کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

15 راه برای خوشحال کردن همسر

15 راه برای خوشحال کردن همسر
4.3/5 - (28 امتیاز)

چگونه همسر خود را خوشحال کنیم؟

خوشحال کردن همسر سنگ بنای یک ازدواج سالم و موفق است. میدانیم هر کاری که در زندگی زناشویی انجام میشود صرفا برای خوشحالی و سعادت طرفین است. درواقع همه انسانها نیازهای مشابهی مثل صمیمیت، دوستی، حمایت و… دارند که رفع این نیاز ها در چهارچوب زندگی مشترک گام بزرگی برای داشتن یک زندگی شاد و موفق است.

ممکن است هر کسی راه های مختلفی برای خوشحال کردن همسرش در نظر داشته باشد. چند اصل مهم درباره راه های خوشحال کردن زنان و مردان وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 15 راه برای خوشحال کردن همسر با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. گفتگو و ارتباط با همسرتان را فراموش نکنید

یکی از مهم ترین مسائل برای خوشحال کردن همسر برقراری ارتباط و گفتمان به طور منظم است. در همین راستا همواره زمانی را برای صحبت کردن با همسرتان و گوش دادن به او خالی بگذارید. این بهترین راه برای خوشحال کردن خانم ها است و اگر با جان و دل به صحبتهای همسرتان گوش دهید، شادی باور نکردنی در او به وجود خواهد آمد.

البته این بدان معنا نیست که همیشه با نظرات و سخنان همسرتان موافقت کنید بلکه همین که او احساس کند کسی را دارد که به نظراتش گوش دهد، کافی است. برای انتقال این احساس، وقتی همسرتان با شما صحبت میکند تلفن همراه را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و تمام توجهتان را به او معطوف کنید.


بیشتر بخوانید: ابراز محبت کلامی چه تکنیک هایی دارد؟


2. به چیزهای کوچکی که همسرتان دوست دارد، توجه کنید

بسیاری از زنها دوست دارند همسرشان به علایق کوچک آنها توجه کند. مثلا دم کردن یک فنجان قهوه، خریدن شیرینی مورد علاقه همسر و… با اینکه این کارها کوچک و بی اهمیت به نظر میرسند اما تاثیرات بسیار خوبی در رابطه شما به جای میگذارند. یا برای مثال، اگر همسرتان از گفتن دوستت دارم خوشحال میشود این کار را هر روز انجام دهید. یادتان باشد که اگر به نیازها و علایق همسرتان توجه کنید نه تنها علاقه خود را نشان داده اید بلکه باعث رشد او میشوید.

تماس فیزیکی یکی از راه های خوشحال کردن همسر
ساده ترین راه های شاد کردن شوهر

3. تماس فیزیکی یکی از راه های خوشحال کردن همسر

صمیمت جسمی در زوجین نقش مهمی برای کاهش استرس و البته نشان دادن علاقه دارد. برای خوشحال کردن زنان خود این صمیمیت جسمی را ایجاد کنید. نوازش کردن، در آغوش کشیدن، بوسیدن و… میتواند زمینه ساز یک رابطه شاد باشد.

4. با یکدیگر همکاری کنید

در فرهنگ ما غالبا انتظار میرود خانم ها کارهای خانه مثل غذا پختن، مراقبت از فرزندان و… را انجام دهند. اما چنین انتظاراتی ممکن است وقت آزاد و فرصتی برای استراحت باقی نگذارد و همین موضوع باعث ناراحتی شود. در بسیاری موارد خانم هایی که تمام وقت خود را به انجام امور خانه مشغول هستند، از روابطشان ناراضی هستند. بنابراین بهترین راه برای خوشحال کردن زن این است که با او همراه شوید و در کارهای خانه کمکش کنید. بدین ترتیب احساس فرسودگی و کسالت جایش را به خوشحالی میدهد. علاوه بر این تقسیم کار باعث میشود همسرتان با عشق و علاقه بیشتری کار کند.


بیشتر بخوانید: چگونه یک مرد را خوشحال کنیم؟


5. به افکار و احساسات همسرتان توجه کنید

به گفته روانشناسان بخشی از ازدواج فقط توجه و درک افکار همسر است. برای خوشحال کردن همسر تنها کافی است به عقاید او گوش دهید و سعی کنید آنها را درک کنید. اگر فکر میکنید چیزی همسرتان را ناراحت میکند از او بپرسید، حتی اگر دوست ندارید بدانید. یا برایتان جالب نیست. این کارها احساس تنهایی را از همسرتان دور میکند و نشان میدهد شما همیشه حواستان به او هست.

با یکدیگر همکاری کنید
روش شاد کردن همسر

6. با همسرتان نجنگید

اختلاف نظرها و درگیری بخشی از یک رابطه سالم است. اما نحوه برخورد با این اختلافات اهمیت دارد. یکی از راه هایی که برای خوشحال کردن مخصوصا خوشحال کردن خانم ها وجود دارد این است که در هیچ شرایطی عشق و محبت به همسرتان را فراموش نکنید، حرف های او را گوش دهید و بعد با یکدیگر موضوع را حل و فصل کنید. به جای اینکه همسرتان را سرزنش کنید، به دنبال راه حل مناسب برای اختلافات باشید. به یاد داشته باشید که شما و همسرتان در جنگ نیستید بلکه هر دو نفر شما در یک جبهه و در برابر مشکلات قرار دارید.

7. درباره اختلافات حضوری بحث کنید البته نه با پیام دادن و تماس تلفنی

اگر شما و همسرتان بر سر موضوعی اختلاف نظر دارید، به صورت حضوری درباره آن بحث کنید. چرا که مطالعات روانشناسان نشان داده زوجهایی که نظراتشان را در قالب پیامک های تلفنی با هم به اشتراک میگذارند، در رابطه شان کمتر احساس شادی میکنند. اما داشتن مکالمه چهره به چهره متفاوت است. این موضوع اختلاف نظر ها، تصمیم گیری های مهم، معذرت خواهی و… را نیز شامل میشود.

درباره اختلافات حضوری بحث کنید البته نه با پیام دادن و تماس تلفنی
رازهایی برای خوشحال کردن همسر

8. از حقوق زنان و برابری شان طرفداری کنید

خوشحال کردن خانم ها کار چندان سختی نیست و تنها کافیست به آنها بها دهید و تحکم و زورگویی را کنار بگذارید. چه بسا ازدواج هایی که در آن به حقوق زنان اهمیت داده میشود موفق تر هستند چرا که در روابطی که مبتنی بر برابری هستند دو نفر احساس بهتری دارند. ساده ترین راه برای خوشحال کردن زن این است که چیزهایی را که حق مسلم خود میدانید، از همسرتان دریغ نکنید.


بیشتر بخوانید: چگونه صمیمیت در خانواده را افزایش دهیم؟


9. به نیازهای جنسی همسرتان توجه کنید

برای القای حس خوشحالی در همسرتان به نیازهای جنسی او توجه کنید. سعی کنید رابطه جنسی مدام داشته باشید و در برقراری رابطه شیطنت و خلاقیت را فراموش نکنید و کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهید.

10. مطمئن شوید همسرتان از رابطه جنسی لذت میبرد

داشتن یک رابطه جنسی سالم و موفق یکی از راه های رضایت و خوشحالی زوجین در زندگی مشترک است. سعی کنید در رابطه جنسی، لذت همسرتان اولویت شما باشد. برای اینکه از میزان رضایت همسرتان از رابطه جنسی آگاه شوید، از او سوال کنید. از آنجایی که در بسیاری روابط به خواسته های جنسی خانم ها توجه کمتری میشود، این مورد یکی از مهم ترین اصول برای خوشحال کردن خانم ها است. یا مدتی را صرف یادگیری و آموزش کنید تا رابطه لذت بخش تری را تجربه کنید.

11. رابطه جنسی را به همسرتان تحمیل نکنید

رابطه جنسی یک بخش مهم و سالم از یک رابطه شاد است و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که زوج هایی که از نظر جنسی رضایت بیشتری دارند، در کل از رابطه خود خوشحال تر هستند. گاهی ممکن است همسر شما به هر دلیلی برای برقراری رابطه، بی میل باشد. پس در انتخاب زمان مناسب برای برقراری رابطه دقت کنید تا احساس رضایت را از همسرتان نگیرید.

رابطه جنسی را به همسرتان تحمیل نکنید
چگونه همسرمان را خوشحال کنیم

12. مخارج زندگی را تقسیم کنید

اگر چه پول و مسائل مالی بخش مهمی از زندگی است. اما توجه داشته باشید که در یک رابطه عاشقانه مسائل مالی باید فرصتی برای‌ شادی باشد، نه اینکه خود باعث اختلاف شود. لذا اگر هر دو نفر منبع درآمد دارید سعی کنید هزینه های زندگی را با هم برعهده بگیرید و برابری را در مسائل مالی نیز رعایت کنید.

13. حساب بانکی مشترک داشته باشید

اگر در زندگی مشترک، یکی از زوجین مسئولیت تمام امور مالی را به عهده گرفته، بهتر است تغییراتی ایجاد کنید. چرا که زوجینی که به طور مساوی در تصمیم گیری پول و مدیریت پول نقش دارند روابط رضایت بخش تر و در نهایت پایدارتری دارند. پس با همسر خود در مورد راه هایی برای اطمینان از اینکه هر دو نفر شما در تصمیم گیری های مالی و مدیریت پول نقش داشته باشید، صحبت کنید.

14. موفقیت های همسرتان را جشن بگیرید

حمایت از همسرتان، تجلیل از او و القای احساس مهم بودن او همه کلیدهایی در خوشحال کردن او هستند. همواره طوری رفتار کنید که گویی موفقیت همسرتان، موفقیت خودتان است. بدین ترتیب احساس رضایت و شادی بیشتری را تجربه میکنید.

15. از خودتان مراقبت کنید

به یاد داشته باشید لازمه ی اینکه از همسرتان مراقبت کنید و به او شادی ببخشید این است که از خودتان و سلامت جسمی و آرامش روانیتان مراقبت کنید. علاوه بر این همسرتان را هم ترغیب کنید تا به سلامت خود اهمیت دهد. هنگامی که هر دو طرف بهتر استراحت کنند و دوباره شارژ شوند، در نتیجه ازدواج ها یکدست تر و شادتر به نظر می رسند.

نتیجه گیری

بهتر است زوجین قبل از امتحان کردن این روش ها با بهره گرفتن از مشاوره خانواده و زندگی مشترک مهارت های لازم را برای انجام این روش ها را کسب کنند. اگر همسرتان به جزئیات خیلی توجه دارد، شما هم با پرداختن به جزئیات و به نحو احسن با انجام دادن آنها موجبات خوشحالی همسر خود را فراهم کنید.

براي مشاوره در زمينه 15 راه برای خوشحال کردن همسر

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 10 نظر:

  1. به طور کلی مفید میباشد ولی لازمه اجرایی شدن تمام نکات ذکر شده این هست که بین زوجین احساس مسئولیت و گذشت وجود داشته باشد تا تاثیر گذار باشد.ممنون از شما.

  2. اگر توجه کنین کانون توجه مستقیم برای خانوماس
    ولی یکی از این حرفا برا اقایون نیست😊غیر از حمالیو فشار عصبی و بدبختی پولدارشم همین تا ک ب قفیرش برسه این تضاد همیشه بوده

  3. با سلام خیلی خوب بود
    اما لطفا همه راهها را با ذکر مثال عنوان بفرمائید که بیشتر و بهتر متوجه بشیم و امتحان کنیم تا علایق همسرمان رو پیدا کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉