کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

ازدواج دختر عمو با پسرعمو پیوندی آسمانی است؟

ازدواج دختر عمو و پسر عمو
3.7/5 - (30 امتیاز)

عقد دخترعمو پسرعمو رو تو آسمونا بستن!

حتما این جمله که (عقد دخترعمو پسرعمو رو تو آسمونا بستن) را از زبان بزرگتر ها تا حالا از زبان بزرگ تر ها شنیده اید. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که این جمله از کجا آمده است؟

ازدواج پسرعمو و دخترعمو به نوعی ازدواج فامیلی است. درست است که این نوع ازدواج و یا به طور کلی ازدواج های فامیلی از نظر علم پزشکی مشکلات خودشان را به دنبال دارند اما چه چیزی باعث شده است که این نوع ازدواج به خصوص در کشورهای خاورمیانه و در دین اسلام رواج داشته باشد؟

در دین اسلام ازدواج با خویشاوندان توصیه شده است و آن را امری خوب می دانند. در این میان ازدواج فرزندان دو برادر یا به عبارتی ازدواج دخترعمو پسرعمو به شدت پسندیده واقع شده است و توجه ویژه ای به آن شده است. تا جایی که شما می توانید این نوع ازدواج را در خانواده پیامبر نیز مشاهده کنید. حضرت زینب نیز با پسرعموی خودشان ازدواج کرده اند. به دلیل بنیان محکم خانواده و توجه ویژه به این امر در دین اسلام، امر ازدواج نیز بسیار مهم است.


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج برای انتخابی عاقلانه است یا زندگی ای عاشقانه؟


آیا مشکلات ژنتیکی ازدواج پسرعمو و دخترعمو بیشتر است؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه ازدواج دختر عمو با پسرعمو پیوندی آسمانی است؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مزیت های ازدواج دخترعمو پسرعمو

ازدواج های فامیلی ویژگی های خاص خودشان را دارند که با توجه به فرهنگ ما ایرانی ها بسیار با اهمیت هستند. ازدواج پسرعمو و دخترعمو از لحاظ و یا به طور کلی ازدواج فامیلی مزیت های زیر را به همراه دارند:

آشنایی دیرینه

طبیعی است که دو برادر با یکدیگر و در یک خانواده بزرگ شده اند و به طور کامل یکدیگر را می شناسند. این موضوع باعث می شود که آشنایی دیرینه ای در بین دو خانواده وجود داشته باشد و برخلاف ازدواج با فرد غریبه ازدواج با دخترعمو و یا ازدواج با پسرعمویتان می تواند بسیاری از دغدغه هایی که ازدواج با غریبه دارد را نداشته باشد. اگر بدانید که مناسب یکدیگر نیستید از همان ابتدا پا پیش نمی گذارید. بنابراین این شناخت بسیار موثر است.

تناسب میان خانواده

پدر شما و عموی شما هر دو در یک شرایط اقتصادی و فرهنگی بزرگ شده اند و طبیعی است که طرز فکرشان تا حدود زیادی شبیه به یکدیگر باشد. همین موضوع باعث می شود تا میان دو خانواده تناسب وجود داشته باشد. علاوه بر این وقتی به احتمال زیاد شیوه تربیتی این دو نفر نیز شبیه به هم است و میان اعتقادات شما با دخترعمو یا پسرعمویتان تفاوت چندانی دیده نخواهد شد. همین موضوع باعث می شود که از لحاظ اخلاقی مناسب ازدواج با یکدیگر باشید.

پنهان نبودن اتفاقی

معمولا اگر اتفاقی برای یکی از اعضای فامیل بیفتد بقیه نیز از آن خبر می شوند. همین موضوع می تواند در شناخت بهتر به شما کمک کند. اگر پسرعمویتان مواد مخدر مصرف می کند و یا انحرافات اخلاقی دارد در صورت خواستگاری پسرعمو یتان می توانید به راحتی این موضوع را مطرح کنید و به او جواب نه بدهید. و یا این که شروطی محکم برای او بگذارید.


بیشتر بخوانید: ازدواج فامیلی دختر خاله با پسر خاله صحیح است؟


آیا ازدواج پسرعمو و دخترعمو خطرناک است؟

تقویت رابطه فامیلی

طبیعی است که اگر شما عاشق پسرعموی خود شوید و با او ازدواج بکنید، هردو خانواده خوشحال می شوند و روابط بینتان بیش از پیش گسترده می شود. مطمئن باشید از این اتفاق هیچکس بیشتر از پدر و عمویتان خوشحال نمی شود.

ازدواج آسان

هیچ کس از بیشتر از دو برادر از وضعیت مالی یکدیگر آگاه نیستند و می دانند که در چه شرایطی قرار دارند. طبیعی است که سخت گیری هایی که برای افراد غریبه می شود در ازدواج های فامیلی و به خصوص ازدواج پسرعمو و دخترعمو وجود ندارد. بنابراین دو خانواده خیلی راحت و سریع بر سر مسائلی همانند مهریه و جهزیه به توافق می رسند و نیاز به بحث زیادی نیست

مخارج کمتر

طبیعی است که در ازدواج دخترعمو و پسرعمو نصف فامیل ها مشترک هستند بنابراین برای مراسم عقد و عروسی مهمانان کمتری دارید و در این صورت در بسیاری از هزینه ها می توانید صرفه جویی کنید.

مشکلات ازدواج پسرعمو و دخترعمو

همانطور که دیدید دلایل بسیار محکمی وجود دارند که ازدواج با دخترعمو یا پسرعمو را توجیه کنند و به همین دلایل است که این نوع ازدواج به گونه ای در فرهنگ ما نهادینه شده است. اما نباید از مشکلات این نوع ازدواج غافل باشید.


بیشتر بخوانید: فواید و آسیب های دوستی قبل از ازدواج


خطرهای ازدواج پسر عمو و دختر عمو

سرک کشیدن فامیل ها

بزرگ ترین معضل ازدواج های فامیلی دخالت سایر فامیل ها در زندگی شما است. وقتی از افرادی که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و قصد طلاق دارند دلیل این امر پرسیده شده تعداد زیادی از آن ها به موضوع دخالت دیگران اشاره کردند. این دخالت ها به حدی پیش می روند تا که شما کلافه می شوید و تصمیم به جدایی می گیرید.

طلاق های پردردسر

علاوه بر مشکلاتی که امکان دارد زندگی شما با دخترعمو یا پسرعمویتان را خراب کتد، طلاق های پردردسر نیز معضلی دیگر است. وقتی که تصمیم به طلاق می گیرید باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که طلاق شما یک طلاق معمولی نخواهد بود. به احتمال زیاد وقتی که شما از یکدیگر طلاق بگیرید ارتباط دو خانواده نیز با یکدیگر قطع خواهد شد و شاید حتی روابط دیگران نیز دچار تنش شود.

ازدواج با دخترعمو و پسرعمو از نظر ژنتیکی

علاوه بر مشکلات فرهنگی و اجتماعی که بیان شد، مشکلات پزشکی نیز یکی از دلایل محکمی هستند که شاید خیلی از افراد از این نوع ازدواج ها دوری کنند. این مشکلات باعث شده اند که ازدواج های فامیلی تنها 10 درصد از ازدواج ها را در کشورهای اروپایی و امریکایی تشکیل دهند. در صورتی که آمار این نوع از ازدواج ها در کشور ما بسیار بیشتر است.

درست است که ازواج با دخترعمو از نظر ژنتیکی بهترین نوع ازدواج فامیلی است. اما این بدین معنا نیست که عاری از هرگونه مشکل باشد. به همین دلیل وقتی صحبت از ازدواج های فامیلی و حتی ازدواج دخترعمو و پسرعمو حرف به میان می آید توصیه اکید به آزمایش ژنتیک می شود.

آزمایش ژنتیک دخترعمو پسرعمو نیز همانند آزمایش ژنتیک سایر ازدواج ها است و فقط احتمال این که به مشکل ژنتیکی بر بخورند کمتر از سایر نسبت های فامیلی است.

با این حال اگر صحبت از ازدواج بین شما با دخترعمو یا پسرعمویتان شد حتما در نظر داشته باشید قبل از این که این موضوع را به سایر اعضای فامیل اعلام کنید حتما آزمایش ژنتیک بدهید. پس از آن نیز با در دست داشتن اطلاعات سابقه مریضی های مختلف در خانواده اتان و آزمایش ژنتیک خود به یک مشاور ژنتیک مراجعه کنید و از او راهنمایی بگیرید.

سوالات متداول

آیا در ازدواج دخترعمو با پسرعمو نیز آزمایش ژنتیک لازم است؟

ازدواج دخترعمو با پسرعمو نیز ازدواج فامیلی محسوب می شود. بنابراین لازم است که آزمایشات ازدواج فامیلی داده شوند

ازدواج با دخترعمو کار اشتباهی است؟

ازدواج با سایر اعضای فامیل کار اشتباهی نیست بلکه توصیه هم می شود فقط باید در نظر داشته باشید که قبل از آن حتما به مشاور ژنتیک مراجعه کنید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید.

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ومعیارهای ازدواجبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه ازدواج دختر عمو با پسرعمو پیوندی آسمانی است؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 164 نظر:

  1. من خیلی دختر عمو رو دوست دارم فکر کنم اونم منو دوست داره نمیدونم چجوری بگم

  2. خاک عالم و آدم تو سره منه بد بخت که گناهم این بود که چون ۶ سال از دختر عموم کوچیکتر بودم شاهد از دست دادنش بودم برای همیشه
    الان که چند ساله از رفتنش میگذره هنوزم هم به جز اون عشقی تو دلم ندارم
    کاش به درگاه خدا زمان برمی‌گشت و بهش میگفتم دوست دارم
    آقایون …..
    از من به شما نصحیت این خجالت و ترس و نگرانی هاتون رو بزارید کنار و بهش بگید به خدا که نمیدونید از دست دادنش چه دردی داره به خدا نمیدونید نکنید شما ها دیگه اشتباه منو نکنید

    1. ببین داداشی منم یه چیز مشابه همین که گفتی رو تجربه کردم ولی بذار تجربه ی الان که ده سال ازش گذشته رو بهت بگم….
      خودت رو نابود نکن…
      من با فکر و خیال به چیزایی که از دست دادم عمر و اینده و همه چیز رو له باد دادم
      میتونستم کارایی برای زندگیم بکنم از استعداد و توانایی هام استفاده بکنم اما شده بودم یه ادم افسرده و …
      با اینکه بعد ها فهمیدم حکمت اون نرسیدن رو اما چون احساس گناه داشتم حل نشده بود برام
      ولی خب الان احساس گناهم فقط به خاطر اینه که با از دست دادن عمرم خودمو نابود کردم
      به خودت فکر کن…
      شاید تو اون طرف دنیا باشی ولی وقتی حرف زدی خواستم این حرفارو بهت بگم
      روزگار خوش

  3. من نوه ی عمویم رامیخواهم چون اون منو میخواد من هم اونو چیکار کنیم من ۲۲سالمه اون ۱۷ ساله چیکار کنیم

  4. سلام من عاشق دختر عموم شدم از بچگی بهش علاقه داشتم اما الان یه حس دیگه نسبت به دارم من الان ۱۷ سالمه و اون ۱۶ سال و احساس میکنم که اونم به من علاقه داره اما میترسم بهش بگم ترو خدا بگین چیکار کنم دیگه دارم دیوانه میشم

    1. بگو منم مثل تو عاشق دختر عموم بودم و رفتارای دختر عمومم هم نشان می‌داد اونم عاشق منه انقد نگفتم تا خودش بهم گفت الان یه ساله نامزدیم و خیلیم همو دوست داریم

  5. سلام
    کسانی که پسر عمو دختر عمو هستند و بهم علاقه دارن
    انشالله که بهم برسن اخه وقتی بهم برسین شب روز خداروشکر می کنید
    درست مثل من

  6. سلام منم پسر عموم رو خیلی دوس دارم اونم منو دوسداره نقریبا نصف خانوادمون هم با خبرن اما باید منتظر بمونم که 1 سال دیگه بره سربازی و برگرده که کلا 3 سال طول میکشه و اون 3 سال ازم بزرگتره من الان 14 سالمه و اون هم 17 سالشه اسمش سلمانه خیلی دوسش دارم😙😙😙

  7. براب منم دعا کنید خیلی پسر عموم رو دوست دارم
    ای کاش رسیدنی در میون بود

  8. من دختر عمو خیلی دوست دارم. ولی نه می تونم بهش بگم می ترسم. و دختر عمو 15سال شه من20سالم نه می دونم چه کارنم……؟

  9. من دختر عمو خیلی دوست دارم. ولی نه می تونم بهش بگم می ترسم. و دختر عمو 15سال شه من20سالم نه می دونم چه کارنم.

  10. خیلی بی انصافیع چندین سال دوسش
    داشتع باشی با
    خودت و غرورت بجنگی و اخر سر
    بفهمی که دوست دختر دارع
    لعنتی چرا قلبم دست بردار نیست
    از وقت تلف شدع احساس لع شدع
    دلی کع هیشکی جز اونو قبول ندارع
    چ غلطی کنم موقعیت های بهت از اون
    بودع اما قلبم عجیب بهش وفادارع
    از سخن چینان شنیدم آشنایت نیستم
    خاطراتت را بیاور تا بگویم کیستم!!

  11. درسته ک میگن ازدواج دختر عمو و پسر عمو باعث میشه بچه هاشون ضریب هوشی پایینی داشته باشن؟؟؟؟

  12. سلام من دخترعموم رو دوس دارم ولی سه سال ازم بزرگتره نمیدونم چیکار کنم راهنماییم کنین لطفا

    1. سلام دوست من منم دختر عموی بزرگ تر از خودم دارم ولی اینا دلیل نمیشه از هرکی خوشت میاد باید بهش ابراز علاقه کنی

  13. سلام منو پسر عموم می‌خوایم یا هم ازدواج کنیم هم من کم خونی دارم هم اون به نظر شما مشکلی پیش میاد یا نه ممنون میشم کمک کنید

  14. یاشار خیلی دوست دارم امیدوارم همیشه سالم و موفق باشی
    شاید هیچوقت بهت نرسم یا این پیام رو نبینی اما خیلی دوست دارم از همون بچگیا از همون موقع ک تو یه آپارتمان زندگی میکردیم و همش پیشت بودم از همون جایی ک همه تولد هامو پیش تو بودم و همیشه ارزو میکردم عاشقم بشی
    میدونم امکان داره منو نخوای مشکلی نیست به خاطر تو و خاطراتت تحمل میکنم اما قول بده همیشه مراقب خودت باشی
    حس بدی دارم ک شاید کسی رو غیر از من دوست داشته باشی
    صد ها بار عروسیت رو با کس دیگ تصور کردم و نتونستم تحمل کنم شاید بعد اون یه خداحافظی طولانی بکنم
    نمیتونم مجبورت کنم دوسم داشته باشی
    اما وقتی چند شب پیش خواب دیدم دست همو گرفتیم و قدم می‌زنیم خیلی خوشحال بودم با اینکه میدونستم خواب می بینم اما ادامه دادم تا بیشتر ببینمت چون الان دیگ خیلی ازم دوری

    عاشقتم💕😭

    1. نخیر دوست عزیز اگع مثبت باشه ینی مشکل دارین اگه منفی باشه ینی مشکل ندارین

  15. سلام من عاشق دختر عموم شدم ولی چنتا مشکل دارم یک اینکه سربازم و مشکل مالی دارم دو اینکه با داداشش جدا از پسرعمو بودن واقعا رفیقیم اصلا روم نمیشه حرف دلمو بزنم چیکار کنم دارم دیوونه میشم عاشقشم یکی یه راهنمایی کنه خیلی ترس دارم از گفتن حرفم

    1. من یکی رو میشناسم که شرایطش مثل تو بود اما اگه با اصول ازدواج برید خواستگاری و جواب مثبت بشنوید هیچ مشکلی بین تو و پسر عنوان پیش نمیاد

  16. منم دختر عموم رو دوس دارم از بچگی هم اسم گذاشتن روما اما من‌میترسم بش بگم الانم جفتمون 19 سالمونه ترم دوم دانشگاهیم منتها دانشگاهمون جداس
    اگه این پیامو دیدی شک نکن من همونم ک ب فکرت رسید و اینکه میخوام بدونی چقد دوستت دارم
    اما ترسم از اینکه تو منو نخای و من حالم بعد شنیدن حرفات بد بشه نمیزاره بت بگم
    واینکه اگر هم گفتم یا‌نگفتم در هر صورت میخوام ک خوشبخت شی

  17. سلام من عاشق دختر عموم هستم ولی تو خانواده دوتامون مشکل برادر داشتیم میخاستم بدونم میشه باهام دیگه ازدواج کنیم یا نه؟

  18. سلام من عاشق دختر عموم هستم ولی تو خانواده دوتامون مشکل برادر داشتیم میخاستم بدونم میشه باهام دیگه ازدواج کنیم یا نه؟

  19. عشق عاشقی فقط توی قصه هاست .فقط کافیه طرف ات تعهد حالیش نباشه .بیچاره می شوی ثانیه ها عمر ات رفته با غم اندو یک اشتباه .+یک کلمه روی خودت طلاق .اونی که با درک فهم عقل ازدواج کنه در اینده خوب بد طرف اش پیدا میکنه عاشق خوبی ها اش میشه پای عشق اش میمانه چون میدانه طرف بهش تعهد داره .

  20. سلام ماجرا از اینجا شروع شد من بعد از ۴ الی ۵ سال نرفته بودم شهرستان فامیلامون کلا یه شهر دیگه هستن که از اینجایی که من زندگی میکنم ۱۴ ساعت راهه من بهد از ۴ الی ۵ سال بعد رفتم شهرستان وقتی دختر عموم رو دیدم قلبم تند تند میزد واقعا یک جوری عاشقش شدم که نگو و نپرس دیگه بعد از اون موقع هر سال یا اتفاقی هر ۶ ماه میرفتیم شهرستان شاید از واکنش های من فهمیده باشن که من عاشق دختر عموم هستم من یک خواهر بزرگتر دارم که همون اول که عاشق شدم اومدم پیشش بهش گفتم اون گفت اوهههه داداش کوچیکم عاشق شده بهش گفتم ساکت شو اگر کسی بفهمه کشتمتا حالا بگذریم از اینا خیلی خیلی عاشق دختر عموم هستم ولی یه سوال هایی هست که منو کشته عبارت است از: ایا دختر عموم هم منو دوست داره ؟ اگه بهش بگم چه واکنشی داره؟خیلی سوال تو ذهنم هست ولی خیلی میترسم که دوسم نداشته باشه ولی من خیلی حسادت میکنم مثلا پسر عمم میره پیشش میخندن یا حرف میزنن خیلی حسادت میکنم و کلا باهاش قهر میکنم ولی میدونم حق داره بازم کلا باهاش قهر میکنم ولی خیلی خیلی خیلی خیلی دوسش دارم همین الانم که دارم تایپ میکنم به یاد اون موقع میفتم قلبم تند تند میزنه ولی من از حرف استاد درسم ترسیدم که مسئله ایی پیش اومد و گفت که ازدواج پسر عمو و دختر عمو اشکالی نداره ولی احتمال ۲۰ درصد بچشون به مشکل بر بخوره ولی یک ذره هم از عشقم بهش کم نمیشه ولی نمیخوام زندگی کسی که دوست دارمو بازم با اینکه نمیدونم که اون از ته دل منو دوست داره ولی بازم نمیخوام زندگیشو خراب کنم چون اون عاشق بچه ست نمیدونم چکار کنم این زندگی رو به ریسکش بخرم یا نه ولی من بازم دوست دارم باهاش ازدواج کنم ولی بخاطر اون نگرانم

  21. منم دوسش دارم ولی منو از ازدواج همه منع کردن طوریکه دیگه نای راه رفتن نمونده کبدم داغون شده اعصابم به هم ریخته ومریضی گرفتم دکترا می گن دیگه تمومی عشقم به من گاهی حماقت می کند آدمی را دیده در دل او جنایت می کند
    دوست دارم بعد من اگه اومد دو دید بدونه که چهقدر دوستش داشتم وبه خاطرش فنا شدم
    میخوام از همینجا بگم تا هستم دوستش دارم وعاشقشم

  22. منم دوسش دارم ولی منو از ازدواج همه منع کردن طوریکه دیگه نای راه رفتن نمونده کبدم داغون شده اعصابم به هم ریخته ومریضی گرفتم دکترا می گن دیگه تمومی عشقم به من گاهی حماقت می کند آدمی را دیده در دل او جنایت می کند
    دوست دارم بعد من اگه اومد دو دید بدونه که چهقدر دوستش داشتم وبه خاطرش فنا شدم
    میخوام از همینجا بگم تا هستم دوستش دارم وعاشقشم

  23. اگر چه ازدواج آخرش طلاقه ولی باز فامیلیش خیلی بهتر از غیر فامیلیه

  24. سلام بله کاملا اینطوره درسته ازدواج اساسا امر اشتباهی است ولی اگر این اشتباه فامیلی باشه باز خیلی بهتره خواهروبرادرای من اگه خودشون از فامیل ازدواج کرده بودن الان ما شاهد طلاق توخانواده این قدر زیاد نبودیم

    1. سلام خداقوت اگه ازدواج کار بدیه چرا پیامبر سفارش به ازدواج کردن چرا پدر مادرتون ازدواج کردن زندگی سخته این بد ولی از اون بدتر ناامیدیه

      1. بنظر من پیامبر که این همه سفارش میکرده ازدواج کنین و تاکید داشته که با فامیل ازدواج کنین ،بیشتر فکنم پیامبر به نیروی انسانی نیاز داشته و تاکیدش واسه فانیل بودن این بوده که تحت سلطه و فرمانبر خودش باشن

  25. سلام منم پسرعموم خیلییی دوست دارم ولی میترسم بهش بگم☹️
    کمکم کنید چجوری بهش بگم

    1. چیکار کنیم منم دختر پسر عموم دوست دارم بازم اگه دختر یه نمه علامت بده اگه پسر هم بخواد میاد جلو من چیکار کنم

    2. تو یه تیکه کاغذ بنویس دوسش داری یواشکی بزار کنارش یا بنداز تو جیبش خودش وقتی خوند می‌فهمه یا با نگاهت بهش بگو

  26. بنظرمن زشت تر ازین نیست که آدم با دختر یا پسر فامیل ازدواج کنه،،ازدواج بسته !!بدون هیجان، پر از دردسر و چالش، پر از توقع و کوتاه اومدن تازه بعد از ازدواج میفهمی چه اشتباهی کردی

  27. سلام من به دختر عموم علاقه دارم هر جفتمون هم سن هستیم و ۱۴ سالمونه و توی یه روز به دنیا اومدیم بنظرتون اگه بهش ابراز علاقه کنم مشکلی پیش میاد لطفاً جواب بدید

      1. ناراحتش نکن
        نگا عزیزم من خودم و دختر عموم ۳ روز اختلاف سنی داریم نگران نباش الان هم من بهش رسیدم تو هم میرسی

  28. سلام.منم خیلی عاشق دختر عموم هستم.خیلی دوستش دارم از بچگی خیلی دوستش داشتم.به غیر از اون به هیچ دختری نگاه هم ننداختم.شاید از بعضی ویژگی هاش راضی نباشم اما هر وقت میبینمش هر وقت نزدیکم هست احساس شدید عشق و علاقه بهش دارم‌.ولی نمیدونم اون این همه سال به من فکر میکنه یا نه! میترسم عمرم تلف شده باشه و اون تو فکر دیگری باشه به من فکر نکنه اصلا!
    الانم دارم یه آهنگ غمگین گوش میکنم هزاران سوال بی جواب ، یعنی اونم منو میخواد ؟ یعنی به فکرم هست؟بهش بگم ؟ اگه بگم و بگه نه!اگه بگم ازمایش نخوریم! اگه همه جی خوب باشه اما اون انتظاری که ازش دارم نباشه! به خودش بگم یا به مادرم بگم به زنموم بگه؟دلم شور میزنه بدجور.من ۲۰سال خورده ای و دختر عموم ۱۹ ساله هست.

    چند صدمین باره که دارم یک آهنگین غمگین گوش میکنم هر شب کارم اینه تا دو سه شب عکسش میبینم و آهنگ غمگین گوش میدم.شب و روزم بی معنی شده.دلم براش بی طاقت اما میترسم قدم پیش بزارم.اصلا میترسم بهش بگم این موضوع.حال عجیب و سختی دارم 😢.
    حرف اول اسمش( ر )هست ، اگه پیامم میبینه میخام بهش بگم شبانه روز تو فکر و یادتم ❤

    1. منم مثل تو هستم دقیقا همین کاری را که تو میکنی منم میکنم😔😭 ولی ای کاش همچی خوب جلو بره و بهش برسی

      1. حس شیرین و تلخی هست ، ولی تلخیش بیشتره 😔
        مرسی، منم آرزوی رسیدنت به کسی که دوسش داری دارم ❤

    2. منم دقیقا مثل تو هستم خیلیییی خیلیییی دوسش دارم ولی از نظر ژنتیک میترسم بخاطر همین دارم جلوی احساساتم رو میگیرم ولی فایده نداره نمیدونم چکار کنم من دقیقا نمیدونم چی شد که عاشقش شدم ولی یادمه سال ۹۹ عید یا ۱۴۰۰ عید بود که عاشقش شدم قلبم چنان تند تند میزد همین الانم که دارم تایپ میکنم به یاد اون موقع میفتم قلبم تنر میزنه ولی خانوادم از واکنشم پیش اون فهمیدن فکر کنم ولی من فقط به یک نفر گفتم و من واقعا تا الان تو این سن دوست دختر نداشتم و نخواهم داشت و میخواستم بگم من از نظر ژنتیک میترسم چون گفتن اگر بچه دار شن بچه شون به احتمال ۲۰ درصد مشکل داشته باشه واقعا واقعا میترسم نمیدونم چکار کنم

      1. نیازی به نگرانی نیست منم مثل شما فکر میکردم با پسر عموم مشکل ژنتیکی داریم و ننیتونیم ازدواج کنیم ولی وقتی آزمایش ژنتیک انجام دادیم گفتن که مشکلی برای ازدواج وجود نداره و از لحاظ ژنتیکی سالن هستند

  29. سلام
    من و پسر عموم همو خیلی دوس داریم
    ولی مادر من راضی نیست
    واینکه برای ازدواج از آزمایش ژنتیک میترسم
    دعا کنید بهم بخوریم 🙏♥️

  30. سلام من ۱۹سالمه و دختر عموم ۱۶.۵ خیلی دوسش دارم واونم همینطور تا حالا بهش نگفتم که بهش علاقه دارم
    ما با خانواده ی عموم خیلی مسافرت میریم و همیشه از طریق نگاه کردنش بهم میفهمونه که دوستم داره و منم همینطور
    خیلی عاشقشم ❤❤❤❤💋💋
    ایشالله این متنو بخونه و بفهمه که چقدررررر عاشقشم
    تورو خدا برامون دعا کنید ممنون 🙏

  31. سلام من عاشق دختر عمومم و تاالان زیاد باهم مسافرت رفتیم
    هربار که مسافرت میریم علاقه ام بهش بیشتر میشه وفک کنم اونم خیلی بهم علاقه داره ولی تا الان چیزی بهش نگفتم و بیشتر از طریق نگاه کردنم بهش میفهمونم و اونم همینطور
    امیدوارم وارد سایت بشه و این متنو بخونه
    تورو خدا برامون دعا کنید ممنون

  32. منم دختر عموم رو خیلی دوست دارم خیلییییییییییییییییی
    وعمیدوارم در اینده بهم برسیم
    وخونمون بهم بخوره

  33. سلام منو پسر عموم از بچگی باهم بزرگ شدیم اما از همون بچگی عاشق هم بودیم من 5 سال ازش بزرگترم 26 سالمه اون 21 سالشه و داره دانشگاه پزشکی میخونه قراره باهم ازدواج کنیم بنظرتون اختلاف سنیمون تاثیری در زندگی نداره؟؟

    1. خیر مشلی وجود نداره

      اما دلیل اینکه سن پایین بیشتر رواجه به این صورته که

      ۱-بانوان نسب به اقایان سن کمتری دارن

      ۲-زیبایی بانوان هست که اگر سنشون بالا تر باشه
      دوره کمی زیبایی برای طرف مقابل دارند

      ۳-زمانی که مرد بزرگتر از زن باشد
      اقتدار و قدرت ادراک بالا تری دارد و به سرعت خشمگین نمیشود

    2. خیر مشکلی پیش رو نیست

      اما دلیل اینکه سن بانوان در ازدواج کمتر از اقایانه موارد زیر هست

      ۱-بالا رفتن قدرت ادراک مسائل
      طوری که مرد کمتر خشمگین میشه و صبر پیشه میکنه و راهکار های بهتری برای زندگی داره

      ۲-اقتدار و غرور مرد
      زمانی که مرد اقتدار و غرور کافی نداشته باشه در نتیجه نمیتواند پدر خوبی باشد و تسلط کافی بر فرزند خود داشته باشد

      ۳-بانوان سن کمتری نسبت به اقایان دارند از نظر قوای جنسی هم زود تر از کار میوفتند به همین علت سن ازدواج بانوان کمتر از اقایان می باشد

      اما موارد بالا مانع از ازدواج نمی شود و اینگونه موارد بهتر است که اعمال شود

      بنده خوم هم زوج هایی با تفاوت سنی مر ۲۰سال و زن ۳۰ سال که زنگی بسیار خوبی را هم داند

  34. سلام من و پسر عموم چند ساله عاشق هم هستیم و الان نامزد کردیم میخوان بدونم ایا امکان داره که از نظر ژنتیک .نزارن باهم ازدواج کنیم لطفا جواب بدین🙏🙏

  35. سلام من وپسر عموم عاشق هم هستیم طوری که شبا فقط باعکسای هم وگریه سر روی بالشت میزاریم از اینکه خدایی نکرده بیشتر مشکل ژنتیکی بر بخوریم ازتون خواهش میکنم واسمون دعا کنین

  36. سلام من 14 سالمه و پسر عموم هم 14سالشه بهم پیشنهاد رل داد بنظرتون باهاش رل بزنم؟
    میشه بهم مشاوره بدین لطفا

  37. چقده عاشق 😐حسودیم شد ولی جناب این پست شما بنظرم کاملا اشتباه چون شما اومدین بخاطر اینکه تویه اسلام یه شخصی با دختر عموش ازدواج کرده اومدین گفتین که بهترین ازدواجه درصورتی که علمی بخوایم به این داستان نگاه کنیم اون بچه حتی اگه ناقص نباشه بازم ضعیف تر از بچه های دیگه هستش از هر لحاظ..

    1. 🗿من دلیلی محکم تر از ازدواج مولایم علی با حضرت فاطمه ندارم و نگاهی به فرزندانشان بد نیست بکنید امام حسین امام حسن

  38. من ۱۳ سالمه و پسر عموم ۱۸
    آخه پسر عموم مشکلی با سن نداره بهش میگم کیوت گفت قربانت یا فدات
    ام ی جمله هس ک خودش فقط معنی شو می‌دونه عمو میلاد لاح لاح 🙃
    من هرچی وضعیت میزارم اونم می‌زاره آخه نمدونم خودش بهم میگه فدات، قربانت ، من آرمی هسم و جیمین رو خیلی زیاد استوری میکنم خیلی هم دوسش دارم بهم گفت پس تو پسر رو دوست داری واست مشکل نیس؟؟
    گفتم ن اصن مشکلی با دوست داشتن پسر ندارم هم ۲ تا کیوت دارم گفت یکی جیمین هس یکی دیگه حتما منم گفتم آره
    خیلی خوش حال شد🙃🙃😘

  39. اگا میخوای باهاش ازدواج کنی حتما مشاوره ژنتیک برو هزینه‌ی ویزیت هم ۹۰هزار تومن

  40. منم عاشق پسر عموم اما خودش نمیدونه احتمال ۶۰ درصد میدم که اونم نسبت به من علاقه داره چون یجورایی غیر مستقیم گفته اما میترسم این مسئله ژنتیکی
    دعا کنین بهش برسم بدون هیچ مشکلی

    1. سلام حتما برو بهش بگو من دختر عمو رو میخواستم پدرم مخالفت کرد الان ازدواج کرم اما حسرت دختر عموم را هنوز هم دارم

  41. سلام منم عاشق پسر عموم شدم ولی هیچکس خلر نداره حتی خودش هم نمیدونه ولی به مظر خودم حالا واقعیت شو نمیدونم ولی بنظر خودم اونم یه جورایی منو دوس داره اختلاف سنی مون ۵ سال.

  42. سلام من و پسر عموم باهمدیگه ۱سال اختلاف ستی داریم و از بچگی اسم هم بودیم و خونواده هامون از بچگی مارو واسه هم نشون کردن خودم متوجه شدم که پسرعموم منو دوست داره ولی خودم هیچ حسی بهش ندارم و کس دیگه ای هم تو زندگیم نیست میترسم که الان قبولش کنم و بعد از ازدواج و عقد هم حس خاصی نسبت بهش نداشته باشم واقعا خیلی سردرگمم ب نظرتون چ تصمیمی بگیرم

    1. اگه پسر خوبیه حتما ازدواج کنید عشق بعد ازدواج درست میشه باور کن سعادتیه ک نصیب هر کسی نمیشع

    2. اگا میخوای باهاش ازدواج کنی حتما مشاوره ژنتیک برو هزینه‌ی ویزیت هم ۹۰هزار تومن

    3. اینا همش حرفه بعد ازدواج چنان عشق و علاقه ی پیدا کنی که حد نداشته باشه… فقط تا قبل اینکه دل پسرعمو یا شما بره جای دیگه ی اسیر بشه اسیرخودت کن که اینجوری تا اخر عمر خوشبخت میشین

      1. بعد ازدواج چنان عشق و علاقه ی پیدا کنی که حد نداشته باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    4. اگه واقعا هیچ علاقه‌ایی بهش نداشته باشی و اونم هیچ تلاشی برای برای بدست اوردن دلت نکنه دق میکنی اشتباه نکن

    5. شما چن سالتونه و پسر عموتون اکه سنتون کمه ازدواج نکنین چون خیلم بده

    6. منم ک دقیقا مثل تو ولی ۲سال اختلاف از بچگی ب اسم هم بودیم الان عقد کردیم ولی من دوسش ندارم

    7. سلام منم مثل شما هستم درکت میکنم منم از بچگی مارو باهم عقدمون کردن الان راضی نیستم باهاش ازدواج کنم ولی همه سر زنشم میکنن باهاش ازدواج کن ولی نمیدونن من هیچ حسی بهش ندارم حتی نمیتونم ببینمش اختلاف سنیمون هم ۱۰سالع الان نمی‌دونم چیکار کنم 😔😔😔

  43. من دختر عمویم را خیلی دوست دارم ولی نظر او را نمیدانم.من ۲۰ سالم هست و او ۱۸ سالش.بنظرتون الان بیان کنم یا بزارم یکی دو سال دیگه …. می ترسم ……اگه خانواده ها نزارن اگه گروه خونی نخوره اگه اصلا دختر عمو منو نخواد اگه دیر بجنبم از دستش بدم……خدایا خودت کمکم کن .

    1. تو زندگی ریسک کن که بعدا حسرتشو نخوری اول بگو نشدم نشد حداقل حسرتش یه عمر خفت نکنه

    1. منم عاشقش بودم ولی پا روی غرورت گذاشتم عشقم و اعتراف کردم ولی اون هیچی نگف لج کردم باهاش تا فهمیدم با ی دختری ب اسم دنیا دوسته بد جور شکستم هنوزم عاشقشم وقتی می بینم احساس میکنم ویگه قلبم کار نمیکنه

  44. سلام منم عاشق پسرعمومم خیلی هم دوسش دارم بهش گفتم گفت منم تورو دوست دارم اما خانوادهامون نمیدونن بهم گفت بزار یکم سنت بره بالاتر بعد من دوسش دارم میترسم ک از دستش بدم اخه عمو اینام نمیدونن ک ما همو دوست داریم

  45. سلام منم عاشق پسرعموم هستم ولی گروه خونمون یکیه مشکل داره اگه بریم آزمایش بگسریم اخه میترسیم آزمایش بدیم خانوادمون ماروازهم جداکنن لطفا راهنمایم کنین

  46. من نوزده سالم هست سه سال میشه با پسر عموم ازدواج کردم خیلی هم دوسش دارم ولی باردار نشدم هنوز آزمایش هم دادم مشکلی ندارین ولی نمیدانم چرا هنوز بار دار نشدم

  47. منم عاشق پسر عمومم اونم همینطور ولی هیچوقت بهم نرسیدیم که نرسیدیم

  48. باسلام،من عاشق دخترعموم هستم ولی اختلاف سنی داریم،نمیدونم برای خواستگاریش برم یا نه؟البته خیلی هم خانوادگی صمیمی هستیم و حدود۱۶ سال اختلاف سن داریم

  49. باسلام،من عاشق دخترعموم هستم ولی اختلاف سنی داریم،نمیدونم برای خواستگاریش برم یا نه؟

      1. من و پسر عموم که مادر و پدرامون هم پسر عمو دختر عمو بودن یعنی خونا یکیه مشکلی داره ؟

  50. هر نوع ازدواجی هم بخواد صورت بده نیاز به آزمایش و …… داره ‌، ولی بازم اینکه آدم چه کسی رو دلش بخواد . پس زیاد ربطی مسائل ژنتیکی نداره .
    حیف که من سر هیچی از دست دادام

      1. سلام منم عاشق دخترعمومم اونم عاشقمه الان ۷ ساله تو رابطه ایم همه کسمه هر لحظه بخواد براش میمیرم

  51. این عبارت “درست است که ازواج با دخترعمو از نظر ژنتیکی بهترین نوع ازدواج فامیلی است” از متن مقاله انتخاب کرده ام، که یکی از بیشمار گزارهای های نادرست و بدون سند و غیر علمی این مقاله است . نویسنده بر اساس چه مدرک وسند معتبر علمی ازدواج پسر عمو با دختر عمو را کم خطر تر از سایر ازدواج های فامیلی می داند؟! ایا نویسنده محترم می داند که شرعا و اخلاقا مسئول است اگر در میان خوانندگان این مقاله کسانی باشند که براساس راهنمایی و مشاورات او به سمت ازدواج فامیلی رفته و صاحب فرزندان ناقص شوند ؟ هر چند با آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج می توان تا حدودی از بروز این مشکلات جلوگیری کرد . اما یادمان باشد که اولا در بسیاری ازموارد ازدواج های فامیلی در روستاها و مناطق دوردست کشورمان این آزمایش صورت نمی گیرد و ثانیا آزمایش ژنتیک قطعیت صد در صد ندارد .

    1. با سلام
      ممنون از نظرتون ولی باید توجه کرد که ازدواج فامیلی به کل دارای خطراتی است که نباید نادیده گرفت

  52. دلایلی نیز که در این مقاله برای مزیت های ازدواج فامیلی ( خصوصا ) ازدواج پسر عمو با دختر عمو بر شمرده است ، در جوامع بزرگ شهری فاقد اعتبار هستند ( ممکن است در باره روستاها صادق باشد ) .

  53. دوری ا ز احتمال خطر دستور عقل سلیم است . به نظر من خود خواهی وحتی شاید بتوان گفت جنایت است که دو فرد فامیل حتی به خاطر عشق واقعی ( نه یک احساس زودگذر )، با هم ازدواج کنند و احتمالا ( حتی اگر در صد احتمال کم باشد ) باعث متولد شدن نوزادی معیوب باشند که سالها باید ضجر و ناراحتی را تحمل کند .

    1. با سلام خیلی از ازدواج ها هم هست که دو طرف غریبه هستن ولی بچه معلول دارند هیچ چیز صد در صد نیست با ید به خدا سپرد همه چیز رو

  54. پسر عموی من واقعا عاشق من هست اما من خودم تا حالا به این مسئله فکر نکردم به صورت جدی چون از. بچگی باهم بزرگ شدیم و خب صمیمی بودیم و یه جورایی حکم همبازی و رفیقو داریم اما خب اون خیلی داره اذیت میشه و عاشقه ولی من نمیدونم

  55. منم خیلی دختر عموم رو دوست دارم و ایشون هم منو خیلی دوست داره
    انشالله که زندگی خوبی رو باهم ب زودی شروع کنیم❤️🌹❤️

  56. حضرت علی علیه السلام وحضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دخترعمو وپسرعمو بودن ازدواج دختر عمو پسرعمو ازبهترین ازدواجهاست

    1. یکم تحقیق کن بعد نظر بده. امام علی (ع) پسرعمو ی بالای حضرت فاطمه (س) است

  57. من الان یه ساله نامزدم نامزدمم پسرعمومه ما وقتی رفتیم آزمایش بدیم به ما گفتن نیازی به آزمایش ژنتیک نیس فقط وقتی قصده به بارداری داشتید یه سر پیشه من بیایید

    1. کاملا اشتباه گفتند. ما هم گول همین حرفهاشونو خوردیم بچه اولمون میکروسفال شد😑

      1. سلام ، متاسفم که می شنوم که بچه اول شما به علت ازدواج فامیلی میکروسفال شده است که علاوه بر ایجاد ناراحتی های روحی و روانی و مشکلات اقتصادی که نگهداری یک فرزند میکروسفال دارد ، کوک شما تا آخر عمر یک زندگی طبیعی نخواهد داشت . مواردی اینگونه درجامعه ما زیاد است و متاسفانه مطالب مندرج درسایت های نظیر آنچه دربالا مطالعه کردید که کاملا غیرعلمی و فاقد مدرک و سند معتبر است در بروز این مشکلات برای خانواده ها و جامعه سهیم می باشند .

  58. من الان یه ساله نامزدم نامزدمم پسرعمومه ما وقتی رفتیم آزمایش بدیم به ما گفتن نیازی به آزمایش ژنتیک نیس فقط وقتی قصده به بارداری داشتید یه سر پیشه من بیایید

    1. من عاشق پسر عمومم اونم همین طور ولی می‌ترسیم بریم آزمایش بدیم می‌ترسیم خونمون به هم نخوره

      1. سلام من پسر عموم رو دوس دارم ولی باهاش ازدواج نکنم بهتره میشه نظر بدید چون مادر و پدرش باهم اختلاف دارن و اخلاق زن عمو و عموم رو دوس ندارم تازه دختر عمو هم دارم ک خیلی اهل دخالته🙁
        من پسر قد بلند دوس دارم و پسر عموم ۲ متره خودش هم اخلاقش هم تیپ و قدش خوبه ولی تا تری زیر یه سقف اخلاق دقیقشو نمیفهمی
        اما شنیدم دوس دختر داره و اگه ۹۰ درصد عاشقش بودم شد ۵۰ درصد😑

        1. شاید میدونه ت دوسش داری عمدا میخواد حرصتو دربیاره بیاره با دوست دختر داشتن😂
          من خودم دختر عمو م دوس دارم عمدا برا اینکه حرصشو در بیارم وقتی میپرسه دوست دختر هم داری یا نه میگم اره دارم درصورت اصلا من ندارم فقط همین 😇

          1. از همون بچگی ک چشم
            باز کردم واسم مهم بودی اما
            چرا این همه سال چیزی بهت
            نگفتم ک دیر شد کاش میشد
            از غرور گذشت پسرعمو…
            میخوام فراموشش کنم ولی
            فامیلا نمیزارن همش ازش حرف میزنن فهمیدم
            دوست دختر دارع
            فقط ی چیز هیچ کی قد من
            ممکن نیست دوست داشتع باشع آقای امیرضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉