کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

مزایا و معایب ازدواج با همکلاسی چیست؟

مزایا و معایب ازدواج با همکلاسی چیست ؟
4.4/5 - (10 امتیاز)

ازدواج با همکلاسی اتفاقی است که گاهی در دانشگاه بین همکلاسی ها می افتد . ازدواج با همکلاسی میتواند معایب زیادی داشته باشد . از طرفی فضای به وجود آمده در دانشگاه برای آشنایی قبل از ازدواج کاملا مناسب و مساعد است. حداقل مدت دوره های آموزشی در دانشگاه دو سال است. این مدت ، زمان مناسبی است که با اکثر ویژگی های طرف مقابل آشنا شویم. ویژگی هایی که میتواند عزم ما را برای ازدواج با گزینه مورد نظر بیشتر از قبل کند. برعکس امکان دارد به این نتیجه برسیم که او فرد مناسبی برای تشکیل یک زندگی مشترک و زناشویی نیست. ازدواج با همکلاسی با همه خوبی هایی که دارد حتما باید در چهارچوب مشاوره ازدواج پیش برود. در این صورت ازدواج با هم کلاسی میتواند مطمئن تر و راحت تر به سرانجام برسد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مزایا و معایب ازدواج با همکلاسی چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره ازدواج با همکلاسی

مشاوره ازدواج با همکلاسی از ملزومات ازدواج دانشجویی است . دو زوجی که در محیط دانشگاه با هم آشنا شده اند و قصد ازدواج دارند قطعا باید به مشاوره بروند تا یک فرد آگاه به عنوان نفر سوم در جریان رابطه و روند ازدواجشان قرار بگیرد. آن فرد سوم باید یک روانشناس حاذق و با تجربه باشد که بتواند برای همه سوالها پاسخ مناسب داشته باشد و برای همه مشکلات راه مناسبی پیدا کند.

مشاوره ازدواج با همکلاسی به گونه ای صورت میگیرد که هم به احساسات و عواطف دو طرف توجه شود و هم اینکه تصمیمات خوبی در مورد ازدواج با همکلاسی در آن اتخاذ شود. ازدواج با همکلاسی میتواند اگر به درستی انجام شود و تمام معیارهای ازدواج در آن بررسی شود، به یک زندگی شکوفا و پر از کامیابی منجر شود. مشاوره ازدواج باید دو طرف را سوا از احساسات برای ازدواج منطقی آماده میکند‌.

 

مشاوره ازدواج با همکلاسی
آیا ازدواج با همکلاسی دانشگاه خوب است

مزایا و معایب ازدواج با همکلاسی

مزایا و معایب ازدواج با همکلاسی را میتوان در ابعاد مختلفی بررسی کرد. از این مزایا و معایب ازدواج میتوان به این اشاره کرد که دو طرف میتوانند در محیط کاملا عمومی و بدون دغدغه با طرف مقابل رابطه داشته باشند و او را با معیارهای ازدواجشان مقایسه کنند. در این صورت تقریبا کم تر چیزی میتواند بین آنها مخفی باقی بماند. از معایب ازدواج دانشجویی نیز میتوان به این اشاره کرد که این رابطه طولانی میتواند عواقب و آسیب های خاص خودش را داشته باشد. از جمله این آسیب ها میتوان به وابستگی در طول این رابطه اشاره کرد. این وابستگی به این دلیل به وجود میاید که دو طرف کنترل خود را در رها کردن احساس خود در این رابطه را از دست میدهند. پیشنهاد میشود مزایا و معایب ازدواج با همکلاسی در رونده مشاوره ازدواج بررسی شود. برای خواندن مقاله ازدواج با همکار کلیک کنید.

مشکلات ازدواج با همکلاسی

مشکلات ازدواج با همکلاسی گاهی اوقات شرایط پیچیده ای را پیش روی زوج قرار میدهد . از مشکلات این ازدواج میتوان به مخالفت خانواده های سنتی اشاره کرد. ازدواج سنتی معمولا نسبت به ازدواج هایی که باعث آن آشنایی در اجتماع باشد بطور کلی جبهه گیری میکنند. آنها اعتقاد دارند که تنها ازدواجی مورد تایید و آینده دار است که به واسطه یک معرف انجام شود. مشکلات ناشی از ضعف اقتصادی که گریبان گیر بسیاری از جوانان است نیز حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. دانشجویی که در حال درس خواندن است معمولا کاری برای درآمدزایی ندارد . اگر هم شاغل باشد به صورت پاره وقت و با درآمد کم است . بنابراین یک جوان دانشجو ممکن است که برای مخارج زندگی مشترک سختی دو چندانی داشته باشد. ممکن است این مشکل باعث شود که خانواده دختر با ازدواج با یک فرد دانشجو موافقت نکنند.

مشکلات ازدواج با همکلاسی
ازدواج با همکلاسی

خواستگاری و ازدواج با همکلاسی

خواستگاری و ازدواج با همکلاسی مقوله ای تازه و ناآشنا نیست‌. امروزه ازدواج دانشجویی مورد قبول خیلی از دانشجوها قرار گرفته است. بعد از مدتی که افراد در یک رابطه سالم قرار بگیرند و عمق رابطه زیاد بشود امکان دارد دو طرف تصمیم به ازدواج با یکدیگر بگیرند. خواستگاری و ازدواج با همکلاسی معمولا موضوعی است که از طرف پسر مطرح میشود . سپس دختر در صورت تمایل به این ازدواج باید به فراهم ساختن زمینه های شروع زندگی مشترک کمک کند. احترام به سبک زندگی طرف مقابل نیز نباید فراموش شود. مثلا پسر باید بداند که دختری را که به دنبال تحصیل است نباید بعد از ازدواج محدود کند. به احتمال زیاد آن دختر به دنبال رویاها و اهداف خود به دانشگاه آمده. یا دختر باید بداند از یک پسر دانشجو نمیتوان توقع برآورده کردن امکانات سطح بالای مالی داشته باشد. لطفا مقاله چگونه از دختر مورد علاقه خود خواستگاری کنیم؟ را مطالعه کنید.

ازدواج دانشجویی مانع پیشرفت؟!!

ازدواج اتفاق بسیار مهمی برای هر دختر و پسری است. هر فرد به احتمال زیاد تا آخر عمر تحت تاثیر این تصمیم خواهد بود. اگر فردی یک ازدواج موفق را تجربه کند قطعا در کامیابی او در زندگیش موثر است. برعکس اگر شخص در زندگی زناشویی خود شکست بخورد امکان دارد که از اهداف و آرزوهایش باز بماند . برای داشتن یک انتخاب خوب برای ازدواج به نکاتی اشاره میکنیم.

  • حتما اهداف خود را با طرف مقابل بدون تعارف و خجالت بیان کنید تا در آینده مجبور به گذشتن از اهدافتان نشوید .
  • با چشم باز و هر چه منطقی تر به این موضوع نگاه کنید و از محدودیت های احتمالی ازدواج در دانشگاه آگاه شوید .
  • از مشاوره خانواده و روانشناسی غافل نشوید .قرار گرفتن در کنار روانشناس در مورد مشاوره ازدواج با همکلاسی قطعا کمک زیادی در بهتر تصمیم گرفتن میکند .
خواستگاری و ازدواج با همکلاسی
درخواست راهنمایی برای ازدواج با همکلاسی در محیط دانشگاه

تا قطعی شدن موضوع آن را مطرح نکنید

این که شما فرد مورد نظر خود را برای ازدواج انتخاب کردید میتواند اتفاق بسیار خوبی باشد . احساس خوبی که به یک نفر داریم میتواند عامل مهمی در انتخاب همسر باشد. اما موضوعاتی که بین شما و گزینه مورد نظرتان برای ازدواج در جریان است را با افراد دیگر که در محیط دانشگاه شما را میشناسند در میان نگذارید. گاهی زوجین به عنوان درد دل کردن با دوستان خود رازهای مربوط به رابطه را با افراد غیر مطرح میکنند. باید دانست که افراد هر چقدر که ما را دوست دارند نمیتوانند به جای ما تصمیم بگیرند. چون آنها به قدر کافی درکی ‌از مسائل و روحیه ما ندارند. از طرفی شاید رابطه شما به هر دلیلی بهم بخورد. امکان دارد با باخبر شدن سایر دانشجوها دید آنها نسبت به شما تغییر کند پ. از طرفی سایر گزینه های احتمالی ازدواج شما ممکن است از دست برود .

تا قطعی شدن موضوع آن را مطرح نکنید
رابطه با همکلاسی به قصد ازدواج

کمک مشاور به ازدواج با همکلاسی

ازدواج با همکلاسی شاید آنقدرها هم که به نظر میرسد ساده نباشد. کمک یک فرد آگاه که راهکارهای منطقی به ما ارائه دهد میتواند بسیار موثر باشد. یک روانشناس حرفه ای میتواند زندگی زناشویی ما را تضمین کند. یک روانشناس با تجربه و علمی که دارد میتواند ابهامات را در رابطه ما برطرف کند. او میتواند معیارهای ما را از سردرگمی و آشفتگی در بیاورد. سپس آنها را در چهارچوبی مناسب و منظم قرار دهد . بعد ما میتوانیم با دید بازتری معیار ها و خواسته های خود و همسر آینده خود را با هم مقایسه کنیم و فاصله بین معیارهای یکدیگر را بسنجیم. آنوقت هر تصمیمی که بگیریم به احتمال قوی تصمیم صحیح است.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه مزایا و معایب ازدواج با همکلاسی چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- یک نظر:

  1. به نظرم اگه والدین موافق باشن و خودتون اوضاع و احوال درس باشه خیلی خوبه نامزدی و ازدواج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉