کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

دلیل ازدواج پسران با زنان سن بالا

ازدواج با زن سن بالا
3.5/5 - (25 امتیاز)

نکاتی درباره ازدواج با دختری که بزرگتر است!ً

اگه به شما بگم که یه زوج ایده آل رو تصور کنید، معمولا تصویر ذهنی مشخصی دارید. زن و مردی که در ذهن خودتون میسازید احتمالا هم سن و سال هستند یا حتی مرد کمی بزرگتره. جامعه به ما نشون داده که اینها روابط عادی و طبیعی هستند. با این حال در دنیای امروز ازدواج با زن سن بالا رواج پیدا کرده است. چنین رابطه ای مثل بقیه روابط، معایب و مزایای مختلفی داره که قراره در این مقاله به آنها بپردازیم.

مزیت های ازدواج با زنان سن بالا:

وقتی با یک دختر سن بالا ازدواج میکنین و او واقعا شما رو دوست داره، شما میتونید از مزایای این رابطه به نحو احسن استفاده کنین. زیرا چنین فردی از زندگی چیزهای زیادی یاد گرفته که میتونه در مسیر زندگی خیلی کمکتون کنه. از جمله مزیت های ازدواج با زن سن بالا میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه دلیل ازدواج پسران با زنان سن بالا با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. زنان مسن تر تجربیات بیشتری دارند

یه زن سن بالا، ذهن و قلب خودش رو میشناسه. به اندازه کافی روابط عاشقانه بین زن و مرد رو دیده و همین امر باعث میشه از صرف وقت و انرژی برای چیزهای بی اهمیت که اغلب زنهای جوانتر بهش میپردازن، جلوگیری کنه. در واقع تجربه ای که کسب کرده به او کمک میکنه روابط زن و شوهر را بهتر درک کنه و به طور مستقیم با چالش هایی که برای شما به وجود میاد ارتباط داشته باشه. زنانی که در سنین بالاتر ازدواج میکنن، به واسطه تجربیاتی که دارن، بالغ ترهستند. اینها به اندازه ای قوی هستن که میتونن با ترس ها و مشکلاتشون کنار بیان. یه خانم جا افتاده به جای فرار از مشکلات، با آنها میجنگه. به همین جهت زندگی با چنین فردی معمولا موفقیت آمیز خواهد بود. برای خواندن مطلب بهترین سن برای ازدواج از نظر روانشناسان کلیک کنید.

علت ازدواج پسرهای کم سن با زن های سن بالا

2. یک خانم سن بالا قدردان تر است

یکی از دلایل معمول رضایت مردان از دوستی با زن سن بالا اینه که؛ زنان مسن قدردان تر هستن. زنان در سنین بالاتر حتی برای چیزهای کوچک، قدردانی میکنن و احساس رضایت بیشتری نسبت به رابطشون دارن. البته این قدردانی و رضایت تنها در صورتیه که رابطه شما یه رابطه سالم و شاد باشه. مقاله ایده آل ترین فاصله سنی در ازدواج را بخوانید.

در ازدواج با زن سن بالا چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

3. استقلال و عدم وابستگی،

از خصلت های مثبت اکثر زنان مسن، استقلال شخصیتی؛ یکی از مزیت هاییه که میتونه بسیاری از مردان رو ترغیب به ازدواج با دختر سن بالا کنه. یه زن پخته، معمولا خودش رو در کارش تثبیت کرده و از نظر مالی به استقلال رسیده. همین امر ممکنه منجر به استقلال عاطفی هم بشه. چنین زنی میتونه به تنهایی تصمیم بگیره و نیازی نیست که برای هر موضوعی به یه مرد وابسته باشه. که این امر میتونه فشار عاطفی و مالی زیادی رو از دوش مرد برداره. در حالیکه این عدم وابستگی و استقلال، چیزیه که در زنان کم سن و سال تر، کمتر دیده میشه. برای خواندن مقاله آسیب ها و مزایای ازدواج در سن بالا کلیک کنید.

چرا پسرها امروزه خواهان ازدواج با زن سن بالا هستند؟

4. دختران بزرگتر قدرت پذیرش و بخشش بیشتری دارند

با توجه به اینکه زن های بزرگتر از پسر، در زندگیشون فراز و نشیب های بیشتری داشتن، از توانایی بخشش و پذیرش بالاتری برخوردارند. آنها به شما بی توجهی نمیکنن یا روی خطاهای شما تمرکز نمیکنن. به همین دلیل در ازدواج با دختر بزرگتر میتونید همیشه در صلح زندگی کنید چرا که مشکلات به سرعت حل میشن. برای خواندن مقاله ازدواج در سن پایین کلیک کنید.

مزایای ازدواج با زن سن بالا

5. یادگیری بیشتر، مزیت ازدواج با زن پخته

هیچکس بهتر از یه خانم مسن، نمیتونه تفاوت های ظریف بین زن و مرد رو به شما یاد بده. در ازدواج با زن بزرگتر از خود میتونید خودتون باشید و نیازی به تظاهر نیست. چون چنین زنی شما رو وادار میکنه تا خودتون رو بهتر بشناسید. به این ترتیب احساس اعتماد به نفس و شادی بیشتری خواهید داشت.

معایب ازدواج با زن سن دار

با وجود اینکه اختلاف سنی در ازدواج با زن بزرگتر، مزیت هایی داره اما معایبی هم داره که نمیشه آنها رو نادیده گرفت. معمولا وقتی حرف از ازدواج با زن سن دار میشه، بیشتر افراد فقط به معایب این رابطه فکر میکنن. درواقع بیشتر مردم متفق القول میگن که ازدواج با مرد کوچکتر کار درستی نیست. البته برای این ادعا دلایلی هم دارند که میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

معایب ازدواج با زن سن بالا

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه دلیل ازدواج پسران با زنان سن بالا با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. مطیع نبودن

مطیع نبودن یکی از مهم ترین معایب ازدواج با دختر سن بالا است. چون معمولا وقتی زنی در یه رابطه باشه که از مردش بزرگتره، احساس برتری میکنه. در این صورت به نظرات و ایده های همسرش بی تفاوت خواهد بود و در برابر او تسلیم نمیشه. این موضوع ممکنه به یه چالش بزرگ تبدیل بشه، مخصوصا اگه مرد آمادگی چنین رفتاری رو نداشته باشه. البته توجه داشته باشین که منظور ما از مطیع بودن این نیست که زن به میل و خواسته ی خودش بی تفاوت باشه. بلکه منظور همفکری و همدلیه که باید بین زن و شوهر وجود داشته باشه. برای خواندن مقاله زنان خطرناک برای ازدواج کلیک کنید.

ازدواج با زن سن بالا چه عواقبی دارد؟

2. داشتن اهداف مختلف برای ادامه زندگی

هر کسی تو هر سنی یه سری اهداف و آرزوها در سر داره که سعی میکنه به آنها برسه. از جمله بزرگترین مشکلات رابطه با زنان سن بالا میتونیم به این موضوع اشاره کنیم که چون دو نفر از نظر سنی با هم اختلاف دارن، اهداف مختلفی رو دنبال میکنن. اگرچه ممکنه بعضی از خانم ها اینطور فکر کنن که ازدواج با مرد کوچکتر و داشتن یه مرد جوان در کنارشون میتونه خیلی کمک کننده باشه. اما این احتمال هم باید در نظر گرفته بشه که ممکنه برنامه های مختلفی برای ادامه زندگی داشته باشن. همین موضوع میتونه باعث بروز مشکلات اساسی بشه. مثلا ممکنه یه خانم بزرگتر تمایل به خرید خانه یا زمینی داشته باشه که بقیه عمرش رو در اون بگذرونه. اما همسر جوانش تمایل به خرید آخرین مدل از ماشین مورد علاقش رو داشته باشه. برای خواندن مقاله ازدواج با مرد سن بالا کلیک کنید.

ازدواج با زن سن بالا چه معایبی دارد؟

2. احساس درک نشدن از سوی همسر یکی از معایب ازدواج با دختر بزرگتر از خود

یکی از چالش های پیش روی مردانی که در یه رابطه با زن بزرگتز از خود هستن، اینه که وقتی مشکلاتشون رو با همسرشون در میان میگذارن، متوجه میشن که هیچ درکی از مشکلات و دغدغه های همدیگه ندارن. زیرا این بالا بودن سن زن، باعث شده برخی موضوعات اهمیتش رو از دست بده و کودکانه به نظر برسن. همچنین همسر شما ممکنه در چنین شرایطی به روش خودش سعی در آرام کردنتون داشته باشه. اما این چیزی نیست که شما بهش نیاز دارید.

ازدواج با زن سن بالا چه مزایایی دارد؟

سوالات متداول

مزیتهای ازدواج با زنان سن دار کدام است؟

تجربیات بیشتر، قدردانی، استقلال و عدم وابستگی، قدرت پذیرش و بخشش و… از جمله مزایای ازدواج با خانم های سن دار است.

معایب ازدواج با دختر سن بالا چیست؟

احساس درک نشدن از سوی همسر، داشتن اهداف مختلف برای ادامه زندگی و مطیع نبودن زا معایب این نوع ازدواج است.

آیا ازدواج با خانم مسن کار درستی است؟

چنین رابطه ای مثل بقیه روابط، معایب و مزایای مختلفی داره که باید همه ی آنها را مورد بررسی قرار بدین و بعد تصمیم بگیرین.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید.

براي مشاوره در زمينه دلیل ازدواج پسران با زنان سن بالا

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 88 نظر:

  1. من می‌خوام مامانمو عروس کنم .خانم خوب و مذهبی و تیپشم لاغره .دلم میخواد خوشبخت سه . خونه وباغ داره .ولی به هرکی هرکی نه . خدا کنه مردخوب و خوش اخلاق وچسم ودل سیری گیرش بیاد .

  2. ۱۸ سالمه از مشهد مشهد تمایل دارین بگین سن اصلا اهمیت نداره فقط خوش اخلاق باش همین

  3. سلام متولد ۵۵ هستم تبریزم باخانمم و خانواده اش اختلاف دارم یه بچه دارم دوست دارم با خانم سن بالا ازدواج دایم کنم

  4. مادر من ۶۵ سالشه و عاشقه یه مرد جوان شده. من چند بار از دستش جونم به لبم رسیده. از ۶ سالگی با این مرد و اون مرد رفاقت کرد. از دستش خیلی عاجزم. نمیدونم چیکار کنم. همش دعا میکنم این زن مادر من نبود.

    1. باسلام به شما دوست عزیز. هرانسانی فارغ از قبض و بسط های اخلاقی،فرهنگی،اجتماعی،نیازهایی دارد که نیازهای غریزی جزء نیازهای اولیه است و نیازجنسی هم مانند تشنگی وگرسنگی مستثنی نیست ومحدودیت ومحرومیت ایجادکردن یک نوع ظلم به مادرتون هست ضمن اینکه چنانچه مادرتون بیوه هستند هم نیاز عاطفی دارند و هم جنسی ،بنابراین بهتره این حق رو برای مادرتون محفوظ بدارید

  5. من ۲۲ سالمه عاشق یک دختر ۲۷ ساله شدم و ۲ ساله که با هم دوستیم ولی مامان من و بابای ایشون قبول نمیکنند. مامانم میگه برات زوده و به بلوغ فکری نرسیدی و میگه تو باید سنت بالاتر بره و حداقل ۵ الی ۷ سال از زنت بزرگتر باشی نه اینکه ۵ سال ازش کوچکتر باشی. بابام با این موضوع مشکلی نداره ولی مادرم خیلی حساسه. اون خانوم باباش راضی نیست میگه دامادم باید از دخترم حداقل ۴ یا ۵ سال بزرگتر باشه و میگه تو بچه هستی ولی مامانش مشکلی نداره. من دانشجوی مهندسی عمران هستم و با پدرم که خودش مهندس عمران هست کار میکنم و حداقل ماهی ده تومن درآمد دارم و بعد فارع التحصیلی وقتم آزاد تر میشه و حتی میتونم مستقل کار کنم و در آمدم چند برابر میشه. اون دختر خانم حسابداری خونده و در یک بانک مشغول به کار هست. من احساس میکنم ما خیلی بهم میخوریم هردوتامون به فکر مهاجرت به کانادا هستیم. ضمنا چهره خانم نسبت به سنش بچه تر نشون میده یعنی همه فکر میکنند ۲۰ ساله هست.

  6. اگه قراره کسی با خانم بزرگتر از خودش ازدواج کنه بهتره اول شناخت خوبی ازش به دست بیاره
    سن خیلی مهم نیست ، مهم سطح درک طرف مقابله ، خانم من ۲۲ سال از من بزرگتره ، ولی مشکلی نداریم ، برعکس هر روز بیشتر مطمئن میشم که ازدواجم درست بوده
    هیچکس به اندازه ایشون منو درک نمیکنه
    پولدارم نیست که فکر کنین به خاطر پولش باهاش ازدواج کردم ، چندسالی باهاش دوست بودم و وقتی دیدم که کاملا منو درک می‌کنه باهاش ازدواج کردم
    با همه سر این موضوع جنگیدم و الان با گذشت ۸ سال از ازدواجمون ، بی نهایت احساس خوشبختی میکنم

    1. منم خانمم ۱۳سال ازم بزرگتره ، ولی بخدا یک تکه الماس هست ، هیچوقت از هیچ انتخابم اینقدر راضی نبودم ، بیاید این فرهنگ رو جا بندازیم ، زن مطلقه یا سنش رو توی سرش نکوبیم و ببینیم ذاتش چطوره و چقدر میشه روش حساب کرد….

  7. سلام به همه شما جوانهای عزیزچند نکته از کل بحث بنظرم اومد که به اجبار تجربهعرضمیکنم یکی به نکات آموزشی در محتوای سایت توجه کنبد مفید هست..تفاوت سنی از هر سو عوارض وفوایدی داره که فرق دارن اگر یک خانم با مردی حدود ۱۰سال بالاتر از خود باشه مشکلات کوچک وقابل حلی داره در عوض از تجربه وپستوانه بیشتری بهرمنده برعکس پسر جوان باخانم بالاتر مشکلاتکوچک اماکمتر حل سده رادارند وقطعا هرگدوم به تناسب اسیب خاص میب۱ بساکه از ینندمیبینندواز فواید احتمالی کمتر یادشان باشد…دوستدارشما م کریمی

  8. من هستم به خدا آرزو دارم زنی گیرم بیاد 5تا 8سال از خدم بزرگتر باشه… خمدم متولد 1364هستم36سال دارم زن لاغر میخوام

    1. بزرگتر از خودت نگیر بشین سرجات ۱۰سال اختلاف خیلیم خوبه زن بزرگتر میشه شوهرت مثل مال من

  9. زنظر من 80درصد ازدواجهایی که از 20ستل قبل شده تا 10سال اینده خیلی مزه ازدواج نمیدن و خیانت و دعوا و بی مهری و …توشون هست تا فرهنگ و هنجارهای مردم به پیشرفتهای تکنولوژی ارتباطات برسه بعد یا کلا ازدواج از بین میره به شکل سنتی یا صداقت بیشتری داخلش خواهد بود الان بیشتر زنها بخاطر گیر کردن بین سنت و مدرنیته مجبورن دو رو باشن و شوهر حس میکنه و.و.و.و

  10. سلام به نظر من با همه این حرفها باید با هم سن و سال خودتون ازدواج کنید. من هم تجربه سن بالا داشتم، دیدگاه‌ها باهم خیلی متفاوت میشه، لطفأ لطفأ با هم سن خودتان ازدواج کنید.

      1. سلام به نظر من سن ازدواج مهم نیست مهم پختگی دوطرف هست مر دیا زن وقتی از نظر عقلی کامل نباشند ن زندگی به درد نمیخوره حالا چه مرد از زن بزرگتر باشه یا زن از مرد بزرگتر باشه یا هم سن باشند تجربه خودم گفتم چون همسر من ۲ سال ار خودم کوچیکتره اما اصلا باهم تفاهم نداشتیم آرزوی خوشبختی برای همه جوان ها را دارم امیدوارم به آرزوی قلبی خودشون برسند

  11. باید تجربه های علمی و عملی روانشناس ها مشاورین ازدواج و روانکاو ها و متخصصین رو در نظر بگیرید که خیلی این رو توصیه نمیکنن

  12. من چند سال زندگی مشترک با زنی داشتم ک ۱۶سال از خودم بزرگتر بود این نصیحته. هرگز ازدواج با خانوم سن بالا نکنید هرچقدرم هم پولدار باشه. باز معذبی

      1. سلام پسره ۲۲ساله هستم و با خانمی بزرگ‌تر از خودم(۱۷سال)آشنا و دوست شدم اول این که بگم هرچقدم پول ثروت داشته باشن بازم کنارش معذبی دوم این که اون روحیه شادو با طرواتون نابود میشه مدام سرکوب میشید از طرفش ووو کم کم روبه نابودی میرید 🙂

        1. داداش با اینکه میدونم قطعا درست میگی ولی میخوام امتحان کنم ایده ای نداری اخه همه این کانالا دروغن

        2. در خیلی مواقع خانوم سن بالا خیلی سر حالتر و شاد تر از پسر ۱۸ سال کوچیکتره

  13. سلام ،اتفاقا من خیلی دیدم که خانمها با آقایان کوچکتر از خود ازدواج کردن و زندگی خیلی خوبی هم دارن

    1. دقیقاااااموافقم سن یه عده مهم دوست داشتن درک کردن همدیگست من خانومی رومیشناسم که ۱۵ سال از پسره بزرگتره وخداروشکر زندگیشونم عالیه

  14. سلام من خانومم ۴ سال ازم بزرگ تره زندگیه خوبی هم داریم وقتی تو دوران نامزدی بودم خیلیا می گفتن دختره ازت بزرگ تره من هم تو فکر فرو میرفتم الان هم یه بچه داریم ولی بازهم گاهی فکر میکنم که چرا با دختر بزرگتر‌ از خودم‌ ازدواج کردم

    1. سلام عالیه شما عزت نفس نداری باهر خانمی ازدواج میکردی همین بود چون تایید طلبی داغون میکنه

  15. با سلام وخسته نباشین من یه مشکلی رو دارم که واقعا دارم باهاش عذاب میکشم نمیدونم چیکار کنم موندم خدمتتون عرض کنم من نمیدونم گرایش بهش میگن یا مریضی مشکلی دارم به اسم اینکه نمیتونم با یه خانوم همسن خودم یا کوچیکتر از خودم وارد رابطه شوم و گرایش بیشتر به طرف خانوم هایی سن بالا هست چهل پنجاه شاید بالا تر واقعا حسی ندارم نسبت به خانوم های سن پایین خودمم 23سالم هست و این مشکل رو از وقتی که فکرم باز شده داشتم و حالم بهم میخورد از همسن هایی خودم ممنون میشم راهنمایی کنین و چون داره زندگیم نابود میشه ممنون.

    1. سلام. بنده دختر سن بالا زیبایی هستم طوریکه هر خواستگاری برام میاد دوستامون بهم می زنند.. چقدر حسادت بین آدما زیاده ی عده بیمارن ازدواج رو فقط برای خودشون میخوان..

      1. خوب با یه پسر مثل من که همه شرایط ازدواجو داره ولی به خانم همسن خودش و کوچیکتر علاقه نداره،،دلیلشم نمیدونم،،میخوام با بزرگتر از خودم ازدواج کنم ولی تو یه شهر مثل بانه که کوچیکه خانما قبول نمیکنن،،مگه اینکه شانس بیارم یه خانم از شهر دیگه که فکرش بازتره اشنا بشم که شانسم یک در میلیارده😐

      2. سلام مونا خانم من پسر کردستان هستم مایل به ازدواج هستم راننده سنگین وجدا شدم ی دختر ۱۷ساله وی پسر ۸ساله دارم که پیش خودم هستن اگه قابل بدونید باهم آشنا بشیم ممنون

    2. شما حتما باید به یک رواشناس
      یک روانپزشک و همه اینها چندین جلسه مراجعه کنی تا کاری دست خودت ندادی

    3. سلام 4سال از خودت کوچکتر وکسی که دوست داره باهاش ازدواج کن زنم از م 6سال بزرگتر دلم سوخت کسی نمی گرفت من گرفتم بعد ازدواج زبان باز کرد خودشان هم بی پولن حلا ماندم باسه بچه پشت سرهم زایید بخاطربچه هاتحمل می کنم ولی زندگیم زهرمار

      1. یه خیره پیدا نمیشه صد تومن به ما کمک کنه یا قسطی بده بخدا خسته شدم ۶ سال کار میکنم حدود ۴۰ تومن تونستم جمع کنم آخه خرج و مخارج خونه ام میدم خوار و مادرم راه الان حدود صد تومن کم دارم تا یه خونه اجاره کنم و وسایل ها یم رو بگیرم با پول خودمم فقط خرج و مخارج ها رو میشه انجام داد مثال حلقه و دفتر عقد و با یه مشهد رفتن اگه کسی به تونه کمکم کنم بخدا حاضرم هر جوری بخواد قسط شو بدم یا اینکه شایدم زودتر تونستم وام ازدواج بگیرم و بدم مگنه باید کار کنم تا ماهیانه قسط شو بدم خدایی دوتا مون خسته شدیم و ولی واقعان همه دیگه رو دوست داریم و نمیدونیم دیگه باید چیکار کنیم و تاکی باید صبر کنیم خیلی خسته شدم
        نا شکر نیستم خدا شکر ولی یه کسایی هستند ازدواج های میلیونی میگیرند مثل همسایه خودمون فقط خرج کل عروسی و عقد و تالار و همه چیز هاش شده بود ۴۸۰ میلیون تومن خدا بهشون بیشتر بده و انشالله خوشبخت بشند منظور اینکه ما هیچ کدوم این ها رو نمیخوابم هیچی همینجوری برای اجاره خونه تو کرج زیر ۵۰ تومن نداریم وسایل های خونه مثل مبل یخچال لباس شویی نو مادر خانومم داره تلویزیون ۲ تا فرش و گاز و کولر و بخاری این ها رو با کمترین قیمت حساب کردم میتونم با ۵۰ تومن بخرم همه رو تشک و پتو لاهاف این ها رو دوتا مادر خانومم میده دو تا مادرم میده دوتا مادر بزرگم میده این ها هم جور میشه اون ۴۰ تو منم که خودم دارم میشه حلقه بخرم ۲ تا با کرایه ماشین و کرایه دفتر عقد و با یه مشهد رفتن اگه همه این ها بشه خیلی خوبه یکی مثل ما گرفتار صد تومن هستش برای ازدواج یکی هم مثل همسایه مون ۴۸۰ میلیون فقط خرج کل عروسی شون شد تازه فقط پول حلقه هاشون سوا حساب نکردیم دونه ای ۱۵۰ میلیون به بالا پول دادن بازم میگم خدا ایشالله بیشتر بهشون بده و انشالله همیشه زیر سایه اهل بیت باشند و خوشبخت باشند ولی منظورم اینه که یکی داره نزدیک یک میلیار خرج میکنه حالا به غیر از خونه ماشین وسایل های خونشان که کلی هزینه کردن که خ ا انشالله بهشون بیشتر بده یکی هم مثل ما هنوز ۶ سال شد و قول داده بودم بهش 😔😔😔😔😭هنوز هیچ کاری نتونستم انجام بدم . آخه من خرج مادرم و خواهرم رو هم میدم.
        عشقمم بنده خدا مونده و هیچ حرفی نمی زنه میدونم که دوست داره زودتر ازدواج کنیم اما هیچی نمیگه تا حرف از عروسی میشه حرف و عوض میکنه خودشون عروسی داشتند نمی رفت
        فقط این و میگم تو رو خدا اگه کسی رو واقعان همه دیگه رو دوست دارند و نمیتوانند این من که یه عروسی بگیرند اگه واقعان میبینید توان کاری رو ندارید نزارید یه بنده خدا دیگه به پای شما بسوزه حداقل بزارید اونی که دوسش دارید صاحب یه زندگی خوب بشه ببخشید فقط انقدر دلم گرفته بود این حرف ها رو زدم
        ۱۴۰۱و۵و۳

    1. شما بصورت غیر مستقیم به پسری که خوشت میاد سیگنال بده (مستقیم نخواین که ممکنه ضربه روحی ببینید) و تو ازدواج سخت گیری نکنین. خوب هم پیدا میشه :))

  16. با سلام
    اگه دختر از پسر یک الی دو نیم سال بزرگتر باشه و در چهره هم این رو نشون بده، ولی از نظر اعتقادی و تحصیلاتی در یک سطح باشند، چطوره؟

    1. سلام.
      وقتی تو چهره نشون بده معمولا خانوما خودشون اول از همه ضربه میبینن و وسواس فکری بهشون دست میده که نکنه من پیرم و فلان و … بعد دنبال تجسس تو کار شوهرشون میفتن و این کار رو خراب می کنه. اگه اطمینان دارید که این کار رو نمی کنید و به این حرفا بی توجهید انشالله که زندگی موفقی داشته باشید.
      یک نکته دیگه اینکه توجه به حرف شوهر کوچکتر و باز گذاشتن دستش برای تصمیم و حرف آخر زدن خیلی مهمه. مرد اگه اقتدارش رو بگیرین دیگه مرد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉