کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

پیامد های ازدواج بدون شناخت چیست؟

پیامد های ازدواج بدون شناخت چیست؟
5/5 - (2 امتیاز)

ازدواج بدون شناخت چه پیامد هایی دارد ؟

آیا نبودن شناخت کافی می تواند تهدیدی برای روابط زوجین باشد؟ آیا ممکن است بدون آشنایی و شناخت از طرف مقابل یک ازدواج موفق داشت؟ درست است که نمی توان تمام خصوصیات اخلاقی و رفتاری را در رابطه آشنایی قبل از ازدواج فهمید . اما ازدواج بدون شناخت قطعا مشکلات خود را به همراه خواهد داشت . زمینه سازی و آشنایی سالم قبل از ازدواج از معیار های ازدواج موفق می باشد. از پیامد های ازدواج های بدون شناخت ایجاد ناسازگاری بین زوجین طی زندگی مشترک می باشد . عدم آشنایی با سوالات آشنایی قبل از ازدواج و شناخت کافی می تواند عواقب زیان باری را در رابطه زن و مرد به جای بگذارد .

صدمات ناشی از ازدواج بدون شناخت می تواند ساده ترین تا پیچیده ترین مشکلات را شامل شود. زیرا ازدواج بدون شناخت معمولا با عدم تفاهم همراه است . ازدواج های بدون شناخت و تشکیل زندگی مشترک بدون زمینه آشنایی با تفاوت های اخلاقی و رفتاری همراه است . همین باعث بروز اختلافات و ناسازگاری بین زن و مرد می شود . اگر ازدواج بدون شناخت را نمی پسندید اما راهکار و شیوه آشنایی قبل از ازدواج را نمی دانید . مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج می تواند راهکار مناسبی جهت مشاوره ازدواج باشد .

دردسرهای ازدواج بدون شناخت
سرانجام ازدواج بدون شناخت

پیامد های ازدواج بدون شناخت

پیامد های ازدواج بدون شناخت در بیشتر زوجین به صورت طلاق عاطفی‌ نمایان می شود . که عواقب این نوع جدایی از طلاق شرعی به مراتب بیشتر است . از پیامد های ازدواج های بدون شناخت بروز زود هنگام اختلاف بین زوجین است . چرا که عدم آشنایی و شناخت بین زن و مرد باعث بروز تنش و اختلاف نظر می شود . هنگامی که شناخت و آشنایی قبلی وجود نداشته باشد ، تفاوت ها و عدم سازگاری اثرات مخربی را بر روی زندگی مشترک می گذارند .

از پیامد های ازدواج بدون شناخت آشنا نبودن زن و مرد با خلق و خو و رفتار یکدیگر است . این نا آشنایی سبب میشود در برخورد با رفتار و اخلاقی که به مزاج زن یا مرد خوش نیست ، واکنش های تند و منفی به وجود بیاید . اختلاف در علایق ، برنامه ها ، روابط و تفریحات ، برخورد های تنش آمیز با تفاوت ها و اختلاف نظر ها ، بروز لجاجت و پا فشاری در رفتار و یا اخلاق هایی که مورد پسند زوج مقابل نیست ، کمبود از خود گذشتی و سازگاری با همدیگر از پیامد های مختلف ازدواج بدون شناخت هستند . لذا دریافت راهنمایی های مشاوره خانواده یک شیوه مناسب جهت ملاک های انتخاب همسر مناسب قبل از ازدواج می باشد .

نتیجه ازدواج بدون شناخت

نتیجه ازدواج بدون شناخت چیست؟ چه پیامد هایی را به دنبال دارد ؟ آیا آغاز مهمترین مرحله یک زندگی بدون شناخت قبلی کار درستی است ؟ همه ما می دانیم امروزه افراد بیشتری به اختلالات روحی و جسمی دچار هستند . نداشتن سلامت اخلاقی ، عادات و رفتار های نا مناسب ، اعتیاد به مواد مختلف و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ، مسائلی هستند که افراد در ازدواج سعی در مخفی کردن آن ها دارند . نتیجه ازدواج های بدون شناخت می تواند رو به رو شدن با هر یک از این مشکلات باشد . از طرفی بعد از رسمی شدن رابطه و شروع یک زندگی مشترک ، شرایط بسیار سخت تر از زمان آشنایی است .

نمی توان به سادگی از تعهد ازدواج بیرون رفت . مشکلات زناشویی ، اقتصادی ، مسکن و کار ، اخلاق و رفتار از نتیجه های ازدواج بدون شناخت هستند . که می توان با یک رابطه اصولی و در چهار چوب عقلانی و منطقی طرف مقابل را بسنجیم ، نواقص و کاستی ها را تشخیص دهیم ، شروط و توقعات را بیان کنیم . تا بتوانیم با زمینه سازی وارد یک زندگی مشترک بشویم . در این صورت چون احتمال بروز مشکلات را می دهیم در برخورد با مسائل مختلف منطقی تر و با گذشت رفتار می کنیم . که البته لازمه آن این است که بدانیم با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

نتیجه ازدواج بدون شناخت
آیا ازدواج بدون علاقه امکان پذیر است؟
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه پیامد های ازدواج بدون شناخت چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دردسر های ازدواج بدون شناخت

دردسر های ازدواج بدون شناخت بیشتر در زمینه نداشتن تفاهم پیش می آید . در این زمینه تست تفاهم قبل از ازدواج میتواند به شما تا حدودی کمک کند. هنگامی که زوجین پیش از ازدواج با هم آشنایی داشته باشند ، تا حدودی در مورد مسائل مختلف به تفاهم رسیده اند و شرایط مختلف همدیگر را پذیرفته اند . سپس وارد زندگی مشترک شده اند . در این صورت اگر با مشکل رو به‌ رو شوند ، منطقی تر برخورد می کنند . چرا که از قبل در مورد آن مسئله به توافق رسیده اند . از دردسر های ازدواج بدون شناخت این است که زوجین هنگام مواجهه با مسائل و اختلاف نظرها به تندی برخورد می کنند و معمولاً واکنش غیر منطقی نشان می دهند .

چون از قبل شناختی نسبت به هم نداشته اند ممکن است نسبت به هر مسئله ای که به میل آنها نباشد جبهه بگیرند . اینجا است که ناسازگاری ها و اختلافات خود را نشان می دهند . چون از قبل آشنایی وجود نداشته ، مشکلات برای زوجین غیر منتظره است و زن و مرد احساس می کنند اخلاق و رفتار نامناسب و مشکلات دیگر از آن ها پنهان شده است . یا در ازدواج فریب خورده اند و بسیاری از مشکلات دیگر که دامن گیر ازدواج های بدون شناخت است . به همین دلیل به آشنایی قبل از ازدواج و شناخت کافی طرف مقابل به شدت توصیه می شود. برای اطلاعات بیشتر لطفا مقاله تشخیص دختر خوب برای ازدواج را مطالعه کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه پیامد های ازدواج بدون شناخت چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سر انجام ازدواج بدون شناخت

سر انجام ازدواج های بدون شناخت چه می شود ؟ آیا پایه و اساس یک زندگی مشترک بدون شناخت محکم است ؟ آیا می توانیم بدون آشنایی و شناخت به فردی که قرار است مهمترین نقش را در آینده ما داشته باشد اعتماد کنیم ؟ طبیعی است که نه تنها در انتخاب همسر بلکه در هرچیزی نباید بدون اطلاعات و شناخت تصمیم گرفت. در امر ازدواج نیز معمولا افراد سعی در پوشاندن نکات منفی خود دارند . اگر با دید باز و آگاهی کامل تصمیم نگیریم قطعا در آینده دچار مشکل خواهیم شد . سر انجام ازدواج بدون شناخت اغلب به صورت طلاق عاطفی پیش می رود . زن و مرد با دیدن اخلاق و رفتار نا مناسب نسبت به هم بدبین می شوند . پس بهتر است با معیارهای ازدواج یکدیگر بیشتر آشنا شوید.

به دلیل دیدن رفتار هایی که انتظارش را ندارند احساس می کنند در انتخاب شریک زندگیشان اشتباه کرده اند . یا این شخص همان همسری نیست که می خواستند . در این قبیل ازدواج ها کمتر از خود گذشتگی و صمیمیت دیده می شود . چرا که زن و مرد چون پیش زمینه ای از همدیگر نداشته اند اغلب حق به جانب رفتار می کنند و طرف مقابل را دلیل مشکلات و اختلافات می دانند .

دردسر های ازدواج بدون شناخت
ازدواج سنتی بدون شناخت یا شناخت کم

نتیجه ازدواج بدون شناخت

نتیجه ازدواج بدون شناخت ایجاد رابطه ای است که تنش ها و درگیری های خاص خود را به همراه دارد . این قالب زندگی پایه و اساس سستی دارد که ممکن است با بروز کوچکترین مسائل با مشکل رو به رو شود . دردسر های ازدواج بدون شناخت:

نداشتن شناخت کافی از یکدیگر ، کمبود صمیمیت بین زوجین ، آشنا نبود با علایق ، برنامه های زندگی ، ویژگی های اخلاقی و رفتاری ، توقعات و انتظارت نمونه هایی از مشکلات ازدواج بدون شناخت هستند .

سوالات متداول

چرا افراد بدون شناخت تن به ازدواج می دهند ‌ ؟

معمولا این نوع ازدواج در بین خانواده های بسیار سنتی که روابط قبل از ازدواج را نمی پسندند رخ می دهد . یا افرادی که با داشتن روابط نا سالم قبل از ازدواج به آشنایی و رابطه قبل از ازدواج بد بین شده اند .

راه های شناخت افراد قبل از ازدواج چگونه است ؟

می توان با رابطه سالم و هدفمند دختر و پسر ، رفت و آمد های خانوادگی ، تحقیق کردن از افراد خیر خواه، محل زندگی و محل کار ، شناخت دوستان و نوع معاشرت فرد به شناخت نسبی رسید .

چگونه قبل از ازدواج شناخت پیدا کنیم ؟

می توانیم با داشتن یک رابطه سالم جهت آشنایی ، با اخلاق و رفتار ، عقاید و طرز فکر ، سطح فرهنگی و خانوادگی ، اشتغال و درامد ، معیار ها و ملاک های طرف مقابل آشنا شویم .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره روانشناسی و خانوادهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره آنلاین قبل از ازدواجبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه پیامد های ازدواج بدون شناخت چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- یک نظر:

  1. باسلامووقت بخیربله دشب که خدمتتان عرض کردم وهمینطورسایت به این مقوله برداختید ازدواجشون بدون شناخت کامل بودهمعیارهای لازم برادرم چه زن اولش ویادومش درنظنگرفتند پدرم خیلی برنانه برای برادرم درنظرداشت پدرم میگن انقدرناراحت هستند که میگن عروس خوب وجونداره چون وضعیت ما مثل دوربرهایی که بیشتریها زندگیشان تااینجات موفق بوده وحتی بچه دارشدند خوب خانواده ها زرنگ هستند وما یه همچین بخت واقبال خوبی رو نداشتیم ودچاردردسرهایی شدیم که باید توان برادرم رابدهیم البته بچه های فامیل بدرم بیشتریها ازدواجشون خوب بوده و.البته یکی ازبسرهام موقعیت برادرم راتقریبا داره یعنی عمم با عروسش دچاراختلاف هستند وعروسش تمایل به رفت وامد بامادرشوهرش ندارد برای عمویم هم همینطوراست البته بسرعمم باهمین خانمش زندگی ومیکند واینکه خوشبختانه طلاق نگرفتندبله دوتا فرزندارندعمویم اونهم مشکلات برادرم و بسرعمم رادارد ولی عمویم ازدواج مجدد ندارد بله یه فرزند دخترکه الن تحصیلاتش دکترراست زندگی به ظاهر خوبی دارند ایا ایا مشکل می تواند ریشه ایی درخانواده بدری باشد خانواده مادرم مثل اینکه خوب هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉