کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

مشاوره برای طلاق توافقی یا مشاوره برای طلاق گرفتن !

مشاوره برای طلاق توافقی
5/5 - (2 امتیاز)

مشاوره برای طلاق توافقی

مشاوره برای طلاق توافقی و یا در کل مشاوره برای طلاق گرفتن ، موضوعی حائز اهمیت است که درست مانند مشاوره قبل از ازدواج میتواند اثر بخش و راهگشا باشد اما به همان اندازه به آن ، چه از طرف خود افراد و چه از طرف دولت و نهاد های مربوطه بی توجهی میشود . مشاوره برای طلاق توافقی در روند مراحل طلاق توافقی پیش از این نیز وجود داشته است اما به صورت نمادین و بی هیچ کیفیت و ضرورتی اجرا میشد ، در اصلاحاتی که در قوانین مربوط به امور خانواده و طلاق صورت گرفت با نظر کارشناسان خانواده و آسیب شناسان اجتماعی رسمیت بیشتری به مشاوره برای طلاق توافقی داده شد به صورتی اگر زوجین گواهی عدم امکان سازش را از مشاوره برای طلاق توافقی دریافت نکنند نمیتوانند جریان پرونده طلاق خود را پیش ببرند . دادگاه باید این گواهی را ضمیمه پرونده قرار دهد .


بیشتر بخوانید:شرایط طلاق توافقی چیست ؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مشاوره برای طلاق توافقی یا مشاوره برای طلاق گرفتن ! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره برای طلاق توافقی چگونه است ؟

مشاوره برای طلاق توافقی چگونه است . نیاز به مشاوره برای طلاق گرفتن در حال حاضر که آمار طلاق در جامعه و به خصوص طلاق توافقی سیری صعودی دارد بیش از پیش احساس میشود ، بسیاری از زوجینی که در جلسات مشاوره برای طلاق توافقی شرکت میکنند هنگامی که کارشناس خانواده دلایل آن ها را برای پایان دادن به زندگی مشترک خود میپرسد از مشکلات و تعارضات سطحی و قابل حلی صحبت میکنند که به هیچ عنوان قابل توجیه برای طلاق گرفتن نمیباشد و فقط عدم مهارت زندگی مشترک باعث شده است که زوج به بن بست برسند و احساس کنند که هیچ راه دیگری برای آن ها به غیر از طلاق باقی نمانده است .

اگر مشاوره برای طلاق توافقی یا به طور کل مشاوره برای طلاق گرفتن ، با کیفیت مطلوب و وجدان کاری برگزار شود میتوانند مشکلات زندگی مشترک شما را ریشه یابی و تحلیل کنند و با علم و تجربه خود راهکار هایی که از دیدگاه شما پنهان و یا بی فایده به نظر آمده اند پیش روی شما قرار دهند . گاه خستگی روحی روانی باعث میشود زوج توان یافتن تدبیری برای مشکلات خود نداشته باشند اما مشاوره برای طلاق گرفتن به عنوان شخص سوم با نگاهی جامع به زندگی مشترک شما مناسب ترین برنامه ریزی و روش حل را برای شما در نظر میگیرد .

یا مشاوره برای طلاق گرفتن !

مشاوره طلاق توافقی

مشاوره طلاق توافقی ! بهتر است آخرین راه حل تعارضات زندگی مشترک خود را مشاوره برای طلاق گرفتن در نظر بگیرید نه طلاق گرفتن . چرا که اگر تصمیم به جدایی شما دلیلی منطقی و توجیه پذیر نباشد حتی اگر طلاق شما به صورت توافقی و کاملا مسالمت آمیز باشد دچار پشیمانی خواهید شد . مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مرکزی است که در قالب مشاوره خانواده یا مشاوره طلاق به شما در این زمینه کمک کند . شما میتوانید جدای جلسات مشاوره برای طلاق توافقی یا مشاوره برای طلاق گرفتن حتی قبل از در خواست طلاق به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی رجوع کنید و از مشاوره کارشناسان با تجربه آن بهره مند شوید .


بیشتر بخوانید:طلاق به خاطر خیانت همسر


جلسات مشاوره برای طلاق توافقی

جلسات مشاوره برای طلاق توافقی امروزه به عنوان یکی از مراحل ضروری طلاق توافقی در آمده است . جلسات مشاوره برای طلاق توافقی پیش از اصلاحیه قانون جدید طلاق توافقی در مرکز مشاوره طلاق خود دادگاه انجام میشد و هیچ اهمیتی به آن داده نمیشد و تنها زوجین چند دقیقه را در اتاق مشاوره سپری میکردند تا گواهی عدم امکان سازش آن ها آماده شود . اما در مصوبه جدید مشاوره برای طلاق توافقی باید در مرکز مشاوره خارج ار دادگاه انجام شود تا کیفیت و اثر بخشی که از آن انتظار میرود به عمل آید . شما به عنوان زوجی که تصمیم به جدایی گرفته اند میتوانید با شرکت در جلسات مشاوره برای طلاق آخرین تلاش خود را برای حفظ و بقا زندگی مشترکتان انجام دهید . این امر زمانی بیشتر اهمیت دارد که پای فرزندان شما در میان باشد پس نمیتوانید به راحتی طلاق را جایگزین راه حل های موجود کنید .

مضرات طلاق توافقی

مضرات طلاق چیست ؟ باید بپذیرید که چه برای مرد و چه برای زن طلاق در جامعه و فرهنگ حال حاضر ما تبعات روحی روانی و اجتماعی و حتی اقتصادی خاص خود را دارد و هنوز بستر های فرهنگی اجتماعی برای فرد مطلقه آنطور که باید در جامعه آماده نشده است پس آسان بودن طلاق توافقی را به عنوان فرصت برای خود در نظر نگیرید و با شرکت در جلسات مشاوره برای طلاق توافقی از قوانین ، شرایط و تبعات آن آگاه شوید .

شما در مشاوره برای طلاق باید صریح و به دور از خجالت ، پنهان کاری و تعارف از آنچه که باعث شده است تصمیم بگیرید زندگی مشترک خود را پایان دهید صحبت کنید تا مشاور بتواند به شما در پیدا کردن مسیر درست زندگی و راه حل مشکلاتتان کمک کند . حتی اگر از نظر کارشناس خانواده جدایی شما منطقی است و امکان ادامه زندگی مشترک برای شما وجود نداشته باشد مشاوره برای طلاق میتواند شما را با مراحل طلاق ، قوانین ، وظایف و . . . و هر آنچه که باید در این زمینه بدانید آگاه کند تا به حقوق خود دست پیدا کنید .

مشاوره برای طلاق توافقی

مدت زمان مشاوره برای طلاق توافقی

مدت زمان مشاوره برای طلاق توافقی به طور رسمی باید در پنج جلسه صورت گیرد و تا 45 روز پس از ثبت در خواست طول بکشد مدت زمان مشاوره برای طلاق توافقی ممکن است کمتر از زمان تعیین شده باشد و اگر مشاور هیچ امکانی برای سازش بین زوجین نبیند در همان جلسه اول گواهی عدم امکان سازش را صادر کند . نکته ای که وجود دارد طبق تحقیقات به عمل آمده این جلسات در بیشتر مواقع فرمالیته و تشریفاتی هستند و رسالت آن ها به اجرا در نمی آید .

عدم رسیدی نهاد های دولتی و ضعف قانون در رسیدگی و پیگیری این مشاوره ها باعث شده است عملا در بیشتر این جلسات مشاوره خاصی صورت نگیرد و تنها زوجین دلیل طلاق خود را بیان کنند تا کارشناس آن را صورت جلسه کند . ضعف توجه به عملکرد مراکز مشاوره در برخی شهر ها و شعبه ها در حدی است که در صورت وکیل داشتن فرد وکیل او میتواند به جای خودش در جلسات شرکت کند و این از نظر منطقی به هیچ عنوان توجیه پذیر نمیباشد . قطعا و بدون شک اگر توجه دولت و دادگاه به مدت زمان مشاوره برای طلاق توافقی و کیفیت این جلسات بیشتر شود و مشاورین نه فقط برای صورت جلسه بلکه دلسوزانه و با وجدان کاری جلسات را برگزار کنند شاهد تاثیر گزاری مشاوره قبل از طلاق خواهیم بود .


بیشتر بخوانید: نشانه ها و علائم طلاق عاطفی چیست ؟


سوالات مشاوره برای طلاق توافقی

سوالات مشاوره برای طلاق توافقی نباید صرفا پرسیدن دلیل جدایی و صورت جلسه کردن آن باشد چرا که قاضی هم این سوال را میپرسد . مشاور باید سعی کند سوالات کلیدی و اساسی را بپرسد که در پس آن ها میزان منطقی بودن یا احساسی بودن تصمیم به طلاق ، میزان امکان سازش مجدد زوج ، موجه بودن جدایی و . . . در پاسخ به سوالات مشخص شود . سوالات مشاوره برای طلاق توافقی باید به این صورت باشد که مشاور از زوجین بپرسد دلایل اصلی تصمیم به جدایی آن ها چه چیزهایی هستند و دلایل را بررسی کند که آیا توجیه پذیر هستند یا نه ، از زوج بپرسد که آیا هنوز علاقه و کششی نسبت به هم احساس میکنند یا نه .

چرا که زوجین بسیاری هستند که به دلیل مشکلات تصمیم به جدایی دارند اما هنوز هم نسبت به یکدیگر علاقه مند هستند و این خود امید وار کننده است که سازش مجددی صورت گیرد . مشاوره باید بپرسند که به آینده و تبعات تصمیم خود فکر کرده اند یا نه و آن ها را با مسائل بعد از طلاق آشنا کند ، مشاوره باید بپرسد که زوج در صورت وجود داشتن راه حل هایی برای مشکلات تمایل به حل مشکلات دارند یا خیر و . . . به این صورت باید سوالاتی پرسیده شود تا با پاسخ گویی زوج به آن ها امکان سازش یا عدم سازش برای مشاور روشن شود .

یا مشاوره برای طلاق گرفتن !

هزینه مشاوره برای طلاق توافقی

هزینه مشاوره برای طلاق توافقی که از طرف دادگاه و جز مرحال طلاق باشد در مجموع برای زوجین میانگین 80 هزار تومان میباشد . اما اگر بخواهند خارج از مشاوره از طرف دادگاه از مشاوره آزاد بهره ببرند هزینه مشاوره برای طلاق توافقی بسته به محل زندگی و مرکز مشاوره ممکن است متفاوت باشد .


بیشتر بخوانید:طلاق توافقی چگونه است ؟


خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره طلاقبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:How to Have a Good Divorce: Advice for Women with …

براي مشاوره در زمينه مشاوره برای طلاق توافقی یا مشاوره برای طلاق گرفتن !

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉