کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

مزایا و معایب ازدواج موقت چیست؟

مزایا و معایب ازدواج موقت
3.6/5 - (8 امتیاز)

مشاوره صیغه موقت

ازدواج موقت یا صیغه موقت یکی از جنجالی ترین مسائلی است که در جامعه ما وجود دارد که موافقین و مخالفین خاص خودش را دارد. در این پست پس از توضیح مختصری درباره ازدواج موقت می دهیم و به شرایط و احکام ازدواج موقت و مزایا و معایب آن می پردازیم.

ازدواج موقت چیست؟

ازدواج موقت یا صیغه موقت نوعی از ازدواج است که دارای مدت زمان محدودی می باشد که این زمان با توافق بین طرفین تعیین می شود. در منابع علمی و دینی به آن متعه و یا عقد منقطع نیز می گویند که همان معنی را می دهد. در این نوع ازدواج نیز باید مهریه معلوم شود و مرد موظف است که آن را به زن پرداخت کند. برای اطلاع از آداب خواستگاری در ایران کلیک کنید.

انواع صیغه موقت

صیغه موقت به دو نوع ازدواج با دختر باکره و ازدواج با دختر غیر باکره تقسیم بندی می شود که در صورتی که دختر باکره باشد باید رضایت ولی او حاصل شود.

به این نکته دقت داشته باشید که ازدواج موقت عواقبی را در پی دارد که این نوع ازدواج به هیچ عنوان به یک دختر باکره پیشنهاد نمی شود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مزایا و معایب ازدواج موقت چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط ازدواج موقت

شرایط ازدواج موقت برای مرد و زن متفاوت می باشند که در اینجا به صورت جداگانه به آن می پردازیم

شرایط ازدواج برای مرد

به طور کلی شرایط ازدواج موقت برای مرد آسان تر می باشد. زیرا در این نوع ازدواج پرداخت نفقه برای مرد لازم نیست و حتی می تواند مهریه بسیار ناچیزی برای آن تعیین کند.

شرایط ازدواج برای زن

شرایط ازدواج موقت برای زن کمی دست و پا گیرتر است و موارد بیشتری دارد. اول اینکه زن باید حتما مجرد باشد. در صورت فوت مرد، زن از او ارثی نمی برد ولی اگر در این میان فرزندی به دنیا بیاید فرزند از پدر خود ارث می برد. محدودیت های ازدواج دائم در این نوع ازدواج وجود ندارد، زن می تواند تمکین نکند، می تواند بدون اجازه شوهرش به سر کار برود یا ادامه تحصیل بدهد. اگر میخواهید قصد ازدواج با فامیل را دارید بر روی لینک کنید.

احکام ازدواج موقت بسیار زیاد هستند و در هر شرایطی حکم خاص خودش را دارد. ما در ادامه 5 تا از مهم ترین های آن را برای شما آورده ایم که در صورتی که می خواهید ازدواج موقت کنید باید این نکات را رعایت کنید.

ازدواج موقت
طریقه خواندن صیغه ازدواج موقت

احکام ازدواج موقت

اولین چیزی که در ازدواج موقت باید بدانید این است که احکام آن بسیار شبیه به ازدواج دائم هستند. بنابراین همانند ازدواج دائم باید بین طرفین صیغه محرمیت خوانده شود. این صیغه باید حتما به زبان عربی باشد و می تواند توسط طرفین و یا یک نفر به عنوان عاقد اجرا شود. در این صیغه مدت زمان و میزان مهریه تعیین می شود. دقت داشته باشید مدت زمان این نوع ازدواج می تواند از یک ساعت تا حتی چند سال متغیر باشد.

در این نوع ازدواج طلاق وجود ندارد و عملا پس از پایان مدت زمان تعیین شده صیغه محرمیت باطل می شود.

یک مرد می تواند همزمان با چند زن ازدواج موقت بکند، ولی زن می تواند فقط در عقد یک مرد باشد.

دخترانی که تا حالا ازدواج نکرده اند و باکره می باشند برای ازدواج موقت باید از ولی خود( پدر و یا جد پدری) اجازه بگیرند.

پس از پایان مدت زمان ازدواج موقت زن باید« عده» نگه دارد. عده در اصطلاح فقهی به مدت زمانی گفته می شود که دو دفعه عادت ماهیانه کامل را در بر می گیرد. یعنی زن پس از پایان مدت زمان عقدش برای اینکه بتواند به عقد مرد دیگری در بیاید باید به مدت زمان دو عادت ماهیانه صبر کند و سپس می تواند با مرد دیگری عقد کند. این مدت زمان به طور تقریبی به میزان 45 روز است. این قانون بخاطر آن است که اگر در این زمان بارداری ناخواسته ای اتفاق بیفتد پدر فرزند مشخص باشد. اگر مایلید بدانید با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ لطفا کلیک کنید.

احکام ازدواج موقت
انگیزه های زنها و مردها از ازدواج موقت چیست

صیغه و ازدواج ایرانیان

همانطور که در ابتدا گفتیم ازدواج موقت در ایران موافقین و مخالفین خاص خودش را دارد. برخی آن را عامل جلوگیری از فساد می دانند و برخی دیگر خود آن را عامل فساد بیشتر می دانند. اجازه بدهید ابتدا صیغه از نظر اسلام را بررسی کنیم.

صیغه از نظر اسلام

ازدواج موقت در اسلام جایگاه شرعی خودش را دارد. هرچند که درباره ی این موضوع بین شیعیان و سنیان اختلاف نظر وجود دارد. شیعیان این نوع ازدواج را حلال می دانند در صورتی که سنیان براساس فتوای پیشوای خود یعنی عمر ازدواج موقت را حرام می دانند. اما آن چه که در ادامه این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، بررسی مزایا و معایب ازدواج موقت در نگاهی بی طرفانه است. آیا میدانید تشخیص دختر خوب برای ازدواج چگونه است، اگر نمیدانید حتما این مقاله را بخوانید.

صیغه؛ تنوع‌طلبی قانونی مردان یا حمایت از زنان؟
مزایای ازدواج موقت

مزایای ازدواج موقت

  1. جلوگیری از فساد

همانطور که در قسمت قبلی نیز گفتیم، یکی از بزرگ ترین مواردی که می توان به عنوان فواید ازدواج موقت از آن یاد کرد جلوگیری از فساد است. انواع مختلف ازدواج های نامشروع همانند ازدواج سفید در کشور ما در حال افزایش است که برخی معتقد هستند فراهم بودن شرایط ازدواج موقت که حلال و شرعی است می تواند از انجام شدن اینگونه ازدواج ها جلوگیری کند.

2. راهی شرعی برای رفع نیاز است

با توجه به مشکلات اقتصادی و شرایط فعلی جامعه معیارهای ازدواج بسیار سخت شده است و معمولا پسران مجرد و جوان امکان تشکیل زندگی را ندارند. از این رو ازدواج موقت راه شرعی و آسانی برای رفع نیاز می باشد در صورتی که فرد نیز به گناه آلوده نمی شود.

  1. ایجاد مسئولیت و تعهد

در روابط خارج از شرع هیچگونه تعهدی بین افراد وجود ندارد و در صورتی که فرزند ناخواسته ای متولد شود از لحاظ قانونی پیگیری کردن این موضوع سخت است. ولی وقتی این رابطه در چارچوب ازدواج حتی اگر ازدواج موقت باشد اتفاق بیفتد برای طرفین مسئولیت و تعهد ایجاد می کند. از بی پناهی فرزند تازه متولد شده جلوگیری می کند که می توان این موضوع را یکی از مهم ترین فواید صیغه موقت دانست.

ازدواج موقت چیست و ازدواج موقت با چه شرایطی انجام میشود؟
ثبت ازدواج موقت
  1. رفع نیازهای عاطفی

گاهی اوقات فقط روابط زناشویی ملاک نیستند و افراد بیشتر به دنبال شخصی می گردنند که آن ها را درک کنند. به همین منظور به دنبال یک جنس مخالف می گردند. ازدواج موقت می تواند این قضیه را در چارچوب قانون و شرع حل کند.

  1. جلوگیری از طلاق

با توجه به آمار بالای طلاق می توان در نظر گرفت که ازدواج مجدد راهی برای جلوگیری از ایجاد طلاق های بیشتر می باشد. در این صورت افراد برای برطرف کردن نیازهای خود مجبور به ازدواج دائم نمی شوند و می توانند نیازهای خود را از طریق ازدواج موقت رفع کنند.

  1. ترس از ازدواج مجدد

افراد زیادی در جامعه حضور دارند که زندگی موفقی نداشته اند و طلاق گرفته اند. اینگونه افراد به خاطر مسائل خانوادگی و یا ترس از قضاوت شدن توسط دیگران از ازدواج مجدد سرباز می زنند و به ازدواج موقت روی می آورند.

  1. آشنایی بیشتر

یکی از مهم ترین مزایای ازدواج موقت، فراهم کردن بستری برای آشنایی بیشتر افراد با یکدیگر می باشد. معمولا در چنین شرایطی پس از اینکه دو خانواده با یکدیگر آشنا می شوند و توافقات اولیه حاصل می شود، با یکدیگر قرار می کنند که دختر و پسر برای مدت معلومی با یکدیگر ازدواج موقت بکنند تا بتوانند بدون انجام دادن فعل حرام شرایط را برای آشنایی بیشتر با یکدیگر فراهم کنند.

معایب ازدواج موقت
ثبت و رسمی کردن ازدواج موقت

معایب ازدواج موقت

  1. تن فروشی

بسیاری از افراد در قالب ازدواج موقت و یا صیغه اقدام به تن فروشی و روسپی گری می کنند. اینگونه افراد اهداف و دلایل اصلی وجود ازدواج را نادیده می گیرند و به جای نفع رساندن به جامعه باعث به وجود آمدن مشکلات مختلف می شوند.

آيا عدم ثبت ازدواج موقت مجازات دارد؟
شرایط ازدواج موقت
  1. خیانت

درست است که در ازدواج موقت فرد نیاز به کسب اجازه از همسرش را ندارد( البته اگر زن مورد نظرش غیرمسلمان باشد باید از زنش رضایت بگیرد) ولی برخی از افراد این کار را به منزله خیانت در نظر می گیرند و نمی توانند با آن کنار بیایند.

  1. بیماری های مقاربتی

یکی از بدترین مشکلات ازدواج موقت وجود بیماری های مقاربتی است. در ابتدا گفتیم که مرد می تواند چند زن را به عقد خود دربیاورد. بنابراین می تواند به طور همزمان با چند نفر رابطه زناشویی داشته باشد و اگر یکی از آن ها به بیماری ای مبتلا باشد ممکن است به دیگران نیز سرایت کند. از این رو شیوع بیماری های مانند ایدز و اچ آی وی بسیار بیشتر می شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سوالات قبل از ازدواجلطفا کلیک کنید.

بیماری های مقاربتی
جرم و مجازات عدم ثبت ازدواج موقت
  1. تزلزل مقام خانواده

زیاده روی در امر ازدواج موقت از بزرگ ترین معایب ازدواج موقت می باشد. زیاده روی در این نوع ازدواج باعث می شود که تعهد در خانواده ها کمرنگ شود و دیگر مرد نسبت به زندگی اش احساس مسئولیت نکند. همین موضوع باعث می شود که بین زوجین طلاق عاطفی اتفاق بیفتد.

تزلزل مقام خانواده
ازدواج موقت و آثار آن
  1. آسیب روحی

درست است که در ابتدای ازدواج موقت توسط افراد مدت مشخصی درنظر گرفته می شود و آن ها می دانند که قرار است که پس از مدتی از یکدیگر جدا شوند. ولی ممکن است در این بین عواطفی شکل بگیرد و یک طرف خواهان ادامه یافتن رابطه باشد. در این صورت اگر شخص مقابل او این خواسته را نباشد فرد شکست عاطفی خواهد خورد و این موضوع می تواند برای او بیش از حد آزار دهنده باشد. این مقاله را حتما بخوانید چگونه خواستگاری کنیم؟ کلیک کنید.

ثبت نکردن ازدواج موقت
مجازات ثبت نشدن ازدواج
  1. مسائل مالی

شاید بتوان گفت بیش از نصف ازدواج های موقت در ایران به دلیل نیازهای مالی اتفاق می افتد. برخی از زنان صرفا جهت تامین مخارج زندگی اش باشد.

به طور کلی تشخیص خوب یا بد بودن ازدواج موقت تا حد زیادی به تفکرات شما وابسته ایست. ما سعی کردیم در این پست توضیح مختصری در مورد ازدواج موقت یا صیغه موقت به شما بدهیم. در صورتی که در شرایط متفاوتی قرار دارید می توانید از خدمات مشاوره صیغه موقت استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا در ازدواج موقت به زن نفقه تعلق می گیرد؟

خیر، در ازدواج موقت مرد موظف به پرداخت نفقه نمی باشد.

مدارک لازم برای ازدواج موقت چه چیزهایی هستند؟

مدرک خاصی برای ازدواج موقت وجود ندارد و فقط خواندن صیغه محرمیت کفایت می کند.

آیا ازدواج موقت باعث گسترش فساد است؟

این موضوع کاملا به دیدگاه شما بستگی دارد. برخی افراد آن را عاملی برای جلوگیری از ازدواج های سفید می دانند درحالی که برخی دیگر خود آن را عامل رواج ازدواج های بی پایه و اساس می دانند.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره ازدواج آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه مزایا و معایب ازدواج موقت چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 42 نظر:

  1. سلام ازدواج موقت برا هرمردوزنی عاقبت خوبی نداره بخصوص وقتی مرد زن داشته باشه واقدام به زن گرفتن زن دوم اونم قایمکی که این بززززرگترین خیانت درحق زن اولش هست
    خدااااا لعنت کندمردی که دست به این اقدام مخفیانه بزند
    مردهایی که این کارو میکنند مطمعن باشن یه روزی چوبش رومیخورن

  2. باید قبول کرد که این ازدواج سرعت حلال است اما همین حلال هم مثل امور دیگر حدو حدودی دارد که متاسفانه عده‌ای این را لحاظ نمیکنن ،آیا پسری که برای کنترل غرایز جنسی در 15سالگی ازدواج موقت می‌کنه در بزرگ سالی حاضر هست با دختری که به همین خاطر در 15سالگی ازدواج موقت داشته ،ازدواج دائم بکنه ،پس رواج ازدواج موقت بیشترین ضربه را به جنس مونث وارد میکنه،

  3. به نظر من انچه در جامعه بیشتر شایع شده این است که مردان متاهل و دارای فرزند و زندگی برای خوش گذرانی و خودخواهی خودشون دست به این کار میزنن و فضای خانواده و بنیان خانواده را سست و متزلزل میکنن و اسم شرع را میزان برای عیاشی های خودشون
    گاها زنهاشون هم هیچ مشکلی ندارن اما….
    شیطان زندگی ها را با این نام و به اسم حلال نشانه گرفته منکر موارد خاص که جواز این کار وجود داره نیستم ولی مرد زن دار در کنار همسرش دست به این عمل به خاطر عیش خودش میزنه جالبه از یک طرف حلاله از یک طرف به زن اول اجازه طلاق داده میشه
    زن عمر و جوانیش در خانه همسرش تباه کنه و اقا دنبال خوشی های خودش باشه
    پناه بر خدا از دست شیطان و بازیهاش

    1. سلام علیکم احکام را شرع وضع می‌کند حالات و رفتار و عملکرد افراد موجب نقض یا تایید آنها نیست
      ما نمیتوانم با این حد استدلال یک قانون پیچیده را نقد کنیم

  4. خوب پسر خوب،مثلا الان خودت
    به عنوان یه پسر ۱۷ ساله که نمی تونی بری با یه دخترخانوم ۱۷ ساله که هنوز دوشیزس ازدواج کنی،چون هیچ موقع پدرش اجازه نمیده و به شدت هم باهاتون برخورد میکنه
    مثلا باید بگردی یه خانوم ۳۰ ساله که قبلا ازدواج کرده و الان شوهر نداره رو پیدا کنی،!بعد
    حاضری واقعا؟؟

    1. آره داداش حاضرم
      ما تو جامعه ای زندگی میکنیم که همین الانش دختر و پسر با هم در خفا چه غلطا که نمیکنن بعد وقتی شرع اومده یه قوانینی گذاشته تا حق جنس مونث خورده نشه میاین میگین مردا شدن عیاشو زنا مظلوم واقع شدن
      هر دو جنس انسان شهواتی داره
      الان که در خفا و بدون اجازه پدر دختر، دختر همه ی معصومیتشو از دست میده و به دلیل ترشح هورمون اکسی توسین وابسته ی یه پسر لاشی میشه بهتره یا اینکه یکی با تعهد بره به پدر دختره بگه من میخوام چن وقت با دخترت ازدواج کنم؟
      لطفا شرع رو قربانی عرف نکنید.

  5. سلام. لطف کنید در طراحی سایت از تصاویر مطابق با فرهنگ اسلامی استفاده کنید. تصاویر از زنان و نردان خارجی در آغوش هم خوب نیست

  6. اگر زنی وارد زندگی مرد زنداری شود گناه محض.ولی اگر مرد مجرد باشد بسیار خوب است

  7. به نظر من ازدواج موقت یک مسئله کاملا منطقی بستگی به شرایط طرفین داره. ازدواج و تشکیل خانواده و ارضا نیازهای روحی و عاطفی و جنسی کاملا طبیعیه. همه ازدواج دائم رو دوست دارند .ولی برای دخترانی که علی رغم زیبایی متانت شرایط اجتماعی و اقتصادی مناسب داشتن تحصیلات عالی و غیره موقعیت خواستگاری و ازدواج دائم براشون فراهم نمیشه و سنشون بالا میره و هر سال فرصت ازدواج دائم رو ازدست ميدند اینا تکلیفشون چیه؟ تکلیف زندگیشون چیه؟ تا کی تنها بمونند تا کی نیازهاشونو سرکوب کنند اینا حق زندگی ندارند ؟ جوونیشونو همینطوری تموم کنند؟ چرا فقط موقعیت ها رو از دید خودتون می سنجید ؟ چرا فقط قضاوت می کنید‌؟ یک لحظه خودتونو جای دختر مجردی بذارید که همه امتیازات و شایستگی های لازمو هم برای ازدواج دائم داره ولی خواستگار نداره و تقدیرش اينطور رقم خورده. تا کی با درس و کار و مطالعه و ورزش خودشو سرگرم کنه ؟ تا کی بشینه به آینده مبهم خودش خیره بشه؟ خصوصا اگه پدرو مادرشو هم از دست داده و هیچ تکیه گاه و همدمی نداره. به نظرتون بره خودکشی کنه؟ چاره اش چیه؟ یه ازدواج موقت که حداقل گاهی بتونه با اون دلگرم بشه به زندگی اینو هم براش زیاد می بینید؟

    1. دوست خوبم،ببین گاهی همین ازدواج موقت بدتر باعث سوءاستفاده از دخترامون میشه.
      یعنی طرف هیچ تعدی نسبت بهت نداره و فقط میخواد از طریق تو به ارضای جنسی برسه
      و این خیلی بده،مخصوصا اینکه بعد از اینکار از مقام دوشیزگی عزل میشه و همه با یه دید دیگه ای بهش نگاه میکنن

    2. مهم این که خودت چه احساسی داری از کاری که میکنی مردم در صورت حرف میزنن اگر احساس خوبی داری انجامش بده یکبار که بیشتر زندگی نمی کنیم

    3. سلام
      با این شحبت هایی که کردین
      به نظر میاد خودتون همین شرایط رو دارین
      درسته؟

    4. ن ولی، شخصی که براش ازدواج دائم فراهم نشده، بهتره اگه تصمیم به ازدواج موقت میگیره با مردی باشه که ازدواج نکرده، و گرنه خیر توی زندگیش نمیبینه و خودش میمونه و نامه اعمالی که سیاه کرده واسه خودش و خانواده ای که به تباهی کشونده

  8. امروزه با رفتارهایی که بعضی از خانمها دارند و واسه شوهرشون میخوان تعیین تکلیف کنند و زندگی را خونه رنگرزی اشتباه گرفتن قطعا نیاز به ازدواج موقت هست اما این هم حد حدودی داره

  9. صیغه کانون گرم خانواده رو از بین میبره .این نوع ازدواج جامعه رو به سمت پیری می کشاند .این ازدواج نوع دست آویزی شده برای عربها برای عیش و عشرت توی مملکت عزیز ایرانمان.

    1. اگر از روز اول حلال خدا رو حرام نمی کردیم الان اینهمه فحشا نبود، چرا وقتی میشه قانونی و در چارچوب صیغه این کار رو انجام داد انجام ندیم بعد الان زنا و روابط نامشروع اینهمه زیاد شده. کدومتون کتمان می کنید که دختر و پسر ها بالاخره یه جایی برای عشق بازیشون پیدا می کنن، این خطرناک تر از این نیست که در چارچوب صیغه و قاعده مند باشه.
      اینکه پسر جوون با یک خانم تجربه دار این کار رو در قالب صیغه انجام بده بهتر یا با دوست دخترش از روی بی تجربگی و پایان دادن به دوشیزه بودن دختر خانم

  10. نخیر اشتباه میکنی آیا شما میتونی این فشار رو به مدت به فرض جوانی که از ۱۵سالگی مثلا به بلوغ میرسه و حداقل تا ۳۰ سالگی میتونه فشار جنسی شو سرکچب کنه.
    ببین این یه نیازه. یه نعمته که خدا به بندش داده تا لذت ببره.
    خب این باید یجایی تخلیه بشه و این که زوری نیست که زن رو متعه کنی. از زن اجازه میگیری و با رضایت خودش و قول و قرار و تعهد نسبت به هم و توافق دست به ازدواجی موقت میزنن.
    نه از راه غیر شرعی که اگه بچه ای هم به دنیا بیاد به عهده ی هیچ کسی نیست. ولی تو ازدواج موقت با تعهد و توافق و قبول کردن شرایط اتفاقی رو نیز شامل میشه. و نسبت به اون مسئولیت میپذیرند.

  11. با سلام
    ازدواج موقت مزایایی داری که طبیعی ان یعنی فرد با انجام دادن این ازدواج از اونا بهره مند میشه اما معایبی که در موردش ذکر شده غالبا تحت شرایط خاصی اتفاق می افته و برای افراد مختلف متفاوته پس به نظر من با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و شناخت پیدا کردن کافی زن و مرد از هم و شناخت پیدا کردن هر کدام از روحیه شان یعنی بلوغ عقلی وعاطفی قبل از ازدواج می تونه باعث بشه که هر دو سریع تر به موفقیت برسن البته شناخت تبعات و نتایج پدیده هایی که دور از دسترس بودن و برای بار اول اتفاق می افتن سخته پس بهتره با شخص دیگه ای هم مشرت صورت بگیره
    به امید فردایی زیباتر

  12. مواردی هست که بعنوان مثال مردان مسن و پولدار برای ارضای تمایلات جنسی خود خانوم ها یا دختران جوان رو صیغه میکنن و فرصت های خوب زندگی رو از جوانترها میگیرن. این یک بی تعهدی آسیب زا محسوب میشه ک مسئولیت پذیری و امید به زندگی مشترک در جوانان بویژه خانومای جوان از بین میبره.

    1. سلام کجا تا حالا دیدی دختر باکره مناسب ازدواج با جوان ازدواج موقت بکنه
      این حرفها واقعا منطقی است! 🤔یا احساس دیگران را تحریک کردن
      کدوم دختر شایسته اینکار رو کرده

      1. صیغه موقت کردن انسان رو از شایستگی خارج نمیکنه انسان رو به خدا نزدیک می‌کنه بعد ما باید درنظر بگیریم پیر مردهایی هستند که صیغه موقت میکنند اما اصطلاحا پیرمردها دریه سنی میل جنسی سون کاهش پیدا می‌کنه افراد متاهل هم همین طور اما بیشتر جوانان مجرد حق دارند صیغه کنند اونم تو اوضاع سخت اقتصادی که توانایی ازدواج دایم ندارند تا چه زمانی افکار پوسیده و فرهنگ غلط باید در جامعه رواج داشته باشه که این کار هرزگیه وانسان های ناشایست دست به این کار میزنند

  13. ازدواج موقت بزرگترین عامل فساد و بی بندو باری برای جوانان ماست زیراهیچ تعهد خاصی در ان وجود ندارد و فقط صیغه محرمیت خوانده میشود و حتی نفقه ایی وجود ندارد و این خود بزرگترین عامل ایجاد خصوصیت بی مسئولیت بودن در مردان جوان مملکت ما خواهد شد و هیچ گونه عواطفی در کار نیست ک خود این عامل باعث ترویج خصوصیت خودخواهی در جوانان هس ک فقط ب خواسته نفسانی و شهوانی پاسخ بدهند و کلی معایب دیگه داره ک نمیشه در قالب پیام گفت حرف اخر اینکه کلا ازدواج موقت اسیبهای جدی ب جوانان مملکت وارد میکنه و برای اینده ایران کاملا مضر خواهد بود

    1. این نظر توعه نظرتو به بقیه تحمیل نکن چون تو میگی بده پس ینی بده؟ احترام بزار به نظرات بقیه

    2. نخیر اشتباه میکنی آیا شما میتونی این فشار رو به مدت به فرض جوانی که از ۱۵سالگی مثلا به بلوغ میرسه و حداقل تا ۳۰ سالگی میتونه فشار جنسی شو سرکچب کنه.
      ببین این یه نیازه. یه نعمته که خدا به بندش داده تا لذت ببره.
      خب این باید یجایی تخلیه بشه و این که زوری نیست که زن رو متعه کنی. از زن اجازه میگیری و با رضایت خودش و قول و قرار و تعهد نسبت به هم و توافق دست به ازدواجی موقت میزنن.
      نه از راه غیر شرعی که اگه بچه ای هم به دنیا بیاد به عهده ی هیچ کسی نیست. ولی تو ازدواج موقت با تعهد و توافق و قبول کردن شرایط اتفاقی رو نیز شامل میشه. و نسبت به اون مسئولیت میپذیرند.

      1. تو به جز غرایض به عواطف و زیبایی و باکرگی و دستمال کاغذی نبودن هم فکر میکنی؟!
        ازدواجی به نام عشق موقت!!
        کدوم انسان عاقلی زیبایی و باکرگی خودش را چه پسر چه دختر بودن, تحت عنوان فشار جنسی از بین میبره؟!
        عشق موقت تو,فردا عشق دیگری!! دست به دست بچرخونش!
        برو مثل بچه پاک و دست نخورده ازدواج کن اگه هستی؟

        1. شما به این فکر میکنی تو ازدواج دائم شرایط سکه چطوره ؟ اگر زن و مرد حرفشون بشه تو دادگاه چی به سر مرد میارن ؟ آیا میدونی خیلی از مردها زنهاشون رو دارن به زور تحمل میکنن ؟ و…
          تو هم همه جوانب رو در نظر نگرفتی …

        2. الان خیلی از پسرا مدتها با دختر خانم هایی هستن تا بالاخره بتونن رابطه برقرار کنن، دختر خانم فکر می کنه برای ازدواج هست ولی پسر می دونه برای رفع نیاز و با وعده و وعید این رابطه جنسی (از نگاه خودش) رو تا جایی که بتونه حفظ می کنه. خوب بهتر نبود از اول این پسر نیازش رو با صیغه مرتفع می کرد تا یه دختر رو بدبخت نکنه

    3. سلام
      باید منطقی باهاش برخورد کرد
      خوب برای همه مناسب نیست
      توی تاریخ هم کسانی جنگ می‌رفتند و از خانواده دور بودند این کار را انجام میدادند
      اصل ازدواج دائم و تک همسری هست
      و اینکه یک نوجوان در سن 15 سالگی هم سریع بره ازدواج موقت کنه فکر نمیکنم که به صلاحش باشه، و تنوع طلب میشه البته احتمالا و حداقل نیاز به مشاوره داره، ولی در کل از روابط بی بند و بار بدون تعهد که زیاد دیده میشه بهتره و در دین هم وارد شده اما با توجه به شرایط و اضطرار اون.
      ممنونم

      1. متاسفم برای هم وطنانی که افکارشان پوسیده است و فکر میکنند این کار بی بند و باریه شما خودتون سیدی چندتا چندتا صیغه می‌کنی وضعت خوبه به بقیه انگ نچسبونید

    4. سلام
      مجدد
      این را هم باید در نظر گرفت که برای ازدواج دائم خیلی ها به خاطر مسائل مالی فرار می‌کنند یا نمی‌خواهم زیر بار مسئولیت بروند که خوب اشتباه است، خیلی از دختر های باحیای سرزمینم را میشناسم که میخواهند با یک آقایی که فقط اراده تشکیل زندگی را داره ازدواج کنند، و خیلی قانع هستند، و در مورد ازدواج موقت باید به شرایط بعد اون هم فکر کرد، که از جهت روحی و وابستگی چه شرایطی مخصوصا برای اون خانم به وجود میاد،
      به همه اینها باید فکر کرد و و راههای معنوی کنترل را هم نباید فراموش کرد.
      ممنونم

    5. خداوند دانا اون رو روا قرار داده . همین ازدواج اگر رايج می شد جلوی خیلی از روابط غیر شرعی گرفته‌ می شد

    6. روابط نامشروع باعث ترویج فساد و بی بند و بازی ؛ روابطی که به نام دوستی ؛ هم دانشگاهی بودن ؛ فامیلی ؛ همسایگی و … شکل میگیره که خیلی هاش به خیانت و تجاوز و حتی گناه های دیگر از جمله قتل و دزدی و اعتیاد کشیده می شود .
      احکام الهی را با عقل خودمان زیر سئوال نبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉