کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

پنهان کردن مسائل مالی چه عواقبی برای زندگی مشترک دارد؟

پنهان کردن مسائل مالی
5/5 - (2 امتیاز)

پنهان کردن مسائل مالی از همسر به یکی از دردسرهای امروزی خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است. مشاوره خانوادهبه همین دلیل به این موضوع توجه کرده است. پنهان کردن مسائل مالی بیشتر از سمت آقایان روی می‌دهد. البته بیشتر به این خاطر که در جامعه ما وظیفه تامین مسائلی مالی با آقایان است. اما با گسترش حضور خانم‌ها در مشاغل مختلف شاهد این نیز هستیم که خانم‌ها نیز مسائل مالی خود را از همسرانشان پنهان می کنند. اما دلیل این پنهانکاری چه میتواند باشد؟

  • عدم تفاهم در مورد مسائل مالی
  • اختلافات خانوادگی
  • حمایت از خانواده پدری یا مادری
  • داشتن اولویت های متفاوت در مورد مسائل مالی
  • ترس از واکنش نامعقول و نامتناسب همسر

پنهان کردن مسائل مالی رویکرد خوبی است؟

جواب این سوال در اغلب موارد منفی است. شما می بایست سعی کنید به شریک زندگی خود دروغ نگویید. قطعاً پنهان کردن مسائل مالی از همسر می تواند به اعتماد رابطه شما صدمه بزند. اما عواقب پنهان کردن مسائل مالی در زندگی مشترک قابل کتمان نمی باشد. شما باید سعی کنید به خاطر مسائل پیش پا افتاده و حتی مهم مالی رابطه خود را به خطر نیندازید. از جمله عواقب پنهان کردن مسائل مالی در رابطه زناشویی می تواند موارد زیر باشد:

  • ایجاد حس بی اعتمادی
  • تردید و دودلی نسبت به صداقت همسر
  • طلاق عاطفی
  • چک کردن وسواس گونه رفتارها و گفتارهای همسر
  • از بین رفتن صمیمیت رابطه زناشویی
  • لجبازی همسر در مورد مسائل مختلف رابطه زناشویی

اغلب موارد افراد برای پنهان کردن مسائل مالی توجیهات خاص خود را دارند. اما باید به این نکته توجه کنید که به هر دلیلی اگر شما مسائل مالی را از همسرتان مخفی کنید از عواقب آن در زندگی مشترک از آن مصون نخواهید بود. در اینگونه موارد باید گفت که دود مخفی کاری به چشم فرد پنهان کار نیز خواهد رفت. شفاف نبودن مسائل مالی خود به عنوان عدم صداقت یا واضح‌تر بگویید دروغ گفتند تعریف خواهد شد. اما چرا می گوییم دود این کار به چشم خود فرد پنهان کار نیز خواهد رفت؟

به دلیل اینکه شما با مخفی کاری مسائل مالی اعتمادتان از دیگران نیز سلب می شود. اگر من این کار را می توانم بکنم و مسائل مالی خود را پنهان کنم چه دلیلی دارد دیگران از جمله همسرم نیز از این کار امتناع کنند .


بیشتر بخوانید: 10 دلیل کم حرفی مردان که لازم است بدانید


چه عواقبی برای زندگی مشترک دارد

پنهان کردن مسائل مادی مساوی با طلاق عاطفی

بهتر است مسائل مالی خود را شفاف با همسرتان در میان بگذارید. در مورد بیان اولویت‌های مسائل مالی خود ترس را کنار بگذارید. اگر شما تنها یک بار به دروغگویی و مخفی کاری روی بیاورید مجبور خواهید بود به این کار ادامه دهید. این مجبور بودن به پنهان کاری و دروغگو یی به خاطر دروغ‌های قبلی دور باطلی را ایجاد می‌کند که برای خود فرد نیز خسته کننده خواهد بود. این دور باطل دروغگویی می‌تواند اعتماد به نفس شما را هدف بگیرد و آن را تا حد زیادی کاهش دهد و از طرفی در یک رابطه با داشتن رازهای فردی زیاد امکان صمیمیت به هیچ وجه وجود نخواهد داشت. صمیمیت زمانی شکل می‌گیرد که افراد رازهایی مشترکی داشته باشند و نه مسائل سری شخصی.

با در میان گذاشتن رازهای خود با همسرتان قطعاً حس اعتماد و نزدیکی به یکدیگر شکل شکل می گیرد. زیرا این مسائل شخصی بسیار ارزشمند هستند و باید با افراد اندیشمندی زندگی مطرح شوند. سعی کنید افکار، علائق و اولویت های زندگی خود را بدون ترس و واهمه و به صورت شفاف با شریک زندگی خود درمیان بگذارید. در برابر با داشتن صداقت در بیان خواسته‌های خود قطعاً آرامش خاطر بیشتری خواهیم داشت .


بیشتر بخوانید: بیان دلخوری و ناراحتی از همسر


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه پنهان کردن مسائل مالی چه عواقبی برای زندگی مشترک دارد؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نظر یک مشاور خانواده در مورد پنهان کاری مسائل مالی

سلام یکی از گلایه های آقایان اینه که میگن ما جرات نداریم پولمون روجایی خرج کنیم. مثلا اگه به خانوادم یا دوستانم کمک کنم خانمم ناراحت میشه و اعصاب خوردی و دعوا ایجاد میکنه. در پاسخ باید بگم یکی از ویژگی هایی که یک زن دوست داره در مردش ببینه حسابگر بودن مردش هست. یعنی اینکه خانم دوست داره مردش آدمی باشه که هیچ کس نتونه سر او کلاه بگذاره و اصطلاحا” پولش رو بخوره. همین ویژگی هست که از مرد در نگاه زن یه تکیه گاه، حامی و پشتیبان مناسب برای ادامه زندگی میسازه و زن میتونه اون حس و نیاز کمک گیرندگی و حمایت شوندگی رو که فطرتا” دوست داره ازمردش ببینه و لذت ببره.

از طرفی یه نیاز اساسی خانم توجه و دوست داشته شدن‌‌‌‌ِ منحصر به فردِ خودش توسط شوهرش هست و قبلا هم بارها گفتیم که سر این مساله کوتاه نمی آیند
اما یک ویژگی مردان در زندگی این است که دائم از خانمشون میخواهند توضیح بده که فلان چیز رو چند خریده و یا فلان پول رو چکار کرده است.


بیشتر بخوانید: چیکار کنم شوهرم دست از رفیق بازی برداره؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه پنهان کردن مسائل مالی چه عواقبی برای زندگی مشترک دارد؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

پنهان کردن مسائل مالی

چیزی خانم ها رو نگران میکند

آقایان باید بدانند نوع رفتار و ادبیات مرد در هنگامی که داره پول خرج میکنه و به کسی کمک میکنه خیلی مهم است و خانم بیشتر از اینکه سختش بشه که آقا پولی رو خرج کرده از نوع رفتار و حرفهای مردش نگران میشه به عنوان مثال: تصور کنید شما مبلغی رو به یکی از دوستانتون و یا اعضای خانواده تون کمک کردید و خانم شما مطلع میشه و از شما میپرسه چرا این کار رو کردی؟ معمولا مردها هم در جواب ممکنه یکی از ادبیات زیر رو بکار ببرند:
ممکنه بگویند به او مربوط نیست، پول خودمه و اختیارش رو دارم، مگه تو تاحالا کمبودی داشتی ،اگه هرموقع به تو پول ندادم شد حق داری اعتراض کنی، صلاح دیدم بهش پول بدم، تو به چه حقی از من میپرسی!! و یا اینکه دوستمه و آدم خوبیه کمکش کردم.


بیشتر بخوانید:آموزش راه های بغل کردن همسر


دلایل رنجش خانم ها در مورد مسائل مالی

آقایان بدانید که اگر هرکدام از ادبیات فوق و یا مشابه اینا رو بکار ببرید حداقل به سه دلیل موجب رنجش خانم شدید و با واکنش های نامطلوب او مواجه میشوید.

  • اولین دلیل رنجش او اینه که احساس میکنه تو آدم بیحساب و کتابی هستی و همین جوری پول هاتون رو داری خرج میکنی.
  • دومین دلیل هم اینه که حس میکنه چون به کسی غیر از خانمت پول دادی تو دیگه به او توجه نداری و شریک و هوویی برای توجه خودش پیدا شده چرا که تو بی دلیل به او پول دادی و یا اینکه بارها وقتی خواستی به خانمت بگی دوستش داری هی بهش گفتی من که بهت پول میدم و خرجت میکنم پس حتما اون رو هم دوستش داری و از این مساله خیلی میرنجه.
  • سومین دلیل اینکه شمایی که از خانمت دائم میپرسی فلان پول رو چکار کرده چرا او حق نداره بپرسه و احساس میکنه کوچک و حقیر شده است.

راهکار صحیح در مورد مسائل چیست؟

راهکار صحیح در واقع به کار بردن ادبیات و انجام رفتاری هست که حداقل به نیاز های بالای خانمت پاسخ بده.

  • اول بکار بردن ادبیاتی که او احساس کنه حس او رو درک کردی و نگرانیش برات مهمه .
  • دوم نشان بده که تو همچنان حسابگری ات را در زندگی داری
  • سوم اینکه هیچ وقت از خانمت نپرسی فلان پول رو چکار کرده است (البته در مورد اینکه رفتار خانم باید چگونه باشد درمطلب مردان خسیس نکاتی رو گفتم که باید خانمها حتما رعایت کنند)

چه عواقبی برای زندگی مشترک دارد

حال با توجه به این سه نکته ببینیم باید یک مرد چکار کند؟

مثلا در همین مثال بالا اول بهش بگید که احساس نگرانی او رو از دلیل اینکه داره این سوال رو از شما میکنه میفهمی و میفهمی که باید حواست باشه کلاه سرت نره و او نگران این هست در ادامه بهش بگو به این دلیل به اون دوستم و یا فلان عضو خانوادم پول دادم که از او پرسیدم چه گرفتاری داره و تا مطمئن نشدم مساله اش مهم نیست بهش پول ندادم و همچنین میتونید بگید الان به این دلیل بهش پول دادم.

چون او قبلا در فلان گرفتاری به داد من رسید و یا فردا که قراره فلان کار رو انجام بدم روی او حساب کردم البته برای بازگشت پولم هم فلان تضمین رو دارم و پولم رو نمیتونه بالا بکشه و بهش گفتم کی پولم رو لازم دارم و از این دست ادبیات ها که نشان دهنده حسابگر بودن شما هست رو بکار ببرید البته این نکته رو هم بگم مردان واقعا هم اگه قرار باشه به کسی پولی بدهند همین دلایل رو دارند پس چه خوبه که به خانمتون هم دلایلتون رو بگید.
پس آقایان بدانید اگه خانم ما حس کنه ما همچنان حسابگر هستیم و به کسی جز او توجه عاطفی نداریم به مسائل مالی ما گیر نمیدهند.


بیشتر بخوانید: آیا کمک مرد در کارهای خانه لازم است؟


سوالات متداول

الگو گیری در مورد پنهان‌کاری مسائل مالی چگونه است؟

زمانیکه فرزندان بزرگ می‌شوند و وارد جامعه میشوند. با مخفی‌کاری در خانواده خود روبرو بوده‌اند بنابراین ترجیح می‌دهند مسائل مالی خود را از دیگران پنهان کنند .

چگونه از پنهان‌کاری در مورد مسائل مالی جلوگیری کنیم؟

شما می بایست در رابطه با مسائل مالی اولویت هایخود را برای طرف مقابل شرح دهید. خط قرمز های خود را به خوبی ترسیم کنید .

پنهان‌کاری مسائل مالی به چه معناست؟

همانطور که می دانید زندگی مشترک یعنی در غم و شادی ها با هم شریک باشیم زمانی که زوجین مسائل مالی را از یکدیگر پنهان می کنند در حقیقت عهد و پیمان خود را نقض کرده اند چرا که در ابتدای رابطه خود به صورت نانوشته تعهد داده اند که مسائل را از یکدیگر پنهان نکنند .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:Financial Implications of Cohabitation

براي مشاوره در زمينه پنهان کردن مسائل مالی چه عواقبی برای زندگی مشترک دارد؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- یک نظر:

  1. ۱۴ ساله زندگی مشترک داریم همسرمو عاشقانه دوست داشتم ۱۴ سال کار درست و حسابی نداشت و شغلش آزاد بود بیشتر اوقات خونه بود من خودم مربی پیش دبستانی بودم با حقوق ناچیز اما پربرکت زندگیمون رو گذروندیم خونمون رو فروختیم و یه ماشین سنگین گرفتیم شکر خدا همسرم کار میکنه منم به دلایلی نتونستم سرکار برم متاسفانه همسرم که حالا درآمدش خوب شده کارت های بانکیش ازم قایم کرده حقوقش نمیگه چقدره قلبمو شکسته طوری ازش متنفر شدم که خودمم باورم نمیشه پشتمو خالی کرد حیف ۱۴ سالی که با نداریش ساختم ازش طلاق عاطفی گرفتم فقط بخاطر قایم کاریش افسردگی گرفتم فقط گریه میکنم به حال و روزم که چرا عمرمو هدر دادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉