کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

نکات ضروری در دوست داشتن همسر تان چیست؟

عشق و علاقه متقابل
5/5 - (1 امتیاز)

چرا دوست داشتن همسر ضروری است؟ چرا مدام در این مورد صحبت میشود؟ پاسخ واضح است چون دوست داشتن همسر یعنی دوست داشتن زندگی. خانواده به عنوان اولین و کوچکترین واحد اجتماعی نقشی اساسی در تولید فرهنگ، انتقال و پرورش آن دارد. ارکان خانواده با پیوند یک زن و مرد آغاز می شود. این پیوند فقط به ارتباط عاطفی و اغنا تمایلات شخصی ختم نمیشود. بلکه نقش انتقال دهنده قوانین، هنجارها و فرهنگ را نیز برعهده دارد. بر مبنای خانواده سالم، اساس جامعه شکل میگیرد. پس خانواده نقشی فراتر از همزیستی مسالمت آمیز دو نفر در بر دارد. خانواده ای میتواند رکن یک جامعه ارمانی باشد که خود کامل و نزدیک به ایده آل های جامعه باشد.

هر کسی آرزو دارد با کسی ازدواج کند که با او هم سو و هماهنگ باشد. کسی که با اوشادی های مشترک داشته باشد. کسی که هنگام غم، غمخوار و موقع تنهایی مونس او باشد. براستی بجز همسر چه کسی محرم پیدا و نهان ما است؟ البته که همسر. به شرط اینکه هر دو با آیین همسرداری آشنا باشیم. هردو، دو تن در یک روح باشیم. دوست داشتن همسر یعنی داشتن یک زندگی با تفاهم. دوست داشتن همسر یعنی زندگی با آرامش. این تفاهم و آرامش چگونه بوجود می آید؟ چگونه به همسر خود اعتماد کنیم؟ و اعتماد او را جلب کنیم؟ چگونه میتوانیم باابراز عشقو محبت زندگی کنیم؟ عشق تا چه حد در خوشبختی ما نقش دارد؟

عشق و علاقه متقابل

سوال های زیادی در مورد زندگی مشترک مطرح است. شاید رسیدن به پاسخ بتواند به ما کمک کند. کمک کند با خیال راحت پشت پنجره خوشبختی بنشینیم و به افق های روشن زندگی نگاه کنیم. به این سوالات هر کس بسته به نوع نگرشش به زندگی پاسخ میدهد. صد البته پاسخ به این سوالات به خصوصیات فردی نیز بستگی دارد. دوست داشتن همسر از نظر روانشناسی به انسان احساس امنیت روحی میبخشد. از طرفی این حس خوب باعث ترشح اکسی توسین و در نتیجه سبب نشاط و جوانی میشود. همسر یکی از ارکان مهم زندگی است. براین اساس سنگ بنای خانواده چیده میشود. رفتار والدین نسبت به همسر در تربیت، و سلامت روح و روان کودکان تاثیر به سزایی دارد. پیشرفت و موفقیت خانواده بستگی به عشق و علاقه متقابل زوجین دارد. لذا پیشنهاد مشاوره خانواده آویژه این است که هرچه میتوانید میزان علاقه به همسرتان را تقویت کنید.

نکات دوست داشتن همسر

نکات دوست داشتن همسربسیار ساده و واضح است. ازدواج باید با شناخت کامل باشد. او را واقعا و از ته قلب دوست داشته باشیم. آمادگی داشته باشیم که برای زندگی مشترکمان گام های موثر برداریم. برای خوشبختی و خوشحالی او تلاش کنیم. به موفقیت او در زمینه های مختلف مانند شغل، علایق و موقعیت های اجتماعی کمک کنیم. در مشکلات زندگی یار و همراه او باشیم. با او درد دل کنیم. به حرفهایش با تمرکز گوش کنیم. از صحبت با او لذت ببریم. او را همانگونه که هست بپذیریم. این نکات دوست داشتن همسر برای کسانی است که با شناخت کامل ازدواج کرده اند. تحقیق کرده و مشاوره قبل از ازدواج گرفته اند.

اما نکات دوست داشتن همسر برای کسانی که با عجله، بدون تحقیق و مشاوره ازدواج کرده اند تفاوت دارد. در اینگونه موارد که شناختی از همسر خود ندارند شاید شرایط کمی مشکل تر باشد. همسری که نسبت به آینده خانواده بی تفاوت است. همسری که زوج خود را دوست ندارد. کسی که اگر بتواند دارایی زوجش را از آن خود میکند. اعتماد کردن به چنین کسانی به دور از عقل است. دوست داشتن یکطرفه یعنی به فنا رفتن. در اینگونه موارد باید نوع رفتار و اعتماد ما بسته به رفتار همسر متفاوت باشد. در اینگونه زندگی ها نیز میتوان مشارکت متقابل داشت اما با احتیاط و با درایت. مثلا برای همسری که مادی است نوع رفتار ما به گونه ای، و برای همسری که بی محبت است به گونه ای خواهد بود. به او اعتماد مادی نکنیم و به دیگری اعتماد احساسی.

ضروریات دوست داشتن همسر

ضروریات دوست داشتن همسر

ضروریات دوست داشتن همسر: اول اینکه عمری با او باید مراوده عاطفی داشته باشیم . این امر بدون دوست داشتن بر روابط عاطفی لطمه میزند. دوم این که او شریک زندگی ما است. بدون محبت هر یک به دنبال منافع شخصی و نه مشترک خواهند بود. ما به عنوان همسر با او زناشویی خواهیم داشت. زناشویی بدون دوست داشتن لذت کافی در بر نخواهد داشت. روح و روان ما افسرده و تنها خواهد بود. در پی آن ممکن است دچار بیماری های روحی و روانی مانند افسردگی شویم.

دوست داشتن همسر اعتماد متقابل به بار می آورد. از دیگر ضروریات دوست داشتن همسر داشتن مونس و غمخوار در زندگی است. داشتن تکیه گاه امن . احساس امنیت عاطفی که امنیت مادی را نیز به همراه خواهد داشت. برنامه ریزی برای دوران کهولت.اگر همسرمان را دوست نداشته باشیم طراوت جوانی را زود ازدست خواهیم داد. از زندگی با او لذت نخواهیم برد. منتظر امدنش نخواهیم بود. خستگی و غرولندش را تحمل نخواهیم کرد و خلاصه بیشتر از اینکه او رنج ببرد زندگی برای ما عذاب آور خواهد شد. یکنواخت و کسل کننده.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نکات ضروری در دوست داشتن همسر تان چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دوست داشتن همسر تان

دوست داشتن همسرتان به شما کمک میکند مانند رودی جاری تمام تشنگی های زندگی را سیراب کنید. در زندگی فعال و پر انژی باشید. هر جایی که لازم است برای زندگیتان تلاش کنید و الهام بخش باشید. دوست داشتن همسرتان به زندگی شما روح میبخشد. هنگام سختی ها همراه او خواهید بودچون اورا دوست دارید. او هم در مواقع لزوم یاریتان خواهد کرد.غم های اورا تسکین خواهید داد. فقط به منافع شخصی خود فکر نخواهید کرد. موفقیت او را از آن خود خواهید دانست. و این یعنی ترقی و پیشرفت در زندگی مشترک. دوست داشتن او باعث خواهد شد زودتر به اهداف مشترکتان برسید. فرزندانتان را با تفاهم بزرگ کنید و از موفقیت آنها لذت ببرید. و تمام این موارد برای شما نیز صدق میکند. او هم نسبت به شما شفیق خواهد بود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نکات ضروری در دوست داشتن همسر تان چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دانستنی های دوست داشتن همسر

دانستنی های دوست داشتن همسر به شما کمک میکند عشق دو طرفه داشته باشید. شما برای اینکه محبت همسرتان را با عشق خودتان همراه کنیدلازم است مهارت داشته باشید. هر از گاهی با سیاست و مهارت اورا متوجه عملکرد خود در زندگی بکنید. دانستنی های دوست داشتن همسر: ابتدا شما باید از او شناخت داشته باشید. بدانید چه چیزهایی او را شاد و چه مواردی او را ناراحت میکند. باید بدانید او به عنوان همسر از شما چه توقعاتی دارد. او کدام ویژگی های شما را میپسندد. سپس خواسته های خود را مطابق با توقعات او هماهنگ نمایید. داشتن مهارت زندگی به شما کمک میکند هردو از زندگی مشترک لذت ببرید.

دوست داشتن عاشقانه همسر

دوست داشتن عاشقانه همسر خوب است به شرط اینکه همسرتان ظرفیت فداکاری داشته باشد. چون شما عاشقانه او را دوست دارید او نباید فکر کند باید فداکار باشید. اگر اینگونه است عشقتان را پنهان کنید. نگذارید او متوجه شود که شما بی قرار او هستید. این به این معنی نیست که به او محبت نکنید بلکه به این معنی است در حد ظرفیت او محبتتان را نمایان کنید. اما اگر او قدر عشق شما را می داند و خوشحال است از اینکه همسرش اورا عاشقانه دوست دارد بیدریغ عشق بورزید و فداکاری کنید.

اما نه در حدی که بعد از گذشت زمان ببینید خود را ضعیف و ناتوان کرده اید. طرح های خوبی برای پیشرفت در زندگی بدهید تا با افکار شما همسر دلبندتان جانی تازه بگیرد. مرکز مشاوره آویژه برای شما زندگی سرشار از عشق و محبت آرزو میکند. دوست داشتن عاشقانه همسر به این معنا است که شما همیشه خودتان را سالم و سرحال نگه دارید تا همسرتان از وجود شما لذت ببرد.

دوست داشتن عاشقانه همسر

سوالات متداول

آیا عشق برای خوشبختی دو فرد بسنده میکند؟

خیر عشق همراه با منطق است که زندگی را شیرین و دلپذیر میکند. عشق باید با اعتماد و شناخت همراه باشد. عشق در زندگی مشترک باید همراه با منافع مشترک باشد نه فدا شدن یک طرف .

چه کنیم تا محبت در زندگی ماندگارتر باشد؟

احساس تعلق شدید نداشته باشید و نسبت به همسرتان احساس مالکیت تام نکنید. بی توقع محبت کنید. در جایی هم از او توقع داشته باشید وظیفه همسریش را درست انجام بدهد. نخواهید که او بطور کلی تغییر کند. به تفاهم و همفهمی برسید. نکات مشترکتان را پرورش داده و در جایی هم بگذارید او به علائق شخصی اش برسد.

فداکاری در زندگی چه جایگاهی دارد؟

فداکاری مفرط یعنی شما از تمام علائق و خواسته هایتان چشم پوشی کنیدو این یعنی بعد از مدتی کنار زده خواهید شد. محبت خانواده به شما از روی دلسوزی خواهد بود. اما فداکاری منطقی یعنی همسو کردن خواسته ها با منافع مشترک خود و خانواده.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:8 Keys to a Successful Marriage – Our Best Marriage Advice

براي مشاوره در زمينه نکات ضروری در دوست داشتن همسر تان چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دسته بندی:

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉