کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

نحوه پوشش والدین در مقابل فرزندان | چه نکاتی بهتر است رعایت شود؟

پوشش والدین در مقابل فرزندان چگونه باید باشد؟
3.7/5 - (13 امتیاز)

تعویض لباس جلو فرزند مشکلی دارد؟

به نظر شما پوشش والدین در مقابل فرزندان باید چگونه باشد؟ معمولا پدر و مادر ها حس می کنند که نوع پوشش آن ها در خانه اهمیت زیادی ندارد و اکثر مواقع در خانه راحت هستند. خوب ما نیز تا حدودی به شما حق می دهیم. شما می خواهید حداقل در خانه راحت باشید و تحت فشار نباشید. ولی بعضی از والدین دیگر بیش از حد راحت هستند و نوع لباس پوشیدن آن ها به شدت زننده است. مخصوصا این نوع ناهنجاری در خانم ها بیشتر دیده می شود. خانم عزیزی که روی پوشش خود در خانه دقت نمی کنی و فکر میکنی که جلوی محارمت مشکلی ندارد با هر شکلی بگردی، به شما بگوییم که شما باعث تحریکات جنسی فرزندانتان شده و ممکن است این تحریکات باعث ایجاد اختلالات جنسی و فساد در او بشود. مخصوصا در مقابل پسران که باید به شدت روی لباس پوشیدن خود دقت کنید.

نکته مهمی که در مورد پوشش والدین در مقابل فرزندان وجود دارد این است که برخی والدین احساس می کنند که اگر در مقابل فرزندشان بیش از حد راحت لباس بپوشند فرزندشان چشمش به اصطلاح سیر می شود. این تصور کاملا اشتباه است و باعث تحریک بیش از حد او خواهد شد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نحوه پوشش والدین در مقابل فرزندان | چه نکاتی بهتر است رعایت شود؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نوع پوشش والدین در مقابل فرزندان باید چگونه باشد؟

به لحاظ روانشناسی پوشیدن لباس های بیش از حد پوشیده یا بیش از حد آزاد ، برای والدین توصیه نمی شود. زیرا اعتقاد بر این است که اگر پدر و مادر خیلی پوشیده باشند، به دلیل این محدودیت، فرزندانشان بیش از حد کنجکاو می شوند.

از طرفی پوشیدن لباس های بیش از حد از آزاد باعث ایجاد تحریکات جنسی شده و به همین دلیل فشار جنسی بیش از حدی به آن ها داده خواهد شد. عدم عفت در نوع لباس پوشیدن و نوع رفتار والدین، موجب می شود که فرزندان حد و مرزها را نشناسند و متوجه نشوند کجا چه لباسی بپوشند یا چه رفتاری داشته باشند.

به همین دلیل رعایت اعتدال در سبک لباس پوشیدن والدین در مقابل فرزندان اهمیت دارد. پس اعتدال را حفظ کنید.


بیشتر بخوانید: از شیر گرفتن کودک | زمان مناسب، عوارض و راهکار های مهمی که باید بدانید!


جلوی فرزند پسرم چگونه لباس بپوشم؟!

با توجه به این تفاسیر، سوال اینجاست که جلوی فرزند پسرم چگونه لباس بپوشم؟

فرزندان پسر معمولا نسبت به دختران زودتر تحریک می شوند و به شدت حساسند. به همین دلیل توصیه می شود که از سن 4 یا 5 سالگی نوع پوشش مادر در مقابل پسرش باید کنترل شده باشد. در جواب سوال مادرانی که می پرسند جلوی فرزند پسرم چگونه لباس بپوشم بگوییم که:

  • مادران عزیز لباسی که انتخاب می کنید نباید آنقدر تنگ باشد که برجستگی هایتان بیرون بزند.
  • پوشیدن دامن های کوتاه برای مادرانی که فرزند پسر دارند اصلا توصیه نمی شود.
  • آرایش غلیظ مادران جلوی فرزندان پسر تحریک آمیز است.
  • در مورد نوع نشستن مادر روی مبل یا روی میز یا خوابیدن او باید مراقب بود.
  • از پوشیدن لباس های باز و آزاد و یقه باز جدا خودداری کنید.

اگر احساس می کنید که واقعا نمی دانید که در مقابل فرزند خود چگونه لباس بپوشید و جلوی او با همسرتان چه رفتاری داشته باشید مشاوره کودک به شما کمک خواهد کرد که حد و مرزها را بهتر بشناسید و بهترین رفتار را داشته باشید.

چگونگی پوشش والدین در مقابل فرزندان

عوارض پوشش نامناسب مادر در مقابل فرزندان چیست؟

پوشش نامناسب مادر در مقابل فرزندان پسر یکی از معضلات مهم اخلاق خانوادگی است. از مهم ترین مشکلاتی که پوشش نامناسب مادر بر روی فرزندان دارد، بلوغ زودرس اوست. آسیب های بلوغ زودرس را هم که همه می دانند. اختلالات روانی، اختلالات جنسی، پرخاشگری، افسردگی، اختلالات یادگیری و فساد و فحشای اجتماعی از جمله آسیب های مهم فرزندان خصوصا فرزندان پسر است. به همین دلیل توصیه اکید روانشناسان خصوصا در کشورهای اسلامی مثل ایران این است که هم والدین حرمت فرزندان خود را حفظ کنند و هم فرزندان بدانند که در مقابل والدین چه نوع رفتاری داشته باشند.

به همین دلیل توصیه می شود که نادانسته رفتاری نکنید که تا یک عمر روی فرزندتان تاثیر بد بگذارد. اگر در این زمینه سوالی دارید می توانید به مشاوره خانواده مراجعه کنید و از او راهکار بخواهید.


بیشتر بخوانید: پرورش مسئولیت پذیری در کودکان و نوجوانان چگونه باید صورت گیرد؟


آیا می توانم جلوی فرزندم لباس عوض کنم؟

بعضی از والدین سوال می کنند که آیا می توانم جلوی فرزندم لباس عوض کنم؟

در جواب به شما بگوییم که خانواده حد و مرزی دارد. مخصوصا در خانواده های اسلامی هر یک از افراد خانواده چارچوب خاصی دارند. اینکه مادر و پدر بخواهند جلوی کودکشان لباس عوض کنند بستگی به شرایط خانواده و فرزندان دارد. یعنی اینکه مادر بهتر است جلوی فرزند پسرش لباس عوض نکند اما اگر جلوی فرزند دخترش لباس عوض کند آنچنان ایرادی ندارد اما بهتر است آن کار را هم نکند.

تعویض لباس بهتر است در اتاق در بسته و دور از چشم فرزندان باشد. مخصوصا زمانی که فرزندان به سن 4 یا 5 سالگی می رسند باید همه جوره عفت و پوشش در مقابل او رعایت شود. پس جواب این سوال که آیا می توانم جلوی فرزندم لباس عوض کنم کاملا نسبی است اما بهتر است این کار انجام نشود.


بیشتر بخوانید: ۱۵ راهکار خواباندن کودک یک ماهه تا دوساله


پوشش والدین در مقابل فرزندان

سوالات متداول

پوشش والدین در مقابل فرزندان از نگاه اسلام چیست؟

از نظر اسلام پوشش والدین باید به حدی باشد که قسمت حساس بدن والدین پوشیده باشد و چیزی برای تحریک باقی نگذارد. تصویری که فرزند از مادر و پدرش دارد باید تصویر والدین زیبا و آراسته باشد. والدین باید از این نظر نیز الگوی مناسبی برای فرزندانشان باشد تا سهمی در تحریک فرزندانشان نداشته باشند.

عدم رعایت پوشش والدین روی فرزند پسر بیشتر تاثیر می گذارد یا فرزند دختر؟

معمولا خانم ها به دلیل اینکه بدنشان تحریک کننده تر از آقایون است باید بیشتر مراقب پوشش خود باشند. از طرفی جنس نر خیلی زود تحریک می شود و اگر این تحریکات از طرف محارم خود باشد تبدیل به فاجعه خواهد شد. مادران عزیز بهتر است بعد از سن 5 سالگی پسرشان بیشتر مراقب پوششان باشند.

آیا نوع لباس پوشیدن والدین در نوع پوشش فرزندان نیز تاثیری دارد؟

به طور نسبی بله، مثلا اگر والدین حد و مرز ها بشناسند و در نوع پوشش خود در مقابل فرزندشان دقت کنند قطعا آن ها هم روی نوع پوشش خود دقت می کنند و سعی می کنند همگام با خانواده جلو بروند. البته بعضی از بچه ها هم ممکن است دیدگاه متفاوتی نسبت به والدین خود داشته باشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره کودکبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه نحوه پوشش والدین در مقابل فرزندان | چه نکاتی بهتر است رعایت شود؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 15 نظر:

  1. سلام همسرم با مادرش خیلی خیلی راحته وباهم حتی به حمام می‌روند بهش گفتم که این کار حرامه گنا

  2. سلام به نظر من توی این دوره فضای مجازی بشدت باید ازکودکان هم دختر وبیشتر پسر مراقبت کرد تا ذهنیت اونها تابزرگ شدن سالم بمونه و از افتهای جنسی که روان رو بهم میریزه تمیز و ارام بمونه

  3. به عنوان یک پسر که الان پدر سه فرزند هم هست نکات تجربی رو بگم.. پسرها دچار تخیلات و تحرکات جنسی بسیار قدرتمندی هستن و اگر محرکهای بصری دور و برش زیاد باشه شدیدا دچار این تخیلات و تحرکات میشه و به خودارضایی و هیزی پنهان دچار میشه. حتما افراد باهم متفاوت هستند اما اکثریت آقایون این حس جنسی قدرتمند رو از حدود ۱۳ سالگی دارن و باید بگم وقتی ممیز هستند یعنی بیشتر از ۵سال، به شدت کنجکاو هستند و متوجه خیلی چیزها میشن و مادری رو میشناسم که جلوی پسر ۴ساله خودش حمام رفته و الان پسرش شدیدا دچار اختلالات جنسی و خودارضایی شده و متاسفانه تخیل جنسی روی مادر و عمه خودش داره… خیلی از آقا پسرها پورن نگاه میکنن و متاسفانه سایتهای پورن پر هست از رابطه جنسی با خواهر و مادر و بین بچه های الان هم با قواعد آتئیستی دارن رابطه داشتن با محارم رو امری عادی جلوه میدن… جلوی پسر و برادر خودتون هم سعی کنید نهایتا شلوارک گشاد و تیشرت پوشیده و بلند بپوشید تا در آلوده شدنش سهم کلیدی نداشته باشید. دامن و شلوار و لباس بلند که دیگه عالی هستش… البته باید راحتی خانم ها هم لحاظ بشه.. لباسهای یکسره گزینه راحت و پوشیده هستند… به عنوان یک برادر مواردی رو عرض کردم خیلی حرفها رو نگفتم

    1. خیلی جامع مشکلات رو توضیح دادید و متاسفانه هیچکی روش نمیشه این مسائل رو شرح بده صهیونیست طبق نقشه ی حساب شده این بلا رو سر ما آورده

  4. من پسرم 11 ساله هستش دوست داره بدنمو ببینه 2 هفته شلوغ نکنه میتونه از طرف خدا لطفاً جواب بدین

  5. من پسر 11ساله دارم بچم 2 هفته منو اذیت نکنه می تونم بدنمو بهش نشون بدم خیلی علاقه داره بدنمو ببینه جواب بدید

    1. من که توصیه میکنم مادران حدالامکان بدنشون رو جلوی کودکان پسر بنمایش نگذارن کاملا خودشون رو بپوشونن بلوز و شلوار یا دامن گشاد بپوشن هیچ برجستگی بدنشون نمایان نشه انگار نامحرم حجاب بگیرن تا پسرشون اسوده باشه و دچار اختلال نشه تحریک دائم پسر رو خراب میکنه

  6. سلام من فرزندی دارم 10 ساله لباس زیر زنان یوشکی می پوشه باید باهش چه جوری رفتار کنم که متوجه نشه

  7. من الان ۳۶سالمه و پسر ۱۵ساله دارم ،حداقل پوشش ام شلوراک تا زیر زانو و تاپ که کمی بسته هست می پوشم ،خدارشکر بلوغ زود رس ندارم از پارسال تازه شروع شده بلوغش،و به من نگاه کنجکاوی نداشته،

  8. سلام.
    ممنون از این مطلب عالی
    میخواستم یک مقداری جزئی تر مطلع بشم. مثلا شلوارک تا زانو یا تاپ استین حلقه ای مناسب نیستن؟ جذب باشه طوری که حجم بدن کامل پیدا باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉