کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

با مردان وابسته به مادر چه کنیم؟ نشانه های وابستگی شوهر به مادر و پیامد ها

شوهر وابسته به مادر چگونه است
4.6/5 - (7 امتیاز)

بعد از ازدواج و شروع زندگی مشترک شاید متوجه شوید که شوهرتان به شدت به مادرش وابسته است. او برای انجام تمام کارها با مادرش مشورت می کند. یا شاید تمام مسائل زندگیتان را برای مادرشوهرتان تعریف می کند. مرد وابسته به مادر به شدت به همسر خود آسیب می رساند. اگر این رابطه کنترل نشود باعث می شود زن احساس کند در زندگی با شوهرش ارزشی ندارد و فقط مادرش اولویت همیشگی اوست.

آیا شما نیز از آن دسته زنانی هستید که بعد از ازدواج متوجه وابستگی شوهرتان به مادرش شده اید؟ یا جز زنانی هستید که حتی بعد از سال ها زندگی مشترک، هنوز شوهرتان همه چیز را برای مادرش تعریف می کند؟ اگر از مرد وابسته به مادر خسته شده اید یا این رابطه به شما و زندگی مشترکتان آسیب رسانده با ما همراه باشید. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله به صورت تخصصی به بررسی زندگی با مردان وابسته به مادر، چگونگی رفتار با مردی که مادرش را به زنش ترجیح می دهد و… پرداخته اند.

پسر مامانی چیست؟

پسر مامانی یک توصیف عامیانه است که برای مردی استفاده می شود که در بزرگسالی به شدت به مادرش وابسته است. او برای اداره زندگی مشترک با همسر خود نیز نمی تواند مستقل و متکی به خود باشد. مرد وابسته به مادر یک وابستگی ناسالم دارد که مانع از متکی به خود و مستقل بودن او می شود. گاهی به این افراد مردِ مادر ذلیل نیز می گویند. چون نمی توانند بدون اجازه و رضایت مادرشان کاری را انجام دهند. متخصصان دریافتند که دلبستگی سالم به مادر برای سلامت روان پسران و مردان ضروری است. اما اگر در این وابستگی افراط وجود داشته باشد به شدت مشکل ساز خواهد بود. مردانی که یک بار تجربه طلاق گرفتن دارند بیشتر از سایر مردان، مامانی هستند. اگر خواستگار شما یک مرد مطلقه است پیشنهاد می کنم قبل از پاسخ دادن به او، مقاله ازدواج با مرد مطلقهرا مطالعه بفرمایید.

نداشتن قدرت تصمیم گیری، ناتوانی در مستقل بودن، وابستگی زیاد به خانواده و … برای ازدواج و زندگی مشترک به شدت آسیب زا است. در قدم اول شما باید بتوانید بین دلبستگی های معمولی و ناسالم تمایز قائل شوید و یاد بگیرید که چگونه باید مرزهای وابستگی سالم و ناسالم را مشخص کنید.

نشانه های مرد وابسته به مادر چیست؟

نشانه های وابسته بودن مرد به مادرش چیست؟

گاهی عشق و علاقه زیاد پسر به مادرش با مرد وابسته به مادر اشتباه در نظر گرفته می شود. اگر شوهر شما در حد معمول به خانواده خود محبت می کند و حواسش به آنهاست پس شما نه تنها نباید ناراحت و نگران باشید بلکه باید او را به این کار تشویق کنید. هنگامی که مردی برای مادر و پدرش ارزش قائل است و به آنها احترام می گذارد. پس مسلما نسبت به زن خود نیز همین گونه رفتار می کند و زنش برای او حکم ملکه را دارد.

اما اگر این وابستگی به مادر آنقدر زیاد باشد که شما را از کانون توجه شوهرتان دور کند و شما و فرزندانتان نادیده گرفته شوید، مخرب است. اکثر اوقات این وابستگی دو طرفه است و وابستگی مادرشوهر به پسرش نیز آزار دهنده خواهد بود. برخی از مردان وابسته به مادر در برابر همسر خود بسیار خسیس هستند. آنها برای خانواده خود پول زیادی را خرج می کنند. اما برای همسر و فرزندان خود مرد خسیسی هستند. اگر شما نیز با یک مرد خسیس روبرو هستید، توصیه می کنم حتما مقاله ازدواج با مرد خسیس را مطالعه بفرمایید.

نشانه های وابسته بودن مرد به مادرش عبارتند از:

همیشه مادرش برای او اولویت اول است حتی وقتی شما به شدت به شوهرتان نیاز دارید.

مادرش همیشه دوست دارد به او دستور بدهد و تحت فرمان مادرش باشد.

مادر شوهر شما همیشه از پسرش بیشتر از بقیه فرزندانش انتظار دارد. او انتظار دارد همیشه شوهرتان او را به دکتر ببرد، با او غذا بخورد و … . بدون اینکه انتظاری از دیگر پسران یا فرزندانش داشته باشد.

شوهرتان هر روز باید به دیدار مادرش برود و یا دائم با او در تماس باشد.

وقتی شوهرتان قرار است بین شما و کارهایتان و پارک رفتن مادرش یکی را انتخاب کند، مادرش را انتخاب می کند.

شوهرتان هنوز از مادرش پول می گیرد و وابستگی مالی به او دارد.

مادرشوهرتان همه کارها را به شوهر شما واگذار می کند. حتی وقتی پدرشوهرتان سالم است و نیازی به پسرش ندارد.

شوهرتان تا به حال بدون مادرش به سفر نرفته است و از او دور نشده است.

شوهرتان بدون مشورت با مادرش نمی تواند برای زندگی خود تصمیم بگیرد. او حتی برای پیشنهاد ازدواج دادن به شما نیز از مادرش کمک گرفته است.

شما می توانید با مطالعه مقاله چگونه پیشنهاد ازدواج بدهیم؟ یاد بگیرید که هنگامی که از کسی خوشتان آمد و می خواستید از او خواستگاری کنید باید چه رفتار و اعمالی داشته باشید.

همسرتان از شما نیز انتظار دارد مثل او همیشه در اختیار خانواده مخصوصا مادرش باشید.

وابستگی مادرشوهر به پسرش

وابستگی شوهر به مادرش چه پیامدهایی دارد؟

وابستگی بیش از اندازه مرد به مادرش اثرات روانی بالقوه ای داشته است. این وابستگی ناسالم باعث می شود که:

مرد در زندگی مشترک خود با مشکل روبه رو می شود.

ارتباط اجتماعی ضعیف می شود.

نه خود مرد و نه اطرافیان از زندگی با او لذت نمی برند.

همیشه در حال فداکاری در برابر مادرش است.

در قبال زن و فرزندانش احساس مسئولیت نخواهد داشت.

اگر مادرش را از دست بدهد دچار افسردگی شدید خواهد شد.

در موقعیت هایی که مادرش حضور ندارد نمی تواند تصمیم درستی بگیرد.

نادیده گرفتن نیازهای همسر و فرزندانش.

اثرات مثبت روابط سالم مرد با مادرش

مرد وابسته به مادر زمانی بد است که او مرزهای وابستگی سالم را رد کرده باشد. مردی که شخصیت وابسته به مادر دارد، اگر در این وابستگی افراط داشته باشد مشکل ساز است. اما تحقیقات نشان داده است که پسرانی که روابط ایمنی با مادر خود ندارند، در دوران کودکی پرخاشگرتر هستند و در بزرگسالی از نظر عاطفی با مشکل روبرو می شوند. روابط سالم بین مادر و پسر بسیار مهم است.

پسرانی که روابط خوبی با مادران خود دارند بیشتر احساس امنیت می کنند. آنها دارای اعتماد به نفس خوبی هستند و از نظر عاطفی قوی ترند. طبق بررسی های انجام شده توسط مشاوران مرکز مشاوره آویژه پسرانی که روابط خوبی با مادر خود ندارند بیشتر در معرض خطر بزهکاری در دوران نوجوانی هستند.

پسران و مردانی که روابط قوی و سالمی با مادران خود دارند، از نظر روانی سالم تر، همدل تر و روابط بهتری با همسران خود خواهند داشت.

 

مردی که مادرش را به زنش ترجیح می دهد

اگر شوهرتان به مادرش وابسته است چه باید کرد؟

اگر از وابستگی زیاد شوهرتان به مادرش درمانده شده اید و یا از زندگی با مرد وابسته به مادر لذت نمی برید و خسته شده اید، باید به دنبال راهکارهایی باشید. در این قسمت در مورد طرز برخورد با شوهر وابسته به مادر نکاتی را خواهیم گفت که به شما کمک می کند این رابطه ناسالم را مدیریت کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه با مردان وابسته به مادر چه کنیم؟ نشانه های وابستگی شوهر به مادر و پیامد ها با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه با مردان وابسته به مادر چه کنیم؟ نشانه های وابستگی شوهر به مادر و پیامد ها با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

رفتارهای خودتان را بررسی کنید

قبل از هر چیز رفتارخودتان را بررسی کنید. مطمئن شوید که علت اینکه شوهرتان وابسته به مادرش است رفتارهای شما نیست. به رفتارها و حرف های گذشته خود فکر کنید و سعی کنید بفهمید آیا در مقطعی از زندگی با رفتار و یا صحبت هایتان باعث نشده اید همسرتان از شما فاصله بگیرد؟ این نکته مهم است که آیا شوهرتان از ابتدا به مادرش وابسته بوده است یا رفتارها و کارهای شما باعث بوجود آمدن این مشکل شده است.

 

تعیین مرزها

هنگامی که متوجه وابستگی بیش از حد شوهرتان به مادرش شدید، مشخص کنید که کدام رفتارها قابل تحمل تر و کدام یک خط قرمز شماست. مثلا به او بگوید مشکلی با این موضوع ندارید که او مرتب با مادرش در تماس باشد. به شرطی که این کار به رابطه شما و زمان با هم بودنتان لطمه نزند. همچنین خط قرمزهای خود را واضح برایش توضیح دهید. مثلا به او بگویید دوست ندارید مشکلات زناشویی و یا مشکلاتی که در خانه برایتان اتفاق افتاده را به مادرش بگوید. حد مرزهایی را برای زندگی خصوصی و رابطه با مادرشوهرتان مشخص کنید. شما می توانید از مشاوره ازدواج برای تعیین این حد و مرزها استفاده کنید.

 

گاهی خودتان را اولویت اول قرار دهید

ازدواج و زندگی با فرزندان و شوهر نباید باعث شود که شما برای خودتان ارزش نگذارید. گاهی اولویت اول را خودتان قرار دهید و کمی خودخواه باشید. ورزش کنید، سرگرمی جدید پیدا کنید و علایق خود را کشف کنید. با دوستانتان به پارک بروید و برای خودتان وقت بگذارید. شوهرتان باید بفهمد که شما مستقل هستید. اگر شوهرتان به نادیده گرفتن نیازهای شما ادامه بدهد باید حس کند ممکن است شما را از دست بدهد.

 

از زندگی کردن با خانواده شوهر دوری کنید

اگر به دلیل اجاره نشینی و یا نداشتن خانه مستقل در کنار مادرشوهر و یا همسایگی او زندگی می کنید. پس به دنبال جدایی باشید. شما باید در زندگی مشترک خود فضای مستقلی داشته باشید. اگر شوهرتان وابسته به مادرش است پس زندگی کردن با آنها در یک واحد و یا در یک ساختمان اشتباه است. به احتمال زیاد، رابطه آنها به عنوان مادر و پسر مقدم بر رابطه شما با شوهرتان خواهد بود.

شوهرتان به احتمال زیاد در هر موضوعی در کنار مادرش خواهد بود تا او را ناراحت نکند. حتی ممکن است زمانی که شما و مادرشوهرتان با هم اختلاف دارید، سمت مادرش برود. اگر به دلیل تنگنای مالی، والدینش به شما پیشنهاد کرده اند که در طبقه دوم خانه آنها مستقر شوید. این کار را نکنید. این کار باعث آسیب رساندن به زندگی مشترک شما می شود. ممکن است شما و همسرتان بر سر موضوعی مانند تمیز کاری خانه اختلاف نظر داشته باشید. با بالا رفتن بحث و داد و فریاد مادر شوهرتان وارد بحث و دعوای شما می شود و در زندگی مشترک شما دخالت می کند. او شاید شما را یک آدم وسواسی خطاب کند. اگر احساس می کنید که در این زمینه مشکل دارید. می توانید به مقاله ازدواج با فرد وسواسی مراجعه کنید و به دنبال جواب این سوال باشید که آیا شما وسواس دارید یا خیر؟

 

در مورد وابستگی شوهرتان، در حضور مادرشوهرتان حرف نزنید

یکی از اشتباهاتی که اکثر خانم ها انجام می دهند، این است که با پرخاشگری و جنجال احساسات خود را به مادرشوهر و یا شوهر خود ابراز می کنند. این کار بسیار غلط است و گاهی باعث بدتر شدن شرایط می شود. اگر می خواهید با کسی در مورد وضعیت و ناراحتی های خود صحبت کنید، قطعا شوهرتان گزینه مناسب تری است.

اول فکر کنید و سپس با رفتار محبت آمیز در مورد مشکلات و خط قرمزهای خود با همسرتان صحبت کنید. اگر همسرتان آدم منطقی باشد، وقتی مشکلات شما را می فهمد و دلیل آنها را توضیح می دهید پس قانع می شود و رفتارش را اصلاح می کند.

به شوهرتان یادآوری کنید که مادرش را دوست دارید و مشکلی ندارید که چند وقت یکبار برای شام به خانه آنها بروید یا او به خانه شما بیاید. اما نباید به دلیل اینکه او تنهاست یا علاقه زیادی به تو دارد، در تمام فعالیت ها و سفرهای شما همراهتان باشد. به او توضیح دهید که نمی‌خواهید او را از زندگی‌ تان حذف کنید، اما هر دوی شما به زمان نیاز دارید تا به‌ عنوان یک زوج با هم ارتباط برقرار کنید و رشد کنید.

 

از مادرشوهر خود نرنجید و دوری نکنید

اینکه از مادرشوهرتان ناراحت باشید یا از او متنفر شوید ساده ترین راه حل است اما منطقی و عاقلانه نیست. بد رفتاری با مادرشوهر باعث دورتر شدن شوهرتان از شما می شود. به مادرش احترام بگذارید و با او خوش رفتار باشید. این کار باعث می شود که شوهرتان بیشتر به سمت شما بیاید و رفتار شما باعث ایجاد محبت و علاقه در قلب او می شود.

مشکلات شوهر وابسته به مادرش

سخنی از مشاوران آویژه

اگر شوهر شما بیش از اندازه به مادرش وابسته است و شما بعد از ازدواج این موضوع را متوجه شده اید. احتمالا در هنگام آشنایی، خط قرمزها و مرزهایی که مربوط به این موضوع بوده را نادیده گرفته اید. شما بهتر است که هرچه زودتر به این مشکل رسیدگی کنید تا ازدواج و زندگی مشترکتان آسیب نبیند. از راهکارهایی که در بالا گفته شد می توانید کمک بگیرید. اما اگر تلاش برای برقراری ارتباط و حل مشکلات در مورد مرد وابسته به مادرش موثر نبود. می توانید به مشاوره خانواده مراجعه کنید و از راهنمایی هایش برای حل این مشکل کمک بگیرید. به یاد داشته باشید احترام به خانواده شوهر واجب است و باعث محکم تر شدن روابط در زندگی مشترک می شود. پس احترام و ارزش گذاشتن را با وابستگی ناسالم و دخالت های بی مورد اشتباه نگیرید.

سوالات متداول

آیا شخصیت وابسته به مادر می تواند تغییر کند؟

مرد وابسته به مادر صد در صد می تواند تغییر کند، به شرطی که بپذیرد رابطه اش با مادرش ناسالم است و نیاز به تجدید نظر و اصلاح دارد.

کدام یک اولویت اول است زن یا مادر؟

قبل از ازدواج، اشکالی ندارد که طرف مادرتان را بگیرید و به توصیه ها و نظرات او عمل کنید. پسران تا قبل از اینکه ازدواج کنند باید مادرشان اولویت اول آنها باشد اما، هنگامیکه ازدواج کردند. باید نیازهای زن خود را نیز در نظر بگیرند و برای او ارزش قائل شوند. بعد از ازدواج همسرتان به طور خودکار اولویت اول شما می شود چون شما زندگی دونفره ای را آغاز کرده اید و برای هدف مشترک و مشخصی تلاش می کنید.

براي مشاوره در زمينه با مردان وابسته به مادر چه کنیم؟ نشانه های وابستگی شوهر به مادر و پیامد ها

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 64 نظر:

  1. من هم به خدا واگذار می کنم امسال که کربلا بودیم پدر مادر خانه و هم بودند با ما و مادر شوهرم هر لحظه ای که به پسرش می رسید به پسرش میگفت اینها مرد وزن غیبت من رو می گن در صورتی که پدرم همراه شوهرم بود و هر چی می گفتم کی کجا هیچ نمی گفت. تا آخرش شوهرم جدا نشستند با مادرش ومن تنها آنوقت حال مادرش خوب شد

  2. با مردی آشنا شدم سه بار از خانمش جدا شدن یه پسر ۲۶ ساله داره منو با ایشون معرفی کردن ولی فهمیدم همچنان دوست داره خانمش برگرده ایشون قبلاً دچار اعتیاد شده بودن ولی من با خانوادم مطرح کردم و همه مخالفت کردن الان من دختر چهل ساله هستم و از این آقا هم خوشم اومده ولی اقوام میگن که زنش زندگی شما رو بهم میزنه من نمیدونم چکار کنم به این آقا هم علاقه دارم خانم سابقش آرایشگری می‌کنه

    1. اعتیاد که داشته زنشم که سه بار گرفته طلاق داده یعنی تکلیفش باخودشون معلوم نیست، فقط مواظب باش این وسط مهره سوخته نشی، ۴۰سالت که هست خیلی از دخترا مثل شما هستن، به نظر من شرایطش خب نیست

    2. مردی که سه تا زن طلاق داده معتادم هست مطمئنا اگه بازم زن بگیره به راحتی طلاق میده …
      یه زن مجرد و قوی باشی بهتر از اینه که یه مطلقه شکست خورده باشی …یا یه بخوای یه عمر با حسرت و نارحتی بسوزی و بسازی

    1. دقیقاااا منم ۴ ماهه ازدواج کردم و واقعا دیگه هیچ تصمیمی واسه زندگیم نمیتونم بگیرم.
      ایکاش شوهرم واسه زندگیمون تصمیم میگرفت ولی مشکلم اینجاست که حتی لباس و جورابشم که میخواد بپوشه از مامانش میپرسه که کدومو بپوشه……

    1. سلام من ۹ ماهه ازدواج کردم مادر همسرم طبقه ی بالای ما زندگی میکنه و عادت داره هر روز عصر بیاد منزل ما و این موضوع به شدت من رو ناراحت میکنه از اونجایی که رفت و امد ها باید کنترل شده باشه،و حریم ها حفظ شه،من احساس میکنم یه جورایی این موضوع داره به زندگیمون اسیب میزنه چون تنها مشکل من با همسرم همینه،
      و اینکه با این که ایشون مادرشوهرم حقوق دارند همسرم بهشون خرجی میدن

      1. به شوهرت بگو یا کسی که با مادرشوهرت ارتباط نزدیکی داره یه جوری که به گوش مادرشوهرت برسونن خودت نه که روتون به روی هم باز نشه

      2. سلام دخترم یک ساله عقده و شوهرش بیش از حد به مادرش وابسته س الان دخترم دچار مشکل شده

  3. شوهرم ناجور وابسه به مادر شه اصن مریضه بدون اون آب نمیخوره منم این وسط گرفتارم یعنی انقد دخالت میکنه که خسته شدم و به خودکشی فک میکنم

    1. سلام من میفهمم واقعا سخته ،کم کم فقط به مادرش محبت میکنه وزن وبچه اشو فراموش میکنه ما الان توی این مرحله ایم متاسفانه

  4. دیدم برخی گله میکنند که همسرمان به مادر و پدرشان کمک مالی میکنند. هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی فرزند وظیفه دارد به پدر و مادر نیازمندش نفقه بدهد. این در قانون هم ذکر شده و پدر و مادر میتوانند حتی از راه قانونی طلب نفقه کنند. هیچ فرقی هم ندارد این فرزند پسر باشد یا دختر باشد وظیفه هر فرزندی هست که به پدر و مادر سالمندشان که نیاز مالی دارند نفقه بدهند. نفقه فقط مربوط به زن و بچه نیست و شامل والدین هم میشود. احساس عاطفی فرزند نسبت به والدین به ویژه رابطه عاطفی بین مادر و پسر و بین دختر و پدر یک امر طبیعی هست و زیاد نباید حساس شد و از نظر شرعی و قانونی هم فرزندان وظیفه احسان نسبت به والدین دارند.

    1. اخه ما نمیگیم که نفقه نده
      به مادر پدرش اجازه نده تو زندگی مشترک ش دخالت کنه

    2. همسر من به مادرش که حقوق داره هم کمک مالی میکنه، هم با ما، در یک خونه مشترک زندگی میکنه،(چون نگرانش میشه)، خرج دوا و درمان و بقیه مخارجشونم پسرشون (مثلا شوهر من) میده. و به من میگه؛ باید خرج لباس و تفریح و درمان و دکترت و تحصیلت رو خودت بدی.
      😢دعا کنید خدا خودش کمکم کنه

  5. سلام من علی هستم من ۱۰ سالمه مامانم باپدرم دوسته ولی با یک نفر دیگه رابته داره ومن فقط این رو میدونم

  6. ۱۹ساله مادرهمسرم وابستگی مالی به همسرم داره وحق خودش میدونه بااینکه خودشون حقوق دارن

    1. اگه مادر همسرتون حقوق داره و حقوقش کفاف زندگیشو نمیده و شمام از نظر مالی خوب هستین ایراد نداره فک کن داری ثواب میکنی، ولی نه اگه وضعش خوبه و باز از شما توقع داره اون یه چیز دیگه اس باید با صحبت حلش کنی

  7. سلام، با پسر مذهبی آشنا شدم که اینا ۸تا بچه هستن ولی این آقا مسئولیت پدر و مادر پیرشو قبول کرد و از هر لحاظ می خواد حمایتشون کنه ،خودش میگه مامانی هستم و نمیتونم اینا رو رها کنم، از نظر مالی هم در حد یه کار و ماشین داره، اولویت بعداز ازدواجشم حتما والدینشون هستن، خانواده من مخالف هستن، می خواستم‌راهنمایی کنید منو

      1. فایده نداره احترام گذاشتن.آخرسر اونی که کنار اومده خانمه و بازنده تا آقا هرکار دلش خواست بکنه.احترام چیزی رو عوض نمیکنه.اگر زنشو دوست داشته باشه با گفتگو باید حلش کرد.

    1. از نظر من اصلا ازدواج نکن و از من به تو نصیحت تحت هیچ شرایطی وارد زندگی مشکل دار نشو چون روح و آرامش تو توی این نوع زندگی از دست میدی متاسفانه شوهر من هم همینطوره شدیدا وابسته به مادرش هست و من اکثر مواقع در تنهایی خودم به سر میبرم طوری که بعد ازدواج احساس پژمردگی میکنم

      1. سلام آرزو هستم
        با مردی آشنا شدم سه بار از خانمش خدا شدن یه پسر ۲۶ ساله داره منو با ایشون معرفی کردن ولی فهمیدم همچنان دوست داره خانمش برگرده ایشون قبلاً دچار اعتیاد شده بودن ولی من با خانوادم مطرح کردم و همه مخالفت کردن الان من دختر چهل ساله هستم و از این آقا هم خوشم اومده ولی اقوام میگن که زنش زندگی شما رو بهم میزنه من نمیدونم چکار کنم

    2. به هیچ عنوان باهاش ازدواج نکن که عقده ی همه چیز رو خواهی داشت در اینده

    3. الان کله ات باد داره و داغی فکر میکنی عاشقی وقتی بری وارد زندگی بشی اونموقع میفهمی چیکار کردی مثل من با یه بچه نه میتونی طلاق بگیری نه توان تحمل اون زندگی رو داری
      شایدم چون مذهبی هست بتونه الویت بندی کنه به نظرم یه مشاور خوب پیدا کن و باهاش برو ولی قبلش خودت برو پیش مشاور و بگو میخوام با این آقا بیام و این آقا اینجوری شرط گذاشتن میخوام بدونم بعد از ازدواج میتونه الویت بندیش درست کنه در زندگی یانه

    4. بذار دنبال مسولیت پدر و مادرش باشه به درد شما نمی خوره قطعا با حذف افراد ناسالم، افراد خوب رو جذب می کنی

  8. سلام من پارمیدا هستم لطفا میشه کمکم کنید
    الان چند ساله که مامانم با بابام طلاق گرفته اند و مامانم میخاد بایک نفر دیگه ازدواج کنه و به ما نگفته من یه واشکی فهمیدم و الان مامانم با اون فرد رابطه داره و من نمیخام مامانم با اون فرد ازدواج کنه هیچکی راضی نیست ممنونم اگه کمکم کنید
    من 12 سالمه

    1. ناراحت شدم خواهر کوچک من ولی مادرت اگه تصمیمشو گرفته بزار اجرا کنه تو محکوم هستیبه اینکه از نظر عاطفی نصبت به مادرت کمرنگ بشی

  9. سلام
    من ۲۵ سال هست ازدواج کردم صاحب دو فرزند یکی ۲۳ ساله و دیگری ۱۶ ساله هستم از نظر مالی مشکلی ندارم و خودمم شاغل هستم متاسفانه همسرم وابسته به مادرش هست و هر راهکاری که شما فکرشو کنید وبکار بردم اما نتیجه نداد که نداد صادقانه میگم از ازدواج کردن با پسران وابسته به مادر پرهیز کنید چرا که نه تنها اصلاح نمیشن بلکه عمر و انرژی و جوانیتونو نابود میکنند و نمیفهمید عمرتون چجوری میگذره
    پسرهای وابسته به مادر و خدا با هم نابود کنه و از روی زمین برداره هم مادر و هم پسر
    ان شاءالله

    1. سلام دوست عزیز من هم با این مشکل مواجه بودم ، ولی ازطریق دورهای آموزشی تا حدی مشکلم حل شد ه . کلید بلوغ همچین افرادی زیر بالش مادرشونه و سالها مادر با تکرار حمایتهاش بهش فهمونده در هر شرایطی کنارش هست و به راحتی این کلید رو نه به پسرش میده نه به شماواین با آموزش یک سری مهارتها قابل حل چون همچین مردهای همیشه ترس اینو دارند که نکنه این تکیه گاه عاطفی رو با نزدیک شدن به شما ازدست بده و باید اطمینان خاطر داشته باشه همچین مردهای عملا با رفتارشون نشون میدن با یه زن مشکلشون حل میشه این پدیده ای که شما باهاش روبرو شدید پدیده مادرگرسنگی هستش

    2. واقعا دمتون گرم کاملا درست میگید منم ۲۳ ساله درگیر یکی از همین کثافتای عوضی هستم بهتر که نمیشن هیچی روز به روز هم بچه ننه تر وگندتر میشن ، خدا از روی زمین ورشون داره الهی

    3. واقعا دمتون گرم کاملا درست میگید منم ۲۳ ساله درگیر یکی از همین کثافتای عوضی هستم بهتر که نمیشن هیچی روز به روز هم بچه ننه تر وگندتر میشن ، خدا از روی زمین ورشون داره الهی

    4. من هم با تمام وجود از پسر بچه ننه خسته شدم. حتی این وابستگی را به خواهر بزرگش هم داره. خدا شوهر منو مادرشو و خواهشو از زمین برداره زیر خاک ببره تا نفس بکشیم.

      1. کاش همه حاجت روا بشیم.اگه واقعا درست شدنی نیستن چاره ای برا آدم نمی مونه غیر این دعا.خیلی قشنگ درکت میکنم.

    5. یه زن ازدواج می‌کنه که با همسرش مشترک تیکه گاه هم باشند ولی بعضیا فقط حس تنهایی به آدم میدن وفقط موقع نیازشون میان سراغت محبتشون رو جایی دیگه خرج میکنن وقتی اینطور باشه ازدواج چه معنی میده

    6. سلام
      من ۲۳ ساله با همچین مردی زندگی میکنم، دو تا پسر دارم و خانه دارم. متاسفانه ازدواج فامیلی و سنتی داشتم. همسرم به شدت به مادر و خواهر و برادرهاش وابستگی داره و این ازار دهنده اس. کلی مشاوره رفتم. اصلا فرق نکرد باید بگم بدتر هم شده عمر و جوانی خودم به باد رفت. شوهر و خواهرشوهرم و مادرشون هر تصمیمی میگیرن بعدش یه توطئه بزرگ هست که من اسمشون گذاشتم مثلث خطر.
      در ضمن این که شوهرم و خانوادش دعا زیاد میگیرن واسه هر کاری. یه لباس خودم از تو خونه گم شد که بعد فهمیدم سه تایی رفتن واسم دعا گرفتن که زبونم بسته بشه. خواهش میکنم با همچین مردایی ازدواج نکنید که عاقبت کار جز پشیمانی نیست.
      امیدوارم در پناه خداوند زندگی با ارامش داشته باشید

  10. اگر شوهرتون مشاوره نمیاد یک ریال هم برای مشاوره هزینه نکنید من خودم چند میلیون هزینه مشاوره های مختلف کردم پولشون رو میگیرن بعدش میگن خانوم تا شوهرت مشاوره نیاد مشکلتون حل نمیشه و تمام…

  11. سلام همسرم برای بیشتر کار ها از مادرش نظر میگیره و تحت تاثیر حرفاشم قرار میگیره ولی از من فقط نظر میگیره ولی فقط برای اینکه دل من خوش باشه بعد به مامانش زنگ میزنه و تحت حرفای اون قرار میگیره لطفا راهنمایی کنید چکار کنم؟

  12. من هفت سال ازدواج کردم و از خانواده خودم دور هستم. تا دو سال اول مادرشوهرم دائما همه جا حضور داشت حتی زمانی که من به خونه والدین و فامیل میرفتم. دائما تماس میگیره و به همسرم دستور میده. هر کاری کردم به مادرشوهرم نزدیک بشم و حتی محبت بیشتری نسبت به والدین خودم بهشون کردم ولی مرتب بهم بی احترامی کردند حتی به خانوادم و همسرم دائم ازشون پشتیبانی می کنه. بعد از سال‌ها کارم به اتاق عمل کشید و تازه همسرم بهم گفت دوستم داره ولی الان همه تلفن‌ها با خانوادشون خارج از خونه است. حتی همسرم با یک مرد مطلقه کار می کنه و ازدواج با من دو یال که پنهان کرده از رییس خودش. من واقعا کم آوردم چون هر نیازی که نمیتونه برای خانوادش تامین بکنه ، اونها با من بدرفتاری می کند یا به پدرم زنگ میزنند. حتی جرات نکردم بچه دار بشم و به شدت افسرده شدم. من باید چیکار کنم؟

  13. تمام این علائمی که گفتید در مورد شوهر و مادرشوهر من وجود دارد. روزهای تعطیل 6 دفعه صحبت می کنند. روز های هفته هم باید شوهرم از سرکار که تعطیل میشه یا اضافه کاره خبر بده. سهمیه ماشینشو داد به برادرش و با خانوادش 1.5 سال پنهان کردند تا من اتفاقی فهمیدم. عروسی میریم مادرش میگه چه کت و شلوار بپوشه و میره براش کروات میخره. وقتی من به شوهرم میگم میگه اینا عشق مادری هست و منظور نداره و مهر مادرانه هست. ولی اگه پدر و مادربزرگ پدری که در جوانی اگه این اتفاقا افتاده براشون مادرشوهرم خاطرات تلخو به یاد داره و گفته نمیبخشه که دخالت کردند. ولی برای خودش میشه مهر مادرانه. من که قلب شکستمو به خدا واگذار کردم چون تو این دنیا اصلا نمیشه حتی یک ذره شوهرم و خانواده اش بهم حق بدند.

    1. سلام وقت بخیر، دوست عزیز شما باید به دنبال راه حل برای حل مشکل وابستگی همسرتان به مادرش باشید. مطمئن باشید با کمک و راهنمایی های مشاور می توانید زندگی خوبی را بسازید. بهتر است با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

      1. هزینه مشاوره هاتون بسیار زیاده اگر به خدا اعتقاد دارید با زبان آسان در اینترنت پاسخگو باشید .

        1. با سلام هزینه ها با تعرفه سازمان بهزیستی هست و زیاد نیست حقیقتا . در کل سعی کردیم مقاله هایی که می نویسند کامل و کاربردی باشه تا به شما دوستان عزیز کمک بشه. انشالله که روزهای خوبی درپیش داشته باشید.

          1. شوهر منم خیلی ب مادرش وابستس و مث سرباز مادرش هر چی بگه میگ اطاعت قربان بنظرتون عادلانس مثلا میگ مادرم دلسوزمه ولی ن مادرش فق پرش میکنه چیکار کنم همراهی کنید لطفا

    2. بله حق میدم بهت منم واگزار کردم بخدا البته بارها جواب هم گرفتم شکر خدا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉