کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

دوراهی ازدواج از راه دور|مزایا و معایب!

ازدواج از راه دور، ازدواج با فردی در شهری دیگر
4.7/5 - (3 امتیاز)

آیا ازدواج از راه دور درست است؟

هیچکس نمی تواند تصور بکند که همسرش در آینده تحت چه شرایطی با او آشنا می شود. البته با توجه به موقعیتی که دارید تا حدودی می توان حدس هایی در این مورد زد. به طور مثال اگر شما در یک شهری دور از محل زندگیتان دانشجو هستید احتمال ازدواج در شهر غریب برای شما زیاد است. ممکن است عاشق هم کلاسیتان که او هم مانند شما از شهر دیگری آمده است بشوید و به کلی مسیر زندگیتان عوض شود. یا این که قضیه از این حد هم فراتر برود و سر و کله یک خواستگار از راه دور یعنی خارج از کشور برای شما پیدا بشود. و این شما هستید که باید مهم ترین تصمیم زندگی اتان را در اینجور مواقع بگیرید. اگر در چنین شرایطی قرار دارید و یا احتمال می دهید این چنین شرایطی برای شما پیش بیاید پیشنهاد می کنم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دوراهی ازدواج راه دور

بسیاری از افراد که برای مشاوره ازدواج راه دور مراجعه می کنند معمولا بر سر یک دوراهی قرار دارند. این گونه افراد معمولا طرف مقابل خود را می شناسند و او را قبول دارند ولی به دلیل این که در یک شهر زندگی نمی کنند و در فرهنگ های متفاوتی بزرگ شده اند نگران هستند که نتوانند با یکدیگر سازش کنند. در ادامه مزایای ازدواج راه دور و معایب آن را بررسی می کنیم ولی باید بدانید که این شما هستید که در نهایت باید تصمیم قطعی را در مورد مهم ترین تصمیم زندگی خود بگیرید.

مزایای ازدواج راه دور

شاید وقتی از اطرافیان خود بپرسید ازدواج راه دور چطوره؟ همیشه اول از معایب آن برای شما میگویند و کلا گفتگو را به سمتی پیش ببرند که شما را از انجام آن منصرف کنند. ولی در این مقاله ابتدا خوبی های آن را به شما می گوییم تا ببینید آن چنان هم بد نیست و خوبی هایی در کنار آن دارد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه دوراهی ازدواج از راه دور|مزایا و معایب! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. آشنایی با فرهنگی جدید

وقتی که شما خواستگار راه دور دارید و از یک قوم و یا نژاد دیگری هست شانس آشنایی با آن فرهنگ و مردم آن را بدست میاورید. اگر بخواهم نظر شخصی خودم را به شما بگویم به شخصه از آشنایی با فرهنگ های مختلف استقبال می کنم، اگر شما هم چنین آدمی هستید می توانید به رابطه از راه دور به عنوان یک فرصت استفاده کنید و از تنوعی که ایجاد می شود لذت ببرید. برای خواندن مقاله معیار های ازدواج از نظر دکتر هلاکویی کلیک کنید.

ازدواج از راه دور

2. شرایط زندگی در محیطی جدید

این که بخواهید تصمیم بگیرید که در کجا زندگی کنید کاملا بستگی به شما و خواستگارتان دارد. ولی خب معمولا یا در شهری که خانواده شما ساکن است زندگی خواهید کرد و یا شهری که خواستگارتان زندگی می کند. اگر تصمیم بگیرید که از شهر خودتان دور شوید فرصت زندگی در یک محیط جدید را به دست می آورید و می توانید در یک محیط جدید به فکر پیشرفت زندگیتان باشید. اما در نظر داشته باشید ازدواج و رفتن به شهر دیگه می تواند چالش برانگیز باشد. برای خواندن مقاله خصوصیات یک زن ایده آل برای ازدواج کلیک کنید.

مزایا و معایب ازدواج از راه دور چیست؟

2. فرصت زندگی مستقل

وقتی که از خانواده خودتان دور می شوید قطعا کمک هایی که خانواده اول ازدواج به تازه عروس و داماد می کند را از دست خواهید داد. ولی در مقابل شما می توانید توانایی هایتان را برای داشتن یک زندگی مستقل تقویت کنید. تجربه ازدواج راه دور می تواند درس های زیادی را به شما بیاموزد که در کل زندگی اتان موثر است. برای خواندن مقاله خصوصیات یک مرد ایده آل از نظر زنان کلیک کنید.

تصمیم گیری در مورد ازدواج از راه دور

عواقب ازدواج راه دور

تا به اینجا خوبی های ازدواج راه دور را برای شما توضیح دادیم. چیزی که شاید در خیلی از صحبت ها در مورد این موضوع بیان نمی شود. ولی همانطور که می دانید این نوع ازدواج چالش های مخصوص خودش را نیز دارد که باید به آن ها توجه کنید. در ادامه با عواقب ازدواج راه دور با ما همراه باشید. مقاله بهترین سن برای ازدواج را حتما مطالعه کنید.

توصیه های کلیدی برای ازدواج از راه دور

1. مشکلات با خانواده همسر

شاید بتوان گفت این مورد نیز به نوعی با تفاوت فرهنگی در ارتباط باشد و درست هم هست. ممکن است شما با همسرتان در دانشگاه و یا محیط کار آشنا شده باشید و به علت این که هر دو در یک مکان بوده اید عقاید و نظرات شبیه به یکدیگر داشته باشید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید. ولی باید در نظر داشته باشید که وقتی با یک نفر ازدواج می کنید تنها با او در ارتباط نخواهید بود و از این پس شما با یک خانواده جدید در ارتباط هستید. یکی از مشکلات ازدواج در شهر دیگر پذیرفته شدن توسط خانواده همسرتان است. به احتمال زیاد آن ها به روشن فکری فرزندشان نخواهند بود و تا جایی که ممکن است ترجیح می دهند که همسری از شهر خودشان و با فرهنگ خودشان برای فرزندشان انتخاب کنند.برای خواندن مقاله زنان خطرناک برای ازدواج کلیک کنید.

ازدواج از راه دور درست است یا خیر؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه دوراهی ازدواج از راه دور|مزایا و معایب! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

2. دلتنگی

طبیعتا وقتی که تصمیم بگیرید که در شهری دیگر ازدواج کنید و در همان جا زندگی کنید باید بعد مسافت در ازدواج را نیز در نظر بگیرید و به این نکته توجه داشته باشید که نمی توانید در فواصل زمانی کوتاه خانواده خودتان را ببینید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که زیاد به خانواده خود وابسته هستید پیشنهاد می کنم که در مورد ازدواج راه دور به دقت فکر کنید زیرا احتمال پشیمانیتان زیاد خواهد بود. برای خواندن مقاله مردان خطرناک برای ازدواج کلیک کنید.

شرایط ازدواج از راه دور

3. کنار نیامدن با شرایط شهر محل زندگی

شرایط ازدواج از راه دور مخصوصا وقتی که قرار است از یک کلان شهر به شهر کوچکتری بروید بسیار سخت است. فرض کنید شما در شهر بزرگی همانند تهران یا مشهد بزرگ شده اید و حالا قرار است به شهر کوچک تری بروید. طبیعی است که شهرهای کوچک تر امکانات کلان شهر ها را نخواهند داشت. شاید با خود بگویید که زندگی در این شهرها نیز برایتان مشکلی را به وجود نخواهد آورد. ولی باید بدانید که تجربه نشان داده است زندگی در چنین شرایطی به مراتب سخت تر از آن چیزی است که در ذهن شما وجود دارد.

4. عدم شناخت کافی

وقتی هر دو نفر در یک شهر باشند برقراری ارتباط راحت تر است و خانواده ها می توانند در مورد فرد مورد علاقه فرزندشان تحقیق بکنند. بدین ترتیب اگر مشکلی وجود داشته باشد می توانند در همان ابتدا به آن پی ببرند و از یک ازدواج ناموفق جلوگیری کنند. ولی وقتی که بحث ازدواج از راه دور به میان می آید شرایط متفاوت می شود. زیرا شما شناختی از یکدیگر ندارید و زمینه تحقیق کردن نیز بسیار سخت است به همین دلیل ممکن است شناخت کافی را بدست نیاورید و در آینده با مشکلات زیادی مواجه شوید

به طور کلی اگر چیزی به عنوان قوانین ازدواج از راه دور وجود ندارد و زمانی که دو نفر عاشق هم هستند و در کنار عشق با یکدیگر سازگاری دارند هیچ فاصله ای نمی تواند آن ها را از یکدیگر جدا کند. ولی باید در نظر داشته باشید که اگر در دوراهی ازدواج راه دور قرار گرفتید به هیچ وجه شتاب زده عمل نکنید و تا جایی که ممکن است از تجربه افرادی که چنین ازدواجی داشته اند استفاده بکنید.

دوراهی ازدواج راه دور

سوالات متداول

آیا ازدواج راه دور درست است؟

هیچ قانونی در مورد این موضوع وجود ندارد و اگر افراد با یکدیگر سازگاری داشته باشند هیچ اشکالی ندارد.

معایب ازدواج راه دور چیست؟

عدم تطابق فرهنگ ها، دوری و دلتنگی، عدم شناخت کافی و … می تواند از بزرگترین معایب ازدواج راه دور باشد.

با خواستگاری از راه دور ازدواج کنم؟

اگر به شناخت کافی در مورد آن خواستگار رسیده اید و مشکلی وجود ندارد ازدواج کردن با او هیچ عیبی نخواهد داشت.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه دوراهی ازدواج از راه دور|مزایا و معایب!

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 25 نظر:

  1. من این را می نویسم شاید حتی یک نفر بخواند و در زندگیش تاثیر مثبت داشته باشد.ازدواج با غیر همشهری به خاطر تفاوت در فرهنگ ها،دیدگاه ها و….اشتباه بزرگیه.سعی کنید با یه دختر همشهری ازدواج کنید بعد خواستید هر جایی برید با هم زندگی کنید.

  2. من با یه دختری ازدواج کردم که از 2 شهر متفاوت هستیم الان بچه داریم ولی همیشه خانمم به من میگه تو مرد خوبی هستی و برای من چیزی کم نگذاشتی و میگه من هم یه خانم معمولی هستم ولی کاش با یه همشهری هامون ازدواج کرده بودم تو هم با یه همشهری های خودت ازدواج کرده بودی میگه خواهرهاما که می بینم با همشهری هامون ازدواج کردند و شرایط شون را می بینم حسرت می خورم که چرا من این اشتباه بزرگ(ازدواج با غیرهمشهری) را مرتکب شدم.

  3. دختری رو از دماوند دوست دارم خودم از مازندران هستم بخاطر مسافت هیچ اقدامی نکردم

  4. ازدواج با غیر همشهری هم برای پسر و هم برای دختر سخت است پسر و دختر با همشهری،هم فرهنگ و هم زبان خودش ازدواج کند و بعد هر جایی خواستند بروند زندگی کنند نزدیک به صد در صد افرادی که با غیرهمشهری های خودشان ازدواج کرده اند بعد از مدتی پشیمان شده اند و توصیه ی شان اینست که با همشهری ازدواج کنید

  5. ازدواج با غیر همشهری اشتباه بسیار بزرگی هست،من تجربه اش را دارم،در محل خودم دختران بسیار خوبی بودند رفتم با یه غیر همشهری ازدواج کردم بدبخت شدم….تو را خدا با همشهری های خودتان ازدواج کنید نه خودتان را بدبخت کنید و نه دختر مردم را..‌.

  6. سلام من مشهدی هستم و با ی دختر یک سال در ارتباطم از شاهرود.با خانوادم یبار رفتیم خونشون برا اشنایی و حالا قبل اومدنی اونا دختره میگه من مشهد نمتونم زندگی کنم دلتنگی و …. خیلی راه حلوش گذاشتم نشد و نمتونه سعی کردم خودمو درست کنم اما نشد بنظرتون چیکار میکنم کنم نگهش دارم🥲💔خیلی خیلی فوری حواب بدید لطفا امروز مخواستیم جدا شیم و هنوز نذاشتم

    1. ازدواج راه دور هیچ حسنی نداره و روح و روان آدم رو آزار میده مخصوصا اگه احساسی باشی. زن و شوهر هر چقدره که با هم خوب باشند اما بیشترین آسیب رو بچه یا بچه‌ها میبینن چون بخشی از ریشه و پشتوانه خانوادگیشون رو از دست میدن. من خودم تجربه ازدواج راه دور رو دارم و واقعا دارم بخاطر یکسری کمبودهای عاطفی و احساسی خانوادم رنج میکشم. ازدواج راه دور اصلا خوب نیست…

  7. سلام منم خوزستانم و عاشق ی دختر شدم توی مجازی از کرمانشاه دختر هم تک دختر هستش خیلی همو دوست داریم ولی شرایط من جوری نیست ک حالا حالا ازدواج کنم اصن نمیشه هم فعلا همو ببینیم چ بکنم بخدا منم دیگ مغزم رد داده لطفا کمکمم کنید

    1. دوست داشتن مجازی منتهی به یک زندگی سراسر رنج و غصه میشه مخصوصا که شرایط ازدواج و اداره یک زندگی پر خرج رو نداری. باید مدام همسرت در حال مسافرت بسمت خانواده باشه و این هزینه بر هست و البته می‌تونه به زندگی شخصی خودتون هم آسیب بزنه. من تجربه دارم، نکن که تهش رنج و گرفتاری هست…

  8. مندی شهر کوچکی ازدواج کردم نداری از پدر و مادرم خیلی سخته الان سه سال است تو عقلم به نظرتان جدا شم

    1. شما اول درست تایپ کن حرفاتو بعد نظر بگیر. ازدواج راه دور بشدت آسیب می‌زنه به طرفین. پشیمانی الان بهتر از پشیمانی در آینده هست…

  9. سلام خسته نباشید. رضا هستم 22 ساله از بیرجند. اواخر ماه خرداد از طریق تلگرام با یه دختر مشهدی آشنا شدم رفته رفته بهم علاقه مند شدیم. یه مدتی که گذشت از بیرجند رفتم مشهد تا ببینمش و بلاخره موفق شدم و دیدمش. براش هدیه هم گرفته بودم و بردم بهش دادم ولی بعد از چند مدت خواهرش فهمید و ما 2 تا رو از هم جدا کرد ولی خودش باز دوباره بهم پیام بدم. الان من عاشق و دلبسته دختره شدم و نمیدونم باید چیکار کنم دلم میخواد بهش پیشنهاد ازدواج بدم ولی خب هیچی ندارم و دختره هم از من دور هستش. چند دفعه خواستم فراموشش کنم ولی نشد. تو رو خدا راهنماییم کنید بخدا گیر کردم دارم دیوونه میشم. هر لحظه فکر خودکشی به ذهنم میرسه

    1. با سلام
      یه مقاله کامل در مورد فراموش کردن عشق نوشته شده در سایت . لطفا مطالعه کنید

    2. منم دقیقا حال شمارو دارم منتها برعکس .پارتنراحساسی من مشهده و من زنجان موندم واقعا چیکارکنم ن اون بخاطر شغلش میتونه بیاد ن من بخاطر شرایط فعلیم میتونم برم.خودکشی راه چاره نیس

    3. سلام نگران نباشید ان شاءالله حل میشه
      منم شیرازی بودم . توی فضای مجازی از طریق تلگرام با یکی آشنا شدم که اهل تهران بود . یکسال همین جور باهم از راه دور در ارتباط بودیم و بهم علاقه مند شدیم بعد از یکسال دوبار حضوری همو دیدیم. مادرش فهمید که ما باهم هستیم و ما رو از هم جدا کرد بعد از 3 ماه من باز رفتم به خانومم پیام دادم و باز بهم برگشتیم با هم شدیم بعد از 2ماه باز پدرش فهمید و منم دل رو زدم به دریا به پدرش گفتم که به دختر شما علاقه مند هستم . پدرش برام شرط گذاشت که باید بیای شیراز ثابت کنی منم یه روز مرخصی گرفتم و رفتم تا شیراز . صحبت کردم . عشق و علاقه م ثابت شد و دیگه قرار گذاشتیم باز با خانواده برم خدمت برسم. تا دیگه بهم برسیم
      خلاصه خواستم بگم نگران نباش داداش همه چی رو خدا حل میکنه

      1. عشق و علاقه زوجین کافی نیست. در زندگی مشترک ناشی از ازدواج راه دور خلأهای عاطفی زیادی پیش میاد که شما شناختی نداری از اونا

        1. چرا میگید ک راه دور خوب نیست؟
          من عاشق یه پسره شدم مشهدی هستش واین روابط دوطرفس پسره هم منو دوست داره بهم میگه بیا مشهد زندگی کن برات کم نمیذارم اینا خیلی فکرکردم واقعا نمیدونم باید چیکارکنم بهم راه‌حل میدی

    4. ازدواج راه دور بشدت هزینه داره. شما مدام باید همسرت رو بفرستی دیدن خانوادش تا دچار کمبود عاطفی و مشکلات روحی و روانی نشه. من تجربه دارم. پشیمان میشی…

      1. چرا زیر همه کامنتا کلی انرژی منفی دادی داداش؟
        حالا شاید شرایط شما طوری بوده که سراسر رنج و درده
        آقا من برام ارزش اینکه با کسی که دوستش دارم زندگی کنم فراتر از اینه که نگران هزینه رفتن تا شهر و خونواده خانومم باشم

        1. دقیقا وقتی عاشق دختری باشی میخوای هرجور شده باش زندگی کنی اونم وقتی قبول کنه همسرت بشه و با هم توافق میکنید یجایی رو برا زندگی انتخاب میکنید دیگه یه سفر رفتن پیش خونوادش چه اشکالی داره

      2. سلام
        منم از استان شیراز هستم ازدواج دوممه ناموفق بودن ازدواج اول من اعتیاد ایشان بود ک منجرب به طلاق شد ،الان نزدیک شش ماه عاشق یه دختر قمی شدم خیلی محجبه و پاک و قابل اعتماده ،همدیگرو دوست داریم منتها ایشون میگه من نمیتونم پدر و مادرمو ترک کنم منم شرایط زندگی در قم رو ندارم ولی نمیتونمم فراموشش کنم

    5. یا پا پیش بزار برای ازدواج یا فراموشش کن. دوستی آخر و عاقبت نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉