کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چطور به شوهرم بگم باردارم؟ 20 راهکار خلاقانه برای دادن خبر حاملگی!

ایده برای گفتن خبر بارداری
4/5 - (12 امتیاز)

فهمیدن باردار بودن یکی از تکان دهنده ترین، هیجان انگیز ترین یا شکه کننده ترین لحظات زندگی یک زن است. مخصوصا اگر اولین باری است که باردار می شوید ذوق و هیجان شما با شنیدن خبر بارداری خیلی بیشتر خواهد بود. خبر حاملگی نه تنها برای شما بلکه برای اطرافیان نزدیک مخصوصا شوهرتان نیز یک خبر شادی بخش خواهد بود.

خیلی از خانم ها به این موضوع که چگونه خبر بارداری ام را به همسرم بگویم، فکر می کنند و برای گفتن این موضوع به دنبال یک سوپرایز عاشقانه حاملگی هستند. مشاوران مرکز روانشناسی آویژه در این مقاله برای شما ایده های خلاقانه ای برای گفتن خبر بارداری به همسر را نگارش کرده اند. اگر شما نیز جز آن دسته از خانم هایی هستید که دوست دارید خبر حاملگی خود را عاشقانه به شوهرتان بدهید و خبر پدر شدن همسرتان را با یک سوپرایز همراه کنید، با ما همراه باشید.

چه زمانی به همسر و خانواده بگوییم بارداریم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای خانم ها بعد از شنیدن خبر حاملگی شان به وجود بیاید این است که کی به دیگران بگیم بارداریم؟ یا چه زمانی به همسرم بگویم پدر شده است؟

این موضوع که چه زمانی به شوهرتان بگویید باردار هستید و به اشتراک گذاشتن این خبر خوشحال کننده، یک تصمیم شخصی است. هرکسی متناسب با شرایط خود و خانواده اش تصمیم می گیرد که در چند هفتگی باید این خبر را به بقیه بدهد. اما قبل از اینکه به دیگران بگویید باردار هستید بهتر است نخست به همسرتان بگویید. بهترین تصمیم این است که شریک زندگیتان اولین نفری باشد که می فهمد شما مادر شده اید. بهتر است این خبر را از خودتان بشنود. نگفتن خبر بارداری برای مدت طولانی به همسرتان ممکن است باعث ناراحتی او شود.

این موضوع که تصمیم به بچه دار شدن داشتید یا بارداری شما ناخواسته بوده فرقی ندارد. می توانید از روش های خلاقانه و عاشقانه برای اطلاع دادن به همسرتان یا گفتن خبر بارداری به خانواده ها استفاده کنید. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید چگونه و چه زمانی این خبر را اعلام کنید. مطمئن باشید شما بهترین تصمیم را خواهید گرفت.

سوپرایز خبر بارداری

20 ایده برای گفتن خبر بارداری به همسر

در اینجا 20 مورد از بهترین راه هایی که می توانید خبر حاملگی را به شوهرتان بدهید آورده ایم. اگر شما نیز می خواهید لحظه ای خاطره ساز و به یاد ماندنی در زندگیتان ثبت کنید می توانید از این راهکارها استفاده کنید.

 

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چطور به شوهرم بگم باردارم؟ 20 راهکار خلاقانه برای دادن خبر حاملگی! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

برای سوپرایز کردن از تست بارداری استفاده کنید

تست بارداری مثبت خود را در جایی قرار دهید که می دانید همسرتان آن را می بیند. مثلا کنار کنترل تلوزیون یا برگه آزمایش بارداری خود را در مکانی بگذارید که در نقطه دید همسرتان است. در کنار آن از جمله هایی زیبا که خبر بارداری را به همسرتان می رساند استفاده کنید. مثلا سلام بابا! یا پدر شدنت مبارک و … . برای یافتن بهترین جمله و عاشقانه ترین پیام تبریک می توانید از مقاله جملات عاشقانه برای همسر استفاده کنید.

 

وسایل نوزاد به او هدیه بدهید

شما می توانید یک جعبه هدیه را پر از وسایل نوزاد کنید و آن را به شوهرتان هدیه دهید. او به محض باز کردن جعبه و دیدن کفش و لباس های نوزاد متوجه می شود که پدر شده است.

 

یک شام عاشقانه درست کنید

به سلیقه خودتان یک شام عاشقانه بپزید و آن را به گونه ای تزئین کنید که خبر بارداری شما را نشان دهد. مثلا می توانید با سس بر روی پیتزا یا با تزئین سالاد روی آن بنویسید که باردارید.

 

رزو میز سه نفره

اگر اولین بارداری شماست و قرار است جمع دو نفره شما به جمع سه نفره تبدیل شود. می توانید در یک رستوران یک میز سه نفره برای شام رزو کنید. از کارکنان آنجا بخواهید که با استفاده از شکلات و یا هر چیز دیگری در یک بشقاب پیام تبریک بنویسند و آن را مقابل صندلی نفر سوم قرار بدهند. اگر شما و همسرتان از قبل تصمیم به بچه دار شدن داشتید پس احتمالا شوهرتان به سرعت دلیل این بشقاب و پیام تبریک را می فهمد. اما اگر بارداری شما ناخواسته بوده است و خودتان نیز سوپرایز شده اید احتمالا کمی طول بکشد تا مرد شما به ماجرا پی ببرد.

 

از دیگر فرزندانتان کمک بگیرید

اگر شما فرزند دیگری دارید، از او بخواهید که به شما کمک کند تا پدرش را غافلگیر کنید. شما می توانید برروی لباس فرزندتان جمله ای مانند من دارم داداش می شوم یا من دارم خواهر می شوم بنویسید و از او بخواهید در اتاقش منتظر باشد تا او را صدا کنید. این یک راهکار عالی برای گفتن خبر حاملگی دوم شما است.

 

خریدن پوشک بچه

شما می توانید به لیست خریدی که به همسرتان می دهید، پوشک بچه را اضافه کنید. همچنین در کنارش از شکلک ها یا جمله های شیطنت آمیز استفاده کنید. وقتی همسرتان به فروشگاه می رود و لیست خرید را مطالعه می کند می فهمد که نوزاد شیرینی در راه است. شاید در کنار شما و همراه با شما، لیست خرید را ببیند و متوجه بارداری شما شود.

 

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چطور به شوهرم بگم باردارم؟ 20 راهکار خلاقانه برای دادن خبر حاملگی! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نوشتن نامه عاشقانه

برای یک ایده عاشقانه و رمانتیک، می توانید از نامه نوشتن استفاده کنید. نامه ای عاشقانه بنویسید و حاملگی خود را به شریک زندگیتان اعلام کنید. تمام خوبی ها و نکات مثبت همسرتان و زندگی مشترکتان را بگویید و بنویسید که چقدر برای رشد خانواده کوچک خود هیجان زده هستید. این یک ایده احساسی است و آن نامه یک یادگاری شیرین از بارداری شما می شود. همچنین به شما توصیه میکنم برای داشتن یک زندگی زناشویی عاشقانه و روابط سالم وقت بگذارید و مقاله راز خوشبختی در زندگی زناشویی که یک مقاله جامع و تخصصی در زمینه زندگی زناشویی است را مطالعه بفرمایید.

 

از یک قاب استفاده کنید

می توانید وسایلی مانند تست بارداری یا برگه سونوگرافی خود را به همراه جوراب بچه و شیشه شیر بچه و … را در یک قاب قرار دهید و آن را به دیوار اتاق خواب خود نصب کنید. شما می توانید از جملاتی مانند ما یک خانواده سه نفره شده ایم یا من و تو پدر و مادر شدیم و … برای جذاب تر شدن قاب استفاده کنید.

 

از بازی پانتومیم استفاده کنید

اگر دوست دارید خبر بارداری خود را در جمع خانوادگی یا دوستان خود اعلام کنید. یا وقتی شوهر و پدر و مادرتان یا پدر و مادر شوهرتان حضور دارند، خبر بارداری خود را بگویید، می توانید از پانتومیم استفاده کنید. شروع به انجام پانتومیم کنید و از خانواده ها یا دوستان بخواهید حدس بزنن معنی آن چیست.

شما می توانید جملاتی مانند من دارم مامان میشم یا خانواده ما سه نفره شده است و … استفاده کنید. از خواهر یا برادر خود بخواهید لحظه گفتن خبر بارداری به خانواده ها یا خبر بارداری به دوستان را ثبت کنند. با این کار شما یک ویدیو پر از شور و ذوق خانواده یا دوستانتان دارید.

 

کیک تبریک پدر شدن

شما می توانید یک کیک سفارش دهید و روی آن جملاتی مانند پدر شدنت مبارک و … بنویسید. می توانید از شیرینی فروشی بخواهید که کیک را با اشکالی مانند شیشه شیر نوزاد، شانه سر بچه و … تزئین کند.

 

کیک خبر بارداری و غافلگیری خانواده ها

با گل و شمع اتاق را تزئین کنید

شما می توانید با استفاده از گل های زیبا و یا شمع یک راه عبور برای همسرتان از جلوی در ورودی تا اتاق خواب درست کنید. وقتی همسرتان از سرکار آمد با فلش ها و علامت هایی که با شمع و گل درست شده است به سمت اتاق خواب هدایت می شود. در این لحظه شوهرتان در اتاق با یک قلب بزرگ از گل یا شمع مواجه می شود که پیامی در وسط آن که نوشته است، سلام بابا!

 

استفاده از کتاب و مطالعه

اگر خودتان و شوهرتان اهل مطالعه کردن هستید این یک راه فوق العاده است. در داخل صفحات یک کتاب از برگه هایی که اعلام می کنند شما باردار هستید استفاده کنید. از همسرتان بخواهید که امشب برای شما این کتاب را بخواند. او با ورق زدن کتاب با صفحاتی که شما خبر بارداری را در آن قرار داده اید روبرو می شود.

اگر در زمینه گذشت و بخشش سوالاتی دارید می توانید مقاله چگونه دیگران را ببخشیم؟را مطالعه کنید.

 

چیدن پازل

می توانید یک پازل که عکس نوزاد است سفارش بدهید. یا خودتان یک پازل درست کنید که شامل تعدادی کلمه مانند مادر، پدر، بارداری، بچه و… است. شب از همسر خود بخواهید که به شما در چیدن و تکمیل پازل کمک کند. وقتی آخرین تکه پازل را قرار داد متوجه می شود که پدر شده است.

 

کشو کودک

یکی از کمد ها یا کشو های لباس همسرتان را خالی کنید و در داخل آن یادداشتی مانند کشو مخصوص کودک یا این کشو به یک نوزاد واگذار شد قرار دهید. تا وقتی شوهرتان برای تعویض لباس هایش به کمد لباس مراجعه می کند، با کمد خالی و یک یادداشت در آن مواجه شود.

 

از یک جفت کفش کودک استفاده کنید

شما می توانید یک جفت کفش کودک را در داخل جا کفشی خود و در کنار کفش های شوهرتان قرار دهید. مرد شما وقتی برای برداشتن کفش هایش به جا کفشی مراجعه می کند، متوجه می شود که قرار است نفر سومی به خانواده اضافه شود.

 

از بادکنک و یک یادداشت استفاده کنید

یک بادکنک هلیومی تهیه کنید و یک جفت جوراب یا کفش نوزاد به آن وصل کنید. یادداشتی طنز آمیز را نیز به بادکنک خود اضافه کنید که نشان می دهد شما حامله هستید. بادکنک را در کنار در ورودی قرار دهید تا همسرتان وقتی از سرکار برگشت با دیدن بادکنک و نوشته آن خستگی اش را فراموش کند.

 

از تخته سیاه استفاده کنید

شما می توانید یک نقاشی ساده از یک زن و مرد و کودک را بر روی یک تخته سیاه بکشید یا جمله ای که خبر بارداری شما را می رساند بنویسید و آن را در جایی قرار دهید که همسرتان ببیند. می توانید از ذوق همسرتان هنگام دیدن تخته سیاه فیلم بگیرید و لحظات شادی خود و شوهرتان را ثبت کنید.

 

پیام مخفی بر روی آینه

این ایده یک راه سرگرم کننده و غافلگیر کننده برای گفتن خبر حاملگی است. ابتدا آینه حمام را خوب تمیز کنید به گونه ای که هیچ لکی روی آن نباشد سپس یک تکه پنبه بردارید و آن را در آب صابون فرو کنید. با پنبه آغشته به آب صابون روی آینه جمله ای بنویسید و بگذارید خشک شود. وقتی همسرتان از حمام استفاده کند، پیام زمانی که آینه حمام مه می گیرد، آشکار می شود.

 

لباس ست سفارش بدهید

شما می توانید برای خودتان، همسرتان و فرزندی که قرار است به دنیا بیاید لباس ست سفارش بدهید. روی لباس ها می توانید از کلماتی مانند مامان، بابا و بچه استفاده کنید. وقتی سفارش شما رسید از همسرتان بخواهید جعبه را باز کند.

 

کادوی روز تولد

اگر تولد همسرتان نزدیک است می توانید جشن کوچکی را تدارک ببینید و خانواده ها را دعوت کنید. یک کادو برای همسرتان تهیه کنید این کادو یک کیف بچه پر از لباس های بچگانه یا یک جعبه پر از پستونک و جوراب و کفش بچه و… می تواند باشد. وقتی همه کادوهایشان را دادند شما نیز آن را به همسرتان بدهید. با این کار شما بهترین هدیه تولد را به همسرتان داده اید.

خبر پدر شدن به همسر

چطور به مامانم بگم باردارم؟

بعضی از خانم ها برای گفتن خبر بارداری به مادر یا مادر شوهر و یا خانواده از راه های غافلگیر کننده و سوپرایز کننده استفاده می کنند. شاید شما نیز جز آن دسته از زن هایی باشید که دوست دارید به صورت خاص خبر بارداری خود را با خانواده هایتان به بگویید. بعضی این سوال را می پرسند چطور به مامانم بگم باردارم؟ شما می توانید از بعضی ایده هایی که در بالا گفته شد برای غافلگیری و سوپرایز خانواده ها و دوستانتان استفاده کنید. مثلا می توانید یک جعبه کادو تهیه کنید و داخل آن یک جفت کفش کودک بگذارید و آن را به مادر یا مادرشوهر خود هدیه بدهید. یا می توانید مهمانی تدارک ببینید و از بازی های مختلف برای گفتن خبر بارداری خود به خانواده ها استفاده کنید.

اگر دوست ندارید خبر بارادی خود را سریع به همه اعلام کنید، هیچ مشکلی ندارد. این شما هستید که باید در رابطه با این موضوع تصمیم بگیرید. مقاله طفره رفتن از پاسخ به سوالات خصوصییک مقاله جامع و کامل است که می تواند به شما در این زمینه کمک کند. روی آن کلیک کنید و از ایده های آن استفاده کنید.

 

گفتن خبر بارداری به مادرشوهر

سخنی از مشاوران آویژه

هر راهی که برای گفتن خبر بارداری خود انتخاب می کنید مسلما بهترین است. سعی کنید زیاد نگران وسایل و جزئیات نباشید و از تشریفات و خرج های اضافی خودداری کنید. اعلام خبر بارداری به شریک زندگی شما مسلما نباید یک کار فوق العاده و پر از تشریفات و ولخرجی باشد. فقط باید به گونه ای باشد که شما و شوهرتان از آن لذت ببرید و یک خاطره به یادماندنی از آن بسازید. اگر زمان زیادی طول کشید تا همسرتان متوجه شود. یا اگر اولین واکنش او کمی متفاوت با آنچه شما انتظار داشتید بود، لبخند بزنید و ناراحت نشوید، مسلما او شوکه شده است. هرگز شوهرتان را با دیگران مقایسه نکنید. اگر دلیل این موضوع را می خواهید بدانید مقاله مقایسه همسر با دیگرانرا مطالعه بفرمایید.

بعضی از خانم ها خودشان نیز بعد از اینکه متوجه بارداری خود می شوند، نگرانی و استرس های زیادی به سراغشان می آید. ترس از بارداری و زایمان یا نگرانی برای سلامتی نوزاد نمونه هایی از آن است. برخی خانم ها ممکن است بارداری ناخواسته ای را تجربه کنند و وضعیت مناسبی برای بچه دار شدن نداشته باشند. همه این موارد می تواند باعث ایجاد یک استرس و حمله شوک آمیز برای یک مادر شود. اگر شما نیز نگرانی های زیادی دارید و یا بارداری ناخواسته ای را تجربه می کنید می توانید از مشاوره خانواده برای حل نگرانی ها و استرس ها و ناراحتی های خود کمک بگیرید. مطمئن باشید زندگی همراه با کودکان خیلی شیرین تر از آن چیزی است که تصور می کنید.

سوالات متداول

چه زمانی برای اعلام خبر بارداری به خانواده و دوستان مناسب تر است؟

بسیاری از زنان ترجیح می دهند اعلام خبر بارداری به دوستان و خانواده را حداقل تا پایان سه ماهه اول (هفته 12 بارداری خود) به تاخیر بیندازند. این کار معمولاً به خاطر خطر سقط جنین در این دوران است. اما قانون مشخصی برای این کار وجود ندارد. زمان اعلام خبر بارداری به دوستان و خانواده امری شخصی است و زن و مرد باید خودشان در این باره تصمیم بگیرند.

مردان نسبت به بارداری همسرشان چه احساسی دارند؟

برخی از مردان با شنیدن این خبر که قرار است پدر شوند، ترکیبی از احساسات را نشان می دهند. بعضی بسیار خوشحال می شوند و احساسات مثبتی را نشان می دهند. بعضی خنثی عمل می کنند. در ابتدا ممکن است وحشت، اضطراب، شوک یا بی حسی را تجربه کنند. داشتن این احساسات اشتباه نیست. هر کسی با توجه به موقعیت خود و خانواده اش واکنش های مختلفی را دارد. بعضی از مردها به زمان نیاز دارند تا بتوانند با این خبر کنار بیایند. آنها بعد از اینکه دوره ای را در شوک به سر برده اند، شروع به خوشحالی می کنند و هیجان زده می شوند.

براي مشاوره در زمينه چطور به شوهرم بگم باردارم؟ 20 راهکار خلاقانه برای دادن خبر حاملگی!

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉