کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

14 راهکار موثر برای حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن

رابطه عاشقانه بعد از بچه دار شدن
2.7/5 - (3 امتیاز)

بچه دار شدن چالش های جدید و زیادی را برای زوجین به همراه دارد. اما صدای شیرین خنده ها و بازیگوشی های کودک تمام این مشکلات و سختی ها را از یاد می برد. با رشد فرزندان چالش ها و مشکلات مربوط به آنها نیز تغییر می کند. اینکه شما و همسرتان چگونه به این مشکلات و تغییرات پاسخ بدهید بسیار مهم است. مسلما سبک زندگی و رابطه های شما با دوستان، آشنایان و … بعد از بچه دار شدن تغییر می کند.

آیا رابطه عاشقانه شما و همسرتان بعد از بچه دار شدن کمرنگ شده است؟ داشتن یک رابطه جنسی عالی پس از بچه دار شدن آرزوی شما شده است؟ اگر ناراحت از بین رفتن رابطه عاطفی و عاشقانه خود با همسرتان بعد از بچه دار شدن هستید و نمی دانید چگونه زندگی شاد و روابط سالم گذشته را بازیابی کنید، به شما توصیه می کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه تحقیقاتی در زمینه حفظ روابط مفید زن و شوهر بعد از تولد نوزاد انجام داده اند و نتایج تحقیقات تخصصی خود را در این مقاله به صورت کامل بیان کرده اند. اگر قصد دارید مشکلات زندگی زناشویی خود را پس از بچه‌ دار شدن حل کنید، حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید.

رابطه عاطفی پس از بجه دار شدن

رایج ترین مشکلات زوجین بعد از بچه دار شدن

این موضوع که اختلاف زوجین پس از بچه دار شدن بیشتر می شود، برای همه کاملا قابل درک است. حتی زن و شوهرهایی که زندگی خوب و سالم و به دور از بحث های اضافی را داشتند به سمت چالش ها و بحث هایی مربوط به نوزاد کشیده شده اند. محققان تغییرات زندگی زناشویی را در زوج هایی که بین 8 تا 10 سال از ازادواجشان می گذشت، بررسی کردند. حدود 90 درصد از زوج ها گفتند که بعد از بچه دار شدن در رابطه و زندگی خود احساس خوشبختی کمتری دارند و مشکلات زندگی زناشویی پس از بچه دار شدن برای آنها بیشتر شده است.

یکی از بزرگترین مشکلات بعد از بچه دار شدن، مربوط به افزایش حجم کاری و مسئولیت زن و شوهر است. وقتی بچه دار می شوید مسلما باید یک تقسیم کار متعادل را داشته باشید. زن و شوهر می توانند بر سر این مسئولیت ها یا حجم کاری دعوا و بحث داشته باشند و یا آن را قبول کرده و برای ساختن یک زندگی شاد همراه با فرزندان تلاش کنند. اینکه همه مسئولیت ها و کارها بر دوش یک نفر باشد اصلا کار صحیحی نیست.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 14 راهکار موثر برای حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دردسرهای رایج بعد از بچه دارشدن

بحث بر سر مسئولیت نگهداری کودک و کمبود وقت آزاد

کاهش صمیمیت فیزیکی

کمبود خواب و بحث بر سر اینکه چه کسی بیشتر می خوابد و استراحت می کند.

یکی از زوجین یا هر دو، احساس عدم قدردانی می کنند.

بحث بر سر روش درست مراقبت از کودک

اختلاف نظر در مورد تربیت فرزندان

نبود فضاهای احساساتی و کاهش روابط عاطفی بین زن و شوهر

کاهش اهمیت رابطه جنسی پس از بچه دار شدن و از بین رفتن صمیمیت جنسی بین زوجین

دلیل اصلی تمام این بحث ها، عدم ارتباط مفید و سالم با یکدیگر است. زن و شوهر هر دو به دلیل مسئولیت های جدید خود خسته می شوند و نمی توانند مانند قبل از بچه دار شدن، ارتباطات مفید و روابط عاطفی قوی را حفظ کنند.

حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن

چگونه بعد از بچه دار شدن رابطه عاشقانه خود را حفظ کنیم؟

زندگی همه افراد دائم در حال تغییر است. با ازدواج کردن زندگی وارد مرحله جدیدی می شود و بعد از بچه دار شدن تغییراتی در زندگی زن و شوهر اتفاق می افتد. تاثیر بچه دار شدن بر زندگی زوجین یک موضوع غیرقابل انکار است. مهم این است که زن و شوهر تمام تلاش خود را برای حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن انجام دهند. در این قسمت 7 راه برای حفظ رابطه زناشویی پس از بچه دار شدن و بازگرداندن هر گونه رابطه عاشقانه و عاطفی پس از آمدن فرزند را برای شما گفته ایم.

رابطه عاشقانه خود را مانند قبل از بچه دار شدن خود نشان دهید

برقراری ارتباط با شریک زندگی خود بسیار مهم است. این که بگویید همسرم درک می کند باید مراقب فرزندمان باشم یا خودش می داند که تا چه اندازه او را دوست دارم اصلا درست نیست. شما باید دوست داشتن و رابطه عاشقانه خود را مانند قبل از بچه دار شدن خود نشان دهید. همچنین اگر از همسرتان به دلیل بی توجهی ها و یا کاهش رابطه عاطفی خود با او، ناراحت هستید. با همسرتان صحبت کنید. به جای اینکه ناراحتی ها را در سینه خود انباشته کنید و به یک باره منفجر شوید. برای صحبت کردن با همسر خود روزانه وقت بگذارید. بزرگترین مشکل در برقراری ارتباط مفید، عدم صحبت کردن در مورد ناراحتی ها و نگرانی ها است.

در مورد آنچه نیاز دارید صادق باشید. آیا به آغوش همسرتان احتیاج دارید؟ یا اینکه شما را ببوسد؟

از یکی از دوستان یا خویشاوندان بخواهید که از کودکتان نگهداری کنند تا بتوانید با همسرتان وقت بگذرانید. حتی اگر فقط برای پیاده روی در پارک باشد.

کارهای خانه را تقسیم کنید تا بتوانید زمان بیشتری با هم باشید.

وظایف مراقبت از کودک را نیز تقسیم کنید.

در مورد نحوه تربیت فرزندتان نیز با همسر خود صحبت کنید. مهم است که نگرش ها و نظرات او را در مورد تربیت و نگهداری از کودک بدانید.

برای ارتباطات اهمیت قائل شوید و به چیزی توجه نکنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 14 راهکار موثر برای حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

قدردانی و تشکر از همسرتان معجزه می کند

محبت و قدردانی خود از همسرتان را با روش های کوچک و در عین حال تاثیر گذار نشان بدهید. قدردانی و تشکر از همسر راز خوشبختی در زندگی زناشویی است. وقتی که بچه دار می شوید نیاز به قدردانی و تشکر در شما و همسرتان بیش از قبل احساس می شود. نوشتن یک نامه عاشقانه، متن های کوتاه و یا ارسال یک پیام قدردانی برای همسرتان به آنها کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به شما و زندگی مشترک خود داشته باشند و آنها نیز برای حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن تلاش کنند.

با ابراز عشق، علاقه خود را به همسرتان ثابت کنید

برای ساختن یک زندگی شاد و حفظ روابط عاطفی، داشتن رابطه عاشقانه بعد از بچه دار شدن بسیار مهم و ضروری است. سعی کنید بین همسر و فرزندتان در برقراری رابطه عاشقانه و ابراز علاقه و دوست داشتن، تعادل برقرار کنید. فقط سال های اول ازدواج رفتارهای عاشقانه داشتن و سپس نشان ندادن عشق و علاقه به همسر، درست نیست. در هر مرحله از زندگی مشترک، با وجود هر نوع مشغله و کار، علاقه خود را به همسرتان نشان دهید. نشان ندادن عشق به همسر و ابراز نکردن علاقه خود باعث دلزدگی از زندگی می شود.

راه های ساده برای نشان دادن عشق به شریک زندگی:

داشتن صمیمیت فیزیکی

سعی کنید حتی بعد از بچه دار شدن روابط عاشقانه و فیزیکی خود را با همسرتان حفظ کنید. به عنوان مثال می توانید از در آغوش گرفتن او، نوازش موهای همسرتان، بوسیدن و گرفتن دست هایش و … برای برقراری یک رابطه عاشقانه و نشان دادن عشق و علاقه خود استفاده کنید. داشتن یک ارتباط فیزیکی و جسمی با همسرتان باعث پر رنگ شدن روابط عاطفی می شود.

از یادداشت های عاشقانه کمک بگیرید

برای همسرتان نامه عاشقانه بنویسید و یا جملاتی که دوست داشتن شما را نشان می دهند بر روی برگه کاغذ بنویسید و آن را در مکان های مختلفی قرار بدهید. وقتی همسرتان این یادداشت ها را مشاهده کند مسلما خوشحال می شود و او نیز به فکر ابراز علاقه و عشق نسبت به شما می افتد.

به همسر خود بگویید که مراقب کودکان هستید تا استراحت کنند

به همسرتان نشان بدهید که درک می کنید او خسته هست و نیاز به استراحت دارد. همسرتان را ببوسید و از او بخواهید کمی استراحت کند. اطمینان بدهید که نگران نوزاد نباشد چون شما کاملا حواستان به او هست. دوش گرفتن باعث می شود خستگی از همسرتان دور شود.

به او نشان دهید عشق و علاقه شما به او کم نشده است

قبل از اینکه به سرکار بروید برای همسرتان یک نوشیدنی آماده کنید و یا خوراکی مورد علاقه او را تهیه کنید. به او نشان دهید با وجود بچه، عشق و علاقه شما به او نه تنها کم نشده بلکه افزایش یافته است و همچنان به او بیشتر از همه چیز اهمیت می دهید. هرگز تختخواب خود را به خاطر کودک خود جدا نکنید. جدا خوابیدن زن و شوهر باعث می شود که ارتباط عاطفی شما کمرنگ تر شده و به مرور این کار به یک عادت تبدیل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله جدا خوابیدن زن و شوهر را مطالعه بفرمایید.

از یک بوسه یا شاخه گل برای قدردانی استفاده کنید

از همسرتان حتی برای انجام دادن کوچکترین کارها تشکر کنید. از اینکه از فرزندتان مراقبت می کند و همچنان حواسش به شما نیز هست تشکر کنید. او را ببوسید و یا برایش گل یا هدیه بخرید. به او نشان بدهید که قدردانش هستید.

به همسرتان یادآوری کنید که همچنان حواستان به او هست

غذای مورد علاقه همسرتان را درست کنید (یا سفارش غذای مورد علاقه آنها را بدهید). یک راه آسان برای نشان دادن عشق و علاقه پختن غذای مورد علاقه همسرتان است. این کار به همسرتان یادآوری می کند که همچنان حواستان به او و هر چیزی که او علاقه دارد هست. با این کار به همسرتان می گویید هنوز فراموشش نکرده اید و او را دوست دارید.

آنها را ماساژ دهید تا خستگی آنها کاهش یابد

ماساژ دادن و برقراری تماس فیزیکی با همسرتان برای ساختن یک شب عاشقانه بسیار راهکار عالی است. می توانید از دوش آب گرم نیز در کنار ماساژ دادن استفاده کنید. وقتی در کنار ماساژ دادن، محبت و عشق و علاقه شما باشد خستگی همسرتان محو می شود.

رابطه جنسی پس از بچه دار شدن

رابطه جنسی و صمیمیت جنسی را حفظ کنید

گاهی اوقات، داشتن رابطه جنسی پس از بچه دار شدن به دلیل استرس، خواب آلودگی و عوامل دیگر ممکن است مدتی طول بکشد. وقتی نوزاد به دنیا می آیدف مادر اغلب به زمان بیشتری نیاز دارد تا به خلق و خوی قبلی خود برگردد و بتواند همه مسائل را در کنار بچه دار شدنش مدیریت کند. پس بهتر است برقراری رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن را آهسته پیش ببرید اما حتما آن را حفظ کنید. برای فرزندان خود زمان خواب مشخص کنید تا بتوانید برای خلوت با همسرتان وقت خالی بدست آورید.

راه های جدید برای اتاق خواب خود و برقراری یک رابطه جنسی مناسب پیدا کنید. بعد از بچه دار شدن و شروع مسئولیت های جدید اغلب زن و شوهرها صمیمیت جنسی خود را از دست می دهند که باعث کاهش روابط عاطفی و روابط زناشویی آنها می شود. طبق تحقیقات زوج هایی که حداقل یکبار در هفته رابطه جنسی داشتند نسبت به آنهایی که به دلیل مشغله ها و مسئولیت فرزندان اصلا رابطه ای نداشتند، رضایت بیشتری از زندگی مشترک خود داشته اند.

تلاش برای شادی و شوخ طبعی

برخی از زوجین می گویند: بهترین راه برای حفظ رابطه عاشقانه بعد از بچه دار شدن و داشتن یک رابطه خوب با همسر، این است که وقتی اوضاع خیلی سخت و کسل کننده می شود، از شوخ طبعی برای از بین بردن ناراحتی ها و نگرانی ها استفاده کنید. اگر نوزاد شما تمام شب را گریه کرده است و باعث عصبانیت و خستگی شما شده است این مشکل را با یک شوخ طبعی فراموش کنید. تلاش برای خندیدن و شوخی با یکدگیر قطعا پیوند شما را با همسرتان محکم تر می کند.

بخشیدن و فراموش کردن را تمرین کنید

مراقبت از نوزاد و داشتن مسئولیت جدید ممکن است باعث شود همسرتان نیازهای شما را فراموش کند یا نادیده بگیرد. یادگیری بخشیدن یک دیگر در لحظات استرس زا یا پر مشغله به بهبود روابط ما کمک می کند. سعی کنید هنگامی که همسرتان به شدت کار دارد و مراقبت از کودک نیز با اوست، او را درک کنید. با دلسوزی و صبوری در کنار همسرتان باشید. موقعیت او را به عنوان یک مادر یا پدر درک کنید و با او احساس همدلی کنید. وقتی همسرتان متوجه این رفتار شما شود و بفهمد که او را بخشیده اید پس سعی می کند این فراموشی خود را جبران کند و محبت شما را با محبت پاسخ می دهد. برای یادگیری بخشش می توانید از مشاوره حضوری خانواده کمک بگیرید.

به نیازهای یکدیگر توجه داشته باشید

یکی از اشتباه رایج زنان در رابطه این است که بعد از به دنیا آمدن کودک تمام فکر و حواسشان را به فرزند خود می دهند و دیگر به نیازهای خود یا همسرشان پاسخ درستی نمی دهند. زن و شوهر بعد از اینکه پدر و مادر شدند، همچنان باید به نیازهای یکدیگر توجه داشته باشند و برای خودشان نیز وقت بگذارند. سعی کنید بین نیازهای فرزندان و نیازهای همسرتان تعادل برقرار کنید. در نهایت فرزندان شما بزرگ می شوند و زندگی جدیدی را برای خود آغاز می کنند. این شما و همسرتان هستید که در کنار یکدیگر می مانید. پس علاوه بر کودکان به خودتان و همسرتان نیز توجه کنید. توجه به همسر باعث حفظ رابطه عاطفی و زناشویی شما می شود.

تاثیر بچه دار شدن بر زندگی زوجین

سخنی از مشاوران آویژه

به دنیا آمدن نوزاد باعث می شود زندگی مشترک زن و شوهر رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد و از یکنواخت بودن نجات پیدا کند. مسلما هنگامی که شما برای اولین بار پدر یا مادر شدن را تجربه می کنید ممکن است تعادل برقرار کردن بین مسئولیت فرزندان، مسئولیت های خانه و یا مشغله های کاری، مسئولیت همسرداری و … برای شما سخت و یا غیرممکن باشد. اما نگران نباشید شما می توانید با تلاش و تمرکز برروی روابط خود، به احیای صمیمیت عاطفی از دست رفته با همسرتان کمک کنید. پیوند زناشویی خود را تقویت کنید و به یکدیگر یادآوری کنید هنوز همان زوجی هستید که در اوایل زندگی مشترک بودید.

ارتباط قوی، کلید موفقیت در زندگی زناشویی است. کارهایی را انجام بدهید که هم خودتان و هم همسرتان را شاد می کند. والدین شاد مسلما کودکان شادی دارند. برای احیای روابط خود و ساختن یک زندگی شاد در کنار فرزندان می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید. آنها به شما یاد می دهند که چگونه روابط عاشقانه خود و همسرتان را حفظ کنید و راهکارهایی برای بازگرداندن رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن را به شما آموزش می دهند. حواستان باشد شما دیگر مادر یا پدر شده اید پس باید بیشتر از قبل برای حفظ زندگی شاد و روابط سالم خود وقت بگذارید.

سوالات متداول

چرا روابط عاطفی بعد از بچه دار شدن کمرنگ می شوند؟

مهم ترین دلیل کمرنگ شدن رابطه شما با همسرتان این است که شما و همسرتان خسته هستید و زمان بسیار کمتری برای وقت گذارندن با هم، نسبت به قبل از تولد نوزاد دارید. پیدا کردن وقت آزاد برای با هم بیرون رفتن، لذت بردن از برخی کارها، قرارهای شام و … بسیار سخت می شود. نبود وقت و زیاد شدن مسئولیت ها باعث می شود که شریک زندگیتان احساس کند شما او را فراموش کرده اید و ارتباط عاطفی شما و همسرتان کمرنگ می شود.

چند درصد از زوج ها کمرنگ شدن روابط زناشویی را بعد از بچه دار شدن داشته اند؟

طبق تحقیقات 67 درصد از زوج ها، کاهش رضایت از رابطه را پس از تولد اولین نوزاد گزارش داده اند. این کاهش معمولاً بین شش ماهگی تا نه ماهگی پس از آمدن کودک به خانواده بوده است.

براي مشاوره در زمينه 14 راهکار موثر برای حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉