کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

ایده آل ترین فاصله سنی در ازدواج

مناسب ترین فاصله برای ازدواج چقدر باید باشد؟
2.9/5 - (20 امتیاز)

اختلاف سنی در ازدواج فرمول خاصی دارد؟

بسیاری از ما هنگامی که صحبت از سن ادواج می شود در موردش رویایی فکر می کنیم. در ذهن ما تنها معیاری که نمایان می شود عشق است. اما این قضیه فقط مربوط به داستان ها می باشد و در دنیای واقعی عواملی مانند، اختلاف سنی مناسب ازدواج، یکسان بودن جایگاه اجتماعی و مالی، اعتقادات مشابه و … در ازدواج بسیار تاثیر گذار هستند.

در این مقاله ما به این سوال که اختلاف سنی زوجین چقدر باید باشد؟ پاسخ داده ایم. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

در حقیقت نمی توان عدد دقیقی برای تفاوت سنی در ازدواج تعیین کرد زیرا این اختلاف با توجه به هر کشور و فرهنگ و آیینی متفاوت است ولی اگر به طور معمول اختلاف سنی بین 5 تا 7 سال می تواند بهترین فاصله سنی برای ازدواج زوجین باشد.

آیا اختلاف سنی در ازدواج ضامن موفق بودن ازدواج است؟

هیچ کسی نمی تواند فرمول اختلاف سنی در ازدواج را بدست بیاورد. زیرا همانطور که گفته شد این موضوع تحت تاثیز عوامل بسیاری است. اگر فکر می کنید که داشتن اختلاف سنتی مناسب می تواند ضامن موفق بودن ازدواج شما شود باید بگویم تفکر شما غاط است. زیرا هیچ کس نمی تواند چنین تضمینی را به شما بدهد زیرا بسیاری از افراد با تفاوت سنی مناسب وجود داشته اند که نتوانستند زندگی موفق را تشکیل بدهند. و مواردی از زوج های با اختلاف سنی های عجیبی وجود دارد که زندگی بسیار موفقی دارند. اگر می خواهید به درست بودن این حرف پی ببرید کافی است زندگی سلبریتی های مختلف را بررسی کنید.

اختلاف سنی ایده آل بین زوجین

در ابتدا گفتیم که اختلاف سنی در ازدواج تا حد زیادی به جامعه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد اما اگر بخواهیم به طور دقیق تر به آن نگاه کنیم قسمتی از آن تحت تاثیر خصوصیات فردی است. همانطور که گفته شد فرمول خاصی برای تعیین اختلاف سنی مناسب وجود ندارد این موضوع به این دلیل است که خصوصیات هر فرد با دیگری متفاوت است. ممکن است که شما در شرایطی قرار داشته باشید که بیشتر از سنتان تجربه داشته باشید و بتوانید مسائل عمیق تری را در زندگی درک کنید، در این صورت شما نیاز دارید تا با شخصی بزرگ تر از خودتان که به طور معمول تجربه بیشتری در زندگی دارد ازدواج کنید تا بتوانید دغدغه های یکسانی برای زندگی داشته باشید. برای خواندن مقاله آسیب ها و مزایای ازدواج در سن بالا کلیک کنید.

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه ایده آل ترین فاصله سنی در ازدواج با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دلایل مناسب بودن 5 تا 7 سال اختلاف سنتی در ازدواج

بسیاری از روانشناسان در سراسر جهان معتقدند که اختلاف سنی مناسب برای ازدواج چیزی بین 5 تا 7 سال است در ادامه دلایل این عنوان را با یکدیگر بررسی می کنیم:

افرادی که در یک برهه زمانی به دنیا می آیند به طور معمول در شرایط مشابه اجتماعی بزرگ می شوند و دغدغه و موضوع های جر و بحثشان برای هم قابل درک است.

اگر هر دو طرف دقیقا هم سن باشند و یا اختلاف سنی خیلی کمی داشته باشند و جوان باشند می توان گفت که هر دو هنوز به بلوغ فکری کامل نرسیده اند و کوچک ترین جر و بحث می تواند به دعواهای بزرگی ختم شود که می تواند منجر به طلاق شود. در این صورت اگر این اختلاف سنی رعایت شود، یکی از زوجین تجربه بیشتری دارد و می تواند در چنین شرایطی اوضاع را کنترل کند و به زندگی ثبات ببخشد.

یک تحقیق روانشناسی ثابت کرده است که به طور معمول زن ها 3 الی 4 سال زودتر از مردان به بلوغ می رسند، نه تنها بلوغ جنسی بلکه بلوغ فکری نیز اتفاق می افتد. بنابراین به صورت نرمال پسر باید بزرگ تر از دختر باشد تا بتواند دغدغه های او را درک کند و این اختلاف سنی نه تنها آن ها را از یکدیگر دور نمی کند بلکه باعث می شود که ارتباط بین آن ها قوی تر نیز باشد. برای خواندن مقاله ازدواج در سن پایین کلیک کنید.

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج از نظر روانشناسی

تفاوت سنی ده سال در ازدواج

اختلاف سنی 10 ساله برای ازدواج به نوعی یک چالش است. زیرا نمی توان با قاطعیت گفت که احتمال موفقیت و یا شکست ازدواج بیشتر است. بنابراین همه چیز وابسته به شرایط اجتماعی و فردی زوجین است. در ادامه با تعدادی از نکاتی که در این نوع ازدواج باید رعایت کنید همراه شما هستیم:

موفقیت این نوع ازدواج ها تا حد زیادی به میزان سن شخص کوچک تر و میزان بلوغ او وابسته است.

اگر شخص جوان تر زیر 20 سال سن داشته باشد در حقیقت هنوز زندگی واقعی را تجربه نکرده است و تفکرش به اندازه ی سایر نوجوان ها می باشد. اگر شخص بزرگ تر صبور نباشد این گونه ازدواج ها هیچ گونه ثمره ای نخواهد داشت.

تفاوت سطح درآمدی می تواند مشکل ساز شود. تصور کنید که یک فرد 30 ساله با شخصی 20 ساله ازدواج کند. طرف بزرگ تر به طور معمول خودش را در کار تثبیت کرده است و روی درآمد آن حساب می کند و از آرامش در زمینه مالی برخوردار است. ولی شخص کوچک تر هنوز به احتمال زیاد کاری پیدا نکرده است و مشغول تحصیل می شود بنابراین ممکن است درک درستی از مسائل اقتصادی نداشته باشد.

در کنار همه ی این مسائل اگر زوجین در سن بالا ازدواج کنند و هر دو به اندازه کافی بالغ باشند می توان گفت که اختلاف سنی ده سال بسیار هم خوب است زیرا از یک طرف جوانی شخص کوچک تر و از طرفی دیگر تجربه و امید شخص بزرگ تر می تواند تضمین کننده ازدواج آن ها باشد. به طور مثال تصور کنید که یک مرد 45 ساله با یک خانم 35 ساله ازدواج کند به دلیل این که هر دو سرد و گرم زندگی را چشیده اند می توانند به راحتی در کنار یکدیگر زندگی کنند. مقاله چالش های ازدواج با اختلاف سنی زیاد را حتما بخوانید.

اختلاف سنی برای ازدواج دکتر هلاکویی

ازدواج با اختلاف سنی 20 سال

وقتی در مورد اختلاف سنی در ازدواج آن هم به میزان 20 سال صحبت می کنیم باید همیشه طلاق را در گوشه ای از ذهنمان داشته باشیم! در ابتدای یک رابطه با این میزان اختلاف سنی تنها چیزی که به نظرتان می رسد این است که عشق کور می کند! و در حقیقت هیچگونه بدی ای در رابطه اتان نمی بینید. اما همین که از ماه عسل برگردید متوجه حقیقت خواهید شد و کم کم به نقاط منفی آن نیز فکر خواهید کرد. برخی از این مشکلات عبارتند از:

سازگاری!

همانطور که در مقالات دیگر نیز در مورد ازدواج به آن اشاره کردیم سازگاری مهم ترین اصل در ازدواج است که می تواند هر قانونی را نقض کند.

وقتی شما با همسرتان سازگار باشید دیگر هیچ مقیاسی نیاز به سنجیدن ندارد ولی این موضوع به همین سادگی نیست و ممکن است به اشتباه بهترین فاصله سنی برای ازدواج را فدای یک سازگاری خیالی بکنید. باید بدانید که با یک اختلاف سنی 20 ساله توقع شما از زندگی بسیار متفاوت است و باید برای دعواهایی بر سر اهداف زندگی با همسرتان آماده باشید. برای خواندن مقاله ازدواج با زنان سن بالا کلیک کنید.

اشتراکات

نداشتن هیچگونه اشتراکی با یکدیگر می تواند به عنوان یکی از بزرگ ترین دلایلی که نباید با شخصی به این میزان اختلاف سنی ازدواج کنید بیان شود. شما دو نفر در دو دهه کاملا متفاوت بزرگ شده اید و در حقیقت به نوعی در دو جامعه متفاوت بوده اید. دیدگاه شما در مورد شغل، ارتباط با دیگران، سبک زندگی و … کاملا متفاوت است

در این رابطه با این میزان اختلاف سنی ممکن است که فرد بزرگ تر به فرد کوچک تر به دید همسر نگاه نکند و بیشتر خودش را همانند والدین او ببیند. در اینجور مواقع او همانند والدین شروع به امر و نهی می کند و رابطه شما از حالت عادی خارج می شود.برای خواندن مقاله ازدواج با مرد سن بالا کلیک کنید.

سوالات متداول

آیا ازدواج با اختلاف سنی زیاد می تواند منجر به موفقیت شود؟

درست است که آمار مختلف نشان می دهد که مناسب ترین اختلاف سنی در ازدواج به طور میانگین 6 سال می باشد ولی هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد که بگوید ازدواجی خارج از این چهارچوب شکر گرفت محکوم به شکست است.با این حال تا زمانی که زوجین یکدیگر را درک می کنند و تفاهم دارند می توان گفت که اختلاف سنی به چشم نمی آید و می توانند زندگی موفقی را تشکیل دهند.

بهترین فاصله سنی برای ازدواج چند سال است؟

بهترین اختلاف سنی برای ازدواج بین 5 تا 7 سال است.

آیا ازدواج با یک فرد بزرگ تر اشتباه است؟

هیچ قانونی در مورد شکست ازدواج های با اختلاف سنی زیاد وجود ندارد. تنها چیزی که با اهمیت است سازگاری و درک طرفین است.

با کسی که 10 سال بزرگ تر از من است ازدواج کنم؟

ازدواج با اختلاف سنی زیاد ایرادی ندارد ولی باید در نظر داشته باشید که در اینگونه ازدواج ها ریسک طلاق بالاتر از حدنرمال است.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه ایده آل ترین فاصله سنی در ازدواج

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 229 نظر:

  1. تو سن پایین ازدواج کردن اشتباه محض هست دختر بهتر بعد ۲۴ سالگی و پسر بهتره بعد ۳۰ سالگی ازدواج کنه. رشد و بلوغ فکری و تجربه در سنین بالاتر ایجاد میشه و یک پسر در سن ۳۰ سالگی از نظر مسائل مالی اوکی میشه. ازدواج های زود هنگام فقط از روی هیجان و شهوت هست که بعد از مدتی فروکش میکنه. تفاوت سنی دختر و پسر ۶ یا ۷ سال اوکی هست حالا ۳ یا ۴ سال بالاتر یا پایین تر از این حدود مشکلی نداره.

  2. سن اصلا ملاک دقیقی برای سنجش خوشبختی نیست. صدها معیار و ملاک برای ازدواج وجود دارد یکیش سن و سال هست. خانواده و فرهنگ و قومیت و تحصیلات و شغل و شخصیت و اخلاق و اعتقادات مذهبی و سلامت یا عدم سلامت روحی و روانی و جنسی و اعتیاد یا عدم اعتیاد به مواد مخدر و الکل و … همگی مهم هستند و میتوانند در آینده زوجین تاثیر بگذارند. چه بسا یک دختر شاید از یک پسر ۵ سال بزرگتر باشد ولی به شدت خوشبخت باشند یا یک ۱۵ سال از یک دختر بزرگتر باشد ولی خوشبخت باشند. این چیزی هست که من دارم میبینم. به شخصه معتقدم باید پسر ۳ تا ۱۰ سال از دختر بزرگتر باشه و سن شخصیتی پسر باید از دختر بیشتر باشد ولی این تمام ماجرا نیست خیلی چیزا مهم هستند.

  3. سلام من دختر ١٨ ساله هستم و سي پسر از من خواستگاری كرده و سن پسره ٣6 يا ٣7 است پسره خونه از خود داره و كار داره توى شركت كار ميكنه و فاميل است و توى شهر ما هم زندگى نميكنن توى يه شهر ديگن ولى هميشه ميان اين سمت ١نيم فاصله دارن و ميخواهم راهنمايم كنيد ممنون ميشوم

  4. با سلام
    مرد 46 ساله هستم و تاکنون ازدواج نکردم و با هیچ فردی هم در رابطه نبودم. اخیراً با خانمی 37 ساله (و دارای استقلال مالی) آشنا شدم که ایشان هم تاکنون ازدواج نکرده. آیا این اختلاف سنی برای ازدواج مناسب است؟
    پیشاپیش سپاسگزار

  5. تفاوت سنی درجایی مهم نیس که فرد مقابل هم اخلاق هم درک کامل داشته باشه

  6. سلام وقتتون بخیر. من ۲۲سالمه متولد سال ۸۰ خواستگارم ۳۲سالشه بنظرتون تفاوت سنیمون مناسب هست؟

    1. با سلام
      دوست عزیز به گفته کارشناسان بهترین اختلاف سن 7 سال میباشد البته این اختلاف سن بستگی به شرایط دو زوج داره اگ هر دو به بلوغ اجتماعی و اقتصادی رسیده باشند خیلی از مسائل قابل حل هست. حالا مورد بوده ک خانمها بزرگت بودن و مشکلی پیش نیومده.به بلوغ فکری بستگی داره چرا ک هر دو به بلوغ جنسی رسیدین

      1. سلام
        من ۳۰سالمه مجرد و تاکنون ازدواج نکردم و با ی خانمی آشنا شدم ک ۴۵ سالشه آیا این اختلاف سنی بعدها باعث مشکل نمیشه؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

  7. سلام من ۲۱ سالمه و نامزدم ‌۳۰….حدودا ده سال فاصله داریم…میخواستم بدونم تو این بازه زمانی اینقدر
    تفاوت سنی مشکل نداره؟

  8. سلام من دختری ۱۴ ساله هستم و پسری ۲۵ ساله خاستگارم حدود ۱۱ سال تفاوت سنی داریم ولی خیلی با شخصیت و خوش اخلاق هستند البته بشدت منو دوست دارند بنظرتون این ازدواج درسته؟ التبه خانواده راضی هستند ولی فامیل میگند خیر

  9. سلام من و کسی که هم دیگه رو دوست داریم 10ماه اختلاف سنی داریم ینی من از دختر مورد علاقم 10ماه بزرگ ترم به نظرتون اشکال نداره¿!

  10. من 19 سالمه دانشجوی مهندسی برق هستم و عاشق دختری شدم که 24 سالشه و دانشجوی سال آخر داروسازی هست و یکساله دوستیم و همدیگه رو میخواهیم. مامانم اصلا راضی نمیشه که باهاش ازدواج کنم میگه تو هنوز بچه هستی به بلوغ فکری نرسیدی نه شغل داری نه خونه داری یک دانشجو بیشتر نیستی الان موقع ازدواجت نیست هروقت 25 سالت شد برات زن میگیرم. مادرم میگه زنت باید حداقل 5 سال ازت کوچکتر باشه بعد تو داری میخوای با کسی ازدواج کنی 5 سال ازت بزرگتره مردم پشت سر ما چی میگن به آبروی ما فکر نکردی. من هرچی میگم مامانم قبول نمیکنه. پدرمم نصیحتم میکنه میگه الان جوانی دو سال بعد پشیمون میشی چون زن ها زود شکسته میشن و زود یائسه میشن. نمیدونم چیکار کنم. من اصلا این چیزا برام مهم نیست من فقط خود دختره رو میخوام. الان دنبال یک شغل پاره وقت میگردم که بتونم یکمی مستقل بشم. البته این خانم با اینکه دانشجو سال آخر هست داروخانه میره و خودش ماهی حدود چهل میلیون درمیاره و میگه ازت حمایت میکنم تا درست تموم بشه.

    1. متاسفانه در کشور ما درست فرهنگ سازی نشده است. به نظرم هیچ ایرادی ندارد که اگر زن 5 سال بزرگ تر از مرد باشد یا یک مرد 15 سال از زن بزرگتر باشد. وقتی عشق و از خود گذشتگی باشد همه چیز درست میشود. به نظرم دختر ها تا 35 سالگی جا برای فرزند آوری دارند و ایشون که 24 سالش هست یعنی تا 11 سال به راحتی میتوانند صاحب فرزند شوند هرچند سن فرزند آوری در زنان بیشتر از این میزان هست و از طرفی هم 24 سالش هست یعنی هنوز خیلی جوان هست. به نظرم والدین شما بیشتر به مشاوره نیاز دارند تا اینکه شما به مشاوره نیاز داشته باشید. سن و سال اهمیتی نداره وقتی پای عشق درمیان باشد.

  11. من یک دختر 26 ساله هستم. یک خواستگار 35 ساله دارم که 9 سال ازم بزرگتر هست و قراره نامزد کنیم. پسره مهندس هست و وضع مالی خوبی داره و خوشتیپ و خوشگل و خوش هیکل هم هست و ماشین و خونه از خودش داره البته باباش براش خریده. آیا 9 سال اختلاف سنی برای ازدواج خوبه به نظرتون؟

    1. به نظرم خیر مرداد دخترای کوچک تر از خودشون می‌خوان تا هم لذت جنسی بیشتری … و هم در زمان میانسالی دختره جوان باشه و بتونه کاراشو انجام بده و….این بهانه ها که پسر باید 7 سال بزرگتر باشه تا غیره و غیره هم قبول نمیکنم خوب آقا پسرها مگه تو سن 26 و28 و تقریبا این حدود ازدواج نمیکنن اگه دختر بالغ می‌خوان برن هم سن خودشونو پیدا کنن در این صورته که می دو تا دوست زندگی خوبی دارن و اختلاف ها کمتر میشه قرار که نیست پسره جایگاه پدر رو پرکنه…

    2. به نظرم اختلاف ۱۰ مشکل نداره اصلا، مهم بررسی سایر ایتم ها هست که باید بررسی کنید که ایا اکی هست یا خیر

    3. تا 10 سال اختلاف مشکل ندارد. اگه همدیگر را دوست دارید و درک متقابل نسبت بهم دارید و خانواده ها هم راضی هستند مشکلی برای ازدواج وجود ندارد. در این خصوص میتونید از مشاوره هم استفاده کنید.

  12. من 22 سالمه حدود دو ساله که با یک آقای 38 ساله که پزشک هستند و وضعیت مالی خوبی دارند رابطه دارم. من دختر نیستم و فقط هم با ایشون رابطه داشتم. الان ایشون بهم گفته میخواد باهام ازدواج کنه. من هیچ وقت روی ایشون به عنوان شوهر آینده ام حساب نمیکردم ولی الان گفته خیلی از من خوشش میاد و دوست داره همسرش بشم و طی این دو سال خیلی خوب همدیگه را شناختیم. با توجه به وضعیتی که دارم بهتره باهاش ازدواج کنم یا نه؟ 16 سال اختلاف سنی مناسبه؟ من سال ها پیش پدر و مادرم از هم جدا شدند و با مادرم زندگی میکنم و ایشون خیلی به ما کمک میکنند و هوای مادر مریضم را دارند. مادرم خیلی اصرار داره باهاش ازدواج کنم.

    1. با توجه به اینکه با ایشان رابطه داشتید و دختر نیستید و شرایط اجتماعی و اقتصادی این آقا مناسب هست منطقی هست که با این آقا ازدواج کنید. بهترین تفاوت سنی 5 الی 7 سال هست هرچند تفاوت سنی تا دو سه سال بالاتر یعنی تا 10 سال قابل چشم پوشی هست ولی تفاوت سنی خیلی زیادی دارید و 16 سال تفاوت سنی زیاد هست.

    2. من شرایط پسره داشتم ولی به دختره اصلا اعتماد نکردم درضمن طور دختر بود

  13. وقتی گفته میشه ریسک طلاق خود به خود طلاق به عنوان یک مساله بغرنج تلقی میشه درحالیکه در دنیایی که زوجین حتی بدون ازدواج زیر یک سقف زندگی میکنن و حتی بچه دار میشند دیگه موضوع ازدواج و طلاق به یک مساله فرعی تبدیل میشه و صرفا تبدیل یک رابطه به یک قرارداد هست که هر زمان قابل فسخ و تجدید هست مشابه زمانی که شما خانه میخرید و ممکنه هر زمان خانه خودتون رو برای فروش بزارید و نقل مکان کنید دلیلی برای نگرانی نیست چون هیچ رابطه ای قفل و زنجیر به پای شما نمیبنده و هر زمان میتونید ازش خلاص شید !

  14. ازدواج بامردی 54ساله و بیوه با 4فرزند که شغلشون کشاورز و یک دختر مجرد دارند کار اشتباهی است؟ خودم 36ساله و تا حالا ازدواج نکردم

    1. بهتره هم شرایط خودتو درنظر بگیری هم اونو بعد تصمیم بگیری
      1.تو تا حالا ازدواج نکردی ولی اون کرده
      2.تو بچه نداری و اون داره
      3.اختلاف سنی خیلی زیاد
      4.تو هنوز جوونی و آینده داری ولی اون پیره
      به نظر من ازدواج با این مرد کار درستی نیست!

  15. من از یک دختری خوشم آمده که تو شهرم دانشجو هست و مدتی هست که باهم دوست هستیم. من متولد 72 هستم و ایشون متولد 81 هست. ضمنا من مازندرانی هستم و ایشون بجنوردی هست و کمی اختلاف فرهنگی هم داریم ولی خیلی دوسش دارم و تو نگاه اول بهش علاقمند شدم. من چهره ام کوچکتر از سنم میخوره و در حالی که 29 سالمه همه فکر میکنند 25 سالمه.

  16. سلام وقت بخیر من دختری 18ساله نامزدم 36سالشه ایا مشکلی پیش نمیاد اختلاف سنمون ???

    1. من نمیدونم شخصیت شما چجوریه ولی من و همسرم 13 سال با هم اختلاف سنی داریم و 22 ساله ازدواج کردیم. الان متوجه می شم که ازدواج ما اشتباه بوده چون ما مال دو نسل متفاوت با طرز تفکرهای متفاوت هستیم و تا الان هرچی او می گفته قبول می کردم اما الان دیگه کم اوردم چون فاصله فکری ما خیلی زیاده و حرف هم و متوجه نمیشیم. بهتره بیشتر فکر کنی چون تو هنوز جا داری با کسی که عشق و حالش و کرده و الان فکر تشکیل زندگی هست و 4 ساله دیگه فکرش بسته میشه و چیزی که یاد گرفته رو فقط قبول داره و انعطاف پذیری فکریش به نزدیک صفر میرسه به نظرم ازدواج نکن و قبلش حتما حتما دو جا مشاوره برید. چون تو هنوز سرشار از احساسات و هیجانی و او دیگه تخلیه شده و فقط جلوی احساسات و هیجانات تورو میگیره و تورو بچه فرض می کنه. اولش جالبه بعدش قابل تحمل در آخر باعث دلخوری و عصبانیت میشه. خواهشا بیشتر تفکر کنید ازدواج یک روز دو روز نیست یک عمره باید تا آخر عمرت پیشش باشی پدر بچه ها و پدربزرگ نوه هات قراره بشه اینجوری به ازدواج نگاه کن. اینقدر با تو فاصله سنی داره قراره با بچه هاتون چقدر فاصله داشته باشه؟ آیا میتونه بچه هاتونو درک کنه؟ همبازیشون بشه؟ و سوالات دیگه
      تفکر بیشتر

    1. سلام خوب هستید من ۱۴ سال سن دارم و پسر عموم ۲۴ سال سن داره اومده خواستگاریم و گفته که باید درستو ادامه بدی و تا هرچقدر که بخوای صبر میدم بچه طلاق هم هست ولی با دست تنهاییش خونشو داره باغ هم داره و ماشینم داره خیلی هم دوسم داره و بسیار پسر با ایمانی هست و اخلاقشم خیلی عالیه و با احترام باهام صحبت میکنند فاصله سنیمونم ۱۰ سال هست منم خیلی خیلی دوسش دارم نظرتون چیه؟

    2. این پیام‌ و از عمد فرستادید تا واکنش دختر ها رو ببینید؟ نه خیر به نظر من ما در یک عصر جدید به سر می‌بریم پس تفکر ما هم باید با صد سال پیش فرق کنه دختر و پسر باید تقریبا هم سن باشن تا بتونن بیشتر همدیگر و درک کنند چون هر دو افکاری نزدیک به هم دارن پس بهتره شما هم با یه دختر هم سن خودتون ازدواج. کنید و ملاک سنجش اونرو فقط ظاهر و وضع مالیش قرار ندید…

      1. سن یک امر شخصی هست. خواهر من 3 سال از شوهرش بزرگ تر هست و زندگی موفقی هم داره. منم از نامزدم 5 سال کوچکتر هستم. من ترجیح میدم پارتنرم ازم چند سال بزرگتر باشه یکی شاید ترجیح بده پارتنرش ازش کوچک تر باشه. این یک مسئله شخصی هست. چرا یک عده بزرگ بودن دختر را یک امر ناپسند میدونند. دنیا از این مسائل رد شده بعد ما هنوز گیر سن و سال هستیم. از نظر من هیچ ایرادی نداره دختر از همسر آیندش بزرگتر باشه. ضمنا برای برای خیلی از دخترا مسائل ظاهری و مالی مهم هست اینم یک امر شخصی هست. خیلی از دوستای خودم پسر پولدار و خوشتیپی که 10 سال ازشون بزرگتر باشه را به پسر سن پایین بی پولی که هنوز به بلوغ فکری نرسیده و مثل بچه ها رفتار میکنه و دستش تو جیب پدر و مادرش هست ترجیح میدن. هرکسی نظر خودشو داره. من ترجیح میدم تو رفاه با یک مرد پخته زندگی کنم.

    3. بستگی به هیچی نداره. این ازدواج بطور کامل غلط و مردود هست. خانم ها از لحاظ علمی ۶ سال زودتر از آقایون به بلوغ میرسن و ۶ سال هم زودتر شکست می‌خورند و پیر میشن.در هیچ شرایطی این کار درست نیست.هرگز با زن بزرگتر از خودت ازدواج نکن. حتی اگه یک ماه از خودت بزرگتر باشه بازم اشتباهه. دست‌کم زن باید ۶ سال از مرد کوچکتر باشه. زن باید بین ۶ تا ۱۰ سال از مرد کوچکتر باشه.

  17. سلام من 23سالمه و نامزدم 39سالشه از نظر اخلاقی با هم یه کم مشکل داریم نمی‌دونم بعداً به مشکل بر میخوریم یا نه نامزدم خارجیه

  18. سلام بنده ١٧ سالم هست و خواستگاری دارم ٢٣ سالشه
    این اختلاف سنی مناسب هست یا نه؟

    1. آخه کدوم دختری تو 17 سالگی شوهر می‌کنه به نظرم شما فعلا درس تو بخون

      1. سلام خسته نباشی من یابه خانومی هستم من ۳۲سالمه خانوم ۴۲ واقعاازدواج منواون صحیح هست

  19. سلام من ۱۸سالمه و کسی که دوسش دارم ۲۷سالشه آیا بعدن به مشکل میخوریم؟

  20. سلام .من ۲۴ سالمه و نامزد ۳۵ سالشه آیا در آینده بخاطر اخلاف سنی مشکلی پیش میاد

    1. من 19 سالمه و نامزدم 28 سالشه و کلا در خانوادمون خانم ها 7 تا 10 سال از شوهراشون کوچک تر هستند.

  21. سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه‌ و عاشق پسر عمه ام هستم مدت ۶ ماه میشود باهم در رابطه ایم‌ ایشان ۴۵ ساله است و یک بار هم ازدواج کرده سه فرزند داره از من بزرگتر است و من خیلی خیلی دوستش دارم خانواده من هم مخالفن تصمیم ازدواج هم داریم می خواهم نظرتون رو بگیرم ممنون

    1. من ۱۳ سال ازخانمم بزرگترم.با اینکه خیلی همدیگرو دوست داریم..ولی سلیقه ها مون بسیارمتفاوت است..به نطر من شانس موفقیت خیلی کمه..مگه اینکه پسره خیلی سنش کم نشون بده وبسیار صبور باشه.با یه مشاور خوب حتما حرف بزن…

    2. خانواده چیه؟ چه میدونه و می فهمه؟ شما تصمیم خودتان را هر چه سریعتر عملی کنید از قدیم گفتن در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست! مهم دوست داشتنه البته. در ضمن این آقا پسر از خانواده شما تجربه اش بیشتره چون در سن پدرتونه و خودش هم پدر سه بچه است فقط اگه سنش از 55 و تعداد بچه هاش از 6 زیاد بود بیشتر تأیید می کردم . ظاهرا خانواده شما چشم دیدن خوشبختی شما رو ندارن مبادا به حرفشون گوش کنی!

    3. من سال 97 ازدواج کردم و 11 سال از خانومم بزرگترم و رابطمون خیلی خوبه. من متولد 65 هستم و ایشون متولد 76 هستند و یک فرزند 3 ساله داریم. ما سلیقه های متفاوتی داریم ولی به سلیقه های هم احترام میذاریم. البته ما دو سال همو میخواستیم و شش ماه هم مشاوره رفتیم. ولی تفاوت سنی شما خیلی زیاده و اینکه قبلا ازدواج کردند و فرزند دارند کار را یکم مشکل میکند. به نظرم حتما مشاوره برید ولی اصلا ناامید نشید.

    4. با اینکار زندگی تو به باد میدی و جوانی تو تلف. میکنی اصلا مگه میشه دختری به سن شما به ازدواج فکر کنه اونم با یه پیرمرد

    5. خانوادت حق دارن که مخالف باشن. اینو بدون پسر عمت آدم خودخواهی هست که با تو که سنی نداری ارتباط برقرار کرده. بدون اگر یه آدم درست و حسابی و قابل اعتمادی بود هیچ وقت به خودش اجازه نمی‌داد با دختری هم سن تو ارتباط برقرار کنه.

    6. عزیزم اشتباه نکن منم عاشق شوهرم بودم ولی با اختلاف سنی شونزده سال کلی اران باهم تو همه چی اختلاف نظر داریم ببین تو بچع ای هنوز چرا باید با سن بابات ازدواج کنی تو خامی نمیفهمی عشقت زود از بین میره و ده سال دیگه کع با ادم پنجاه و خرده ای نزدیک شصل سال اش شد میفهمی چ اشتباهی کردی وقتی نگاه های عجیب مزدم و دیدی بعدا افسوس میخوری چرا جوونی نکردی

    1. منو همسر سابقم تفاوت سنی 2 ساله داشتیم ولی در زندگی مشترک تفاهم نداشتیم و بعد دو سال جدا شدیم. الان 25 سالمه و یک خواستگار 34 ساله دارم که اونم مثل من از همسر اولش که 2 سال تفاوت سنی داشتند حدود 4 سال پیش جدا شدند. خانوادم بخاطر اینکه ایشون یک فرزند 5 ساله از ازدواج اولش دارند کمی مخالفت دارند ولی فرزندش پیش خودش زندگی نمیکنه و پیش مادرش هست.

    2. آخرش یه انسان متمدن پیدا شد. اما مطمئنم که دختری چون پس از دوست دارن با دختر بچه ها ی 9 تا 17 ساله ازدواج کنن…کلا همه چی به کامشونه

  22. بله دیگه ما پسرا تا آب زیرمونو نگیره بلند نمیشیم اونقدر خوابیدیم تا دخترای هم سن و سالمونو بردن و تازه یادمون افتاده باید ازدواج کنیم برای همینه که اختلاف سن و سال آنقدر زیاد شده اگه بد میگم بگو بد میگی؟؟؟؟؟؟

    1. اره همینطوره ..دخترای که به سن ما میخوره خوبهاش رو بردن ‌.ته سبدا موندن .و حالا ما موندیم و بی همسری .باید سن کوچیک بگیریم .خدا بداد برسه

  23. سلام من سه سال است که شوهرم رو در یک حادثه از دست دادم دو تا پسر دارم زیر ۷ سال هستند و الان یه خواستگاری دارم که ۲۰ سال از خودم بزرگتره من ۲۷ سالمه هیچ مشکل دیگری نداریم فقط بخاطر اختلاف سنی من نگرانم.به نظر شما این اختلاف سنی مشکل ساز میشود.

  24. سلام من ۱۹ سالمه پسر داییم ک ۲۰ سالشه رو دوست دارم درباره علاقم بهش چیزی نگفتم ولی فکر میکنم اونم منو دوست داره.(اونا یه شهر دیگ زندگی میکنن و هر چند ماه یکبار میان اینجا و همو میبینیم)
    اگ بعد ها بخوایم ازدواج کنیم ، اختلاف سنی کممون مشکل ایجاد نمیکنه؟

    1. برای اردواج عاقلانه تصمیم بگیرید ، و عاشقانه زندگی کنید ، هر دو طرف باید در زندگی از خود گذشتگی داشته باشند ، یک مثالش من خودم با همسرم ۱۰ سال اختلاف سنی داشتم ولی ۷ سال من کوتاه میامدم چون دوسش داشتم ولی اون بعد ۷ سال طلاق بعد ۳ماه متوجه شدم رفته بایک نفر دیگه ازدواج کرده و باز بعد ۴۰ روز از اون نفر هم طلاق گرفته ، حالا حرفم اینه که با از خود گذشتگی کردن یک نفرمثل من چیزی حل نمیشه مگر اینکه دو نفر پا بپای هم عاشقانه همو درک کنن ، زندگی بقیه رو مقایسه نکنن ، چون ما فقط ظاهر زندگی بقیه رو میبینیم

      1. خیلی از دخترا رو به زور شوهر میدن به خاطر وضع اقتصادی بد خانواده… وگرنه چطور. ممکنه یه دختر 16 و 17 ساله قانع شه با یه مرد که مثلاً 10 سال از خودش بزرگتره و … اگر میخوای. زندگی خوبی داشته باشد به حرف هیچ کس به خصوص روانشناسایی که میگن اختلاف سنی 7،8 سال و غیره و غیره لازمه گوش نکنید و خواهشاً و قتی میرید خواستگاری دختری مطمئن شید که اون هم به شما علاقه داره و عشق شما به اون فقط از روی ظاهر یا یک طرفه نیست

        1. همه دخترها مثل هم فکر نمیکنند. من دوستانی داشتم از نوجوانی عاشق این بودند ازدواج کنند مثلا دوستی داشتم 13 سالش بود یهود عاشق پسر خاله 25 ساله اش میشد هرچند به ازدواج ختم نشد چون جرائت نکرد احساسشو بیان کنه و از طرف پسرخالش هم واکنشی ندید شاید پسرخاله اش هیچگاه روحشم خبردار نشد که دخترخالش ازش خوشش میاد. یا دوستی داشتم که 16 سالگی با پسرعموی 24 ساله اش نامزد کرد و خیلی هم بابت این موضوع خوشحال بود. اینم بگم در خانواده ما کلا ازدواج فامیلی یا ازدواج زیر 18 سال را خوب نمیدونند ولی همه خانواده ها مثل هم نیستند. عشق و علاقه تو سنین پایین بیشتر پیش میاد تا سنین بالاتر. مثلا من دوستایی داشتم که بعد از 24 سالگی بیشتر مسائل مالی براشون مهم بود در حالی که در 18 سالگی به قیافه و تیپ پسره توجه میکردند. یعنی باگذشت زمان نگرش افراد عوض میشه.

    2. نه اختلاف سنی تون خوبه اگه واقعا هم رو دوست داشته باشید هیچ وقت مشکلی بین تون پیش نمیاد اما دقت کن که این عشق فقط از سر جوونی و… نباشه

    3. نه این اختلاف سنی برای ازدواج خیلی کمه. بنظر من این ازدواج اشتباهه

    1. این اختلاف سنی اشکال ندارد چون حتی به یک سال هم نرسیده مهم عشق و علاقه بین هر دو طرفه زن عموی من از عموم 3 سال بزرگتره

  25. سلام من یه خاستگار دارم متولد72 هس وخودمم متولد 84 هستم بعد من اصلا به ازدواج فکر نمیکنم وهدف تنها درس خوندن هست ولی تحت تاثیر حرف های دیگران قرار گرفتم که میگن و

    1. هیچ وقت رو حرف مردم حساب نکن خواهر من هم همینطوری ازدواج کرد و زندگیش خراب شد

  26. سلام خانم ۲۶ ساله هستم ۸ ساله ازدواج کردم همسرم الان ۵۲ سالشه زنان ازدواجمون ۴۴ سالش بود. موقع ازدواج من ۱۸ بودم. یه پسر ۴ ساله دارم. از همسرم خیلی خیلی راضی هستم بسیار فهمیده و با ملاحظه. در عین حال پرانرژی و سرحاله. هر دو ورزشکار هستیم من پیلاتس و همسرم بدنساز. اگه برگردم به گذشته حتما دوباره همین راه رو انتخاب میکنم. اطرافیان اولش براشون قابل درک نبود ولی الان بعضیاشون به رابطه ما غبطه میخورن

  27. سلام من یه دختر هجده ساله هستم و پسری که باهاش رابطه دارم شیش ماه از من بزرگتره و میشه گفت تقریبا هم سن هستیم…
    ولی اون جدا از سنش کار و تلاشش برای اینده بیشتر از کسیه که تو سن و سال اونه و از نظر من از نظر عقلی هم بالاتر از سنشه… اما بازم نگرانم که آیا رابطمون با این اختلاف سنی کم درسته یا غلط؟

    1. اگه هردو به هم علاقه دارین اشکال ندارد اگه عاشق واقعی باشی حاضری همه زندگیتو فدا کنی

  28. سلام من 36 سالم هست و پسر مورد علاقه م 28 سال خانواده‌اش مخالفن با ازدواج ما ولی همدیگرو دوست داریم و یه باری هم از هم جدا شدیم اما باز به هم برگشتیم راه حل ما چیه

  29. ضمن عرض سلام من(امراله) و زنم ندا وقتی من ۱۵ساله و زنم ندا ۲۷ ساله بود ما ازدواج کردیم پدر و مادر ندا مثل پدر و مادر من تک فرزند بودند مادر ندا موقع بدنیا اومدنش فوت میکنه و پدرش هم مثل پدر و مادر من بر اثر تصادف فوت کردند پدر و مادر من و ندا از شهر زادگاهشون جدا و به شهر دیگه اومدند خانواده ما و خانواده ما که همسایه بودیم بیشترین رفت آمد داشتیم بعد فوت پدر ندا ،ندا با توجه که مادرش موقع بدنیا اومدنش فوت کرده بود پیش ما زندگی میکرد من که پنج سالم بود پدر و مادر منم تو یه تصادف فوت کردند من و ندا ماندیم و مادر بزرگ من که با ما زندگی میکرد من از همان کودکی با ندا انس گرفتم در بزرگتر که شدم و به مدرسه رفتم در درس کمکم میکرد از اونطرف به دانشگاه میرفت بعد دانشگاه در آزمون آموزش و پرورش قبول شد حدودا سیزده ساله بودم که مادربزرگم فوت کرد بعد از مراسم مادربزرگم من و ندا دیگه به جز هیچکس نداشتیم بعد از چند ما یه خواستگار برای ندا اومد از جایی که مابه هم عادت کرده بودیم و دوری همدیگه برامون سخت بود ندا و من از او خواستگار خوشگل و نمیومد من چهارده سالم شده بود ولی اون خواستگار ول کن نبود منم که دیگه عاشق ندا شده بودم و احساس میکردم که او هم عاشق من شده بود از یه طرف فشار اون خواستگار و از طرف دیگه من و ندا نسبت به همدیگه نامحرم بودیم ندا یه برا حل این مسئله یه پیشنهاد بهم داد و گفت به صورت سوری عقد کنیم چون کس کار خواصی نداشتیم بعد یه سری مراحل قانونی من و ندا باهم عقد کردیم و از شر اون خواستگار راحت شدیم چند ماه گذشت داشتم پانزده ساله میشدم و روز به روز عشقم نسبت به ندا بیشتر میشد تا اینکه ندا که او هم عاشقم شده بود گفت مگه ما عقد نکردیم میتونیم بریم یه رستوران ما رستوران رفتیم بعد صرف غذا ندا بهم گفت ما دیگه بجز همدیگه کسی رو نداریم بهم گفت که من عاشقت شدم اگه دوست داری یه مراسم عروسی بگیریم منم که عاشقش بودم و دوستش داشتم قبول کردم ماه عروسی کردیم سه ماه بعد عروسیمون ندا برا یه آزمایش به آزمایشگاه رفت اونجا متوجه شدیم که ندا حامله است نه ماه گذشت دخترهای دوقلومون به دنیا اومدند دو سال گذشت و من به خاطر نداشتن پدر و مادر و داشتن زن فرزند معاف شدم بعد پنج سال دختر سوممون به دنیا اومد الان که بیست و یک سال از زندگی مشترکمان میگذره و دخترای دوقلومون ۲۰ و دخترکوچیکمون ۱۵ سالشه ما عاشقانه همدیگه دوست داریم از نظر من سن مهم نیست با اینکه خانمم دوازده سال از من بزرگتره ولی ما عاشق همدیگه هستیم پول زیبایی و نیاز جنسی سن بستگی به زوجها داره و عشق واقعی باشه همچی خوشبختی ثروت و سایر چیزها هم حل میشه خانمم با اینکه ۴۸ سالشه و من ۳۶ سالمه زیباترین خانم دنیاست حتی خیلی همکارانش فکر میکنن باینکه ۴۸ سالشه فکر میکنن یه خانم ۳۳ یا ۳۴ساله است چند وقت پیش که خانمم برا یه مجبور شد که از طرف ادارشون سه چهار روز به ماموریت برا دوتایمون دیونه شدیم چون هیچوقت از هم دور نبودیم وقتی خانمم خونه اومد چنان همدیگه در آغوش گرفتیم که انگار چندین ساله همدیگه ندیدیم دخترامون تعجب کرده بودند دخترام به شوخی به خانمم میگفتند اگه دو روز دیرتر اومده بودی برام زن پیدا میکردن خانمم به شوخی میگفت اون موقع منم مثل اشپلا سوراخ سوراخ میکردم دخترام میگرفتم مامان میخوای بابام سوراخ سوراخ کنی من م گفتم اگه هزار بار سوراخ سوراخم کنی بازم عاشقتم و انتخاب اول و آخرم تو هستی فقط در آخر اینو بگم عشقم خانمم تو زیباترین خوش استیلترین خانم دنیا هستی ندای عزیزم من عاشقتم

  30. من ۲۱ سالمه و یه خاستگار دارم ۳۵ سالشه
    از لحاظ خانوادگی بهم میخوریم وضع مالی خوبی هم دارن
    خانواده هر دوطرف هم راضی هستن ولی من فک میکنم اختلاف سنی مون زیاد هستش و بخاطر اصرار خانواده دودل موندم
    بنظرتون چیکار باید بکنم

    1. مشاوره مشاوره مشاوره. دو سه تا مشاور برید
      هرچی گفت بدون چون و چرا قبول کنین
      تروخدا عجله نکنین. خواهش می کنم

  31. سلام من ۱۴ سالمه و پسری که ازم خاستگاری کرده ۲۰ سال داره بنظرتون ۶ سال اختلاف سنی اوکی هست که با هم زندگی کنیم و همو قشنگ درک میکنیم و با تمام مشکلات من کنار میادش

  32. ازدواج دختر متولد۷۷ با پسر متولد ۶۸ با این تفاوت سنی کار درستیه؟اون مهندسه و من دانشجو

  33. سلام
    من دختری ۲۱ ساله هستم و پسر ۲۰ سال داره توخیلی چیره ها تفاهم هست
    میتونم ازدواج موفقی داشته باشم؟

  34. سلام باعرض سلام وخسته نباشین من ی پسر ۲۲ساله هستم ک عاشق ی دختر ۲۶شدم نظرتون چیه؟

    1. باید ببینی تفاهم داری یا نه اون هم عاشقت شده یا نه اما بهتره صبر کنی و تا مطمئن نشدی اقدام نکنی چون اولش عاشقیه بعدش که شناخت بیشتر میشه در اکثر موارد نفرت جای عشق رو میگیره!

  35. سلام من امروز برای اولین بار دختر عمه خودم که پنج سال از خودم کوچه تر هست رو دیدم و خیلی خیلی عاشقش شدم جوری که حتی اگه بازی هم میکردم من به جای اون کتک می خوردم و دلم هم نمیومد که بزارم کسی توی بازی بزنتش چی جوری این موضوع رو به پدرم بگم

    1. داداش یه وقت به خودت میای میبینی توی لباس عروسی با یه پسر دیگست
      دست دست نکن

  36. سلام پسری ۱۸ ساله هستم که عاشق دختر عمه خودم که ۱۳ سالش هست شدم آیا میتونم باهاش رابطه خوبی داشته باشم

    1. دختر عمه یکی از بهترین گزینه ها برای ازدواجه البته مواظب باش والدین هر دو فامیل نباشن مثلا شوهرعمه فامیل نزدیکت نباشه اگر شرایطش را داری اقدام کن چندسال نامزد باش و شناخت کافی رسیدی ازدواج کن

      1. چطور میتونین به ازدواج با فامیل نزدیک فکر کنین؟
        توی دکتر بازی بچگی فامیل رو ویزیت نمی‌کردم شما چتونه؟

  37. سلام وقت بخیر.دختر ۱۷ ساله ای هستم که یکساله با فردی تو رابطه هستم،رابطه ما اولش دوستی نبود و ایشون استاد بنده بودن،ولی به مرور بهشون علاقه مند شدم،ولی ایشون ۱۵ سال از بنده بزرگتر هستن و دو بارم ازدواج نا موفق داشتن و از نظر مالی و اجتماعی هم از سطح خانواده ما پایین ترن…ولی از نظر تفاهم و اخلاق انسان خیلی متشخصی هستن و میدونم که واقعا دوسم دارن،نمیتونم بهشون بگم که رابطمونو بهم بزنیم چون قبلا یکبار تا مرز اینکار رفتم و اسیب شدیدی بهشون وارد شد چون واقعا دوسم دارن،مشکلات مالیشونم من دارم درس میخونم و در آینده دستم تو جیب خودم میره و کاری باهاشون ندارم….آیا این رابطه باید قطع شه؟ خانواده من عمرا اجازه نمیدن :`(

    1. با سلام

      دو بارم ازدواج نا موفق داشتن
      خانواده من عمرا اجازه نمیدن
      بیشتر فکر کنید!!!

      1. درسته،ولی مقصر جدایی در ازدواج های قبلشون خودشون نبودن،ایا این اختلاف سن موب بروز مشکل میشه؟

        1. بنظرتون میتونید کاملا تشخیص بدید که تقصیر خانومشون بوده؟ شما فقط ماجرا رو از دید آقا شنیدید به احتمال خیلی زیاد. اختلاف سنیتون هم زیاده. بیشتر فکر کنید

  38. سلام . من دختری ۱۴ ساله هستم و پسرداییم که ۲۷ سالش هست و ۱۳ سال اختلاف سنی داریم از من خاستگاری کرده . خیلی هم عاشق همدیگه هستیم . پسرداییم خیلی پسرخوبیه و شغلش مهندس معماری هست . به نظرتون چیکارکنم؟

    1. حتما برای ازدواج با مشاوری با تجربه هم اندیشی کنید. 14 سال اختلاف کمی نیست

    2. بنظر من تو زندگی دوست داشتن مهمه و تفاهم هم ینی اینکه اگر تو یه کاری رو دوست نداری اونم سعی کنه اون کارو نکنه و اینا بنظر من فاصله سنی از 5تا۱۱سال عالیه و مرد هرچه ازت بزرگتر باشه زندگی بهتری داری و اون تورو درک می‌کنه

    3. تورو خدا چرا کسایی هستند که باسن ۱۴ حرف از ازدواج میزنند عزیزم شما یا نمیدونی ازدواج چیه و چه بار مسولیتی داره که یه دختر ۲۰ یا ۲۵ ساله هم ترس ازش داره یا احساسی عمل میکنید ببینید چرا نمیگذارید بگذره تا سنتون بالاتر بره چون اون موقع قطعا اولویت های ازدواجتون با الان متفاوته و ازدواج تو سن کم به نظرم نتایج خوبی نداره به نظرم این کار دو نکن چون بچه ای و سنت بالاتر بره کیس های بهتری برای دردواج هست و قطعا پشیمون میشین چون کسایی که سنشون بالا هست ۹۰ درصد پشیمون نیشن شما که جای خود دارید اخه تو الان به فکر امتحان فردات باشی ن ذهنت بره سمت این مسائل

  39. ظمن ۱۸ سالمه و نامزدم ۲۹ سالشه،بنظرتون به مشگل برمیخورم در زندگی آیندم؟

    1. با سلام
      با فاصله 11 سال بهتره حتما مشاوه پیش از ازدواج مراجعه کنید

  40. سلام
    ببخشید یکم از پرسیدن سوالم خجالت میکشم ولی ممنون میشم پاسخ بدین.
    من پسری ۱۸ ساله هستم و حدود ۷ ماهه که به دختری ۱۱ ساله علاقه مند شدم و دو سه دفعه چون از نزدیکانمون هست دیدیم همدیگه رو اما نمی دونم اونم از من خوشش میاد یا نه.
    همچنین خانواده هامون اونقدر که باید با هم اوکی نیستن….
    بنظرتون میتونم رابطه برقرار کنم و موفق شم؟

  41. سلام 36 سالمه و آقا 47 ساله هستن و از نظر رفتار و طرز فکر و برخورد و درک هیچ مشکلی باهم نداریم ایا این ازدواج اشتباهه؟

    1. با سلام
      این چنین طرح کردن سوالاتی درست نیست چ.ن پاسخ بله یا خیر ندارد باید این مسئله از دیدگاه مشاوره بررسی شود و با هر یک از شما درمان گذاشته شود

  42. سلام دختری ۲۴ ساله هستم یه خاستگار ۳۴ ساله دارم که از لحاظ مالی نه خونه دارن نه ماشین فقط کمی پول جمع کردن و از نظر ظاهر هم با معیار های من جور نیستند ولی از لحاظ اخلاق و ایمان و خانواده خیلی ب هم نزدیک هستیم میشه راهنماییم کنید خیلی سر در گمم

  43. سلام من دختری ۲۱ساله هستم با آقایی ۳۲ساله ۳ساله که تو رابطه ام الان این آقا نیت ازدواج دارن و من هنوز نتونستم تصمیم بگیرم و ب شدت دودلم ب نظر شما اختلاف سنی زیادیه یازده سال ؟

    1. با سلام اخلاف سنی 12 سال کم نیست بهتره حتما با یک مشاوره ازدواج زوایا رو بررسی کنید.

  44. سلام وقت بخیر دختری ۲۲ ساله هستم با اقایی اشنا شدم ۳۶ سالشه.وضع مالی خوب و علاقه هم هست.خوب ایم با هم.ولی یکم تفاوت عقیده ای داریم.خانواده مخالفن.ب نظرتون به مشکل میخوریم

    1. با سلام دوست عزیز

      کم تفاوت عقیده ای داریم.خانواده مخالفن

      احتمالش کم نیست..

  45. سلام خسته نباشید من ۱۹سالمه و خواستگارم ۲۵سالشه به نظرتون اختلاف سنی زیادی نیست

    1. با سلام فاصله سنی ای که دارید مسئله نیست باید بر فاکتورهای دیگر تفاهم با یکدیگر توجه لازم را اشته باشید. حتما یه مشاوره پیش از ازدواج داشته باشید

  46. سلام
    بنده با دختر خانمی با سن ۲۲ سال آشنا شدم و خودم سنم ۳۶ سال هست از لحاظ فکری بهم نزدیک هستیم آیا ما برای هم مناسب هستیم؟

    1. با سلام
      اختلاف سنی 14 سال در این دوره سنی بالاست لطفا به مشاوره ازدواج مراجعه کنید/

  47. سلام من ۱۷ سالمه و کسی ک اومده خواستگاری ۲۹ سالش و از لحاظ اخلاق و خانواده و فرهنگ تفاهم داریم آیا این فاصله سنی مشکل ایجاد میکنه؟

    1. با سلام
      بهتره در این فاصله سنی بالا به مشاوره ازدواج مراجعه کنید.

  48. سلام دختری متولد ۷۸ هست خواستگارش متولد ۷۰ هست که خیلی مومن هست اگه در بقیه مسائل تفاهم داشته باشند می تونند این فاصله سنی را ندید بکیرند و ازدواج کنند ؟

    1. با سلام
      قطعا اینجا بهتره با احتیاط تصمیم بگیرید و با یک مشاور با تجربه مشورت کنید.

  49. سلام من سی سالمه و عاشق دختری شدم ۲۱ ساله من متولد ۷۰ هستم و ایشون ۷۹ به نظرتون این فاصله سنی زیاد هست

    1. سلام
      فاصله سنی که کم نیست باید برید مشاوره ازدواج بینید از سایر لحاظ تفاهمی دارید یا خیر؟

    1. با سلام
      این مسئله در حد یه سوال نیست. لطفا با یه مشاور هم اندیشی کنید

  50. بنده 32 سال سن دارم و به دختری 24 ساله علاقه دارم که از آشنایان هست. بنده مهندس در حال کار و ایشان همزمان در حال تحصیل و کار پاره وقت. خانواده ها در یک سطح و از لحاظ فکری، شخصیتی و اخلاقی به هم نزدیک هستند. علایق هم تا جایی که من شناخت به دست آورده ام نزدیک هستند. خواستم نظر شما را در مورد اختلاف سنی هشت سال با وجود این شرایط جویا شوم.
    پیشاپیش سپاسگزارم

    1. سلام دوست عزیز
      دوره سنی شما تقریبا نزدیکه سعی کنید دوره آشنایی کامل طی کنید به شماروه ازدواج هم مراجعه کنید

  51. سلام خسته نباشید
    من الان با یک نفر که ۸ سال ازم بزرگ تره آشنا شدم و خیلی هم با هم تفاهم داریم و اخلاقمون هم خیلی شبیه هم
    به نظرتون توی ازدواج مشکلی پیش میاد یانه؟

  52. سلام من دختری ۲۴ساله ام ویک آقا با شرایط اقتصادی خوب با سن ۳۸سال به خواستگاری من آمده به نظرتون این اختلاف سنی مشکلی داره

      1. سلام من ۱۶سالمه و یه آقا با ۳۰سال سن اومدن خواستگاریم از لحاظ اقتصادی خوبن و هم من ایشونو دوست دارم و هم ایشون منو از لحاظ اخلاق و… هم تفاهم داریم و با ادامه تحصیل من مشکلی ندارن( فامیل دورمون هستن ایشون)
        آیا به مشکل می‌خوریم در آینده ؟

  53. سلام خدمت شما خداقوت . من الان ۱۵ سال سن دارم با یک پسری اشنا شدم که الان ۲۳ ساله هست و همدیگرو خیلی دوست دارم چون معاشرت های زیادی با هم داشتیم و شناخت پیدا کردیم میخواستم بگم که من تا چند سالگی باید صبر کنم و بعد به خانوادم این موضوع رو بگم گفتیم در سن ۲۰ سالگی تصمیم خوبیه ؟؟

    1. با سلام

      فعلا صبر کنید ببینید ایشون تا 6 ماه دیگه هست بعد فکر 6 سال بعد باشید

      1. وضعیت منم همینه البته من پسرم واسه همین به عشقم میگم درس بخون از نوجوونیت لذت ببر خانوم خودت شو تا بعد . سعی میکنم تا اونموقع عشقمو نگه دارم . از لحاظ فرصت ازدواجی کسی چیز یا دست نمیده ( امیدوارم )

  54. سلام من ۲۰ سالمه
    ازدواج با مرد ۳۶ ساله درست نیست؟
    ولی ایشون اصلا رفتارا و اخلاقشون به سنش نمیخوره خیلی پر انرژی و مثل جوون های ۲۰ ساله رفتار میکنه میشه لطفا راهنماییم کنین

    1. پسر خاله ام 16 سالش بود با یک دختر 18 ساله نامزد کرد و بعد دو سال ازدواج کردند و به مشکل بر نخوردند. پسر دایی مامانم 25 سالش بود با یک خانم 34 ساله ازدواج کرد و یک فرزند مشترک هم دارند اون خانم قبلا ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش یک فرزند داشت. هیچ کدام این ها به مشکل نخوردند تا به امروز.

  55. درود خسته نباشید .من 21 سالمه و دختر دایی بنده هم 17 سالش هست . خانواده بنده تأکید دارن که با ایشون میتونم زندگی خوبی بسازم .از لحاظ عقلی موافق این ازدواج هستم ولی از لحاظ دلی دو دل هستم .لطفا راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم

    1. با سلام
      لحاظ دلی دو دل هستم
      اگه علاقه نیست ازدواج گزینه خوبی نیست

  56. سلام من ۲۰سالمه ایا ازدواج با یه پسره ۳۳درسته البته اصلا به قیاقش نمیاد این سن و درک وفهمش درست مثل یه پسره بی ساله است و مشکلیم با هم هم نداریم تا حالا که کامل باهم کنار اومدیم آیا این ازدواج درسته ؟؟؟؟

  57. سلام پسری 28 ساله هستم با دختری 1۵ ساله میتونم ازدواج کنم. من خودم میترسم ولی خانواده دختره میگن مشکلی نیست. در ضمن با هم به تفاهم هم رسیدیم.

    1. دیگه ازاین بهترنمیشه پسردخترحسابی جوون وشادابه همین خوبه پس ازچندسال دیگه مجبورنیستی بخاطریه زن جوون تربهش خیانت کنی من دخترایی رودیدم که باوجودکمتربودن حداقل 4سال ازشوهربسیاربزرگتردیده میشدن شوهردیگه ازرابطه باشون دلسردمیشه چون میخوادزنش ازخودش جوانتروبانشاط ترباشه نه پیرتر….من اگه جای توبودم یه لحظه هم درنگ نمیکردم دیگه چی میخوای برااون دخترهم سن شمامناسب ترینه واسش …مهم اخلاق وتربیت خانوادگی و طرف هست نه سن اگه آدم اخلاق نداشته باشه باهمسن خودش ویااختلاف سنی کمترهم به مشکل برمیخوره

  58. با سلام
    من دختری 34 ساله هستم و نامزدم 26 ساله.از نظر فکری ایشون پخته تر از سنشون هستن.2.5 سال هست که همدیگر رو می شناسیم و مشکل خاصی با هم نداشتیم. ممکنه بعد از ازدواج و سال های بعد دچار مشکل بشیم؟

    1. سلام
      اختلاف سنیتون بالاست حتما به مشاوره ازدواج مراجعه کنید

    2. سلام من خودم ۲۹ سال سن دارم عاشق دختر ۳۵ ساله شدم ولی پدرو مادرم مخالف هستن دختر ه هم یه بار طلاق گرفته ولی سن شناسنامش ۳۵ هستش ولی میگه سن منو ۳ سال بزرگتر گرفتن همه منو مترسونن میگن بچه دار نمیشین دختر فردا یائسگی میگیره نمدونم از این حرفا ازدواج کنم یا نه

      1. سلام من خودم تو سن ۳۵ سالگی با همسرم ازدواج کردم وهمسرش ۶ سال ازم بزرگتر بود بعداز یک سال دوقلوهایی به دنیا اومدن که الان سه ماه دارن و زندگی شادی داری

  59. من 28سالمه عاشق دختری 18ساله شدم البته هر دوتامون همدیگه رو دوست داریم رازی هستیم ب این ازدواج تفاوت سنی ده سال زیاده

  60. سلام
    من متولد فروردین ۱۳۷۹ هستم و خواستگارم متولد فروردین ۱۳۶۸
    در صحبت درک بالایی داشت ولی بنظر شما ۱۱ سال اختلاف سنی زیاد؟

    1. نه دخترکجاش زیاده بروبچسب بهش وزندگیتوبکن ولذتشوببر…اینامیخوان بگن مثلابااختلاف سن بالاتربی کلاس تروهرچه سن کمترعاشقانه ترنه ارزش انسان به تربیت خانوادگی اوست اخلاق ک باشدهیچ فرقی نمیکندچنسال بزرگترباشه تازه حتماوضع مالی خوبی هم داره چون پسرای نزدیک به سن خودت هنوزاول کارهستن

    1. سلام
      بیا سوال این طوری مطرح کنیم. معایب فاصله سنی 26 سال چیست؟ این بیا شما پاسخ بدهید.

    2. سلام من متولد فروردین ۱۳۷۹ و خواستگارم متولد فروردین ۱۳۶۸
      ۱۱ سال تفاوت سنی داریم ولی در صحبت کردن بسیار درک بالایی داشت و به چهرش هم نمیخوره ۳۲ سالش باشه
      بنظر شما اختلاف سنی زیاده؟

  61. سلام خسته نباشین.
    من ۲۵دسالمه ودخترخالم۱۶ سالش است بنظرتون با این اختلاف سنی مشکلی پیش نمیاد.
    ازنظرشرایط اقتصادی واختلافات خانواددگی هم مشکل نداریم.

    1. سلام
      از نظر فاصله سنی مشکلی نیست ولی اینکه ایشان 16 سالشه چرا هست. برای ازدواج هنوز در این سن زود است.

  62. سلام من ۱۷ و نامزدم ۴۴
    اکثر ازدواجا توی فامیلامون با این تفاوت سنی بوده
    یعنی تصمیمم اشتباهه؛؟ماقراره خارج از ایران زندگی کنیم و محیطی که توش میخوایم زندگی کنیم تفاوت سنی مهم نیسنت

    1. سلام
      این تفاوت سنی خیلی فاحش هست بهتره بیشتر در مورد تصمیمتون فکر کنید البه این هم ببینید که دوره های سنی شما هم متفاوته

  63. سلام من ۱۴سالمه و یک پسری هست ۱۹سالشه به نظرتون سن هامون ایده آل هستش؟ خدا رو شکر باهم دیگه هم تفاهم داریم

      1. سلام خسته نباشین؛من ۲۵سالمه ودختر خالم ۱۶سالش هست بنظرتون با این اختلاف سنی مشکلی پیش نمیاد .از نظر اختلافات خانوادگی وشرایط اقتصادی هم مشکل نداریم.

  64. سلام ازدواج با پسری که ۳ و نیم سال از خودم کوچیکتره ولی مشکل دیگه ای وجود نداره، اشتباهه؟

    1. اینجا بهتره به جای سن برید روی فاکتور های دیگه. مشورت کردن و آشنایی فراموش نشه

  65. سلام ازدواج با پسری که ۳ و نیم سال از خودم کوچیکتره ولی مشکل دیگه ای وجود نداره، اشتباهه؟

    1. با سلام
      من ۳۳ سالمه، با آقایی که ۴۶ سالشونه آشنا شدم، ۳ سال هست میشناسمشون و همکارم هستن، با هم خیلی تفاهم داریم، و ۶ ماهه جدی برا ازدواج آشنا شدیم، خانوادم خیلی مخالفن، بخاطر سن، بنظرتون بخاطر تفاوت سن به مشکل میخوریم؟

      1. با سلام
        بستگی به شخصیت شما و طرف مقابل داره ولی با توجه به مراحل سنی هر دو شما علاوه بر سن باید به ستیر فاکتورها نیز توجه کنید.

  66. سلام.
    من یه دختر ۱۸ ساله هستم و به پسر ۲۹ ساله علاقه متدم.
    البته اضافه کنم که من ۵یا۶ ساله هس که اون پسر رودوست دارم.
    وضعیت مالی پسر هم بد نیست.
    ازاون طرف من خواستگار زیاد دارم و بعضی هاشون شرایط بهتری دارن و مادرم اصرار میکنه که بهشون جواب مثبت بدم.
    ولی میترسم اگه به اینا جواب مثبت بدم در آینده پسری رو که الان عاشقشم رو نتونم فراموش کنم.
    (پسر از فامیل های بابام هستش)
    پسری که دوست دارم هم به طور رسمی نیومده خواستگاری ولی مادرش به بابام گفته.
    خود پسره هم وقتی بهش میگن ازدواج کن میگه شرایطم بهتر بشه ازدواج میکنم.
    به نظر خودم میگم تا ۲۰ سالگی به هر کی که اومد جواب رد بدم وتا اون سن منتظرش بمونم اگه بعد اونم نیومد به فکر فراموش کردنش باشم..
    مشاور عزیز نظرتون رو میشه بگید

    1. پسره هم وقتی بهش میگن ازدواج کن میگه شرایطم بهتر بشه ازدواج میکنم/ روی این ازدواج حساب باز نکنی بهتره

  67. سلام. من یک دختر ۲۶ ساله ام. یک خواستگار ۳۸ ساله دارم آیا این اختلاف سنی مناسب هست؟

    1. 12 سال اختلاف سنی کم نیست ولی فقط به این فاکتور بسنده نکن و ببین سایر موارد در چه وضعیتی هست

  68. سلام
    من ۲۲ سال و خواستگارم ۳۱ سال
    می‌خواستم بدونم با این اختلاف سنی در آینده مشکلی پیش نمیاد!؟

    1. دوره های سنی متفاوت هست و فاصله سنی ایده آل نیست. بهتره با مشاور صحبت کنید

  69. باسلام من دخترم18سالشه پسر 29سال میخواهد بیاد خواستگاریش آیا اجازه بدم بیاد مشکلی دارد یانه

    1. اینجا مشاوره ازدواج باید برید . ولی اگه موقعیننون خوبه صبر کنید

    2. نمیشه گفت خوب یا بد چون ما که نمیدونیم و نمیشناسیم باید تحقیق کنین ولی امکان ناسازگاری هست سن 10سال اختلاف باعث میشه دختر از بسیاری رفتارهایش که اقتضای سنش هست دست بکشد و این بر روحیه اش اثرگذار است

    1. به نظرم قبل از سن سایر فاکتور های تفاهم راچک کنید سن جدا از اینها نیست

    1. دختری ۱۷ساله هستم می خوام با پسری ۳۰ساله ازدواج کنم آیا خوشبخت می شم
      هم ماشین داره و هم خونه و هم مغازه.

      1. خوشبختی یعنی شما با تلاش خود به شرایط ایده آل و آرامش برسی شما در این سن ابتدای کالج یا هنرآموزی هست بسیار موقعیتهای خوب در پیش رو داری

  70. سلام من دختری رو دوست دارم که ۱ سال از من بزرگ تر هست و اون هم من رو دوست داره ایا ازدواج ما درست و کم مشکل هست ؟

      1. سلام من دختری ۳۱ ساله با پسر ۲۸ ساله اشنا شدم ایا برای ازدواج این اختلاف سنی زیاد هست؟

        1. سلام من ۱۳سالمه یکی هست که عاشقمه هر‌چی هم ک گفتم قبول کرده خودش هم ۱۹ سالشه برای ازدواج خوب هست یا نه خواستم ببینم چی میگین

  71. سلام من ۱۹ سالمه و خواستگارم ۳۳ سالشه میخواستم بدونم اختلاف سنی در آینده مشکل ساز نخواهد بود

    1. با سلام
      این فاصله سنی 14 ساله با توجه به دوره های متفاوت زندگی شما توصیه نمیشود

    2. سلام من دختری ۲۳ ساله وکسی که عاشقم هست ۳۲ سالشه میخاستم بدونم اختلاف سنی ما زیاد نیست؟

  72. سلام من ۲۰ سالمه و نامزدم ۳۰ سالشه میخاستم ببینم آیاازدواجمون ایده آل و نرماله و مشکلی بوجود نمیاد؟

    1. سلام
      ببینید عدد سنی فقظ نیمی از قضیه هست باید سطح درک و تعامل محک بخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉