کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

آشنایی اینترنتی برای ازدواج صحیح است؟

ازدواج اینترنتی صحیح هست یا خیر؟
4/5 - (9 امتیاز)

ازدواج اینترنتی چیست؟

همیشه هدفی که از توسعه تکنولوژی وجود داشته است این بوده که به رفاه و راحتی زندگی انسان ها کمک کند. اما در همه ی زمینه ها و همیشه این اتفاق نیفتاده و مواقعی نیز بوده که مشکلات زیادی را به وجود آورده.

آشنایی اینترنتی به قصد ازدواج یکی از مواردی است که تکنولوژی در آن موفق نبوده است. اما نه تنها کارها را راحت تر نکرده است بلکه مشکلات زیادی را به وجود آورده است. با پیشرفت تکنولوژی و رخنه کردن گوشی های موبایل بیش از پیش، سایت ها و گروه هایی تحت عنوان همسریابی به وجود آمدند و زمینه ساز به وجود آمدن اصطلاحی تحت عنوان ازدواج اینترنتی شدند. این نحوه همسریابی به قدری گسترده شد که در سطح جهانی هنوز هم سایت هایی با فعالیت بین المللی وجود دارند که وسیله آشنایی افراد با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف می شوند.

آیا همسریابی در فضای مجازی صحیح است؟

هیچ چیز خوب و یا بد مطلق نیست. اگر بخواهیم منصف باشیم انتخاب همسر از طریق ازدواج اینترنتی خوبی هایی نیز دارد ولی در مقابل بدی های آن امتحان کردنش اصلا نمی ارزد. البته باید بگویم تجربه ازدواج اینترنتی تا حد زیادی به آداب و رسوم و فرهنگ مرتبط است زیرا طبق تحقیقات و نتایج آن ها اینگونه ازدواج در کشورهای اروپایی و امریکایی موفق تر بوده است.

براساس آمار به دست آمده 11 درصد از افراد بزرگسال آمریکایی و 38 درصد از افراد مجردی که به دنبال یک شخص می گشتند همسریابی در فضای مجازی را امتحان کرده اند که 22 درصد این افراد چیزی حدود 25 تا 34 سال سن داشته اند. جالب است بدانید که 23 درصد از آشنایی هایی که از این طریق انجام شده است به ازدواج ختم شده اند.

اما به طور کلی 32 درصد از افرادی که اقدام به دوستی و ازدواج اینترنتی کرده اند می گویند این نوع از برقراری ارتباط باعث می شود که شما با افراد بییشتری آشنا بشوید و در نهایت انتخاب را برای شما سخت می کند. این باعث می شود مدت زمانی که می توانید در یک رابطه باشید کوتاه تر شود و به سرعت به دنبال جایگزین کردن رابطه اتان باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه آشنایی اینترنتی برای ازدواج صحیح است؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آشنایی اینترنتی برای ازدواج در ایران

همانطور که گفتیم آشنایی از طریق چت برای ازدواج تا حد زیادی به فرهنگ و آداب و رسوم مربوط است. این نوع ازدواج و آشنایی در ایران طرفدار خاصی ندارد و دلیل عمده ی آن نیز به نوع آداب و رسوم مردم ایران برمی گردد که به نوعی سنتی است. البته کلاهبرداری های متعددی که در انواع سایت ادواج اینترنتی انجام شده است نیز بی تاثیر در عدم موفقیت این نوع ازدواج در ایران نیست. با این حال مردم کشور ما دید جدی به این نوع سایت ها برای یک ازدواج موفق اینترنتی ندارند و در نهایت اگر هم از این طریق بخواهند با کسی آشنا بشوند فقط صرف کنجکاوی و تجربه کردن این چنین رابطه ای خواهد بود.

چرا پیشنهاد ازدواج در فضای مجازی رواج یافته است؟

1. گسترده بودن فضای مجازی

طبیعتا همه افراد در شهرهای بزرگ و یا خانواده های شلوغ به دنیا نیامده اند و ممکن است شرایط به گونه ای فراهم نباشد که بتوانند با افراد زیادی آشنا شوند. اما فضای مجازی این مشکل را برطرف کرده است و این محدودیت ها را ندارد. شما می توانید با هر کس حتی در نقاط دور از خودتان آشنا شوید. مقاله 10 مرحله آشنایی قبل از ازدواج را حتما بخوانید.

عواقب ازدواج اینترنتی، خطرناک ترین نوع ازدواج

2. سرعت بالای آشنایی

در دنیای حقیقی آشنا شدن با افراد مختلف زمان بر است و اگر بخواهید با کسی ارتباط برقرار کنید ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد. در صورتی که فضای مجازی به این گونه نیست و تجربه نشان داده است معمولا افراد در فضای مجازی خیلی راحت تر به سراغ اصل مطلب می روند و خواسته خود را بیان می کنند. برای خواندن مقاله بررسی ازدواج سفید کلیک کنید.

آسیب های ازدواج اینترنتی

3. عدم توانایی برقراری ارتباط

ممکن است که همه شرایط برای شما در دنیای حقیقی فراهم باشد و شما گزینه های زیادی را برای انتخاب داشته باشید. ولی به دلیل اینکه آدم خجالتی ای هستید و مهارت های ارتباطی ضعیفی دارید به آشنایی از طریق چت برای ازدواج روی می آورید. باید در نظر داشته باشید تا وقتی که مشکل ارتباطی خود را حل نکنید به ازدواج اینترنتی موفق دست نخواهید یافت. برای خواندن مقاله فواید و آسیب های دوستی قبل از ازدواج کلیک کنید.

سرانجام ازدواج اینترنتی چیست؟

4. تصویر سازی زیبا

در پشت صفحه ی گوشی می توانید تصویر بسیار زیبایی از خودتان بسازید و عیب ها و کاستی های خودتان را پوشش دهید. در صورتی که اگر بخواهید در فضای حقیقی این کار را انجام دهید غیر ممکن خواهد بود. برای خواندن مقاله شناخت پسر خوب برای ازدواج کلیک کنید.

چرا اغلب افراد با ازدواج اینترنتی مخالف اند؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه آشنایی اینترنتی برای ازدواج صحیح است؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

5. اطلاعات غلط، اصلی ترین مشکل ازدواج اینترنتی

آشنایی برای ازدواج در فضای مجازی مشکلات خاص خودش را دارد و مسائلی وجود دارد که باعث می شود اینگونه ازدواج ها موفقیت آمیز نباشند. اما یکی از این دلایل بسیار شاخص است تا حدی که می توان آن را مهم ترین دلیل برای موفق نبودن ازدواج های اینترنتی دانست. عدم صداقت در بین کسانی که خواهان آشنایی از طریق ازدواج های اینترنتی هستند باعث شده است که تنها درصد کمی از اینگونه رابطه ها به ازدواج ختم شوند. افرادی که در این فضا وجود دارند سعی می کنند همیشه یک تصویر ایده آل از خودشان به نمایش بگذارند. آن ها درمورد تحصیلات،شرایط اقتصادی، مشخصات ظاهری، خانواده و حتی محل زندگی خود دروغ می گویند. ساده ترین دروغی که در فضای مجازی پیدا می کنید عکس پروفایل افراد است که آنقدر دستخوش تغییر می شود که هیج شباهتی به خودشان ندارد. مطلب تشخیص دختر خوب برای ازدواج را حتما بخوانید.

6. وابستگی احساسی، مشکل اصلی

کمی که از آشنایی اینترنتی برای ازدواج می گذرد دو طرف به یکدیگر عادت می کنند و درحقیقت آن تصویر زیبایی که برای یکدیگر درست کرده اند را می پسندند. این آشنایی و احساس نزدیکی تا حدی پیش می رود که تصمیم می گیرند در دنیای واقعی یکدیگر را ببینند. پس از مدتی که از آشنایی می گذرد تصمیم می گیرند تا رابطه اشان را جدی تر کنند به همین دلیل به فکر ازدواج می افتند.

در این موقع افراد به دو دسته تقسیم می شوند:

1. آن هایی که نقاب خود را بر می دارند و حقیقت را می گویند و آن هایی که به پنهان کاری ادامه می دهند. البته در بیشتر اوقات وقتی حتی تمام حقایق نیز بیان می شود طرفین خواهان ادامه رابطه هستند زیرا آنقدر از لحاظ عاطفی به یکدیگر وابسته شده اند که نمی توانند نقاط ضعف یکدیگر را ببینند. و چیزی که در ذهنشان است یک ازدواج رمانتیک و عاشقانه است. در نهایت ازدواج فقط بر پایه احساسات صورت می گیرد و یکی از آسیب های ازدواج اینترنتی که نادیده گرفته شدن عقلانیت و منطق است اتفاق می افتد.

به طور کلی نمی توان گفت که هرگونه آشنایی از طریق فضای مجازی محکوم به شکست است. بلکه مواردی نیز بوده است که زوجین از طریق فضای مجازی با یکدیگر آشنا شده اند و ادعا کرده اند که نیمه گمشده خود را پیدا کرده اند. ولی اگر قصد دارید به اینگونه ازدواج ها تن دهید باید بدانید که ریسک طلاق در اینگونه ازدواج ها به مراتب بیشتر از آشنایی هایی است که در فضای حقیقی صورت می گیرند.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه آشنایی اینترنتی برای ازدواج صحیح است؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 4 نظر:

  1. خامی و بچگی در جملاتت بیداد می‌کنه!!! لطفا کناره‌گیری کن. نابود می‌شی!

  2. سلام اسم من مریم هست من 14 سالمه یه پسری رو دوستش دارم اون 17 سالشه و ما دوتا از مجازی آشنا شدیم من خیلی دوستش دارم
    یه روز داشتیم چت میکردیم اون بهم گفت یه شرطی دارم ساعت 20 بهت میگم من گفتم باشه ساعت 20 شد و اون بهم گفت بیا با هم نامزد شیم اگه نامزد نشیم دیگه نمیتونم رابطه مون رو ادامه بدم منم گفتم باشه اما چجوری ؟
    اون سه بار به من گفت آیا تو میخوای همسفر من بشی منم سه بار گفتم آره، خب حالا ما نامزدیم یا نه ؟

    1. سلام.نه ، باید صیغه خونده بشه مدت معلوم بشه اجازه پدر لازمه ….خیلی سنت کمه ، چرا وارد این جور مسائل احساسی میشی، بعداً بزرگتر شدی پشیمون میشی

    2. خامی و بچگی در جملاتت بیداد می‌کنه!!! لطفا کناره‌گیری کن. نابود می‌شی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉