کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

10 مرحله آشنایی قبل از ازدواج

اشتباهات رایج در آشنایی قبل از ازدواج
4.2/5 - (5 امتیاز)

آشنایی قبل از ازدواج و اهمیت آن در موفقیت رابطه

اگه کسی از شما بپرسه که آشنایی قبل از ازدواج خوبه یا نه، جواب شما چیه؟ افراد زیادی در سراسر دنیا وجود دارن که قبل از ازدواج با هم ملاقات و ارتباط داشتن. اگر چه ممکنه در کشور ما فرهنگ و عرف به گونه ای باشه که بعضی خانواده ها مخالف با آشنایی و دوستی قبل از ازدواج باشن معمولا اصرار بر اینه که نحوه آشنایی دختر و پسر برای ازدواج سنتی و از جانب خانواده ها باشه. اما روانشناسان توصیه میکنن زوجین باید قبل از ازدواج به یک شناخت نسبی از همدیگه برسن. لذا میتونید حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج رو مشخص کنید و این ملاقات ها در چهار چوب خاصی انجام بشه. این جلسات آشنایی قبل از ازدواج میتونه به شما کمک کنه تا بفهمید که می خواید با اون شخص باشید یا نه.

ضرورت شناخت پیش از ازدواج

همچنین این میتونه به شما در درک اینکه آیا با هم سازگار هستین یا نه کمک کنه. شما میتونید همدیگر رو به روش بهتری درک کنین و بعد از ازدواج سازش با هم براتون آسونتر میشه. در واقع این دوره زمانی صرف سنجش میزان سازگاری شما با هم میشه و در نهایت میتونید تشخیص بدین که آیا این رابطه راه به جایی می بره؟ اما اگه هنوز متقاعد نشدین، ما دلایلی رو در اینجا ارائه میدیم تا به اهمیت و ضرورت شناخت پیش از ازدواج و سیاست های قبل از ازدواج پی ببرین:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 10 مرحله آشنایی قبل از ازدواج با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. به شما کمک میکنه رابطه دوستانه برقرار کنید

یکی از بزرگترین دلایلی که روانشناسان توصیه میکنن، دختر و پسر جلسات آشنایی قبل از ازدواج داشته باشن، اینه که شما با روحیات همدیگه در سطح عمیق تری آشنا میشین. به این ترتیب میفهمین که چطور با هم تعامل کنید. در همین جلسات میتونید بفهمید که همسرتون چطور حرف میزنه، چه چیزی خوشحالش میکنه، چه چیزی ناراحتش میکنه، یا ببینید آیا کسیه که روحیه شادی داره و همیشه میتونه شما را بخندونه و شاد نگه داره؟ به هر حال چون شناخت بهتری ازش پیدا میکنید، میتونید بیشتر بهش اهمیت بدید و در نهایت به صمیمت بیشتر شما منجر بشه. تحقیقات نشون میده زن و شوهرهایی که با هم میخندن و رابطه دوستانه تری دارن، به احتمال زیاد زندگی مشترک موفق تری دارن.

نکاتی درباره آشنایی قبل از ازدواج

2. رابطه تون رو مورد آزمون قرار میدین

شاید دغدغه شما به عنوان فردی که در شرف ازدواجه، این باشه که سوالات آشنایی قبل از ازدواج باید در چه رابطه ای باشن؟ در واقع بخش مهمی از این قرار ملاقات ها در روابط پیش از ازدواج باید مربوط به یادگیری نحوه برخورد شما و همسرتون در موقعیت های غیر منتظره باشه. از دست دادن یکی از عزیزان، از دست دادن شغل، بیماری جدی یا بارداری بدون برنامه ریزی همه اینها مواردی هستن که ممکنه در زندگی مشترک خودتون تجربه کنید. شما از آشنایی تا ازدواج فرصت دارید تا اطمینان حاصل کنید که همسرتون فردی صبور، دوست داشتنی، حمایت کننده و قویه که میشه تو شرایط سخت، بهش اعتماد و اطمینان داشت.

سوالات آشنایی قبل از ازدواج

3. نقاط ضعف همدیگه رو میشناسید

زمان آشنایی قبل از ازدواج بهترین زمانه برای اینکه نقاط ضعف همدیگه رو بشناسید. در این دوران شما قادرید که بدونید چه چیزی شریک زندگی شما رو آزار میده. آسیب پذیری های همدیگه رو بشناسید. این همچنین به شما کمک میکنه تا بدونید که آیا میتونید در زمان های سخت و پرتگاه های زندگی به همدیگه کمک کنید یا نه. مقاله راه های شناخت همسر مناسب برای ازدواج را حتما بخوانید.

حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج

4. یاد میگیرین که چگونه اختلافات رو حل کنین

فکر میکنید شما و همسرتون میدونید که چطور میشه با تاکتیک مسائل رو مطرح و حل کنید یا اختلافات شما اغلب به جنگ جهانی سوم تبدیل میشه؟ دوران آشنایی دختر و پسر زمان مناسبیه که یاد بگیرین چطور با احترام بحث و گفت و گو کنین. تحقیقات نشون میده که، با عصبانیت به رختخواب رفتن میتونه در واقع یک اثر منفی ماندگار در زندگی مشترک داشته باشه.

وقتی بدون اینکه مسائل خودتون رو حل کنین بخوابید، مغز شروع به حفظ خاطرات منفی میکنه. که میتونه خواب شما رو قطع کنه و صبح شما احساس افسردگی یا استرس داشته باشین. برای جلوگیری از این اتفاقات، باید هنر سازش رو یاد بگیرید. اما لازمه سازش، رسیدن به درک درستی از طرف مقابل و طرز فکرشه. البته وقتی برای آشنایی قبل از ازدواج با یه نفر وقت بگذرونید خودبخود اخلاق و روحیاتش رو میفهمید. وقتی به این شناخت برسین، به این ترتیب شما میتونید همه چیز رو از دید او ببینید. این به شما کمک میکنه تا واقعیات رو درک کنین.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 10 مرحله آشنایی قبل از ازدواج با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

5. آیا اهداف شما با هم همسو است؟

یکی دیگر از سوالات دوران آشنایی اینه که آیا اهداف و آینده شما با هم همسو و هم جهته یا خیر؟ ممکنه شما و پارتنرتون خیلی خوب با هم کنار بیایید، اما این به این معنی نیست که اهداف و خواسته های شما دو نفر دقیقا یکی باشه. به همین خاطر سعی کنین درباره موضوعات زیر با هم به توافق برسین:

  • محل زندگی
  • وضعیت شغلی
  • خانواده
  • فرزندان
  • و…

همه ی اینها جنبه های مهمی هستن که باید درباره آن، با طرف مقابل بحث کنید. مثلا عدم توافق درباره تعداد فرزندان، نحوه تربیت آنها و… میتونه شرایط بسیار سختی رو براتون به وجود بیاره. چون بچه دار شدن باید یه تصمیم دو نفره باشه. پس باید بخشی از همین صحبت های دوران آشنایی باشه. همچنین هر موضوعی رو که براتون مهمه و دوست دارید همسر آیندتون بدونه، در این صحبت ها بگنجانید. برای خواندن مقاله سوالات جلسه خواستگاری لطفا کلیک کنید.

در آشنایی پیش از ازدواج چه سوالاتی بپرسیم؟

6. یاد گرفتن روش های سالم برقراری ارتباط

نداشتن ارتباطات سالم یکی از مهم ترین دلایل طلاق و عدم موفقیت زندگی مشترکه. بنابراین ضروریه که شما و طرف مقابلتون یاد بگیرید که چطور قبل از برداشتن یه قدم بزرگ مثل ازدواج، با همدیگه صحبت کنید. یکی از مهم ترین اهداف دوران آشنایی دختر و پسر هم تقویت این مهارته. یادتون باشه یه شریک زندگی عالی کسیه که با صبر و حوصله به شما گوش بده، و بعد با نظراتش شما رو راهنمایی کنه. یکی از نشانه های مربوط به ارتباطات سالم، گفتار محترمانه است. یه همسر خوب از دعواها و مشاجرات برای تخریب و تحقیر شما استفاده نمیکنه. بلکه به اختلاف نظرها به عنوان فرصتی برای حل مسئله نگاه میکنه.

7. یاد میگیرید که مشکلات همدیگه رو حل کنید

چه چیزی بهتر از اینه که شما و همسرتون بتونید مشکلات همدیگه رو حل کنید و همیشه همراه و یار همدیگه باشین؟ اگه در مرحله شناخت پیش از ازدواج هستین توصیه میکنم این مهارت رو تقویت کنین. چون هر کسی در زندگی به فردی احتیاج داره که در مشکلات و گرفتاری ها کنارش بمونه.

8. آشنایی با خانواده و دوستان

یکی از مزیت های آشنایی قبل از ازدواج اینه که شما این فرصت رو دارین تا با دوستان و خانواده همدیگه ملاقات کنید. شما میتونید درباره همسر آیندتون با اونا صحبت کنید و نظراتشون رو بشنوید. همچنین نحوه برخورد این افراد رو با هم بررسی کنید و تصمیم بهتری بگیرید. در واقع دوستان و خانواده هر فرد مثل یه آینه عمل میکنن و میشه اطلاعات زیادی درباره همسر آیندتون کسب کنید.

9. اطلاع از وضعیت مالی

دوران آشنایی دختر و پسر این فرصت رو در اختیارشون میگذاره که از وضعیت مالی همدیگه مطلع شن و درباره اهداف مالیشون در آینده تصمیم بگیرن. درواقع صحبت درباره امور مالی، بخشی از هر رابطه بالغ است. اینکه چطور هزینه های زندگی رو پرداخت کنید، آیا هر دو باید کار کنید یا یه نفر از پس مخارج زندگی برمیاد؟ آیا بدهی و قرضی دارید؟ و… همه و همه مسائلی هستند که باید مورد بحث قرار بگیرن.

سوالات متداول

مزایای آشنایی قبل از ازدواج کدامند؟

توانایی حل اختلاف، برقراری ارتباط و صمیمیت، اطلاع از وضعیت مالی، شناخت خانواده و دوستان و…

در دوران آشنایی چه سوالاتی باید بپرسیم؟

سوالاتی درباره اهداف طرف مقابل در زندگی مثل بچه دار شدن، اهداف مالی، شغلی، تحصیلی و…

آیا آشنایی قبل از ازدواج با خانواده و دوستان طرف مقابل هم ضروریه؟

بله درواقع دوستان و خانواده هر فرد مثل یه آینه عمل میکنن و میشه از این طریق اطلاعات زیادی درباره همسر آیندتون کسب کنید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه 10 مرحله آشنایی قبل از ازدواج

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉