کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

شناخت زنان چه راه ها و رازهایی دارد؟

شناخت زنان چه راه ها و رازهایی دارد؟
3.1/5 - (11 امتیاز)

شناخت زنان مشکل است؟

زن تاج آفرینش است و خلقت او موهبتی بوده که خداوند آن را نصیب زمین و زمینیان کرده است. اکثر آدم ها فکر می کنند زنان موجوداتی پیچیده هستند با هزار تویی که شناخت زنان را سخت و غیر ممکن می کند، در حالیکه این گونه نیست.

زن موجودی لطیف وظریف با اخلاقیات و روحیاتی که هر زن را منحصر به فرد می سازد. برای شناخت زنان راهکارهای موثری وجود دارد که با رعایت آنها می توان به شناخت دقیق و عمیقی از زن رسید.

زنان تقریبا نیمی از جامعه را تشکیل می دهند. شما هر روز باید با زنان تعامل کنید. ممکن است بخواهید بقیه زندگیتان را با یک زن سپری کنید. زمانیکه شما شناخت بهتری از یک زن و شخصیت آنها داشته باشید، خودتان را رشد می دهید و در نتیجه زندگی های راحت تر و شادتری خواهیم داشت.

شناخت زنان علاوه براینکه دنیا را جای بهتری برای زندگی می سازد، بطور مستقیم زندگی زناشویی شما را تحت تاثیر خواهد داد.

برای درک بهتر یک زن بهتر است که با روحیات زنان نیزآشنا شوید. اگر این توانایی را داشتید که به داخل مغز یک زن سفر کنید آن گاه می دیدید که از نظر ساختاری هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. آنچه تفاوت دارد روحیات یک زن با مرد است.

شناخت زنان و روحیات آنها چگونه است؟
رازهای شناخت زنان که مردان باید بدانند

شناخت زنان و روحیات آنها چگونه است؟

برای شناخت روحیات زنان در مشاوره قبل ازدواج چند نکته را بازگو می کنیم که خوب است شما نیز بدانید:

  • زنان به دنبال علاقه واقعی هستند. هدیه ای که از قلب بیرون می آید برای یک زن ارزشش بسیار بیشتر از هدایای گران قیمتی است که بوی صمیمت و یکرنگی ندهد.
  • واکنش زنان نسبت به عواملی که تصور می کنند نقصی در ظاهرشان محسوب می شود، منفی تر از مردان است. در اکثر جوامع و فرهنگ ها، زن ها بیشتر براساس ظاهرشان قضاوت می شوند و وضعیت ظاهر در پذیرش اجتماعی آنها نقش اساسی دارد. اما مردها بیشتر بر پایه شجاعت، توانایی های ورزشی و موفقیت های علمی و مواردی مشابه، توجه اطرافیان را جلب می کنند. بنابراین زنان بیشتر از مردان به ظاهر خود حساسیت دارند.
  • اگر یک مرد عاشق زنش است باید این را به زبان بیاورد زنان دوست دارند که از جانب مرد دوست داشته شوند واین دوست داشتن را از زبان مرد بشنوند.
  • مردان ممکن است با منطق فکر کنند، اما زنان، با احساسات خود فکر می کنند. این بدان معنا نیست که زنان در روندهای فکری خود غیر منطقی هستند. این بدان معنی است که هنگام تصمیم گیری های اساسی احساسات خود را در نظر می گیرند.

شناخت شخصیت زنان

شناخت شخصیت زنان کار ساده ای است . پایه های شخصیتی یک زن در خانواده اش ریخته می شود. در خانواده ها دختر را با احساسات و عواطف دخترانه پرورش می دهند و ویژگی های شخصیتی او را بر اساس جنسیتش تعریف می کنند مثلا والدین از همان ابتدا با خرید اسباب بازی هایی مثل عروسک، اجاق گاز، چرخ خیاطی و ….نقش های جنسیتی بچه ها را مشخص می کنند و یا حتی نوع بازی هایی که با دختران می کنند نسبت به بازی هایی که با پسران می کنند تفاوت دارد.

معمولا پسران را به بازی های رقابت جویانه، پرخاشگرانه و بازی هایی که بیشتر نیروی جسمانی در آن دخیل است تشویق می کنند و در مقابل هنگامی که با دختران بازی می کنند غالبا فعالیت های بازی را هدایت می کنند، مشارکت در کارهای خانه داری را ترغیب می کنند و به هیجانات و احساسات اشاره می کنند.

شناخت زنان و روحیات آنها چگونه است؟
ملاک های مهم در شناخت بهتر زنان

راه های شناخت شخصیت خانم ها

بطور کلی برای شناخت شخصیت زنان می توان به نکات زیر دقت کرد و آنها را در نظر گرفت:

  • مشاوره حرفه ای تخصص ماست
    شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه شناخت زنان چه راه ها و رازهایی دارد؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

    برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

    مشاوره تلفنی فوری

    جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
    هموطنان خارج از کشور

    برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
    رزرو جلسه مشاوره حضوری

    مشاوران آویژه
    پاسخگوی شما هستند

    یک زن اوقات فراغتش را چگونه می گذراند؟

آیا او دوست دارد که بیشتر اوقات را با دوستانش سپری کند؟ در جمع باشد یا در گوشه ای دنج و خلوت بنشیند و کتاب بخواند و لذت ببرد.

  • یک زن به مشکلات چگونه پاسخ می دهد؟

زندگی مملو از مشکلات است و هر لحظه ممکن است ناهنجاری هایی ریتم زندگی را بر هم بزند آنچه که دراینجا مهم است نوع برخورد و واکنش یک زن به مشکلات است که نشان دهنده شخصیت او می باشد. آیا به سرعت جا می زند و شانه خالی می کند یا در برابر سختی ها با قدرت می ایستد و مهارت های حل مساله را به خوبی یاد دارد؟

آنچه که برای یک زن ارزش دارد خط مشی او در زندگی و درک و دریافت او از زندگی را می سازد. آیا یک زن مادیات و دارایی برایش ارزش است یا معنویات و نیکیها برایش ارزش است؟ آیا یک زن مادر بودن برایش ارزش است و دوست دارد بهترین فرزندان را تربیت کند یا دوست دارد رئیس یک شرکت شود یا نماینده مجلس شود و ارزش گذاری خود را در راستای موقعیت شغلی و اجتماعی اش قرار می دهد؟

  • برنامه های یک زن چیست؟

یک زن برای انجام امور زندگی اهل برنامه ریزی است یا در لحظه تصمیم می گیرد. بعضی از خانم ها برنامه ریزی را دوست دارند و برای تمام زندگی و اموراتش برنامه دارند و اهل سورپرایز نیستند. در مقابل زنانی نیز هستند که تصمیم گیری در لحظه برایشان سخت است .

  • یک زن چقدر باهوش است؟

در رابطه با یک زن باید هوش او را نیز در نظر گرفت اما نه به این معنا که اگر تست IQ یک زن بالا بود زن ایده آلی است. زنانی که هوش بالا دارند چون مهارت حل مساله خوبی دارند برای زندگی مشترک مناسب اند اما باز به دلیل همان هوش بالا و نکته بینی هایی که دارند ممکن است در زندگی با طرف مقابل چالش های بیشتری داشته باشند. آنچه اهمیت دارد هوش هیجانی یک زن می باشد که هرچه بالاتر باشد قدرت سازگاری و تاب آوری بهتری دارد.

  • رابطه ی یک زن با نزدیکانش چطور است؟

روابط خوب یک فرد با دیگر اعضای خانواده اش نشانه خوبی برای ارتباط گرفتن با چنین زنی می باشد. زنان و دخترانی که در خانواده هایی رشد پیدا کرده اند که روابط خوبی با والدین و اطرافیان خود نداشته اند احتمالا در زندگی مشترک هم نمی توانند روابط حسنه ایی با همسر خود و یا حتا فرزندانشان برقرار کنند.

  • یک زن چقدر احساسی و هیجانی است؟

درست است که زنان بنا به طبیعت و سرشت ذاتیشان احساسی تر از مردان هستند اما اگر می خواهید با زنی رابطه داشته باشید ببینید که آیا او زنی است که با دیدن یک برگ زرد پاییزی افسرده می شود و یا با ابری شدن هوا در یک عصر، دل گرفته می شود ؟ یا با دیدن فجیع ترین جنایات در تلویزیون هم خیلی سرد و بی احساس است و کوچکترین هیجانی را تجربه نمی کند.

  • یک زن چقدر تیپ و ظاهر برایش اهمیت دارد؟

امروزه متاسفانه با تبلیغاتی که برای جوان ماندن و زیبایی و تناسب اندام در رسانه های اجتماعی می شود، اکثر افراد گرایش به زیبایی و زیبا ماندن پیدا کرده اند. انسان طالب زیبایی است و گرایش ذاتی به زیبایی دارد. درست است که مردان جذب زنان زیبا می شوند، اما اگر زنی ساعت های طولانی جلو آینه باشد یا مدام درحال عمل های زیبایی باشد یا وقتش را صرف امور ظاهری کند، آیا برای زندگی مشترک ایده آل است؟

  • چه چیزی به یک زن انگیزه می دهد؟

هر فردی سرگرمی هایی دارد که او را سر ذوق می آورد و به او انگیزه می دهد. سرگرمی ها بیشتر از فعالیت های عادی به فرد انگیزه می دهد. باید دید سرگرمی یک زن چیست و چه چیزی به او انرژی می دهد.

شناخت اخلاق زنان کمک بزرگی به تدوام زندگی مشترک و حفظ بنیان خانواده خواهد کرد. زن و مرد در آفرینش فیزیولوژیکی خود تفاوت هایی دارند که این تفاوت ها گاها براخلاق و به دنبال آن بر رفتار هریک تاثیر می گذارد.


بیشتر بخوانید: ویژگی های مرد خوب برای ازدواج از نظر زنان


راه های شناخت شخصیت خانم ها
6 نکته طلایی برای شناخت شخصیت زن ها

ویژگی های مشترک خانم ها

زن چه مادر باشد چه دختر باشد و چه همسر، تاثیر گزاری و نقشی که در خانواده دارد را نمی توان انکار کرد. هر زن اخلاق خاص خودش را دارد. اما در اینجا به چند خصوصیت اخلاقی که معمولا بین اکثر زنان مشترک است اشاره می کنیم:

احساسات :

  • یکی از نکاتی که به شدت اخلاق زنان را تحت تاثیر قرار می دهد احساساتشان است. زن به شدت دوست دارد که از طرف مرد دوست داشته شود و این دوست داشتن را بشنود. زن به شدت به دریافت هدایای کوچکی مثل گل که نشان عشق واقعی همسرش به اوست علاقمند است. نوازش از طرف همسر و اطمینان داشتن از عشق شوهرش به او زن را غرق در شادی و آرامش می کند.

حس درک شدن

  • یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی خانمها این است که آن ها از مردان می‌خواهند تا بفهمند نوع احساس و طرز تفکرشان چگونه است؛ حتی اگر فهمیدن آن غیرممکن بوده و احساسات و تفکراتشان غیر قابل دیدن باشد.

حس دوست داشته شدن

  • خانم ها به شدت دوست دارند که حرف هایشان شنیده شود. درهنگام بروز مشکلات به جای نصیحت آنان کافی است که همدلانه به حرف آنان گوش کنید.

حس زیبای و تمجید

  • ویژگی اخلاقی دیگری که خانم ها دارند این است که دوست دارند زیبا باشند و در چشم همسر خود زیباتر از هر زن دیگری به نظر آیند. تعریف از زیبایی زنان دیگر در حضور همسر، کاری اشتباه است که احساسات زن را نشانه می گیرد و می تواند باعث بروز رفتارهای خاصی در زنان شود.

امنیت عاطفی

  • مورد دیگری که درباره اخلاق زنان باید بدانید این است که خانمها علاوه بر امنیت مالی، به امنیت عاطفی هم نیاز دارند. اما چیزی که در مورد خانمها مسلم است این است که امنیت عاطفی برای یک زن بیشتر از امنیت مالی اهمیت دارد و در صورت داشتن امنیت عاطفی تمام دنیای وجودی خود را نثار همسرش خواهد کرد.

اما همانطور هم که قبلا گفتیم شخصیت و اخلاق یک زن نوع رفتار او را با دیگران و با همسر و فرزندانش نشان می دهد . در ک خصوصیات اخلاقی و روحیات زنان کمک می کند تا شناخت رفتار زنان و پیش بینی نوع رفتار های آنان در عرصه های مختلف زندگی راحت تر باشد.


بیشتر بخوانید: به نیاز عاطفی زنان چگونه باید پاسخ داد؟


ویژگی های مشترک خانم ها
رازهای شناخت زنان

ویژگی های یک زن ایده آل

یک زن ایده آل ویژگی های رفتاری منحصر بفردی دارد که در اینجا به برخی از آنها بصورت کوتاه اشاره می کنیم:

رضایت از خود

  • یک زن ایده آل از ظاهر خودش راضی است و آنچه که برایش اهمیت دارد خودش است نه تایید بیرونی دیگران. زنی است که برای خودش ارزش قائل است زمان و پول بیشتری صرف خودش می کند وفرد با اعتماد به نفسی است که می تواند تکیه گاهی برای دیگران باشد. زن ایده آل مستقل است و خودش به تنهایی می تواند از عهده مشکلات برآید و تنها برای همراهی عاطفی به دیگران تکیه می کند و او نیز همراه مناسبی برای در کنار با دیگران بودن است.

دوست داشتن دیگران

  • یک زن ایده آل زن مغرور و خود شیفته ای نیست . او می تواند دیگران را دوست داشته باشد و برای آنها ارزش و احترام قائل شود. زنی است که به دنبال درد سر نمی گردد و خود را در موقعیت های استرس زا و پر تنش قرار نمی دهد. زن قدرتمند تمام هدف زندگیش را رسیدن به آرامش قرار می دهد.

انگیزه دهنده

  • زن ایده آل نه تنها به شما حسادت نمی کند بلکه شما و توانمندی هایتان را تشویق می کند و شما را در رسیدن به اهداف یاری می کند، بطور مختصر او مشوق است و برانگیزاننده نه مانع و بازدارنده.

استوار بودن

  • زنان قدرتمند وایده آل زنانی هستند که دربرابر مشکلات به دنبال فرار نیستند؛ آنها راه حل ارائه می دهند و می ایستند. آنها ایده هایشان را جسورانه به زبان می آورند و از شنیدن نظرات وانتقادهای دیگران هم سر باز نمی زنند و با صبر و متانت انتقادهای سازنده را به گوش جان می شنوند.

مثبت اندیش

  • این زنان همیشه کانون توجه اند و تاثیر مثبتی بر دیگران دارند. همنشینی و مصاحبت با آنان برای همه شیرین و دلنشین است. اینان مثبت اندیش هستند و در کنار آنان تنها انرژی های مثبت را دریافت خواهید کرد و منفی نگری جایی ندارد.

طبیعی است که داشتن چنین زنانی برای هر مرد آرزو است و اگر به این گونه زنان دست یابند در کنار آنان احساس غرور و رضایتمندی خواهند داشت و برای نگه داشتن آنها تلاش خواهند کرد و از داشتن آنها به خود می بالند.

در پایان بد نیست بگوییم که زن مانند یک باغ نیست که برای هوای خوری بتوان به آنجا رفت بلکه زن مانند آسمانی است که می توان در آن بال گشود و به پرواز در آمد.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات سلامت روان، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید.

منبع: The Role of Gender in Recognition: Men vs. Women

براي مشاوره در زمينه شناخت زنان چه راه ها و رازهایی دارد؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 4 نظر:

  1. گفتین که زن ها احساسی تر از مردان هستند اما این یه دروغ دخترا تنها چیزی که براشون مهمه کارت بانکی پسرا هستش اگه کسی غیر از اینو بگه بدون که یا یک دختره یا یا پسریه که هنوز تو دام نیوفتاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉