کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

معیارهای ازدواج امروزی در جامعه ما چیست ؟

معیارهای ازدواج در جامعه امروزی
3/5 - (6 امتیاز)

معیارهای ازدواجامروزی به دلیل تحول در فرهنگ ، نگرش ، سبک زندگی ، اعتقادات و . . . بسیار با گذشته فرق کرده است . معیارهای ازدواج امروزی متاسفانه به دلیل کمرنگ شدن ارزش ها به سمت ظواهر و ملاک های سطحی کشیده شده است . معیارهای ازدواج امروزی بیشتر جزء معیار های ثانویه می باشند که با مرور از اهمیت آنان در زندگی مشترک کاسته می شود و خلاء دیگر معیار ها احساس می‌شود . معیارهای امروزی ازدواج نشات گرفته از تربیت نادرست و فرهنگ اشتباه می باشد که نتیجه آن آمار بالای طلاق در جامعه می باشد .

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه معیارهای ازدواج امروزی در جامعه ما چیست ؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

معیارهای امروزی ازدواج برای جوانان

معیارهای ازدواج امروزی برای جوانان متاسفانه تحت تاثیر عواملی مانند غرب زدگی و تهاجم فرهنگی به سمت معیارهای پوشالی و غیر معنوی کشیده شده است . معیارهای ازدواج امروزی برای جوانان چه دختر و چه پسر بیشتر به مادیات و ویژگی های ظاهری طرف مقابل ختم میشود . معیارهای ازدواج امروزی برای جوانان چنان سطحی است که پس از شروع زندگی مشترک و قرار گرفتن در شرایط مختلف و چالش های زندگی ، خلاء دیگر ملاک ها به شدت احساس می شود چنانکه زوج به این نتیجه میرسند که برای رفع توقعات و نیاز های یکدیگر کافی نمی باشند .


بیشتر بخوانید: عوامل ازدواج موفق از نظر روانشناسی


کلید موفقیت در ازدواج های امروزی

مهم ترین معیارهای ازدواج امروزی

مهم ترین معیارهای ازدواج امروزی شامل مواردی مانند موقعیت های اجتماعی خاص ، وضعیت مالی آنچنانی ، داشتن شغل هایی با پرستیژ بالا ، ظاهری زیبا و بدون نقص ( تعریف از زیبایی برای جوانان امروز شبیه بودن به هنر پیشه های معرف یا افراد مشهور در دنیای مجازی میباشد که نتیجه تاثیر منفی شبکه های اجتماعی و رسانه های غیر ملی است ) و . . . می باشد . البته در میان مهم ترین معیارهای ازدواج امروزی توجه به تحصیلات عالیه و هنرمند بودن در زمینه های مختلف و . . . از موارد مثبت می باشد .


بیشتر بخوانید: ملاک های انتخاب همسر مناسب برای مردان و زنان


مهم ترین معیارهای ازدواج موفق

تاثیر معیارهای ازدواج امروزی در رضایت از زندگی

تاثیر معیارهای ازدواج امروزی در رضایت از زندگی به گونه ای است که با شروع زندگی مشترک و فروکش کردن هیجانات و احساسات اولیه و قرار گرفتن در موقعیت های جدی ، تاثیر ناچیز این معیار های سطحی خود را نشان می دهد و روز به روز احساس نبود معیار های اساسی و حقیقی در زندگی پررنگ تر می شود که این امر باعث می شود زوج نسبت به یکدیگر رضایت کافی را نداشته باشند و زمینه اختلافات ایجاد شود . در ازدواج هایی که به معیار های اصیل و حقیقی توجه نمی شود حتی اگر زوج به زندگی مشترک ادامه دهند زندگی آن ها از کیفیت مطلوب برخوردار نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای ازدواج


معیار های یک دختر برای ازدواج، معیار های یک پسر برای ازدواج

معیارهای ازدواج امروزی نسل جوان

معیارهای ازدواج امروزی نسل جوان طبق گفته کارشناسانمشاوره خانوادهبا توجه به آنچه در جلساتمشاوره قبل از ازدواجمشاهده می شود بیشتر مادی ، ظاهری و سطحی است . آنچه در مشاوره ازدواج به عنوان رسالت مشاور شناخته شده است این است که معیارهای ارزشمند و حقیقی را به زوج متذکر شود و تاثیر آن ها بر زندگی را برای آنان روشن کند . اگر زوج بتوانند ارزشمندی معیار ها را درک کنند و بتوانند آن ها را به درستی در انتخاب خود اولویت بندی کنند بدون شک می توان به ازدواج موفق امیدوار تر بود چرا که همین معیار ها و تاثیر آن ها است که کیفیت زندگی مشترک را تعیین می‌کند از این رو نیاز است با فعالیت های فرهنگی هم خانواده ها و هم جوانان را به سمت ارزش های واقعی در مورد ازدواج هدایت کنیم .

سوالات متداول

معیارهای ازدواج در جامعه امروزی چیست ؟

معیارهای ازدواج در جامعه امروزی با توجه به مشکلات اقتصادی جوانان و سخت شدن سبک زندگی بیشتر به سمت مسائل مادی متمایل است .

اصلی ترین ملاک های ازدواج نسل امروز چیست ؟

اصلی ترین ملاک های نسل امروز داشتن ظاهر ایده آل و امروزی ، موقعیت اجتماعی و وضعیت مالی مطلوب ، نداشتن دیدگاه سنتی به مسائل و . . . است .

مهم ترین معیار ازدواج امروزی از دیدگاه روانشناسی ؟

مهم ترین معیارها داشتن ویژگی های برتر اخلاقی مانند صداقت ، وفاداری ، مسئولیت پذیری ، حسن خلق ، نداشتن هنجار اخلاقی و . . . است همچنین در کنار این موارد تناسب همه جانبه زوج ملاک می باشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره روانشناسی و خانوادهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه معیارهای ازدواج امروزی در جامعه ما چیست ؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉