کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

چگونه شوهرم را برای گرفتن مشاوره راضی کنم؟

شرایط گرفتن مشاوره چیست؟
5/5 - (2 امتیاز)

چرا راضی کردن شوهر به گرفتن مشاوره اغلب تنش آفرین است؟

راضی کردن شوهر به گرفتن مشاوره مخصوصا در فرهنگ ما از جمله دغدغه های زنان در تنش های ایجاد شده در زندگی مشترک میباشد و به دلیل شرایط خاص فرهنگی حاکم بر جامعه ما هنوز به قدر کافی مراجعه به روانشناس برای گرفتن راهنمایی در مورد مسائل مختلف عادی تلقی نمیشود. هنوز هم مردان زیادی در جامعه ما وجود دارند که فکر میکنند کسانی به سمت مشاوره روانشناسی میروند که حتما مشکل روانی دارند. زمانی که زنان در زندگی خود به مشکلاتی بر میخورند که تصور میکنند حتما برای حل آن به کمک یک فرد متخصص نیاز دارند. قبل از هر چیز گاهی با چالش قانع کردن شوهر برای گرفتن مشاوره رو به رو هستند. در ادامه بیشتر به این نکته میپردازیم که چطور این اتفاق سریع تر و راحت تر می افتد؟


بیشتر بخوانید: روانشناسی خانواده موفق چیست؟


چگونه شوهر خود برای مشاوره خانواده قانع کنیم؟

راه های راضی کردن شوهر برای گرفتن مشاوره میتواند بسیار متفاوت و متنوع باشد. تعدادی از راه های قانع کردن شوهر برای گرفتن مشاوره به شرح زیر است:

  • حتما مراجعه به مشاوره خانواده را جزو نیازهایی مطرح کنید که برای هر دو شما لازم است نه فقط آقا.
  • مشاوره زندگی زناشویی نباید یک امر غیر عادی بنظر برسد. در این صورت شوهر میتواند راحت تر با این موضوع کنار بیاید.
  • زنان باید به خاطر داشته باشند که حتما در مشارکت خواستن شوهر نیز از روانشناس کمک بگیرند تا بهترین راه را انتخاب کنند.
  • حتی اگر مطمئن هستید که مشکل به وجود آمده حاصل اشتباهات شوهر شما است، هیچگاه همسر خود را با تحقیر و توهین مجبور به مراجعه به روانشناس نکنید.

قانع کردن شوهر برای گرفتن مشاوره مهم است

چگونگی متقاعد کردن همسر برای دریافت مشاوره بسیار بستگی به این دارد که مرد مورد نظر به لحاظ شخصیتی چه ویژگی‌هایی داشته باشد. اگر شوهر شخصیتی داشته باشد که پیشنهاد مستقیم شما روی او تاثیر کمی دارد. میتوانید از افرادی که روی او تاثیر گذار هستند کمک بگیرید. در گذشته وقتی زن و شوهر در زندگی به مشکل می خوردند و نمیتوانستند راه حلی برای آن پیدا کنند از بزرگتر ها مثلا پدر و مادر دختر یا پسر کمک می گرفتند. با این که سبک زندگی های مشترک امروزی کاملا تغییر کرده است ولی بزرگتر ها در فرهنگ ما هنوز هم تاثیرگذار هستند.

اما اگر همسر شما دوست ندارد که کسی از اختلافات و مشکلات زندگی خصوصی شما خبر نداشته باشد قطعا شما باید به خواسته او احترام بگذارید.نکته بعدی که میتواند در راضی کردن شوهر برای دریافت مشاوره مهم و کلیدی باشد این است که شما باید اطلاعات دقیق و تعریف روشنی از مشاوره و فواید آن به شوهر خود ارائه دهید. در برخی موارد به هر دلیلی مردان اطلاعات دقیق و درستی از کارها و خدمات روانشناس و مشاوره خانواده ندارند و در این صورت گاهی دچار برداشت و قضاوت های نادرست در این مورد میشوند.


بیشتر بخوانید: بهترین دکتر مشاوره خانواده کیست؟


آیا برای اینکه شوهرم به مشاوره بیاید، راهی هست؟

این سوال را خیلی از زنانی که احساس میکنند راه حل مشکلشان در دست مشاوران است در ذهن دارند و میپرسند. به این دسته از زنان پیشنهاد میشود که قبل از این که بخواهند به دنبال جواب این سوال باشند که چکار کنم که شوهرم به مشاوره بیاید، خودشان باید حداقل یک جلسه به نزد مشاور بروند و اطلاعات لازم را به روانشناس خود بدهند. کسانی که سابقه مراجعه به مشاور را داشته اند میدانند که یک یا دو جلسه اول مشاوره باید به آشنایی مراجع و مشاور بگذرد و مشاور به خوبی با زندگی فردی و زناشویی مراجعان خود آشنا شود تا بتواند بهترین پیشنهاد ها را برای آنها ارائه کند.

مراحل راضی کردن شوهر برای گرفتن مشاوره چگونه است؟

چرا آقایان کمتر به مشاوره می آیند و چگونه اونا رو بیاریم؟

(دیدگاه مشاوره خانواده)

سلام یکی از سوالات خانم ها اینه که چگونه همسرم را بیارم مشاوره درحالی که او لجبازی میکنه و اصلا نمیاد و میگه من خودم به همه مشاوره میدم.
ابتدا قبل از بیان علت این کار و راهکار مناسب برای رفع آن چند ویژگی مردان را بیان میکنم تا با شناخت بهتری بتوانیم به نتیجه برسیم.

نکته اول

((اولین ویژگی مهم‌ مردان کسب اقتدار و بزرگی هست که حتی خواست یک زن هم اینه که همسرش بزرگ باشه و طبیعیه که وقتی شما بهشون بگید بیا برو مشاوره مخالف کنه چون احساس بزرگیش به خطر می افته.))

نکته دوم

((اینکه مردان کلا راه حل محور هستند، تقریبا مشکلی در دنیا وجود نداره که یه مرد براش حداقل یک راه حل نداشته باشه حتی اگه اون مشکل رو از نزدیک ندیده باشه جالبه بدانید همین ویژگی رو هم خانم ها از مردشون میخوان یعنی اونا دوست دارند مردشون نگه من بلد نیستم و نمیدونم و طبیعیه وقتی بهش میگید برو مشاوره، داری به کسی که خودش رو آگاه به راه حل ها میدونه میگید برو راه حل را کسی دیگه دریافت کن.))

نکته سوم

از طرفی برخی خانم ها شیوه و زمان طرح کردن رفتن به مشاوره را به خوبی رعایت نمیکنند و در واقع از مشاور به عنوان ابزاری به عنوان قاضی تعیین کننده مقصر استفاده میکنند و طبیعیه که مرد حتی اگه خودشو مقصر هم بدونه بازم مشاوره نمیاد.

راهکارهایی برای حل مشکل آوردن مردان به مشاوره

به هرحال با توجه به اطلاع از ویژگی های فوق و خیلی ویژگی هایی مانند رعایت شرایط گفتگوی همدلانه راهکارهای زیر رو برای حل مشکل آوردن مردان به مشاوره ارائه میکنم.

✅در دعوت کردن از همسرتون برای رفتن به مشاوره، رفتار یالحن شما که موجب بشه مردتون احساس کنه اقتدارش کم شده را انجام ندید مثلا بهش نگید پاشو برو به یه مشاور خودتو نشون بده یا برو مشاوره.

✅هرگز او رو مقصر و متهم بوجود اومدن مشکل یا مساله نکنید یعنی نگید تو مشکل داری و باید بری حتما مشاوره.

✅هرگز به او نگید و القا نکنید که الان که مشاوره نمیاد داره لجبازی میکنه چون او به این حرف شما گارد میگیره و به شدت رفتار لجبازیش رو توجیه میکنه.

✅به جای تمرکز روی شخصیت همسرت تمرکزت رو با بیان و رفتاری مناسب در مورد اون مشکلی که بوجوداومده داشته باشیم مثلا نگید تو چرا مشاوره نمیایی بلکه بگید اگه نرم مشاوره حالم خوب نمیشه و نیاز به مشاوره دارم.

✅در گفتگو با همسرت از ضمیر مفرد استفاده نکن و او رو مخاطب قرار نده بلکه از ضمیر جمع(من +تو) استفاده کن مثلا در مثال بالا بهتره بگیم هردو مون به مشاوره نیاز داریم.


بیشتر بخوانید: 10 دلیل کم حرفی مردان


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه شوهرم را برای گرفتن مشاوره راضی کنم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه چگونه شوهرم را برای گرفتن مشاوره راضی کنم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

چکار کنم تا شوهرم به مشاوره بیاید؟

همسر خود را محکوم و سرزنش نکنید

✅یه کاری کنید که انگار تصمیم مشاوره رفتن رو او داره میگیره مثلا بگید تو یه مشاور خوب که قبولش داشته باشی رو نمیشناسی که بریم پیشش.

✅همسرت رو متهم نکنید و بهش برچسب نزنید چون او رو لجوج تر خواهید کرد مثلا بهش نگید من که میدونم چرا نمیری مشاوره چون میترسی دستت رو بشه.

✅در مقابل جواب منفی او که مشاوره نمیاد سریع جواب ندید و رفتار او رو تفسیر نکنید و قضاوت نکنید مثلا اگر از مردت نمیاد مشاوره سریع ربطش نده که او دیگه تو رو نمیخواد و کسی دیگه رو میخواد.

✅نقش مشاور را یک درمانگر ترسیم کنید نه یک قاضی مثلا بهش نگید بریم پیش مشاوره تا اون بگه کی مقصره بلکه بگید به نظرت بریم پیش یه متخصص خانواده.

✅در موقعی که میخواهید با همسرتون درمورد مشاوره رفتن صحبت کنید هرگز لحن و صداتون رو بالا نبرید.

✅خویشتن دار باشید و پای خانواده ها رو وسط نکشید و تلفن رو برندارید به همه خبر بدید که چرا او نمیاد مشاوره.

✅اگر گفت نمیام مشاوره سریع قهر نکنید بلکه این پیشنهاد را یه وقت دیگه مطرح کنید و یادتون باشه کماکان به مردتون محبتتون رو نشون بدید و سرویس بدید.

✅در موقع گفتگو باشوهرتون در مورد آمدن به مشاوره، امتیازات منطقی این کارتون رو که برای او میتونه مهم باشه رو بهش بگو و از او نظر خواهی کن مثلا اگر این کارو رو انجام بدیم به نظرت چقدر به نفعمون هست؟؟

در انتها باید بگم درسته که مردان خیلی با هم متفاوت هستند ولی با کمی صبوری و تمرکز بر مهارتهای زندگی میشه میزان و شدت لجبازی رو در زندگی زناشویی کاست.


بیشتر بخوانید: نحوه رفتار با شوهر خسیس چگونه است؟


گرفتن مشاوره تلفنی چگونه است؟

سوالات متداول

آیا بردن همسر به نزد مشاور با زور و تهدید صحیح است ؟

خیر مشاوره زمانی به کار می آید که مرد نیز با آمادگی کامل و رضایت قلبی در این راه با زن همراه شود.

آیا رفتن به مشاوره با دروغ کار درستی است؟

خیر این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود.

زنان چرا گاهی برای رفتن به مشاوره به مردان دروغ میگویند؟

این دروغگویی میتواند به دلیل ترس از عدم همراهی شوهر، برنتافتن فرهنگ منطقه محل سکونت و … باشد

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه چگونه شوهرم را برای گرفتن مشاوره راضی کنم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 11 نظر:

  1. اگه واقعا دیدگاهت نسبت به مشاوره وروانشناسی اینه پس چرا کل این مقاله رو خوندی اصلا چرا برات انقدر اهمیت داره که تمامنظراتت وعقایدت رو زیرش نوشتی
    واقعا باید به عقل وشعورت شک کرد

  2. سلام خسته نباشیدهمسرمن چندماه است که سایه میادجلوچشمش وصدابه گوشش میاد که اوایل فک میکردخانوادشن تادوهفته ایی میشه بهش گفتن جن زده شده وجن اذیتش میکنه خیلی هامیگن اصن همچین چیزی وجودنداره ومشکل روانی داره به نظرتون پیش چه روانشناسی ببرمش به نظرتون مشکلش باروانشناس حل میشه یاواقعاجن اذیتش میکنه؟؟درضمن موادمصرف نمیکنه فکری نکنید خودش داره عذاب میشه ازین اذیت ها

  3. قتل دکتر روان شناسی که با راه اندازی اتاق استفراغ روانی از دختران و زنان دست به باج گیری می زد. او دختر یکی از مسولان رو هم گول زده بود… یک روان شناش دارای مدرک دکتری توسط پسر خود به قتل رسید …/ خانم مشاور این واقعیت مشاوره و روان شناسی در این کشوره

      1. بلی مشکلم دروغهای علمی شما روان شناسان است که همدست حکومت این بقول فوکو روان شناسی و پزشکی و روان پزشکی سه ابزار مدرن سرکوب و اعمال قدرت اند اونا با زیبا جلوه دادن اموزه های روان شناختی بدنبال بهتر کردن زندگی نیستند بدنبال تولید ادمهایی رام و سربه زیر و مطیع هنجارها هستند… واسازی گفتمان های سلسه مراتبی سرکوب و خفقان شده اسمش روان شناسی این همان تبارشناسی علوم انسانی است …

  4. کل مقاله این بود که شوهر سر یه مرد رو مثل یک بچه ۵ ساله شیره بمالی بکشونی جایی که پول بده و هنجارهای اسلامی و دینی رو این بار از دهن یه روان شناس در ظاهر دریافت بکنه یعنی خرش بکنه یعنی ارزوهاشو بکشه و بهش بگه اگه زنت بده و گند اخلاقه و داره هم پولتو میخوره هم زبون درازی میکنه تو تحمل کن و بزار بشاشه دهنت والله از عجایب روزگاره پول بدی بعدش درباره خصوصی ترین مسایل زندگی ات به یکی دیگه خرف بزنی اون یارو هم مقابل تو با زنت …..بزنه و زنت بهش بگه من……وقتی شوهرم میزاره توم تف به این علم و تف به این بی عیریتی که اسمش شده رواشناسی گههههههه

      1. حرف من مشخصه حقه چون شما مشاورها هم دست حکومت این در پیاده سازی هنجارها… همه مشکلات رو فردی میدونین و برچسب به طرف مقایل میزنین نه جرات دارین از محدودیتهای دین بگین نه عرضه دارین ساختارهای معیوب جامعه رو تحلیل کنین یه نظریه هایی از یه مشت روانی مثل فروید و یونگ که هر دو ده سال افسردگی داشتن یاد گرفتین و دارین بلغور میکنید اگر مشاوره به درد میخورد خود مشاورها طلاق نمیگرفتن و طلاق در ایران هر ساعت به ۱۹ مورد نمی رسید… به نام روان شناسی میخاین از زن موجودی ناز بسازین و از مرد موجودی نیازمند البته بلی زن میتونه خیلی اطیف باشه ولی نه زنهای ایرانی با قد یک و پنجاه و شکم مثل دمبه و بدن پر مو لطافت زن مال زنهای اروپایی هست با قد ۱ و ۸۰ و بدن مثل بلور مشاور تو جامعه ای بکار میره که همه چیزش نرماله نه مثل ایران که اول عقد میکنی و زیر بار ۵۰۰ تا سکه میری بعد تازه میتونی همون بدن نجس زنتو ببینی مشاور تو جامعه ای است که ساختار سالمه رویه ها اصلاح پذیرند نه جامعه ایران که …… و عاطفه برای دخترها اولویت دهم در ازدواجه و اولویت اول فرار از خونه بابای ….سش و پر کردن شکمشه … جمع کنید این مزخرفات رو این قرنی بازی ها تو مملکتی با یه گفتمان تک صدایی به درد ریختن تو مستراح میخوره …

        1. به دیدگاه شما کاری ندارم و همه اینا به شخصیت و عقاید شما برمیگرده ولی سوال اینجاست که با این عقاید تو یک پیج روانشناسی دنبال چی میگردی؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉