییر در سبک زندگی مشترک

اثرات جدا خوابیدن زوجین

چگونه همسر خود را به کنارهم خوابیدن ترغیب کنیم؟

برخی از زنان با ناراحتی می گویند شوهرم جای خوابش را جدا کرده است و از سرد شدن روابط خود با همسر نگران هستند. شما باید به دنبال راهکارهایی باشید که همسرتان را به سمت تختخواب مشترک پرواز می دهد. باید کاری کنید همسرتان از خوابیدن در کنار شما لذت ببرد و همیشه برای او تازگی داشته باشد و خسته نشود. در این قسمت 5 راهکار برای ترغیب همسر به خوابیدن در کنار شریک زندگی خود گفته شده است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه جدا خوابیدن زن و شوهر بد است؟ چکار کنم همسرم به سمت تختخواب پرواز کند! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه جدا خوابیدن زن و شوهر بد است؟ چکار کنم همسرم به سمت تختخواب پرواز کند! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

در مورد نیازها و خواسته های خود صحبت کنید

قبل از اینکه برای خوابیدن به اتاق خواب بروید در مورد نیازها و خواسته های خود آشکارا و صادقانه صحبت کنید. اگر با خروپف کردن همسرتان مشکلی دارید یا درمورد رابطه جنسی با همسرتان موضوعی وجود دارد و … با همسرتان صادقانه و به دور از بحث و جدل صحبت کنید. همچنین از همسرتان نیز بخواهید در مورد هر مشکلی که مربوط به اتاق خوابتان و تختخواب مشترک شما می شود، صحبت کند. حتما به خواسته های همسرتان گوش کنید و تلاش کنید به آنها پاسخ مناسبی بدهید. اگر مشکلی و ناراحتی دارید می توانید با کمک مشاوره مشکلات خانوادگی آن ها را برطرف کنید و دیگر از همسرتان ناراحت و ناامید نباشید.

گاهی شما شروع کننده ارتباط باشید

همیشه منتظر نباشید همسرتان به سمت شما بیاید. گاهی شما شروع کننده ارتباط با همسرتان باشید. این برقراری ارتباط می تواند شروع یک ارتباط جنسی باشد و یا ارتباط عاطفی و … . مثلا هنگامی که با هم دعوا کرده اید هرگز با عصبانیت و ناراحتی به رختخواب نروید. اگر همسرتان برای معذرت خواهی پیش قدم نشد اشکالی ندارد شما جلو بروید و ارتباط از دست رفته خود با همسرتان را بازیابی کنید. حواستان باشد بعد از دعوا و یا هرگونه بحث و جدل با همسرتان، بدون او به رختخواب نروید ولی با عصبانیت نیز نروید. اول مشکل را حل کنید، آرامش خود را بدست بیاورید و بعد از آشتی کردن با همسر به رختخواب بروید. این نکته برای رابطه جنسی نیز صدق می کند. گاهی همسرتان را با انجام اولین حرکت عاشقانه از سمت خود غافلگیر کنید.

به ظاهر خود در خانه و اتاق خواب اهمیت بدهید

همانطور که به ظاهر خود در مهمانی ها و خارج از خانه اهمیت می دهید، در خانه و همچنین اتاق خواب نیز به ظاهر و لباس های خود اهمیت بدهید. اگر از تنها خوابیدن مرد یا همسر خود رنج می برید پس به دنبال راه چاره برای بازگرداندن او در کنار خودتان باشید. لباس های زیبا بپوشید و خود را آراسته کنید. وقتی به خودتان اهمیت بدهید دیگران نیز به شما اهمیت می دهند. شلخته بودن را کنار بگذارید. همسرتان به سمت شما و خوابیدن در کنار شما می آید اگر بفهمد بخاطر او لباس های زیبا پوشیده اید و به ظاهر خود رسیدگی کرده اید.

برای کنار هم خوابیدن اشتیاق نشان دهید

اگر مشکلاتی را که در بالا گفته شد برای کنار هم خوابیدن ندارید و می توانید در کنار یکدیگر خواب خوبی داشته باشید پس نسبت به این موضوع اشتیاق نشان دهید. به او نشان دهید که دوست دارید شما را در آغوش بگیرد، نوازش کند و هنگام خواب شما را ببوسد و بخوابید. حتی می توانید در مورد این موضوع با او صحبت کنید. مسلما وقتی همسرتان متوجه اشتیاق شما برای هم آغوشی با او شود به سمت شما می آید و او نیز متقابلا دوست دارد که همیشه در کنار شما باشد، حتی هنگام خوابیدن. اگر بعد از بچه دار شدن برای برقراری ارتباط عاطفی با همسرتان دچار مشکل شده اید، به شما پیشنهاد میکنم حتما مقاله حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن را مطالعه بفرمایید.

محیط اتاق خواب را از خسته کننده بودن نجات دهید

اینکه شما یا همسرتان خسته هستید و یا مشغله های زیادی در روز داشته اید همه درست است اما نباید اجازه دهید این خستگی و مشغله ها به تختخواب شما راهی پیدا کند. کنار هم خوابیدن را به عنوان یک عادت روتین و یک روند تکراری نگاه نکنید. سعی کنید اتاق خواب خود را با ایده های تازه جذاب کنید. به تشک و بالشت خود و همسرتان اهمیت بدهید و یک بالشت مناسب برای خود و همسرتان انتخاب کنید. از شیطنت در اتاق خواب غافل نشوید و هر بار یک راه جدید برای نجات دادن فضا از حالت خسته کننده، پیدا کنید.

تنها خوابیدن زن و مرد

سخنی از مشاوران آویژه

جدا خوابیدن زن و شوهر یا در کنار یک دیگر خوابیدن، موضوعی است که شما و همسرتان باید در مورد آن تصمیم بگیرید. اگر نمی توانید خواب خوبی در تختخواب مشترک با همسرتان داشته باشید، پس خوابیدن در کنار همسر را صرفا به این دلیل که یک کار روتین و فرهنگ سازی شده است انتخاب نکنید. در مورد مشکلات خود با همسرتان صحبت کنید و به یک تصمیم درست و به دور از ناراحتی برسید. حواستان باشد صرفا به دلیل قهر بودن، اتاق خواب خود را جدا نکنید. شاید کنار هم خوابیدن جرقه ای برای آشتی کردن شما و بازیابی روابطتان باشد. اگر در مورد مشکلات داشتن تختخواب مشترک نمی توانید با همسر خود به طور مستقیم صحبت کنید و می ترسید او ناراحت شود می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

سوالات متداول

آیا جدا خوابیدن زن و شوهر طبیعی است؟

طبق یک مطالعه اخیر، 75 درصد از آمریکایی ها از اختلالات خواب ناشی از خوابیدن در کنار همسر رنج می برند. اما همه آنها تا جایی که می توانند سعی می کنند که اتاق خواب خود را جدا نکنند و همچنان در کنار همسر خود بخوابند. حدود 10-20 درصد از زن و شوهرها در اتاق خواب های جداگانه می خوابند.

چرا خوابیدن زوج ها در کنار هم مهم است؟

این بخش از خواب برای عملکرد سالم مغز مهم است. تحقیقات نشان داده است که زوج‌هایی که با هم می‌خوابند، روابط صمیمانه‌ تر، دعواهای کمتر و زندگی شادتری دارند. خوابیدن با هم می تواند به بهبود کیفیت رابطه شما کمک کند.

سوالات متداول

آیا جدا خوابیدن زن و شوهر طبیعی است؟

طبق یک مطالعه اخیر، 75 درصد از آمریکایی ها از اختلالات خواب ناشی از خوابیدن در کنار همسر رنج می برند. اما همه آنها تا جایی که می توانند سعی می کنند که اتاق خواب خود را جدا نکنند و همچنان در کنار همسر خود بخوابند. حدود 10-20 درصد از زن و شوهرها در اتاق خواب های جداگانه می خوابند.

چرا خوابیدن زوج ها در کنار هم مهم است؟

این بخش از خواب برای عملکرد سالم مغز مهم است. تحقیقات نشان داده است که زوج‌هایی که با هم می‌خوابند، روابط صمیمانه‌ تر، دعواهای کمتر و زندگی شادتری دارند. خوابیدن با هم می تواند به بهبود کیفیت رابطه شما کمک کند.

براي مشاوره در زمينه جدا خوابیدن زن و شوهر بد است؟ چکار کنم همسرم به سمت تختخواب پرواز کند!

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 18 نظر:

  1. همسرم بعد از تولد دخترم دیگه اجازه نداده که من رو تخت بخوابم و من رو فرستاده پایین ، با اینکه الان دخترم ۸ سالشه و براس اتاق جدا و تخت جدا فراهم کردم اجازه نمیده که دخترم بره و من پیشش باشم. چه کار کنم؟

  2. من با همسرم می‌خوابم باید همه با همسر بخوابنن
    وکنارهم اون کار هارا انجام بدن بغلش کنم. بوس
    باهاش برم حمام وتمام شاید بچه این نگاه کرد

  3. همش یه مشت حرف مفت بود مخصوصا اون راهکار آخرش
    واقعا خدا برای چی اینهمه نامرد خلق کرد که من اینهمه ساعت بشینم در مورد شخصیت منفورش بخونم؟

  4. همس من بعد از تولد فرزند دومم نمیخواد پیش من بخوابه بهم محل نمیذاره کم کم من دارم نسبت بهش سرد میشم نمیدونم چیکار کنم

  5. عالی بود لخت شدن کار خوبیه من دوست داشتم بله مشاوره ریاضی ثبت نام کردم

  6. شوهر من چند ساله از من جدا میخوابه و این موضوع داره اذیتم میکنه هرکار میکنم که با من بخوابه فایده نداره صد بارم باهاش حرف زدم ولی جواب درستی نمیده برا خودش تحت یه نفره گرفته تخت دو نفرمون و موقع اسباب کشی انداخته دور . نمیدونم چیکار کنم 😐😐😐😐😐

    1. باهاش ادامه نده
      چون اون مرد دیگه نه روحش نه جسمش با تو نیس
      و مطمئنا با یکی دیگس
      عمرتو باهاش تلف نکن

  7. اروپایی‌ها می‌ گند باید جدا بخوابیم چون حرارت بدن زن زیاده و مرد را ذوب میکنه

  8. سلام کلا هر چی شد حتی اگه به اختلاف هم خوردن جدا نخوابن بهتره تو بغل هم خوابیدن بهتره ولو شب قبلش بحث و دعوا داشتن با هم. از هم جدا خوابیدن به شدت رابطه زن و مرد رو تحت تاثیر قرار میده. دیگه حالا مگه این که یکی از طرفین مشکل خواب داشته باشن که اونم باید راهکار پیدا کرد

    1. سلام من چند سال ازشوهر جدا می خوابم بعدازتولد فرزند دوم مشکل من این که زود خوابم می بره هر شب رابطه داریم می گیم تا بچه ها بخوابن من هم خوابم می بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉