کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

درباره انواع عشق چه می دانید؟

انواع عشق
4.3/5 - (3 امتیاز)

انواع عشق و بررسی این مقوله از جمله مواردی است که شاید حداقل برای دوره ای هم که شده از دغدغه های اصلی همه انسان ها بوده و خواهد بود. عشق همه افراد را به نوعی درگیر خود میکند. تفاوتی نمیکند که شما در چه سطحی از اجتماع زندگی میکنید یا چه سبک از زندگی و عقاید را برای زندگی در پیش میگیرید، عشق در هر صورت به سراغ شما خواهد آمد. حال این احساس عجیب و غریب میتواند یک انسان را به اوج سعادت و موفقیت برساند و طعم خوشبختی را به فرد بچشاند.

البته این سکه روی دیگری هم دارد و فرد در صورت شکست در عشق و رابطه عاطفی خود احتمالا متحمل آسیب های زیادی از جمله افسردگی و سر خوردگی میشود. مرز خوشبختی و ناکامی میتواند اطلاعات فرد و آگاهی او از این مبحث باشد. اطلاع از زمان مناسب عاشق شدن، تشخیص درست عشق حقیقی و واقعی و مواردی از این دست میتواند تعریف آگاهی در باره عشق و عاشقی باشد. البته مراجعه به مشاوره خانواده نیز کمک کننده است.

انواع مختلف عشق چیست؟

انواع مختلف عشق چیست؟ این سوالی هست که افراد باید در جهت کسب اطلاعات و آگاهی برای آن پاسخی مناسب بیابند. انواع عشق را شاید بتوان به صورت زیر دسته بندی و طبقه بندی کرد:

  • عشق معروف به عشق اول که معمولا در سنین نوجوانی با ابتدای دوره جوانی رخ میدهد.
  • عشق از روی عادت و وابستگی به شخص خاصی.
  • عشقی که کوتاه مدت میباشد و معمولا بعد از گذشت مدتی و برقراری رابطه جنسی فروکش میکند.
  • عشقی که ماندگار خواهد بود و بعد از یک رابطه نسبتا طولانی بین دو نفر خواهد آمد.

بخاطر داشته باشید که حتما قبل از این که احساسات خود را درگیر شخص دیگری ببینید، خود را برای این شرایط خاص آماده کنید و این آمادگی به سادگی توسط صحبت با یک فرد با تجربه در این زمینه حاصل خواهد شد. شما میتوانید با مراجعه به یک مرکز مشاوره خانواده و درمیان گذاشتن موضوع با یک مشاور زبده مسیر کسب آگاهی در مورد رابطه عاشقانه و عاطفی را ساده تر بیابید.

انواع عشق از نظر روانشناسی چیست؟

انواع عشق از نظر روانشناسی میتواند بسیار متفاوت و متنوع باشد. این تنوع و تفاوت احتمالا ناشی از مسائلی مانند متنوع بودن فرهنگ ها و عقاید افراد و همچنین اتفاقاتی که در طول زندگی برایشان افتاده است میشود. عشق از نظر روانشناسی اما معمولا در دو نوع اصلی خلاصه میشود. عشق خام و ناپخته که به همراه طوفانهای احساسی و عاطفی که مشخصه اصلی اواخر نوجوانی و اوایل جوانی میباشد و دیگری عشق بالغ و پخته که با گذار از زندگی و کسب تجربه میتواند جدی تر و خوش آتیه تر از نوع اول باشد.

عشق خام و ناپخته معمولا ناشی از ترشح یا فوران هورمون های جنسی و تغییرات روحی و روانی مربوط به دوره نوجوانی میباشد و پایه اصلی آندروابط جنسی و کشش فرد به سمت جنس مخالف است. اما در نوع عشق بالغ فرد در طرف مقابل به دنبال تکامل و آرامش و یک رابطه ایده آل میگردد.

عشق

انواع عشق در مردان

انواع عشق در مردان و کششی که در آنها به سمت یک جنس مخالف به وجود می آید معمولا به دو بخش تقسیم میشود. یک نوع عشقی است که از روی احساس نیاز به طرف مقابل در مردان به وجود می‌آید. حال ابن نیاز میتواند نیاز جنسی، مادی و یا وابستگی و عادت نسبت به طرف مقابل باشد. این نوع فوران احساس که گاهی به عنوان عشق شناخته میشود، معمولا در دوران جوانی و اللخصوص ابتدای آن به وجود می‌آید.

البته در مردانی که تنها هستند و ترس از دست دادن نیز دارند این پدیده یافت میشود. وقتی در علائم بالینی جستجو میکنیم میبینیم نوعی اعتیاد به سکس در مردان یافت میشود که فقط با رابطه جنسی با یک شخص خاص طعم آرامش را حتی برای مدت کوتاه خواهند چشید. در بررسی عشق در مردان به عشقی حقیقی نیز برمیخوریم که مبنای تمام تمایلات به طرف مقابل را احساسشان نسبت او تشکیل میدهد. این نوع احساس در مردان معمولا در سنین بالاتر بعد از کسب تجربه در این مورد و معمولا بعد یک یا چند شکست عشقی رخ میدهد.

انواع عشق در زنان

عشق در زنان را نیز میتوان به دو دسته احساس نیاز و احساسات صرف به خود فرد تقسیم بندی کرد. شکل گیری عشق در زنان بر مبنای رفع نیاز های مادی به این صورت است که زن به دنبال شخصی میگردد که ابتدا از آن در جهت رفع نیازها و خواسته های مادی او مطمئن شود و بعد به او دل ببندد. معمولا زنانی که در سطوح پایین مادی زندگی خود را گذرانده اند بیشتر گرایش به این نوع شروع رابطه عاطفی دارند. اما در بررسی انواع عشق زنان نیز به مانند مردان اشخاصی هستند که همه خوشحالی و حال خوب خود را وابسته به حضور خود شخص مقابل میدانند نه چیز بیشتر.

انواع عشق

عشق حقیقی و واقعی

عشق حقیقی را نیز شاید بتوان برحسب سن و سال افراد در نظر گرفت و توصیف کرد. عشق حقیقی که در جوانی شکل میگیرد و بعد از ازدواج تکمیل میشود و به اوج خود میرسد. ابن نوع عشق در زمان و مکان مناسب و با فرد مناسب شکل میگیرد بخاطر همین پایدار و ماندگار خواهد بود. یکی دیگر از انواع عشق حقیقی، عشقی است که در فرهنگ گذشته ما به وفور یافت میشود و آن شکل گرفتن عشق بعد از ازدواج است . این نوع عشق معمولا بعد از ایثاری که زوجین به خاطر تعهد به زندگی مشترک نسبت به هم روا میدارند شکل میگیرد. به هرحال افراد باید با هر شخصیت و سبک زندگی که دارند باید اطلاعات خود را در این مورد تا حد ممکن بالا ببرند تا در زمان وقوع آن غافلگیر نشوند و بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

تشخیص عشق ابراز شده

افراد باید توجه داشته باشند که با هر ابراز احساساتی که رو به رو شدند خیلی زود دل مبندند و خود را درگیر نکنند. گاهی اوقات افراد در جو احساسی خاصی گیر میکنند که باعث به وجود آمدن رابطه ای میشود. اما چون نمیتوانند نیت افراد را از این رابطه تشخیص دهند متاسفانه در اغلب اوقات دچار آسیب های سختی میشوند. فردی که شما را حقیقتا بخاطر خودتان دوست داشته باشد ویژگی‌هایی دارد از جمله:

  • شما را فقط بخاطر خودتان انتخاب میکند نه ویژگی های جسمی و مالی یا امتیازات دیگر شما.
  • سعی در تغییر دادن شما نخواهد کرد و شما را همان طور که هستید میپذیرد و دوست خواهد داشت.
  • دائم در تلاش است که هم پای شما رابطه را بسازد و در رابطه منفعل نخواهد بود.
  • فردی واقعا عاشق شما باشد با رفتار خود دائم ثابت میکند که شما را نه برای چند روز یا مدت کوتاه بلکه برای همه عمر میخواهد.
  • کسی که واقعا عاشق شخص دیگر است به هیچ عنوان او را تحقیر نمیکند و کمک میکند که ضعفهای اورا بپوشاند.
  • فردی که واقعا عاشق باشد دائم و در هر شرایطی وفاداری خود را به رابطه عاشقانه حفظ خواهد کرد.
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه درباره انواع عشق چه می دانید؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه درباره انواع عشق چه می دانید؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ضرورت مراجعه به مشاور در مورد روابط احساسی چیست؟

همانطور که گفته شد مواجه شدن با عشق و متمایل شدن به شخص دیگری به لحاظ احساسی اجتناب ناپذیر خواهد بود. اما در زمانه ای که زندگی میکنیم همه چیز نسبت به گذشته پیچیده تر شده است و به تبع آن روابط میان فردی نیز به سادگی گذشته نیست. در این مورد همه آدم ها احتیاج به مشورت و راهنمایی دارند و بهترین پیشنهاد در این مورد میتواند این باشد که افراد به روانشناس مراجعه کنند.

دلیل اهمیت این موضوع این است که روانشناس بخش زیادی از عمر خود را صرف یادگیری و کسب تجربه در زمینه های مختلف روانشناسی کرده است.از ابن رو شما میتوانید بسیار آسان تر و ساده تر اطلاعات لازم را در مورد موضوع عشق از طریق مراجعه به مشاور بدست بیاورید. به باد داشته باشید که هر چقدر اطلاعات و آگاهی شما نسبت به خودتان در این مورد بیشتر باشد میتوانید انتخاب آگاهانه تر و در نتیجه رابطه مفید تر و درست تری داشته باشد.

روانشناسی عشق

سوالات متداول

چگونه میتوانیم در انتخاب فرد مورد نظر برای رابطه عاشقانه موفق تر باشیم؟

هرچقدر که اطلاعات و آگاهی شما نسبت به خودتان در این مورد بیشتر باشد میتوانید انتخاب آگاهانه تر و در نتیجه رابطه مفید تر و درست تری داشته باشد.

آیا تفاوتی دارد که افراد عاشق شوند یا عشق برای همه انسان ها اتفاق می‌افتد؟

تفاوتی نمیکند که شما در چه سطحی از اجتماع زندگی میکنید یا چه سبک از زندگی و عقاید را برای زندگی در پیش میگیرید، عشق در هر صورت به سراغ شما خواهد آمد.

دو مورد از ویژگی‌های فردی که شما را واقعا دوست دارد چیست؟

شما را فقط بخاطر خودتان امتحان میکند نه ویژگی های جسمی و مالی یا امتیازات دیگر و سعی در تغییر دادن شما نخواهد کرد و شما را همان طور که هستید میپذیرد و دوست خواهد داشت.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره روابط عاطفیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:Learn the Different Types of Love (and Better Understand …

براي مشاوره در زمينه درباره انواع عشق چه می دانید؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دسته بندی:

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉