کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

ازدواج با مرد سن بالا | نکات ازدواج مرد مسن و پولدار

معایب و مزایای ازدواج با مرد سن بالا و پولدار
4/5 - (12 امتیاز)

مسائل مالی همیشه یه معیار مهم برای ازدواج است. ازدواج با یه مرد ثروتمند همیشه خوبه، این زندگی شما رو آسون تر میکنه و شما نگرانی در مورد پول ندارین. اما بعضی انتخابا چالش برانگیزن، مثل ازدواج با مرد مسن. ممکنه مسائل مالی برای یه نفر آنقدر مهم باشه که حاضر به ازدواج با یه مرد با سن خیلی بیشتر از خودش بشه. اما نکات مهمی وجود داره که باید قبل از شروع رابطه ای مثل این، در نظر داشته باشین. از جمله، بلوغ عاطفی، امور مالی، فرزندان، همسر سابق و…. همه این مسائل ممکنه در ابتدا به چشم نیان اما بعدا میتونن به بزرگترین مشکل زندگیتون تبدیل بشن. به همین دلیل سعی میکنیم در اینجا چالش های ازدواج با مرد سن بالا رو مورد بررسی قرار بدیم. برای کسب اطلاعات جامع در مورد بهترین سن ازدواج لطفا کلیک کنید.

چالش های ازدواج با مرد پولدار و سن بالا

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه ازدواج با مرد سن بالا | نکات ازدواج مرد مسن و پولدار با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. ممکنه همسرتون وقت آزاد بیشتر یا کمتری داشته باشه

اگه به فکر ازدواج با یه مرد مسن هستین بهتره این نکته رو در نظر بگیرین که ممکنه برنامه کاری منعطف تری داشته باشه. و بیشتر وقتش رو در خونه باشه. ممکنه بگید این که اصلا بد نیست. اما حقیقت اینه که داشتن اوقات فراغت و بیکاری زیاد فقط برای مدت کوتاهی لذت بخشه. یادتون باشه که چیزهایی که الان براتون جذاب و هیجان انگیزن، احتمالا همون مواردی هستن که بعدا باعث آزار و نگرانیتون میشن. اگه شوهرتون وقت آزاد زیادی داره، قطعا دوست داره تفریحات دو نفره بیشتری داشته باشید، که ممکنه این درخواست با ساعت کاری و مشغله های شما همخوانی نداشته باشه. به همین دلیل بعد از مدتی میفهمید که شما دو نفر ایده های کاملا متفاوتی دارید و همین سرآغاز مشکلاتتون خواهد بود.

البته عکس این موضوع هم احتمال داره. ممکنه همسرتون به دلیل مشغله کاری، شبها دیر برگرده و وقت کمتری برای شما بذاره. پس قبل از ازدواج با مرد مسن درباره این موضوع فکر کنین. یادتان باشد به خاطر این 9 دلیل ازدواج نکنید. برای دانستن این دلایل ازدواج کلیک کنید.

2. ممکنه از نظر احساسی آنقدر که فکر میکنید بالغ نباشین

افرادی که به دنبال ازدواج با مرد پخته هستن باید بدونن که قرار گرفتن در چنین رابطه ای به اون راحتی که فکر میکنن نیست. چون مردی با سن بالا، تجربیات بیشتری داره و از نظر احساسی باهوش تره. اما این لزوما چیز بدی نیست، اگه مطمئن بشید که در همون سطح بلوغ عاطفی در ازدواج قرار دارین. یه پیر مرد ممکنه مثل یه مرد جوان انرژی و هیجان نداشته باشه و خیلی برخورد رمانتیکی نداشته باشه. در عوض ممکنه هر چیزی که به ذهنش میاد رو به زبون بیاره. پس در چنین رابطه ای شما باید محافظه کار تر باشید و گاردهای دفاعی معمول خودتون رو کنار بذارید.

ازدواج با مرد سن بالا و مسن

3. ممکنه قبلا ازدواج کرده باشه و فرزندانی هم داشته باشه

یکی از مهم ترین چالش های ازدواج مرد مسن با دختر جوان اینه که این مردها معمولا قبلا ازدواج کردن. حتی ممکنه از ازدواج های قبلیشون فرزند هم داشته باشن. ازدواج مجدد چیز بدی نیست. حتی مردان مسن برای ازدواج مجدد، احتیاط و دقت بیشتری به خرج میدن. ولی شما قبل از ازدواج با مرد سن بالا لازمه از یه سری چیزا سر در بیارین و سوالاتی رو بپرسین. مثلا سن و سال بچه هاش رو بپرسین، آیا شما درگیر زندگی بچه ها میشین؟ چند وقت یه بار بچه هاش رو میبینه و…

این مسائل نیاز به گفتگوی جدی داره. جا دادن خودتون تو دل بچه ها و پذیرش شما به عنوان عضوی از خانواده، ممکنه سخت تر از اون چیزی باشه که فکرش میکنید. مخصوصا اگه همسرتون دختران بزرگی داشته باشه. چون مطالعات روانشناسان نشون داده که دختران استقبال کمتری برای ازدواج پدرشون با یه زن جوان نشون میدن.

4. اهداف و تصور شما از آینده با هم متفاوته

یکی از مشکلات اختلاف سنی در ازدواج اینه که، اگه درباره آینده با طرفتون حرف بزنین، دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به 10 یا بیست سال آینده داره. شاید شما بخواید دو تا بچه داشته باشین و مسافرت های مختلفی رو تجربه کنین. اما همسر مسن شما قبلا این کارها را انجام داده. باید درک کنین که شاید اون الان فقط دنبال اینه که یه خونه آروم داشته باشه تا دوران بازنشستگی را با آرامش پشت سر بذاره. البته حتی اگه با یه نفر کاملا همسن خودتون ازدواج کنید، بازم نباید انتظار داشته باشین که مسیر زندگیش رو دقیقا مثل شما مشخص کرده باشه. اما توصیه میکنم درباره اهداف و خواسته های آیندتون با طرف مقابل حرف بزنین. بهش بگید که میدونم تو قبلا این کارها را انجام دادی اما الان یه فرصت دوم داری، بیا از این فرصت استفاده کنیم. بعد از این مکالمه و شنیدن نظراتش میتونید در مورد اینکه آیندتون همسو هست یا نه، تصمیم بگیرین.

ازدواج با مرد سن بالا، ازدواج با پیرمرد پولدار

5. نیاز جنسی شما یکسان نیست

در هر ازدواجی معمولا یکی از زوجین، خواهان رابطه جنسی بیشتر یا کمتره. اما این میتونه در ازدواج با مرد مسن بارزتر بشه. طبیعیه یه مرد مسن بدن ضعیف تر و فرسوده تری داره. همین باعث میشه انرژی کمتری داشته باشه و یه میل جنسی متفاوت تر. اما این مسئله هم میتونه با یه بحث و گفتگو درباره رابطه جنسی و برآورده شدن نیازهای هر دو نفر، حل بشه. پس اگه واقعا قصد دارین با یه مرد مسن و بزرگتر از خودتون ازدواج کنین، دنبال حل این مسئله باشین.

ازدواج با مرد سن بالا چه خوبی هایی دارد؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه ازدواج با مرد سن بالا | نکات ازدواج مرد مسن و پولدار با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

6. سبک های ارتباطی شما ممکنه متفاوت باشه

مردان مسن معمولا تمایل بیشتری به برقراری ارتباط دارن. چون همونطور که قبلا گفتیم این افراد به بلوغ عاطفی رسیدن و مهارت کافی برای برقراری ارتباط را دارن. اما ممکنه سبک ارتباطات شما با هم متفاوت باشه و همین باعث درگیری و اختلاف بشه. مثلا شما دوس دارین همسرتون براتون پیام های عاشقانه بفرسته، اما او این کار رو بلد نیست یا معتقده که ارسال پیامک برای نسل اون نیست. پس باید بدونید که ازدواج با مرد سن بالا این مشکلات را هم داره و شما دو نفر باید حلش کنین. برای مقابله با این مشکلات، مشاوره ازدواج هم میتونه بهتون کمک کنه.

7. مخالفت خانواده با ازدواج شما

وقتی یه دختر جوان تصمیم به ازدواج با مرد بیست سال بزرگتر میگیره، باید منتظر شنیدن نظرات مخالف هم باشه. باید بدونید که این موضوعی نیست که والدین شما به راحتی اون رو بپذیرن و ممکنه با همسرتون به مشکل بربخورند. اگه واقعا طرفتون رو دوست دارید و علت ازدواج شما عشقه، خانوادتون را باید متقاعد کنید. لطفا مقاله ازدواج عاشقانه یا عاقلانه را حتما بخوانید.

ازدواج با مرد سن بالا چه مزایا و معایبی دارد؟

8. مردم اغلب همسرتون را با پدرتون اشتباه میگیرن

اگه از دختران جوانی که ازدواج با مرد پخته و سن بالا رو انتخاب کردن، بپرسین چه چیزی بیشتر از همه آزارت میده؟ بیشترشون میگن: اینکه مردم فکر میکنن؛ ما پدر و دختر هستیم. همونطور که پذیرش ازدواج دختر با مرد سن بالا در خانواده سخته، پذیرش اون در جامعه هم سخته. و این موضوع میتونه براتون ناراحت کننده باشه. پس قبل از اینکه هر گونه تصمیمی بگیرین، خوب به این مسائل فکر کنین.

9. ممکنه احساس پیری و کسالت کنین

ممکنه بعد از گذشت مدتی از ازدواجتون احساس کنین که اگه با مردی همسن خودتون ازدواج کرده بودین، الان خوشبخت تر بودین. چون در زندگی با فرد مسنی که هیجان و شور شما رو نداره، شما هم احساس پیری میکنین. مگر اینکه به همه نیازهاتون پاسخ داده بشه. که در اکثر موارد این اتفاق نمیفته. برای اطلاع کامل در مورد عوامل ازدواج موفق کلیک کنید.

10. از نظر مالی با هم تفاهم ندارین

اگر چه دلیل اصلی بسیاری افراد از ازدواج با مردان مسن، پول و مسائل مالیه. اما همین مسائل مالی بعدا به یکی از مهم ترین اختلافات تبدیل میشه. مثلا ممکنه همسرتون مجبور باشه مقداری از درآمدش رو صرف بچه هاش کنه. اما شما با این مسئله مشکل داشته باشین. ولی یادتون باشه شما وقتی این مرد رو انتخاب کردین، تمام شرایطش را میدونستین پس باید با این مسئله هم کنار بیاید. یا میتونید قبل از ازدواج درباره مسائل مالی بحث کنین و همه چیز را شفاف سازی کنین.

یه نکته دیگه هم اینه که ازدواج با یه مرد ثروتمند و مسن این دیدگاه رو در اطرافیانتون به وجود میاره که تنها دلیل شما برای ازدواج، پول بوده. شما باید آمادگی روبه رو شدن با این برخوردها رو هم داشته باشین.

سوالات متداول

آیا ازدواج با مرد سن بالا کار درستیه؟

این موضوع به دلیل شما برای ازدواج، دیدگاه های شما به آینده و زندگی و… بستگی داره.

آیا در ازدواج با یه مرد مسن نیازهای جنسی دو طرف پاسخ داده میشه؟

ممکنه نیازهای یکسانی نداشته باشین. اما این مسئله هم میتونه با یه بحث و گفتگو درباره رابطه جنسی و برآورده شدن نیازهای هر دو نفر، حل بشه.

همسر پیرم هر چیزی که به ذهنش میاد رو به زبون میاره چیکار کنم؟

در چنین رابطه ای شما باید محافظه کار تر باشید و گاردهای دفاعی معمول خودتون رو کنار بذارید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره از ازدواجبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه ازدواج با مرد سن بالا | نکات ازدواج مرد مسن و پولدار

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 64 نظر:

  1. دوستم میخواد با یه مسن زن دار ازدواج کنه😐 هرچیم میگی میگه فقط پول مهمه🙄

  2. خدا کنه کسی مجبور نشه بخاطر نداشتن توان مالی با کسی که از خودش خیلی بزرگتره ازدواج کنه یا اینکه با کسی که دوسش نداره حتی اگه جوان هم باشه ازدواج کنه..اگر بخاطر نرسیدن به ملاک ازدواج باکسی به اجبار تن به ازدواج بدید شک نکنید که در بد مخمصه ای افتادید بدبخت می شید

    1. مهنازخانم با کدام نظر موافق هستی منظور اینست که با نظر چه کسی موافق هستی

  3. درسته که اکثر خانومهای یائسه میل جنسی پایینی دارند ولی ایا خانومهای یائسه شده وجود دارند که فعلا مجرد هستند و به دلیل عاطفی یا نیازهای زناشویی دوست داشته باشند که ازدواج بکنند

  4. بنده همسرم فوت کرده تنها شدم جایش خیلی خالی هست خدایا یک نفر جوان زیبا مذهبی معتقد مقتصد منطقی قانع باشهامت با استعداد نترس با وفا و دارای تمام صفاتی که همسر مرحومم داشت به من عطا بفرما آمین یا رب العالمین

        1. سلام نداخانم بنده با انداختن نقاشی که شما انداخته اید متوجه منظور نمیگردم و نمیفهمم که منظور شما از انداختن پنج نقاشی صورت چه میباشد لطفا منظور خودرا کتبی درج نمایید متشکرم

      1. انشااله دعای خیر شما مستجاب و مورد قبول خداوند قرار بگیرد خیلی ممنون

      1. پاسخ به مریم خانم شما چگونه میتوانید ثابت کنید که واجد شرایط فوق میباشیدلطفا دلایلی که اظهارات شما را ثابت میکند چه چیز میباشد

  5. ازدواج با مر مسن واقعا اشتباه اشتباه اشتباه هست غلط کردن برای این جور موقعس من واقعا غلط کردم

  6. بنظر شما کسیکه همسرش فوت نموده است باکدام گزینه ازدواج نماید بهتر میباشد الف دختر مجرد ب زن بیوه ج زن مطلقه

          1. حدیثه خانم چه کسی شمارشو نذاشته که براش پیدا کنید برفرض هم که اگر شمارشو داشتید میخواستید چه کار کنید

    1. برای شما زنی که هم سن وهم شرایط خودتونه یا همسرم ده با مطلقه فرقی ندارد

  7. من یه زن مطلقه هستم۳۹سال سن دارم نمیدونم چرا هرکی میخواد خواستگاریم ازمن ۲۰یا۳۰سال بزرگتره 😫😫😫برای همین نمیتونم تصمیم بگیرم ازموضوع فرارمیکنم خیلی دوست دارم ازدواج کنم ولی نمیدونم چرا ۶۰سال یا۷۰سال میاد😢

    1. خوب اگه شرایط مالی خوب بااشه وباهم توافق دااشته باشین چه ایرادی دااره گلم بهش فکر کن تاسنت نرفته بالاتر

      1. عزیزم ایراد داره خیلی هم ایراد داره.من خودم یه دختر ۳۹ ساله ام اما اصلا به مرد ۶۰ یا ۶۵ ساله فکر نمیکنم

    2. پاسخ به ناشناس چه اشکالی دارد وقتی یک مرد زنش رحمت خدا رفته دارای خانه ماشین حقوق ماهیانه میباشد ولی هفتاد ساله باشد از شما خواستگاری کند و شما هم سریک زندگی آماده میروید و احتیاج به بردن جهیزیه هم نداری ولی مهرشما پنج یا چهارده سکه باشد

    3. سلام من دوبارازدواج كردم از هردو خانم يك فرزند پسردارم
      بچه اولم سيزده سالشه پيش منه يعني از يك سالگي يطور قانوني پيش من هستند مادرشم نميشناسه دومين پسر يك سالشه پيش مادرشه فعلا تا هفت سالگي بياد پيش ما تنها دليل طلاق هردوتاشًون فقط مساله پنهانكاري و مخفي كاري درامدشون بود و خرج انها با افراد ديگر خانواده خودشون درواقع حرفشون بعد از ازدواج اين بود ما ازدواج كرديم تا خرجيمونا شوهر بده تا ما بتونيم درامدهامونا براي خوشبختي خانواده هامون خرج كنيم درحاليكه ميدونستند كه زدر امد من بعنوان كارمند زياد نيست وكفاف زندگي را نميده به همين خاطر من حاضرشدم حتي مهريه هاشون را قسطي بدم ولي با چنين تفكري كه اصلا بوي زندگي مشترك داخلش نيست را نپذيرم واز اون موقع به بعد به هر فردي كه ميرسم خصوصا بچه هام وصيت كردم كه از گشنگي مردند با خانم شاغلي كه از خانواده كم درامد هست وميخواد سفينه نجات خانواده اش باشه ازدواج نكنه حالا من ٥١ سالمه ولي خدا ميدونه كه يك انسان شريف وباشخصيت هستم واز همين شخصيت من سو استفاده كردند والان نميدونم چي ميشه فردي با اين اوصاف با من ازدواج ميكنه يانه بچه اي دارم بسيار با محبت وفهميده اهل هنر وموسيقي و خداروشكر سربه راه خوب منو درك ميكنه با هم ارامش خوبي داريم فقط نميدونم ازدواج ميتونم بكنم يانه

    4. سلام من دوبارازدواج كردم از هردو خانم يك فرزند پسردارم
      بچه اولم سيزده سالشه پيش منه يعني از يك سالگي يطور قانوني پيش من هستند مادرشم نميشناسه دومين پسر يك سالشه پيش مادرشه فعلا تا هفت سالگي بياد پيش ما تنها دليل طلاق هردوتاشًون فقط مساله پنهانكاري و مخفي كاري درامدشون بود و خرج انها با افراد ديگر خانواده خودشون درواقع حرفشون بعد از ازدواج اين بود ما ازدواج كرديم تا خرجيمونا شوهر بده تا ما بتونيم درامدهامونا براي خوشبختي خانواده هامون خرج كنيم درحاليكه ميدونستند كه زدر امد من بعنوان كارمند زياد نيست وكفاف زندگي را نميده به همين خاطر من حاضرشدم حتي مهريه هاشون را قسطي بدم ولي با چنين تفكري كه اصلا بوي زندگي مشترك داخلش نيست را نپذيرم واز اون موقع به بعد به هر فردي كه ميرسم خصوصا بچه هام وصيت كردم كه از گشنگي مردند با خانم شاغلي كه از خانواده كم درامد هست وميخواد سفينه نجات خانواده اش باشه ازدواج نكنه حالا من ٥١ سالمه ولي خدا ميدونه كه يك انسان شريف وباشخصيت هستم واز همين شخصيت من سو استفاده كردند والان نميدونم چي ميشه فردي با اين اوصاف با من ازدواج ميكنه يانه بچه اي دارم بسيار با محبت وفهميده اهل هنر وموسيقي و خداروشكر سربه راه خوب منو درك ميكنه با هم ارامش خوبي داريم فقط نميدونم ازدواج ميتونم بكنم يانه البته يم خانم مطلقه ٢٧ ساله هست كه علاقه نشون ميده ولي من به دليل اختلاف سني زياد نميخوام زندگيش خداي نكرده خراب بشه ودراينده پشيمون بشه البته خدا ميدونه

    5. والله اینکه جرات به خرج می دهند و به خواستگاری می آیند خودش نعمتی است .

      طرف یا دختر عقد می کند دو روز نشده می رود سراغ دفتر و مشاور و دادگاه

      زن مطلقه که صد بار نا ایمن تر است .

      باز اگر شوهر مرده باشد می توان کمی اطمینان کرد

  8. هیچ هیچ وقت با یه پیر مرد ازدواج نکنید چون خودش که پیره شما رو هم پیر میکنه نه محبت بلده ونه رابطه زندگی رو واستون به جهنم تبدیل میکنه همشون یه دروغ گو هستن و زیر بار هیچ یک از حرفایی که به شما قول دادن نمیرن افسردگی میگیرید سر درد های عصبی میگیرید اشتباهی که من کردم رو نکنید

    1. فکر میکنم شما همه جوانب را در نظر نگرفتید و درمورد کار خودتان درست تحقیق نکرده اید

    2. چرا با پیر مرد ازدواج کردی؟ بعضی وقتها یسری دروغها باعث جدایی از شوهر اول میشه.با خودت صادق باش.مطمعن باش هیچ چیزی جای عشق اول رو نمیگیره

    3. من ازدواج کردم با 25سال بزرگتر از خودم حتی پولدار هم نیست وخیلی هم داغون و از نظر همه من از لحاظ چهره همیشه فوق العاده بودم فقط یک مشکل روانی داشتم انگار 🥵البته ازدواج دومم هست دلم میخاست خودم رو مثل بهشت تقدیم به یک انسان کنم تا از وجودم لذت ببره، 🥵دقیقا

  9. هرکی میخواد با مرد مسن ازدواج کن بزرگترین اشتباه زندگیش هست به نظر من این کار را نکنید که بعد چند ساا پشیمان میشید بعد خودتون را سرزنش می کنید که چرا من ذین کار را کردم من خودم این کار را کردم والان خیلی پشیمان هستم و افسرده شدم نکنید

    😥😥😥😥😥

    1. نه بدرد زندگیت نمیخوره اصلا بهش فکر نکن ،ما کردیم دایم از خدا طلب مرگ میکنیم

    2. اگه بتونی با کسی که به سن خودت نزدیکتره ازدواج کنی خیلی بهتره .بعداز مدتی خسته وپشیمون میشی عزیزم دیگه شاید راه برگشت برات دشوارتر و دیر بشه ..تصمیم منطقی بگیر از روی احساس تصمیم نگیر چون احساس تغییر میکنه و معلوم نیست چی پیش بیاد

  10. ازدواج با مرد مسن به هييييج وجه تجربه خوبي نيست مخصوصًا اگه علاقة نباشه انموقع ديگه حاضري تو جهنم باشي تا اينكه با يه مود مسن تو رابطه از لحاظ جنسي كه ديگه تعطيل

      1. ازدواج با مر مسن واقعا اشتباه اشتباه اشتباه هست غلط کردن برای این جور موقعس من واقعا غلط کردم

    1. در همین اول بگم واقعا سن یک عدد هست مهم موفقیت هستش
      شما و همسرتان در هر سنی با هر اختلاف سنیی، مساوی کمتر یا بیشتر فرق نداره، باید در نظر بگیرید زندگی یک قله ایی است که هر کس باید آن را فتح کنند و دو نفر در کنار هم قرار میگیرند تا این قله را راحت تر فتح کنند.
      با توجه به مطالب بالا حالا شما باید تمام جوانب بومی کشور محل زندگی خود از نظر اعتقادات اجتماعی، فرهنگ ازدواج و نوع نگرش مردم را در کنار موفقیتهای بین المللی در این رابطه را قرار بدهید و بشدت خودتان و همسر آینده خود را بررسی کنید و پس از بررسی دقیق و منطقی ببینید آیا با فرد مورد نظر چه میزان تفاوت دارید. اگر این تفاوت زیاد باشد در هر سنی حتی مساوی یا پارامترهای سنی آکادمیک بیس حتما به مشکل خواهید خورد، ولی اگر این تفاوت منطقی با نمره مناسبو اختلاف کم باشد شما اگر هیچ یک از موارد سنی ذکر شده در مقالات را هم درنظر نگیرید حتما موفق خواهید بود.
      بهتر است جدولی از تفاوتهای واقعی رفتاری را تهیه کنید و با چندین سوال به آنها نمره بدهید سپس اگر در یک سوم پایینی این جدول باشید عالی در یک سوم میانی نسبتا خوب و در یک سوم بالایی بشدت بد میباشد.
      بهترین موارد برای تعیین این جدول یک مدت رفاقت و حل شدن در طرف مورد نظرتون هست تا دقیقا بشناسید.
      اما شرط لازمه این مقایسه حتما منطقی برخورد کردن خودتون و طرفتونه نه اینکه هر کاری دلم خواست را بکنم و در این جدول قرار دهم.
      یادتون باشی ما در سنین 25 به آنچه قبلا فکر میکردیم تا این سن میخندیم و در سن 30 و 35 سالگی هم همین اتفاق میافتد و بعد از 35 همه چیز دارای ثبات شخصیت میشود و طرف به استاندارد تغییر نا پذیری تبدیل میگردد پس اگر طرف شما دارای سن بالای این 35 سال بود نمراتش منطقی تر خواهد بود و قابل استناد و اگر پایین 35 حتما در آینده تغییرات را خواهید دید و این تغییرات شاید بطرز وحشتناکی غیر قابل باور و تحمل باشد.
      پس به سن توجه نکنید تا اختلاف 20 یا 25 سال فقط به تفاهمهای واقعی نه نمایشی نگاه کنید.
      بیشتر همدیگر را مطالعه بفرمایید سپس وابسته گردید.

  11. خب
    اون دخترایی ک والدین سالمند دارن خوب متوجه میشن میتونن با یک سالمند ازدواج کنند یانه ؟

    یکی از بدترین شرایط سالمندان اینه ک هرچی تو ذهن شون میگذره بازگو میکنن
    و این وقتا خیلی سخت ک تحمل کنه یک فرد
    پیشنهاد دکتر برای این وقت “در چنین رابطه ای شما باید محافظه کار تر باشید و گاردهای دفاعی معمول خودتون رو کنار بذارید.” واقعا سخت هس

    من تجربه بامادرسالمند دارم واقعا خسته شدم فقط رفتارهام طبق احترام هس نمیخام بی احترامی کنم علیرغم اینکه رفتارهای گذشته مادرم اصلا بامن خودم نبوده و حتی در شرایط سالمندیش هم باهام رفتار خوبی نداره
    ب سن تجردی رسیدم
    خسته شدم نه توان مالی دارم تنها زندگی کنم هم از نظر عرفی هم سخت هس نه شرایط ازدواج دارم
    خدا کنه ب افسردگی نرسم

    دعا کنید واقعا خسته م همین

    1. به یقین آدم بزرگی هستی،هم صبوری و هم با گذشت،واستون آرزو می کنم که مردی وارد زندگیت بشه که هم از نظر مالی و هم اخلاقی بهترین باشه و حاضر باشه با همین شرایط باهات زندگی کنه،دختری که این شرایط رو تحمل می کنه به یقین واسه همسرش هم بهترین خواهد بود،ایشاالله خستگیت با بهترین های دنیا از بین بره و به آرامش برسی

      1. من ۲۳سالمه با مردی ک ازم ۲۳سال بزرگتره یعنی۴۳سال میخوام ازدواج کنم از لحاظ موقعیت مالی اوکی دو واحد آپارتمان هم به نامم میزنه یه نظرتون این ازدواج درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉