کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

توقعات بالای همسر چه تاثیری بر روابط عاطفی دارد؟

روابط عاطفی
3.7/5 - (4 امتیاز)

توقعات بالای همسر را چگونه مدیریت کنیم؟

توقعات بالای همسر یکی از عوامل لجبازی در روابط زناشویی است. معمولا انتظارات و توقعاتی که خارج از توان همسر باشد یا نتواند آن را به درستی انجام دهد، درست و منطقی به نظر نمی رسد و پیامدی جز

  • عصبانیت
  • اختلافات خانوادگی
  • ناامیدی
  • خشم سودی در بر ندارد.

اگر توقعی از همسر آینده تان دارید بهتر است قبل از ازدواج آن را مطرح کنید. توقعات زوجین از یکدیگر باید کاملا واضح و مشخص باشد. خوشبختی و آرامش اصلی ترین توقع زوجین از یکدیگر است. اما متاسفانه بعضی از زوجین بعد از ازدواج هم از لحاظ شخصیتی و هم رفتاری عوض می شوند. این تغییرات باعث بالا رفتن توقع از هم خواهد شد. توصیه این است که سعی کنید در این شرایط از مشاوره خانواده کمک بگیرید. زیرا در این شرایط روی زوجین فشار زیادری است و نمی توان به لحاظ روحی و روانی این رابطه را ادامه داد. ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که چظور با این مشکل کنار بیایید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه توقعات بالای همسر چه تاثیری بر روابط عاطفی دارد؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دلیل توقعات بالای همسر چیست؟

مهم ترین دلیل توقعات بالای همسر معمولا تغییر و سبک زندگی های خانواده در جامعه مدرن امروزی است. متاسفانه امروزه خانواده ها به دلیل چشم و هم چشمی در تمام امور با هم در حال رقابت هستند.

  • اختلافات طبقاتی در اجتماع
  • قانع نبودن همسران به داشتن یک زندگی آرام و ساده
  • مسائل و مشکلات و رقابت های اقتصادی
  • تنوع طلبی زوجین
  • ایده آل گرایی در بعضی موارد مثل داشتن همسری زیبا و فوق العاده و بدون عیب و ایراد
  • و تمایل به داشتن زندگی شیک و لاکچری میتواند مهم ترین دلیل توقعات بالای همسر باشد.

مثلا دختران از پسران انتظار داشتن شغلی پر درآمد و خانه و ماشین لوکس دارند. پسران هم از همسرانشان انتظار دارند که حتی در مواقعی که امکانش نیست برایشان وسایل راحتی را فراهم کنند و یا مثلا سر کار بروند یا نروند یا با دوستانشان بیرون نروند و در یک کلام آزادی را از همسرانشان می گیرند.


بیشتر بخوانید:چگونه دلخوری از همسر را بیان کنیم؟


توقعات

نحوه برخورد با توقعات بالای همسر چگونه است؟

نحوه برخورد با توقعات بالای همسر نیاز به روانشناسی خانواده موفق دارد. کافی است کمی صبر و حوصله به خرج دهید و خشم خود را کنترل نمایید.

  • گام اول اینکه اجازه ندهید همسرتان شما را تحقیر کند

اولین گام برای پایین آوردن توقعات همسر این است که حرمت و احترام خود را حفظ کنید. اگر از همان ابتدای ازدواج به گونه ای رفتار کنید که همسرتان با شما مانند پادری رفتار نکند و احترام خود را حفظ کنید همسرتان هم احترام شما را حفظ خواهد کرد و در چارچوب احترام با شما رفتار میکند. اینکه خودتان را کاملا وقف کسی کنید به این معنی نیست که عاشق او هستید و او را دوست دارید.

  • گاهی هم با او مخالفت کنید

از دیگر موارد در نحوه برخورد با توقعات همسر این است که بعضی اوقات با او مخالفت کنید. بعضی از توقعات آنقدر بالاست که به به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد. دراین موارد بسیار محکم و قاطع باشید و اجازه ندهید با کوتاه آمدن، توقعات او بیشتر شود.

  • در برابر مخالفت خود احساس گناه نکنید

سعی کنید علاوه بر اینکه در برابر توقعات بالای همسرتان مقاومت می کنید اجازه ندهید رفتارهای او باعث شود که شما احساس گناه کنید. لازم نیست مدام چیزی را توضیح دهید. اگر فکر می کنید دیگر نمی توانید در برابر توقعات بالای همسرتان مقاومت کنید به مشاوره ازدواج مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: 10 دلیل کم حرفی مردان که لازم است بدانید


توقعات زن از همسرش چیست؟

توقعات زن از همسرش شامل موارد زیر می باشد:

  • مرد گوش شنوا داشته باشد
  • در امور خانه و بزرگ کردن فرزندانش به او کمک کند
  • همواره پشتیبان او باشد
  • همیشه از زحمات زن در خانه تشکر کند و برای این قدردانی مدام برایش هدیه بگیرد
  • همسرش به او اعتماد داشته باشد
  • شوهرش اجازه دهد که او در فعالیت های ورزشی شرکت کند. از دیگر توقعات زن از همسرش این است که مردانشان بیش از حد حساس باشند. همه کارهای آن ها را ببینند و از آن ها تقدیر و تشکر کنند.
  • زنان دوست دارند مردانشان از لحاظ اقتصادی پیشرفت کنند.
  • زنان دوست دانرد که مردانشان در جمع تنها به آن ها توجه کنند.

بیشتر بخوانید:آموزش راه های بغل کردن همسر


توقعات مرد از همسرش چیست؟

  • از مهم ترین توقعات مرد از همسرش میتوان به عشق و محبت و توجه و مهربانی و خانه دار بودن زن اشاره کرد. مرد دوست دارد همسرش مادر خوبی برای فرزندانش باشد به گونه ای که خیالش از بابت خانه راحت باشد.
  • مرد دوست دارد همسرش کاملا او را درک کند. در هر شرایطی و با هر امکاناتی پا به پای او بیاید.
  • مرد از زن انتظار دارد که احترام پدر و مادر و خانواده اش را داشته باشد وپشت سر آن ها غیبت نکند.
  • مرد دوست دارد همسرش از او حمایت کند و تنها به او توجه کند. از دیگر توقعات مرد از همسرش این است که در همه حال پشت او باشد و او را برای تصمیماتش تحسین و تشویق کند.

بیشتر بخوانید: چیکار کنم شوهرم دست از رفیق بازی برداره؟


روابط عاطفی

انتظارات بیجا از همسر چیست؟

امروزه انتظارات بیجا از همسر بسیار بیشتر شده به گونه ای که در اکثر موارد کار به مشاوره خانواده نیز کشیده می شود. انتظارات بیجا از همسر شامل موارد زیر است:

  • از همسرش می خواهد که بین او و خانواده اش یکی را انتخاب کند.
  • همیشه باید مطیع باشد و “چشم بگوید” آن هم در هر شرایطی
  • از همسرش بخواهد که در هر شرایطی به او خدمت کند و به او سرویس دهد.
  • همسرش هیچ گاه اشتباهش را نمی پذیرد و توقع دارد شما از او عذرخواهی کنید.
  • همسرش از شما توقعات مالی بسیار بالایی دارد.

سوالات متداول

آیا می تونم در زندگی توقعات همسرم رو پایین بیارم؟

قطعا بله اما کار ساده ای نیست. در این شرایط گفتگو و صحبت در آرامش می تواند کمک بزرگی کند. در بعضی مواقع که کار گره می خورد مشاوره خانواده راهنمای خوبی است.

همسرم از من انتظار داره هفته ای یک بار به خانوادم سر بزنم در حالی که مادرم بیماره و باید بهش رسیدگی کنم. لطفا راهنماییم کنید چه کنم؟

شما سعی کنید مسئولیت های خانه تان را به نحو احسنت انجام بدید. اگر این کار رو کردید و باز هم بهانه گرفت بهتره به جای بحث او رو متوجه موقعیت حساستون بکنید. اگر واقعا به نتیجه نرسید بهتر است اول خودتون به مشاوره خانواده مراجعه کنید تا بر اساس شرایطتون به شما راه کار معرفی کند. مگر اینکه همسرتون با شما دشمن باشه یا خسومتی داشته باشه.

همسر من از من توقع داره مثل دختر خالش لباس بپوشم یا دماغمو عمل کنم.. هر کاری هم که می کنم راضیش نمی کنه..به نظرتون چه رفتاری باهاش داشته باشم.

اگه اینطور که شما میگید باشه پس همسرتون از ازدواج با شما راضی نیست و احتمالا آدم تنوع طلبی هم به نظر میاد.شما سعی کنید همیشه به خودتون برسید و بهترین باشید اما اگه اون راضی نشد پس مشکل از خودشه و بهتره با او در این مورد حتما صحبت کنید و مشکل اصلیش رو بدونید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات کانال مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

براي مشاوره در زمينه توقعات بالای همسر چه تاثیری بر روابط عاطفی دارد؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 7 نظر:

  1. زن من انقدر داستان داره که نمیدونم از کجاش شروع کنم. دیگه دارم به مرحله سکوت میرسم . همین

  2. من و شوهرم یه مشکلاتی داریم ولی وقتی میام باهاش صحبت کنم سریع خنده اش خشک میشه و ناراحت میشه ویا انقد سوال و جوابم میکنه و همه چی و با هم قاطی میکنه که اصلا بحث حرف زدن عوض میشه و تا مدتی باهام سرد میشه رفتارش جوری که من دیگه نمیتونم باهاش راجب مشکلاتمون صحبت کنم و از اون طرف نمیتونمم تحمل کنم . ما الان یه ماهه عقد کردیم ولی سر کوچیک ترین مشکل ازم ناراحت میشه و تا چند روز اون و به روم میاره ، جوری که من واااااااقعا خسته میشم و کم میارم

    1. ولش کن بره. به خدا که واسه جفتتون بهتره. آدم بی منطق و مشکل دار رو کلا نباید باهاش ازدواج کرد . همین الان خودتو از یه زندگی بسیار سخت نجات بده. از ما گفتن

  3. با سلام و خسته نباشید من اصلا از مطرح کردن مشکلات خانواده خارج از چار چوب راضی نیستم ولی دیگه تو این قضیه موندم من خودم قبول دارم که انسان کاملی نیستم و مثل هر انسان دیگه ای حتما کم و کسری هایی دارم من تا حدود زیادی فکر کنم توقعات زنم رو به جا اوردم ولی هیچ وقت قانع نیست وقتی تمام مشکلات رو حل میکنم و به خوشی زندگی نیکنیم فقط کافیه یه سر بره پیش مادرش چند بار هم این مسعله رو مطرح کردم ولی فایده ای نداره کار من طوریه که در امدم با پدرم مشترک هست و تمام حساب ها با منه به طوری که خانوادم وقتی چیزی نیازدارن با من مطرح میکنن ولی اون اصلا راضی نمیشه که من اون مشکل رو حل کنم به نظرتون خودمو دار بزنم بهتر نیست

  4. من که از همسرم پول نمی خوام
    دارم ترفیع شغلی میگیرم و فعلا درامد همسرم خیلی بیشتره.
    هفته ای یه بار منت برای ریز خوردنیها.
    بعلاوه اینکه از بابات همه بچه ها میخورن،تو هم برو پول بگیر.
    بی محلی به خانوادم برای کم کاریهاشون.
    در صورتی که خانواده خودش درسته پول میدن بهمون ولی عروسی من رو به روشون هم نیاوردن و من برای ارامش زندگیم هرروز بحثش رو نمیارم وسط.

    بعدشم مهربون میشه
    و این است زندگی یک زن در فرهنگ ما.

  5. باسلام
    مدت ۶ ماه است که عقد کرده ام اما همسرم درباره ی پول دادن به من حرفی نمی زنه و با اینکه شماره کارت من رو داره اما پولی واریز نمیکنه یعنی خودم مستقیما باید بهش بگم پول بده خودش متوجه نمیشه که همسرش خرج داره و نمیشه از پدرش بگیره

    1. سلام
      اتفاقا در اینستاگرام یه پست در این مورد گذاشتیم. حتما یه نگاهی بهش بندازید familico.ir@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉