کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

خطرناک ترین بیماری های مقاربی چیست؟

بیماری های مقاربتی
3/5 - (1 امتیاز)

عفونتهای مقاربتی بیماری های عفونی هستند که از طریق تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل میشود. همچنین ممکن است به بیماری های مقاربتی STD هم گفته شود که میلیون ها مورد جدید هر ساله تشخیص داده میشود. بهترین راه برای مقابله با این بیماریها پیشگیری و کسب اطلاعات درباره آنها است. برای این کار میتوانید از مشاوره جنسی کمک بگیرید. همچنین ما در اینجا برخی از شایع ترین و خطرناکترین انواع بیماریهای مقاربتی را عنوان میکنیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه خطرناک ترین بیماری های مقاربی چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ایدز

ایدز یا HIV ویروسی است که توانایی بدن برای مبارزه با عفونت را از بین میبرد. افرادی که به ویروس اچ آی وی مبتلا هستند ممکن است با گذشت مدت طولانی از عفونت، بیمار به نظر نرسند و احساس بیماری نکنند. این بیماری مقاربتی اگر به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشود، شما را در معرض خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های تهدید کننده زندگی قرار میدهد. ویروس اغلب در طی فعالیت های جنسی منتقل میشود. علاوه بر این HIV میتواند در دوران بارداری، زایمان و شیردهی به کودک شما منتقل شود. پس یکی از خطرناکترین بیماریهای مقاربتی است‌.

انواع بیماریهای مقاربتی
بیماری های مقاربتی

ویروس پاپیلومای انسانی یا (HPV)

HPV یکی از رایج ترین بیماری های مقاربتی است. برخی از انواع HPV میتوانند باعث ایجاد زگیل تناسلی شوند. این موارد میتواند در نواحی داخلی یا خارجی اندام تناسلی رخ دهد. ممکن است به پوست اطراف اندام تناسلی شما یا شریک جنسیتان منتقل شوند. بسیاری از انواع دیگر HPV وجود دارد که هیچ علامتی ندارند، بنابراین ممکن است ندانید که آلوده شده اید.

در بیشتر موارد، ویروس از بین میرود و مشکلات سلامتی بیشتری ایجاد نمیکند. اما در صورت دوام ویروس، سلول های طبیعی میتوانند تغییر کرده و غیرطبیعی شوند. زنان مبتلا به عفونت HPV با انواع پرخطر مانند HPV 16 و 18 در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند.

واکسن HPV در برابر انواع HPV که بیشتر سرطان های دهانه رحم را ایجاد میکنند از شما محافظت میکند. البته حتی با درمان زگیل های تناسلی، ویروس در بدن باقی مانده و زگیل ها میتوانند دوباره ظاهر شوند. انواع خاصی از HPV همچنین میتواند باعث زگیل در سایر اعضای بدن مانند دست ها شود. به این موارد زگیل معمولی گفته میشود.

اینها به طور کلی مشکلات سلامتی ایجاد نمیکنند. اگر یک زن باردار تعداد زیادی زگیل تناسلی داشته باشد، این میتواند زایمان واژینال را پیچیده کند. اگر زگیل کانال زایمان را مسدود کند، ممکن است به سزارین نیاز باشد. خیال پردازی های جنسی، این پست را لطفا مطالعه کنید.

بیماریهای مقاربتی : انواع ، علائم ، تشخیص و درمان
بیماری‌های آمیزشی

کلامیدیا

کلامیدیا معمولاً یک بیماری مقاربتی قابل درمان است که میتواند مردان و زنان را تحت تأثیر قرار دهد. این عفونت ممکن است باعث ترشح غیرطبیعی دستگاه تناسلی و سوزش ادرار شود. کلامیدیا با آنتی بیوتیک قابل درمان است. متأسفانه، بسیاری از افراد مبتلا به کلامیدیا علائم عفونت کمی دارند یا هیچ علائمی ندارند.

شایع ترین و جدی ترین عوارض در زنان رخ می دهد. کلامیدیا همچنین می تواند در راست روده تأثیر بگذارد. اگر باردار هستید و کلامیدیا دارید، عفونت میتواند از بدو تولد به کودک شما منتقل شود. این میتواند باعث عفونت چشم یا ذات الریه در کودک شما شود.

بیماری های مقاربتی و هر آنچه باید در مورد انواع آن بدانید
بیماری های مقاربتی مردان

سفلیس

اولین علامت سفلیس یک زخم باز بدون درد است که معمولاً در آلت تناسلی ، واژن یا دهان یا پوست اطراف راست روده یا اندام تناسلی ظاهر می شود. سفلیس درمان نشده ممکن است مراحل پیشرفته تری را طی کند. اینها شامل بثورات پوستی است. با گذشت زمان می تواند مشکلاتی در قلب و سیستم عصبی مرکزی ایجاد کند.

بیماری سفلیس با آنتی بیوتیک قابل درمان است. اگر یک زن باردار به سیفلیس درمان نشده مبتلا باشد، این بیماری میتواند مشکلات خطرناکی حتی کشنده را برای کودک ایجاد کند. نحوه تأثیر سیفلیس مادرزادی به کودک بستگی به این دارد که چه مدت زن به این بیماری مبتلا شده است و چه زمانی تحت درمان قرار گرفته است. این شکل از سفلیس میتواند باعث سقط جنین، مرده زایی یا مرگ نوزاد در مدت کوتاهی پس از تولد شود.

انواع بیماری های مقاربتی
پیشگیری از بیماری های مقاربتی

تبخال ناحیه تناسلی

عفونت های تبخال دستگاه تناسلی توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد میشود. علائم ممکن است شامل تاول های دردناک یا زخم های باز در ناحیه تناسلی، باسن یا مقعد باشد. احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش در پاها، باسن یا ناحیه دستگاه تناسلی ممکن است درست قبل از تاول ها ظاهر شود.

زخم های تبخال معمولاً ظرف چند روز از بین میروند. ویروس مادام العمر در بدن باقی میماند و ممکن است زخم ها گاه به گاه بازگردند. هیچ درمانی برای HSV وجود ندارد. اما دارو میتواند شیوع بیماری را کوتاه کرده و علائم را تسکین دهد. HSV در حین رابطه دهانی از دهان به دستگاه تناسلی منتقل می شود.

ویروس میتواند به شرکای جنسی منتقل شود حتی اگر فرد هیچ تاول قابل مشاهده ای نداشته باشد. HSV همچنین میتواند در هنگام زایمان به نوزاد نیز منتقل شود. این باعث عفونت بسیار شدید در نوزاد می شود.

برای اطلاعات بیشتر در اینستاگرام مشاوره خانواده آویژه کلیک کنید.

براي مشاوره در زمينه خطرناک ترین بیماری های مقاربی چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉