کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

اقتدار مرد|چگونه غرور شوهر را حفظ کنیم؟

اقتدار مرد چگونه حفظ شود؟
3.1/5 - (16 امتیاز)

چرا حفظ اقتدار مرد در خانواده مهم است؟

اقتدار مرد یکی از خصوصیات جدا نشدنی و ذاتی در مردان است که البته خانم ها عاشقش هستند. درسته! خانم ها دوست دارند شوهری قوی و مدیر و مدبر داشته باشند. کسی که در شرایط بحرانی بهترین تصمیم را می گیرد و آنقدر منطقی هستند که از هر لحاظ می شود روی آنها حساب کرد. به قول بعضی آقایون که می گویند مَرده و اقتدارش! خوب صد البته که همینطوره، به شرطی که اقتدار مرد را با خشونت اشتباه نگیرند. یعنی مردی که خشن است لزوما اقتدار ندارد. غرور مرد، حریم و چارچوب هایی دارد که اگر چارچوبش مشخص نشود یا در آن زیاده روی کنید حتما به مشکل بر می خورید. هر از گاهی هم لازم است برای درست کردن اشتباهات به مشاوره خانواده مراجعه کنید.

چگونه غرور مرد را حفظ کنیم؟

غرور مرد یکی از خصوصیات جدا نشدنی آنهاست. در واقع غرور مرد ها شناسنامه آن هاست و خارج نشدن از خط قرمز ها و شکستن غرور مرد اهمیت زیادی برای او دارد ..

برای حفظ غرور و عزت نفس مردان لازم است این کارها را انجام دهید:

  • به همسرتان عشق بورزید
  • در جمع احترام همسرتان را نگه دارید
  • از همسرتان قدردانی کنید
  • آن ها را تشویق کنید. مردان به شدت نیاز به تشویق و توجه دارند.
  • خطوط قرمز آن ها را حفظ کنید.
  • مدام از آن ها ایراد نگیرید
  • زمانیکه به خانه می آیند از آن ها استقبال کنید.
  • به تصمیمات آن ها احترام بگذارید و اگر تصمیم اشتباهی گرفتند حداقل مخالفت خودتان را با بیان درست و احترام نشان دهید.

بیشتر بخوانید: راهکار های مشاوره خانواده برای مدیدریت بحران


اقتدار مرد در زندگی زناشویی چه تاثیراتی دارد؟

اهمیت حفظ اقتدار شوهر چیست؟

حفظ غرور شوهر مهم ترین وظیفه هر زنی است. معمولا یکی از معیارهای ازدواج در خانم ها، ازدواج با مردی قدرتمند و مقتدر است. ولی متاسفانه بعضی از خانم ها برای حفظ اقتدار شوهرشان در زندگی هیچ اقدامی نمی کنند که هیچ، با رفتار بد و دور از منطقشان باعث شکستن غرور آن ها نیز می شوند. اگر شوهری محکم و مقتدر می خواهید باید با رفتارتان به همسرتان عزت نفس دهید.

  • زن باید نشان دهد در هر شرایطی در کنار شوهرش است.
  • زن باید در تصمیمات درست و منطقی به شوهرش کمک کند.
  • زن باید حداقل روزی یکبار از جمله های عاشقانه استفاده کند.
  • زن باید در رفتارش نشان دهد که از زندگی با شوهرش راضی است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که اقتدار و عزت شوهرتان مهم است. سعی کنید با رفتار خود، آن ها را به لحاظ روحی و روانی تقویت کنید و عزت نفس آن ها را بالا ببرید.

شکستن غرور شوهر چه عواقبی دارد؟

  • غرور شوهر اگر بشکند، دیگر نمی شود تکه های شکسته را به هم چسباند و دیگر آن خانواده، خانواده نمی شود. شکستن غرور شوهر یعنی پایان یک رابطه عاشقانه. رویایی که همیشه انتظارش را می کشیدید. به همین دلیل در این مورد باید خیلی مراقب بود.
  • قهر کردن زن
  • توهین و تحقیر مرد
  • تهدید و مقایسه او با مردان دیگر
  • بی حرمتی و نگه نداشتن احترام شوهر در جمع و جلوی فرزندان

شخصیت او را کاملا زیر سوال می برد. اگر هنوز راه و رسم شوهر داری را نمی دانید به مشاوره ازدواج سری بزنید.


بیشتر بخوانید:آیا معیارهای ازدواج برای همه افراد یکسان است؟


اقتدار مرد خوب است یا بد!

اقتدار مرد چیه و چه کارهایی اقتدار رو افزایش میده؟

دیدگاه مشاوره خانواده:

در این مطلب میخوام به یکی از پایه و محوری ترین ویژگی مردان یعنی اقتدار بپردازم و در ابتدا این سوال که اصلا مرد چرا باید اقتدار داشته باشه؟
اگر از یک خانم پرسیده بشه شما چرا میخواهید ازدواج کنی؟ رایجترین جواب هایی که میشنویم اینه که دوست دارم یک نفر باشه منو مورد حمایت و تکیه گاهی قرار بده جالبه بدانید حتی اگر این خانم شاغل باشه و از حمایت خانواده اش هم بهره ببره بازم به دنبال این ویژگی هاست.در اینجا سوال اینه که اگه شوهر شما بخواد این ویژگی ها رو داشته باشه باید ایشون کوچک باشه یا بزرگ؟

البته منظورم کوچکی یا بزرگی در ویژگی های شخصیتی از قبیل رشد عقلی، اخلاقی، عاطفی و خلقی و … است و نه الزاما در قدو هیکل و سن و تحصیلات که اگر در این ویژگی ها هم بزرگ باشه که بهتر است و اگرم نباشه بسته به شخصیت دو طرف مشکلی ایجاد نمیکنه!!!
خانم ها خیلی جالبه بدانید یک مرد به صورت ناخودآگاه و خودآگاه دائم در زندگیش در حال کسب ویژگی اقتداره!!!
و جالبتر اینه بدانید حتی ویژگی هایی هم که از طریق وراثت به او رسیده داره بهش کمک میکنه تا اقتدار یا همان بزرگی و مالکیت و تصمیم گیرندگی رو داشته باشه!!
خوب به بدن همسرتون نگاه کنید ببینید اونا از شما عضلانی تر و درشت تر هستند اینا ویژگی هایی است که در کسب اقتدارش کمک میکنه و از طریق وراثت بهشون منتقل میشه.

اقتدار مرد یعنی چه؟

پس هم خانم ها این اقتدار رو از همسرشون انتظار دارن و هم به صورت طبیعی یک مرد به دنبال این حس هست.
خوب حالا که یک مرد به دنبال اقتداره طبیعی است که از مکان و زمان و افراد و رفتارها و پیام هایی که این حس یعنی اقتدار رو بهش بده استقبال کرده و واکنش های بسیار خوبی به اونا میده طوری که در خودش احساس مسوولیت و تکیه گاهی و حمایتگری رو نسبت به منبع اقتدار دهنده به خودش واجب میدونه پس یک زن باید به مردش اقتدار بده تا در دایره توجه،حمایتگری و تکیه گاهی شوهرش قرار بگیره.

در اینجا به چند راهکار ساده اشاره میکنم:

اولین راهکار اینه که سعی کنید هنگام درخواست با مرد از جملات و افعال دستوری استفاده نکنید.

مثلا به جای اینکه بگید اون لیوان رو بده بگید میتونی اون لیوان رو بدی؟؟یادتون باشه استفاده از جملات کامل میتونه واکنش هایی از جمله کم توجهی و لجاجت و حتی مخالفت رو از سوی مرد به سمت شما گسیل کنه.

راهکار دوم اصطلاحا استفاده از انرژی زنانگیتون هست.

مثلا در مثال بالا به جای اینکه بگید لیوان آب رو بده وحتی به جای اینکه بگید میتونی لیوان آب رو بدی میتونید بگید وای چقدر تشنه ام شده؟؟؟ در اینجا مردتون ناخودآگاه تحریک میکنید مشکل رو حل کنه.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه اقتدار مرد|چگونه غرور شوهر را حفظ کنیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه اقتدار مرد|چگونه غرور شوهر را حفظ کنیم؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

راهکار سوم دادن اختیار به مرد است.

بسیاری از خانم ها به دنبال محدود کردن و بازجویی همسرشون هستند البته ممکنه ریشه اش در رفتار مردشون از قبیل نقص توجه به زن باشه که خوب باید به جای خودش مورد بررسی و اصلاح رفتار قرار بگیره ولی نباید محدود کردن مرد رو به همراه داشته باشه مثلا خیلی خانم ها به مردشون میگن حقوقت رو چه کار کردی ؟؟و یا نمیخواد به رفیقت یا خانوادت پول بدی!
دراینجا ما داریم اختیار مدیریت زندگی رو از او میگیریم و طبیعی است که اونم یا لجاجت میکنه و یا زیر بار مسوولیت نمیره و به ما بی توجه میشه !!!
دراینجا خیلی راحت میتونیم بگیم من کاری به این ندارم چند حقوق میگیری ولی مطمئنم هر کاری کنی نمیگذاری من سختی بکشم و اذیت بشم!!! و مطمئنم حواست به زندگیمون هست.

راهکار چهارم استفاده از ابزار ناز و طنازی است.

متاسفانه امروزه بسیاری خانم ها این راهکار رو نوعی لوس بازی میدونن و در حالی که نمیدونن همسرانشان تشنه ناز و طنازی اونا هستند خانم ها ناز فطرتا” در وجود شما هست فقط کافیه کمی به خودتون برگردید حتما اونو پیدا میکنید.

راهکار پنجم تشویق و قدردانی و اصطلاحا ذوق مردتون هست.

متاسفانه امروزه خیلی خانم ها فرهنگ تشکر و قدردانی رو در مقابل رفتاری که مردشون انجام میده ندارند و خوب طبیعتا موجب کاهش توجه مرد به اونا میشه.

در پایان باید این نکته رو بگم که چون مردان به صورت طبیعی به دنبال کسب اقتدار و احساس بزرگی هستند اگر این رو از رفتارهای طرف مقابلشون نگیرن سعی خواهند کرد طرف مقابلشون رو بارفتارهایی مثل کم محلی، پرخاشگری، کتک و حتی اهانت کوچک کنند تا حس اقتدار رو به دست بیارند فکر کنم الان متوجه شدید چرا گاهی همسرتون اصطلاحا قهر میکنه و محلتون نمیگذاره!!!!

اثرات اقتدار مرد در زندگی مشترک چیست؟

سوالات متداول

رابطه اقتدار مرد و حمایت از خانواده چیست؟

مردی که اقتدارش در خانواده حفظ می شود قطعا اعتماد به نفسش بالا می رود. بالا رفتن اعتماد به نفس باعث افزایش غرور، شجاعت و تعهد در مردان می شود. این خصوصیات به مرد کمک می کند تا برای تامین نیازهای زندگی و آینده فرزندان انگیزه بالایی داشته باشد. به طوری که بتوان همه جوره روی او حساب باز کرد.

نشانه های اقتدار مرد چیست؟

مرد با اقتدار، محکم و مقاوم است و در تصمیم گیری ها حرف آخر را می زند و معمولا تمام تصمیماتش درست است. یک مرد مقتدر در عین حال که قوی و با هیبت است با خانواده اش بسیار مهربان و صمیمیست. طوری که خانواده اش به راحتی با او ارتباط برقرار می کنند و فرزندانش او را مانند دوست خود می دانند. یک مرد مقتدر قول نمی دهد ولی اگر قول بدهد سر حرفش هست. او تلاش می کند الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشد. یک مرد مقتدر تمام حرکاتش مردانه است و کارهایی نمی کند که شبیه زن ها باشد.

آیا مرد سالاری در خانواده به اقتدار آن ها مربوط است؟

اقتدار مرد به معنی سلطه او بر زن نیست. یعنی دلیل نمی شود مرد به خاطر اینکه از زن قویتر است به او ظلم کند، زور بگوید یا زن را با رفتارش اذیت کند و این کارهای زشت را پای اقتدارش بگذارد. مردی مقتدر است که حامی زن باشد و زن بتواند روی حرف و قول شوهرش حساب باز کند. مردی مقتدر است که در لحظات سخت شانه خالی نکند و در نرود. بلکه مثل یک مرد جلوی چالش ها و موانع زندگی بایستد و از زن و فرزندانش حمایت کند. مردان عزیز اشتباه نکنند. اقتدار و مرد سالاری محض دو مقوله کاملا جداگانه هستند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه اقتدار مرد|چگونه غرور شوهر را حفظ کنیم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 18 نظر:

  1. سلام
    مدتیه که همسرم بهانه جو شده و سر هر قضیه ای هرچند کوچیک دعواهای بزرگ درست میکنه و داد و فریاد راه میندازه
    الان متوجه شدم بخاطر بحران اقتدارشه
    متاسفانه بخاطر رفتارای اشتباه خودش من جدیش نگرفتم ولی خوشحالم که تا دیر نشده فهمیدم کار از کجا خرابه

  2. کاش هیچوقت زاده نمیشدم.
    کاش هیچ وقت بزرگ نمیشدم
    کاش هیچوقت ازدواج نمیکردم
    کاش زودتر مرگم فرا رسد و پسرم یتیم شود.

    مهدی بدبخت از همدان

  3. غروری که شکشت شکسته…….و قید اون زندگیو باید زد..روز بروز سردتر و سردتر …دیگه اون مرد اشتیاقی به کار هایی که باعث شادی زندگیو میکنه رو انجام نمیده…..ما مردا باید غررمون حفظ بشه……من 5ساله ازدواج کردم..روز بروز دارم بدتر میشم… و بفکر خیانت میکنم..چون جلوی همه دیده میشم از بابت تمموم کارهای فنی و اخلاقی .زبون زده مردمم..ولی به چشم زنم نمیام.تو روی خودم که داشتم ابگرمکن درست میکردم گفتم اگه کارهای فنی بلد نبودم و ادم دست فنی نبودم چکار میکردم…..و بهش گفتم ادم بداخلاق پولدار خوشت میاد یا ادم بی اعصاب و بداخلاق باپول……گفت بهم گزینه دوممم…سست و بی حال شدم….و از خودم زده شدم و از زندگی سرد و بارها احساس مردن و خودکشی میکنم..و به طرف خیانت میرم .چون فقط دارم طاقت میارم زندگیو بخاطر تک پسرم …که راضیم بمیرم و فقط زنم بمونه با بچم……..الهی تو زندگی غرور هیچ مردی نشکنه……چون غرور شکشتن بدتر از احساس شکستنه

  4. منم هیچموقع کارام به چش زنم دیده نشد…
    استقبال گرمی نمیشه و نشده.

    همش زنم شده پول و دهن بینی..
    از خودمم دارم زده میشم

  5. سلام،به نظرتون چطور میشه غرور مرد رو برگردوند؟ ما اوایل اشناییمون به دلیل شناخت کم و کمال طلبی من، یک سری حرفا زده شد که تا حدودی رو غرور مرد من تاثیر گذاشته. چطور میتونم این حسو بهش بدم که چقدر خوشحالم کنارمه؟

    1. غروری که شکست دیگه بر نمی گرده
      حتما هم یه روزی ناخودآگاه انتقام این شکست رو میگیره یا از خودش یا از دیگران با از زندگی

  6. چه عجب ی بار حرف دل مردا زده شد.خیلی از خانوما اصلا توجه نمیکنن به این موارد.تقریبا میشه گفت اکثریتشون

  7. به عنوان مرد عرض میکنم که برعکسش هم برای مردان صادقه و ناراحت حق خودتون نباشید.
    این یکی مخصوص مرداست که خانوم ها نباید داشته باشین: خطوط قرمز آن ها را حفظ کنید.

    این ها برعکس برای زنان هم هست:
    به همسرتان عشق بورزید
    در جمع احترام همسرتان را نگه دارید
    از همسرتان قدردانی کنید
    آن ها را تشویق کنید. مردان به شدت نیاز به تشویق و توجه دارند.
    مدام از آن ها ایراد نگیرید
    زمانیکه به خانه می آیند از آن ها استقبال کنید.
    به تصمیمات آن ها احترام بگذارید و اگر تصمیم اشتباهی گرفتند حداقل مخالفت خودتان را با بیان درست و احترام نشان دهید.

  8. سلام میشه بگید زن که باید اقتدار مرد رو حفظ کنه حق و حقوق زن در برابر این چی میشه همسر من میگه فقط اطاعت و احترام مرد ولی حق زن چی میشه

    1. سلام / اطاعت مرد بر زنان واجبه
      ولی این از کم شعوری برخی شوهران است که خودخواه است و به حقوق خانومش توجه ندارد.
      پیشنهاد میکنم احادیث درمورد رفتار با زنان رو بخونید (البته مردی که مؤمن نباشه عمل نمیکنه و شما اجر زیادی مانند همسر فرعون رو درمقابل این سختی های شوهری خواهید داشت إنشاءالله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉